abonnement Unibet Coolblue
pi_62317215
Hallo allemaal,

Wie kan mij over het volgende adviseren?

Ik heb een tijdelijke woning, nl voor 8 maanden, die ik wel graag mooi wil maken. Het is een bovenwoning en de verdieping van de woonkamer en keuken heeft geen bedekking op de vloer; het is beton. Omdat ik er maar zo kort woon vraag ik me af wat ik het beste me de vloer kan doen: kliklaminaat kun je meenemen, maar is wel duur, vloerbedekking is goedkoper maar vind ik niet heel mooi. TEn slotte ben ik vooral benieuwd of er iemand is die zijn betonvloer gewoon geschilderd heeft, helemaal mooi zou een foto daarvan zijn. Dit lijkt namelijk de goedkoopste optie (evt. met een kleed erop om het wat warmer te maken). Of denken jullie dat ik daarmee veel energie verlies vanwege de gebrekkige isolatie, waardoor ik alsnog duurder uit ben?

Alvast heel erg bedankt!
pi_62317262
Aan verf ben je ook zo 150 a 200 euro kwijt, wil je het goed doen dan nog wel meer denk.

Zou een goedkoop tapijtje nemen, das wel zo gezellig.
pi_62317274
Lijkt me niet echt handig, zo'n stoffige betonvloer schilderen.

Koop gewoon el-cheapo vloerbedekking bij de Carpetland. Net zo mooi als geschilderd beton.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:55:19 #4
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62317286
Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee ofzo, maar ik denk dat het wel snel lelijk wordt. Dat je de verf er toch redelijk snel vanaf krast met meubels e.d.
Maar misschien is er iemand die het heeft geprobeerd en werkt het supergoed! Ben wel benieuwd eigenlijk
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:56:03 #5
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_62317300
als het voor 8 maanden is moet je gewoon naar een vloerbedekking zaak gaan en daar de rest dingen opkopen indien mogelijk voor jouw vierkante metertjes...
PSN: diTani
pi_62317325
Betonverf voor buiten moet je dan hebben, waar ze ook je balkonnetje mee doen.Antislip korrels erdoor.
Alleen das weer redelijk prijzig dus het is niet eens een goedkope optie,wel ontzettend ongezellig en koud.
pi_62317409
betonverf inderdaad, maar waarom neem je niet van dat zeil / linolium bij bijv. carpet land? Heb dat ook al jaren in de keuken en is niet erg duur als je het zelf legt (is niet zo lastig). Denk dat je voor een euro of 50 klaar bent en aan betonverf ben je hetzelfde kwijt (is niet echt goedkoop namelijk).
pi_62317974
Betonverf is niet zo slijtvast, of je moet een 2 componenten poly-urethaan verf nemen, en dan moet je ook nog eerst het beton schoonmaken en primeren. Als je er mee klaar bent, ben je helemaal high.

Kost een paar centen, al gauw 50 euro per liter, en 8 liter smeer je zo weg. Conclusie: Koop een zeiltje, of een goedkoop kliklaminaatje.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:42:14 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62319283
Gewoon het goedkoopste tapijt nemen wat je kan vinden; 6 euro per strekkende meter of zo?
censuur :O
pi_62319983
Ja, ik heb een geverfde betonnen vloer. Wel met vloerverwarming, anders wordt het waarschijnlijk erg koud en vries je 's winters vast. Maar hoe heb ik dat ook alweer gedaan..? Lang geleden - het goede nieuws is dus dat de verf heel lang blijft zitten, het ziet er nu, zo'n 6 jaar later, nog steeds mooi uit. Weliswaar met wat slijtplekken, maar dat is juist mooi (vind ik). Ik heb er betonverf overheen laten schilderen, een stuk of 3 lagen, maar dat was meer noodzaak, omdat de eerste laag te licht uitviel (wittig ipv lichtblauw, of Provencaals blauw, want zo heette de verfkleur volgens mij). Ik denk dat je aan 2 lagen genoeg hebt.

Hoe dan ook: mensen staan vaak stil voor mijn raam (begane grond) om te vragen hoe ik die vloer zo mooi heb gekregen. Je kunt er ook allerlei verschillende effecten mee bereiken: betonkleur (grijsbruine verf dus) geeft een idustrieel effect, terwijl je met lichtblauw bijvoorbeeld een vloer krijgt die erg lijkt op een 'gietvloer' (dat zie je vaak in bedrijven, is heel duur). Je kunt er ook een glansverf opdoen - lekker tacky. Heb ik wel eens ergens gezien in knalrood, erg opvallend.

Ik kan het je alleen maar aanraden. Het ziet er strak uit en je maakt het uiteraard heel gemakkelijk schoon. Of het een goedkope oplossing is, zou ik niet kunnen zeggen; ik ben niet zo thuis in de prijzen van tapijt/laminaat etc. Ik heb het schilderen destijds laten doen, en ik herinner me dat de schilders lange stokken gebruikten waaraan ze de roller hadden bevestigd - soort stofzuigen dus, dat gaat lekker snel.

Succes!
pi_62320060
JA, wij hebben een geschilderde betonvloer in de schuur, waar flink gesleept wordt met spullen.
En het houdt zich goed.
Het was relatief prijzig; bij de profi schilder gehaald en in iedere gewenste RAL kleur te mengen.
Ik denk dat het rond de 100 euro was.
Met het 20 liter blik oid kon ik 3x schilderen. En volgens mij niet met primer gewerkt.
De 1e x zuigt, kan ik mij herinneren.
De schuur is 4 x 7 .
pi_62347141
super bedankt allemaal!
Een betonvloer kan dus wel mooi zijn volgens de laatste 2 reacties. Volgens velen is het prijzig, maar bij de bouwmarkt zag ik betonverf voor 15 euro per 20m2, dat lijkt mij erg goedkoop, zelfs als ik 2 lagen doe: 60 euro ipv 20x6 euro=120 euro voor vloerbedekking.

Maar restpartijen vloerbedekking of linoleum had ik nog niet aan gedacht; een erg goed idee! Ik ga kijken of dat goedkoper is dan betonverf, en wellicht een stukje proberen om te zien hoe betonverf er uit komt te zien. Ik laat horen wat het resultaat was!
pi_62528769
je hebt ook nog verhuistapijt bij de winkels liggen, is ook heel goedkoop (gebruik je meestal tijdelijk totdat je bijv. duurder tapijt gaat leggen). Is goedkoop en kan je o.a. kopen bij Kwantum. Wel wat dun, maar lekkerder onder je sokken dan beton...

Ben wel benieuwd wat het geworden is, het moet wel goedkoper kunnen dan de verf schat ik in.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:56:57 #14
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_62529132
Zeil.
pi_62533636
Ik heb ooit het balkon geverfd.
Ook beton en iedereen had zo'n groen matje erop liggen, die ik niet wilde hebben.
Alles wit gemaakt, met potlood schuine strepen getrokken en ingevuld.
En voila, een wit/zwart geverfde tegelvloer.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:24:00 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62537610
Ergens goedkoop zeil op de kop tikken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63103372
Of goedkope rest vloerbedekking, ik heb mijn tijdelijke woning jaren geleden voor nog geen 60 euro van tapijt voorzien (50m2)
So we just called him Fred too
  maandag 10 november 2008 @ 15:52:06 #18
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_63104315
Of op marktplaats kijken naar een goedkoop tweedehands clicklaminaatje.
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  dinsdag 11 november 2008 @ 07:46:16 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63121277
Ex collega van mij had op de begane grond zijn vloer, beton, gewoon afgelakt.. Zag er wel tof uit..
En was lekker warm omdat er vloerverwarming inzat
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:53:04 #20
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63133100
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:58 schreef haasjehups het volgende:
super bedankt allemaal!
Een betonvloer kan dus wel mooi zijn volgens de laatste 2 reacties. Volgens velen is het prijzig, maar bij de bouwmarkt zag ik betonverf voor 15 euro per 20m2, dat lijkt mij erg goedkoop, zelfs als ik 2 lagen doe: 60 euro ipv 20x6 euro=120 euro voor vloerbedekking.

Maar restpartijen vloerbedekking of linoleum had ik nog niet aan gedacht; een erg goed idee! Ik ga kijken of dat goedkoper is dan betonverf, en wellicht een stukje proberen om te zien hoe betonverf er uit komt te zien. Ik laat horen wat het resultaat was!
hoeveel lagen verf heb je nodig om het dekkend te krijgen? En eerst een verdunde laag aanbrengen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63220396
Nou wat dacht je van GRATIS?

B.v.

  • Zaterdagochtend posten bij Milieustraat. Grote kans dat er iemand kliklaminaat komt dumpen. Je wil niet weten wat daar allemaal weg gegooid wordt;
  • Een gezocht-advertentie zetten op Marktplaats.

    Je wil niet weten wat je allemaal gratis kunt krijgen. Vooral grote lompe zware dingen (beton tegels, grote stukken tapijt, etc), zijn mensen blij als jij het op komt halen.
  •   woensdag 14 januari 2009 @ 01:58:05 #22
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65016589
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 11:58 schreef haasjehups het volgende:
    super bedankt allemaal!
    Een betonvloer kan dus wel mooi zijn volgens de laatste 2 reacties. Volgens velen is het prijzig, maar bij de bouwmarkt zag ik betonverf voor 15 euro per 20m2, dat lijkt mij erg goedkoop, zelfs als ik 2 lagen doe: 60 euro ipv 20x6 euro=120 euro voor vloerbedekking.

    Maar restpartijen vloerbedekking of linoleum had ik nog niet aan gedacht; een erg goed idee! Ik ga kijken of dat goedkoper is dan betonverf, en wellicht een stukje proberen om te zien hoe betonverf er uit komt te zien. Ik laat horen wat het resultaat was!
    Bij welke bouwmarkt heb je het gezien?

    Daaraast: Zijn er ook mensen met ervaring? Ik overweeg het als optie voor mijn woning, maar daar zit geen vloerverwarming in en is dan misschien wat koud.
    Tevens vraag ik mij af hoe goed het te dweilen is...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65610915
    Ik ga geen betonverf gebruiken maar een epoxy coating. Voor een ruimte van 91 m2 verwacht ik dat dat rond de 800 euro gaat kosten (inclusief materialen). Voorbeeld (al zou ik niet gauw een kleurtje nemen):



    Ik heb zo'n vloer bij mijn schoonzusje gezien en die zag er goed uit! Slijtvast en prima schoon te maken.
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_65626968
    Zeg Claudia, zou jij je resultaten kunnen posten als je ermee klaar bent? Ben zelf ook wel geinteresseerd in zon vloer.

    Me pa heeft bij mij in de berging een epoxy vloertje gelegd, dat is harder en glimt meer dan polyurethaan, maar het is wel makkelijk schoon te houden. Toevallig liggen daar ook veel verwarmingsbuizen onder de vloer dus is heerlijk warm
    pi_69034001
    Goede avond!

    Ik ga binnenkort verhuizen en ik zou ook graag de betonvloer willen verven, en liever nog lakken. Ik vraag me dus af ofdat iemand daar informatie over heeft? Iemand ervaring?

    Dus gewoon de grijze vloer met bijvoorbeeld met groene lak aflakken?
    ~if they only knew love, true love, to love, like this before~
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')