abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:59:01 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62083753
quote:
Week 39 Intrekken rookverbod gemeente Landerd

Burgemeester en wethouders van Landerd maken bekend dat met ingang van 16 september 2008 het rookverbod is ingetrokken.


Zeeland, 24 september 2008.
Nou de rokers hebben een stukkie vrijheid terug, ware het niet:
quote:
Misverstand over rookverbod Landerd

LANDERD - De gemeentelijke mededeling dat het college van B. en W. per 16 september het rookverbod heeft opgeheven, heeft voor misverstand gezorgd.

Mensen dachten dat het het rookverbod in de horeca betreft, maar het gaat over het rookverbod in natuurgebieden.



Verder van onze correspondent uit India:
quote:
Nieuwe poging rookverbod in India

De regering van India heeft roken in openbare ruimtes vanaf vandaag verboden. Vier jaar geleden werd ook al een verbod ingevoerd, waar toen niemand zich wat van aantrok.

Het nieuwe verbod ging in op de geboortedag van de Indiase pacifist Mohandas Gandhi, die zelf rookte noch dronk. Een intensieve antirookcampagne, waarin er onder andere bij Bollywoodacteurs op wordt aangedrongen om te stoppen met roken en dit ook niet meer op het witte doek te doen, en strengere handhaving moeten het verbod deze keer wel succesvol maken.

Beheerders van openbare ruimtes worden strenger gecontroleerd en mogen op die plekken geen asbakken, lucifers en aanstekers meer verstrekken. Op overtreding van het verbod staat een boete van tweehonderd roepie (drie euro), hoewel er plannen zijn die te verhogen naar vijftien euro.
Over 18 jaar zit men daar op indiase fora te jankzakken dat nu ook hun tavernes er aan moeten geloven. Ik wacht met smart op een bollywood film over een kroeg die aan het rookverbod ten onder gaat en dat de eigenaar dat met zang en dans uitlegt
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:02:39 #2
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_62083848
Kan zo een besluit eigennlijk wel provinciaal genomen worden?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:08:59 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62084048
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:02 schreef IJsbergsla het volgende:
Kan zo een besluit eigennlijk wel provinciaal genomen worden?
niet het besluit over roken in de horeca, wel het besluit om op bepaalde plekken dingen te verbieden danwel toe te staan.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62084584
Nederlandse regering en tweede kamer is echt heel zielig in deze. Het rookverbod wordt aan de laars gelapt. Boete is ¤300, terwijl een particulier ¤50 euro krijgt bij het overtreden van het rookverbod op het station. Dit staat in geen enkele verhouding. De horeca heeft nu dus boetepotjes. Gewoon omdat het kan.

Ze moeten die boetes gewoon verhogen naar 5000 euro + de roker beboeten(¤50 gewoon zoals het rookverbod in andere openbare ruimtes). De cafebazen zullen strenger zijn en de drempel voor de roker om een sigaret op te steken is veel hoger.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:30:38 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62084859
Ik had eigenlijk gehoopt dat we het met 12 topics wel genoeg gehad hadden over het rookverbod..... maar vooruit maar weer.


Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62086638
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:56 schreef maartena het volgende:

@Stargazer: Ja, van mijn 15e tot 23e, een pakje per dag. Het duurde inderdaad tot mijn 23e tot ik eindelijk het verstand had bereikt dat het toch beter was om te stoppen, maar dat komt wellicht omdat ik wat traag van begrip was en ik pas op mijn 23e snapte dat roken niet echt slim was.
Jou soort vind ik nog het ranszigst van alles in dit topic. Ex-Rokers die opeens heel fanatiek tegen roken gaan zitten wezen.

Als ik merk dat ik diezelfde kant op ga ga ik spontaan weer roken om er maar niet aan te hoeven geloven.
pi_62086786
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik zal niet ontkennen dat er bovengemiddeld wordt gerookt in de kroeg, sterker nog; de rokers zelf roken 2 uurtjes in een kroeg meer dan 8 uur op een werkdag. Alcohol versterkt natuurlijk de drang naar een sigaret en je hoefde niet telkens naar buiten om er een te roken. Dan heb je nog de gelegenheidsrokers dus dan schroeft dat aantal flink op.
Geweldig. Dan zitten we daarover op 1 lijn.
quote:
Dat is deels de insteek van dit verbod natuurlijk, om het roken terug te dringen gesteund door de hartaanval-cijfers uit het buitenland waar zulke verboden al eerder werden ingevoerd.
Het enige wat ik dan nog mis is het democratische besluit in deze.
quote:
Daarnaast is er een deel van de bevolking wat niet uit kon gaan doordat er zoveel gerookt werd en er vrijwel nauwelijks professionele afzuiging plaatsvond. De horeca is in principe publieksvriendelijker geworden. Mensen die niet tegen de rook konden kunnen nu uitgaan, en de rokers kan ook nog steeds uitgaan. Maar ja, die gaat nu zielig thuis zitten kniezen omdat hij niet meer aan de bar kan paffen
Ja, die kunnen nu uitgaan. Maar ze doen het nogsteeds niet. Gelijk het punt defect.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:41:18 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62087497
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jou soort vind ik nog het ranszigst van alles in dit topic. Ex-Rokers die opeens heel fanatiek tegen roken gaan zitten wezen.

Als ik merk dat ik diezelfde kant op ga ga ik spontaan weer roken om er maar niet aan te hoeven geloven.
Ja, het is me wat, mensen die inzien dat hun eigen vroegere gewoonte smerig en slecht was en nu degene die nog wel die gewoonte doen en nog willen promoten ook van repliek voorzien.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62087740
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, het is me wat, mensen die inzien dat hun eigen vroegere gewoonte smerig en slecht was en nu degene die nog wel die gewoonte doen en nog willen promoten ook van repliek voorzien.
Hypocriet is in dit geval het sleutelwoord.
Wouter Bos gedrag.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:09:01 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62088496
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:20 schreef McKillem het volgende:
Jou soort vind ik nog het ranszigst van alles in dit topic. Ex-Rokers die opeens heel fanatiek tegen roken gaan zitten wezen.
Ik ben niet tegen roken.

Ik ben alleen tegen roken in ruimten waar meerdere mensen komen..... Roken doe je maar gewoon lekker buiten of thuis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:10:14 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62088543
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:02 schreef IJsbergsla het volgende:
Kan zo een besluit eigennlijk wel provinciaal genomen worden?
In Nederland niet, onze staatsvorm laat het niet toe dit soort wetten anders in te voeren per provincie, anders dan in bijvoorbeeld Duitsland, waar het per deelstaat wel kan. (Of Canada met haar provincies, de VS met haar Staten etc).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:41:17 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62092413
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Geweldig. Dan zitten we daarover op 1 lijn.
[..]

Het enige wat ik dan nog mis is het democratische besluit in deze.
[..]

Ja, die kunnen nu uitgaan. Maar ze doen het nogsteeds niet. Gelijk het punt defect.
nou ja, het is op een democratische manier ingevoerd, kamermeerderheid enzo. Het enige wat je zou kunnen aanmerken is dat het geen verkiezingsissue was. Is ook een beetje overbodig omdat de rechter al had beslist dat iedere werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek en het voor de afgelopen verkiezingen al zowiezo bekend was dat in 2012 de horeca ook rookvrij zou zijn. Bij volgende verkiezingen zal het dus ook geen issue zijn, en zeg nou zelf, om enkel om die reden op een partij te stemmen is ook een beetje overdreven.

En die mensen, ja die moeten in de gelegenheid komen. Ik denk niet dat ze staan te trappelen om eens uit te gaan wanneer ze telkens in de krant lezen dat er op elke toog weer asbakjes staan. Daarnaast is altijd gezegd dat na een jaar weer de horeca op zijn oude niveau zou zitten, zoniet hoger. We zijn nu 3 maanden verder, dus we zitten in die dip die voorspelt was.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:10:37 #13
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62093566
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:48 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hypocriet is in dit geval het sleutelwoord.
Wouter Bos gedrag.
Wat is er hypocriet aan? Kan je dat toelichten?
Life is what you make it.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:39:20 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62094505
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:30 schreef maartena het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat we het met 12 topics wel genoeg gehad hadden over het rookverbod..... maar vooruit maar weer.


[ afbeelding ]
ach maarten, er komt een end aan, maar zodra er soms meerdere malen per dag nieuwsberichten verschijnen is deze reeks de ideal plek om ze te plaatsen

tussen de cirkeldiscussies in
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62096218
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:59 schreef MikeyMo het volgende:
Over 18 jaar zit men daar op indiase fora te jankzakken dat nu ook hun tavernes er aan moeten geloven. Ik wacht met smart op een bollywood film over een kroeg die aan het rookverbod ten onder gaat en dat de eigenaar dat met zang en dans uitlegt
Met een verongelijkte Indiase versie van Papierversnipperaar, die verbolgen doet omdat hij net opnieuw is begonnen met roken en daarom nu alles maar wil verbieden

(verkapte tvp)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:34:08 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62096530
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef McKillem het volgende:
Het enige wat ik dan nog mis is het democratische besluit in deze.
VOOR de verkiezingen van November 2006 was middels de partijprogramma's al bekend dat het rookverbod in de horeca zou worden ingevoerd als het CDA of PvdA won. Het is vervolgens ook netjes in het regeerakkoord gekomen, dus met steun van alle drie de regerende partijen.

Als alle rokers die normaliter CDA of PvdA stemden het rookverbod dermate belangrijk genoeg vonden als politiek punt dan massaal op de VVD gestemd hadden, dan was de VVD waarschijnlijk de machthoudende partij geweest, en hadden we wellicht Paars 3 gehad.

Hoe dan ook, De Nederlandse regering is democratisch gekozen, en deze nemen wetten aan. Niet iedereen zal het altijd eens zijn met die wetten, maar de wetten zijn wel degelijk het gevolg van een democratisch besluit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:38:46 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62096591
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:48 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hypocriet is in dit geval het sleutelwoord.
Wouter Bos gedrag.
Het is hypocriet om van mening te veranderen door nieuwe inzichten? Je bent dus voorstander van mensen die dogmatisch denken en nooit een ander standpunt kunnen innemen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:40:11 #18
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62096609
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen roken.

Ik ben alleen tegen roken in ruimten waar meerdere mensen komen..... Roken doe je maar gewoon lekker buiten of thuis.
AMEN!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:40:37 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62096615
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef McKillem het volgende:
Ja, die kunnen nu uitgaan. Maar ze doen het nogsteeds niet. Gelijk het punt defect.
Restaurants zitten volgens diverse FOK!kers voller. In de Klaagbaak zag ik al een topic staan over iemand die klaagde over het feit dat zijn kroeg zo VOL zat, en dat hij zich ergerde aan de huppelkutjes die hun hele hebben en houwen meenamen in hun handtasje die dan bij het omdraaien tegen anderen aanduwde ofzo.... zoals de TS in dat topic. En iemand anders maakte al een opmerking dat in de kroeg waar hij kwam het ook superdruk was en er twee negers met rugzakken op rondliepen ofzo.....

Lijkt me een kroeg waar veel jongeren komen, maar die blijken dus nog gewoon vol te zitten, rookverbod of niet. Maar jongeren zijn natuurlijk wat minder verslaafd dan iemand die al 15, 20 jaar rookt natuurlijk.

Maar het lijkt er vooralsnog op dat een groot deel van de kroegen gewoon vol zitten. De buurtkroegen, dat is wellicht een ander verhaal..... en dat zijn ook het type kroegen dat zich nu verzetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62096676
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:34 schreef maartena het volgende:
VOOR de verkiezingen van November 2006 was middels de partijprogramma's al bekend dat het rookverbod in de horeca zou worden ingevoerd als het CDA of PvdA won. Het is vervolgens ook netjes in het regeerakkoord gekomen, dus met steun van alle drie de regerende partijen.

Als alle rokers die normaliter CDA of PvdA stemden het rookverbod dermate belangrijk genoeg vonden als politiek punt dan massaal op de VVD gestemd hadden, dan was de VVD waarschijnlijk de machthoudende partij geweest, en hadden we wellicht Paars 3 gehad.

Hoe dan ook, De Nederlandse regering is democratisch gekozen, en deze nemen wetten aan. Niet iedereen zal het altijd eens zijn met die wetten, maar de wetten zijn wel degelijk het gevolg van een democratisch besluit.
Kleine correctie en aanvulling: de regering doet voorstellen, de Tweede Kamer neemt wetten aan en die worden daarna nog door de Eerste Kamer getoetst. Niet alleen de regeringspartijen stemden VOOR het rookverbod, bijna alle partijen deden dat: alleen de VVD en PVV niet; samen goed voor 31 zetels. De overige 119 kamerleden stemden voor. Dit betreft dus ook politici van de SP, GroenLinks, D66, SGP en PvdD. Er is dus een uitermate brede politieke steun voor dit rookverbod geweest.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:54:17 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62096779
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:44 schreef Elfletterig het volgende:
Kleine correctie en aanvulling: de regering doet voorstellen, de Tweede Kamer neemt wetten aan en die worden daarna nog door de Eerste Kamer getoetst. Niet alleen de regeringspartijen stemden VOOR het rookverbod, bijna alle partijen deden dat: alleen de VVD en PVV niet; samen goed voor 31 zetels. De overige 119 kamerleden stemden voor. Dit betreft dus ook politici van de SP, GroenLinks, D66, SGP en PvdD. Er is dus een uitermate brede politieke steun voor dit rookverbod geweest.
Inderdaad. En de Eerste Kamer wordt natuurlijk bevolkt door te stemmen in de Provinciale Staten. Als je daar niet voor hebt gestemd omdat je het "niet interessant" genoeg vond, denk dan eens aan de Eerste Kamer.

Dat er brede steun was in de Tweede Kamer, en dat al die lui ook (dan al niet indirect) gekozen zijn, was me ook al duidelijk..... en dan hebben sommige rokers nog steeds de behoeft om het rookverbod te vergelijken met "nazipraktijken", "NSB gedrag", "fascisme", "communisme", "stalinisme", en diverse andere termen die het moeten doen lijken alsof het iets HEEL negatiefs is..... onder het mom van we vergelijk het gewoon met iets heel negatiefs, en dan zal het rookverbod ook vanzelf wel negatief worden gezien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62096811
Het toont slechts de zwakte van de eigen argumenten aan, als je termen als fascisme en nazipraktijken nodig hebt om je gram te halen. Ik ben in één van de rooktopics ook al voor nazi uitgescholden, aangezien ik niet graag in de stank van andermans sigarettenrook zit. Tja, ik ben me een dictatortje...
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 02:35:55 #23
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_62097100
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Restaurants zitten volgens diverse FOK!kers voller.
In restaurants ben ik het dan ook eens met het rookverbod , in cafe's darentegen niet .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 02:37:50 #24
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_62097107
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 01:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad. En de Eerste Kamer wordt natuurlijk bevolkt door te stemmen in de Provinciale Staten. Als je daar niet voor hebt gestemd omdat je het "niet interessant" genoeg vond, denk dan eens aan de Eerste Kamer.

Dat er brede steun was in de Tweede Kamer, en dat al die lui ook (dan al niet indirect) gekozen zijn, was me ook al duidelijk..... en dan hebben sommige rokers nog steeds de behoeft om het rookverbod te vergelijken met "nazipraktijken", "NSB gedrag", "fascisme", "communisme", "stalinisme", en diverse andere termen die het moeten doen lijken alsof het iets HEEL negatiefs is..... onder het mom van we vergelijk het gewoon met iets heel negatiefs, en dan zal het rookverbod ook vanzelf wel negatief worden gezien.
Amerika pleit vrijheid voor iedereen, laat dan de cafe eigenaars zelf jiezen of ze een rokers of niet rokers cafe hebben .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 04:39:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62097906
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 02:37 schreef DaMook het volgende:
Amerika pleit vrijheid voor iedereen, laat dan de cafe eigenaars zelf jiezen of ze een rokers of niet rokers cafe hebben .
De vrijheid die Amerika bepleit heeft meer te doen met gelijkheid bij het betreden van zo'n cafe, en dat kan alleen als er niet gerookt wordt. Rokers kunnen namelijk prima in een ruimte zitten waar niet gerookt wordt, maar niet-rokers kunnen dat niet altijd in ruimtes waar wel gerookt wordt.

Vrijheid betekend ook niet dat bedrijven mogen doen en laten wat ze willen. Zo mag een kroeg ook niet eigen gestookte wodka (wellicht met kraanwater gestookt bijv) aangelengd met slaapmiddelen voor het verslavende effect verkopen, en mag er niet gekookt worden in een keuken die niet aan bepaalde hygiëne-voorwaarden voldoet. Roken verspreid giftige chemicaliën in een ruimte, en kan omwille het beschermen van de volksgezondheid vallen onder dezelfde wetten.

Dat noemen we hier in Amerika "common sense".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')