En daar krijgen ze nu de rekening van gepresenteerd...quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:22 schreef Pheno het volgende:
Ik las het gisteren, het zat er aan te komen, ik blijf Marklin goed spul vinden, maar ook tyfusduur t.o.v. andere merken. Om maar niet te spreken over hun arrogante houding.
Goh!quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:44 schreef Cothen het volgende:
[..]
En daar krijgen ze nu de rekening van gepresenteerd...
Heeft weinig met de prijs te maken, meer met de kostprijs van de produktie er van, en de kredietcrisis doet je dan snel de das om omdat banken terughoudend zijn met geld verstrekken.quote:Op 15 juni 2005 ging ROCO Modellspielwaren GmbH failliet. Na een noodzakelijke sanering met steun van huisbankier Raiffeisenverband werd het daarna voortgezet als Modelleisenbahn GmbH. Na de sanering vindt de productie plaats op drie locaties: Bergheim (Oostenrijk, tevens hoofdkantoor), Gloggnitz (Oostenrijk) en Banská Bystrica (Slowakije). Het bedrijf moest veel producten wijzigen omdat veel patenten in handen waren van de oude eigenaar Peter Maegdefrau. Leopold Heher werd de nieuwe algemeen directeur.
Idd, een medewerker van de betreffende zaak werd nog geciteerd ergens in een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
De plaatselijke modelbouwshop hier zal ook wel blij zijn Heeft net een paar jaar geleden een blinkende Marklin store geopend tegenover zijn andere pand, alleen maar voor wissslstroomtreinen. Hartje centrum Utrecht... sta je dan met je investering..
Nou, ze hebben juist al flink lopen drukken op kostprijs door naar lageloonlanden te gaan, een gedeelte van de productie lag al in China. En nog maken ze geen winst.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Goh!
[..]
Heeft weinig met de prijs te maken, meer met de kostprijs van de produktie er van, en de kredietcrisis doet je dan snel de das om omdat banken terughoudend zijn met geld verstrekken.
Zo gingen ook Rivarossi/lima/Jouef/Arnold/Tri-ang al op de fles, en deze merken stonden juist bekend om hun goedkope produkten!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rivarossi
Ik heb destijds ook bewust voor tweerail gekozen, omdat je dan een ruimere keuze hebt qua merken en niet grotendeels van een leverancier afhankelijk bent. Op zich maakt Roco ook modellen die op het drierailsysteem passen, dus helemaal zonder nieuw materieel zal men niet komen te zitten. Maar ook daarbij merk je dat wisselstroommodellen duurder zijn dan gelijkstroommodellen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:31 schreef Pheno het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de boel geen doorstart gaat maken overigens. Voor de mensen die met Marklin rijden ook te hopen. Al is er nog genoeg spul te koop op de beursen, je wilt wel nieuwe modellen
Dan heb je wss nog M-Gleis, wat nu nog steeds prima te verkrijgen is op de beursenquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:42 schreef Duvel het volgende:
Ik kon niet kiezen, mijn ouders hebben 24 jaar geleden voor me gekozen.
Ik heb inmiddels wel een hoop C-rails, dat rijdt een stuk beter dan die verroeste troep. De echte baan wil ik in K doen, als dat t.z.t. nog bestaat.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan heb je wss nog M-Gleis, wat nu nog steeds prima te verkrijgen is op de beursen
En minstens zoveel uren plezierquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:01 schreef Duvel het volgende:
Duizenden euro's.
Dat is wel het grootste pluspunt. Je koopt niet alles tegelijkertijd dus het is goed te betalen. Over twee maanden kan ik eindelijk in Japan los, dus dan wordt de investering wat groter denk ikquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef Duvel het volgende:
Precies. Plus dat de investering uitgesmeerd wordt over meerdere jaren.
Oh ja, Baantjer heeft LGB, dat behoort ook tot Märklin.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:37 schreef Pheno het volgende:
AH, nu ook op de wereld draait door, met appie baantjer en Erik de zwart om wat promotie te maken ...
En als de mensen die N hebben nu ook vinden dat er maar één maat moet zijn?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Waarom 1 maat? Bang voor keuze?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Lang leve marktplaats!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Met hernieuwde intresse in mijn oude Marklin HO treintjes ga ik dit topic lezen
Vroeger kocht ik altijd van die bergen voor in het landschap op koninginnendag voor een gulden of twee, tien jaar geleden heb ik ze ivm een gebrek aan ruimte bij het grofvuil gezet
De laatste jaren zie ik niks meer aan trein geralateerde spullen op koninginnendag in Amsterdam
Ik heb H0 (niet HO, H0) gehad en heb nu N. Je kunt meer kwijt op hetzelfde oppervlak, de detaillering is vaak mooier van de treinen en ze zijn gewoon leuker om te zienquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:58 schreef drumstickNL het volgende:
Eigenlijk zou er maar een maat moeten zijn. Heb zelf HO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |