abonnement Unibet Coolblue
pi_62384912
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:29 schreef gast23 het volgende:
Wel een klein beetje herkenbaar.. Over dingen waar ik verstand van heb praat ik makkelijk..
Maar open vragen als: "hoe denk je dat andere tegen jou aankijken", kan ik ook niet vlot beantwoorden.. Dan wil ik denktijd om een zinnig antwoord te geven..
Dat zijn dan ook van die vragen waar je al eens een antwoord op hebt bedacht of dat je inderdaad even moet nadenken.
Maar gewoon gesprekken gaande houden en kunnen lullen als brugman, is weer heel wat anders.
pi_62385436
De meeste gasten in die shows komen daar met een vantevoren afgesproken onderwerp.
Dat valt dus ook te oefenen.

Moet je eens opletten hoe Matthijs van Nieuwkerk dicht kan klappen als MM ineens
een directe vraag aan hem stelt.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:13:58 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_62387650
Praten is niet moeilijk. Stil blijven is een stuk lastiger
The more debt, the better
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:21:20 #29
222159 honkiedonkie
Ik houd van dingen.
pi_62448050
Die mensen worden natuurlijk ook naar voren geschoven door organisaties omdat ze duidelijk en makkelijk kunnen praten.
pi_62477263
Het zijn dan ook talkshow-hosts. Als ze niet goed waren hadden ze nooit zo'n lange carriere gehad. Daarbij is het ze aangeleerd, ze doen het al jaren en de camera zijn ze uiteraard gewend. De gasten zijn meestal ook publieks-personen. Kunnen kleppen is een voorwaarde anders kan jeje niet presenteren. DIe kunnen dat door ervaring dus ook.
Ik denk dat die talkshow hosts vooral narcistische haantjes en kippen zijn. Dat is die drive dat hun uren kan laten door ratelen. Kunnen praten daarentegen is ons alemaal aangeboren. We kunnen het allemaal.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_62481356
Je bent autistisch en een nerd.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:32:32 #32
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62481457
Een talent is een groot woord denk ik, sommige mensen praten gewoon makkelijk en waardoor dát dan weer komt kan verschillende oorzaken hebben.
Bij mij werkt bijvoorbeeld het lak hebben aan anderen best goed, terwijl ik vroeger bang was om iets verkeerds te zeggen, gebrek aan zelfvertrouwen brak me op en zodoende verlegen als de pest en kortaf.

Die mensen in de shows worden uitgenodigd om iets te bepraten over hun vakgebied, moeten over het algemeen al veel mensen te woord staan voor hun beroep en menigeen krijgt een mediatraining.
Bij de presentatoren is het denk ik een combinatie van training en van nature al makkelijk kunnen ouwehoeren.
pi_62481646
TS ik denk inderdaad dat het met zelfvertrouwen te maken heeft, en misschien ook wel met snel afgeleid zijn. Snel afgeleid zijn kan dan wel weer een gevolg zijn van gebrek aan zelfvertrouwen. En als je weinig zelfvertrouwen hebt ben je meer na aan het denken over hoe je overkomt, of je niks stoms zegt etc. dan dat je met het onderwerp bezig bent. Tuurlijk komt er dan flauwekul uit, je kunt niet over 2 onderwerpen tegelijk nadenken.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:16:32 #34
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62486704
Ik hoor mezelf graag praten, kan het eventueel ook uren achter elkaar doen...

Dat terwijl ik vroeger eigenlijk best introvert was :S
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:22:52 #35
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62486851
Wat ook niet vergeten moet worden is dat die mensen nu eenmaal een goed onderwerp hebben.

Als je een doorsnee bankdirecteur vragen stelt over kunstgeschiedenis zal hij ook sneller met zijn antwoord klaar zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62486877
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:16 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik hoor mezelf graag praten, kan het eventueel ook uren achter elkaar doen...

Dat terwijl ik vroeger eigenlijk best introvert was :S
Punt zijnde? Toegevoegde waarde? Ik zou zeggen back to the drawing boards. Leuk om veel te praten maar wel blijven denken. Hier heeft de TS echt helemaal niks aan.

Behalve dat hij misschien in gaat zien dat het nog best een voordeel kan zijn om niet zomaar te kunnen lullen en het ook niet per sé vóór je spreekt.

Bij nader inzien. Bedankt
pi_62486892
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:22 schreef soylent het volgende:
Wat ook niet vergeten moet worden is dat die mensen nu eenmaal een goed onderwerp hebben.

Als je een doorsnee bankdirecteur vragen stelt over kunstgeschiedenis zal hij ook sneller met zijn antwoord klaar zijn.
Dat klopt. Maar van de andere kant zijn ook niet alle mensen zo gepassioneerd over iets. Dus deze mensen hebben wel iets dat anderen niet hebben. Er zijn zoveel mensen die gewoon een baan hebben, gewoon hun werk doen, maar die het verder echt 0,0 interesseert. Passie is schaars tegenwoordig, en dus ook luljanussen van dit kaliber.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:25:37 #38
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62486898
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:22 schreef soylent het volgende:
Wat ook niet vergeten moet worden is dat die mensen nu eenmaal een goed onderwerp hebben.

Als je een doorsnee bankdirecteur vragen stelt over kunstgeschiedenis zal hij ook sneller met zijn antwoord klaar zijn.
Goed? Iets waar ze zelf mee bekend zijn, bedoel je... Maar het maakt geen donder uit als je over alle informatie mbt een bepaald onderwerp beschikt en je alsnog niet uit je woorden kan komen...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:28:29 #39
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_62486956
Stel een open vraag, luister naar het antwoord, in dat antwoord zit altijd informatie waar je wat mee kunt in het gesprek.

Een gesprek voeren is 60% luisteren en 40% converseren. Daarom kunnen mensen vaak geen goed gesprek voeren, ze kunnen niet luisteren. ECHT luisteren.
Dasvidanja
pi_62532771
Je hebt mensen die makkelijk kunnen praten en je hebt mensen die weer ergens anders goed in zijn.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:32:47 #41
154880 Bolter
Awesomeness
pi_62533211
Je vergelijkt hier wel de verkeerde dingen; de naam talkshow(host) vat 't wel zo'n beetje samen, niet? Is het niet zo dat je meer moeite hebt met een normale conversatie, al dan niet met een chick, wat het probleem is? Dat is wel iets wat een beetje in je moet zitten. Maar zoals hierboven al wordt aangegeven is het voornamelijk luisteren en daarop reageren. Ik persoonlijk lul nogal veel, soms iets té, maar het is wel mega-irritant om een soort vraaggesprek met iemand te hebben, ten eerste geeft het het gevoel dat iemand je totaal niet interesseert ten tweede houdt 't voor mij dan na een tijdje ook echt wel op.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:07:32 #42
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_62698746
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:15 schreef Beroepsgokker het volgende:
Je hebt mensen die makkelijk kunnen praten en je hebt mensen die weer ergens anders goed in zijn.
In gokken bijvoorbeeld, of in...
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_62768517
Het getuigt juist van intelligentie dat je de tijd neemt om je woorden zorgvuldig te kiezen. Een coherent, wel afgewogen betoog is wat anders dan een woordenstortvloed on cue.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:26:47 #44
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_62768986
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:15 schreef mighty_myte het volgende:
Ik kan het ook, maar ik ben liever stil.
Er wordt al genoeg onzin gepraat in de wereld.
sterk
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_62770317
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:46 schreef Oldenzaal het volgende:

[..]

Dan ben je echt gewoon niet helemaal 100 %
  woensdag 29 oktober 2008 @ 07:49:03 #46
150658 J.M.K
anatomically correct
pi_62772350
Als mensen ontzettend veel van een onderwerp afweten dan kunnen ze lang praten, maar het verschil is dan dat het ook nuttige informatie is. Wat je vaak ziet bij mensen (en bijna alle vrouwen) is dat ze wel ontzettend veel praten maar dat er geen communicatie is. Er zit veel herhaling in, veel onzinnig geblaat.

Je kan beter je gespreksstof doseren en erover nadenken, zo is de informatie tenminste interessant en kan de ander zijn aandacht er ook bijhouden. Dus maak je niet druk, lange antwoorden zijn echt niet altijd het beste. Ga ze maar eens filteren, zul je verbaasd staan wat erover blijft
pi_62776837
En dan heb je natuurlijk ook nog mensen die gewoon gebruik maken van de 'gigantisch lulverhaal - techniek' om de ander te verwarren. Deze houdt de aandacht er dan niet meer bij, en wordt vervolgens voor dom versleten.
pi_62777592
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:26 schreef Oldenzaal het volgende:
Je lijkt me echt een droevig persoon.
Al je topics gaan over eenzaamheid, geen vriendin hebben, niet uit je woorden kunnen komen.


dat viel me dus ook al op.

en je antwoord:
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:09 schreef Sanderrrr het volgende:
Aangeboren + aangeleerd
pi_62780689
Je hebt natuurlijk mensen die denken in woorden en termen, maar ook mensen die denken in beelden.

De laatste kan dit weer moeilijker vertalen in zinnen, toch hebben deze een veel nauwkeuriger id van hoe iets moet en afspeelt. (zien ook beter the bigger picture)
pi_62783864
Maar wat wel zo is zoals bijv bij DDWD dat er van te voren al besproken wordt over welk onderwerp het gaat (dmv contract enzo), dus ze kunnen zich aardig voorbereiden en die mensen die er komen zijn ook bekend met camera etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')