quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dag na de wedstrijd gewoon Compostela - London - Hahn vliegen, met in Londen zat overstaptijd
Dat dan waarschijnlijk wel...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
Ja, of je boekt een nieuw ticket. Dat is meestal goedkoper.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Ben erg benieuwd naar de uitspraak...quote:Vergunning Weeze voor Duitse rechtbank
Een Duitse rechtbank in Leipzig buigt zich donderdag over de uitspraak van de bestuursrechter in Münster. In januari 2006 vernietigde die de vergunning van de luchthaven bij Weeze, net over de grens bij Bergen.
De luchthaven ging daartegen in hoger beroep. Naast twee Duitse eisers is ook de gemeente Bergen partij in deze zaak. Bergen is het niet eens met de Milieu Effect Rapportage waarop de vergunning van het vliegveld is gebaseerd. Als het hoogste orgaan op het gebied van bestuursrecht de uitspraak van de rechter in Münster bevestigd, betekent dat sluiting van de luchthaven en moet de hele procedure opnieuw worden gedaan. Bergen streeft die sluiting niet na. Volgens burgemeester Klaverdijk is de luchthaven van groot belang voor de regio.
Ik heb dit ook een keer gehad met Ryanair. Heb ze toen gebeld en uiteindelijk een lief engels meisje aan de lijn gekregen die alles veranderd heeft, gewoon gratisquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:18 schreef ProdigalSon het volgende:
Dus.. Ik heb daarnet een boeking gedaan voor volgende week. Nu kom ik erachter dat ik een fout heb gemaakt. Ik moet de naam van de passagier wijzigen. Betekent dit nu dat ik ¤100 kwijt ben als ik morgen bel om die naam te veranderen?
Afgelopen week was er een item over Ryanair bij een consumentenprogramma op de BBC. Ging over de zogenaamde free flights waarbij nog wel de creditcard toeslag betaald moest worden en het volgens de BBC dus niet gratis was. Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienen Vlak na het gesprek met de grote baas werd de advertentie op de web site aangepast en sprak men niet meer over free flightsquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen toeslagen? Ook geen creditcard-toeslag en bagage-toeslag?
http://www.fliegertarife.de/index.php?option=com_content&view=article&id=300:newsflash-prozess-gegen-airport-weeze-wird-neu-verhandelt&catid=18:airports&Itemid=27quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
[..]
Ben erg benieuwd naar de uitspraak...
quote:NEWSFLASH: Prozess gegen Airport Weeze wird neu verhandelt
DONNERSTAG, 16. OKTOBER 2008 UM 17:55
Im Verfahren über die Betriebsgenehmigung des Flughafens Weeze am Niederrhein ist noch kein Ende in Sicht. Das Bundesverwaltungsgericht Leipzig hat das Verfahren zur Neuverhandlung an das Oberlandesgericht in Münster zurückgegeben.
Die Rechtsunsicherheit in Weeze hält weiter an. Nach der Klage von 16 Privatpersonen sowie der niederländischen Gemeinde Bergen gegen den zivilen Flugbetrieb hatte das OVG Münster dem Flughafen im Januar 2006 überraschend die Betriebserlaubnis entzogen. Die Genehmigung der Bezirksregierung Düsseldorf sei unvollständig und fehlerhaft, hieß es damals. Berufung wurde nicht zugelassen. Dagegen hatte der Flughafen in Leipzig Beschwerde eingelegt und konnte somit den Flugbetrieb aufrecht erhalten.
Die Richter des Leipziger Oberverwaltungsgericht haben nun entschieden, den Prozess neu aufrollen zu lassen und das Verfahren zurückgegeben an das Oberlandesgericht in Münster. Bis zu einem endgültigen Urteil hier kann es noch Jahre dauern - der bisherige rechtliche Schwebezustand bleibt somit erhalten.
RÜCKBLICK
Auf das Urteil im Januar 2006 war niemand vorbereitet. Pressesprecher Holger Terhorst verweilte im Urlaub, niemand hatte ernsthaft damit gerechnet, das die Richter dem Regionalflughafen die Betriebsgenehmigung entziehen würden. Doch die Münsteraner fanden harte Worte. Die Interessen der Betroffenen seien nicht in der erforderlichen Weise abgewogen worden, und die Umweltverträglichkeitsprüfung sei nicht wie vorgeschrieben erfolgt, hieß es. Ingesamt zweifelten die Richter des Oberlandesgerichts die Existenzberechtigung des Flughafens grundsätzlich an. Es sei niemals bewiesen worden, das ein "gesteigertes öffentliches Interesse an der Schaffung von Arbeitsplätzen in der Region bestehe".
Der Airport fiel daraufhin in eine Depression. Bereits angekündigte Flugverbindungen mit der damaligen HapagFly wurden noch vor Aufnahme der Strecken wieder abgesagt, es fanden sich keine neuen Airlines. Nur Ryanair hielt dem Flughafen trotz Rechtsunsicherheit die Treue und nutzte seine Chancen als Platzhirsch in Weeze - und das sehr erfolgreich.
Heute ist der Flughafen in einer besseren Ausgangssituation. 800 Arbeitsplätze sind durch den Flughafen Weeze geschaffen worden, Ryanair hat mehrere Flugzeuge am Niederrhein stationiert und auch die Charter-Gesellschaft Hamburg International will den Airport künftig als Basis nutzen. Auch für Immobilien auf dem weitläufigem Flughafengelände finden sich immer mehr Interessenten.
Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:09 schreef mouzzer het volgende:
Leuke discussie met met de baas van Ryanair die vol bleef houden het is gratis terwijl je wel gewoon 4,50 GBP aan creditcard toeslag moest betalen. Op de vraag waarom de toeslag zo hoog was terwijl het eigelijk maar zo'n 20 cent kost was het antwoord gaat je niks aan dat bepalen we gewoon zelf. Bleek dat ze met die 4,50 toeslag zo'n 180 miljoen pond per jaar verdienen
Ryanair is natuurlijk een aantrekkelijk slachtoffer, omdat ze zelf zo HARD roepen FREE FLIGHTS etc. . Wie de bal kaatst (ook via de vermakelijke persberichten), moet 'm ook terugverwachten .quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Blijft toch altijd opvallend hoe de journalistiek wel dit soort bedrijven aanvalt, maar zich nooit afvraagt waarom de traditionele luchtvaartmaatschappijen met gemak 10 euro creditcardkosten, 25 euro boekingskosten etc rekenen en ook nooit inzichtelijk maken wat je nou eigenlijk betaalt voor je bagage (of bespaart als je alleen handbagage meeneemt), de drankjes onderweg en het 'gratis' zakje nootjes...
Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:
Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Dat past niet. (ja het zijn lange namen)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt die 3 namen toch in dat ene vakje mikken? Gewoon alle voornamen vermelden. Heb ook wel es alleen voorletters vermeld, maar kreeg toen bij inchecken het verzoek om in 't vervolg de volledige namen te vermelden.
Dan zoveel mogelijk erin zetten . Of eerste twee namen dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:39 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat past niet. (ja het zijn lange namen)
Lijkt mij ook, boven het vakje staat ook "naam" en niet "namen".quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:43 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb elke keer alleen de normale voornaam (roepnaam) opgegeven. Niks over gehoord verder.
Altijd alleen eerste naam als in paspoort invullen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:35 schreef MaxPower het volgende:
Even een veelgestelde vraag nogmaals stellen:
Ik moet iemand bijboeken met 3 voornamen, maar er is maar 1 vakje voor de voornaam.. is de eerste naam genoeg? En krijg ik daar geen gezeik mee bij inchecken? Kan me herinneren dat je altijd alle namen moet invullen die op het paspoort staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |