abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:16:05 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62226948
quote:
RBS stuurt CEO en chairman naar huis

AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Royal Bank of Scotland zal vandaag zijn management naar huis sturen, op verzoek van de Britse overheid, zo schrijft de Britse krant The Daily Telegraph woensdag.

Chief Executive Officer (CEO) Sir Fred Goodwin en chairman Sir Tom McKillop zouden volgens de krant worden vervangen door Stephen Hester, momenteel bestuursvoorzitter van British Land, en Sir Philip Hampton, de huidige chairman van Sainsbury's.

RBS geeft geen commentaar op het bericht.

Dinsdag verloor het aandeel RBS 39%, op zorgen over de financiering van de bank. De noodzaak voor nieuw kapitaal heeft de posities van 'Sir Fred' en 'Sir Tom' opnieuw onder druk gezet nadat de bank eerder dit jaar GBP12 mrd ophaalde in de grootste rights issue in de Europese geschiedenis. De bank stelde toen dat het niet nog eens een beroep zou hoeven doen op de kapitaalmarkt.

Sir Fred lag ook al onder vuur omdat er teveel zou zijn betaald voor ABN Amro, dat vorig jaar door het consortium van RBS, Fortis en Banco Santander werd overgenomen.
Wat lopen er toch een boel idioten rond op deze aardkloot. Nog een bank die zich volledig verkeken heeft op de overname.

En er is nu geen markt voor.
quote:
RBS raakt dochter ABN Amro niet kwijt
Gepubliceerd: 14 augustus 2008

Londen, 14 aug. De onrust op de internationale financiële markten zorgt ervoor dat Royal Bank of Scotland (RBS) enkele onderdelen van ABN Amro niet kan verkopen. Het gaat om de zakenbankactiviteiten van ABN Amro in Australië en Nieuw-Zeeland.

RBS wilde de twee onderdelen verkopen aan de Commonwealth Bank of Australia, de grootste bank van het land gemeten naar beurswaarde. De Australische bank moest echter afzien van de aankoop omdat ze in het huidige financiële klimaat geen extra risico’s wilde lopen. In een verklaring zei de Australische instelling dat ze gezien de huidige economische ontwikkelingen, de onzekerheid op de wereldwijde financiële markten en de risico’s die zijn verbonden aan het integreren van nieuwe activiteiten toch maar afziet van de overname.

RBS kreeg de twee onderdelen van ABN Amro in handen na de overname van de Nederlandse bank vorig jaar. De bank uit Edinburgh kocht ABN Amro samen met het Belgisch-Nederlandse Fortis en het Spaanse Santander na een lange overnamestrijd. De Schotten zullen de twee bedrijfsonderdelen nu zelf houden en integreren met de activiteiten die zij zelf al hebben in Australië en Nieuw-Zeeland.

Het afketsen van de verkoop is een tegenslag voor topman Goodwin van RBS. De bank maakt een moeilijke tijd door en moest vorige week voor het eerst in 40 jaar een verlies bekendmaken. RBS heeft veel last van de kredietcrisis en moest vorige week 5,9 miljard pond (7,4 miljard euro) afschrijven op beleggingen gelieerd aan risicovolle Amerikaanse hypotheken. De bank wil onderdelen afstoten om kapitaal op te halen en de balans te versterken. (Bloomberg)
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:20:48 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62227083
Heeft RBS dan ook nog belang in ABN? Ik dacht dat de Staat de Nederlandse delen van ABN en Fortis volledig had overgenomen? Valt het RBS-bezit in ABN daar dan buiten?
censuur :O
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:23:57 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62227184
Ik heb een half jaar geleden een lezing van Groenink bijgewoond en die meldde dat met die deal de Santanderbank slim gehandeld heeft door alle onderdelen snel door te verkopen en juist RBS het meest genaaid is, nog erger dan Fortis.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:24:05 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62227194
Er zijn nog verknipte onderdelen van ABN verkocht, die niet terug gekocht zijn door de Nederlandse staat.
En ik dacht dat RBS er eentje van was.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:24:32 #5
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_62227205
De koppen van Bos en Wellink mogen wat mij betreft onderhand ook wel op het hakblok
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62227218
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Heeft RBS dan ook nog belang in ABN? Ik dacht dat de Staat de Nederlandse delen van ABN en Fortis volledig had overgenomen? Valt het RBS-bezit in ABN daar dan buiten?
RBS heeft de zakentak overgenomen. En die valt uiteraard buiten de deal.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:25:29 #7
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_62227234
quote:
Ik heb een half jaar geleden een lezing van Groenink bijgewoond en die meldde dat met die deal de Santanderbank slim gehandeld heeft door alle onderdelen snel door te verkopen
Santander voelde al nattigheid?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:28:53 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62227319
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Santander voelde al nattigheid?
Wellicht . Groenink was wel blij dat alle aandeelhouders een erg goede prijs hadden gekregen voor de ABN Amro, misschien was dat wel een stiekeme hint dat het bedrag waarvoor het verkocht werd eigenlijk te hoog was.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:34:18 #9
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_62227509
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Wellicht . Groenink was wel blij dat alle aandeelhouders een erg goede prijs hadden gekregen voor de ABN Amro, misschien was dat wel een stiekeme hint dat het bedrag waarvoor het verkocht werd eigenlijk te hoog was.
Tsja, bij wie ligt de schuld. Bij degenen die te graag wilden verkopen of degenen die het niet konden betalen?

Ik denk bij beiden alhoewel Wellink en Bos ook een nader onderzoek verdienen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:38:18 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62227623
Vooral de schuld bij diegene die niet konden betalen. Bij de verkopers kun je de schuld leggen bij het tuig van TCI, die die hele tombola veroorzaakt heeft. De normale verkopers van het aandeel ABN Amro kun je niks kwalijk nemen dat zij op die speciale ALV voor het consortium (met een hogere prijs) hebben gekozen ipv Barclays.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62227740
Ik loop regelmatig langs het hoofdkantoor van ABN AMRO op de Zuid as in Amsterdam, en vraag me elke keer af hoe lang de namen van Fortis en RBS nog op de gevel zullen hangen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_62227886
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik loop regelmatig langs het hoofdkantoor van ABN AMRO op de Zuid as in Amsterdam, en vraag me elke keer af hoe lang de namen van Fortis en RBS nog op de gevel zullen hangen
Ik heb ergens gehoord dat ze gisteren de naam Fortis al verwijderd hebben.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:18:21 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_62228787
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:38 schreef Falco het volgende:
Vooral de schuld bij diegene die niet konden betalen. Bij de verkopers kun je de schuld leggen bij het tuig van TCI, die die hele tombola veroorzaakt heeft. De normale verkopers van het aandeel ABN Amro kun je niks kwalijk nemen dat zij op die speciale ALV voor het consortium (met een hogere prijs) hebben gekozen ipv Barclays.
Hoezo kun je die niets kwalijk nemen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:24:18 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62228952
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoezo kun je die niets kwalijk nemen?
Alleen idealisten zouden voor een overname door Barclays gestemd hebben, wat zeker niet meteen verkeerd te noemen is. Iedereen met boerenverstand gaat natuurlijk echter voor de hoogste prijs.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:26:06 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_62229004
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:24 schreef Falco het volgende:
Alleen idealisten zouden voor een overname door Barclays gestemd hebben, wat zeker niet meteen verkeerd te noemen is. Iedereen met boerenverstand gaat natuurlijk echter voor de hoogste prijs.
Nou, idealisten. Dan had het bedrijf waar ze in geinvesteerd hebben, er nu een stuk beter voor gestaan hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:28:00 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62229052
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, idealisten. Dan had het bedrijf waar ze in geinvesteerd hebben, er nu een stuk beter voor gestaan hebben.
Idd, maar wat maakt dat uit of het bedrijf er beter voor gestaan heeft als je toch uitgekocht wordt? Het is volgens mij niet zo dat je aandelen ABN Amro automatisch aandelen Fortis werden oid.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:31:44 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_62229148
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Idd, maar wat maakt dat uit of het bedrijf er beter voor gestaan heeft als je toch uitgekocht wordt? Het is volgens mij niet zo dat je aandelen ABN Amro automatisch aandelen Fortis werden oid.
Dat was juist het probleem. Bij Barclays zouden je aandelen worden omgezet in Barclays aandelen. Het consortium biedde hard cash.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:31:58 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_62229155
Ah, ja je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat het een 100% overname was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:34:58 #19
154880 Bolter
Awesomeness
pi_62229234
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, idealisten. Dan had het bedrijf waar ze in geinvesteerd hebben, er nu een stuk beter voor gestaan hebben.
Op het moment dat je uitgekocht wordt gaat iedereen voor de hoofdprijs. Idealisme en de financiële markt . En terecht.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_62229389
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:47 schreef ADDG het volgende:
Ik heb ergens gehoord dat ze gisteren de naam Fortis al verwijderd hebben.
Ik kom er straks weer langs. Ik zal wel ff kijken
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_62239007
Net ff langsgelopen.
De naam Fortis is idd verwijderd
RBS hangt nog wel (losjes) aan de muur
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:25:58 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62239907
Laten we hopen dat Woutertje nog een paar miljard opzij kan leggen om straks ook dát deel van ABN terug te kopen, alsmede een flinke hap RBS.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:43:20 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62240441
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:25 schreef LXIV het volgende:
Laten we hopen dat Woutertje nog een paar miljard opzij kan leggen om straks ook dát deel van ABN terug te kopen, alsmede een flinke hap RBS.
Ik hoop het....
pi_62244558
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Net ff langsgelopen.
De naam Fortis is idd verwijderd
RBS hangt nog wel (losjes) aan de muur
ough
pi_62244678
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:38 schreef Falco het volgende:
Bij de verkopers kun je de schuld leggen bij het tuig van TCI, die die hele tombola veroorzaakt heeft.
TCI, met 1 procent van de aandelen. Hou toch op, TCI heeft nergens schuld aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')