abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 maart 2002 @ 18:58:50 #1
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_3569594
Weet iemand een goed boek voor een engelstalig iemand om Nederlands te leren? Moet echt helemaal van 0 af aan beginnen.

thanX

Live from the USA
  donderdag 21 maart 2002 @ 19:14:22 #2
17664 Timmaeh
Do I look like I care?
pi_3569849
'Nijntje in de dierentuin'
  donderdag 21 maart 2002 @ 20:40:28 #4
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_3570882
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 19:19 schreef Meuk het volgende:
http://www.google.nl/search?q=learning+dutch&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=nl&lr=
hmmzzz
Ik hoopte eigenlijk dat er iemand ervaring had met een boek en dat boek kon aanraden.

Live from the USA
  vrijdag 22 maart 2002 @ 07:59:52 #5
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_3574861
Meneer Fiep is ook Nederlands aan het leren (Meneer Fiep spreekt Engels). Hij is begonnen in een boek "Learn Dutch" of iets in die trant (het boek heeft een grote oranje molen op de voorkant) met casettebandjes ter ondersteuning.

Al met al vergde het veel van zijn doorzettingsvermogen, en (u raadt het al:) meneer Fiep kwam dus niet verder dan het werkwoord "zijn" en enkele scheldwoorden.

Vervolgens is meneer Fiep op cursus gegaan en onder het strenge toezicht van juf Riet kan hij nu een -simpel- gesprekje voeren.

Hijzelf vond het boek nogal onduidelijk en daardoor vervelend en ik werd vervolgens nogal vervelend van hem. (Tachtig keer "ui" en "eu" uitspreken is niet echt bevorderlijk voor je zonnige humeur.) Mijn advies: gooi het boek bij het grofvuil en schop je vent naar het klaslokaal!

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
  donderdag 4 april 2002 @ 00:15:01 #6
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_3717136
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 07:59 schreef Fiep het volgende:
Meneer Fiep is ook Nederlands aan het leren (Meneer Fiep spreekt Engels). Hij is begonnen in een boek "Learn Dutch" of iets in die trant (het boek heeft een grote oranje molen op de voorkant) met casettebandjes ter ondersteuning.

Al met al vergde het veel van zijn doorzettingsvermogen, en (u raadt het al:) meneer Fiep kwam dus niet verder dan het werkwoord "zijn" en enkele scheldwoorden.

Vervolgens is meneer Fiep op cursus gegaan en onder het strenge toezicht van juf Riet kan hij nu een -simpel- gesprekje voeren.

Hijzelf vond het boek nogal onduidelijk en daardoor vervelend en ik werd vervolgens nogal vervelend van hem. (Tachtig keer "ui" en "eu" uitspreken is niet echt bevorderlijk voor je zonnige humeur.) Mijn advies: gooi het boek bij het grofvuil en schop je vent naar het klaslokaal!


Heb je in austalie een cursus engels gevonden? Of heb je hem mee naar NL gezeuld daarvoor? Ik zit op dit moment in de VS en het is al lastig om les in duits te krijgen, dus hoop in een cursus NL heb ik niet. Dat boeken niet ideaal waren had ik wel al verwacht, maar volgens mij zit er weinig anders op. (kweet nu in ieder geval al welk boek niet te pakken).
Live from the USA
  donderdag 4 april 2002 @ 09:32:31 #7
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_3718406
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:15 schreef Quintony het volgende:

[..]

Heb je in austalie een cursus engels gevonden? Of heb je hem mee naar NL gezeuld daarvoor? Ik zit op dit moment in de VS en het is al lastig om les in duits te krijgen, dus hoop in een cursus NL heb ik niet.


Jep - in Australië een cursus Nederlands op de kop weten te tikken. Het wordt gegeven door een hogere school, TAFE genaamd (vergelijkbaar met MBO). De school stelt allemaal soortgelijke (uiterst belangrijke) zaken aan de orde, zoals: hoe spreek ik vloeiend swahili en / of opper-voltaans in 8 weken.

Het loont dus de moeite om te informeren bij de lokale zut-opleiding of ze aan cursussen voor niet-leerlingen doen. De meeste universiteiten hebben een dergelijk programma (als geste naar de lokale gemeenschap ).

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_5236265
Ben ook op zoek naar zo'n boek ->Nederlands voor Engelstaligen. Er zijn waar ik woon geen cursussen om Nederlands te leren.

Dus...
- weet iemand een goed boek of andere methoden om Nederlands te leren
- Fiep wat is het ISBN van jouw oranje-molen-boek

  vrijdag 2 augustus 2002 @ 00:18:35 #9
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5236547
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 11:58:04 #10
27360 danino
Are you talkin' to me?
pi_5240144
DE DIEREN OP DE KINDERBOEDERIJ ben ik ook mee begonnen
pi_5241185
www.learndutch.org

Vriend van me heeft Noord Ierse vriendin, schijnt perfect te werken. Is met geluids fragmenten ook.

[Dit bericht is gewijzigd door ABC-tje op 02-08-2002 13:34]

Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:33:27 #12
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5241297
op cdrom is makkelijker:
Nederlands voor andertaligen (geen kennis engelse taal nodig, ook goed voor uitspraak) én nog goedkoop ook (10 piek ofzow... zijn wel 3 delen btw)
suc6
WHY NOT?????????????????????????????????????
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')