abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:33:50 #51
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62183838
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:23 schreef Terecht het volgende:

[..]

Inflatie is er vooral om deflatie tegen te gaan. Deflatie is door de bank genomen ( ) veel desastreuser dan geldontwaarding.
[..]
Uhh was het niet zo dat er na inflatie deflatie komt. Dus daarom is deflatie erger. Naar mijn idee hoeft er geheel geen inflatie te zijn. Ik snap het principe gewoon niet. Daar is voor mij door niemand een goed antwoord op gegeven. Het is gewoon staatsfraude.
quote:
Oja . Dat klopt net zo goed niet.
waarom niet.

Money Masters en Money as Debt documentaire behandelen hetzelfde. Dus kennelijk is er wel iets van waar. Of wat?

Als jij het beter weet maak jij toch een docu.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:46:47 #52
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62184288
Wat je vindt, ...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 6 oktober 2008 @ 20:52:34 #53
74056 crew  ToT
pi_62184500
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Schermen met dat achterlijke sprookjesboek is wel toegestaan.?
KoningDavid biedt een inhoudelijke discussie op een andere plek van het forum aan over dit onderwerp. Jij roept momenteel alleen maar dat het een feit zou zijn dat de Bijbel onzin zou zijn.
Niet alle uitlatingen van David waren allemaal even netjes ("conspiracy nut" bijvoorbeeld, wat natuurlijk ook niet hoort), maar het moet in deze discussie niet steeds van kwaad naar erger gaan.

Doe lief tegen elkaar!
En wil je werkelijk aantonen dat de Bijbel niet klopt, ga dan op zijn uitnodiging in, in plaats van dat je gaat roepen wat voor bullshit het allemaal is. Werk aan je geloofwaardigheid en ga die discussie aan!
pi_62186823
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

evenveel koopkracht? Wij europeanen hebben een gigantische afknijping gehad met de euro.
De inflatie heb ik nooit begrepen waarom dat zo moet zijn. Het is dus precies wat ik al dacht. belasting.

De stelling is MONEY = DEBT en niet rente.
Dat vind ik idd. een sterke. Inflatie is idd. gewoon 'belasting' omdat de powers that be aan het klooien zijn geweest en nu een gat gevuld moet worden. Op scholen leer je alleen dat alle grondstiffen duurder worden en daarmee alle produkten. jaja... dat klinkt zo onschuldig niet?
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:30:33 #55
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62188166
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Uhh was het niet zo dat er na inflatie deflatie komt. Dus daarom is deflatie erger. Naar mijn idee hoeft er geheel geen inflatie te zijn. Ik snap het principe gewoon niet. Daar is voor mij door niemand een goed antwoord op gegeven.
Zelfs economen zijn het niet eens over wat de oorzaken zijn van inflatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Inflation#Causes
quote:
Het is gewoon staatsfraude.
Niet alleen de staat is verantwoordelijk voor inflatie. Jij en ik kunnen in principe ook geld uit het niets creeeren (en daarmee mogelijk inflatie veroorzaken) dmv IOU's of wisselbrieven.
quote:
[..]

waarom niet.
Omdat schuld maar een onderdeel is van het geld (een onderdeel van de passiva welteverstaan), niet het geld zelf.
quote:
Money Masters en Money as Debt documentaire behandelen hetzelfde. Dus kennelijk is er wel iets van waar. Of wat?
Nope. Ook die films zijn gebaseerd op een gebrekkige kennis van het geldsysteem. Je maakt weer eens een denkfout die je heel graag begaat: als er meer mensen iets roepen maakt het nog niet waar.
quote:
Als jij het beter weet maak jij toch een docu.
Waarom zou ik? Ik heb niet de behoefte om het www te evangeliseren met apocalyptische filmpjes die hel ende verdoemenis preken over onze satanische NWO puppeteers .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 02:17:45 #56
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62192411
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:07 schreef petrelli het volgende:
Het probleem over de discussie over (vooral het christelijke geloof) is dat er voor beiden kanten geen feiten zijn, het is veel te lang geleden.
Dat is ook precies waar die Jaques Fresco het over had, zolang er religie is zal er geen ruimte voor groei zijn, zal de beschaving nooit kunnen evolueren. Men moet voorgoed afstappen en niet meer beginnen aan die opinie-discussies. In plaats daarvan moeten we op een meer wetenschappelijke manier van communiceren en informeren met elkaar gaan leven. Zonder de aanwezigheid van geld!
Pas dan zal er vrede en overvloed van alles voor iedereen overal zijn. Wanneer men op een wetenschappelijke manier naar een conflict/gebeurtenis kijkt dan zal de waarschijnlijkheid van oorlog, armoede, misdaad e.d. tot 0% zakken, toch?
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:34 schreef Terecht het volgende:
Zo is het bijv waar dat banken geld vanuit het niets kunnen creëren, maar daar behoort wel waarde tegenover te staan. Wat er gebeurt als dat niet zo is, zien we nu met de kredietcrisis.
Zo simpel kan die kredietcrisis toch niet zijn ...

[ Bericht 3% gewijzigd door Da_Ripper op 07-10-2008 02:26:32 ]
Wat je vindt, ...
pi_62199700
quote:
Er zit namelijk geen verschil in de delen, de claims zijn in alle delen onzinnig en de onderbouwing voor zover die aanwezig is hangt van totaal uit hun verband getrokken quote's en quote's die worden toegeschreven aan de verkeerde personen aan elkaar.
Heb je het nou over Zeitgeist of de officiele lezing van 9/11?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:22:18 #58
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62200277
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 02:17 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Zo simpel kan die kredietcrisis toch niet zijn ...
Nee dat klopt . Maar het komt er in essentie wel op neer. Het is begonnen met de hypotheekcrisis, die uitmondde in een daling van de huizenprijzen waardoor banken hun onderpanden voor de door hun verstrekte hypotheken in rook zagen opgaan en met een verlies bleven zitten. Om toch aan betalingsverplichtingen te kunnen voldoen moesten banken bij elkaar of de centrale bank lenen. Door de toegenomen complexiteit van het financiele systeem en hypothecaire leningen in het bijzonder is het steeds moeilijker om financiele instellingen en producten te waarderen, waardoor leningen niet altijd verstrekt werden (= minder liquiditeit) omdat de risico's niet voldoende in kaart gebracht konden worden. Dit leidde tot alleen maar meer betalingsachterstanden waardoor de onzekerheid in de markt alsmaar toenam.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:08:00 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62208175
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:44 schreef koningdavid het volgende:

Heb jij het wel echt gelezen.

Het staat bol van de tegenspraken. Bol van verdraaiingen, Bol van verpersoonlijking van planten en objecten. Het staat vol met bij elkaar gesprokkelde verhaaltjes overal en nergens. Honderden jaren ouder. Van de Vikingen, Noren, Sumeriers, Egyptenaren, Grieken, Romijnen. Niets maar dan ook niets in dat boek is orgineel. Alles is samen gebundeld.

Gods kill count volgens de bijbel. Wat een moordenaar is de hufter.

En dan nog een leuke waarom bidden we!? Het is gewoon te triest voor woorden.



Ik word zo onpasselijk van dat walgelijk kutboek. Christelijk geloof is z'n ongelooflijk farce.

En dan hebben we natuurlijk nog de boeken als De Bril van God en God is een Delusion. Het is zo overduidelijk dat het een ernstig ouddated boek is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62208485
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb jij het wel echt gelezen.

Het staat bol van de tegenspraken. Bol van verdraaiingen, Bol van verpersoonlijking van planten en objecten. Het staat vol met bij elkaar gesprokkelde verhaaltjes overal en nergens. Honderden jaren ouder. Van de Vikingen, Noren, Sumeriers, Egyptenaren, Grieken, Romijnen. Niets maar dan ook niets in dat boek is orgineel. Alles is samen gebundeld.

Gods kill count volgens de bijbel. Wat een moordenaar is de hufter.

En dan nog een leuke waarom bidden we!? Het is gewoon te triest voor woorden.



Ik word zo onpasselijk van dat walgelijk kutboek. Christelijk geloof is z'n ongelooflijk farce.

En dan hebben we natuurlijk nog de boeken als De Bril van God en God is een Delusion. Het is zo overduidelijk dat het een ernstig ouddated boek is.
De God Delusion ook nog aanhalen, hoe voorspelbaar.

Lambiekje, vraag jezelf nou eens af of je echt eerlijke research doet naar de bijbel en het christelijke geloof. Raadpleeg je wel eens twee kanten van het verhaal? Of raadpleeg je alleen geflipte fundamentalistische anti-theïsten?

Echt serieus kerel... geloven dat Jezus eigenlijk een paddestoel was is nogal... dom. Ik kan het niet anders zeggen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:43:30 #61
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62214726
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:16 schreef Bananenman het volgende:
Kap eens met dat achterlijke gebrul van .....
JULLIE!!!

Wanneer komen er eens reacties of de fokking film Addendum zelf?!?!?
Afgelopen met dit kansloos geneuzel ... --> zat andere topics voor!

whèhè de Bijbel klopt welles - nietus - wellus - nietus - wellus -nietus
Wat je vindt, ...
pi_62215108
Oké, hier mijn reactie dan maar he!

Leuke film. Goed verzonnen. Slecht geacteerd. Matig plot. Redelijk camerawerk. Co Starring zat er alleen niet in, die zit wel in de meeste films. Raar. The Dark Knight was beter!

6/10
pi_62215339
Ik ben er nog steeds niet uit of dat plaatje met die stoelendans en 't "te weinig geld om alle schulden af te lossen" principe nou eigenlijk erg is. En dan echt 't basisprincipe.

Dat Amerika landen afperst volgens een bepaalde strategie en dat de grote bedrijven schone energie en alternatief transport blocken is shocking, maar als je erover nadenkt niet eens onlogisch.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:00:58 #64
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62215425
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:53 schreef Bananenman het volgende:
Oké, hier mijn reactie dan maar he!

Leuke film. Goed verzonnen. Slecht geacteerd. Matig plot. Redelijk camerawerk. Co Starring zat er alleen niet in, die zit wel in de meeste films. Raar. The Dark Knight was beter!

6/10
Verzonnen ... Welke planeet woon je ? Of leef je in een ander parallel-universum.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:03:06 #65
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62215517
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit of dat plaatje met die stoelendans en 't "te weinig geld om alle schulden af te lossen" principe nou eigenlijk erg is. En dan echt 't basisprincipe.

Dat Amerika landen afperst volgens een bepaalde strategie en dat de grote bedrijven schone energie en alternatief transport blocken is shocking, maar als je erover nadenkt niet eens onlogisch.
shocking. Niet onlogisch dat zeker. Maar gewoon hoe bespottelijk we bezig zijn als mens. Alles wordt tegen ons gebruikt...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:05:43 #66
74056 crew  ToT
pi_62215620
Folks, s.v.p. weer ff on topic?
pi_62221476
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

shocking. Niet onlogisch dat zeker. Maar gewoon hoe bespottelijk we bezig zijn als mens. Alles wordt tegen ons gebruikt...
De meeste mensen kunnen een enigszins andere kijk op de wereld dan de kijk die ze er al op hebben niet aan, of het interesseert ze gewoon niet. Ik denk vooral het laatste. Waren er maar net zoveel mensen geïnteresseerd in dit onderwerp als jij, dan was dit klote systeem (kapitalisme, bedrog, armoede) misschien allang vervangen door een soort beter systeem a la het alternatief dat in de documentaire werd genoemd.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:01:29 #68
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62223735
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 02:13 schreef FastFox het volgende:

[..]

De meeste mensen kunnen een enigszins andere kijk op de wereld dan de kijk die ze er al op hebben niet aan, of het interesseert ze gewoon niet. Ik denk vooral het laatste. Waren er maar net zoveel mensen geïnteresseerd in dit onderwerp als jij, dan was dit klote systeem (kapitalisme, bedrog, armoede) misschien allang vervangen door een soort beter systeem a la het alternatief dat in de documentaire werd genoemd.
Nou meer de Bill Gates' en Steve Jobs' van deze wereld. Als zij nu met hun miljarden een betere wereld maken. En dan dus niet op de manier zou als Gates nu doet. Hij is dus een verantwoordelijk voor de verslechtering van de honger, ziektes, als verteld in Addendum

En ja er zouden meer mensen moeten wakker worden dat onze maatschappij echt niet meer kan zo.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:40:56 #69
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62229387
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:08 schreef Bananenman het volgende:

[..]



Ik blijf het geniaal vinden hoe je werkelijk ALLES in twijfel trekt en aangrijpt om een nieuwe samenzweringstheorie ten gehore te brengen
Zo'n man als Hitler pleegt toch geen zelfmoord, kom op zeg. Dat slaat nergens op. Net als Saddam had Hitler meerdere dubbelgangers.

Er zijn hardnekkige bronnen die stellen dat Hitler naar Antartica gevlugd is.

Het is een te mooi sprookje dat hij uit onmacht maar zichzelf van kant maakt. Ik vind dat gewoon niet geloofwaardig.

Waarom blijft men hangen in basisschoolkennisniveau van de geschiendenis. Waarom blijft iedereen toch geloven in die smoothness, de eerlijkheid van de overwinnaar. Waarom?!

Net als met de dino's iedereen is in de veronderstelling dat een meteoriet ervoor heeft gezorgd dat ze zijn uitgestorven. Dat is ook gewoon larie.
quote:

The World was lied to about Hitlers Death

As the Third Reich collapsed in the spring of 1945, the Russians were the first to enter Berlin and capture Adolf Hitler's bunker. Then, the Soviet Union made a series of contradictory statements or lies concerning Hitler's death. Stalin announced to Truman during lunch in Potsdam on July 17, that Hitler did not commit suicide but had probably escaped. After that, the Russians released photographs of what they claimed to be Hitler's corpse on a dingy floor.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:45:10 #70
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62229498
zeg.. wat dachten we ervan om weer gewoon over Zeitgeist Addendum te gaan babbelen? Andere theorien zijn natuurlijk welkom, maar dan wel graag in een eigen topic
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:55:19 #71
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62229778
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
...
Net als met de dino's iedereen is in de veronderstelling dat een meteoriet ervoor heeft gezorgd dat ze zijn uitgestorven. Dat is ook gewoon larie.
Hmkay? Wil je daar een topic over openen. Ben namelijk nieuwsgierig maar anders wordt Teamlead boos
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_62230648
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Extremistisch gematigd.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:56:48 #73
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62231271
kweet niet hoe het hier geregeld is maar na de overname van Fortis laatst moest ik hier wel aan denken.
Die bank is nu dus bezit van de Ned. Staat ... zo dus ook over de rest van de wereld, dat sommige overheden nu in het bezit zijn van banken.
Maar goed, kben een te grote econoom-n00b om deze situatie te overzien
Wat je vindt, ...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:00:06 #74
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62233048
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef P8 het volgende:
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Van wat ik er van begrepen heb (doe momenteel minor finance) is het de ECB die de controle heeft over geldcreatie (en inname!) en de rentestanden. Wat in Nederland een probleem is dat we enorme hypotheken hebben, en dat als de huizenprijzen gaan dalen (wat zowat onvermijdelijk lijkt) mensen erg veel geld gaan verliezen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:58:30 #75
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62236240
quote:
Most richer countries today have an "independent" central bank, that is, one which operates under rules designed to prevent political interference. Examples include the European Central Bank (ECB) and the U.S. Federal Reserve. wiki - Central Bank
Same Same, dus.
Wat je vindt, ...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:22:09 #76
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62236783
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:58 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Same Same, dus.
Niet helemaal, er zijn wezenlijke verschillen tussen de Fed en de ECB.
pi_62238183
quote:
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Waar ik voor vrees is dat ze het op mondiale schaal willen doen, een World Bank die dezelfde rechten verwerft als de FED.

[ Bericht 18% gewijzigd door ToT op 08-10-2008 20:45:02 ]
pi_62238288
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:33 schreef P8 het volgende:
Zeitgeist2 heeft het geregeld over de Federale Bank.
Hoe is het in Nederland eigenlijk geregeld? Is het niet in Nederland zo dat de staat zelf het geld creëert? En zo ja, hoe erg is onze situatie dan vergeleken met Amerika?
Aangezien amerika de wereldeconomie leid, en nederland daar op in speelt. zal de vergelijking wel erin opgaan.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 oktober 2008 @ 20:53:08 #79
74056 crew  ToT
pi_62242744
Ff baggerschuit van Smit Tak door dit topic heen laten varen.


Vanaf nu weer on topic s.v.p.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:41:28 #80
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62248650
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:58 schreef Da_Ripper het volgende:
Same Same, dus.
Van wat ik uit andere docu's over dit onderwerp had begrepen is dat de FED in die zin wezenlijk verschilt van de ECB is dat de FED in de basis gestuurd&bestuurd wordt door private bankiers in de US, de Morgans, Rockefellers etc. waar de Europese Centrale Bank bestuurd word door overheidspersonen, privaat versus Overheid dus, ergens een pot nat, maar toch in de basis een wezenlijk verschil.
De US heeft schuld aan de FED, aan private bankiers dus, waar de Europese overheden schuld hebben aan de ECB een overheidsinstelling.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62258986
Ik ben net op en toch een stupid vraagje (anoniem durf ik wel). als je een hypotheek hebt op en huis. maar de huisen-prijs daalt. gaat je hypotheek dan ook mee, waarde daalt dus hoef je minder te doken voor dat acrhitectoreel lelijk nederlands onding toch? dus minder hypotheek iets zegt me dat ik iets stoms zeg. ik ga me tanden poetsen
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:07:56 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62259350
Nou ben ik een redelijke economie n00b, maar voor zover ik het begrijp is een hypotheek ipc. een lening met je huis als onderpand. Als de waarde van je huis extreem daalt heb je dus een probleem.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 oktober 2008 @ 14:09:20 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_62259386
Tvp.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:24:25 #84
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_62259765
Ik vond Addendum een uitstekend vervolg die meer in ging op wat ik het belangrijkste
vond uit Zeitgeist en ook meer op technologische vooruitgang en humanitaire zaken
gericht...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:12:45 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62262573
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:51 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik ben net op en toch een stupid vraagje (anoniem durf ik wel). als je een hypotheek hebt op en huis. maar de huisen-prijs daalt. gaat je hypotheek dan ook mee, waarde daalt dus hoef je minder te doken voor dat acrhitectoreel lelijk nederlands onding toch? dus minder hypotheek iets zegt me dat ik iets stoms zeg. ik ga me tanden poetsen
Hypotheek-geld wordt door banken uit het niets gecreeerd. Als de huisprijzen zou instorten. Zou naar mijn idee na contractherziening dat je een lagere aflossing hebt. Maar ja dat is in een 'eerlijke' wereld. De banken hebben het toch uit het niets gecreerd. Dus kan dat niets best aangepast worden conform markt. De wereld is niet eerlijk dus je moet je lekker hoge hypotheek afbetalen. Het zal jaren en jaren weer duren voordat het huidig niveau heeft.

Afgelopen jaar hebben we pas de huisprijsrecord verbroken uit 1732 of zo iets (uiteraard gecorrigeerd).
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62262692
Wat een onzinredenatie weer . Als de hypotheek met de waarde van 't object zou meegroeien zouden we nooit zo rijk zijn geweest op dit moment met z'n allen. Nu opeens klagen terwijl we jaren en jaren geprofiteerd hebben van de stijgende prijzen.

Daarnaast zijn de huizenprijzen iets gezakt, niks schrikbarends of zo. Het wordt alleen als "normaal" ervaren dat de prijzen alleen maar stijgen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:24:17 #87
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62262873
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat een onzinredenatie weer . Als de hypotheek met de waarde van 't object zou meegroeien zouden we nooit zo rijk zijn geweest op dit moment met z'n allen. Nu opeens klagen terwijl we jaren en jaren geprofiteerd hebben van de stijgende prijzen.

Daarnaast zijn de huizenprijzen iets gezakt, niks schrikbarends of zo. Het wordt alleen als "normaal" ervaren dat de prijzen alleen maar stijgen.
ja maar vind je het wel grappig als het gehalveerd wordt. of nog minder. Als je dus wilt verhuizen dan ga je dus van leuk huis naar een bezemkast.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 16:51:27 #88
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62263647
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 16:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja maar vind je het wel grappig als het gehalveerd wordt. of nog minder.
Ik wel, als ik straks de woningmarkt opga mogen de prijzen van mij met minstens een derde gezakt zijn. Plus dat men nou eindelijk eens moet beginnen met het afschaffen van de HRA, dat zorgt ook voor onnodig hoge huizenprijzen.
quote:
Als je dus wilt verhuizen dan ga je dus van leuk huis naar een bezemkast.
Maakt niet uit, je blijft hoe dan ook met een restschuld zitten.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:55 #89
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_62264082
Ik heb de film gister avond bekeken.
En ik ben het helemaal eens met de film verteld.

Zoals we de boel nu uitbuiten en kapot maken kan niet veel langer meer doorgaan.
En wat er verteld word over de tegen gang van de menselijke ontwikkeling doordat het geld de echte vooruitgang blokkeert geloof ik ook.

Bepaalde ontwikkelingen worden tegen gehouden omdat er anders bij een bedrijf met een machtige lobby te veel geld zou gaan verliezen.

Ik geloof ook dat de wereld zoals besproken wordt in het Venus project gedeelte ook echt voor iedereen een veel fijnere wereld zou zijn om in te leven.
Heb er sinds gister veel aan gedacht en ik kon echt niets verzinnen waarom we dit project niet wereld wijd zouden moeten gaan toepassen.

Ik ga als de dvd versie er is dat ding gewoon 250 keer kopiëren en uitdelen gewoon aan mensen her en der.
Ben namelijk van mening dat dit toch informatie is die mensen gezien moeten hebben.
En aangezien ik niet vermoed dat het op TV vertoond zal gaan worden.
Moet het maar door mensen onder de mensen verdeeld gaan worden.

Ik hoop dat we als mensheid in staat zijn om het eens echt anders gaan aanpakken.
Want anders zie ik niet in hoe het ooit nog goed kan komen met ons.
A closed mind is a good thing to lose.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:10:59 #90
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62266908
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef Red.Flash het volgende:
Ik heb de film gister avond bekeken.
En ik ben het helemaal eens met de film verteld.

Zoals we de boel nu uitbuiten en kapot maken kan niet veel langer meer doorgaan.
En wat er verteld word over de tegen gang van de menselijke ontwikkeling doordat het geld de echte vooruitgang blokkeert geloof ik ook.

Bepaalde ontwikkelingen worden tegen gehouden omdat er anders bij een bedrijf met een machtige lobby te veel geld zou gaan verliezen.

Ik geloof ook dat de wereld zoals besproken wordt in het Venus project gedeelte ook echt voor iedereen een veel fijnere wereld zou zijn om in te leven.
Heb er sinds gister veel aan gedacht en ik kon echt niets verzinnen waarom we dit project niet wereld wijd zouden moeten gaan toepassen.

Ik ga als de dvd versie er is dat ding gewoon 250 keer kopiëren en uitdelen gewoon aan mensen her en der.
Ben namelijk van mening dat dit toch informatie is die mensen gezien moeten hebben.
En aangezien ik niet vermoed dat het op TV vertoond zal gaan worden.
Moet het maar door mensen onder de mensen verdeeld gaan worden.

Ik hoop dat we als mensheid in staat zijn om het eens echt anders gaan aanpakken.
Want anders zie ik niet in hoe het ooit nog goed kan komen met ons.
Kijk iemand ziet in dat we niet al te best bezig zijn op deze wondere wereld.

Eigenlijk zouden we gewoon massaal een mailtje naar alle TV-redacties sturen, met het verzoek het toch eens uit te zenden...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62266935
maak een mailinglist van alle stations met een degelijke onderbouwing, als ongeveer 20 mensen dat doen en een weekje volhouden weddend at die stations het dan serieus nemen?
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:59:44 #92
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62268117
-

[ Bericht 99% gewijzigd door teamlead op 11-10-2008 09:38:22 (doe eens niet op de man spelen...) ]
pi_62301527
-

[ Bericht 99% gewijzigd door teamlead op 11-10-2008 09:38:41 (reactie op edit) ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62301573
Heb net de film gekeken en om heel eerlijk te zijn vond ik hem ronduit geweldig!

Niet het conspiracy gevoel dat het eerste deel bij je oproept en daarom ook toegankelijk in mijn ogen voor iedereen. Ben alleen wel bang dat veel mensen bij het horen van Zeitgeist gelijk denken aan een nieuwe conspiracy documentaire.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62301599
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:12 schreef Vedanta_veri het volgende:
maak een mailinglist van alle stations met een degelijke onderbouwing, als ongeveer 20 mensen dat doen en een weekje volhouden weddend at die stations het dan serieus nemen?
Ik ben voor. Zit alleen middenin een verhuizing dus heb niet echt tijd om zo'n lijst te maken

Maar ik zal zeker meemailen!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:55:37 #96
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62301784
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zo! Je hebt iemand dit grappige plaatje (wat het idd is) ergens zien gebruiken en nu zie jij jouw kans om extreem grappig te zijn!
Niet zo zuur jochie
pi_62302085
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Niet zo zuur jochie
Pas het op het juiste moment toe en je bent mijn man...

Gebruik het om aandacht te trekken...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62303476
Ik ben normaal geen fan van conspiracy theories en geloof er normaal eigenlijk niet zo gauw in.
Maar in dit geval (zeker kwa ons monetaire systeem betreft) geloof ik 100% dat dit gewoon klopt.

Of de oplossing het venus project is weet ik niet.
Dat we eigenlijk met z'n allen letterlijk een andere weg in moeten slaan is duidelijk.
En vond dat project op z'n minst interessant genoeg om het nader te bestuderen want we hebben idd de technologie om veel dingen te verbeteren.
Maar ieder mens kan bedenken dat zoiets niet gesponsord word of hulp krijgt in vorm van geld omdat het immers niks oplevert voor degene die z'n geld erin steekt.

We zitten vast in een cirkel van hebzucht.. hoe kan het ook anders dat we daardoor allemaal.. ieder van ons dus ook jij die dit leest ..gecorrumpteerd word op het moment dat je er aan "mee doet" ..en het lullige is dat de keuze er niet aan mee te doen als individu onmogelijk is gemaakt.
pi_62306009
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:


We zitten vast in een cirkel van hebzucht.. hoe kan het ook anders dat we daardoor allemaal.. ieder van ons dus ook jij die dit leest ..gecorrumpteerd word op het moment dat je er aan "mee doet" ..en het lullige is dat de keuze er niet aan mee te doen als individu onmogelijk is gemaakt.
Er zijn zeker manieren om het effect minder te maken. In de docu werden er al een paar genoemd.

Je kunt bijv. ook gewoon niet van geleend geld leven. En misschien moet je af en toe maar wat meer willen betalen uit ideologisch oogpunt. Ik ben bereid zonnepanelen te plaatsen ook al zal dit uiteindelijk duurder zijn dan op de conventionele manier doorgaan.

En in het verleden is de FED al eens afgeschaft door een standvastige Amerikaanse president (andrew jackson volgens mij). Het probleem is dat we allemaal gebrainwashed zijn en ons in veel gevallen ook gewoon laten corrumperen.

Aan het einde vd dag sterf ik liever arm en eenzaam omdat ik mn hart heb gevolgd dan dat ik zogenaamd gelukkig sterf doordat ik mn hele leven als een soort van moderne slaaf heb geleefd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62306858
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En vond dat project op z'n minst interessant genoeg om het nader te bestuderen want we hebben idd de technologie om veel dingen te verbeteren.
Maar ieder mens kan bedenken dat zoiets niet gesponsord word of hulp krijgt in vorm van geld omdat het immers niks oplevert voor degene die z'n geld erin steekt.
Er zijn wel mensen die het project steunen, stephen greer van het disclosure project bijvoorbeeld doet donaties aan project venus.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')