abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62066858
Hoi,

Ik wil na mijn middelbare school waarschijnlijk de landmacht in, en liep dus laatst een banenwinkel binnen, om wat informatie te vragen. Ik had verwacht dat ze blij zouden zijn met een bezoeker (het ziet er namelijk altijd nogal leeg uit daar), en dus dat ik verwelkomt zou worden en dat ze met mij eens uitgebreid rond de tafel zouden gaan zitten om te kijken wat mijn mogelijkheden waren.
Dat viel tegen. In plaats daarvan zaten er 2 dudes in hun bureaustoel, achterovergeleund en met een blikje fris erbij (no shit). Ik vertelde waarvoor ik kwam en hij antwoorde 'Wat wil je weten?' op zo'n toon van . Ik mocht na de KMA. Fijn hoor, maar dat had ik nou op het internet ook wel kunnen vinden. Over andere opties werd niets verteld. Naar foldertjes moest ik zelf vragen, en blijkbaar was de open dag 'ergens in november'. Binnen 5 minuten stond ik alweer buiten, met zulk soort dudes schoot het ook niet op. Wat een passieve lui daar. Ik had aangezien het defensie tekort eigenlijk 2 dol enthousiaste mensen verwacht om mij over te halen bij defensie te komen werken. Dat is ze dus niet gelukt

Is deze mentaliteit wel vaker te vinden binnen de landmacht? Ik meen het ook te herinneren uit een paar oorlogsfilms (Black Hawk Down bvb). Zo'n mentaliteit van strikt doen wat je moet doen, maar niks meer en niks minder? En hoe komt dat dan? Is het omdat werken bij de landmacht één lange sleur is ofzo? Geestelijk dodend?

Ik heb het er met een paar mensen over gehad en sommigen claimden dat al het werk binnen de landmacht gewoon doodsaai is op den duur, teveel herhaling, te weinig diversiteit. 'Ook al werk je bij het KCT, 90% van de tijd zit je op training.' Herhaling herhaling herhaling.

Dus, hoe saai of hoe leuk is het werken bij de landmacht nou, als je dat vergelijkt met de landmacht of marine, waar je ook eerder een echt vak leert (monteur oid)? Is de landmacht voor de hersenlozen en de marine/luchtmacht voor mensen die daar ook nog wat geestelijke uitdaging bij zoeken?

Misschien een beetje een wazig verhaal maar ik ben gewoon benieuwd naar de reacties. Ik heb niemand bedoeld te beledigen met dit topic
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:48:40 #2
191838 mrfool
Why so serious?
pi_62067170
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:26 schreef Ballistic het volgende:
Zo'n mentaliteit van strikt doen wat je moet doen, maar niks meer en niks minder.
Het is een pik volgorde in het leger, je doet je taken en voor de rest...niks.

bij de amerikanen is het nog erger!
eentje doet de computers opstarten
de andere de applicaties
en dan pas de persoon die moet werken met de computer.

Dus beetje dom volk en pik volgorde volgen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 07:23:17 #3
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62068422
tvp
let niet op mrfool, moet zo beginnen, dus zal eind van de dag ff iets neerzetten, als iemand anders nog niets fatsoenlijks eruit gegooid heeft.
pi_62068467
Tja wat heet saai, soms doe je inderdaad veel herhalingen of we krijgen weer die lessen zhkh. Aan de andere kant doen we ook wel hele toffe dingen. Als je dit vergelijkt met een burgerbedrijf dan doe je daar echt wel meer herhalingen en is het saaiheid gehalte een heel stuk hoger. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je geplaatst wordt en wat je werkzaamheden zijn.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 07:37:32 #5
184568 elilim
videre nec videri
pi_62068481
mr fool doet zijn naam eer aan.
Ik ben wel benieuwd naar welke banenwinkel je bent geweest? Verder is werken bij de landmacht idd niet altijd leuk, soms lijken oefeningen idd op elkaar of ben je de hele week bezig met onderhoud aan materiaal. echter de keren dat het wel leuk is wegen veel zwaarder, ik kan me iig geen beroep verzinnen waarbij ik zoveel mooie momenten zou hebben meegemaakt. Daarnaast als jij de KMA gaat doen word jij officier en heb je dus behoorlijke invloed op het programma.

Dan de in jouw ogen ongemotiveerde houding, dat kan natuurlijk niet al helemaal niet in een banenwinkel. het is taak van officieren en onderofficieren om dergelijke figuren een spreekwoordelijke schop onder de kont te geven.

Ik raad je aan om anders een afspraak oid te maken, kan me iig herinneren dat toen ik naar de banenwinkel ging dat ik 1op 1 een goed gesprek heb kunnen voeren met een voorlichter.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:14:34 #6
226503 Smacher
Hatse Hatse Hatse...
pi_62081383
Hier het zelfde probleem een beetje, 30-09 naar assen geweest voor wat info en/of dergelijk gesprek. Maar hier ook de zelfde motivatie als hierboven beschreven word, vrij slecht vond ik het zelf.
Gelukkig had ik een goede babbelen en kon die nog wat één en ander vertellen.
Een maal thuis aangekomen en wat formulieren goed bekeken en gelezen, kwam ik tot het volgende om een afpsraak te maken voor een kennismakingdags (wat ze je altijd adviezeren!). Dus ik bel de eerste keer, ze vragen helemaal geen contact gegevens of dergelijke, beetje vreemd.
Dus belde nogmaals voor een andere kennismakings dag, en dit ging waarschijnlijk niet door vanwege te weinig aanmeldingen. Contact gegevens hadden ze genoteerd maar hoor tot nu toe nog niks... *zucht...
Droeg ien de k*nt....
pi_62084519
Ik heb ook een x een voorlichting gehad...mooi te weten gekomen dat verkenners parttime commando's zijn:') en meer van dat soort ongein(werd gwn oude shit verteld die ik wel wist maar de "voorlichter" niet:') )

Heel ongemotiveerd volk(banenwinkel A'dam). Heeft niet echt meegespeeld in mijn keuze maar ik heb er toch een vrij afgezaagd gevoel aan overgehouden
pi_62086788
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:21 schreef TiMPiN het volgende:
Ik heb ook een x een voorlichting gehad...mooi te weten gekomen dat verkenners parttime commando's zijn:') en meer van dat soort ongein(werd gwn oude shit verteld die ik wel wist maar de "voorlichter" niet:') )

Heel ongemotiveerd volk(banenwinkel A'dam). Heeft niet echt meegespeeld in mijn keuze maar ik heb er toch een vrij afgezaagd gevoel aan overgehouden
partime commando's
pi_62087776
Ja, ik citeer

"Dan heb je nog de verkenners, die ook in vijandelijk gebied zitten. Alleen deze zijn in de weekenden vaak thuis!!! "
pi_62089709
Banenwinkel zat in Eindhoven btw
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:04:51 #11
226503 Smacher
Hatse Hatse Hatse...
pi_62106722
Aangezien luchtmobiel kennismakings dag ook in schaarsbergen plaats vind heb ik nu maar eens daarhen gebeld. Hier kreeg ik een zeer vriendelijke vrouw aan de lijn. Zij kon mij veel informatie geven over de dag en vroeg verschillende gegevens van mij, dit in tegensteling in assen.
Op naar de kennismakingsdag met Sollicitatie!
Droeg ien de k*nt....
pi_62124446
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:48 schreef mrfool het volgende:

[..]

Het is een pik volgorde in het leger, je doet je taken en voor de rest...niks.

bij de amerikanen is het nog erger!
eentje doet de computers opstarten
de andere de applicaties
en dan pas de persoon die moet werken met de computer.

Dus beetje dom volk en pik volgorde volgen.
Haha
Je lult uit je nek, niet normaal Je hebt er niks van begrepen, zoveel is duidelijk!
pi_62189586
Weet je wat erger is? als je bij onderdelen als Van Heutsz ofzo terecht komt. Dat is echt kneuzen paradijs. Echte kerels zitten bij Limburgse Jagers,Mobiele luchtbrigade,Korps Commando Troepen, Mariniers en natuurlijk KMAR. De rest is leuk maar hoort niet in het rijtje top onderdelen thuis(nee dus ook geen stoottroepen)
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 02:03:36 #14
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_62192329
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:08 schreef spy08 het volgende:
Weet je wat erger is? als je bij onderdelen als Van Heutsz ofzo terecht komt. Dat is echt kneuzen paradijs. Echte kerels zitten bij Limburgse Jagers,Mobiele luchtbrigade,Korps Commando Troepen, Mariniers en natuurlijk KMAR. De rest is leuk maar hoort niet in het rijtje top onderdelen thuis(nee dus ook geen stoottroepen)
Wat mankeert er aan dit bataljon?
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:21:03 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62195562
quote:
zozo, en wat is er mis met de Princes Irene brigade? En mag ik vragen waarom de Koninklijke Marachausse echte kerels heeft

En Deamon, vroeger in dipli tijd zat grootste porum en tuig bij Von Heutz, hele regiment is erdoor naar de soep geholpen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_62198299
quote:
Regiment van Heutz IS luchtmobiel net als de Stoottroepen Prins Bernard. Je beweert dat in het Regiment van Heutz alleen maar kneuzen zitten en dat de Stoottroepen niet in het rijtje van "echte kerels" thuishoren. Terwijl je in je vierde zin stelt dat Luchtmobiel voor echte kerels is. Dan klopt er toch iets niet?
pi_62254843
Maat van mij zit er ook bij, en die vind het helemaal te gek, veel afwisseling etc... Tis denk ik ook maar net hoe je ertegen kijkt en met wat voor instelling je erheen gaat...:)
pi_62259470
quote:
>proest<
Ja, ik generaliseer.
pi_62265414
Van Heutsz was als ik me niet vergis vroeger iets anders, meer wacht lopen bij de sites enzo, daar zaten dus wel allemaal lui die lomp waren en was meer als straf bedoeld als je daar werd neer gezet, waarschijnlijk dat hij dat bedoeld, nu is het idd een luchtmobiel onderdeel
pi_62265727
quote:
Kijk, weer iemand met verstand van zaken! Mag ik weten op welke verjaardag en van welk ver familielid die een kennis heeft waarvan de broer militair is gehoord hebt?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:26:51 #21
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_62272922
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:12 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Kijk, weer iemand met verstand van zaken! Mag ik weten op welke verjaardag en van welk ver familielid die een kennis heeft waarvan de broer militair is gehoord hebt?
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:07:11 #22
211797 Esses
Splendide mendax
pi_62308115
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:12 schreef Northside het volgende:

[..]

>proest<
BSB even daargelaten ofcourse ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_62481848
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:59 schreef JLMR het volgende:
Van Heutsz was als ik me niet vergis vroeger iets anders, meer wacht lopen bij de sites enzo, daar zaten dus wel allemaal lui die lomp waren en was meer als straf bedoeld als je daar werd neer gezet, waarschijnlijk dat hij dat bedoeld, nu is het idd een luchtmobiel onderdeel

aha! maar met je eerste zinsnede zat je helemaal goed want vanuit die gedachtengang deed ik deze uitspraak ook.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:25:13 #24
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_62627673
wie van de mensen in dit topic is daadwerkelijk militair? Ben ik wel eens benieuwd naar... die grote muil altijd overal.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_62641251
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 23:25 schreef L-IS het volgende:
wie van de mensen in dit topic is daadwerkelijk militair? Ben ik wel eens benieuwd naar... die grote muil altijd overal.
ik(alleen als het mooi weer is, bij regen functioneer ik niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')