abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:39:42 #1
30560 2Mini
Official Logo
pi_62229360
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).


Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    [NegaSado[url]


    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL
    New York City Part XLI

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 1% gewijzigd door 2Mini op 08-10-2008 12:49:57 ]
  • Camera 1... 1!
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:51:31 #2
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62229666
    Laatste reactie:
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 12:36 schreef 2Mini het volgende:

    [..]

    Ik heb me t-shirt in de kast gevonden.
    From JFK to (anywhere in Manhatten) met de NYC Taxi: 45 dollar.
    Staat ook op de gele taxi's aangegeven. Neem ook alleen die. Niet de zwarte met zo'n geel lampje.

    Ik kijk nu trouwens de DVD van de Empire State Building. Ik krijg traantjes in mijn ogen met die muziek op de achtergrond..
    Camera 1... 1!
    pi_62232281
    Wij willen in mei volgend jaar gaan en hebben (om heel precies te zijn) de combinatie IJsland - New York als optie bekeken. Iemand hier dit al eens eerder gedaan? Mij leek het een geweldige reis in ieder geval..
    pi_62233590
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 12:51 schreef 2Mini het volgende:
    Laatste reactie:
    [..]


    tel daar ook nog $5 aan tol op en ook nog eens fooi, dan kom je op zo'n $60. Voor de rit Manhattan-JFK is er geen vast tarief dus als je de taxi neemt dan gaat het via de meter (kan natuurlijk hoog oplopen als je vast komt te zitten). Ons hotel had een auto/rit geregeld voor $55 inc. tol en fooi dus misschien ook even informeren bij je hotel.
    _O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
    New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
    We play today. We win today. Dassit.
    pi_62237108
    Hier ook een overduidelijke tvp.
    Over dikke 2 weken ben ik er weer!
    pi_62239625
    Voor de mensen die gaan of geweest zijn: Hoeveel geld (eur of dol) nemen jullie mee en verwachten jullie uit te geven? Ik snap dat 't voor iedereen anders is maar vroeg me af wat je gemiddeld in een week uitgeeft als je een beetje dingen bezoekt/wat eet maar niet exceptioneel veel uitgeeft..

    En is het normaal in US om je hotel direct te betalen of gewoon bij uitchecken? Ik weet nog @ westkust dat ik telkens direct m'n cc gaf en dat 't afgehandeld was maar betaal nu alles contant dus vroeg me af hoe 't dan ging.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 19:30:43 #7
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_62240036
    Ik was er 3 weken terug en het was geweldig!

    tvp
    Something for your mind, your body and your soul.
    pi_62244367
    Weet iemand toevallig hoe streng ze echt zijn met die regel geen rugzakken bij bepaalde toeristische atracties? Ik heb voor mijn fotocamera namenlijk een super handige fotorugzak, met plek voor extra lenzen enzo, maar als ik die dan echt niet mee mag nemen schiet dta natuurlijk ook niet op...
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
      woensdag 8 oktober 2008 @ 21:51:15 #9
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_62244939
    Huh? Ik weet niets van een "geen rugzakken" regel. Wel moet je je riem afdoen en samen met je tas en alles op een lopende band zetten. Irritant, maar niets om je druk over te maken.
    Something for your mind, your body and your soul.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 00:37:47 #10
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62249909
    Zo vanavond 2 tickets besteld voor de NEw York Knicks tegen Utah.

    $210
    Duurste plek $3002,00
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_62251682
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 21:51 schreef Freezor het volgende:
    Huh? Ik weet niets van een "geen rugzakken" regel. Wel moet je je riem afdoen en samen met je tas en alles op een lopende band zetten. Irritant, maar niets om je druk over te maken.
    Ik las dat op een site... weet niet meer welke, zal vanavond even kijken of ik dat terug kan vinden.. Ging over Empire Statebuilding geloof ik...
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
    pi_62254480
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 00:37 schreef Enchanter het volgende:
    Zo vanavond 2 tickets besteld voor de NEw York Knicks tegen Utah.

    $210
    Duurste plek $3002,00
    $147 hier, tegen de Charlotte Bobcats.

    tvp
    pi_62254579
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 00:37 schreef Enchanter het volgende:
    Zo vanavond 2 tickets besteld voor de NEw York Knicks tegen Utah.

    $210
    Duurste plek $3002,00
    Waar heb je die besteld dan.

    Als ik zoek @ ticketmaster voor de best beschikbare plek krijg ik plekken helemaal vooraan AAN het veld in het onderste vak (10) voor maar US $114.50:

    Section
    Row
    Seats
    Description
    CRT 10
    M
    7
    Price Level 7
    END COURT SEATING Type1 Standard Admission Ticket PriceUS $114.50 Convenience ChargeUS $11.55


    Edit: Of is 210$ voor 2 plekken?
      donderdag 9 oktober 2008 @ 23:10:24 #14
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62274502
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 10:40 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Waar heb je die besteld dan.

    Als ik zoek @ ticketmaster voor de best beschikbare plek krijg ik plekken helemaal vooraan AAN het veld in het onderste vak (10) voor maar US $114.50:

    Section
    Row
    Seats
    Description
    CRT 10
    M
    7
    Price Level 7
    END COURT SEATING Type1 Standard Admission Ticket PriceUS $114.50 Convenience ChargeUS $11.55


    Edit: Of is 210$ voor 2 plekken?
    Is voor 2 plekken ja
    Ik ben inmiddels overleden
      donderdag 9 oktober 2008 @ 23:37:35 #15
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62275270
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 15:20 schreef Version1 het volgende:

    [..]

    tel daar ook nog $5 aan tol op en ook nog eens fooi, dan kom je op zo'n $60. Voor de rit Manhattan-JFK is er geen vast tarief dus als je de taxi neemt dan gaat het via de meter (kan natuurlijk hoog oplopen als je vast komt te zitten). Ons hotel had een auto/rit geregeld voor $55 inc. tol en fooi dus misschien ook even informeren bij je hotel.
    Jawel.. fixed fare, vast tarief vanuit JFK naar elke plek in Manhatten.. Moet je wel de gele gelicenseerde taxi's nemen. Ik heb die man gewoon 50 dollar gegeven. Was hij blij mee
    Camera 1... 1!
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:11:41 #16
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62283686
    Morgen
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:51:29 #17
    92908 Version1
    Jerichoholic
    pi_62291427
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 23:37 schreef 2Mini het volgende:

    [..]

    Jawel.. fixed fare, vast tarief vanuit JFK naar elke plek in Manhatten.. Moet je wel de gele gelicenseerde taxi's nemen. Ik heb die man gewoon 50 dollar gegeven. Was hij blij mee
    Ik zeg toch ook dat als je terugreist van Manhattan naar JFK, er geen vast tarief is .
    _O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
    New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
    We play today. We win today. Dassit.
    pi_62296614
    ik heb een vraagje ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus heb nooit een visum ofzo moeten regelen, nou wil ik 2 weken naar NY.. kan dat met je NL paspoort of moet je visa regelen, zo ja hoe gaat dat en doen ze er moeilijk over?
    pi_62296702
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 20:43 schreef WeMan het volgende:
    ik heb een vraagje ik ben nog nooit buiten Europa geweest dus heb nooit een visum ofzo moeten regelen, nou wil ik 2 weken naar NY.. kan dat met je NL paspoort of moet je visa regelen, zo ja hoe gaat dat en doen ze er moeilijk over?
    Online formuliertje invullen op https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html en zorgen dat je en geldig paspoort hebt.
    pi_62296817
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 20:46 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Online formuliertje invullen op https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html en zorgen dat je en geldig paspoort hebt.
    ik ga nog niet, maar laten we zeggen online forumuliertje ingevuld, wat dan?
    pi_62298641
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 20:51 schreef WeMan het volgende:

    [..]

    ik ga nog niet, maar laten we zeggen online forumuliertje ingevuld, wat dan?
    Dan mag je de VS binnen. Alleen nog een formuliertje in het vliegtuig inleveren, bij binnenkomst een foto en vingerafdruk laten maken, een en ander verklaren je bagage ophalen, formuliertje over je bagage afgeven, op een groene knop drukken, en dan kun je de luchthaven uit.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 03:09:05 #22
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62302765
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 16:51 schreef Version1 het volgende:

    [..]

    Ik zeg toch ook dat als je terugreist van Manhattan naar JFK, er geen vast tarief is .
    Ow... Dat wist ik niet
    Dat het de andere kant niet zo is..

    Maar die had ik gelukkig ook niet nodig
    Camera 1... 1!
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 03:10:34 #23
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62302772
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 22:15 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dan mag je de VS binnen. Alleen nog een formuliertje in het vliegtuig inleveren, bij binnenkomst een foto en vingerafdruk laten maken, een en ander verklaren je bagage ophalen, formuliertje over je bagage afgeven, op een groene knop drukken, en dan kun je de luchthaven uit.
    Tenzij je volgens de amerikanen een grensgevalletje bent zoals ik.
    Vingertje, Iris, goed... maar ik moest mee.

    Kreeg ik een heel verhoor.. of ik naar school ga.. waar ik woon.. waar ik geboren ben.. of ik chinees kan...
    Het verhaal heb ik al eens ergens in een van deze topics getikt
    Camera 1... 1!
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:51:16 #24
    56758 Aschkael
    Hitler bad, Aschkael good
    pi_62303418
    vandaag!
    = there is a light that never goes out =
    pi_62304573
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 22:15 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dan mag je de VS binnen. Alleen nog een formuliertje in het vliegtuig inleveren, bij binnenkomst een foto en vingerafdruk laten maken, een en ander verklaren je bagage ophalen, formuliertje over je bagage afgeven, op een groene knop drukken, en dan kun je de luchthaven uit.
    thanks for the toelichting very interesting..
    als je op deze site https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html de gegevens/aanvraag ingevuld heb, hoelang daarna do you receive response to your application?
    dat formuliertje in het vliegtuig inleveren, krijg je dat formuliertje in het vliegtuig uitgereikt?
    dus ik hoef helemaal niet naar de Amerikaanse consulaat te gaan?

    [ Bericht 1% gewijzigd door WeMan op 11-10-2008 10:46:27 ]
    pi_62305649
    Geen idee hoe dat online systeem werkt, want dat is nog heel erg nieuw, vorige week pas geintroduceerd voor Nederland. En de juiste formuliertjes krijg je in het vliegtuig en anders staan ze ook nog wel bij aankomst. Je krijgt er ook nog uitleg over in het vliegtuig. Spreekt allemaal vanzelf*, niet te druk over maken en ter plekke vooral vriendelijk zijn en blijven.

    Veel plezier in NYC


    * er van uitgaande dat je niet uit Irak komt en/of meerdere malen veroordeeld bent etc.
    pi_62307613
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 11:46 schreef DutchTrain het volgende:
    Geen idee hoe dat online systeem werkt, want dat is nog heel erg nieuw, vorige week pas geintroduceerd voor Nederland. En de juiste formuliertjes krijg je in het vliegtuig en anders staan ze ook nog wel bij aankomst. Je krijgt er ook nog uitleg over in het vliegtuig. Spreekt allemaal vanzelf*, niet te druk over maken en ter plekke vooral vriendelijk zijn en blijven.

    Veel plezier in NYC


    * er van uitgaande dat je niet uit Irak komt en/of meerdere malen veroordeeld bent etc.
    thanks..
    Nee man geen Irak ik kom uit Iran en heb een aantal jaren in Afghanistan, Pakistan, Syrië, Saudi Arabië en Noord Korea gewoond..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_62323899
    ik ga dan pas eind december naar new york maar ik heb nog de volgennde vragen naar aanleiding van bovenstaande:
    1: ik heb tijdens het boeken van mijn vlucht ook formulieren gekregen die ik in moet vullen, maar wat is dan precies het document wat via een link in bovenstaande post wordt gegeven? diien ik dit ook nog in te vullen of is dat voor speciale gevallen? is dit document pas ingevoerd? Ik snap het document niet helemaal.

    2: hoe zit het nu precies met de koffers: wanneer je een koffer hebt die je af kan sluiten met sleutels of cijferslot is dat dan de bedoeling dat je deze open laat of mag je de koffers gewoon afsluiten?

    bedankt
    pi_62324877
    Morgen om deze tijd zit ik in het vliegtuig!!
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_62327227
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 11:30 schreef wiener8 het volgende:

    2: hoe zit het nu precies met de koffers: wanneer je een koffer hebt die je af kan sluiten met sleutels of cijferslot is dat dan de bedoeling dat je deze open laat of mag je de koffers gewoon afsluiten?

    bedankt
    Nee die mag je niet af sluiten met een cijferslot of sleutel. Dus gewoon alleen de klepjes dicht maar verder moet die gewoon open gemaakt kunnen worden. Als je 'm toch afsluit loop je 't risico dat ze 'm open breken.
    pi_62327287
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 11:30 schreef wiener8 het volgende:
    ik ga dan pas eind december naar new york maar ik heb nog de volgennde vragen naar aanleiding van bovenstaande:
    1: ik heb tijdens het boeken van mijn vlucht ook formulieren gekregen die ik in moet vullen, maar wat is dan precies het document wat via een link in bovenstaande post wordt gegeven? diien ik dit ook nog in te vullen of is dat voor speciale gevallen? is dit document pas ingevoerd? Ik snap het document niet helemaal.

    2: hoe zit het nu precies met de koffers: wanneer je een koffer hebt die je af kan sluiten met sleutels of cijferslot is dat dan de bedoeling dat je deze open laat of mag je de koffers gewoon afsluiten?

    bedankt
    wtf hoe zit dat met de bagage dat wil ook wel weten.. niet dat mensen in mijn koffer gaan roeren zonder dat ik er bij ben..
      zondag 12 oktober 2008 @ 16:15:39 #32
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_62329050
    Mijn koffer had ik gewoon met cijferslot dicht gedaan..
    Zowiezo heb ik ook nergens toestemming gegeven dat ze in mijn koffer mogen komen..
    Kan je een rechtzaak aanspannen.. als je dan toch daar bent
    Camera 1... 1!
    pi_62329346
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:15 schreef 2Mini het volgende:
    Mijn koffer had ik gewoon met cijferslot dicht gedaan..
    Zowiezo heb ik ook nergens toestemming gegeven dat ze in mijn koffer mogen komen..
    Kan je een rechtzaak aanspannen.. als je dan toch daar bent
      zondag 12 oktober 2008 @ 20:42:40 #34
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_62334563
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 12:34 schreef Puccini het volgende:
    Morgen om deze tijd zit ik in het vliegtuig!!
    Delta airlines? Dan zitten we in hetzelfde vliegtuig . Ben nog aan het twijfelen over de NYC pass... Ben er morgenmiddag/avond t/m vrijdagavond...
      maandag 13 oktober 2008 @ 09:01:09 #35
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62343389
    nog 1 nachtje slapen
    spannenddddddddddd
      maandag 13 oktober 2008 @ 09:01:22 #36
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62343390
    ik vlieg ook met DELTA!!
      maandag 13 oktober 2008 @ 11:09:17 #37
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62346058
    hmm had ik een formulier in moeten vullen? Weet van niks. Krijg je niet gewoon zp'n ding in het vliegtuig?
    pi_62356559
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 11:09 schreef amaranta het volgende:
    hmm had ik een formulier in moeten vullen? Weet van niks. Krijg je niet gewoon zp'n ding in het vliegtuig?
    Krijg je gewoon in het vliegtuig inderdaad. Veel plezier.
    pi_62376202
    tvp, ik ga begin volgend jaar waarschijnlijk een weekje
    pi_62383906
    Deze week geboekt.. van 2 tot 16 mrt zitten we in NY. Voor mij de 3de keer.. Vanaf Brussel direct naar NY voor 358 Euro all in. Da's geen geld, njaa, het valt reuze mee in ieder geval.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62390838
    Met welke maatschappij heb vlieg je voor die prijs?
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_62391081
    Brussels Airlines maar uitgevoerd door American Airlines.

    Retour met Jet Airways.. Dat is de eerste keer met deze maatschappij maar ik lees over het algemeen goede ervaringen.

    [ Bericht 53% gewijzigd door Perenijsje op 14-10-2008 23:05:28 ]
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62400238
    wat zij eigenlijk de goedkoopste maanden als het gaat om vliegreis+accomodatie naar NY vanuit Amsterdam. Aan welke prijs moet ik dan denken
    pi_62410685
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:53 schreef Perenijsje het volgende:
    Deze week geboekt.. van 2 tot 16 mrt zitten we in NY. Voor mij de 3de keer.. Vanaf Brussel direct naar NY voor 358 Euro all in. Da's geen geld, njaa, het valt reuze mee in ieder geval.
    Nu nog hopen dat je geen vliegtax erbij krijgt aangezien de Belgen die ook per 01-01-2009 op alle vluchten gaan invoeren. Lijkt me overigens sterk dat ze nog even een naheffing gaan doen op alle geboekte vluchten, maar je weet met die gasten maar nooit.
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
      woensdag 15 oktober 2008 @ 21:19:51 #45
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_62416379
    tvp nog 2 maandjes en dan kerst en oud en nieuw daar vieren
    pi_62422113
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:53 schreef Perenijsje het volgende:
    Deze week geboekt.. van 2 tot 16 mrt zitten we in NY. Voor mij de 3de keer.. Vanaf Brussel direct naar NY voor 358 Euro all in. Da's geen geld, njaa, het valt reuze mee in ieder geval.
    wat bedoel je precies met all in, met accomodatie enzo?
    pi_62422634
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 00:16 schreef WeMan het volgende:

    [..]

    wat bedoel je precies met all in, met accomodatie enzo?
    Wat denk je zelf?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_62426407
    Inderdaad, inclusief belasting en toeslagen. Het is inderdaad even afwachten wat de Belgische overheid voor plannen heeft m.b.t. de vliegtaks. Laten we hopen dat reeds geboekte vluchten niet aan toeslagen onderhevig zijn!
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62426729
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:02 schreef WeMan het volgende:
    wat zij eigenlijk de goedkoopste maanden als het gaat om vliegreis+accomodatie naar NY vanuit Amsterdam. Aan welke prijs moet ik dan denken
    De goedkoopste maand voor naar New York te gaan (is mij ooit verteld) is januari (en dan niet direct na Oud&Nieuw maar zeg maar vanaf de tweede week). Buiten de vakantieperiodes en feestdagen zijn de tickets uiteraard goedkoper (wees flexibel en speel gewoon met data op sites als worldticketcenter.nl cheaptickets.nl expedia.nl enz). Het kan lonen om vanaf Brussel of Düsseldorf te vliegen. Accommodatie is geen zinnig woord over te zeggen, ligt aan de eisen die jij zelf stelt. Hostel of 4*-hotel, hartje Manhattan of ten noorden van Central Park.. Goedkoopste hostels liggen rond de 20 euro per nacht (zelfs nog iets minder), duurste hotel. Tsja, sky is the limit denk ik.

    Als je (veel) geluk hebt vind je een ticket voor 300 euro (maar dan moet je wel flexibel zijn en de prijzen goed in de gaten houden) en een fatsoenlijk hostel op een redelijke locatie zal je 25 euro per dag kosten.. Eten & drinken kan erg low budget (elke dag bagels, hotdogs en fruit uit de supermarkt, flesjes water en zo af en toe 'uit eten' bij de MCD).

    Als je de eerste keer naar NY gaat zul je ongetwijfeld de toeristische trekpleisters willen bezichtigen (Empire State Building, Statue of Liberty, diverse musea..). In de meeste gevallen kost dat geld, al vind ik persoonlijk dat de toegangsprijzen erg acceptabel zijn. Als je wat googled kun je ook wel kortingsbonnen/vouchers voor deze attracties vinden.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62428105
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 09:33 schreef Perenijsje het volgende:

    [..]

    Als je de eerste keer naar NY gaat zul je ongetwijfeld de toeristische trekpleisters willen bezichtigen (Empire State Building, Statue of Liberty, diverse musea..). In de meeste gevallen kost dat geld, al vind ik persoonlijk dat de toegangsprijzen erg acceptabel zijn. Als je wat googled kun je ook wel kortingsbonnen/vouchers voor deze attracties vinden.
    Het slimst is om een New York Pass (link) te kopen in dat geval. Een paar dingen bezoeken en je hebt je geld er al weer uit.
    pi_62432702
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 09:33 schreef Perenijsje het volgende:

    [..]

    De goedkoopste maand voor naar New York te gaan (is mij ooit verteld) is januari (en dan niet direct na Oud&Nieuw maar zeg maar vanaf de tweede week). Buiten de vakantieperiodes en feestdagen zijn de tickets uiteraard goedkoper (wees flexibel en speel gewoon met data op sites als worldticketcenter.nl cheaptickets.nl expedia.nl enz). Het kan lonen om vanaf Brussel of Düsseldorf te vliegen. Accommodatie is geen zinnig woord over te zeggen, ligt aan de eisen die jij zelf stelt. Hostel of 4*-hotel, hartje Manhattan of ten noorden van Central Park.. Goedkoopste hostels liggen rond de 20 euro per nacht (zelfs nog iets minder), duurste hotel. Tsja, sky is the limit denk ik.

    Als je (veel) geluk hebt vind je een ticket voor 300 euro (maar dan moet je wel flexibel zijn en de prijzen goed in de gaten houden) en een fatsoenlijk hostel op een redelijke locatie zal je 25 euro per dag kosten.. Eten & drinken kan erg low budget (elke dag bagels, hotdogs en fruit uit de supermarkt, flesjes water en zo af en toe 'uit eten' bij de MCD).

    Als je de eerste keer naar NY gaat zul je ongetwijfeld de toeristische trekpleisters willen bezichtigen (Empire State Building, Statue of Liberty, diverse musea..). In de meeste gevallen kost dat geld, al vind ik persoonlijk dat de toegangsprijzen erg acceptabel zijn. Als je wat googled kun je ook wel kortingsbonnen/vouchers voor deze attracties vinden.

    ga jij op de bonnefoi naar NY?
    pi_62436761
    We hebben de vlucht geboekt, verder nog niets. Ik stel niet zo heel veel eisen aan de accommodatie, je bent er alleen om te slapen en te douchen. Je moet bij vertrek wel het formulier invullen met daarop het adres van verblijf.. Momenteel aan het zoeken naar een hostel dat me leuk lijkt, maar het heeft geen haast.

    Verder plan ik niets, al willen we deze keer wel een uitstapje maken naar Boston - dat is even zoeken op vervoer en prijzen en e.v.t. een datum prikken.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62490059
    Ga maandag voor 4 dagen naar New York toe samen met mijn vriendin

    Worden vast 4 zeer intensieve dagen
    Now let me explain the difference between me and you,
    I practice real hard and do the tricks I do.
    I practice untill there are no tricks left,
    So I can make sure that I beat ya ass.
    pi_62491086
    quote:
    Op zaterdag 18 oktober 2008 19:49 schreef pannaking_ het volgende:
    Ga maandag voor 4 dagen naar New York toe samen met mijn vriendin

    Worden vast 4 zeer intensieve dagen
    als je voor 4 dagen naar New York gaat, en daar de reistijd van aftrekt dan blijft er toch bijna niets meer over?
    pi_62495965
    Oke eigenlijk is het dan 5 dagen. Maar ik ben daar 4 dagen zeg maar. Maandagochtend zijn we daar 11:50 uur lokale tijd en we vliegen om 18:35 donderdag weer terug dus kom je vrijdagochtend weer in Nederland aan.

    Maar daarom zeg ik ook, wordt vast zeer intensief
    Now let me explain the difference between me and you,
    I practice real hard and do the tricks I do.
    I practice untill there are no tricks left,
    So I can make sure that I beat ya ass.
    pi_62498374
    Wij gaan vanmiddag!
    ...and together we'll stand on the threshold of a dream[
      zondag 19 oktober 2008 @ 12:10:40 #57
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62500233
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 08:14 schreef tessie het volgende:
    Wij gaan vanmiddag!

    Wij donderdag over 2 weken
    Ik ben inmiddels overleden
      Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 oktober 2008 @ 13:22:18 #58
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_62501495
    Ik wil ook
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_62501914
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 13:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Ik wil ook
    Kom we gaan allemaal
    pi_62520125
    Gegroet vanuit NYC

    Zojuist Daniel Radcliffe (Harry Potter) ontmoet. Liep toevallig de hoek om en toen kwam ie uit de backstage doorgelopen

    Verder vermaak ik me natuurlijk kostelijk. Vooral de fietstaxi's zijn fijn.
    pi_62523072
    Over 2 weken gaat m'n vliegtuig over een uurtje.

    Deze week maar een kleine planning maken, met wat op welke dag te doen. Of heeft er iemand toevallig zoiets voor 5 dagen nog liggen?
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:17 #62
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62526690
    Hallo,

    Gister hebben vrienden en ik besloten om dit jaar oud&nieuw te gaan vieren in new york timessquare.
    Schijnt daar vet te zijn enzo.

    Heeft iemand hier ervaring daarmee? We willen gewoon een weekje new york doen en een beetje rond kijken daar.

    We willen rond 26dec tot 3jan gaan ongeveer. een dag eerder of later is geen probleem.

    De kosten liggen zo rond de 2000euro p.p. denk ik. Maar nu lees ik net dat als je vanuit duitsland/belgie gaat vliegen dat dat aanzienlijk scheelt in de kosten enzo.

    Dus nogmaal heeft iemand ervaring met zo'n trip. Dus wat kunnen we het beste gaan doen?


    Alvast bedankt voor de info.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:39 #63
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62526696
    Het was leuk.
    In 5 dagen kun je echt genoeg (alles ) zien hoor!
    Leuk leuk leuk!
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:42:12 #64
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527261
    niemand?
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:42:22 #65
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527266
    kick
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:44:51 #66
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_62527322
    Schaamteloze TVP, ik wil in de zomer naar NY. Het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is vlucht + hotel voor 1500 p.p. voor 10 dagen, dus voor het budget dat jij hebt zal het wel lukken denk ik .
    pi_62527467
    Er is een apart topic over NY, mss heb je meer kans daar dat mensen antwoorden.
    Ik heb zelf gehoord dat je al heel vroeg naar Times Square moet gaan en dat je omringd bent door hekken. Als je eenmaal binnen de hekken bent kun je er niet meer uit. Ofja kan wel, maar dan kom je daarna niet meer binnen...
    pi_62527470
    Ik hoorde dat er geen zak aan is en je geluk hebt als je in een zijstraatje van times square terecht komt. (Dan zie je dus helemaal niks) Die balldrop schijnt nou ook niet echt spectaculair te zijn.

    Maargoed veel plezier enzo.
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:52:50 #69
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527500
    aha oke dan.
    Nja heb net wat gevonden via expedia (nooit van gehoord? betrouwbaar?)
    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qsfr=cmfd&itid=&itdx=&itty=&ecid=

    mja algehele klanttevredenheid is een 3.2 is dat vanuit 5 neem ik aan? Vanuit 10 zal t nogal waardeloos zijn enzo. mja vlakbij timessquare. en met oud&nieuw gaat het daar helemaal los.



    Dat wil ik best wel is een keertje meegemaakt hebben daar.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_62527512
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
    Ik hoorde dat er geen zak aan is en je geluk hebt als je in een zijstraatje van times square terecht komt. (Dan zie je dus helemaal niks) Die balldrop schijnt nou ook niet echt spectaculair te zijn.

    Maargoed veel plezier enzo.
    5min na middernacht schijnt iedereen weer weg te zijn

    Toch lijkt het me wel sjiek om daar te zijn met oud & nieuw
    pi_62527535
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:52 schreef _GdR_ het volgende:
    aha oke dan.
    Nja heb net wat gevonden via expedia (nooit van gehoord? betrouwbaar?)
    http://www.expedia.nl/pub/agent.dll?qsfr=cmfd&itid=&itdx=&itty=&ecid=

    mja algehele klanttevredenheid is een 3.2 is dat vanuit 5 neem ik aan? Vanuit 10 zal t nogal waardeloos zijn enzo. mja vlakbij timessquare. en met oud&nieuw gaat het daar helemaal los.



    Dat wil ik best wel is een keertje meegemaakt hebben daar.
    Je kent expedia niet?
    Ik sprak laatst iemand die er 2jaar terug was en op tv lijkt het heel wat, maar dat het best tegenviel toen ze er zelf stonden.
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:58:59 #72
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527649
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:53 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    5min na middernacht schijnt iedereen weer weg te zijn

    Toch lijkt het me wel sjiek om daar te zijn met oud & nieuw
    Volgens mij (ons) is timesquare de beste plek om oud&nieuw te vieren. (zo niet suggesties zijn altijd welkom) Australie, sydney staat ook op de lijst.
    Maar NY lijkt mij imposanter. ff een daagie door central park lopen. daarna koffie drinken in de 'friends' kroeg etc. Lijkt me geweldig. plus ik ga met een stel idioten dus ook als we op de schraalste plek ter wereld zijn lach ik nog mn lul uit mn broek.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:01:01 #73
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527698
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:54 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Je kent expedia niet?
    neen, nooit van gehoord.
    quote:
    Ik sprak laatst iemand die er 2jaar terug was en op tv lijkt het heel wat, maar dat het best tegenviel toen ze er zelf stonden.
    Overal kan je het je zelf naar je zin maken. Ik neem aan dat ongeveer elke locatie in de wereld beter is dan nederland met oud&nieuw.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:01:56 #74
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_62527717
    Ga Halloween vieren in New York en de presidents verkiezingen meemaken. Allemaal leuke verhalen gehoord van collega's en mensen die er al geweest zijn.

    Het is wel duur. Betaal voor 6 dagen hotel in Mid town op Manhattan 2400 dollar. En dat terwijl de dollar nu net sterker aan het worden is
    Superhero to the rescue!
    pi_62527745
    ik heb voor twee weken terug voor twee personen geboekt. we vertrekken 'derde' kerstdag en zijn de derde januari weer terug.
    ik hoor wisselende berichten over times square, aan de ene kant 'vet feest', te gek om mee te maken, aan de andere kant, te druk, alcohol infused (of zoiets, zie ik weer minder als probleem. ) anyways... heb er ook erg veel zin in.
    koele kikkers kwaken niet
    pi_62527767
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:58 schreef _GdR_ het volgende:

    [..]

    Volgens mij (ons) is timesquare de beste plek om oud&nieuw te vieren. (zo niet suggesties zijn altijd welkom) Australie, sydney staat ook op de lijst.
    Maar NY lijkt mij imposanter. ff een daagie door central park lopen. daarna koffie drinken in de 'friends' kroeg etc. Lijkt me geweldig. plus ik ga met een stel idioten dus ook als we op de schraalste plek ter wereld zijn lach ik nog mn lul uit mn broek.
    Schitterend

    Het lijkt mij ook erg mooi om het daar te vieren, maar wat die mensen mij vertelde was teleurstellend. 5min na 12u was times square alweer leeg. Zij waren om 3u op Times Square en konden er niet vanaf om bv wat te eten of om naar de wc te gaan. Toch zou ik ook zo gaan hoor als het kon
    pi_62527786
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:01 schreef _GdR_ het volgende:

    [..]

    neen, nooit van gehoord.
    [..]

    Overal kan je het je zelf naar je zin maken. Ik neem aan dat ongeveer elke locatie in de wereld beter is dan nederland met oud&nieuw.
    Eens. Ik ben zelf ook aan het denken om het ergens anders te vieren, maar dan eerder Reykjavik,Stockholm ofzo.
    pi_62527892
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef Cracka-ass het volgende:
    Ik hoorde dat er geen zak aan is en je geluk hebt als je in een zijstraatje van times square terecht komt. (Dan zie je dus helemaal niks) Die balldrop schijnt nou ook niet echt spectaculair te zijn.

    Maargoed veel plezier enzo.
    Zo hee, ik moet ook maar eens boeken zo te horen..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:10:30 #79
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527906
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:03 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Schitterend

    ben met dezelfde gasten deze zomer naar lloret geweest voor 10 dagen. daarna 2 weken mexico. Na 2 dagen van de camping getrapt enzo. je wilt t allemaal niet weten.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:12:37 #80
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62527956
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:02 schreef Rafterman het volgende:
    ik heb voor twee weken terug voor twee personen geboekt. we vertrekken 'derde' kerstdag en zijn de derde januari weer terug.
    ik hoor wisselende berichten over times square, aan de ene kant 'vet feest', te gek om mee te maken, aan de andere kant, te druk, alcohol infused (of zoiets, zie ik weer minder als probleem. ) anyways... heb er ook erg veel zin in.
    Daarom het gaat om het 'mee maken' denk ik. de filmpjes op youtube maken mij iig enthousiast.
    Mja jij gaat 2 weken met 2 personen. Wij gaa zowiezo met minimaal 3 man. 3 andere personen zitten nog in twijfel.

    Maar geldt hier ook hoe meer zielen hoe minder de prijs? Want de vliegtickets zijn volgens mij het duurst.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_62528053
    Tja, als je met je vrienden je toch wel vermaakt zou ik ervoor kiezen om niet in de drukste periode naar NY te gaan en zodoende 1000 euro kapot te gooien.
    Ga dan een andere keer voor 1000 eu. Dan hou je 1000eu over om je in Nederland met Oud & New een delirium te zuipen.
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:22:08 #82
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62528195
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:17 schreef Cracka-ass het volgende:
    Tja, als je met je vrienden je toch wel vermaakt zou ik ervoor kiezen om niet in de drukste periode naar NY te gaan en zodoende 1000 euro kapot te gooien.
    Ga dan een andere keer voor 1000 eu. Dan hou je 1000eu over om je in Nederland met Oud & New een delirium te zuipen.
    dat gebeurd vrijwel elk weekend.

    maar we willen oud&nieuw gewoon ergens anders meemaken. maar dat moet wel goed gebeuren. of dat nou 1000 meer of minder kost maakt dan niet uit.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_62529165
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:12 schreef _GdR_ het volgende:

    [..]

    Daarom het gaat om het 'mee maken' denk ik. de filmpjes op youtube maken mij iig enthousiast.
    Mja jij gaat 2 weken met 2 personen. Wij gaa zowiezo met minimaal 3 man. 3 andere personen zitten nog in twijfel.

    Maar geldt hier ook hoe meer zielen hoe minder de prijs? Want de vliegtickets zijn volgens mij het duurst.
    ABSOLUUT!!! we waren met z'n twee nét geen 2000 euro kwijt. Hotelkamer met alleen 2 pers bed. de rest delen, kostte zo'n 500 euro. Rest vliegkosten. (en dit was de goedkoopste mogelijkheid. prijzen lopen super snel op. er is daarin maar één advies, zsm boeken.)
    koele kikkers kwaken niet
      maandag 20 oktober 2008 @ 15:16:50 #84
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62529626
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 14:58 schreef Rafterman het volgende:

    [..]

    ABSOLUUT!!! we waren met z'n twee nét geen 2000 euro kwijt. Hotelkamer met alleen 2 pers bed. de rest delen, kostte zo'n 500 euro. Rest vliegkosten. (en dit was de goedkoopste mogelijkheid. prijzen lopen super snel op. er is daarin maar één advies, zsm boeken.)
    aha. dank u.
    Zal vanavond die gasten bellen. en idd zsm boeken dan.
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_62536481
    Donderdag vertrek ik voor een werktripje.
    Nu heeft mijn baas voor donderdag en vrijdag een hotel bij Newark geboekt, en de zaterdag nog niks.
    Dus zometeen eens ff een (goedkoop) hotel zoeken op Manhatten, lekker centraal voor mijn dagje shoppen en door winkels rennen.
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:01:51 #86
    56758 Aschkael
    Hitler bad, Aschkael good
    pi_62536936
    Net terug....een week lang prima weer gehad, overwegend zonnig en 20-24 graden...

    tip 1

    L-Hostel 159 W118

    ¤ 30 per nacht. Ligt op de rand van Harlem en met de metro ben je in een 10 minuten in hartje Manhattan. Schoon hostel met prima voorzieningen en veel leuke bezoekers. Goed restaurant om de hoek en 125th street ligt een paar blokken verder.

    tip 2

    Lower east side....man oh man oh man. Ga daar 's avonds maar eens een biertje drinken dan begrijp je wat ik bedoel. Je kan er lekker eten bij Gandhi op E 6th street.

    Het was weer genieten....net als vorige keer kan ik niet wachten om weer naar NYC te gaan.
    = there is a light that never goes out =
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:08:08 #87
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62537116
    Ja, alleen gisteren wat frisser. Maar inderdaad een heerlijke week gehad!
      maandag 20 oktober 2008 @ 22:11:41 #88
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62540858
    Boek in ieder geval niet het Portland Square hotel aan 47th street... wij zijn na 1 nacht vertrokken


    En de lower east side is inderdaad top, veel wezen eten
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_62546503
    Ik ga naar NY!!! van 1 tot 9 februari! Met de aanbieding die ergens in dit topic genoemd was : www.connections.be) ¤ 335,- pp (wel 1 keer overstappen maar dat heb ik er wel voor over voor deze prijs )

    Nu alleen nog een hostel / hotel / appartement zoeken en uitzoeken wat we precies gaan doen.

    Ik heb er zin in!
    pi_62558367
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:08 schreef amaranta het volgende:
    Ja, alleen gisteren wat frisser. Maar inderdaad een heerlijke week gehad!
    Damn.. Heb 't echt koud hier. Gisteren naar

    Die 2 apen geweest. Ik kan het IEDEREEN aanraden die naar NYC gaat om zo'n morning show te bezoeken. Gratis ontbijt (hehe) en daarna een show waar je net als bij jerry moet lachen,klappen, booen etc Je krijgt daarna gratis comedyshow tix en kreeg ook nog 2 shirts o.a. van een punkbandje waarvan de zanger te gast was. Maar vooral de show is hilarisch om te zien. Amerikaanser en faker dan deze 2 zie je ze niet zo snel en het publiek is zowat nog grappiger. Oma's van 75 uit texas die paar dagen in nyc zijn en dan erheen gaan en vooraf met 20-jarige gasten uit de Bronx gaan dansen op de tv-vloer etc
    pi_62568696
    Ik ben alweer twee dagen terug! Erg leuk!!!

    Mijn hostel was ook erg goed, ik snap de slechte reviews op internet niet. Het heet The Widget (of Continental, ze zijn net van naam veranderd) en is te vinden 330 West 95th street. 2 blokken van Broadway, 3 blokken van de metro (waar ook de expresstrain stopt) en 7 van een geweldige diner. Bovendien zit er een vette starbucks en park in de buurt.

    Ik vond het echt een geweldig indrukwekkende trip, veel gezien, toeristische dingen en ook gewoon door de stad gelopen. Een rally meegemaakt en met veel Amerikanen gepraat!
    Happiness never comes in the way that we imagine.
    pi_62568843
    Vanmiddag een hotel in Wall Street geboekt met de naam Club Quarters Downtown. Ben benieuwd wat het is, kwam het toevallig tegen.

    Eerste 2 dagen zit in bij het vliegveld van Newark in een hotel, ook omdat ik in Parsippany moet gaan werken. Er gaat een trein van vliegveld Newark naar Penn Station voor 15 dollar, klopt toch of niet?
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:06:31 #93
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_62569099
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 08:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik ga naar NY!!! van 1 tot 9 februari! Met de aanbieding die ergens in dit topic genoemd was : www.connections.be) ¤ 335,- pp (wel 1 keer overstappen maar dat heb ik er wel voor over voor deze prijs )

    Nu alleen nog een hostel / hotel / appartement zoeken en uitzoeken wat we precies gaan doen.

    Ik heb er zin in!
    Fantastische site, wil nu heel graag en voor zo weinig geld ga ik het zeker doen. Dus het zal wel Februari worden ofzo WOEHOE

    Mits coaches het toelaten
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_62569302
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 22:58 schreef Professional het volgende:
    Vanmiddag een hotel in Wall Street geboekt met de naam Club Quarters Downtown. Ben benieuwd wat het is, kwam het toevallig tegen.

    Eerste 2 dagen zit in bij het vliegveld van Newark in een hotel, ook omdat ik in Parsippany moet gaan werken. Er gaat een trein van vliegveld Newark naar Penn Station voor 15 dollar, klopt toch of niet?
    Klopt. Gewoon 'one way NYC ticket" aanklikken en creditcard erin douwen en je bent klaar. Vertrekt regelmatig en voor je 't weet ben je er
    pi_62569535
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 08:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik ga naar NY!!! van 1 tot 9 februari! Met de aanbieding die ergens in dit topic genoemd was : www.connections.be) ¤ 335,- pp (wel 1 keer overstappen maar dat heb ik er wel voor over voor deze prijs )

    Nu alleen nog een hostel / hotel / appartement zoeken en uitzoeken wat we precies gaan doen.

    Ik heb er zin in!
    Sta op het punt om ook te boeken via connections.be, alleen dan naar Chicago. Hoe was de afhandeling vanuit connections? Krijg je meteen een e-ticket opgestuurd, of komt dat pas een aantal weken voor vertrek? En krijg je ook een bevestiging van United Airlines, of alleen van Connections?

    Trouwens, overstappen op een vlucht van Brussel naar New York? Waar zit je overstap dan?
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_62569996
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 23:13 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Klopt. Gewoon 'one way NYC ticket" aanklikken en creditcard erin douwen en je bent klaar. Vertrekt regelmatig en voor je 't weet ben je er
    Ideaal, dat moet ik hebben. Kijken of ik donderdagmiddag ook nog even snel de stad inga. Snel nog wat shoppen.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:51:44 #97
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62570423
    Nog mensen hier de Columbus Day Parade staan te bekijken vorige week?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_62577651
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 23:19 schreef just.in.case het volgende:

    [..]

    Sta op het punt om ook te boeken via connections.be, alleen dan naar Chicago. Hoe was de afhandeling vanuit connections? Krijg je meteen een e-ticket opgestuurd, of komt dat pas een aantal weken voor vertrek? En krijg je ook een bevestiging van United Airlines, of alleen van Connections?

    Trouwens, overstappen op een vlucht van Brussel naar New York? Waar zit je overstap dan?
    De afhandeling was goed volgens mij .. mijn zusje heeft geboekt maar hebben de factuur binnen en kunnen via de site de e-tickets downloaden

    We stappen over in Washington ... Anders was de vlucht minimaal 100 euro duurder ... De overstapen zijn heen en terug max 1,5 uur dus het valt wel mee!
    pi_62577717
    Even ee nvraagje: heeft iemand ervaringen met: Milford Plaza (http://www.milfordplaza.com ) ziet er op internet goed uit en is neit duur, maar heb graag persoonlijke ervaringen vandaar
      woensdag 22 oktober 2008 @ 11:55:54 #100
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62578005
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 11:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Even ee nvraagje: heeft iemand ervaringen met: Milford Plaza (http://www.milfordplaza.com ) ziet er op internet goed uit en is neit duur, maar heb graag persoonlijke ervaringen vandaar

    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_62585536
    Maandagochtend vertrek ik voor een weekje NYC. Precies op tijd voor Halloween nog. .
    Zit in dit hotel: http://www.hotelchandler.com/

    Ik houd echt zo van mijn werkgever .
    Wel jammer dat ik net election-day moet missen
    -
    pi_62585743
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 11:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    De afhandeling was goed volgens mij .. mijn zusje heeft geboekt maar hebben de factuur binnen en kunnen via de site de e-tickets downloaden

    We stappen over in Washington ... Anders was de vlucht minimaal 100 euro duurder ... De overstapen zijn heen en terug max 1,5 uur dus het valt wel mee!
    Toevallig werd ik vandaag door connections.be gebeld. Over een vlucht naar Chicago, waarbij de betaling mislukt was. Ik had helemaal nog niet de intentie te boeken, maar had wel alle gegevens ingevuld, afgezien van het CreditCardnummer. Blijk ik dus volledig in het systeem te staan met de vraag of ik z.s.m. de CC-gegevens door wil geven. Voordeel is dat de vlucht voor deze prijs vast gehouden wordt. Wel netjes dat er even contact op wordt genomen. Nu officieel ook geboekt dus. Even bevestiging afwachten.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_62585932
    quote:
    Dank je! Kwam daar nog iets tegen: appartementen! Dat lijkt me ook wel wat .. .weet iemand of
    * Midtowm Manhattan
    * Upper East Side
    * Upper West Side
    goede plaatsen zijn om te zitten? Hebben ze namelijk mooie apartementen tegen de prijs van een hotel. En dan heb ik er een keuken en zo bij!

    [ Bericht 4% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 22-10-2008 17:02:33 ]
      woensdag 22 oktober 2008 @ 17:27:06 #104
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62587711
    Midtown is altijd goed
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      woensdag 22 oktober 2008 @ 19:17:45 #105
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62590506
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 16:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Maandagochtend vertrek ik voor een weekje NYC. Precies op tijd voor Halloween nog. .
    Zit in dit hotel: http://www.hotelchandler.com/

    Ik houd echt zo van mijn werkgever .
    Wel jammer dat ik net election-day moet missen

    Daar ben ik langsgelopen! Weet niet meer waar het was maar ik weet nog dat ik aan friends moest denken.
    Zijstraat van 5th avenue? Of ergens bij Central Park?
      woensdag 22 oktober 2008 @ 19:29:12 #106
    36326 Freezor
    Cold as stone
    pi_62590890
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 16:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    Dank je! Kwam daar nog iets tegen: appartementen! Dat lijkt me ook wel wat .. .weet iemand of
    * Midtowm Manhattan
    * Upper East Side
    * Upper West Side
    goede plaatsen zijn om te zitten? Hebben ze namelijk mooie apartementen tegen de prijs van een hotel. En dan heb ik er een keuken en zo bij!
    Een keuken heb je tegenwoordig ook al in veel hotels. Waar ik zat hadden we in ieder geval een koelkast, een ovencombi-magnetron en 2 pitjes. Upper east en upper west zou ik niet doen als ik jou was, het ligt ver van het toeristische gebied af en volgens mij is de buurt ook een stuk minder aantrekkelijk dan Midtown Manhattan.
    Something for your mind, your body and your soul.
    pi_62592016
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 19:17 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Daar ben ik langsgelopen! Weet niet meer waar het was maar ik weet nog dat ik aan friends moest denken.
    Zijstraat van 5th avenue? Of ergens bij Central Park?
    Ja, zijstraatje van 5th. Om de hoek bij het ESB.
    -
    pi_62593987
    Waarom kan ik geen tickets bestellen op Ticketmaster.com?
    Ik krijg steeds te zien dat ik in US woon, ik zie nergens international staan, mis ik soms iets?
    Of heeft iemand een andere site waar ik tickets kan kopen voor de Rangers?
    pi_62594908
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 20:57 schreef Professional het volgende:
    Waarom kan ik geen tickets bestellen op Ticketmaster.com?
    Ik krijg steeds te zien dat ik in US woon, ik zie nergens international staan, mis ik soms iets?
    Of heeft iemand een andere site waar ik tickets kan kopen voor de Rangers?
    Hier -> Individual Tickets On-Sale -> vervolgens je tickets en dergelijke selecteren -> Shipping Pagina -> Hier kies je "Customers in Other Countries" onder het kopje "Select Delivery Method."

    Vervolgens haal je de kaarten op de wedstrijddag op bij The Garden.
    pi_62596005
    Dat is het hem juist, ik zie geen optie Customers in Other Countries, ik zie alleen USCustomers and Canadaion Will Call. En nog een optie voor parkeerkaart te kopen.

    Ik snap er geen zak van!
    pi_62614109
    Voor welke wedstrijd wil je tickets bestellen? Ik zie die optie namelijk wel staan, onder de optie voor mensen uit Canada..
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:41:21 #112
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_62644588
    Maakt niks meer uit, kaarten zijn al allemaal vergeven.
    Misschien morgen eens bij ticketbox proberen, zo niet ga ik wel ff een filmpje pakken in de bios.
    pi_62651302
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 15:41 schreef Professional het volgende:
    Maakt niks meer uit, kaarten zijn al allemaal vergeven.
    Misschien morgen eens bij ticketbox proberen, zo niet ga ik wel ff een filmpje pakken in de bios.
    Zie vorige pagina's van dit topic. International will call kan alleen tot bepaald aantal dagen voor event. Daarna kan je ze alleen @ ticketmaster outlets in US kopen of gewoon @ garden zelf.
    pi_62654307
    Ik ben gisteren teruggekomen en New York is in 1 woord GEWELDIG. Heb uiteraard alle toeristische dingen gezien en flink geshopt. Ik ga zeker nog eens terug, maar dan met een koffer die maar halfvol is, haha
    pi_62672397
    Net ook even flink geshopt bij Century21.
    Even snel de zakken gedropt in hotelkamer en zometeen weer door.

    Gisteravond overheerlijk gegeten bij Sushi Samba, volgens mij in The Village. Donderdagavond bij een frans restautant in Chelsea gaan eten, erg lekker.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:04:47 #116
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62673161
    Nou zoveel had ik niet gekocht hoor. Ik ging met een halfvolle koffer heen en zat net zo vol toen ik weer terug kwam. Vond het niet echt veel goedkoper dan hier. En kopen om het kopen doe ik niet aan.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:06:09 #117
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62673189
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 20:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ja, zijstraatje van 5th. Om de hoek bij het ESB.
    Owja, dan zat je vlak bij mij. Ik zat op 27th street in het Gershwin. Ook een zijstraat van 5th.
    pi_62673292
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 20:04 schreef amaranta het volgende:
    Nou zoveel had ik niet gekocht hoor. Ik ging met een halfvolle koffer heen en zat net zo vol toen ik weer terug kwam. Vond het niet echt veel goedkoper dan hier. En kopen om het kopen doe ik niet aan.
    Inderdaad. Alhoewel ik wel met overgewicht aankwam op 't vliegveld blijkbaar Ik dacht ook veel te kopen maar viel reuze mee. En ach.. 1.25 is de dollarkoers nu dus dat is ook steeds minder aantrekkelijk..
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 20:17 schreef amaranta het volgende:
    Dat is overigens wel balen. Mijn man ging er vanuit dat het hotel al betaald was. Maar het is pas bij vertrek afgeschreven van de creditcard. Scheelt best veel. (In negatieve zin dus)
    Same here. Was 1.35 bij aankomst. Ze hadden zelfs de CC al erdoorheen gehaald en andere met wie ik was betaalde ook toen direct contant dus ik dacht dat alles settled was. Maar bij uitchecken bleek mijn amount nog open te staan. Direct 10% meer betalen

    [ Bericht 36% gewijzigd door jmac op 25-10-2008 20:19:53 ]
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:17:51 #119
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62673482
    Dat is overigens wel balen. Mijn man ging er vanuit dat het hotel al betaald was. Maar het is pas bij vertrek afgeschreven van de creditcard. Scheelt best veel. (In negatieve zin dus)
    pi_62682705
    Nou ons eerste ding is geboekt in NY (we hebben nog geen hotel ):

    New York Knicks vs. Los Angeles Lakers
    Madison Square Garden, New York, NY
    Mon, Feb 2, 2009 07:30 PM

    pi_62682815
    Oe, dat is een gave wedstrijd. Ruilen? Ik moet het doen met de "Charlotte Bobcats," nog noooit van gehoord.

    Edit; nog een week.
    pi_62684848
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 10:25 schreef Maravilla het volgende:
    Oe, dat is een gave wedstrijd. Ruilen? Ik moet het doen met de "Charlotte Bobcats," nog noooit van gehoord.

    Edit; nog een week.
    Dat hoop ik ook! Ik weet dat LA Lakers echt goed waren vroeger, maar of dat nog zo is?

    Maar ik wil ook .. Voor mij duurt het nog wel langer dan een week jammer genoeg ...
      zondag 26 oktober 2008 @ 12:35:52 #123
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62685202
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 10:25 schreef Maravilla het volgende:
    Oe, dat is een gave wedstrijd. Ruilen? Ik moet het doen met de "Charlotte Bobcats," nog noooit van gehoord.

    Edit; nog een week.
    Wij moeten het doen met Utah Jazz

    nog 11 dagen
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_62691292
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 10:25 schreef Maravilla het volgende:
    Ik moet het doen met de "Charlotte Bobcats," nog noooit van gehoord.

    Dat is echt drama Daar speelt geen een aantrekkelijke/leuke speler. filmpjes knicks-celtics. Wel allemaal meedoen aan de dance contest he
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:18 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

    [..]

    Dat hoop ik ook! Ik weet dat LA Lakers echt goed waren vroeger, maar of dat nog zo is?
    KOBE BRYANT Lakers zullen wel in de finale komen dit jaar dus samen met Boston zijn ze zowat het beste team ja
    pi_62693873
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 16:09 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Dat is echt drama Daar speelt geen een aantrekkelijke/leuke speler. filmpjes knicks-celtics. Wel allemaal meedoen aan de dance contest he
    Als je daar dit filmpje mee bedoelt, sla ik even over.

    pi_62698584
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 12:35 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Wij moeten het doen met Utah Jazz

    nog 11 dagen
    Vlieg je toevallig ook vanaf Dusseldorf? Wij gaan ook donderdag 6 november voor 8 dagen naar NY ! Hoe lang gaan jullie?
    Gaan jullie een NY-pass aanschaffen? Andere mensen ervaring met deze pass? Wij twijfelen een beetje of we dit moeten doen (zal een 7 dagen pass worden a 135 dollar p.s.).
    /a>
      zondag 26 oktober 2008 @ 20:21:52 #127
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_62699144
    wij hebben de pas uiteindelijk niet aangeschafd
      zondag 26 oktober 2008 @ 22:29:12 #128
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_62704010
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 20:02 schreef TripleZ het volgende:

    [..]

    Vlieg je toevallig ook vanaf Dusseldorf? Wij gaan ook donderdag 6 november voor 8 dagen naar NY ! Hoe lang gaan jullie?
    Gaan jullie een NY-pass aanschaffen? Andere mensen ervaring met deze pass? Wij twijfelen een beetje of we dit moeten doen (zal een 7 dagen pass worden a 135 dollar p.s.).
    Wij (2) hebben hem hier uiteindelijk ook niet aangeschaft, er zitten toch ook een hoop attracties bij waar je nou niet zo snel naar toe gaat, en voor de geijkte NY bezienswaardigheden waren we goedkoper uit door ze vantevoren op internet te reserveren.
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 27 oktober 2008 @ 05:07:38 #129
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_62708773
    Packed, bagged and ready to go.
    Toch maar doorgehaald.. Slaap in het vlieguig wel bij..
    Wel lekker dat ik daar in het begin van de middag aankom, heb ik nog wat aan m'n maandag .
    Zin in!! .
    -
      maandag 27 oktober 2008 @ 07:45:21 #130
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62709098
    quote:
    Op zondag 26 oktober 2008 20:02 schreef TripleZ het volgende:

    [..]

    Vlieg je toevallig ook vanaf Dusseldorf? Wij gaan ook donderdag 6 november voor 8 dagen naar NY ! Hoe lang gaan jullie?
    Gaan jullie een NY-pass aanschaffen? Andere mensen ervaring met deze pass? Wij twijfelen een beetje of we dit moeten doen (zal een 7 dagen pass worden a 135 dollar p.s.).

    Nee wij wonen in Amsterdam ( ) dus is Schiphol makkelijker.
    En nee wij schaffen niet zo een pass aan , we hebben ook nog helemaal geen progrmma gemaakt of zo , behalve de New York knicks staan geplanned .
    We zien het allemaal wel als we aankomen
    Heb er zin an
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_62712805
    Vriendin van mij vertrekt zondag ook naar NY. Gisteren ff alle dingen verteld enz. Kreeg er ook echt weer zin in om er weer een keer heen te gaan.
    pi_62737192
    Heeft iemand van jullie ervaring met het Big Apple Hostel? Locatie is prima, maar hoe is de accomodatie? Fatsoenlijke douches, kamers, etc?
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62740578
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 23:22 schreef Perenijsje het volgende:
    Heeft iemand van jullie ervaring met het Big Apple Hostel? Locatie is prima, maar hoe is de accomodatie? Fatsoenlijke douches, kamers, etc?
    Ik kreeg dit hostel toevallig van de week van iemand uit NY door als aanrader: dat het volgens hun wel schoon en zo was ...
    pi_62740916
    De laatste keer NY zat ik in het HI hostel, een prima verblijf alleen vond ik de locatie iets minders. Nu heb ik twee weken geboekt in het Big Apple, reviews op het internet zijn over het algemeen zeer positief, maar als een Fokker zijn ervaring ook nog met me wil delen is dat altijd meegenomen.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_62792852
    tvp

    ik verblijf nu ook een tijdje in NYC (zit er al 2 weken, nog een aantal weken te gaan )
    handige OP btw (y)
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:23:37 #136
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_62845985
    Straks hier heen!
    New York's Village Halloween Parade

    .
    Foto's volgen .
    -
    pi_62961990
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 10:40 schreef WeMan het volgende:

    [..]

    thanks for the toelichting very interesting..
    als je op deze site https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html de gegevens/aanvraag ingevuld heb, hoelang daarna do you receive response to your application?
    dat formuliertje in het vliegtuig inleveren, krijg je dat formuliertje in het vliegtuig uitgereikt?
    dus ik hoef helemaal niet naar de Amerikaanse consulaat te gaan?
    /a>
    pi_62968325
    Op Election Plaza (oftewel Rockefeller Plaza) was het één grote chaotische bedoeling gisteren. Maar wel heel gaaf.
    pi_62981661
    Oeh ik zie dat er een New York topic gaande is, nice. Ben van plan om mn huidige woonplaats (londen) in te wisselen voor New York vanaf komende zomer.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 5 november 2008 @ 21:55:33 #140
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_62983653
    weet iemand nog wat te doen in NYC tijdens kerst? Door een ongelukkige aansluiting ga ik 2 dagen NYC doen tijdens kerst. Word gezellig zo in mn uppie door de stad slenteren Ik neem aan dat alle broadway shows wel uitverkocht zullen zijn?
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_62986171
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 21:55 schreef ETA het volgende:
    weet iemand nog wat te doen in NYC tijdens kerst? Door een ongelukkige aansluiting ga ik 2 dagen NYC doen tijdens kerst. Word gezellig zo in mn uppie door de stad slenteren Ik neem aan dat alle broadway shows wel uitverkocht zullen zijn?
    Pfft, das ongelukkig uitgekozen. Tijdens de Kerstdagen valt er echt niets te beleven in New York.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
      donderdag 6 november 2008 @ 05:35:48 #142
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62989525
    Zo , over 30 minuten worden we opgepikt , en daarna.....
    Ik ben inmiddels overleden
      vrijdag 7 november 2008 @ 14:08:12 #143
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_63030030
    Ondanks dat we alleen nog maar in de Queens zijn geweest , bevalt me nu al prima , vandaag richting Manhattan
    Ik ben inmiddels overleden
      zaterdag 8 november 2008 @ 21:59:20 #144
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63062927
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 21:55 schreef ETA het volgende:
    weet iemand nog wat te doen in NYC tijdens kerst? Door een ongelukkige aansluiting ga ik 2 dagen NYC doen tijdens kerst. Word gezellig zo in mn uppie door de stad slenteren Ik neem aan dat alle broadway shows wel uitverkocht zullen zijn?
    1e kerstdag is het vooral 's morgens een dooie boel. (wel een goede kans om foto's van bv. Times Square te maken zonder tig honderd mensen erop... de schermen etc. staan daar wel gewoon aan)
    Wij hebben vorig jaar op die dag door Central Park gelopen en 's avonds de Christmas Spectaculair gezien in de Radio City Music Hall. Of er nog wat te boeken is moet je even online bekijken.
    Top of the rock en nog een hoop andere dingen waren gewoon open! Ook reed één van de twee grote hop-on hop-off busbedrijven ook gewoon. (de blauwe als ik me niet vergis)

    Op 2e kerstdag is alles weer business as usual aangezien ze die daar niet vieren. Dus genoeg te doen!
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      maandag 10 november 2008 @ 12:27:55 #145
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63099042
    TVP. Ik ga in januari met een aantal vrienden naar NY. We zoeken alleen nog een goed, betaalbaar hotel. Iemand ervaringen?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63115683
    Nog een TVP!
    Ik ga eind April weer naar New York en ook nog twee dagen Washington. Ik was dit jaar eind april ook al . Maar de aanbieding was te mooi! 330 euro voor een vlucht: Brussel - NY en Washington - Brussel.
    Hoe we ons verplaatsen tussen die twee steden weten we nog niet, een enkeltje van LaGuardia naar Ronald Reagan zie ik wel zitten , beiden centraal gelegen. En vliegen is leuk .

    Wat ik deze keer zeker in New York ga doen:
    - Naar the statue of liberty + Ellis Island
    - Naar een grote Broadway show
    - Natuurlijk s'nachts weer op de het Empire staan!
    - Een lange wandeling door Central Park maken, vorige keer helemaal niet aan toe gekomen!

    Ik heb er dus al zin in! Heb ik iets om naar uit te kijken.
    pi_63125647
    Afgelopen week was helemaal geweldig, vooral omdat we er met election day waren. 's Ochtends vroeg al een drukte van jewelste op Times Square en 's avonds was het helemaal chaos bij Rockefeller Center, want daar was het Election Plaza van MSNBC.


    McCain fans op Times Square


    Election Plaza
    pi_63129666
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 12:05 schreef Maravilla het volgende:
    Afgelopen week was helemaal geweldig, vooral omdat we er met election day waren. 's Ochtends vroeg al een drukte van jewelste op Times Square en 's avonds was het helemaal chaos bij Rockefeller Center, want daar was het Election Plaza van MSNBC.

    [ afbeelding ]
    McCain fans op Times Square

    [ afbeelding ]
    Election Plaza
    Lijkt me inderdaad echt geweldig om daar op election day te zijn!
      dinsdag 11 november 2008 @ 15:19:54 #149
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_63130409
    Zo gisteren weer vertrokken vanuit New York , we zitten nu in Florida (erg vervelend allemaal )
    Was de eerste keer New York en ik vond het helemaal geweldig , ga zeker nog een keer terug , ze rijden daar echt als mongolen. Een taxiritje vanuit Manhatan naar het hotel in de Queens is al een attractie op zich
    Zo nu eerst even naar Aquatica voor een verfrissende duik
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_63180406
    Ik zie dat je tegelijk met ons in NYC was en ook tegelijk in MSG bij de Knicks tegen Utah Jazz. Wat een poppenkast zeg, elke seconde wordt opgevuld met muziekjes, dansjes en huilende marinevrouwen. Wel leuk om een keer mee te maken.
    pi_63272154
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 20:46 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Online formuliertje invullen op https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html en zorgen dat je en geldig paspoort hebt.
    Dit is ook echt nodig? Heb hier namelijk nog nooit iemand over gehoord. Neem aan dat je deze forms in het vliegtuig krijgt?
    pi_63272477
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 20:57 schreef Kloonie het volgende:
    Dit is ook echt nodig? Heb hier namelijk nog nooit iemand over gehoord. Neem aan dat je deze forms in het vliegtuig krijgt?
    Het kan kloppen dat je hier nog niemand over gehoord hebt, want het is pas net ingevoerd. Het is in ieder geval makkelijker als je vaker naar de VS gaat, om dit van tevoren ingevuld te hebben. Voorlopig zul je nog wel de formuliertjes op de luchthaven (of op het check-in apparaat) en in het vliegtuig in moeten vullen.
      zondag 16 november 2008 @ 21:12:38 #153
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63272587
    HEUJJJ vlucht is geboekt. Waren 360 inclusief taxes kwijt
    17 jan tot 30 januari ben ik erbij Van 17-21 in NY
    We zitten te denken aan het hotel Penn, qua ligging toch wel de beste. Iemand ervaringen?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63273155
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 21:12 schreef Damzkieee het volgende:
    HEUJJJ vlucht is geboekt. Waren 360 inclusief taxes kwijt
    17 jan tot 30 januari ben ik erbij Van 17-21 in NY
    We zitten te denken aan het hotel Penn, qua ligging toch wel de beste. Iemand ervaringen?
    Gewoon Penn of Milford Plaza nemen idd. Perfecte ligging, gewoon goedkoop en verder helemaal in orde (ignore the reviews...). Als je gewoon hotelkamer nodig hebt, badkamertje en verder geen luxe dan is 't gewoon perfect. Shop wel flink rond online voor de beste prijs. Zo kwam ik op de zogenaamde "cheap hotel" sites duurder uit dan toen ik eens langs de site van Milford zelf ging en daar een sale was.. Neem er dus even de tijd voor
      maandag 17 november 2008 @ 08:43:54 #155
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63281163
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 21:31 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Gewoon Penn of Milford Plaza nemen idd. Perfecte ligging, gewoon goedkoop en verder helemaal in orde (ignore the reviews...). Als je gewoon hotelkamer nodig hebt, badkamertje en verder geen luxe dan is 't gewoon perfect. Shop wel flink rond online voor de beste prijs. Zo kwam ik op de zogenaamde "cheap hotel" sites duurder uit dan toen ik eens langs de site van Milford zelf ging en daar een sale was.. Neem er dus even de tijd voor
    Thanks. Ik zal het Milford Plaza nog eens bekijken. Tickets voor de periode waarin wij er zijn vallen nog wel mee.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63304152
    In Februari een weekje naar NYC. De laatste keer was in 1999.
    Stop rockin' the boat.
    pi_63304756
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 21:12 schreef Damzkieee het volgende:
    HEUJJJ vlucht is geboekt. Waren 360 inclusief taxes kwijt


    oh dat valt mee! Waar
    pi_63309675
    Wacht momenteel op de bevestiging van onze reis tussen 3 en 7 mei 2009 (via IJsland - de eerste drie dagen verblijven we in Reykjavik). Is Manhattan een beetje te doen in 3 volle dagen?
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:16:16 #159
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63309828
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 23:36 schreef lienelien het volgende:

    [..]

    oh dat valt mee! Waar
    www.statravel.de
    Vanaf DUS via AMS naar JFK
    Bij KLM te boeken voor 600+ EUR
    Van het weekend heeft een kameraad van mij dezelfde vlucht voor 280 geboekt Dus nog 80 goedkoper dan ik.

    edit: retourprijs natuurlijk.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:17:44 #160
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63309866
    Ik zie trouwens wisselende reacties op zowel het Milford Plaza als het Penn Hotel.
    Iemand ervaring van de eerste hand? Volgens mij zitten er bij de reacties ook een heleboel azijnpissers die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 18 november 2008 @ 12:33:38 #161
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63313708
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 10:16 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    www.statravel.de
    Vanaf DUS via AMS naar JFK
    Bij KLM te boeken voor 600+ EUR
    Van het weekend heeft een kameraad van mij dezelfde vlucht voor 280 geboekt Dus nog 80 goedkoper dan ik.

    edit: retourprijs natuurlijk.

    Het is dat het zo goedkoop is, maar je bent zo te zien wel twee keer zo lang onderweg?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 18 november 2008 @ 13:05:48 #162
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63314571
    Hoi. Tijdje niet meer gepost hier .

    Nou het is weer zover. Van 23 januari t/m 29 januari gaan we weer naar New York. Alleen na meerdere keren wil je toch wel wat anders zien. Misschien kunnen jullie mij daarin helpen?

    Er is een zondag dat ik daar ben, dus het lijkt mij erg mooi om naar een kerk te gaan waar ze uitbundig gaan zingen enzo. Greenwich Village misschien?

    Vorig jaar door Greenwich Village gelopen en dat was erg mooi om te zien. Gaan we dit keer ook doen, alleen de vorige keer hadden we maar 1 doel: Friends huis. nu willen we andere dingen zien.

    Wij hebben de musea's al gehad, dus geen interesse daar in. iemand dus tips?

    Wij houden van:
    Films, Muziek.
    Ik heb iemand hier in huis die gek is van Marylin Munroe en Madonna
    Ik zelf ben gek van The Simpsons
    De kroegen op Bleekerstreet lijkt me leuk. Ben alleen naar The Bitter End geweest.
    We drinken heeeeel veeeeel thee

    Komt u maar
    Friends don't let friends remain beardless...
      dinsdag 18 november 2008 @ 13:06:47 #163
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63314590
    Welnee. Op de heenweg uurtje overstaptijd en een uurtje extra vliegtijd. Voor die 300 euro minder ga ik wel effe zitten wachten. Plus het parkeren, de reistijd en de drukte zijn in DUS pluspunten t.o.v. AMS.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 18 november 2008 @ 17:37:44 #164
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_63321545
    Een vriendin van mij zit nu daar as we speak... im so jealous..
    Gonna do my internship over there...
    Camera 1... 1!
      woensdag 19 november 2008 @ 08:36:42 #165
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63336936
    Milford Plaza geboekt was een aanbieding in januari
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 19 november 2008 @ 08:53:59 #166
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63337118
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 08:36 schreef Damzkieee het volgende:
    Milford Plaza geboekt was een aanbieding in januari
    Hoelang en hoeveel? Wij ook Milford Plaza in januari 8 dagen incl vlucht (Delta) voor 1000 pp.
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 19 november 2008 @ 09:00:16 #167
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63337208
    Euh, 5 nachten een 4 persoonskamer voor 220 pp. Reis kost 380 pp. Zeg maar 600 dus. (in EUR)
    Alleen wij gaan daarna op roadtrip voor een week, dus het blijft niet bij die 5 daagjes NY
    Wij zitten van 17-22 januari in het Miford, jullie?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 19 november 2008 @ 10:15:08 #168
    180739 Qebbel
    Stewardesbisch!
    pi_63338692
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 13:05 schreef Dizer het volgende:
    Hoi. Tijdje niet meer gepost hier .

    Nou het is weer zover. Van 23 januari t/m 29 januari gaan we weer naar New York. Alleen na meerdere keren wil je toch wel wat anders zien. Misschien kunnen jullie mij daarin helpen?

    Er is een zondag dat ik daar ben, dus het lijkt mij erg mooi om naar een kerk te gaan waar ze uitbundig gaan zingen enzo. Greenwich Village misschien?

    Vorig jaar door Greenwich Village gelopen en dat was erg mooi om te zien. Gaan we dit keer ook doen, alleen de vorige keer hadden we maar 1 doel: Friends huis. nu willen we andere dingen zien.

    Wij hebben de musea's al gehad, dus geen interesse daar in. iemand dus tips?

    Wij houden van:
    Films, Muziek.
    Ik heb iemand hier in huis die gek is van Marylin Munroe en Madonna
    Ik zelf ben gek van The Simpsons
    De kroegen op Bleekerstreet lijkt me leuk. Ben alleen naar The Bitter End geweest.
    We drinken heeeeel veeeeel thee

    Komt u maar
    Ik ga waarschijnlijk ook weer in januari. Ik heb van de zomer 2 maanden op Bleecker gewoond . Was the best time of my life!!! Woonde schuintegenover de Bitter End. Er zitten veel meer leuke kroegen in dat stukje (blok MacDougal st - Thompson st en Houston - Wash. sq Park), maar ben daar toch niet zo heel veel uitgeweest. Ik ging meestal naar Meatpacking namelijk.
    Tja, ik heb dus echt 10000 tips! Roept u maar!
    Als je wilt theedrinken ( ), of iets anders, zit er een heel leuk tentje op de noord-west corner van Broadway en Bleecker. Je kunt er ook heel goed en niet zo duur lunchen, maar sla vooral hun warme chocoladecake niet over!!! Een betere tip is er niet !
    Ga daarna naar de Urban Outfitters aan de overkant (op oostzijde Broadway, tussen Bleecker en Houston) en vanaf hier loop je zo Soho in.
    Als je van Jazz houdt, is een bezoekje aan de Blue Note misschien de moete waard (West 3rd street, tussen 6th Av en MacDougal). Je moet wel kaarten reserveren en neem een trui mee, want het vriest binnen!!
    Oh ja, en ga niet 80 jr in de rij staan voor een bezoekje aan de top van de Empire State Building. Je kunt veel beter naar de 'Top of the Rock' gaan van het Rockefeller Center: absoluut geen wachtrijen en een veel leuker uitzicht, namelijk de Empire State zelf en een beter uitzicht over Central Park!
    Ik weet ook nog honderden leuke restaurantjes, clubs, winkels, of ander New-York-Life-stuf, zowel op Manhattan als Brooklyn (ook leuk!), maar is te veel om lukraak op te noemen.

    Have FUN!!!

    P.s. als je van muziek houdt, kan je dan niet beter op zondag naar een Gospel Church in Harlem gaan???
    Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
    Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
    pi_63338738
    En als je dan toch naar het Empire State Building gaat, wat ik toch wel een aanrader vond ( ), moet je zorgen dat je er vroeg in de morgen bent. Wij konden zo alles doorlopen met gemak.
    pi_63341700
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    *verhaal over chick die in Ny woonde *

    Have FUN!!!

    P.s. als je van muziek houdt, kan je dan niet beter op zondag naar een Gospel Church in Harlem gaan???
    Oh, gaaf !
    Ik heb gelijk een vraag. IK was afgelopen mei in NY vooral veel geshopt in SoHo, maar dat was vaak nogal prijzig. Waar kun je hippe kleren vinden voor betaalbare prijzen? Zeg maar t- shirt 35 dollar max en jeans 100 dollar max ?

    [ Bericht 0% gewijzigd door christvs op 19-11-2008 15:55:19 ]
    pi_63342890
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 08:36 schreef Damzkieee het volgende:
    Milford Plaza geboekt was een aanbieding in januari
    Ah wou net nog gaan posten dat je die reviews NIET zo serieus moet nemen. Ik was al helemaal bang gemaakt erdoor maar vond het echt een tophotel. Housekeeping is echt . Had de deluxe 24hour sale aanbieding gepakt en kamer was gewoon okay. Alleen stopcontacten waren nergens te bekennen Maar service is goed, en kamer is gewoon groot genoeg en erg clean! Het is wel een HUGE hotel dus druk in de lobby e.d. maar verder geen enkel geluidsoverlast op kamer oid. Goede keuze

    Als je aankomt op Newark is het de trein nemen naar Penn, uitstappen en dan 5-10 minuutjes lopen of de taxi nemen (3minuutjes).
    pi_63342987
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef Qebbel het volgende:

    [..]
    Oh ja, en ga niet 80 jr in de rij staan voor een bezoekje aan de top van de Empire State Building. Je kunt veel beter naar de 'Top of the Rock' gaan van het Rockefeller Center: absoluut geen wachtrijen en een veel leuker uitzicht, namelijk de Empire State zelf en een beter uitzicht over Central Park!
    Ik was in februari 2006 in NY en heb toen op een dag eerst overdag Top Of The Rocks gedaan waar geen enkele rij stond en inderdaad geweldig uitzicht op Empire State Building en Central Park. Rond een uur of 6 toen naar Empire State Building gegaan waar we ook zonder problemen zo konden doorlopen en binnen 5 minuten boven waren, geweldig uitzicht over New York by night
      woensdag 19 november 2008 @ 13:37:08 #173
    180739 Qebbel
    Stewardesbisch!
    pi_63344042
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 12:10 schreef christvs het volgende:

    [.dude.]

    Oh, gaaf !
    Ik heb gelijk een vraag. IK was afgelopen mei in NY vooral veel geshopt in SoHo, maar dat was vaak nogal prijzig. Waar kun je hippe kleren vinden voor betaalbare prijzen? Zeg maar t- shirt 35 dollar max en jeans 100 dollar max ?
    Dude=chick

    Ik moet toegeven dat ik ook voornamelijk in Soho heb geshopt, maar vond het qua prijzen wel meevallen. Goedkoper dan NL in ieder geval. En zeker omdat toen de dollar nog erg goedkoop was.
    Op Broadway vanaf Houston st richting downtown zitten naast de duurdere ook echt goedkope kledingzaken. Vooral aan de oostkant, geloof ik. Zoals forever 21, Zara, H&M, Mango, Club Monaco, Esprit, etc. Maar ook onbekende andere betaalbare zaken!
    Zelf ging ik vaak naar French Connection (hoek West Broadway & Prince st.) Hebben dure, maar ook goedkope kleding. Ik heb daar een aantal t-shirtjes gekocht voor 20 dollar ps. En jaren geleden ook een spijkerbroek, die toen letterlijk 100 dollar was (volgens mij in 2001, ofzo). Maar daar heb ik nu niet naar gekeken. Ik leef namelijk voor de Guess spijkerbroeken, persoonlijk. Guess zit ook op broadway en is gewoon veel leuker dan in Nederland. (Geldt voor meerdere bekende zaken, zoals H&M en Zara).
    Tja en daarnaast kan je natuurlijk altijd naar Macy's (34th st - 6th/7th av); het Mothership van alle vrouwen, waar ze dus ook ALLES hebben! En vaak in de sale. Plus dat je altijd zo'n toeristen kortingspas kunt aanvragen bij de klantenservice. Krijg je op alle artikelen, incl sale, 11% korting.
    En, nogmaals, de Urban Outfitters (zie vorige bericht). Niet heel goedkoop, wel ERRUG leuk (lees verslavend). En de t-shirts van Abercombie&Fitch (5th av) zijn ook nog wel te betalen!
    Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
    Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
      woensdag 19 november 2008 @ 13:37:58 #174
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_63344060
    ahhh, blue note, daar was ik op een regenachtige winteravond ook eens langsgeweest. Duurste etentje ooit voor mij (die ik zelf betaalde althans), maar zeker waard! Iets van 220$ pp uitgegeven, maar het kon ook wel goedkoper hoor
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 19 november 2008 @ 13:42:17 #175
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63344161
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 09:00 schreef Damzkieee het volgende:
    Euh, 5 nachten een 4 persoonskamer voor 220 pp. Reis kost 380 pp. Zeg maar 600 dus. (in EUR)
    Alleen wij gaan daarna op roadtrip voor een week, dus het blijft niet bij die 5 daagjes NY
    Wij zitten van 17-22 januari in het Miford, jullie?
    Wij van 23 tot 29 jan.
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 19 november 2008 @ 13:46:29 #176
    180739 Qebbel
    Stewardesbisch!
    pi_63344272
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef ETA het volgende:
    ahhh, blue note, daar was ik op een regenachtige winteravond ook eens langsgeweest. Duurste etentje ooit voor mij (die ik zelf betaalde althans), maar zeker waard! Iets van 220$ pp uitgegeven, maar het kon ook wel goedkoper hoor
    Nou ik niet hoor! $35 kaartje + misschien $50 eten, drinken, tax, ruwe schatting.
    Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
    Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
      woensdag 19 november 2008 @ 13:56:36 #177
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63344520
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:42 schreef Dizer het volgende:

    [..]

    Wij van 23 tot 29 jan.

    We vliegen elkaar tegemoet
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 19 november 2008 @ 14:14:32 #178
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_63345021
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    Nou ik niet hoor! $35 kaartje + misschien $50 eten, drinken, tax, ruwe schatting.
    covercharge weet ik niet echt meer, maar omdat je er zo lang zit, dan neem je een voogerecht, hoofdgerecht en een te dure nagerecht, met borreltje en koffie. Als je dan nog een fles wijn bij doet, is de rekening ineens erg hoog.
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 19 november 2008 @ 14:30:13 #179
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63345444
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    Ik ga waarschijnlijk ook weer in januari. Ik heb van de zomer 2 maanden op Bleecker gewoond . Was the best time of my life!!! Woonde schuintegenover de Bitter End. Er zitten veel meer leuke kroegen in dat stukje (blok MacDougal st - Thompson st en Houston - Wash. sq Park), maar ben daar toch niet zo heel veel uitgeweest. Ik ging meestal naar Meatpacking namelijk.
    Tja, ik heb dus echt 10000 tips! Roept u maar!
    Als je wilt theedrinken ( ), of iets anders, zit er een heel leuk tentje op de noord-west corner van Broadway en Bleecker. Je kunt er ook heel goed en niet zo duur lunchen, maar sla vooral hun warme chocoladecake niet over!!! Een betere tip is er niet !
    Ga daarna naar de Urban Outfitters aan de overkant (op oostzijde Broadway, tussen Bleecker en Houston) en vanaf hier loop je zo Soho in.
    Als je van Jazz houdt, is een bezoekje aan de Blue Note misschien de moete waard (West 3rd street, tussen 6th Av en MacDougal). Je moet wel kaarten reserveren en neem een trui mee, want het vriest binnen!!
    Oh ja, en ga niet 80 jr in de rij staan voor een bezoekje aan de top van de Empire State Building. Je kunt veel beter naar de 'Top of the Rock' gaan van het Rockefeller Center: absoluut geen wachtrijen en een veel leuker uitzicht, namelijk de Empire State zelf en een beter uitzicht over Central Park!
    Ik weet ook nog honderden leuke restaurantjes, clubs, winkels, of ander New-York-Life-stuf, zowel op Manhattan als Brooklyn (ook leuk!), maar is te veel om lukraak op te noemen.

    Have FUN!!!

    P.s. als je van muziek houdt, kan je dan niet beter op zondag naar een Gospel Church in Harlem gaan???
    Geweldig ik zal vanavond eens even uitgebreider hierop antwoorden. Ben nu aan het werk
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_63347932
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    Response van chick .

    Ok dan! Zitten zeker nog wel een paar goede tips tussen!
    Zelf heb ik er ook nog een voor de NY gangers.
    Ergens op een hoek in Soho zit de Nypull, een kleine winkel met designers kleren voor outlet prijzen. Ik zie nu ook dat ze een website hebben .
    http://www.nypull.com/
    pi_63354948
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:37 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    Dude=chick

    Ik moet toegeven dat ik ook voornamelijk in Soho heb geshopt, maar vond het qua prijzen wel meevallen. Goedkoper dan NL in ieder geval. En zeker omdat toen de dollar nog erg goedkoop was.
    Op Broadway vanaf Houston st richting downtown zitten naast de duurdere ook echt goedkope kledingzaken. Vooral aan de oostkant, geloof ik. Zoals forever 21, Zara, H&M, Mango, Club Monaco, Esprit, etc. Maar ook onbekende andere betaalbare zaken!
    Zelf ging ik vaak naar French Connection (hoek West Broadway & Prince st.) Hebben dure, maar ook goedkope kleding. Ik heb daar een aantal t-shirtjes gekocht voor 20 dollar ps. En jaren geleden ook een spijkerbroek, die toen letterlijk 100 dollar was (volgens mij in 2001, ofzo). Maar daar heb ik nu niet naar gekeken. Ik leef namelijk voor de Guess spijkerbroeken, persoonlijk. Guess zit ook op broadway en is gewoon veel leuker dan in Nederland. (Geldt voor meerdere bekende zaken, zoals H&M en Zara).
    Tja en daarnaast kan je natuurlijk altijd naar Macy's (34th st - 6th/7th av); het Mothership van alle vrouwen, waar ze dus ook ALLES hebben! En vaak in de sale. Plus dat je altijd zo'n toeristen kortingspas kunt aanvragen bij de klantenservice. Krijg je op alle artikelen, incl sale, 11% korting.
    En, nogmaals, de Urban Outfitters (zie vorige bericht). Niet heel goedkoop, wel ERRUG leuk (lees verslavend). En de t-shirts van Abercombie&Fitch (5th av) zijn ook nog wel te betalen!
    Urban Outfitters, heerlukke winkels!

    Gelukkig ook gewoon te bestellen via internet naar je nederlandse deurmat
    www.urbanoutfitters.co.uk
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
      woensdag 19 november 2008 @ 22:51:17 #182
    180739 Qebbel
    Stewardesbisch!
    pi_63360535
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 20:10 schreef WarPuppy het volgende:

    [..]

    Urban Outfitters, heerlukke winkels!

    Gelukkig ook gewoon te bestellen via internet naar je nederlandse deurmat
    www.urbanoutfitters.co.uk


    (Volgens mij zit er ook een vestiging in Antwerpen)
    Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
    Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
    pi_63366117
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 22:51 schreef Qebbel het volgende:

    [..]

    (Volgens mij zit er ook een vestiging in Antwerpen)
    Klopt, op de Meir in de vernieuwde Stadsfeestzaal.
    Stop rockin' the boat.
    pi_63373391
    Yeah! Ben ook weer van de partij.. gaan van 24 dec tot 2 jan. Heb er cker alweer zin in.. ben er in april/mei ook al geweest (tijdens koninginnedag) en vond het ZO enorm vet dat we gelijk nog een keer moesten!

    Hebben ook aantal dingen niet kunnen doen en willen we nu op ons gemakje doen. Denk dat we de reis ook wel voor leuke prijs hebben, in totaal 9 nachten voor 450¤ met vertrek vanaf dusseldorf waar we ook al treinticket hebben voor 15¤. Was all1 wat lastig qua hostels.. te lang gewacht dus meeste zal al vol, hebben nu 3 verschillende hostels.. vorige x 2 en was ook wel lache!! Zitten bij Village Inn (waren we vorige keer weggestuurd, was iets met brandveiligheid ofzo, ze hadden wel ander hostel gefixt voor ons) en Hostelling International en de laatste weet ik niet meer

    Het lijkt mij ook leuk ffe dagje nr Washington te gaan, fototjes maken en white house erbij en dan weer terug maar is dat een beetje te doen? en ben je dan ook echt hele dag kwijt enzo? Kan je dan gewoon vanaf Grand Central trein pakken?

    Wel hier weer de nodige ideetjes opgedaan
      Redactie Frontpage donderdag 20 november 2008 @ 14:34:46 #185
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_63374224
    Een vriend en ik zijn de laatste week van januari vrij en het lijkt ons erg vet om dan naar New York te gaan. Voor mij een grote droom, voor hem iets minder.

    Nou begon die vriend van me over het weer in januari. Nou heeft iemand die regelmatig naar New York gaat hem afgeraden om die periode te gaan ivm kou. Nou zit hij te twijfelen, terwijl ik zo iets heb van: dikke trui aan, muts op en fuck it!

    Is het nou echt zo erg, of valt het eigenlijk wel mee volgens de NY-experts hier?
      donderdag 20 november 2008 @ 15:07:32 #186
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63375110
    Het vriest er nu al snachts, en koud zal het er dan ook zeker zijn, gure wind tussen de wolkenkrabbers door las ik. Maar who cares, dikke jas aan en gaan.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 20 november 2008 @ 19:21:55 #187
    180739 Qebbel
    Stewardesbisch!
    pi_63381944
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 14:03 schreef JanNL het volgende:
    Yeah! Ben ook weer van de partij.. gaan van 24 dec tot 2 jan. Heb er cker alweer zin in.. ben er in april/mei ook al geweest (tijdens koninginnedag) en vond het ZO enorm vet dat we gelijk nog een keer moesten!

    Hebben ook aantal dingen niet kunnen doen en willen we nu op ons gemakje doen. Denk dat we de reis ook wel voor leuke prijs hebben, in totaal 9 nachten voor 450¤ met vertrek vanaf dusseldorf waar we ook al treinticket hebben voor 15¤. Was all1 wat lastig qua hostels.. te lang gewacht dus meeste zal al vol, hebben nu 3 verschillende hostels.. vorige x 2 en was ook wel lache!! Zitten bij Village Inn (waren we vorige keer weggestuurd, was iets met brandveiligheid ofzo, ze hadden wel ander hostel gefixt voor ons) en Hostelling International en de laatste weet ik niet meer

    Het lijkt mij ook leuk ffe dagje nr Washington te gaan, fototjes maken en white house erbij en dan weer terug maar is dat een beetje te doen? en ben je dan ook echt hele dag kwijt enzo? Kan je dan gewoon vanaf Grand Central trein pakken?

    Wel hier weer de nodige ideetjes opgedaan
    Cool! Zit je met Oud en Nieuw in NYC!!! Dat wil ik ook nog eens doen! (Sterker nog, ik wil gewoon emigreren naar New York over een jaar of 1,5)
    De goedkoopste oplossing om naar Washington te gaan, is met de bus vanuit Chinatown, heb ik me laten vertellen. Ik heb het zelf niet gedaan, maar veel mensen van mijn opleiding wel en het schijnt op zich wel te doen te zijn in een dag. Er gaan daar veel meer bussen naar plaatsen in de omgeving. Maar vraag me niet precies waar in Chinatown, maar daar moet vast wel iets over te vinden zijn!
    Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
    Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
    pi_63382955
    Hallo,
    Ik heb even een vraag. Ik ben van plan in de zomer naar New York te gaan. Weet iemand wat de goedkoopste site is om een vliegticket te kopen?
    pi_63383780
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 19:53 schreef dnies7 het volgende:
    Hallo,
    Ik heb even een vraag. Ik ben van plan in de zomer naar New York te gaan. Weet iemand wat de goedkoopste site is om een vliegticket te kopen?
    Tickets in de zomer zijn meestal wel duurder dan in andere delen van het jaar.
    Maar probeer kayak.com eens! erg handige tool die heel veel sites bij de vergelijking betrekt. Ook kun je connections.be in de gaten houden, regelen soms mooie aanbiedingen.
    Succes .
    pi_63388391
    Dankje Christus!
    pi_63389374
    ok, deze vraag zal ook wel vaak in dit topic gesteld worden. Maar welke aanbieder heeft nu echt goedkope citytrips naar New York (evt. last minute)? De dingen waar ik op terecht kom betaal je zo 1100 euro voor 5 dagen. Zelf zoek ik meer iets voor 6 á 700 euro voor 5 dagen. (ik verwacht uiteraard niet in de beste hotels te slapen, als er al een bed staat vind ik het prima).

    Owja, ik wil samen met een vriendin gaan ergens in december. Toevallig hebben wij beide te horen gekregen dat we vanaf 8 december 3 weekjes vrij zijn. Vandaar het plotselinge idee om NYC eens te gaan bezoeken
      vrijdag 21 november 2008 @ 09:39:55 #192
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63396648
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 22:50 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
    ok, deze vraag zal ook wel vaak in dit topic gesteld worden. Maar welke aanbieder heeft nu echt goedkope citytrips naar New York (evt. last minute)? De dingen waar ik op terecht kom betaal je zo 1100 euro voor 5 dagen. Zelf zoek ik meer iets voor 6 á 700 euro voor 5 dagen. (ik verwacht uiteraard niet in de beste hotels te slapen, als er al een bed staat vind ik het prima).

    Owja, ik wil samen met een vriendin gaan ergens in december. Toevallig hebben wij beide te horen gekregen dat we vanaf 8 december 3 weekjes vrij zijn. Vandaar het plotselinge idee om NYC eens te gaan bezoeken
    Gewoon lekker zelf los boeken. Wij zijn 360 voor de vlucht kwijt en 240 voor het hotel. 5 dagen dus. Dat we daarna op roadtrip gaan en daardoor later terugvliegen moet voor de prijs niet zo heul veul uitmaken. Probeer de weekendvluchten te mijden. www.statravel.de is wel een goeie, vliegen vanaf DUS.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63492874
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 15:07 schreef Damzkieee het volgende:
    Het vriest er nu al snachts, en koud zal het er dan ook zeker zijn, gure wind tussen de wolkenkrabbers door las ik. Maar who cares, dikke jas aan en gaan.
    Toen ik er was in februari was het ook koud (en sneeuw), maar ik had er geen last van tot ik ruim een uur op de boot moest wachten bij het vrijheidsbeeld
    pi_63503162
    quote:
    Het wordt duurder en drukker in New Yorkse metro
    Het gaat hard bergafwaarts met de New Yorkse ondergrondse. Eigenaar MTA wil de prijzen voor een kaartje met 23 procent verhogen, complete lijnen schrappen, personeel ontslaan en meer mensen in een metrostel proppen. De leiding van de MTA bespreekt de plannen in december en als het doorgaat, moeten alle reizigers vanaf 9 juni 2009 meer gaan betalen. Het wordt er allemaal niet beter op.

    De New Yorkers zijn natuurlijk allesbehalve blij met de maatregelen. Eén man is al een actie gestart om op 9 juni de MTA te boycotten. Hij roept mensen op om die dag te gaan fietsen en te gaan lopen. Of dat nou veel helpt…maar het is duidelijk dat NYC boos is.

    Het is dus nog niet 100 procent zeker dat het allemaal fors duurder wordt. Maar de voortekenen zijn ongunstig, want volgens de NY Times zit de MTA in haar grootste financiële crisis sinds twintig jaar. In de begroting van volgend jaar zit een gat van 1,2 miljard dollar. De helft daarvan moet worden opgehoest door een tariefsverhoging. Reken er bijvoorbeeld op dat je voor een enkeltje 2,50 dollar moet betalen (nu 2). En ook trein en bus worden duurder.

    De rest van het tekort moet uit besparingen komen. Er circuleren voorstellen om de Z en de W lijn te schrappen. De M en de G worden ingekort en buiten de spits gaan minder metro’s rijden. Dat betekent langer wachten. Een van de meest vervelende voorstellen vind ik dat er veel stationsloketten worden gesloten. Die dingen zien er misschien niet uit, maar het is altijd prettig om te weten dat er een persoon aanwezig is. Helaas lijken veel stationsbeheerders ook hun baan te verliezen.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      Redactie Frontpage dinsdag 25 november 2008 @ 15:08:54 #195
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_63507875
    Geboekt voor 24 januari tot en met 29 januari!

    Hoe zit het met visum/visa enzo? Waar kan ik dat doen, waar moet ik op letten, wat niet vergeten?
    pi_63517400
    Je hebt geen visum nodig.
      Redactie Frontpage dinsdag 25 november 2008 @ 22:06:12 #197
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_63521204
    Mooi, scheelt weer
    pi_63556028
    wij zijn ook druk aan het zoeken voor een tripje juni volgend jaar
    maar als je op de sites van de hotels kijkt dan is dat duurder dan wanneer je complete reis+hotel vanuit hier boekt...
    klopt dat?
    what you see, is what you get!
    pi_63561901
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:06 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Mooi, scheelt weer
    Dit moet je wel even invullen:
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

    Is de vervanger van het groene papiertje in het vliegtuig. En het gaat vanaf 12 januari in, dus jij zult het ook moeten invullen.
    Vanaf de dag dat je het invult heb je voor 2 jaar toestemming om de VS te bezoeken, tenzij je paspoort eerder vervalt, dan moet je een nieuwe aanvragen .
    Veel plezier !
    pi_63561948
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 06:52 schreef IV_Xample het volgende:
    wij zijn ook druk aan het zoeken voor een tripje juni volgend jaar
    maar als je op de sites van de hotels kijkt dan is dat duurder dan wanneer je complete reis+hotel vanuit hier boekt...
    klopt dat?
    Misschien kijk je op de sites van de duurdere hotels .
    Gebruik www.expedia.com eens. Kun je zowel voor hotel+vlucht zoeken als voor hotel of vlucht alleen!
      Redactie Frontpage donderdag 27 november 2008 @ 12:22:33 #201
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_63562193
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 12:09 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Dit moet je wel even invullen:
    https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

    Is de vervanger van het groene papiertje in het vliegtuig. En het gaat vanaf 12 januari in, dus jij zult het ook moeten invullen.
    Vanaf de dag dat je het invult heb je voor 2 jaar toestemming om de VS te bezoeken, tenzij je paspoort eerder vervalt, dan moet je een nieuwe aanvragen .
    Had het al gelezen ja, komt goed. Paspoort ga ik vanmiddag aanvragen
    quote:
    Veel plezier !
    Dat gaat zeker lukken, daar maak ik me geen zorgen over!
    pi_63570129
    maar wij willen beetje goed hotel, wil niet gebroken terug komen
    en dan betaal ik wel liever wat meer...maar ik bedoelde meer dat de sites van de hotels zelf een hogere prijs aangeven dan als je in nld iets boekt...
    what you see, is what you get!
    pi_63573834
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 17:17 schreef IV_Xample het volgende:
    maar wij willen beetje goed hotel, wil niet gebroken terug komen
    en dan betaal ik wel liever wat meer...maar ik bedoelde meer dat de sites van de hotels zelf een hogere prijs aangeven dan als je in nld iets boekt...
    Echt ?
    Meestal bieden hotel sites zelf de beste tarieven. Je rekent de dollartjes toch wel om naar euro's hè ?
    pi_63576557
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 19:45 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Echt ?
    Meestal bieden hotel sites zelf de beste tarieven. Je rekent de dollartjes toch wel om naar euro's hè ?
    hahahaha ja dat had ik al wel door, dat ik dat moest omrekenen, ben niej blond
    maar heb echt zitten kijken en ben dan toch redelijk duur uit, was er zelf ook verbaasd over hoor....
    what you see, is what you get!
    pi_63578011
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 17:17 schreef IV_Xample het volgende:
    en dan betaal ik wel liever wat meer...maar ik bedoelde meer dat de sites van de hotels zelf een hogere prijs aangeven dan als je in nld iets boekt...
    Over wat voor verschil gaat het? (Op totaal en per nacht gezien?)
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63581978
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 12:23 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Hier zal nog wel meer nieuws op volgen.

    Het ligt eraan of het op de site van het hotel duurder of goedkoper is. Als je goed zoekt op de verschillende websites die hotels aanbieden wil het wel eens voorkomen dat je een aanbieding tegenkomt en dan ben je zeker goedkoper uit.
    Ik had het geluk dat de prijs op de site van het hotel het goedkoopste van ze allemaal waren.
    pi_63601308
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 21:45 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Over wat voor verschil gaat het? (Op totaal en per nacht gezien?)
    bv...2 personen in wolcott hotel inclusief vlucht...bij Nederlandse reisorganisatie (6 juni heen - 14 juni terug)
    inclusief alles erop en eraan (qua belastingen, taxes) 2400 euro, terwijl als ik op de site van het hotel zelf wil boeken de prijs voor het hotel zelf al 1400-1500 euro is...en dan moet de vlucht er nog bij...

    daar doelde ik op zeg maar
    what you see, is what you get!
    pi_63601822
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 18:48 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    bv...2 personen in wolcott hotel inclusief vlucht...bij Nederlandse reisorganisatie (6 juni heen - 14 juni terug)
    inclusief alles erop en eraan (qua belastingen, taxes) 2400 euro, terwijl als ik op de site van het hotel zelf wil boeken de prijs voor het hotel zelf al 1400-1500 euro is...en dan moet de vlucht er nog bij...
    Reisbureau's krijgen vaak kortingen, of de prijzen zijn al eerder afgesproken (lager dollar). Overigens rekenen reisbureau's vaak nog extra kosten zoals ‘klasse’ in vliegtuig en boekperiode.

    Heb zelf in Wolcott gezeten in april. Het was toen goedkoper om direct bij het hotel te boeken en een aparte vlucht. Meestal betaal je per kamer en niet per persoon wat soms goedkoper kan uitvallen in vergelijking met een reisbureau.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63601953
    en hoe is het hotel je bevallen? (nu kan ik het uit eerste hand vragen )
    what you see, is what you get!
    pi_63602029
    als ik nu kijk voor de periode dat wij willen gaan dan is het in USD ± 2140 (en bij nederlandse organisatie is het in totaal met vlucht 2400 euro), scheelt toch behoorlijk zou ik zeggen
    what you see, is what you get!
    pi_63602709
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 19:15 schreef IV_Xample het volgende:
    en hoe is het hotel je bevallen? (nu kan ik het uit eerste hand vragen )
    Vond het een prima hotel. Had zelf een ‘Queen Room’ en neem aan dat deze even groot is als de ‘Twin Room’. Oppervlak was een kleine 7m² excl. badkamer IIRC. De foto's op de site zijn genomen vanuit de badkamer.

    Het is een (relatief) oud hotel dat vooral in de lobby te zien is (lampen e.d). Vond het zelf wel sfeervol.
    's Ochtends staat er (ze noemen het een snel ontbijt ) koffie en muffins.

    Prima hotel en goede locatie en behulpzaam personeel.
    Het hangt uiteraard ook van je verwachtingen en wensen af
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 19:17 schreef IV_Xample het volgende:
    als ik nu kijk voor de periode dat wij willen gaan dan is het in USD ± 2140 (en bij nederlandse organisatie is het in totaal met vlucht 2400 euro), scheelt toch behoorlijk zou ik zeggen
    Da's ook een ‘drukke periode’. Januari t/m maart zijn vaak goedkoper.
    Dollarkoers was in april ook gunstiger ($1,55 voor een euro) en had een goedkopere vlucht met airmiles.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63602918
    ja juist dat is wel een drukke periode maar wel het meest gunstigste voor ons om te gaan en hopelijk ook relaxt weer...daar gaan we natuurlijk ook voor...

    we zullen zien, wachten nog ff af, maar anders gaan we deze boeken
    what you see, is what you get!
    pi_63606356
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 19:52 schreef IV_Xample het volgende:
    ja juist dat is wel een drukke periode maar wel het meest gunstigste voor ons om te gaan en hopelijk ook relaxt weer...daar gaan we natuurlijk ook voor...

    we zullen zien, wachten nog ff af, maar anders gaan we deze boeken
    Houd je er wel rekening mee dat het in Juni vaak 30+ graden is in NYC?
    En het is daar een hele droge hitte, ik ga volgend jaar eind april weer. Dan is het vaak zo'n 20 graden, perfect weer .
    En de rpijzen zijn wat lager dan in de zomer .
    pi_63614788
    zo heet in juni?
    hmmmmmm
    dat is de overweging wel waard om eventueel iets eerder te gaan ja
    what you see, is what you get!
    pi_63615556
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 08:01 schreef IV_Xample het volgende:
    zo heet in juni?
    hmmmmmm
    dat is de overweging wel waard om eventueel iets eerder te gaan ja
    New yorkse zomers staan bekend als verstikkend heet .
    quote:
    Regardless of the season, there's always something to do in New York. The only thing that comes close to an off-season in New York is late summer, when it's really hot and humid; many of the city's elite go on holiday elsewhere. The best times to see the City are fall and spring.
    Ik ben vorig jaar in de eerste dagen van mei geweest, temps tussen de 18 en 24 graden. Ik vond het voor een stad perfect! Je zou ook nog aan de herfst kunnen denken. Maar als je echt veel wilt doen kun je maar beter geen 30 graden hebben, lijkt mij .
    pi_63615591
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 08:01 schreef IV_Xample het volgende:
    zo heet in juni?
    hmmmmmm
    dat is de overweging wel waard om eventueel iets eerder te gaan ja
    Overzicht: http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City#Climate

    Indien mogelijk zou ik proberen om in april/mei of september-november te gaan.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      zaterdag 29 november 2008 @ 10:51:21 #217
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63615633
    Prijzig hotel trouwens ook
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63644137
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 10:51 schreef Damzkieee het volgende:
    Prijzig hotel trouwens ook
    ik kan het betalen
    what you see, is what you get!
    pi_63644981
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 14:54 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    ik kan het betalen
    Ongeveer 250 dollar per nacht is het budget dus?
    Dan kan ik je de hotels van affinia aanraden .
    www.affinia.com. Allemaal zeer moderne hotels op goede locaties. op tripadvisor.com haast alleen maar goede reviews.
    pi_63646205
    Ok wordt tijd voor een lijstje van NYE-feestjes!

    Ik ben er zelf van 26-12 in DC met NYE in NYC.
    Natuurlijk houdt Pacha een feestje: http://newyears.pachanyc.com/

    Ik ga btw niet nog een keer 7 uur op TQ staan om een bal ten grote van een golfbal in de verte te zien vallen en 3 uur schijt zijn dat mn tenen zijn afgevroren.

    Dus ik ben op zoek naar indoor-feestjes
    "Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
    pi_63647796
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 15:35 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Ongeveer 250 dollar per nacht is het budget dus?
    Dan kan ik je de hotels van affinia aanraden .
    www.affinia.com. Allemaal zeer moderne hotels op goede locaties. op tripadvisor.com haast alleen maar goede reviews.
    jij hebt er goede ervaring mee dus?
    hoe lang heb jij vertoefd in new york eigenlijk?
    what you see, is what you get!
    pi_63648372
    Novotel was ook erg prima. Een absolute A-locatie (minuutje of 2 van Times Square lopen) en een absolute A-uitkijk (op Times Square).
    pi_63649511
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 17:51 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    jij hebt er goede ervaring mee dus?
    hoe lang heb jij vertoefd in new york eigenlijk?
    Geen persoonlijke ervaring . Maar ik hoor alleen maar goede dingen er over.
    Check hier maar eens.

    Ik zelf ben precies één week daar geweest. It truly is the greatest city in the world!
    pi_63650897
    oke
    kzal nog us verder neuzen
    maar wij hebben gewoon geen zin om een in hostel te gaan zitten, ieder zijn eigen natuurlijk
    dus liever iets meer betalen voor een goed hotel dan geërgerd in een hostel

    wij willen dus ook 8 dagen gaan, dus dan ben je wel 7 dagen in NY ofzo..moet wel lukken denken we zelf
    what you see, is what you get!
    pi_63773150
    Mijn vriendin en ik willen volgend jaar Oktober een dag of 8 naar New York (voor het eerst). Ben zelf vorig jaar al in Boston geweest maar New York is natuurlijk toch wel even wat anders Nu heb ik al een mooie aanbieding voor de tickets gezien via Dusseldorf (¤ 482,- p.p.) en landen op JFK. Nu dus nog een hotel zien te boeken en daarin verdwaal ik echt in de keuzemogelijkheden. Iemand tips of sites waarin je goed kunt zoeken naar je eigen wensen en waar boek je je hotel (via een algemene site of die van het hotel zelf)? Verder, hoeveel maanden na de reis moet je paspoort geldig zijn, dacht dat dit veranderd was?

    Alvast hartelijk dank (ik heb nog genoeg vragen)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Jor_Dii op 05-12-2008 02:04:42 ]
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63776618
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 01:47 schreef Jor_Dii het volgende:
    Mijn vriendin en ik willen volgend jaar Oktober een dag of 8 naar New York (voor het eerst). Ben zelf vorig jaar al in Boston geweest maar New York is natuurlijk toch wel even wat anders Nu heb ik al een mooie aanbieding voor de tickets gezien via Dusseldorf (¤ 482,- p.p.) en landen op JFK. Nu dus nog een hotel zien te boeken en daarin verdwaal ik echt in de keuzemogelijkheden. Iemand tips of sites waarin je goed kunt zoeken naar je eigen wensen en waar boek je je hotel (via een algemene site of die van het hotel zelf)? Verder, hoeveel maanden na de reis moet je paspoort geldig zijn, dacht dat dit veranderd was?

    Alvast hartelijk dank (ik heb nog genoeg vragen)
    Ik vind expedia de makkelijkste site voor hotels. Ik zou in eerste instantie gewoon op prijs sorteren en dan door scrollen op basis van locatie. Je paspoort hoeft na de reis niet meer geldig te zijn (uiteraard wel gedurende de reis zelf).

    Ik ben afgelopen mei voor het eerst geweest en ik wil komend jaar echt zeker weer terug Ben al aan het kijken naar een hotel rond Meatpacking District. Het Gansevoort is helaas onbetaalbaar. Bryant Park hotel lijkt me trouwens ook prachtig, maar ook behoorlijk prijzig.
    pi_63776813
    Weet iemand of er een site is waar mooi opstaat waar alle bezienswaardigheden in NY liggen (en hoever alles dus uit elkaar ligt)? Ik wil graag een kleine planning maken wat we gaan doen in de week dat we er zijn ... Maar aangezien dit mijn eerste ker NY is wil ik wel de grote dingen gezien hebben
    pi_63777005
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 10:02 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Weet iemand of er een site is waar mooi opstaat waar alle bezienswaardigheden in NY liggen (en hoever alles dus uit elkaar ligt)? Ik wil graag een kleine planning maken wat we gaan doen in de week dat we er zijn ... Maar aangezien dit mijn eerste ker NY is wil ik wel de grote dingen gezien hebben
    Op Google Maps kan je gewoon zoeken op bijvoorbeeld Empire State, en als je de volgende locatie als routebestemming invoert kan je de afstanden wel aardig vergelijken.
    pi_63777148
    Google Maps inderdaad, weet je gelijk welke metrohalte je moet hebben.
    pi_63779120
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 10:02 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Weet iemand of er een site is waar mooi opstaat waar alle bezienswaardigheden in NY liggen (en hoever alles dus uit elkaar ligt)? Ik wil graag een kleine planning maken wat we gaan doen in de week dat we er zijn ... Maar aangezien dit mijn eerste ker NY is wil ik wel de grote dingen gezien hebben
    http://www.newyorkpass.com/newYorkMaps.asp

    Zie ook:
    http://www.nyccabfare.com
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63780773
    Tip:
    Nu bij connections.be tickets naar new york (vanaf Brussel) Voor 330 euro p.p!
    pi_63798872
    wat is eigenlijk de verhouding qua oppervlak ongeveer: Central Park : Vondelpark (Amsterdam)
    pi_63800591
    Even gegoogled, Central Park is 340 hectare, het vondelpark 47.
    pi_63801365
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 09:06 schreef _Boo_ het volgende:
    Even gegoogled, Central Park is 340 hectare, het vondelpark 47.
    Central Park is 1½× groter dan Monaco
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63801643
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 09:06 schreef _Boo_ het volgende:
    Even gegoogled, Central Park is 340 hectare, het vondelpark 47.


    pi_63811240
    Ik wil eigenlijk ook naar new york het komende jaar, maar mijn vrienden hebben het geld niet om mee te gaan.
    Misschien een beetje vreemd, maar weet iemand of er "jongeren"-reizen of iets dergelijks voor new york zijn? In mijn eentje gaan lijkt mij een stuk minder en om nou de reis voor mijn vrienden op te hoesten gaat mij ook wat ver.
    Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
    pi_63813271
    Wat is er mis met alleen gaan? Er is echt zoveel te doen dat zeker als het je eerste keer is het helemaal niet erg is om alleen te gaan. Misschien zelfs fijner daar je gewoon overal naar binnen kan gaan en net zolang als jij wil en niet telkens de hele dag afspraken moet maken met iedereen..

    En als je ook nog in een hostel gaat zitten heb je zo local friends dus als je dan al iets met andere wil doen heb je daar genoeg 'slachtoffers' .
      zondag 7 december 2008 @ 11:30:43 #238
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_63820357
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 10:42 schreef christvs het volgende:

    [..]

    New yorkse zomers staan bekend als verstikkend heet .
    [..]

    Ik ben vorig jaar in de eerste dagen van mei geweest, temps tussen de 18 en 24 graden. Ik vond het voor een stad perfect! Je zou ook nog aan de herfst kunnen denken. Maar als je echt veel wilt doen kun je maar beter geen 30 graden hebben, lijkt mij .
    Toen ik er zat was het 1 dag 35 Graden, dan val je inderdaad dood neer als je net de hoek omloopt van een straat en dan in een keer een hete wind op je hoofd.
    Maar het was dan weer wel een mooie dag om door central park te lopen + boot tour maken
    pi_63822076
    Iemand ervaringen met St. James Hotel op Times Square? Lijkt me een ideaal hotel en de reacties op tripadvisor zijn over het algemeen ook zeer positief. Verder, vanaf JFK naar manhattan is een behoorlijk rit las ik, het beste is dan om met de bus te gaan? Hoe pak je zoiets aan, staan die daar gewoon klaar op het vliegveld om je richting Manhattan te brengen?
    Laatste vraag, zo'n NY pass voor alle attracties, kun je daar nu echt goed op besparen of is het te overwegen om gewoon alles los te doen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63822327
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
    Iemand ervaringen met St. James Hotel op Times Square? Lijkt me een ideaal hotel en de reacties op tripadvisor zijn over het algemeen ook zeer positief. Verder, vanaf JFK naar manhattan is een behoorlijk rit las ik, het beste is dan om met de bus te gaan? Hoe pak je zoiets aan, staan die daar gewoon klaar op het vliegveld om je richting Manhattan te brengen?
    Laatste vraag, zo'n NY pass voor alle attracties, kun je daar nu echt goed op besparen of is het te overwegen om gewoon alles los te doen?
    Van JFK naar manhatten zou ik gewoon met de metra doen. Heb ik ook gedaan toen ik in NY was. Je koopt dan waarschijnlijk toch een onbeperkte metro kaart voor de dagen dat je er bent. Kun je die gelijk op JFK kopen en met de metro naar Mahatten. Ook een stuk leuker dan saai en gemakkelijk met de taxi. En als het je eerst trip is is het ook erg vet om gelijk boven de grond te komen op manhatten tussen alle drukte en wolkenkrabbers. Dat maakt wel een aardige indruk.
    pi_63822437
    Dat is inderdaad ook goed te doen ja, een inderdaad makkelijk dat je dan gelijk zo'n weekkaart hebt.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63827974
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 13:20 schreef Stansfield het volgende:

    [..]

    Van JFK naar manhatten zou ik gewoon met de metra doen. Heb ik ook gedaan toen ik in NY was. Je koopt dan waarschijnlijk toch een onbeperkte metro kaart voor de dagen dat je er bent. Kun je die gelijk op JFK kopen en met de metro naar Mahatten. Ook een stuk leuker dan saai en gemakkelijk met de taxi. En als het je eerst trip is is het ook erg vet om gelijk boven de grond te komen op manhatten tussen alle drukte en wolkenkrabbers. Dat maakt wel een aardige indruk.
    Je kan vanaf JFK naar Jamaica Center met de Shuttle Metro, vanaf daar kan je rechtstreek naar Manhattan, rit is ongeveer 45 min met de MTA.
    Taxi kan ook, hebben een fixed faire naar Manhattan voor 45 dollie.
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
      zondag 7 december 2008 @ 17:49:38 #243
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63828464
    Wij zijn van en naar JFK gegaan met supershuttle. Wel vantevoren reserveren.
    De rit is idd saai dus als je niet al te zwaar reist is de metro vast makkelijker en leuker.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      zondag 7 december 2008 @ 19:59:00 #244
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_63831379
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
    Iemand ervaringen met St. James Hotel op Times Square? Lijkt me een ideaal hotel en de reacties op tripadvisor zijn over het algemeen ook zeer positief. Verder, vanaf JFK naar manhattan is een behoorlijk rit las ik, het beste is dan om met de bus te gaan? Hoe pak je zoiets aan, staan die daar gewoon klaar op het vliegveld om je richting Manhattan te brengen?
    Laatste vraag, zo'n NY pass voor alle attracties, kun je daar nu echt goed op besparen of is het te overwegen om gewoon alles los te doen?
    Ik zou een taxi aanraden, is over het algemeen sneller, en voor 50$ zet die je voor de deur af van je hotel. Dit vond ik na een uur of 9 in het vliegtuig ook wel prettig, dat je jezelf ook niet nog eens door de metro e.d. moet vechten. Als je met de taxi terug wil kun je vaak het beste het hotel laten regelen, wij hadden een taxi terug voor 60 dollar, een nette nieuwe mercedes oid + een chauffeur die wel in was voor een praatje, al die pakistanen en indiers in die gele krengen zijn zo klantvriendelijk als de pest.
    pi_63831516
    Echt he.. Een hallo kan d'r nooit vanaf..

    Volgens mij worden ze wel gek van die tv'tjes achterin die telkens maar weer opnieuw beginnen te ratelen
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 21:11 schreef Demarest het volgende:
    De hete zomers in New York zijn te wijten aan de ligging van de stad; op dezelfde breedtegraad als Madrid ongeveer.

    Enkele dagen geleden heb ik vernomen dat je een extra formulier dient in te vullen (+ vermelding verblijfsplaats) om de VS binnen te komen. Op pagina 1 van dit topic is een link gepost naar een soortgelijk formulier. Dat is 'm, toch?
    Ja.

    [ Bericht 55% gewijzigd door jmac op 07-12-2008 21:16:30 ]
      zondag 7 december 2008 @ 21:11:54 #246
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_63833462
    De hete zomers in New York zijn te wijten aan de ligging van de stad; op dezelfde breedtegraad als Madrid ongeveer.

    Enkele dagen geleden heb ik vernomen dat je een extra formulier dient in te vullen (+ vermelding verblijfsplaats) om de VS binnen te komen. Op pagina 1 van dit topic is een link gepost naar een soortgelijk formulier. Dat is 'm, toch?
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 7 december 2008 @ 21:23:44 #247
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63833863
    Even een vraagje:

    Omdat ik in de zomer een cursus heb van 2 weken in Chicago, zit ik er over te denken om na die cursus 1 week naar NY City te gaan met mijn vriendin. Wat ben je gemiddeld ongeveer kwijt voor 1 week NY, dan ga ik uit van slapen in een relatief simpel hotel.

    thx
    pi_63838770
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 21:23 schreef Blik het volgende:
    Even een vraagje:

    Omdat ik in de zomer een cursus heb van 2 weken in Chicago, zit ik er over te denken om na die cursus 1 week naar NY City te gaan met mijn vriendin. Wat ben je gemiddeld ongeveer kwijt voor 1 week NY, dan ga ik uit van slapen in een relatief simpel hotel.

    thx
    Om en nabij de 1500 dollar voor een weekje inclusief hotel met z'n tweeen moet wel te doen zijn. Eten en drinken is niet duur, maar hotels wel.
    pi_63846477
    ik heb geboekt...

    25 april, tot 5 mei van dusseldorf naar JFK 400 PP

    we slapen in het jazz on the town hostel, in lower manhattan

    volgens mij zijn we 21 euro PPPN kwijt
    wel aangeraden is oordopjes mee te nemen
    Maar ach... slapen kan ik overal!!

    Missc pakken we er nog een couch surf sessie bij...
    meet some locals...
    And It Hurts With Every HeartBeat
      maandag 8 december 2008 @ 15:23:34 #250
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63852354
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 23:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Om en nabij de 1500 dollar voor een weekje inclusief hotel met z'n tweeen moet wel te doen zijn. Eten en drinken is niet duur, maar hotels wel.
    en hebben we het dan over een hostel of over een simpel hotel?
    pi_63857430
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:23 schreef Blik het volgende:

    [..]

    en hebben we het dan over een hostel of over een simpel hotel?
    Hotel.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63863759
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:23 schreef Blik het volgende:
    en hebben we het dan over een hostel of over een simpel hotel?
    Een simpel hotel inderdaad. Meestal is met twee personen hostel, dezelfde prijs als een hotelkamer, maar daar kan in NYC denk ik nog wel wat verschil in zitten. Even kijken en vergelijken op expedia, priceline en hostelworld dus
    pi_63867972
    Zo'n metro weekkaart, is die geldig in het gehele metronetwerk van New York, of zitten daar nog restricties op net als in Parijs? Verder heb ik al flink rondgekeken voor hotels en via Expedia heb ik mijn keuze nu eigenlijk op 2 opties laten vallen:

    Periode 8 - 16 Oktober, vertrek vanaf Dusseldorf. 8 Oktober: vertrek 13.30u - aankomst 16.00u. 16 Oktober: vertrek 17.45u - aankomst 07.10 (17 Oktober).

    * Hotel St. James Times Square: degelijk hotel, redelijke reviews, perfecte locatie ¤ 1270 p.p. (inclusief vlucht)
    * Broadway Plaza Hotel: uitstekend hotel, (zeer) goede reviews, prima locatie ¤ 1440 p.p. (iunclusief vlucht)

    Iemand ervaringen met een van beide hotels? Waar zouden jullie voor gaan? Van onze reis naar Parijs vorig jaar hebben we iig allebei zoiets overgehouden van: als het hotel maar schoon is en we een goed bed hebben om in te slapen, dan is het al lang goed. Bij een stredentrip sta je 's morgens vroeg op en stap je 's avonds laat in je bedje, dus daar hoef je het eigenlijk niet voor te doen, al is 170¤ meer voor betere service en wat meer ruimte op de kamer natuurlijk te overwegen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63873684
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 01:15 schreef Jor_Dii het volgende:
    Zo'n metro weekkaart, is die geldig in het gehele metronetwerk van New York, of zitten daar nog restricties op net als in Parijs?
    New York werkt niet met een zonesysteem zoals Parijs. Je kunt dus van het noorden van Manhattan tot het zuiden van Brooklyn met dezelfde kaart. Er zijn wel verschillende kaarten waarmee je ook van de bussen gebruik kunt maken.
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_63881454
    Oke bedankt
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63887906
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 01:15 schreef Jor_Dii het volgende:

    Periode 8 - 16 Oktober, vertrek vanaf Dusseldorf. 8 Oktober: vertrek 13.30u - aankomst 16.00u. 16 Oktober: vertrek 17.45u - aankomst 07.10 (17 Oktober).

    * Hotel St. James Times Square: degelijk hotel, redelijke reviews, perfecte locatie ¤ 1270 p.p. (inclusief vlucht)
    * Broadway Plaza Hotel: uitstekend hotel, (zeer) goede reviews, prima locatie ¤ 1440 p.p. (iunclusief vlucht)
    Het wordt toch het Rockefeller Center Hotel waarschijnlijk. Via expedia.nl inclusief vlucht (bovengenoemde) voor 1370¤ per persoon.

    Vraagje: dat reis en annuleringsverzekeringspakket van expedia (80 euro voor 2 personen) is dat een beetje aan te raden? Het is namelijk een uitstekende prijs, daar waar je bij Interpolis bijvoorbeeld het dubbele kwijt bent voor een reis én annuleringsverzekering voor 2 personen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63891263
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Het wordt toch het Rockefeller Center Hotel waarschijnlijk. Via expedia.nl inclusief vlucht (bovengenoemde) voor 1370¤ per persoon.

    Vraagje: dat reis en annuleringsverzekeringspakket van expedia (80 euro voor 2 personen) is dat een beetje aan te raden? Het is namelijk een uitstekende prijs, daar waar je bij Interpolis bijvoorbeeld het dubbele kwijt bent voor een reis én annuleringsverzekering voor 2 personen.
    Zit je nu niet een kortlopende reisverzekering met een doorlopende reisverzekering te vergelijken?
    pi_63891663
    Nee, voor beide een kortlopende
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 10 december 2008 @ 08:56:56 #259
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63897476
    Wat kost het eten en drinken ongeveer? Ik bedoel dus niet alleen bij fastfood, maar ook gewoon in een restaurantje en in het cafe/discotheek?
    Prijs van een biertje bijvoorbeeld, of een simpel dagmenu?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 10 december 2008 @ 10:54:54 #260
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63899987
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 08:56 schreef Damzkieee het volgende:
    Wat kost het eten en drinken ongeveer? Ik bedoel dus niet alleen bij fastfood, maar ook gewoon in een restaurantje en in het cafe/discotheek?
    Prijs van een biertje bijvoorbeeld, of een simpel dagmenu?
    Dat kan nog wel eens tegenvallen. Met zijn 2en ben je gauw 70 dollar kwijt.
    Een redelijk menu is 20 dollar.
    Drinken is gauw rond de 2 dollar
    Bier iets richting de 3 dollar

    2x 20 + 4x 3 = 52 dollar.
    Daar komt tax en tip bij.
    Zit je al rond de 65 dollar...
    Dan dien je ook nog extra tip te geven... dat hoort (je betaalt eigenlijk ook nog de loon van het personeel...)


    En dan heb je dus een menu met twee drankjes. Water is altijd gratis.
    Uuhm.. tjah.. nog geen toetje..
    Friends don't let friends remain beardless...
      woensdag 10 december 2008 @ 11:31:54 #261
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_63901057
    Mwoah kan het niet echt schokkend vinden, en in de discotheken? Zelfde als hier?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_63901255
    Gewoon lekker bij de friday's geen eten. Goed, lekker, snel en normale prijzen. En gratis refill voor je drinken.
    pi_63904999
    nog 17 dagen... en dan vlieg ik..... kan niet wachten!!!

    jammer genoeg zaten http://www.bigapplegreeter.org/ al vol als wij er zijn. Misschien tip.... check rtl travel filmpjes over new york, veel leuke en goedkope tips. waaronder de greeters.

    Daarnaast filmjes op de site van lonely planet (http://www.lonelyplanet.com/usa/new-york-city geven erg goeie tips.

    peace
    koele kikkers kwaken niet
      woensdag 10 december 2008 @ 14:15:00 #264
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_63905159
    Wij vliegen 22 januari
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_63914636
    wij gaan waarschijnlijk toch maar wat eerder in mei n.a.v. de tips dat het in juni nogal erg warm kan zijn
    en waarschijnlijk wordt het het wolcott hotel, lekker oudbollig maar wel hele goede recensies gelezen.
    what you see, is what you get!
    pi_63915329
    www.yelp.com is ook een hele leuke site, vol met reviews. Wel even zoeken op New York want het is ook voor andere steden. Veel reviews van restaurants, uitgaansgelegenheden maar bijvoorbeeld ook 299 reviews van alleen al Central Park
    pi_63940356
    Voor up tot date feestjes, en jezelf op de gastenlijst zetten: www.going.com

    Have fun!
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
    pi_63954988
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]
    Vraagje: dat reis en annuleringsverzekeringspakket van expedia (80 euro voor 2 personen) is dat een beetje aan te raden? Het is namelijk een uitstekende prijs, daar waar je bij Interpolis bijvoorbeeld het dubbele kwijt bent voor een reis én annuleringsverzekering voor 2 personen.
    Niemand?

    Hoe kan het trouwens dat de totaalprijzen voor een hotel/vlucht pakket bij expedia dagelijks goedkoper worden (zo'n 5 euro) en nog belangrijker, hoe lang gaat zoiets door?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 12 december 2008 @ 11:45:21 #269
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63956947
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
    Hoe kan het trouwens dat de totaalprijzen voor een hotel/vlucht pakket bij expedia dagelijks goedkoper worden (zo'n 5 euro) en nog belangrijker, hoe lang gaat zoiets door?
    Waarschijnlijk heeft dat hiermee te maken.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63957087
    Ik heb een doorlopende reisverzekering met wereldwijde dekking van de Europeesche (volgens mij niet 1 van de goedkoopste) en deze zit rond de 120 euro per jaar. Ik vind 40 euro pp voor een paar weken vrij prijzig, maar als je niet van plan bent om vaker dan 1x per jaar te reizen, is het natuurlijk wel goedkoper dan een doorlopende. Heb je ook al geïnformeerd bij independer?

    De prijzen van Expedia zijn misschien gebaseerd op de huidige dollarkoers en zoals je wellicht weet is de Euro t.o.v. de dollar weer iets aan het stijgen de laatste dagen. 2 ct verschil per euro is op een bedrag van 1000 euro toch weer 2 tientjes 'winst'.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_63957543
    Nja, we gaan waarschijnlijk volgend jaar alleen naar New York en misschien nog een midweekje weg of iets dergelijks maar verder niks bijzonders. Ik vind 40 euro p.p. dan vrij goedkoop voor een reis- én annuleringsverzekering.
    Ik was me niet bewust van het feit dat de dollar weer is gestegen, das goed nieuws en inderdaad scheelt het toch een paar tientjes op zo'n bedrag.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_63957680
    Ik ben in juli naar de States geweest en toen stond de koers op 1,55. Met nu toch een verschil van 22 $ct per Euro, niet misselijk. In totaal hebben we iets van 3000 euro uitgegeven, dus die reis had op dit moment 660 $ meer gekost. In maart ga ik naar NY, dus die Dollar mag van mij (zo goed als) instorten.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_63993436
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 11:41 schreef Stansfield het volgende:
    Gewoon lekker bij de friday's geen eten. Goed, lekker, snel en normale prijzen. En gratis refill voor je drinken.
    TGI Friday's op Times Sqaure?
    Die vond ik toen duur
    pi_64002885
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 21:16 schreef Max-Westerman het volgende:

    [..]

    TGI Friday's op Times Sqaure?
    Die vond ik toen duur
    Het is al weer 8 jaar geleden dat ik er was. Maar het stikt er vande TGI friday;s misschie is die op timessquare wel duurder?
    pi_64004831
    heeft er iemand ervaring met couch surfen in New York...

    het lijkt me namelijk heel dope om bij iemand die daar ook echt woont een nachtje of 2 te slapen.
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_64051342
    Kun je bij Expedia nu wel of niet betalen met iDeal? Vind de site op dat gebied een beetje vaag..
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_64051624
    Wat mij bijstaat kun je bij Expedia niet betalen via iDeal.

    Vraagje voor de Amerika-gangers onder ons. Mijn vriendin en ik zitten in september 2009 zeven nachten in New York. Graag willen we dan een sportwedstrijd bezoeken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een honkbalwedstrijd van de Yankees. Maar spelen die wel in september? En zo ja, wanneer wordt dat schema bekend gemaakt en waar zijn die kaartjes te bestellen?
      dinsdag 16 december 2008 @ 12:28:56 #278
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_64054217
    al gekeken op de site van de Yankees? Neem aan dat er wel een schema op staat
    pi_64055328
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 10:45 schreef Fargo het volgende:
    Wat mij bijstaat kun je bij Expedia niet betalen via iDeal.

    Vraagje voor de Amerika-gangers onder ons. Mijn vriendin en ik zitten in september 2009 zeven nachten in New York. Graag willen we dan een sportwedstrijd bezoeken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een honkbalwedstrijd van de Yankees. Maar spelen die wel in september? En zo ja, wanneer wordt dat schema bekend gemaakt en waar zijn die kaartjes te bestellen?
    http://newyork.yankees.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=nyy&m=9&y=2009

    Kaartjes zijn via de site van de Yankees te bestellen, tegen de tijd dat het seizoen begonnen is/de wedstrijd in de buurt komt.
    pi_64062765
    Dank voor de links!
    pi_64166560
    15 feb tot 19 feb ben ik in NY!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_64173107
    Dollar is weer aan het dalen. Inmiddels alweer bijna 1.40 dollar voor een euro, terwijl dat twee weken geleden nog 1.25 was. Heel bizar. De Amerikaanse overheid probeert met alle macht deflatie te voorkomen door kunstmatig inflatie op te wekken. Niet iedereen is daar even blij mee, maar voor reizen naar de States is het wel ideaal.
    When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
    pi_64207477
    Misschien dat het ooit in alle topics al een keer gepasseerd is, maar ik ga begin januari naar NYC en wil graag een wedstrijd van de New Jersey Devils bezoeken (zag dat ze o.a. 2 januari thuis spelen). Waar is het het verstandigst om kaartjes te kopen en is er een goede verbinding met het openbaar vervoer? Ik zit in het YMCA Vanderbilt.
    Dell XPS M1530 | Nokia N81 | Sony PlayStation 3 | xbox 360 HDMI | Sony Bravia 32S3000
    pi_64207775
    NY is echt te gaaf voor woorden....!
    pi_64215200
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 14:23 schreef eChOeS_2003 het volgende:
    Misschien dat het ooit in alle topics al een keer gepasseerd is, maar ik ga begin januari naar NYC en wil graag een wedstrijd van de New Jersey Devils bezoeken (zag dat ze o.a. 2 januari thuis spelen). Waar is het het verstandigst om kaartjes te kopen en is er een goede verbinding met het openbaar vervoer? Ik zit in het YMCA Vanderbilt.
    Kaarten kun je waarschijnlijk het beste bij het stadion reserveren.
    Voor de routebeschrijving: Google Maps routebeschrijving (kies aan de linkerkant voor alternatieven).
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
    pi_64221293
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 18:08 schreef Aether het volgende:

    [..]

    Kaarten kun je waarschijnlijk het beste bij het stadion reserveren.
    Voor de routebeschrijving: Google Maps routebeschrijving (kies aan de linkerkant voor alternatieven).
    Thanks voor je post, maar ik hoor graag ervaringen van mensen
    Dell XPS M1530 | Nokia N81 | Sony PlayStation 3 | xbox 360 HDMI | Sony Bravia 32S3000
    pi_64233915
    quote:
    Op zondag 21 december 2008 14:23 schreef eChOeS_2003 het volgende:
    Misschien dat het ooit in alle topics al een keer gepasseerd is, maar ik ga begin januari naar NYC en wil graag een wedstrijd van de New Jersey Devils bezoeken (zag dat ze o.a. 2 januari thuis spelen). Waar is het het verstandigst om kaartjes te kopen en is er een goede verbinding met het openbaar vervoer? Ik zit in het YMCA Vanderbilt.
    www.ticketmaster.com / site van club zijn enige juiste/goede opties. Of je moet via zwarthandeltjes kaarten kopen etc.
    pi_64234891
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 02:10 schreef jmac het volgende:

    [..]

    www.ticketmaster.com / site van club zijn enige juiste/goede opties. Of je moet via zwarthandeltjes kaarten kopen etc.
    Oke thanx! Zwarthandelaren liever niet..
    Nog tips wat betreft openbaar vervoer? Taxi?
    Dell XPS M1530 | Nokia N81 | Sony PlayStation 3 | xbox 360 HDMI | Sony Bravia 32S3000
      maandag 22 december 2008 @ 08:53:17 #289
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_64235569
    Er is ook een site waar je tickets van seizoenskaarthouders kunt overnemen. Nu ben ik alleen even de site kwijt. Is goedkoper, en eventueel een mogelijk voor als de wedstrijd is uitverkocht.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_64256473
    hee,

    ik vroeg me af: heeft iemand ooit bij deze site kaartjes besteld:

    http://www.broadwaybox.com/

    Scheet namelijk nogal in prijs vandaar
      dinsdag 23 december 2008 @ 12:36:13 #291
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_64279673
    tvp.

    Alweer 1,5 jaar geleden voor het laatste in NY
    Begint weer te kriebelen, volgend jaar misschien maar eens icm. Chicago.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_64343748
    mensen,
    de koffer gepakt, ff kerst door met de fam (ook leuk natuurlijk) en dan zaterdagochtend vertrek. Erg Erg veel zin in!
    thanx voor tips e.d. en groet aan allen, fijne dagen en misschien wel tot in NY!!!

    peace
    koele kikkers kwaken niet
    pi_64454954
    Ben half december 5 dagen geweest
    Erg leuk. We sliepen in het Hilton, vlakbij Fifth Avenue, Broadway en Times Square. Erg leuk restaurantje ontdekt ook op Broadway, Ellens Stardust. Zo'n typisch amerikaanse diner, met van die beginnende musicalsterren in de bediening die omstebeurt zingen. Kerstsfeer viel me iets tegen, mensen die er eerder met kerst geweest waren hadden NY met kerst een beetje beschreven, maar het leek er niet zo op. Maar alsnog een aardig kerstgevoel gehad hoor En lekker shoppen natuurlijk
    Vivre
    pi_64457160
    Leuk! Naam gaat op mjin lijstje

    Ik heb vandaag de tickets voor Broadway geboekt: 6 februari zit ik bij The Phantom of the Opera! Was nou aanbieding (voor de mensen die voor 13 maart gaan): alle tickets zijn 60 dollar (incl. alles komt dat per kaartje op 67 nogwat dollar). Ik kwam erop via bovengenoemde site, maar je kunt volgens mij ook gewoon rechtsstreeks via Telecharge.com. De korting toont ie automatisch .. Wij zitten op plaatsen die eigenlijk 121,50 dollar kosten!
      Redactie Frontpage maandag 29 december 2008 @ 10:10:21 #295
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_64457208
    Nog 26 nachtjes
    pi_64467256
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 10:06 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Leuk! Naam gaat op mjin lijstje

    Ik heb vandaag de tickets voor Broadway geboekt: 6 februari zit ik bij The Phantom of the Opera! Was nou aanbieding (voor de mensen die voor 13 maart gaan): alle tickets zijn 60 dollar (incl. alles komt dat per kaartje op 67 nogwat dollar). Ik kwam erop via bovengenoemde site, maar je kunt volgens mij ook gewoon rechtsstreeks via Telecharge.com. De korting toont ie automatisch .. Wij zitten op plaatsen die eigenlijk 121,50 dollar kosten!
    Leuk da's een mooie deal.
    Ik ben naar Hairspray geweest, ook een erg gave musical. Had eerst liever naar Phantom of the Opera gegaan, of een andere 'klassieker'. Maar heb absoluut genoten van Hairspray, ben nu 2 weken thuis en nog spookt er af en toe een liedje van Hairspray door m'n hoofd
    Ellen's Stardust zit naast het theater waar Mama Mia speelt
    Vivre
    pi_64467377
    Oke het is nu bijna 95% zeker dat ik ga! Hoef alleen maar een vlucht te boeken. Heb daar een slaapplaats!
    Ik ga waarschijnlijk 27 april tot 3 mei. En dan naar de nieuwe musical Guys and Dolls.

    Ik zit nu alleen op de site van Delta Airlines. Hier heb ik een vlucht gevonden die ik graag wil boeken. Heeft iemand ervaring met het boeken via delta.com?
    Nog een vraagje over iemand die op delta.com heeft geboekt. Je moet namelijk met een credit card betalen en die heb ik niet. Nu wil m'n vader met zijn credit card wel betalen, maar op de site lees ik dit:
    To safeguard against credit card fraud, the purchaser may have to show us the credit card along with a valid photo ID. The time varies based on the billing address of the credit card or the country of travel. If the purchaser is not traveling, they can show us their credit card and ID at an airport ticket counter or another ticket office location, whichever is most convenient.

    Kan het dan wel dat ik zonder credit card op die vlucht ga?
      woensdag 31 december 2008 @ 19:37:26 #298
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64542603
    Woei, het is nog geen jaar geleden dat ik er geweest was, maar ik vrees dat ik verslaafd ben. Van de zomer maar weer eens een kijkje nemen!

    * meldt zich terug in dit topic *
    pi_64544763
    @Dnies, ik zou even naar Delta zelf bellen met deze vraag, ze zijn best (erg) streng bij Delta.
    Vivre
      donderdag 1 januari 2009 @ 11:09:39 #300
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_64551275
    Nog 22 nachtjes en dan vliegen we naar NYC
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_64566480
    Strychnine: Thnx. Ik heb dan ook toch maar met KLM geboekt. 27 April ga ik!
      Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 09:27:42 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64574755
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')