abonnement Unibet Coolblue
pi_64069783
Nederland, België, Engeland, Ierland, Schotland, Noord-Ierland, Wales, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Bosnie en Herzegovina, Servië, Macedonië, Albanië, Montenegro, Kroatië, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Frankrijk, Hongarije, Bulgarije, Laos, Cambodja, Rusland, Thailand, Mongolië, China, Zweden, Denemarken, Monaco, Vaticaanstad, Slovenïë, Kosovo, Luxemburg.

40
pi_64075828
Da's wel creatief geteld. Wales, Noord Ierland, Engeland en Schotland zijn strikt genomen geen landen, ondanks dat ze aan veel kenmerken van een land voldoen. Kosovo is ook een twijfelgevalletje.
pi_64075840
Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Engeland, Liechtenstein, Frankrijk, Spanje, Portugal, Marokko,
Tunesië, Egypte, Zaïre, Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland, Ver.Arab.E., India, Singapore, Indonesië,
Turkije, Thailand, Barbados, VS, Italië. 25
  woensdag 17 december 2008 @ 00:11:01 #54
236733 Marmex
Currently travelling
pi_64076068


Mexico, VS, Oostenrijk, Belgie, Denemarken, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Tsjechie, Georgie, Rusland, Slowakije, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Bahrein, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  Moderator woensdag 17 december 2008 @ 13:43:20 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64086873
Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Vaticaanstad, Zwitserland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Servië, Montenegro, Kroatië, Verenigd Koninkrijk.

Tunesië.

Verenigde Staten van Amerika, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Panama, Colombia, Venezuela, Ecuador, Peru, Argentinië.

China (Hong Kong & Macau), Singapore, Maleisië, Thailand.

33
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64103606
Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Polen, Tsjechie, Oostenrijk, Zwitserland, Kroatie, Slovenie, Bosnie H, Italie, Griekenland, Turkije, Gambia, Spanje, Andorra, Spanje, Thailand, Maleisie, Groot Brittanie, Denemarken, Zweden, Noorwegen, FInland, Tunesie, Monaco.

27
  woensdag 17 december 2008 @ 22:28:34 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64103644
Mijn streven is minimaal 100
  woensdag 17 december 2008 @ 22:30:39 #58
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64103721
Nederland, Belgie, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Frankrijk, UK, US, Canada, Luxemburg. Valt tegen, 10. Maar ik leef ook nog niet zo lang, en ben vaak heleboel keren naar de zelfde landen geweest.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:32:18 #59
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64103833
Telt friesland?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64104367
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:27 schreef Lisjuh het volgende:
Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Polen, Tsjechie, Oostenrijk, Zwitserland, Kroatie, Slovenie, Bosnie H, Italie, Griekenland, Turkije, Gambia, Spanje, Andorra, Spanje, Thailand, Maleisie, Groot Brittanie, Denemarken, Zweden, Noorwegen, FInland, Tunesie, Monaco.

27
26 - tenzij er echt twee landen zijn die Spanje heten.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:47:45 #61
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64111206
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Verenigde Staten van Amerika, Mexico, Belize, Guatemala, Honduras, Panama, Colombia, Venezuela, Ecuador, Peru, Argentinië.

Ik wist niet eens dat jij ook in Colombia was geweest!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:24:32 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64112002
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:47 schreef Hik het volgende:
Ik wist niet eens dat jij ook in Colombia was geweest!
Ik heb de term landen bezoeken ontzettend ruim genomen. In totaal zo'n 12 uur op het vliegveld van Bogota doorgebracht. Tevens een uur of 6 op het vliegveld van Lima, 5 uur in Panama en 2 uur in Caracas.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:31:32 #63
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64112177
Dus wat is nu de norm? Als het gaat om landen waarin je overnacht hebt, valt Vaticaanstad ook gelijk af.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64112451
Als je alleen op het vliegveld bent geweest heb je die landen niet bezocht. Je bent dan niet de douane door geweest, dus strikt genomen niet het land in geweest.

Als vliegvelden ook meetellen kn ik mijn lijstje ook nog wel iets uitbreiden.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:46:10 #65
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64112546
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:42 schreef k_man het volgende:
Als je alleen op het vliegveld bent geweest heb je die landen niet bezocht. Je bent dan niet de douane door geweest, dus strikt genomen niet het land in geweest.

Als vliegvelden ook meetellen kn ik mijn lijstje ook nog wel iets uitbreiden.
Tja, hoe vaak ga jij nog door de douane als je met de auto door de EU rijdt? Of als je Vaticaanstad bezoekt?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64112607
Dat is het punt niet hè? Het gaat er om of je voet gezet hebt op het grondgebied van het betreffende land. Als je alleen op het vliegveld bent geweest ben je de grens van het land niet over geweest. Die grens ligt - in het geval van vliegvelden - bij de douane.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2008 10:49:37 ]
  donderdag 18 december 2008 @ 10:52:50 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_64112720
dat een tussenlanding maken geen bezoek is, lijkt me duidelijk. Anders kun je ook alle landen die je overvliegt meetellen, zit je ook in hun territorium. Of elk land waar je doorrijdt als je op reis gaat met de wagen bvb.

Ik ben helaas nog niet verder geraakt dan: België, Nederland, Luxemburg, Italië, Vaticaanstad, Groot-Brittanië, Tsjechië, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Denemarken, Zwitserland. Maar in 2009 komen Portugal en de verenigde staten daar normaalgezien bij. En mss nog wel eentje.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:52:54 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64112723
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:48 schreef k_man het volgende:
Dat is het punt niet hè? Het gaat er om of je voet gezet hebt op het grondgebied van het betreffende land. Als je alleen op het vliegveld bent geweest ben je de grens van het land niet over geweest. Die grens ligt - in het geval van vliegvelden - bij de douane.
Ok, voet zetten op het grondgebied is dus de norm. Nu zijn ambassades en consulaten wettelijk gezien ook het grondgebied van een bepaald land. Dus als ik naar de ambassade van bijvoorbeeld Nigeria ga en daar binnen loop, heb ik het land bezocht?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:57:34 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64112857
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:52 schreef placebeau het volgende:
dat een tussenlanding maken geen bezoek is, lijkt me duidelijk. Anders kun je ook alle landen die je overvliegt meetellen, zit je ook in hun territorium. Of elk land waar je doorrijdt als je op reis gaat met de wagen bvb.
Mwoah, dat vind ik toch weer iets anders. Op het vliegveld besteed ik gewoon geld van het desbetreffende land. Dat is iets anders dan een land overvliegen. Doorrijden met een auto op een doorreis is ook weer anders. Je ziet wat van het land, je stapt eens uit en zet voet op het grondgebied.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64113073
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Ok, voet zetten op het grondgebied is dus de norm. Nu zijn ambassades en consulaten wettelijk gezien ook het grondgebied van een bepaald land. Dus als ik naar de ambassade van bijvoorbeeld Nigeria ga en daar binnen loop, heb ik het land bezocht?
Da's een omgedraaide redenering en omgedraaide redeneringen gaan vaak niet op. Dat vliegvelden niet meetellen omdat ze niet aan een bepaald criterium voldoen, wil natuurljik nog niet zeggen dat ambassades wel meetellen omdat ze op dat punt wel voldoen. Dat een koe geen vis is omdat ie niet in water leeft, wil nog niet zeggen dat een dolfijn wel een vis is, aangezien die wel in het water leeft.

Als je persé een helemaal sluitende definitie wilt gaan opstellen van 'een land bezoeken', zou één van de criteria - wat mij betreft - moeten zijn dat je je hebt begeven binnen de grenzen van dat land. Dat wil niet zeggen dat dat het enige criterium is.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2008 11:09:35 ]
  donderdag 18 december 2008 @ 11:05:55 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_64113083
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:48 schreef k_man het volgende:
Dat is het punt niet hè? Het gaat er om of je voet gezet hebt op het grondgebied van het betreffende land. Als je alleen op het vliegveld bent geweest ben je de grens van het land niet over geweest. Die grens ligt - in het geval van vliegvelden - bij de douane.
In sommige landen moet je door de douane bij een overstap op het vliegveld, bijvoorbeeld de VS. Maar ook in IJsland gingen ze moeilijk doen dat mijn paspoort niet lang genoeg geldig was voor IJsland, terwijl ik alleen over hoefde te stappen.
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 11:37:57 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64113974
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:05 schreef k_man het volgende:
Da's een omgedraaide redenering en omgedraaide redeneringen gaan vaak niet op. Dat vliegvelden niet meetellen omdat ze niet aan een bepaald criterium voldoen, wil natuurljik nog niet zeggen dat ambassades wel meetellen omdat ze op dat punt wel voldoen. Dat een koe geen vis is omdat ie niet in water leeft, wil nog niet zeggen dat een dolfijn wel een vis is, aangezien die wel in het water leeft.
Dat was geen omgekeerde redenering, maar een vraag.
quote:
Als je persé een helemaal sluitende definitie wilt gaan opstellen van 'een land bezoeken', zou één van de criteria - wat mij betreft - moeten zijn dat je je hebt begeven binnen de grenzen van dat land. Dat wil niet zeggen dat dat het enige criterium is.
Het zal me werkelijk een worst wezen wat verstaan wordt onder een land bezoeken of wat de criteria daarvoor zijn. Ik geef alleen maar aan dat je diverse criteria kunt gebruiken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 december 2008 @ 11:40:28 #73
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64114048
Een stuk of 20-25, wat meer dan gemiddeld gok ik.
pi_64114691
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat was geen omgekeerde redenering, maar een vraag.
Ja, een vraag gebaseerd op een redenatie. De redenatie gaat dus niet op, waarmee de vraag is beantwoord.
quote:
Het zal me werkelijk een worst wezen wat verstaan wordt onder een land bezoeken of wat de criteria daarvoor zijn. Ik geef alleen maar aan dat je diverse criteria kunt gebruiken.
Ik ook! Ik ook!
pi_64121734
Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Engeland, Ierland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland, Bosnië en Herzegovina, Servië, Turkije, Egypte, Zuid-Afrika, VS, Canada.

21 (exclusief de landen waar ik slechts doorheen gereden ben)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')