abonnement Unibet Coolblue
pi_70034959
De audio tour van Alcatraz is gewoon erg gaaf! En natuurlijk zit het onder de meeuwenpoep en is het (op het zicht) niet erg goed onderhouden, maar dat is ook wel de charme!
pi_70035075
De audiotour is geweldig. En het is iets dat je gezien en beleefd moet hebben. Maar als je niet van toeristische attracties houdt, dan kun je natuurlijk beter gaan rondrijden in Almere Buiten.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:15:35 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70037051
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:10 schreef F04 het volgende:
Kan dat gewoon zo 123 in de US met een Nederlands rijbewijs?
Zonder problemen.

Wel heb je ook een Credit Card nodig voor de borg in de meeste gevallen. Sowieso is het hebben van een Credit Card in de VS erg makkelijk, omdat je die vrijwel overal kunt gebruiken als je net niet genoeg geld bij je hebt.... hoef je weer niet eerst op zoek naar een geldautomaat. (ATM)

Onder de 25 komt er een risico-toeslag bij, en onder de 21 kun je huren wel vergeten..... maar verder gaat dat allemaal prima.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 15 juni 2009 @ 20:23:39 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70037433
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik hoor iedereen over het huren van een auto, maar hoe haalbaar is het om er een auto te kopen wanneer je van plan bent om een paar maanden door Amerika te reizen? (Road trip)
Dit is enorm moeilijk in de VS. Om een auto te kopen, moet je een Amerikaans SSN hebben, en als immigrant krijg je die netjes, maar als toerist krijg je die niet. Voordat je mag rijden in een auto moet je em ook kunnen registreren bij de DMV, en daarvoor heb je weer een Amerikaans rijbewijs nodig. (Je kunt wel met Nederlands rijbewijs rijden in een auto die op iemand anders naam, bijvoorbeeld een Amerikaan, staat geregistreerd)

Als je aangehouden wordt door de politie wordt ook altijd gevraagd om "license and registration", and als je die laatste niet hebt.... dan heb je toch een probleem, want dan rij je in een illegale auto rond.

Als buitenlander schijnt het wel makkelijker te zijn om in CANADA een auto te kopen, en dan de grens over te steken. Alleen moet je dan wel de auto ook weer verkopen in Canada, dus je road-trip wordt dan wel een enorm stuk langer, zeker als je ook de zuidelijke staten wil aandoen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 15 juni 2009 @ 20:50:56 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_70038614
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:15 schreef Ikook het volgende:
en last but not least: het is erg toeristisch.

Tja, misschien moet je dan heel San Fransisco, Yosemite NP, Las Vegas en eigenlijk heel die omgeving over slaan als je niks toeristisch wilt doen. Klinkt flauw, maar toeristische attracties zijn meestal populair om een bepaalde reden.Meestal heeft dat iets te maken metmet de historie, cultuur of natuur van de toeristische attractie. Wen er maar aan!
  maandag 15 juni 2009 @ 21:04:15 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70039242
Het hele zuidwesten wordt wel eens lachwekend het "toeristenrondje" genoemd..... omdat vrijwel iedereen, hetzij hier en daar lichtelijk afwijkend, het rondje San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, en dan de bij die route behorende NP's bezoekt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70062421
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is enorm moeilijk in de VS. Om een auto te kopen, moet je een Amerikaans SSN hebben, en als immigrant krijg je die netjes, maar als toerist krijg je die niet. Voordat je mag rijden in een auto moet je em ook kunnen registreren bij de DMV, en daarvoor heb je weer een Amerikaans rijbewijs nodig. (Je kunt wel met Nederlands rijbewijs rijden in een auto die op iemand anders naam, bijvoorbeeld een Amerikaan, staat geregistreerd)

Als je aangehouden wordt door de politie wordt ook altijd gevraagd om "license and registration", and als je die laatste niet hebt.... dan heb je toch een probleem, want dan rij je in een illegale auto rond.

Als buitenlander schijnt het wel makkelijker te zijn om in CANADA een auto te kopen, en dan de grens over te steken. Alleen moet je dan wel de auto ook weer verkopen in Canada, dus je road-trip wordt dan wel een enorm stuk langer, zeker als je ook de zuidelijke staten wil aandoen.
Dit is een beetje een vreemd verhaal, 7 maanden geleden heb ik gewoon een auto geregistreerd bij de DMV in California, met nederlands rijbewijs, zonder SSN... Wel met Amerikaans verblijfadres! Verzekering ging ook gewoon met mijn nederlands rijbewijs. Dus als je een langere tijd in de VS bent, <1 jaar dan is rijden met een nederlands rijbewijs zeker geen issue! In California dan

(Ben 2 x staande gehouden door cops en die hebben mijn papierhandel goedgekeurd)

[ Bericht 2% gewijzigd door ID-Tweak op 16-06-2009 15:48:39 ]
pi_70066204
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:41 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Dit is een beetje een vreemd verhaal, 7 maanden geleden heb ik gewoon een auto geregistreerd bij de DMV in California, met nederlands rijbewijs, zonder SSN... Wel met Amerikaans verblijfadres! Verzekering ging ook gewoon met mijn nederlands rijbewijs. Dus als je een langere tijd in de VS bent, <1 jaar dan is rijden met een nederlands rijbewijs zeker geen issue! In California dan

(Ben 2 x staande gehouden door cops en die hebben mijn papierhandel goedgekeurd)
Cool, je moet dus een verblijfadres hebben. Helaas wel lastig als je gewoon door Amerika wil trekken met de auto. Maakt het uit of het verblijfadres bijv. van verre familie is, of moet je ook echt ingeschreven staan op dat adres o.i.d.? En geldt 3-6 maanden als langere tijd, of bedoel je echt langer dan 1 jaar? (want je gebuikt het < kleiner/lager dan teken)

Kun je wat meer vertellen over je avontuur m.b.t. auto kopen? Of was het pure noodzaak?

en waarom werd je staande gehouden
pi_70066867
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:24 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Cool, je moet dus een verblijfadres hebben. Helaas wel lastig als je gewoon door Amerika wil trekken met de auto. Maakt het uit of het verblijfadres bijv. van verre familie is, of moet je ook echt ingeschreven staan op dat adres o.i.d.? En geldt 3-6 maanden als langere tijd, of bedoel je echt langer dan 1 jaar? (want je gebuikt het < kleiner/lager dan teken)

Kun je wat meer vertellen over je avontuur m.b.t. auto kopen? Of was het pure noodzaak?

en waarom werd je staande gehouden
als je korter dan 1 jaar in de vs bent kun je vooruit met je nederlands rijbewijs, langer, dan moet je een amerikaans rijbewijs hebben.

Ik ben wezen afstuderen en heb de auto dus gewoon op mijn verblijfadres geregistreerd.
Ik stond verder nergens ingeschreven op dat adres, dus de papieren kun je gewoon overal laten komen :-) dus ook bij verre familie.

verzekeren kan als bijna de enige: www.progressive.com
Die accepteert je nederlands rijbewijs.

ECHTER, als je dit met vakantiedoeleinden wil gaan doen, dan wil ik je toch op het hart drukken om een auto te huren, er kan zoveel misgaan waardoor je vakantie de knoppen opgaat, ik zou dat risico gewoon niet willen nemen, en je moet het ding ook nog kwijt....

Ik woonde in Somis, CA, en liep stage in Camarillo, CA, dit is een ritje van 7 minuten met de auto, dus ook wel goed te fietsen.

Echter, gezien ik doch wel dicht bij het strand zat, en dat wel weer te ver was om te fietsen met mn surfplank, heb ik ervoor gekozen om een auto te kopen voor 1000 dollar, een chevy camaro, prachtige auto!

Geen problemen mee gehad, 24.000 miles mee gereden in 6 maanden tijd, geweldige tijd mee gehad en veel mensen door ontmoet waarmee ik regelmatig omging! De auto heb ik doorverkocht voor 1300 3 dagen voor mijn vertrek, en heb hier dus geluk mee gehad.


Ik werd staande gehouden door mijn Personalized plates, ALEX NL, de agent was wel benieuwd of ik echt uit Nederland kwam, en 1 keer werd ik aangehouden omdat mijn GPS navigatie op het midden van de voorruit was geplakt, meneer de agent vond dat dat links moest, en ik dan veel meer kon zien

Bij beide gevallen werd zowat het halve korps opgetrommeld, bij de eerste keer stonden er 6 politieauto's om me heen

[ Bericht 4% gewijzigd door ID-Tweak op 16-06-2009 17:51:33 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:17:49 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70069582
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:41 schreef ID-Tweak het volgende:
Dit is een beetje een vreemd verhaal, 7 maanden geleden heb ik gewoon een auto geregistreerd bij de DMV in California, met nederlands rijbewijs, zonder SSN... Wel met Amerikaans verblijfadres! Verzekering ging ook gewoon met mijn nederlands rijbewijs. Dus als je een langere tijd in de VS bent, <1 jaar dan is rijden met een nederlands rijbewijs zeker geen issue! In California dan

(Ben 2 x staande gehouden door cops en die hebben mijn papierhandel goedgekeurd)
Je vergeet wel even dat jij een VISUM had voor de VS, en niet als toerist de VS binnen kwam. Volgens mij heeft dat namelijk ook nog effect op de registratie en verzekering.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70075339
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Je vergeet wel even dat jij een VISUM had voor de VS, en niet als toerist de VS binnen kwam. Volgens mij heeft dat namelijk ook nog effect op de registratie en verzekering.
Ik had netzogoed een naam kunnen verzinnen, er is totaal niet naar mijn visum, of mijn ID gekeken Verzekering was verder ook helemaal online en paspoortnummers kwamen er niet aan te pas.
pi_70075389
Ik had netzogoed een naam kunnen verzinnen, er is totaal niet naar mijn visum, of mijn ID gekeken Verzekering was verder ook helemaal online en naast het adres werd gevraagd vanuit welk land mijn rijbewijs was, NETHERLANDS ingevuld en geaccepteerd....
pi_70078764
Bedankt voor de aanvullende info.

Als de roadtrip doorgaat wil ik natuurlijk wel dat alles klopt en niet dat ik straks voor verrassingen kom te staan als ik aangehouden wordt.
Er zijn een aantal redenen om een auto te kopen ipv huren:

1) huren is duur, vooral als je onder 25 bent. Verder zou ik nog niet weten hoelang ik in de VS blijf en ik zou eigenlijk uitgaan van een open ticket i.c.m. een tijdelijk visum, zodat ik alle vrijheid heb.
2) als er wat met de auto gebeurd (deuken etc) kost me dit extra. Het kopen van een (roestbak)auto geeft wat meer vrijheid.
3) de auto nadien weer verkopen aan de andere kant van amerika.

Maar het is allang duidelijk dat het idyllische 'ik koop een auto en zie wel waar het schip strandt' idee meer haken en ogen met zich meebrengt dan gedacht.

Verder ben ik nu een beetje aan het denken hoeveel geld je per maand kwijt bent op zo'n trip. Je betaalt benzine, eten, slaapplek (met een tent in de outback naast de auto kan dat ook, of zou dat te gevaarlijk zijn) en geld voor eventuele attracties die je onderweg tegenkomt. Een schatting?

Kanttekening hierbij is wel dat de roadtrip meer om het zien van natuurschoon zou gaan dan Disneyland of hollywood studios. De national parks zullen wel iets kosten maar ik verwacht geen hoge bedragen.

Wat zijn de mogelijkheden om tijdens de trip hier en daar wat zwart bij te beunen wanneer het budget tegen blijkt te werken? Iemand ideeën?

Leuk kijken wat de amerikaexperts denken over deze bovenstaande hersenspinsels van een NL dromer
pi_70083586
ik denk globaal:

Vlucht: 800
Auto: 2000 dollar

Slapen per mnd: 850
Eten per mnd: 1000
Attracties per mnd: 150
Benzine: 300

Dus ruim 2000 dollar sowiezo per maand.
pi_70083625
Nationale parken kosten $80,- voor allemaal in 1 keer voor 1 jaar lang. Er overnachten is wel een stuk duurder als ergens anders. (wij zitten nu in lone pine vandaag death valley gedaan en morgen naar yosemite zie ook hvandervelden.wordpress.com voor een reisverslag)
pi_70092632
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:53 schreef Dizzee het volgende:
ik denk globaal:

Vlucht: 800
Auto: 2000 dollar

Slapen per mnd: 850
Eten per mnd: 1000
Attracties per mnd: 150
Benzine: 300

Dus ruim 2000 dollar sowiezo per maand.
Goede schatting, enige waar je misschien nog iets af kunt krijgen is de vlucht, ligt er helemaal aan wanneer je gaat, vrienden van mij zijn in februari op en neer gevlogen naar LAX voor 350 euro...!

Voor de rest is het helemaal niet goedkoop, maar het is het wel waard
pi_70093099
Ja maar die 450 euro ga je nog wel nodig hebben. Ga je alleen of met z'n 2en? Met z'n 2en is echt ideaal qua uitgaven. Drie man scheelt wel weer meer in kosten maar lijkt me op de één of andere manier wat onhandig. Alleen ben je uiteraard het duurst uit maar als niemand mee wil/kan is dat natuurlijk geen reden om niet te gaan.
pi_70099332
De kosten zouden gebaseerd zijn op 2 personen, dus de auto en de benzine kun je al door twee delen. Verder zul je in motels e.d. aan 1 kamer genoeg hebben. Eten scheelt ook want je gooit veel minder weg.

En als je de dollars omrekent naar euro's vandaag de dag dan gaat er nog een hoop van af
pi_70107525
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:05 schreef r3gi3boy het volgende:
2) als er wat met de auto gebeurd (deuken etc) kost me dit extra. Het kopen van een (roestbak)auto geeft wat meer vrijheid.
3) de auto nadien weer verkopen aan de andere kant van amerika.
Voor schade aan een huurauto ben je normaal gesproken toch verzekerd? En auto aan de andere kant van amerika afleveren bij een andere vestiging van het verhuurbedrijf lijkt me ook geen probleem (weet wel niet of daar extra (hoge) kosten aan vastkleven).
pi_70108115
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:53 schreef TheGame het volgende:

[..]

Voor schade aan een huurauto ben je normaal gesproken toch verzekerd? En auto aan de andere kant van amerika afleveren bij een andere vestiging van het verhuurbedrijf lijkt me ook geen probleem (weet wel niet of daar extra (hoge) kosten aan vastkleven).
Je trekt het zo een beetje uit z'n verband. De argumenten voor het niet-huren hoeven niet weerlegt te worden, ik ben meer op zoek naar argumenten vóór het kopen en tips die mij daarbij kunnen helpen
pi_70109546
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 04:45 schreef harley het volgende:
Nationale parken kosten $80,- voor allemaal in 1 keer voor 1 jaar lang. Er overnachten is wel een stuk duurder als ergens anders. (wij zitten nu in lone pine vandaag death valley gedaan en morgen naar yosemite zie ook hvandervelden.wordpress.com voor een reisverslag)
Zit met veel plezier mee te lezen! Veel plezier nog!

nog gegokt in LV trouwens? lees er niets van...
pi_70113674
Je kan ook de auto kopen en naderhand niet verkopen. Gewoon stallen bij een vriend / kennis en volgend jaar ga je weer cruzen. Superchill.
pi_70121859
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:18 schreef Dizzee het volgende:
Je kan ook de auto kopen en naderhand niet verkopen. Gewoon stallen bij een vriend / kennis en volgend jaar ga je weer cruzen. Superchill.
En 'm al die tijd verzekerd hebben staan terwijl je er niks mee doet zeker, nee dank je.

Ik hoopte dat iemand hier hetzelfde idee had gehad en precies kon vertellen hoe het kopen van een auto in Amerika, het er 3 maanden mee rondrijden en vervolgens weer verkopen er vanaf had gebracht.
Ik zal eens met iets of iemand moeten gaan bellen om meer info te vergaren denk ik.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:08:43 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_70124080
Ik ben een aantal weken geleden van LA naar Seattle gegaan in 2 weken tijd met Trek America, en ondanks dat ik al in California was geweest, was het toch weer schitterend! Hoogtepunt van California was zeker de Half Dome trail (26,6km) in Yosemite NP. We deden er 12uur over (rustig aan gedaan), maar het uitzicht is dan ook fenomenaal, was vergeten dat Yosemite zo mooi was. Op de top sta je op bijna 2700m, en het uitzicht spreekt voor zich... Het laatste stuk op de kabels tegen de Dome op is wel erg stijl en gevaarlijk, hier zijn al meerdere mensen overleden (lees naar beneden gevallen).
http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600-h/valley+2.JPG Mijn foto (img tag doet het niet...)

http://hikerhell.blogspot(...)-from-half-dome.html Dit kan er dus ook gebeuren...

[ Bericht 6% gewijzigd door Public_NME op 18-06-2009 11:18:05 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_70125484
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:47 schreef r3gi3boy het volgende:


Ik hoopte dat iemand hier hetzelfde idee had gehad en precies kon vertellen hoe het kopen van een auto in Amerika, het er 3 maanden mee rondrijden en vervolgens weer verkopen er vanaf had gebracht.
Ik zal eens met iets of iemand moeten gaan bellen om meer info te vergaren denk ik.
Huisgenoot van mij heeft dat gedaan. Zal binnenkort eens ff aan hem vragen hoe hij het precies geregeld heeft. Zie hem maandag wel pas weer, dus ff geduld hebben.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')