abonnement Unibet Coolblue
pi_224609
quote:

In RTLlive werd net een schets van de karakters gemaakt met behulp van BB-typologie. Verschillende relaties werden met behulp van deze methode uitgelegd.

Er zijn twaalf verschillende typen, die volgens de deskundige als volgt verdeeld zijn:
1. Bart
2. Anouk
3. Sabine
4. Bianca,
5. Karin
6. Maurice
7. Mona
8. Ruud
9. Willem
10. Tara
11. Martin
12. Cyrille
Volgens deze methode, heeft ieder cijfer een band met het 'buurcijfer'. Dus bijvoorbeeld nummer 5 met nummer 4 en 6. (Bovendien zijn er door een soort crosspointing nog twee typen verbonden met ieder type, maar toen had ik helaas nog geen pen en papier bij de hand)
Je kunt op deze manier uitzoeken waarom bepaalde personen een band met elkaar hebben of waarom ze elkaar juist niet liggen.

Waarom is Doordevil zo immens populair, stapte Tanjalies op, werd Oliebol steeds overmand door emoties, bemiddeld Hunter zo graag en wordt Danny door Phileine vertroeteld? Vragen waarop Jan Jacob van de Kwezeling het antwoord geeft aan de hand van een psychologisch Big Brother-model. In de psychologie zijn mensen in te delen in specifieke types. Voorspelbaar is hoe die menstypes op elkaar reageren en hoe zij fungeren in een groep.
Jan Jacob van de Kwezeling helpt bedrijven als de Rabobank en Wella op basis van het BB-gram bij het samenstellen van hun managementsteams. Nu analyseerde hij de situatie in het FOK!zine-forum. Zijn conclusie: Jay-bee wordt de grote winnaar, Nero is de eerst volgende die eruit vliegt, en Bientje en Digger hebben een bijzondere relatie!
Enkele FOK!zine-leden op een rij:

Moor is de natuurlijke Ruud (menstype 8), de big daddy, die geen moeite hoeft te doen om de baas te zijn. Zo werpt hij zich als vanzelf op voor groepsleden die in de problemen raken. Ook is hij lichamelijk en geestelijk sterk en heeft hij het daarom niet moeilijk met het opgesloten zijn. Eigenlijk is hij zowel de favoriet van de groep als van het publiek. Grote medestanders van Moor zijn Phileine en Mirroman. De wijze Phileine werkt als zijn geweten. Hij luistert naar haar analyses, zij biedt hem de diepgang die hij als snelle beslisser en natuurlijke regelaar nodig heeft. Mirrorman, de bemiddelaar, is zijn vriend. Zij begrijpen elkaar en Mirrorman assisteert Moor bij het uitvoeren van zijn ideeen. Grootste tegenstander van Moor is de hanige Kastanova.
Kastanova is duidelijk een menstype 3: een zogenaamde Bart. Dat betekent ondermeer dat hij niet tegen zijn verlies kan, ijdel is en koste wat kost wil winnen. Dit menstype begrijpt het niet als er iemand is die niet van hem houdt. Dat Bart zeven keer is genomineerd om op te stappen betekent dan ook een enorme kwetsing van zijn ego. Toen hij alle postcodes kon reproduceren was zijn ego weer gestreeld, en zag je hem als een trotse aap in het rond springen. Het winaartype heeft als positieve eigenschappen optimisme, overrompelende daadkracht en onuitputtelijke energie. Grootste medestander: Smallsister. Grootste tegenstander: Oliebol2000.
Oliebol2000 is een Karin (menstype 5). Ze observeert en analyseert de groepsleden, is sterk op zichzelf gericht en moet zich afzonderen om tot zichzelf te komen. Ze is wijs en zegt de dingen die van betekenis zijn. Ze kan erg filosofisch zijn, dit tot ergernis van Kastanova, die er niet van houdt naar gevoelens te kijken. Ze ligt met Jay-bee in bed maar doet dat slechts met moederlijke gevoelens, vanuit haar beschermende kant omdat Jay-bee zo kwetsbaar is. Ze is erg op Voyeur gesteld. Die inspireert haar en zij op haar beurt is Voyeur’s geweten. Grootste medestanders: Voyeur en Jay-bee. Grootste tegenstander: Kastanova.
Hunter is de Willem (menstype 9), die met iedereen goede maatjes is. Hij vermijdt conflicten en is zeer diplomatiek. Hij treedt niet op de voorgrond maar doet precies die dingen die nodig zijn. Zo kookt hij voor de groep en neemt de zorg op zich voor anderen. Zonder voorkeur of afkeuring kan hij zijn mening zeggen zonder kwetsend te zijn. Alleen met BadGirl zou hij moeilijkheden hebben kunnen krijgen. Grootste medestanders: Jay-Taph, Jay-bee en Moor. Grootste tegenstander: Barry.
Harry is een Maurice (menstype 6), trouw aan de groep. Hij neemt nimmer een afwijkend standpunt in en heeft behoefte aan zekerheid. Daarom richt hij zich op [eNeRGy] en Kozzmic. Tegen Moor kijkt hij op en daarom zal hij zeker met hem geen confrontatie aangaan. Harry heeft ook ontzag voor Voyeur die hij goed begrijpt maar door wie hij vreest verpletterd te worden. Hij zal genomineerd worden en eruit gaan. Grootste medestanders: Tina en Bep. Grootste tegenstander: Moor, die hem maar een watje vindt.


OK ik ben in een wat vreemde bui!

But serious folks: het is al vaker gezegd dat dit forum steeds meer op een groot Big Brother-huis begint te lijken. Ik nodig jullie bij deze uit je ziel bloot te leggen en aan de hand van het BB-gram je visie op je eigen rol op dit forum te geven te geven. Ben je een Martin, een Bart of toch een Bianca?

En hoe zie je de anderen?
Is Doordevil een Cyrille of een Mona? Is Danny een Ruud of een Karin? Was Taraboemdijee werkelijk een Tara en Jay-Taph de Martin van Fokzine? Wie is Sabine en wie is Bianca. Wie wordt er nog het forum uitgestemd en wie zal de winnaar zijn?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  vrijdag 26 november 1999 @ 21:58:00 #2
1956 DaBouK
mayo met ui! Shoarma met gras.
pi_224610
he hunter jouw pic, is dat uit Idle hands?
I am what I've done


pi_224611
Nee, dat is "Data's head" uit Star Trek TNG
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_224612
Hartstikke leuk verhaal, Hunter, leuk bedacht ook maar volgens mij een beetje te veel gevraagd voor de meesten van ons. Doet me denken aan de 'Hot chair';
Daar houden de bewoners ook niet zo van.

Maar vooruit dan, een poging:
Ik voor mij doe mezelf het meeste denken aan Maurice. Ik neem geen zwaar afwijkende standpunten in maar ben geen meeprater en ik stel me op in het belang van de groep. Af en toe kan ik wel eens ineens origineel uit de hoek komen. Als ik het naar mijn zin heb.

Next!

pi_224613
Ik ben een Martin , Danny manipuleerd mijn berichten zodat jullie mij weg willen !!!

wie zit er aan mijn tene .... ehhhh MUIS ??

pi_224614
zeg die enneagrammen zijn wel aardig hoor maar ik vind ze een nog stuk vager dan horoscopen. Iemand een idee waar die dingen eigenlijk vandaan komen, de man van do-avond bb uitzending vertelde dat ze al heeeeeeeeel oud waren .......uit de tijd dat men nog dacht dat de wereld plat was......dus ze zullen wel kloppen waarschijnlijk......
if you can see the light at the end of the tunnel you're looking the wrong way (barry commoner)


pi_224615
zin in een potje tafeltennis liz ?
if you can see the light at the end of the tunnel you're looking the wrong way (barry commoner)


pi_224616
hier http://www.enneagraminstitute.com/MainFrame.htm lees je meer over de zin en onzin van het enneagram, altijd weer fijn om te lezen dat ergens meer waarde aan wordt gegeven dan het werkelijk verdient.
pi_224617
Zeg Liz, aangezien dat tafeltennis bij nader inzien inderdaad niet zo'n goed idee is, weleens gehoord van "De Kubus" ? gezien jouw interesse in enneagrammen vind je dat vast ook leuk.
if you can see the light at the end of the tunnel you're looking the wrong way (barry commoner)


pi_224618
Ik kom als type 1 (perfectionist) niet voor in het BB-huis maar ik heb wel een sterke Willem (type 9, onderhandelaar) ondertoon en een vleugje Karin (type 5, waarnemer).

Hunter, Bart is net als Sabine een type 3 (Winner of performer).

pi_224619
Chapeau, Hunter, te chek joh, hé !
Begrijp 't nog nie helemaal, (mijn plaats dan) maar 'k ben overtuigd dat Hunter 't beste met ons voor heeft !
Moet er 'ns effe over nadenken...

We komen d'r op terug !

pi_224620
uit Hunter zijn Quote:

en Bientje en Digger hebben een bijzondere relatie!

Poe ben benieuwd wat dat is dan, ik weet nog van niks......Bientje?

Ik kan in elk geval goed opschieten met Oliebol, maar eigenlijk met vrijwel iedereen wel.
Als ik mij zou moeten typeren...pfff ergens in het midden denk ik. Ik heb van alle 5 de bewoners wel wat, ben niet in 1 type samen te vatten. klinkt misschien vaag of teleurstellend maar toch is het zo.

In een zelfperceptietest op college kwam er bij mij uit naar voren dat ik in een projectgroep meest geschikt ben in de rol van 'monitor' maar er was geen enkele rol waar ik eigenlijk niet voor geschikt zou zijn, alles lag dicht bij elkaar.....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_224621
quote:
op 11-26-1999 om 09:25 PM schreef Hunter het volgende:
Moor is de natuurlijke Ruud (menstype 8), de big daddy, die geen moeite hoeft te doen om de baas te zijn. Zo werpt hij zich als vanzelf op voor groepsleden die in de problemen raken. Ook is hij lichamelijk en geestelijk sterk en heeft hij het daarom niet moeilijk met het opgesloten zijn.

Aangezien Moor volgens sommigen nogal eens lijdt aan PMS kan hij niet doorgaan voor een menstype Ruud. Het menstype Ruud heeft daarvoor een te regelmatig humeur. Gezien zijn natuurlijke overwicht op de groep is Moor eerder een menstype Karin. Dit menstype botst niet graag met anderen, maar heeft wel een erg sterke mening. Soms voelt het zich geroepen om het op te nemen voor één van haar beschermelinge en moet (tegen wil en dank) uiteindelijk het conflict aangaan met menstype Sabine. Dit menstype voelt zich soms onbegrepen en onterecht aangevallen en doet zich hier voor in de rol van Voyeur. Na een stevige woordenwisseling hebben de Karins en Sabine's berouw en besluiten de strijdbijl te begraven. Helaas is een nieuwe aanvaring na enige tijd onvermijdelijk. Aanleiding voor een conflict zal wederom het sterke rechtsgevoel van het Karintype zijn, meestal opgeroepen door het beschermen van een geliefd groepslid. Een zeer geliefd groepslid is Maurice en moet dus gezien worden in de rol van Hunter. Liever heeft het Karintype zelf ruzie, dan dat iemand haar beschermelinge onrecht aan doet.
Het Mauricetype heeft ontzettende moeite met conflicten die om hem zijn ontstaan en zal zich buiten het strijdgewoel ongelukkig afvragen hoe hij dit had kunnen voorkomen. Boven alles wil hij iedereen gelukkig maken en daarom volgt hij in de nachtelijke uren een spoedcursus koken.
Menstype Ruud kijkt de woordenwissseling met lede ogen aan. Hij wil absoluut niet dat de groep uit elkaar valt en bedenkt een manier om die weer op een harmonieuze manier bij elkaar te krijgen. Na enige overpeinzingen in de dagboekkamer besluit hij een goed woordje te doen en desnoods zelf het boetekleed aan te trekken. Het mag duidelijk zijn dat Phileine deze ondankbare rol tot zich heeft genomen. Tot haar vreugde zijn zowel het Karin als het Sabine type niet haatdragend. 'Het zou ook niet leuk zijn als we het altijd met elkaar eens zijn', besluiten ze en geven elkaar een hand alvorens zij zich terugtrekken in hun eigen kamer.


  maandag 29 november 1999 @ 12:21:00 #14
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_224622
Hahahahaha! Diep Hunter, diep!
Alleen dit stukje viel mij op (uiteraard want mijn naam stond er )
"Hunter is de Willem (menstype 9), die met iedereen goede maatjes is. Hij vermijdt conflicten en is zeer diplomatiek. Hij treedt niet op de voorgrond maar doet precies die dingen die nodig zijn. Zo kookt hij voor de groep en neemt de zorg op zich voor anderen. Zonder voorkeur of afkeuring kan hij zijn mening zeggen zonder kwetsend te zijn. Alleen met BadGirl zou hij moeilijkheden hebben kunnen krijgen. "

Ik heb vanochtend de 180-vragen-test gedaan en wat schetste (?) mijn verbazing? Ik ben type 8 voor 85%, een Ruud dus. Ik sta dus in directe verbinding met jou hoor Hunter, willempie!

En net als bij Ruud vragen mensen mij ook weleens of ik echt zo (hard, naief, zelfverzekerd en nog meer van dergelijke rare bewoordingen) ben of dat dat een houding is (wat ook wel weer klopt).

Hunter, sorry. Stelt het je teleur???

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 29 November 1999).]

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  maandag 29 november 1999 @ 13:35:00 #15
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_224623
Humor, hunter! Ik heb ook die test gedaan en ik was voor 65% een 8, de Baas dus. Maar 56% van mij is een 9, dus het Willemtype. De types 1, 4, 6 en 7 staan allen op 42%. Ik ben dus eigenlijk van alles. Tja, dat had ik zelf ook wel kunnen weten. Van die hele test deugt dus geen donder.
Ik voel mezelf het meest het Alkyone-type. Dat is het type dat tegen wil en dank verslaafd is geraakt aan BB, zich verdedigt door psychologisch gebabbel over de bewoners en 's nachts droomt over borduren en van draad gevouwen Maurice-auto's, met op de achtergrond een muzakje uit de gitaar van Ruud. Meestal eet ik er een zelfgebakken krentenbrood bij. Het Alkyone-type verenigt alle BB-elementen in meerdere of mindere mate in zich, maar bereidt zich intussen voor op het Zwarte Gat na het BB en het FF.
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_224624
quote:
[b]op 11-29-1999 om 01:35 PM schreef Meestal eet ik er een zelfgebakken krentenbrood bij.

Toch wel met een overdosis kaneel?

pi_224625
quote:
op 11-26-1999 om 09:25 PM schreef Hunter het volgende:
OK ik ben in een wat vreemde bui!

But serious folks: het is al vaker gezegd dat dit forum steeds meer op een groot Big Brother-huis begint te lijken. Ik nodig jullie bij deze uit je ziel bloot te leggen en aan de hand van het BB-gram je visie op je eigen rol op dit forum te geven te geven. Ben je een Martin, een Bart of toch een Bianca?

En hoe zie je de anderen?
Is Doordevil een Cyrille of een Mona? Is Danny een Ruud of een Karin? Was Taraboemdijee werkelijk een Tara en Jay-Taph de Martin van Fokzine? Wie is Sabine en wie is Bianca. Wie wordt er nog het forum uitgestemd en wie zal de winnaar zijn?


TOEGEGEVEN....

Ik kan soms overkomen als een half-belegen erotisch voorwendsel die zich immer in een andersom gelegen venture belicht. Maar, ik zeg je mijn waarde Hunter, ik kan mij niet vereenzelvigen met slechts een half bakje koffie. Daarom, juist daarom, kan ik mij het beste vinden in een personage als Tara. Tara is misschien dan weg, maar juist zij had mij nou juist een ultiem climax gegeven op het moment van een wassende maan. Wassende maan zul je zeggen? Ja! Waardoor we op het volgende punt komen:

- Wassenaar, is het waar?

Waar? Zul je zeggen, nou daar, in Wassenaar, alwaar Anouk haar paard heeft staan, en waar Tara haar gevoelige snaar heeft bedaard, heb ik mijn sigaar gevonden.

Vandaar dat ik moet roepen: Tara.

Is Meerhoerman een Tara?

Deze vraag maak ik interactief:

1. B.

2. Geel.

C. Radio.

Jij mag het bepalen, dus bel nu voor slechts 5000,- per minuut onze hulplijn:

555-ROLF. (Lijn.)

Grtz,

Meerhoerman.
Manly, yes, but I like it 2.

pi_224626
  donderdag 2 december 1999 @ 10:01:00 #19
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_224627
He, leuk!

Ik heb het verkorte testje gedaan, en ik ben een type 7 (de enthousiasteling/avonturier).

En dat betekent: Altijd zoveel mogelijk uitdagingen aangaan, en vooral vrijheid willen voelen.
Slecht puntje: Gevoelig voor verslavingen..... Kan ik m'n BB-verslaving toch ergens op terug voeren. Nee, een drankverslaving heb ik niet.

Jammer dat Mona ook het type 7 is. Ik vereenzelvig mezelf liever met enthousiasteling/avonturier, dan met Mona..

Maar ik blijk ook hoog te scoren op type 1 (de perfectionist), type 3 (de winnaar, Bart dus) en type 8 (Ruud).

En als ik nu geen persoonlijkheidsstoornis krijg....

[Dit bericht is gewijzigd door Twinny Sister (Datum 02 December 1999).]

  donderdag 2 december 1999 @ 15:13:00 #20
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_224628
Hee TwinnySister,
ik ben jullie TwinnyBrother, maw ook een Type 7...
Bennalleen niesoblai meh Mona...
That both wipes and sucks... in THAT order.
V
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 december 1999 @ 15:27:00 #21
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_224629
He Twinny Brother Verbal, mede-avonturier,

Zullen we dan maar meteen afspreken elkaar NOOIT voor Mona uit te schelden?

  donderdag 2 december 1999 @ 15:48:00 #22
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_224630
Jullie MONA's!!!

(ik mag het wel want ik ben jullie niet)

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 2 december 1999 @ 16:42:00 #23
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_224631
Ik ben een Anouk!! Ik dan wel niet zo veel. Oftewel een typetje 2, maar ik bevind me in goed gezelschap: Moeder Theresa, Bisschop Tutu, Luciano Pavarotti. Het duurt dan ook niet lang meer of ik word heilig verklaard, dat kan haast niet anders.
Maar dat enneagram geeft een compleet verkeerd beeld van mij. Straks word ik nog soft! Nog even en ik ga !
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')