abonnement Unibet Coolblue
pi_62037705
Welkom bij deel elf van het topic 'Studentenkamers'!
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige twee gaande delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8
Deel 9: Studentenkamers #9
Deel 10: Studentenkamers #10

Leukste foto's uit het vorige deel:

Memento-Mori's nieuwe appartementje in Casa Confetti






Zwahiels studio in Antwerpen


De oude studentenkamer van Oksel







De kamer van Forum_Gek:






De kamer van pmdomela in Diemen






[ Bericht 18% gewijzigd door Ewelina op 30-09-2008 23:04:04 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62037980
Wat was dat programmatje ook alweer, floorplanner ofzo? Wil even mijn kamer anders indelen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62038051
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62039910
tvp
pi_62045444


Dit is mijn kamer. WIl hem binnenkort even opnieuw inrichten, maar weet nog niet echt wat. Nadeel is dat die kast en wasbak bij mijn bed vaststaan, en natuurlijk die muurtjes tot halverwege de kamer. Zat te denken om die andere deur (waar nu die witte boekenkast voor staat) te gaan gebruiken, maar moet nog even denken. Jullie nog ideeen?
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_62065394
En uiteraard zal ik ook even mijn eigen kamer posten

Amsterdam, 24m2, incl. eigen badkamer en keuken

Badkamerdeur


TV en kledingkast vanaf het bed


Overzicht vanuit de gangdeur:


[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62066741
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:56 schreef Ladylane het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is mijn kamer. WIl hem binnenkort even opnieuw inrichten, maar weet nog niet echt wat. Nadeel is dat die kast en wasbak bij mijn bed vaststaan, en natuurlijk die muurtjes tot halverwege de kamer. Zat te denken om die andere deur (waar nu die witte boekenkast voor staat) te gaan gebruiken, maar moet nog even denken. Jullie nog ideeen?
Bed kwartslag draaien en midden in zetten, zodat je er aan beide kanten in kan stappen, dit vergroot gevoelsmatig meteen je kamer. Ookal zet je nu de kast van de woonmaker voor die deur.

Draai je bank een kwartslag (tegen de klok in) en plaats de achterhoek vlakbij je bureau. Als je binnenkomt moet je dan om de bank heen lopen. Probeer nu met een laag tafeltje en 2 stoelen (een bij de muur waar nu de bank staat en eentje half voor het raam) een gezellig zitje te creeeren.

En Klaar ben je. Kost je misschien 30minuten en je kamer ziet er heel anders uit.

Ik zou misschien zelfs het bureau op de slaapkamer voor de balkondeur zetten en de balkondeur in je woonkamer gedeelte gebruiken (als het idd 2 deuren zijn). Die muurtjes lijken mij juist wel handig. Misschien zou je met paneelgordijnen zelfs een mooie afsluiting kunnen maken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:07:14 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_62095288
deeltje 11 alweer!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_62137668
ja ik ben er weer en weet inmiddels iets meer! ik kom opm de 13e verdieping van casa confetti, dit betekent dat de oplevering pas in week 52 is
pi_62142225
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 23:04 schreef Memento-Mori het volgende:
ja ik ben er weer en weet inmiddels iets meer! ik kom opm de 13e verdieping van casa confetti, dit betekent dat de oplevering pas in week 52 is
Naar welke kant heb je uitzicht? Toch niet het van Unnik he .. :-)
pi_62155195
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:27 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Naar welke kant heb je uitzicht? Toch niet het van Unnik he .. :-)
ja maar ik was ook maar rang 213 dus ben al lang blij. lang leve gordijnen
pi_62172845
Ik heb een kamer toegewezen gekregen in een 4-kamereenheid in Casa Confetti, 9e verdieping, maar ik moet er nog wel even over nadenken. Heb wel gereageerd op een zelfstandige eenheid, maar ik stond daar lang niet lang genoeg voor ingeschreven. Ik woon nu in een spacebox maar een beetje eenzaam is dat soms wel en daarvoor woonde ik op warande in Zeist, doods oord.

Ik vind de Uithof gezellig noch leuk en het is zeker niet mijn eerste keuze qua wijk en ik heb er weinig te zoeken omdat ik in de binnenstad van Utrecht studeer, maar aangezien hospiteren bij mij een groot drama is moet ik deze kamer misschien toch maar accepteren.
pi_62186114
Ik heb nu een mooi hok op de cambridgelaan, daarvoor mn plaats bij Casa Confetti opgegeven en iemand anders weer blij gemaakt met een lagere plaats in de rankings (ik stond op 90) Ik sta al zo'n twee jaar ingeschreven dus een kamer had ik binnen een week, met 'n beetje geluk met het hospiteren.

Ben nu zelf meer met inrichten bezig, de eerste meubels zijn al aangeschaft.. Heeft er iemand een goede plattegrond van een 18m2 kamer op de cambridgelaan (die van de SSH is voor een 3-eenheid)

[ Bericht 19% gewijzigd door Drommelsch85 op 06-10-2008 21:44:41 ]
url
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:42:15 #14
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_62186341
lol ik moest even m'n ogen uitwrijven toen ik de kamer van forum_ gek zag. op 2 foto's is hij identiek aan mijn kamer. zelfde ikea tv meubel/kast dinges. ook precies de zelfde tv en logitech boxen set.
de tv heb je gekocht bij de media markt in de aanbieding isnt it?
pi_62188489
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:18 schreef WishingWell het volgende:
Ik heb een kamer toegewezen gekregen in een 4-kamereenheid in Casa Confetti, 9e verdieping, maar ik moet er nog wel even over nadenken. Heb wel gereageerd op een zelfstandige eenheid, maar ik stond daar lang niet lang genoeg voor ingeschreven. Ik woon nu in een spacebox maar een beetje eenzaam is dat soms wel en daarvoor woonde ik op warande in Zeist, doods oord.

Ik vind de Uithof gezellig noch leuk en het is zeker niet mijn eerste keuze qua wijk en ik heb er weinig te zoeken omdat ik in de binnenstad van Utrecht studeer, maar aangezien hospiteren bij mij een groot drama is moet ik deze kamer misschien toch maar accepteren.
ik woon ook in de spaceboxen en daarvoor de warande en ik studeer ook in de binnenstad maar blijf hier op de uithof ook alleen maar vanwege de zelfstandigheid mn eigen appartementje alles voor mij alleen ene echte wijk is veel gezelliger
pi_62189407
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 22:38 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik woon ook in de spaceboxen en daarvoor de warande en ik studeer ook in de binnenstad maar blijf hier op de uithof ook alleen maar vanwege de zelfstandigheid mn eigen appartementje alles voor mij alleen ene echte wijk is veel gezelliger
Haha, dat schept een band.

Een echte wijk is inderdaad leuker en dan heb je ook meer het gevoel dat je in Utrecht woont. Ik houd van de stad en niet van de universiteitscampus waar ik geen flikker te zoeken heb maar goed, ik kan nu natuurlijk wel heel koppig deze kamer weigeren, maar ik weet diep in mijn hart dat hospiteren echt niets gaat worden en dat ik van geluk mag spreken als ik iets op de cambridgelaan vind en als ik geen geluk heb kan ik weer terug naar de warande, nou, lekker is dat. dan kan ik net zo goed dit accepteren.
pi_62189549
Mja ik zou ook heel graag ergens in de stad wonen maar hopsiteren werkt neit bij mij, niemand wil me . de kamers zijn klein en duur. Dan neem ik liever een appartementje end an neem ik de uiothof er maar op de koop toe bij
pi_62190330


de rechterhoek klopt niet, de wastafel (die verkeerd om staat ) zit in een soort nis.
pi_62190503
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:37 schreef WishingWell het volgende:
[ afbeelding ]

de rechterhoek klopt niet, de wastafel (die verkeerd om staat ) zit in een soort nis.
Heb jij toevallig de Expedit boekenkast van IKEA?

Overigens slim om je kamer zo in 2 te delen (en het is handig met boeken uit je kast pakken. Mijn Expedit staat nu tegen de muur aan en ik kan je zeggen dat ik de 2e rij boeken beduidend minder snel pak dan de eerste )

Morgen hoor ik of ik een grote studio krijg. Ik hoop er zo op, ik moet hier voor juli 2009 weg zijn en wil wel graag weer zelfstandig wonen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62190684
Haha ja, ik heb een expedit en het is mijn grootste liefde. In mijn eerste kamer kon ik 'm ook als roomdivider gebruiken, maar mijn spacebox is daar te smal voor.
pi_62190702
Een beetje jaloers ben ik wel op Memento-Mori, ik eindigde als 347e voor een zelfstandige woning! Nadeel is wel dat je zelf een wasmachine moet kopen enzo.
pi_62195176
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:56 schreef WishingWell het volgende:
Een beetje jaloers ben ik wel op Memento-Mori, ik eindigde als 347e voor een zelfstandige woning! Nadeel is wel dat je zelf een wasmachine moet kopen enzo.
Nou, ik ook (ook al studeer ik niet in Utrecht. Hebben ze een verzameladvertentie voor 35 studio's, eindig ik op plaats 39
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62205761
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Mja ik zou ook heel graag ergens in de stad wonen maar hopsiteren werkt neit bij mij, niemand wil me
Waarom niet, hoeveel keer heb je gehospiteerd? Ik had ook de illusie dat de populaire ballo meer kans zou maken dan een wat rustiger jongen zoals ik zelf ben. Bleek dus niet zo te zijn, ik zit nu ook in een huis dat bij me past
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Memento-Mori het volgende:
De kamers zijn klein en duur.
De reden dat ik nu op de uithof zit, komt er een heel erg aantrekkelijk aanbod voorbij (met een stel vrienden via studionet iets regelen) dan doe ik dat op iets langere termijn. Was voor mij nu zaak om zo snel mogelijk thuis weg te zijn
url
pi_62215911
nou, ik zou mezelf niet echt verlegen noemen en ik heb wel dertig keer gehospiteerd zonder resultaat ;x
pi_62216482
Ben wel uitgenodigd voor een bezichtiging, ik hoop dat er 4 mensen afzeggen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')