abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_62741417
Nee hoor. Verre van. Die hebben we trouwens al eens gehad, Cocteau.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:30:10 #102
71048 Tokay
makes your day!
pi_62747698
Hmm, jammer.

Vertel dan maar eens iets over meneers leven. Als je wilt.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_62781530
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:14 schreef Tokay het volgende:

Dát had je wel kunnen weten, pyl!
!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:26:04 #104
71048 Tokay
makes your day!
pi_62782194
Ah, M. Gwaenlios! Soyez le bienvenue!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_62782488
Gracias! .
pi_62784306
Niente, prego!


Genoeg uitgerust om die denker eens even te raden?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62785687
Tsja, Joris-Karl Huysmans is het zo te zien net, van wie ik overigens voor het afreizen nog een werkje herlas.
pi_62792665
Ook Huysmans is al eens gepasseerd, meen ik. Nee, meneer is vooral bekend als gramstorig cultuurcriticus. Zeg maar.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62793031
Hmz. Maar die titel: is dat een goedkope pamflettistische oneliner als "le proprieté, c'est le vol" (hoewel ik natuurlijk wel begrijp dat we hier geen JPP zien), of mogen we toch iets diepgravenders van m'sieu verwachten? Iets over de ellende en de vreugde van het bestaan, het menselijk tekort en alle andere zaken die we in het dagelijks interhumaan verkeer kunnen waarnemen?
pi_62793204
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:51 schreef Gellius het volgende:
dagelijks interhumaan verkeer
Ik wil hierbij overigens, de Spaanse enkelparade nog indachtig, een lans breken voor verfijnd damesschoeisel, dat mijns inziens in het huidig tijdsgewricht van een ernstige onderwaardering te lijden heeft. Maar dit is een persoonlijke terzijde.
pi_62793303
Kijk, met dit soort vragen komen we er wel (in tegenstelling tot "Vertel dan maar eens iets over meneers leven. Als je wilt." .... ).

Diepgravender, zeker, althans dat was de bedoeling - en het betrof het tekort van een bepaalde groep, in wezen gezegende mensen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62793409
Gedispositioneerden?
pi_62793782
Het is mij niet geheel duidelijk wie je op het oog hebt, maar zekerheidshalve zeg ik: neen, geen gedispositioneerden.


De groep die meneer bedoelde plaatste zich buiten de hun toegewezen orde, dat wel.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62794268
"Uw rechtsorde is de onze niet!" Waren het krakers, danwel anarchisten?
pi_62794479
Denkers!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62794581
Daarmee staan de krakers buitenspel en hangen de anarchisten met hun vingernagels nog net aan der Berg der Rede. Ik sta gewoontegetrouw met de legen palmen van de twijfelaar.

Heb ik wel een iets van hem gelezen? Zit dat er een beetje in?
pi_62794773
Ja, het zit er wel "een beetje in", dat je zijn beroemdste werk hebt gelezen. De titel ken je, hoe dan ook. Qua boodschap in de buurt van Ortega y Gasset.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62795032
Maar het is toch geen Oswald?

Ik vond Ortega Y wel een beetje en kwezelende zeurpiet overigens hoor. Maar misschien was ik te jong, nog.
pi_62795170
Hoewel, ik had toentertijd nog geen plaatjestovermachine bij de hand.



Hier kan je wel een glaasje mee drinken, zou ik denken.
pi_62795577
José is een heer van stand, inderdaad. En met smaak, dat zie je zo. Een stijlvol man, ongetwijfeld door Madrid flanerend met bruine brogues onder zijn donkerblauwe pak, jawel.

Het was maar een trouweloos volkje, waarover mijn meneer sprak.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62796250
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:54 schreef pyl het volgende:
bruine brogues onder zijn donkerblauwe pak.
Dit schokkende beeld van kleurdisharmonie moet ik even verwerken. Bedenk hierbij dat ik hedenochtend tegen vijven nog door een vredige straat in Sevilla liep (nog net niet te fluiten, want ik moest een rinkelende zak wijnflessen op beschaafde wijze aan het oog van de wereld onttrekken) en nu maar nipt de Bataafse koude buitenshuis weet te houden.

Morgen verder.
pi_62802242
Wittebroodsweken in Sevilla, in de late nazomer / vroege herfst - hmmmmm ... klinkt niet verkeerd. En da's wel even omschakelen inderdaad, terug in het grauwgrijze Amsterdam met zijn provinciaalse Noord-Zuidasperikelen.

Maar vandaag gaat het dus lukken.



[ Bericht 9% gewijzigd door pyl op 30-10-2008 08:23:14 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_62802346
Doe ik er voor de vorm ook nog een 'jeugd'-foto bij:

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:10:25 #124
71048 Tokay
makes your day!
pi_62803043
Welke kapper had meneer?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_62803518
Die om het hoekje van de Sorbonne (waar hij het edele vak geschiedenis studeerde), denkelijk.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')