abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62192809
Iedereen kent wel de houseparty en turn up the bass series van arcade. Wat zijn jullie eerste herinneringen aan de house muziek. De mijne begint eigenlijk met de volgende plaatjes.

*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 05:01:48 #2
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62192815
eigenlijk alles van houseparty 2 is voor mij het begin!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_62192832

Dit is volgens mij de plaat met de meeste samples getrokken bij de house muziek.
*The End
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 05:15:15 #4
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_62192834
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove..
And from this groove came the groove of all grooves..
And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldy declared,
"Let there be HOUSE..!!"
and house music was born..
"I am, you see,I am the creator, and this is my house..!!
And, in my house there is ONLY house music..
But, I am not so selfish because once you enter my house it then becomes OUR house and OUR house music..!!"
And, you see, no one man owns house because house music is a universal language, spoken and understood by all..
You see, house is a feeling that no one can understand really unless you're deep into the vibe of house..
House is an uncontrollable desire to jack your body..
And, as I told you before, this is our house and our house music..
And in every house, you understand, there is a keeper..
And, in this house, the keeper is Jack..
Now some of you who might wonder,
"Who is Jack, and what is it that Jack does..??"
Jack is the one who gives you the power to jack your body..!!
Jack is the one who gives you the power to do the snake..!!
Jack is the one who gives you the key to the wiggly worm..!!
Jack is the one who learns you how to walk your body..!!
Jack is the one that can bring nations and nations of all Jackers together under one house..
You may be black, you may be white; you may be Jew or Gentile. It don't make a difference in OUR House..!!
And this is fresh..!!

zoiets???
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_62192846
Ja dat was toch een vette tekst. Een beetje de Martin Luther King speech van de housemuziek.
*The End
pi_62192865
My house, and if you don't like it, you can get the fuck out! Motherfucker!
pi_62193389

en hier kan ik alleen dit van vinden sorry van het geschreeuw tussendoor:
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_62193416
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 04:55 schreef ThaSandman het volgende:

Die had ik op (hou je vast) cassettesingle! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:11:56 #9
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_62196847
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:31:32 #10
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_62201859
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 07:58 schreef HEvaRe het volgende:

en hier kan ik alleen dit van vinden sorry van het geschreeuw tussendoor:

Aahhh,.. Dikkevettepannenkoeken zoek ik al jaren!!

Ik zal er vanavond nog een heleboel plaatsen!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:46:43 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62203293
Dikke vette pannekoeken stond toch op move the house 4 als ik me niet vergis.
*The End
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:06:50 #13
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_62209650
POING
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:04:55 #15
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_62213344
In 4HAVO had ik wat vriendjes die een dj-carriere ambieerden (eentje is het zelfs gelukt). Heeft mijn ogen voor de dansmuziek wel een beetje geopend. Het is niet echt oldschool meer maar goed, de absolute topper was:

op de voet gevolgd door

Ook goed:

Van deze plaat vind ik het echt ongelofelijk dat ie 1990 komt. Klinkt voor geen meter gedateerd:

pi_62214667
Het houseklassiekertopic,
Met houseparty en technotrance begon het voor mij.

Aangezien ik deze net luisterde:

Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62214796
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:04 schreef Trainspotter het volgende:
In 4HAVO had ik wat vriendjes die een dj-carriere ambieerden (eentje is het zelfs gelukt). Heeft mijn ogen voor de dansmuziek wel een beetje geopend. Het is niet echt oldschool meer maar goed, de absolute topper was:

Van deze plaat vind ik het echt ongelofelijk dat ie 1990 komt. Klinkt voor geen meter gedateerd:

En is het een bekende dj geworden?

The Age of love is inderdaad een plaat die zijn tijd ver vooruit was en waar ook elke latere remix tekort schoot.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:45:37 #18
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_62214805
Ooooh jaaahaaaa (sorry krijg weer oldschool gevoelens!)!!
Even diep in mijn geheugen graven, bij mij was het als volgt: als puisterig pubertje elke vrijdagavond de eerste en de beste house op StadsRadio Rotterdam's --->Turbulentie!
Steevast zoveel mogelijk op een TDK cassettebandje opnemen, en dit is een kleine opsomming van wat ik allemaal toen (en nu nog steeds na al die jaren) super vond:

(bij deze heb ik hele coole herinneringen, altijd nachtvissen en het dan zat worden, half stoned en gaar alle visspullen in de tuin van mijn ouders mikken en met een stel vrienden een feestje bouwen met MTV "Partyzone" op de achtergrond waar steevast dit nummer elke week minimaal een paar keer op kwam! fuck it, ben ontroerd.....)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:46:36 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62214839
Leuk!

vooral omdat ik ze allemaal op 12'' heb
Neerkomen wel!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:55:16 #20
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_62215177
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:45 schreef Gitanki het volgende:

[..]

En is het een bekende dj geworden?
Fitalic. Na de middelbare school ben ik ze uit het oog verloren, tot een klasgenoot uit die tijd er mee aankwam. Mij zei de naam me eigenlijk niks .
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:45 schreef IJsblock het volgende:
Even diep in mijn geheugen graven, bij mij was het als volgt: als puisterig pubertje elke vrijdagavond de eerste en de beste house op StadsRadio Rotterdam's --->Turbulentie!

Haha, herkenbaar! Bij ons op school was het niet of je gisteren nog een of andere serie op televisie had gezien, maar of je nog naar SRR had geluisterd . En de Haagse Hakkuhpiraat Radio Balans. Ben verder nooit naar gabberfeesten geweest, maar af en toe die zooi op de radio luisteren was dan wel weer lachen. Op een gegeven moment is er een razzia gehouden onder al die piratenzenders en kon je de legale zenders weer een stuk beter ontvangen .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:58:54 #22
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_62215337
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:55 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Fitalic. Na de middelbare school ben ik ze uit het oog verloren, tot een klasgenoot uit die tijd er mee aankwam. Mij zei de naam me eigenlijk niks .
[..]

Haha, herkenbaar! Bij ons op school was het niet of je gisteren nog een of andere serie op televisie had gezien, maar of je nog naar SRR had geluisterd . En de Haagse Hakkuhpiraat Radio Balans. Ben verder nooit naar gabberfeesten geweest, maar af en toe die zooi op de radio luisteren was dan wel weer lachen. Op een gegeven moment is er een razzia gehouden onder al die piratenzenders en kon je de legale zenders weer een stuk beter ontvangen .
Hee,, wat herkenbaar dit zeg! later in de jaren 90 konden we net Channel X/Radio Atlantis ontvangen in Rotterdam, was iets van 103.2 fm en met goed weer had je dan savonds als je luisterde altijd heeele coole mixen en de nieuwste releases van Club X!
*Rent naar zolder om de bak met bandjes uit te spitten*
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_62215573
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:55 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

[..]

Zegt me ook niets, wel Vitalic, maar dat is een fransman.

Maar zoekend op zijn naam:
http://www.fitalic.nl/

Ik ken alleen zijn plaat Accesive Rhythm - Activate

(en deze vond ik op youtube:

sorry voor het offtopic
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:57:19 #24
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_62225016
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:58 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Hee,, wat herkenbaar dit zeg! later in de jaren 90 konden we net Channel X/Radio Atlantis ontvangen in Rotterdam, was iets van 103.2 fm en met goed weer had je dan savonds als je luisterde altijd heeele coole mixen en de nieuwste releases van Club X!
*Rent naar zolder om de bak met bandjes uit te spitten*
Haha,.. zo hadden wij in Alphen en omstreken elke vrijdag en zaterdagnacht Chaos FM.
heb nog stapels bandjes liggen van die uitzendingen.
werd op den duur zelfs vanuit een rijdende auto uitgezonden om maar niet gepakt te worden
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:25:23 #25
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_62227233

Rave Zone Montini

Teknoville op Studio Brussel
Jusqu'ici tout va bien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')