Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 01:17 schreef Thetallguy het volgende:
Je kan gewoon tot eind juni 2009 al boeken hoor
Of de route is dan nog niet open of er zijn geen vluchten. Houd er rekening mee dat in de winter een aantal trajecten zijn geskipt vanwege kostenreductie/te lage vraag.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Dublin - Porto wordt alleen van maart-oktober gevlogenquote:Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Okay vreemde zaak.. zoek een ticket van Porto naar Dublin in Februari 2009 maar kan daar niks op vinden.
Misschien dat juist die combinatie van luchthavens nog niet werkt dan.. afwachten maar.
Nee, Ryanair zegt nooit een extra toeslag voor brandstofkosten te berekenen. Die verstoppen ze in de creditcardtoeslag en kosten voor bagage enz.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef Frenkel het volgende:
Gisteren bij Radar hadden ze het over brandstofkosten die berekend kunnen worden nadat het ticket geboekt is, komt dit bij Ryanair ook veel voor?
Weeze staat onder Dusseldorf (Weeze)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:00 schreef axz0l het volgende:
Ik lees vanalles over vliegveld Weese... ik kan alleen nergens op de website van ryanair terugvinden dat ze vliegen vanaf weese, er is ook niks te boeken vanaf weese op hun website?
quote:Ryanair breidt aantal vluchten Weeze weer uit
Blijvende onzekerheid rond de vergunning of niet: Ryanair gaat gewoon door met uitbreiden op Airport Weeze. Dinsdag werden weer nieuwe bestemmingen aangekondigd.
Vanaf eind maart 2009 vliegt de Ierse prijsvechter ook de Italiaanse steden Bologna en Cagliari (op Sardinië) aan. Daarmee komt het aantal bestemmingen dat vanaf ’Weeze’ bediend wordt op 35. En daar blijft het niet bij, want voor volgend jaar liggen opnieuw nieuwe bestemmingen in het verschiet, aldus Anja Seugling, marketingmanager van Ryanair voor onder meer Duitsland en Nederland.
Uitbreiding is mogelijk dankzij de stijgende vraag naar tickets en de stationering van twee nieuwe Boeings op ’Weeze’ de komende weken. Daarmee komt de Ryanair-vloot op Weeze op zes toestellen; Frankfurt Hahn heeft elf Ryanair-toestellen waarmee 52 bestemingen worden aangevlogen.
De keuze voor twee Italiaanse bestemmingen is niet geheel toevallig. „Want na Engeland is Italië de tweede markt voor Ryanair,” aldus Anja Seugling. Sinds de start van Airport Weeze in mei 2003 zijn een half miljoen passagiers vanaf ’Weeze’ naar Italië gevlogen.
„Nu iedereen het over de kredietcrisis heeft en over stijgende prijzen is het een goed moment op twee nieuwe bestemmingen aan te kondigen. Hoe hevig de crisis ook is, mensen zullen blijven reizen,” zegt Seugling. Ryanair stunt de laatste weken volop met extreem lage tarieven. De Ierse prijsstunter wil koste wat kost zijn marktaandeel behouden. „Natuurlijk,” zegt Seugling, „bij ticketprijzen van één, vijf, of tien euro legt Ryanair er geld op toe. Wie eenmaal het product Ryanair beleefd heeft wil vaker en vertelt het door aan vrienden en kennissen.”
Ryanair koerst op verdere efficiency. De luchtvaartmaatschappij wil bereiken dat de helft van de passagiers alleen met handbagage reist. Het inchecken van een koffer kost nu 15 euro. „Nu reist 40 procent met handbagage. Hoe meer mensen dat doen, hoe minder mensen wij nodig hebben achter de balies op de luchthavens,” aldus Seugling.
Ryanair heeft geen plannen voor uitbreiding van de activiteiten op de luchthavens Eindhoven en Maastricht. Vanwege de vliegtaks in Nederland groeit het aantal reizigers daar niet meer. Steeds meer Nederlanders kiezen voor ’Weeze’. Seugling:„Zonder die grote toestroom van Nederlanders zou de luchthaven niet zo succesvol zijn.”
En dat is de macht die Ryanair heeft. Jammer dat ze zo'n beslissing nemen, maar als de lokale autoriteiten niet willen meewerken is 't niet meer dan logisch...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:20 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf 4 november geen vluchten vanaf Eindhoven en Maastricht meer naar Valencia. Ryanair sluit daar namelijk haar basis omdat de lokale autoriteiten niet meewerken in de plannen van Ryanair.
Linkje
Op basis van economische motieven kun je Ryanair geen ongelijk geven...quote:Ryanair investeert niet meer in Nederland
De luchthavens Maastricht Aachen Airport en Eindhoven krijgen geen compensatie voor het wegvallen van de Ryanairvluchten op Valencia. Dat heeft Ryanair-topman Michael o’Leary gisteren gezegd op een persconferentie in Berlijn.
Als reden voert O’Leary de ecotax aan. Dat is de extra belasting die de Nederlandse overheid heft op vliegtickets. “Zolang Nederland de vliegtaks heeft, investeren we er niks meer. En als België ook een soortgelijke belasting invoert, dan investeren we ook niet meer in België”, zegt O’Leary.
België heeft vergevorderde plannen voor de invoering van een vliegtaks naar Nederlands voorbeeld. De miljoenen die dat op moet brengen, heeft demissionair minister-president Yves Leterme nodig om de staatsbegroting rond te krijgen. Pas daarna heeft België weer een regering.
Invoering van de ecotax in België zou vooral de bij Limburgers populaire luchthaven Charleroi treffen. Dit vliegveld heeft jaarlijks meer dan een miljoen passagiers. Het grootste deel via Ryanair.
Directeur Sander Heijmans van de Maastrichtse luchthaven wil nog niet reageren “We hebben officieel nog niets gehoord van Ryanair op ons verzoek om de weggevallen vluchten op Valencia te compenseren.”
Ryanair heeft de vluchten op de Spaanse stad stopgezet na conflicten met het lokaal bestuur.
O’Leary was in Berlijn in verband met de eerste lijnvlucht van vliegveld Weeze naar Berlijn van Ryanair. Het Duitse vliegveld, vlak over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen, profiteert volop van de invoering van de ecotax in Nederland.
Vanaf Eindhoven is de enige dagretour die mogelijk is van Eindhoven naar London Stansted. En vanaf Stansted kan je met de trein voor ongeveer 9 pond (tegenwoordig nog maar 11 euro) naar Cambridge, waar je een paar uur kan rondwandelen (eventueel wat inkopen doen) en wat eten alvorens je terug moet met de trein. (Trein doet er ongeveer 45 minuten over).quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:51 schreef Tallz het volgende:
Heeft iemand misschien tips voor dagretourtjes met ryanair. Dus vertrekken in de ochtend en terugkerend in de avond? Ik was hier namelijk naar opzoek maar is nogal veel werk om elke tijd op te zoeken. Bestemming is niet heel belangrijk. Wie heeft er ervaring mee?
ik geloof dat ik dat wel aankan ;-)quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:55 schreef bassieVL het volgende:
Volgens www.bahn.de ben je vanaf Eindhoven ¤ 22.40 kwijt en +- 3 uur van je leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |