abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_62176076
Bestte mede fokkers,

Ik heb op 2 oktober(feest dag leiden) op weg naar een feest (cityhall) een grote fout begaan namelijk: een dure overtreding voor Wildplassen. Als ik in de boetebase kijk staat de boete aangeprijsd voor maarliefst 90 euro. Maar nu mijn vraag: Ik van een regeling gehoord dat als je onder de 16 bent je een andere prijs boete krijgt namelijk door de helft. Nu kan ik er bijna nergens iets over terug vinden. Ik heb deze regeling gehoort van een vriend die laatst zich schuldig heeft gemaakt aan door rood fietsen en daar vermeldde de politie agent hem vriendelijk dat hij niet bang hoefte te zijn voor een bon van 60 euro(voor mensen boven de 16) maar voor 30 euro omdat hij dus onder die "regeling" zou vallen.

Dus mijn vraag: Heb ik daar ook recht op ik 14 jarige jongen.
En alsjeblieft ga niet zeiken, betaal de boete gewoon want je hebt gewoon iets doms gedaan. Dat klopt en ik zal hem ook betalen maar nu ben ik alleen benieuwd hoeveel geld ik "achter" moet houden voor als de boete binnen komt. (zodat ik niet hoef te lenen)

Mvg Jopiede
pi_62176171
SCHEUREEENNNN!!!!
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_62176191
je had juist over die politie agent moete plasse
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:18:13 #4
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_62176208
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_62176275
Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.. ben benieuwd of dat echt zo is .
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:20:57 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62176307
Waarom zou je onder de 16 in vredesnaam maar de helft moeten betalen? Dat geloof je toch zelf niet....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62176311
Bij overtredingen wordt inderdaad het boetebedrag gehalveerd tot je 16e jaar.
pi_62176370
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:14 schreef jopiede het volgende:


Dus mijn vraag: Heb ik daar ook recht op ik 14 jarige jongen.

wil jij een snoepje?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_62176695
@ sjimz
Bedankt voor je goede reactie, geld dit dan op alle bekeuringen?

@muay-toy
Je vind je zelf maar stoer met je zaadkwadraat en je "het is niet de vraag OF ik je moeder pak, het is de vraag wanneer" maar volgens mij vind je het gewoon stoer om "jonge" mensen uit te schelden en vervolgens stoer in je Signature te zetten dat je de moeder van de lezer pakt, want je bent wel triest dat je niet wat beter kan krijgen dan iemands moeder....
pi_62176786
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:33 schreef jopiede het volgende:

@muay-toy
Je vind je zelf maar stoer met je zaadkwadraat en je "het is niet de vraag OF ik je moeder pak, het is de vraag wanneer" maar volgens mij vind je het gewoon stoer om "jonge" mensen uit te schelden en vervolgens stoer in je Signature te zetten dat je de moeder van de lezer pakt, want je bent wel triest dat je niet wat beter kan krijgen dan iemands moeder....
ik doe mijn best ja
p.s. ik vind je echt heel schattig zo
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_62176791
Niet op alle "bekeuringen"
Het moet een overtreding zijn en geen misdrijf.
Maar in dat geval krijg je meestal ook geen bekeuring.
quote:
Wanneer ik nog geen 16 ben en ik maak een overtreding krijg ik dan een lagere boete?

Ben je ouder dan 11 jaar en jonger dan 16 jaar en je wordt aangehouden voor bijvoorbeeld het fietsen zonder licht? Dan loop je de kans dat de politie je een boete zal geven. Vanwege je leeftijd zal het boetebedrag wat voor deze overtreding is vastgesteld worden gehalveerd. De boete voor het rijden zonder voorlicht is normaal ¤ 20. Dus wannneer je 15 jaar bent of jonger krijg je een boete van ¤ 10.
bron: http://www.om.nl/onderwer(...)ord/opgepakt_en_dan/
pi_62177127
quote:
quote:
Wanneer ik nog geen 16 ben en ik maak een overtreding krijg ik dan een lagere boete?

Ben je ouder dan 11 jaar en jonger dan 16 jaar en je wordt aangehouden voor bijvoorbeeld het fietsen zonder licht? Dan loop je de kans dat de politie je een boete zal geven. Vanwege je leeftijd zal het boetebedrag wat voor deze overtreding is vastgesteld worden gehalveerd. De boete voor het rijden zonder voorlicht is normaal ¤ 20. Dus wannneer je 15 jaar bent of jonger krijg je een boete van ¤ 10.
WTF, voor fietsen zonder licht
En dat voor info van het OM zelf, welke hersenloze prutser heeft die teksten bedacht
pi_62177128
Nouw, in omgang van 2 oktober(veel boetes) hebben ze toen maar het idee genomen om alles in een noteblokje te noteren, en vervolgens op het bureau daar een boete voor uit te schrijven ik heb dus niks gekregen = bewijsje ofzow. Maar ik neem aan dat wildplassen onder het vakje overtredingen valt want misdrijf vind ik dan wel heel groot gezocht.
pi_62177211
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:45 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]

WTF, voor fietsen zonder licht
En dat voor info van het OM zelf, welke hersenloze prutser heeft die teksten bedacht
whehe dat had ik zelf nog niet eens gezien
Zullen ze het verschil tussen aanhouden en staande houden daar nog niet weten
pi_62177349
Wel inlijsten en op je plee hangen he!!!
*verwijderd door Admin*
pi_62177357
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:48 schreef sjimz het volgende:
whehe dat had ik zelf nog niet eens gezien
Zullen ze het verschil tussen aanhouden en staande houden daar nog niet weten
Ik begon er ook zwaar aan te twijfelen ja, vandaar

Maar het staat toch bij "Opgepakt en dan?" dus ze zullen wel degelijk "aanhouden" bedoelen

Waarna mijn verbazing omsloeg naar "voor het fietsen zonder licht"
pi_62178496
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:14 schreef jopiede het volgende:
En alsjeblieft ga niet zeiken,
Nou, wie kopt 'm in?
pi_62178527
hahah ben ik het mee eens! wat een knuppels, bedankt voor jullie info. Ben er nouw nog niet helemaal niet zeker van of het 90 of 45 euro word, maar ik reserveer iig 90 om geen problemen te krijgen
pi_62178628
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:36 schreef jopiede het volgende:
niet helemaal niet zeker van
Dus wel zeker
pi_62180598
Mogen oudere mannen met prostaat klachten ook de helft betalen?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:23:52 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62185644
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:36 schreef jopiede het volgende:
hahah ben ik het mee eens! wat een knuppels, bedankt voor jullie info. Ben er nouw nog niet helemaal niet zeker van of het 90 of 45 euro word, maar ik reserveer iig 90 om geen problemen te krijgen
Anders heb je alvast gespaard voor een volgende keer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')