Kijk eens aan hoe men onder het mom van satire zich schuldig maakt aan botte hate-speech tegen de Nederlander, pardon, Hollander. Dit is dan ook waar de Belgische staat op gebaseerd is: een onbegrijpelijke zelfs onredelijke afkeer tegen onze noorderburen, dit is een groot stuk van de Belgische identiteit.quote:Hollanders verkopen zich stukken beter dan de Belgen. Ze halen veel meer medailles op de Olympische Spelen en ze weten het altijd beter. Maar Hollanders koloniseren graag. Vroeger Nederlands-Indië, vandaag Antwerpen. Elk weekend is het van dattum. Wie zegt die Hollanders eens dat plassen tegen de kathedraal geen plaatselijk folkloristisch gebruik is maar illegale en schofterige Hollandse import?
Pat Donnez nodigt volgende Bromberen uit.
Auteur Brigitte Raskin, hoofdredacteur Yves Desmet, cabaretier Begijn Lebleu
en zanger Stijn Meuris.
Waarom zou je je druk maken om zulke zure idioten? Alsof wij zo vriendelijk zijn naar de Vlamingen. Daar hebben ook maar weinig Hollanders een vriendelijk woord voor over. Ze worden gewoon gelijk afgedaan als onbelangrijk, want dom.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:17 schreef Breiniak het volgende:
Het probleem is dat Radio 1 dit wel vaker doet. Deze mensen menen echt wat ze zeggen. Het zijn oprechte Belgisch nationalisten in ontkenning. Hoe goed Nederland ook zou doen, altijd zullen ze kritiek hebben. Als het niet arrogantie is dan is het de slijmerigheid...
Historisch gezien is de Vlaming een mens die eigenlijk altijd onderdrukt is. Ik vind de Nederlanders eigenlijk grotere klagers dan de Vlamingen. En nee, individualisme staat hier nog in de kinderschoenen, vergeleken met Nederland.quote:Historisch gezien is de Vlaming ook een mens die klaagt om het minste en niet weet wannneer hij eigenlijk benadeeld wordt en wanneer niet. Je kan een best individualistische houding vinden hier, meer zo dan in Nederland, ondanks wat men beweert.
Het allergrootste verschil is volgens mij het profileren. Nederlanders hebben de neigingen om zich te profileren, waar Belgen van nature de neiging hebben in de massa op te gaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:26 schreef Breiniak het volgende:
Jij bent veel meer een bon-vivante dan ik. Ik zie dat je in België studeert, en ja, je hebt gelijk deze gedachtegang leeft zeker niet echt bij het normale volk. ^^
Ik bedoel: Holland erger dan de hel noemen, zonder gewijzigde toon, dat is hypocriet op zijn minst. Nederland staat verder dan Vlaanderen, volgens mij is de gemiddelde Nederlander veel gelukkiger zelfs.
Dat is toch geen kritiek? Dat is gewoon plat gelul. Probleem is dat ik als Vlaming mezelf nooit echt verschillend voel van de Nederlander. Limburg en West-Vlaanderen verschillen voor mij evenveel als Noord-Brabant dat doet van Antwerpen in mijn ervaring.quote:Wat kun jij slecht tegen kritiek trouwens! Waar maak je je druk om? So what als iemand Nederland erger dan de hel noemt?
Morgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:53 schreef Breiniak het volgende:
Ik ga eens zien of er morgen meer mensen zich geroepen voelen dit gesprek te beluisteren.
Waarom zou ik iets posten wat ik niet meen?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:20 schreef ColdFeet het volgende:
Meen je dat nou? Ik vind Metropolis Antwerpen ook vreselijk vanwege al die luidruchtige Hollanders.
In de bioscoop zelf vind ik het wel meevallen, maar in die restaurantjes en tentjes pik je ze er meteen uit, hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets posten wat ik niet meen?
Dat je ze eruit pikt wil, in mijn opinie, heel niet zeggen dat ze zich misdragen. Je pikt britten er ook meteen uit (laatst in amsterdam, feilloos herken je ze alleen al aan uitstraling en kleding ) en zo gaat dat met de meeste andere nationaliteiten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
In de bioscoop zelf vind ik het wel meevallen, maar in die restaurantjes en tentjes pik je ze er meteen uit, hoor.
Truequote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:29 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Dat je ze erui pikt wil, in mijn opinie, heel niet zeggen dat ze zich misdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |