abonnement Unibet Coolblue
pi_64580881
1468 keer Bruce geluisterd in 2008! En dan telt last.fm niet eens alle plays vanuit mijn cd-speler
Kom dan denk ik wel op 2000. Dat kan meer! (het mooiste is dat de helft van al die plays uit de afgelopen maand komt )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_64582028
Heb net even gekeken wat ik heb geluisterd naar Bruce:
01 Bruce Springsteen 1,972
02 Bruce Springsteen & The E Street Band 1,377
08 Bruce Springsteen & The Sessions Band 118 (+ seeger sessions band)
15 Bruce Springsteen & The Max Weinberg 7 50
29 Bruce Springsteen & The '92-'93 Band 26
32 Bruce Springsteen & Friends 24

Dus een totaal van 3567x naar Bruce geluisterd (albums & bootlegs)

Hebben jullie het nieuwe nummer van Bruce al gehoord:

Life Itself
pi_64594089
Ook wel een redelijk getal

Ik had de nieuwe uiteraard al gehoord, vind het wel een mooi nummer...Ben niet dolenthousiast maar vind het wel leuk dat hij nog steeds andere dingen probeert.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 5 januari 2009 @ 17:27:46 #154
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_64693668
1Bruce Springsteen 1,530
2 Bruce Springsteen & The E Street Band 1,074

Dat is van vorig jaar
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  maandag 5 januari 2009 @ 19:19:23 #155
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_64698614
Laat ik dan ook maar meedoen.

Bruce Springsteen 3,103

[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_64706626
Bruce met Atlantic City (van unplugged is zooooo geniaal) staat op de 2e plaats in mn most played
Nummer 1 staat Comfortably Numb van Floyd
  maandag 5 januari 2009 @ 21:55:12 #157
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_64707116
Op HetGesprek stond gisteren een uitzending een uur lang geheel in het teken van Bruce. Te gast waren Guus Meeuwis en die kale Brabo van de VPRO. Twee die-hard Bruce-fans. Waarschijnlijk was het al een herhaling en het wordt vast nog wel paar keer herhaald.
Ik vond het wel vermakelijk!
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_64721480
Meeuwis (ik werd ineens fan toen ik hoorde dat ie zo'n Bruce fan was ) Hij praat echt vol lof over Bruce en is echt idolaat. Echt cool
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:29:45 #159
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_64722282
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:55 schreef boeiuh het volgende:
Op HetGesprek stond gisteren een uitzending een uur lang geheel in het teken van Bruce. Te gast waren Guus Meeuwis en die kale Brabo van de VPRO. Twee die-hard Bruce-fans. Waarschijnlijk was het al een herhaling en het wordt vast nog wel paar keer herhaald.
Ik vond het wel vermakelijk!
Geen Ekdom?;(
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_64726836
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:05 schreef Norrage het volgende:
Meeuwis (ik werd ineens fan toen ik hoorde dat ie zo'n Bruce fan was ) Hij praat echt vol lof over Bruce en is echt idolaat. Echt cool
Hij laat zich volgens mij vaak inspireren door Bruce. Ook soms een beetje té, luister maar naar zijn 'Proosten' wat erg overeenkomt met Jacobs's Ladder van Bruce.
pi_64732639
Het Gesprek is op usenet te vinden voor de geintesseerden
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:08:33 #162
124375 LeroyBrown
pi_64753809
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Vraagje, is American Land van Bruce zelf?? Ik kan hm niet op een studio album van Bruce vinden namelijk...
Om hier nog even een keer op terug te komen, de tekst is dus van Bruce Springsteen, de melodie komt grotendeels van The Biggest Thing That Man Has Ever Done van Woody Guthrie, las ik net. Op Last.fm kun je een fragment horen.

http://www.last.fm/music/(...)at+Man+Has+Ever+Done
pi_64785677
Rolling Stone:

Just after Bruce Springsteen wrapped up recording 2007's Magic, the E Street Band headed back to the studio to shoot a video - but Springsteen had bigger plans for the group. "Bruce said, 'I've got a new group of songs, and everyone's gonna be in one place,' " recalls Magic producer Brendan O'Brien. "He said, 'Let's get together while we're there and get them done.'"

Those songs - and others cut in New York and L.A. during breaks from the Magic tour - became Springsteen's 16th studio album, Working on a Dream, due January 27th. "I hope Working on a Dream has caught the energy of the band fresh off the road from some of the most exciting shows we've ever done," Springsteen said in a statement announcing the new album. "A lot of stuff was done on the fly," O'Brien confirms. "We would hear things and go, 'That would sound great, let's try that.' There wasn't a lot of dwelling."

But Working on a Dream is also an intricately arranged album, combining the dense whirl of E Street stage shows with orchestral and vocal flourishes that recall classic recordings by Roy Orbison and the Byrds. "My Lucky Day," one of the first songs cut for the album, is a burst of garage-guitar clatter with huge Sixties-pop vocal harmonies, and the dark, psychedelic swirl of "Life Itself" includes a backward guitar break by Nils Lofgren. "What Love Can Do" and "Surprise, Surprise" are both pop stomps loaded with Beatlesque guitar jangle, and "This Life" is draped in 1966-Beach Boys vocal harmonies. Ironically, "Tomorrow Never Knows" is not the Beatles' Revolver song but a Springsteen original outfitted with fiddle, strings and pedal steel guitar à la Bob Dylan's Nashville Skyline.

"Bruce was into this material being more orchestral, not just capturing a live feel," O'Brien says, "and that takes different sounds, orchestrations and vocal presentations." No song captures that ambition better than the eight-minute opening track, "Outlaw Pete," a gunfighter saga with changing time signatures, a driving Steven Van Zandt guitar riff and dramatic interjections of tubular bell, marxophone (an antique keyboard instrument that sounds like a hammer dulcimer) and Springsteen's "Thunder Road"-style harmonica. The combined effect is like a Pete Seeger ballad scored by Sergio Leone. "It is a beast of music," O'Brien concedes. "We actually cut it in pieces, one step at a time. In Bruce's mind, it was 'Let's make every moment as interesting as we can.'"

Sessions continued through this fall when, during mixing, Springsteen brought in the moving finale, "The Last Carnival," a tribute to E Street keyboard player Danny Federici, who played on a few songs on the album before his death last April. (Federici's son, Jason, plays accordion on "The Last Carnival," which is followed by a bonus track, Springsteen's Golden Globe-nominated title song for The Wrestler.)

Springsteen and the E Street Band will tour behind the new album, following their Super Bowl halftime set on February 1st. A source says the tour will not be "a total marathon," probably 50 to 60 shows divided between the U.S. and Europe. One idea under consideration is a miniset each night devoted to a full performance of one of Springsteen's classic albums - "a way of addressing the past," the source says.

In the meantime, Springsteen has songs left over that could be the start of another album. "But you have to remember," O'Brien says, "when Bruce calls, it's not 'Oh, I gotta crank up for an album.' It's 'Hey, man, I've got some songs. What are you doing? Let's record.' Sometimes it's hard to tell when one record stops and another one starts."
pi_64974875
Het album is inmiddels gelekt via de bekende wegen. En het is echt een heel goed album!
Nu hoofdtelefoon op en genieten!
pi_64975407
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:00 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
Het album is inmiddels gelekt via de bekende wegen. En het is echt een heel goed album!
Mm kan niks vinden
PM is welkom, kan niet wachten op me pre-order
pi_64975701
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:13 schreef Razer het volgende:

[..]

Mm kan niks vinden
PM is welkom, kan niet wachten op me pre-order
Same for me!
pi_64976116
[Als je mij ook een pm zou willen sturen graag.
Kom een hoop fake-downloads tegen of een aantal nummers.
Ben toch wel erg benieuwd naar het hele album.

Bedankt!

Bruuuuuuuuuuuuce
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:00 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:
pi_64977181
Oké net binnen via Usenet, eerste nummer Outlaw Pete klinkt al erg goed
pi_64989585
Ben hm nu aan het luisteren
pi_64990514
Mijn 1e indruk is niet bepaald positief... wat vinden jullie?
pi_64990606
Nu alweer eventueel een nieuwe tour... daar heb ik toch helegaar geen geld voor mensen!! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64990979
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Mijn 1e indruk is niet bepaald positief... wat vinden jullie?
Enorm positief juist, geweldig album. Soort TOL, maar dan anders.
Kan niet stoppen met spelen en Magic heb ik na de lek maar 3X geluister, dus ja, zeer positief!

Of ik een komende tour ga doen weet ik niet. Geloof nooit dat het beter kan als Barcelona 2008.
Wacht wel op een solo tour, of nog een SSB tour
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:15:29 #173
124375 LeroyBrown
pi_64996869
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:05 schreef prisoner_of_rock_and_roll het volgende:

[..]

Enorm positief juist, geweldig album. Soort TOL, maar dan anders.
Kan niet stoppen met spelen en Magic heb ik na de lek maar 3X geluister, dus ja, zeer positief!

Of ik een komende tour ga doen weet ik niet. Geloof nooit dat het beter kan als Barcelona 2008.
Wacht wel op een solo tour, of nog een SSB tour
Hier sluit ik me bij aan, overtrof echt al mijn verwachtingen. Met name Outlaw Pete is geweldig.
pi_64998056
Morgen dan maar nog een keer luisteren Magic vond ik eigenlijk gelijk al geweldig...
pi_65000371
Klinkt erg lekker allemaal.
Mijn favorieten tot nu toe:Outlaw Pete,Good Eye en The Wrestler.

Al ga ik waarschijnlijk definitief failliet....laat die tour maar komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')