abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 26 november 1999 @ 12:04:00 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_224242
Het lijkt me leuk om te proberen aan de hand van de verhoudingen tussen de bewoners, die we nu langzamerhand zo goed kennen, te bepalen wie er de volgende ronde genomineerd worden. We moeten toch een eind kunnen komen, met wat redeneren.

Ik doe een poging: er worden de volgende ronde vier mensen genomineerd. Alleen Willem blijft buiten schot. Dit gaat als volgt:

Karin: stemt op Ruud. Zogenaamd weer 'omdat Ruud toch niet weggestemd wordt' , maar er zit wel degelijk iets van 'de concurrentie uitschakelen' bij.
Ook stemt ze op Willem. Volgens mij ziet moedertje Karin het wel zitten om met twee kinderen, waarvan eentje moeilijk opvoedbaar maar wel lief, over te blijven.

Willem: stemt weer op Bart. Willem moet de 'jonge hond' Bart niet. Hij is bang voor diens koppige onverzettelijkheid. Dat is hij niet gewend van jochies die zoveel jonger dan hij zijn: zijn leerlingen in het noorden des lands zijn een stuk stuurbaarder denk ik.
Bovendien confronteert de krachtige, sportieve Bart Willem voortdurend met zijn eigen vergankelijkheid. Willem droomt nog regelmatig dat hij in het Nederlands elftal speelt en de winnende goal maakt. Wat zou Willem nog graag aan het begin van zijn 'carriere' staan zoals Bart. Hij zou ze weleens een poepie laten ruiken op het voetbalveld.
Tweede keus van Willem: Karin. Die schat hij in als concurrent. Ruud schat hij ook wel als zodanig in, maar daar wil hij het zo lang mogelijk mee blijven uitzingen. Lekker voetballen in de tuin.

Bart stemt allereerst op Karin. Hij stemt zijn moeder weg, die altijd loopt te zeiken met haar regeltjes. Tweede die weg mag gaan van Bart: Maurice. Bart ergert zich meer en meer aan Maurice de saaie sukkel.

Ruud. Hij nomineert het overgebleven stelletje: Karin en Maurice. Karin kan/wil hij toch niet knuffelen. Ruud houdt van mannengezelschap, dat is duidelijk. Hij kan prima zonder vrouwen, zolang hij maar wel over ze kan lullen. Waar hij niet tegenkan, is als vrouwen (hem) de baas zijn. Conclusie: Karin moet eruit, en ze mag van Ruud haar sullige maatje meenemen.

Maurice tenslotte, stemt weer op Bart natuurlijk. Bart is sterker, adremmer, hij moest hem nooit al niet en nu ook niet. De tweede keus van Maurice is... Ruud. Maurice weet namelijk nu nog niet op wie hij als 2e moet stemmen, en zal om raad bij mama vragen. En als hij niet expliciet om raad vraagt dan krijgt hij die wel op subtiele wijze: Karin manipuleert hem de komende anderhalve week naar de keus op Ruud.


Eindstand:
Ruud: 2
Karin: 3
Maurice: 2
Bart: 2
Willem: 1

(gokje: publiek stemt Maurice eruit)

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 26 november 1999 @ 12:11:00 #2
627 Willy
Koekenbakker
pi_224243
Bij deze uitkomst gaat Karin eruit!
The only thing we have to fear is FEAR itself
  Moderator vrijdag 26 november 1999 @ 13:58:00 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_224244
quote:
op 11-26-1999 om 12:11 PM schreef Willy het volgende:
Bij deze uitkomst gaat Karin eruit!



Nee hoor. De twee bewoners met de meeste nominaties komen in aanmerking om eruit te gaan. Als meerdere bewoners op de 1e of 2e plaats eindigen, dan komen die allemaal in aanmerking voor vertrek. Kijk bijv. maar naar de 1e nominatieronde, toen kon er ook op vier deelnemers telefonisch gestemd worden omdat er drie op een gedeelde tweede plaats belandden..


Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_224245
Voor het grootste gedeelte ben ik het met je eens.Ik denk dat de volgende nominaties zullen zijn:
Ruud: Maurice en Karin (Willem is voetbalmaatje en Bart heeft hem voldoende bewerkt)
Willem: Maurice en Karin of Bart daar ben ik nog niet zeker van
Maurice: Ruud en Bart (Karin natuurlijk niet en Willem staat ook dichter bij hem dan Ruud)
Karin: Ruud en Bart (Maurice niet en Willem zelfde verhaal als bij M)
Bart: Karin en Maurice, lijkt me duidelijk
Stel dat Willem voor Bart kiest dan zijn hij en Maurice met 3 stemmen de genomineerden. Kiest Willem voor Karin dan word de keuze tussen K en M. Bij beide opties zal M eruit gaan denk ik. Ik ga er vanuit dat Karin in geen geval door het nederlands publiek word gekozen, omdat zij de laatste vrouw van het gezeldschap is. En ik acht de kans ook net iets groter dat Willem op Bart stemt.
Ik heb dit stiekem gekopierd uit het topic 'wie blijven er als laatste drie over' en daar staat dus ook hoe ik denk over het vervolg. Ik denk dat het amper uitmaakt wie er genomineerd wordt. Als het publiek de kans krijgt wordt Mauroce weggestemd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 november 1999 @ 14:48:00 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_224246
Ik vermoed dat Willem alsvolgt redeneert:
als Maurice en karin tegelijk bij de laatste vier zitten weet ik zeker dat ik minstens twee stemmen krijg in de volgende ronde, want ze stemmen niet op elkaar en dan blijft Willem met Bart of Ruud over om genomineerd te worden door K of M. En twee stemmen is wellicht genoeg om bij de telefoonnominaties te komen. W wil dus dat een van die twee er uit gaat. Hij 'bewerkte' B ook in die richting. Die stemt denk ik ook K+M. B had er overigens over dat-ie een persoon nog nooit genomineerd had en dat die nu aan de beurt was. Welk persoon is dat? R nomineert ook K+M. Wat Ken M stemmen (waarschijnlijk beiden B+R) doet er dan niet meer toe aangezien K en M de belrondes in gaan. En toedeledoki M...

De ronde daarop lijkt mij nu nog moeilijk voorspelbaar...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_224247
Het driemanschap heeft al lang besloten dat ze samen over willen blijven

Karin stemt op Bart en Ruud
Willem stemt op Karin en Maurice
Ruud stemt op Karin en Maurice
Maurice stemt op Bart en Willem
Bart stemt op Karin en Maurice

Karin krijgt 3 stemmen
Maurice krijgt 3 stemmen
Bart krijgt dus 2 stemmen
Ruud krijgt 1 stem
Willem krijgt 1 stem

Maurice en Karin worden genomineerd en Maurice wordt er dus door het publiek uitgestemd

(NB: Bart stemde in ronde 1 op Willem & tara, in ronde 2 op Mona & Bianca, in ronde 3 op Karin en Cyrille en in ronde 4 op Anouk en Ruud, dus de enige op wie hij nog niet gestemd heeft is Maurice)

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 27 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_224248

Als ik kans op dat geld zou willen maken, probeerde ik zo lang als het maar kon Maurice erin te houden.
Scheelt een sterke tegenstander op het eind.
Dus als eerste Karin weg.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_224249
Ik ben het met Hunter in grote lijnen eens.
Maurice gaat er volgende keer uit , dat staat al vast (voor mij dan).
Ik zie ook wel wat in de redenatie van Eli, ik denk dat de enigste die dat zou doen Willem is en die doet dat ook.
Bart is er ook intelligent genoeg voor om deze methode te hanteren.
pi_224250
Ik ben het met de beweringen eens. Het is gokken natuurlijk maar na 70 dagen is het wel een weloverwogen gok.

Ik denk ook dat Karin en Maurice genomineerd zullen worden dan ja dan is Maurice eindelijk de klos.

Karin moet eruit, ze niets serieus in het BB huis. Verdwijnen met haar.


  zaterdag 27 november 1999 @ 10:30:00 #10
1829 Jewel
De enige echte!
pi_224251
quote:
op 11-27-1999 om 09:34 AM schreef eli het volgende:

Als ik kans op dat geld zou willen maken, probeerde ik zo lang als het maar kon Maurice erin te houden.
Scheelt een sterke tegenstander op het eind.
Dus als eerste Karin weg.


Het publiek moet uiteindelijk stemmen en aangezien er altijd 2 of meer mensen worden genomineerd gaat Maurice eruit. Ik ga er nu even van uit dat hij genomineerd wordt want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat niet gebeurt. (Wishfull thinking van mijn kant)


------------------
Goede slapers zijn egoisten voor acht uur per dag.

[Dit bericht is gewijzigd door Jewel (Datum 27 November 1999).]

  † In Memoriam † zaterdag 27 november 1999 @ 11:21:00 #11
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224252
quote:
op 11-27-1999 om 09:34 AM schreef eli het volgende:

Als ik kans op dat geld zou willen maken, probeerde ik zo lang als het maar kon Maurice erin te houden.
Scheelt een sterke tegenstander op het eind.
Dus als eerste Karin weg.


Helemaal mee eens.
Als Bart blijft dan verliest Willem aan het eind en ik denk dat hij dat ook wel weet.
Er moet dus een situatie komen waarbij de kans het grootst is dat Bart eruit wordt gestemd.
Dat lukt niet met Bart tegen Maurice of wie dan ook eigenlijk, misschien met uitzondering van Ruud. Alleen weten de bewoners hoe populair Ruud is?
Dus voor Willem de beste strategie is ervoor te zorgen dat er 3 mensen genomineerd worden waar Bart wel en Maurice niet bij zit.
Als hij dit inziet dan probeert hij Ruud en Karin ex equo op de tweede plaats te krijgen
Ruud is dan een goede kandidaat want Karin doet dat ook al en misschien ook Maurice. Dat zijn er drie.
Er moet dus tweede komen met drie stemmen en dat kan heel goed Karin worden : nml Bart, Ruud en Willempie
Het publiek is of voor Bart en stemt verdeeld over de twee anderen en wie tegen Bart is (die zijn er bij iedere uitgesproken persoonlijkheid) stemt op Bart en misschien zijn dat er net genoeg om Bart te doen vertrekken.
Het zal deze keer hoe dan ook heel close zijn.

The future is after you
pi_224253
Goed punt doc, dat Willem uit strategisch oogpunt op K+M gaat stemmen. Want als die er in blijven is het zo goed als zeker dat Willem en de andere persoon die zich dan nog in het huis bevind op hem gaan stemmen. En dan ben je automatisch genomineerd voor de belronde. Want K+M kunnen dan ook nooit meer dan 2 stemmen krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 1999 @ 02:59:00 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_224254
Pffff... wat denken jullie hier allemaal diep over na...

Ik denk dat er miscchien 2 in het huis zijn die er ZO diep over nadenken nml. Karin en Willem...die zullen dus 'preventief' nomineren... de rest gaat op 'gevoel'

Mijn gok...:
Karin stemt op Ruud en op Bart...2 sterke minder
Maurice: Bart, maar de tweede is moeilijk...niet op Karin...dus blijven Ruud en Willem over...ik gok op Willem.
Willem: In ieder geval Karin of Maurice, want die 2 eenheid kan hem later opbreken... mijn gok Karin, want die is sterker als Maurice. en als tweede dan bart, maar ik denk dattie K & M alletwee nomineerd
Bart : Karin en Maurice...hoewel Willem ook wel kan....
Ruud : Karin en Maurice want Bart en Willem zijn z'n maatjes ( ff lekkur knuffulu)

Meest waarschijnelijk opgeteld:
Karin 3
Maurice 3
Willem 1
Bart 2
Ruud 1

Mijn voorspelling voor de winnaar....Bart

pi_224255
Helemaal eens ..
Ik hoop echt dat Maurice eruit gaat, wat een irritante kerel. Zij vriendin kan hem dan eindelijk les geven, want praten kan die echt niet..
pi_224256
Wat ik mis in alle bespiegelingen is de vele malen door Karin gemaakte opmerking; “met sinterklaas ben/wil ik weer thuis zijn”. Nu zijn de nominaties 1 week later dan in het oorspronkelijke schema staat aangegeven. Vermoedelijk heeft zij gedacht of gehoopt dat zij er aanstaande donderdag, twee dagen voor sinterklaas, volgens het oude schema, al dan niet vrijwillig uit zou gaan. Als zij er al met de gedachte in is gegaan om met sint weer thuis te zijn, denk ik dat zij met de kerst zo wie zo thuis wil zijn. In haar verhaal over haar ziekte klonk iets van, het kan het wel eens mijn laatste kerst zijn. Denk aan haar kinderen, en de waarde die de kinderen voor haar hebben. In deze redenatie kan ik mij goed voor stellen dat wanneer haar maatje Maurice er volgende week uit gaat, zij of tegelijkertijd of zeer kort daarna ook vrijwillig zal vertrekken. Voor het geld, zoals we alle weten, hoeft zij het niet te doen. Haar motivatie was te kijken of haar gezin het ook kan redden zonder haar.

-

[Dit bericht is gewijzigd door PINOK (Datum 28 November 1999).]

  zondag 28 november 1999 @ 11:16:00 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_224257
quote:
op 11-28-1999 om 09:20 AM schreef PINOK het volgende:
In deze redenatie kan ik mij goed voor stellen dat wanneer haar maatje Maurice er volgende week uit gaat, zij of tegelijkertijd of zeer kort daarna ook vrijwillig zal vertrekken.
-


Je vergeet dat ze een keer in een aflevering tegen Maurice vertelde dat de psycholoog had gezegd, iets in de trant van: "Je bent je aan het voorbereiden tot het einde he?"

Zij vertelde Maurice haar eerste idee (eruit met St.Klaas) en ontkende zeker niet langer te willen blijven. Valt dus denk ik wel mee hoor dat vrijwillig willen vertrekken. Ze is vrij sterk en zal er best voor gaan, tenzij ze echt in de put raakt misschien en de overige bewoners haar daar niet uit kunnen halen.

fake a dream
pi_224258

Kimmie,

Het is niet dat ik denk dat ze speciaal door het vertrek van Maurice het huis zal verlaten. Ik vraag me af of ze niet simpel gevolg geeft aan haar oorspronkelijke plan om voor de feestdagen naar huis te gaan en dat zou handig samen kunnen vallen met het vertrek van Maurice.

Nogmaals, zij zit niet op het geld te wachten. Het gaat haar om andere waarden.

-

pi_224259
quote:
Van de BB-site:

Loten voor nominaties

Ruud, Karin en Willem bespreken het nomineren. Ze vinden het nu wel erg moeilijk worden. Willem: “Ik heb in de dagboekkamer gezegd dat ik het nomineren heel moeilijk vind. Ik weet niet wie ik moet kiezen. Elke keus is slecht. Ik denk dat ik het maar weer met papiertjes ga doen.” Karin kan zich hierin wel vinden: “Ja, het blijft moeilijk, maar die papiertjes vind ik wel een goed idee.” Ruud: “Ja, een slechte keus is ook een keus.” Als de bewoners daadwerkelijk gaan loten wie er genomineerd wordt, kan er dus van alles gebeuren. Bijvoorbeeld dat Ruud en Willem genomineerd worden....?


Zoiets kan nog aardige verrassingen opleveren; Ruud tegenover Bart ofzo in de volgende ronde

  donderdag 2 december 1999 @ 02:26:00 #19
622 spider
in the worldwide web
pi_224260
Karin will naar huis.
Ze zal door iedere bewoner een stem krijgen.

Karin maakt het voor Maurice makkelijk.
Ze stemt op Bart en Ruud.

Bart vindt Willem schijnheilig en irriteert zich aan Maurice.
Hij stemt op Maurice en Karin.


Ruud will met Bart en Willem overblijven.
Hij stemt op Maurice en Karin.

Willem vindt Bart een te grote concurrent.
Hij stemt op Bart en Karin.

Karin 4
Bart 2
Maurice 2
Ruud 1
Willem 0

Het publiek stemt op Maurice of Karin.
Mijn gok:Maurice gaat eruit.


  donderdag 2 december 1999 @ 02:38:00 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_224261
Ik weet het even niet meer, het schuift op het moment allemaal zo heftig dat ik denk dat ik maar eventjes wacht tot maandaag voor ik weer wat zeg over de nominaties
pi_224262
Hoewel de voorspellingen iedere keer weer anders zijn dan we verwachten, toch maar een poging:

Karin zal Maurice niet kwijtwillen, maar Ruud wel. Rest haar de keuze: Bart of Willem. Ze heeft een veel betere band met Bart gekregen en ze ergert zich soms duidelijk aan Willem, dus ik verwacht dat zij Ruud en Willem nomineert.

Bart zal waarschijnlijk Maurice nomineren en bij de keuze tussen Ruud, Willem en Karin zal hij waarschijnlijk voor Ruud kiezen (die hij vorige keer ook al nomineerde).

Maurice nomineert Bart en (Ruud of Willem). Aangezien hij in alle stilte toch behoorlijk kritisch lijkt, sluit ik niet uit dat hij Willem nomineert.

Ruud nomineert Karin en Maurice. Lijkt me duidelijk.

Willem nomineert Bart en Maurice. Bart omdat hij daar veel moeite mee heeft, wat ook blijkt uit al zijn roddelgesprekjes. Maurice omdat Karin een te interessante gesprekspartner/vertrouwenspersoon is en hij nog steeds Ruud als maatje beschouwt.

Dat levert op:

Karin: 1
Ruud: 2 / 3
Willem 1 / 2
Bart 2
Maurice 3

Bij een keuze tussen Maurice en Ruud zal de eerste waarschijnlijk moeten vertrekken.
Als Ruud twee stemmen krijgt, dan worden alle vier de mannen genomineerd en kan het wel eens anders aflopen, met het vertrek van Willem, die er steeds negatiever afkomt.

godverdikkie, zeg!
pi_224263
<dream mode on>
Zou het niet prachtig zijn als Willem EN Ruud beide alleen genomineerd worden?

Wie zou er dan over blijven
<dream mode off>

*** I have this condition ***
pi_224264
Leuke analyses allemaal, maar ik denk dat de bewoners niet zo ver doordenken. Vergeet niet dat wij als kijkers veel meer informatie over de bewoners hebben, ook al probeert Veronica ons zoveel mogelijk op het verkeerde been te zetten (wat ze mbt Willem en Bart erg goed lukt).
En natuurlijk beleven de beleven de bewoners alles heel anders. Zei Bianca immers niet dat eten het allerbelangrijkste was in het huis? In dat geval denk ik niet dat Willem ook maar een stem krijgt, die heeft hij al erg lang niet meer gekregen. Bovendien lijkt Willem mij de populairste bewoner onder de rest. Hij kan met iedereen goed opschieten, en in tegensteling tot wat Veronica ons wil laten geloven en waar ook erg veel Fokkers instinken, heeft hij voor iedereen wel een positief woord over, ook waar ze niet bij zijn.
Ik vermoed dat Willem de volgende keer weer gaat nomineren met briefjes. Als hij meer bewoners zover weet te krijgen konden er nog wel eens leuke resultaten uit komen. Wat te denken van de keuze tussen Ruud en Willem? Dat zou vooral Maurice erg goed uitkomen.
En wat ook nog een mogelijkheid is, is dat ze afspreken wie ze gaan nomineren zodat ze allemaal 2 stemmen krijgen. Dit wilden ze al eerder doen, en het is onlangs weer ter sprake gekomen.
Hoe dan ook, het is duidelijk wie er de volgende keer uitgaat: Maurice. Daarna wordt het moeilijker, de mogelijkheden zijn Bart en Karin. Iedereen hier op Fok! schijnt te denken dat Bart gaat winnen, maar dan moeten Fokkers wel massaal gaan stemmen! Het 'doorsnee'publiek heeft nog een overweldigende voorkeur voor Ruud en Willem, op enige afstand gevolgd door Karin. Bart is eigenlijk alleen populair onder jongere kijkers, en Maurice bij niemand.
Mijn gok voor de laatste drie is dus: Karin, Ruud en Willem. Niet geheel toevallig de oudste bewoners, vanaf het begin al. Afhankelijk van wie er belt (mannen of vrouwen) zal Ruud of Willem gaan winnen. En zeg nou zelf, dan hebben we toch wel liever Willem met z'n allen?
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  donderdag 2 december 1999 @ 11:24:00 #24
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_224265
De eerste keer bij Fokzine, fantastisch, geweldige sites, vooral de anti-Willem reacties spreken mij zeer aan ! Kunnen we niet met veel mensen mailen naar BB, dat dat achterlijke laffe gedoe met die lootjes verboden moet worden, nogal makkelijk, ik kon er niks aan doen, ich habe es nicht gewusst, ik ben niet schuldig, het lot heeft bepaald ONZIN !!!! Gewoon twee namen noemen, geen gezeik, moeilijk of niet !! Groeten Dark
Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_224266
ja, ben het met je eens. Het is gewoon een vorm van lafheid volgens mij.
Want wat is er nu moeilijker om 2 mensen te nomineren waar je mee in huis zit.
Kijk als je zou kunnen nomineren en die gast (en ) dan niet meer in de ogen hoeft te kijken, dan wordt het een eitje. Maar dat is dus niet het geval,
pi_224267
Ruud heeft al aangegeven dat hij het nomineren met briefjes iets lafs vond hebben. En ik meen dat het Bart was die hem toen bijviel. Ruuds zgn. sporthart en survival of the fittest theorie strookt dan ook niet met de Grote Willem Loterij.
pi_224268
Bart: Maurice + Karin
Ruud: Maurice + Karin
Maurice: Bart + Ruud
Karin: Bart + Ruud

En dan Willem, van Willem kan ik echt geen hoogte krijgen, dan weer Bart en dan weer Karin en Maurice. In ieder geval gaat Willem wel de doorslag geven.

Willem: Bart + Maurice

Bart: 3
Maurice: 3
Karin: 2
Ruud: 2
Willem: 0

Wat is de definitie van "back to basic" Die van VOO is het niet!!
  donderdag 2 december 1999 @ 16:19:00 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_224269
ik denk dat deze keer Bart zeker niet op Karin zal stemmen en andersom ook niet... Karin had bart al iet wiet waait weg gekozen dus zal deze keer iets anders stemmen ... maar we zien het maandag wel ( of zondag op de streams)
en inderdaad bedenk dat in het huis de Tv redactie het niet voor het zeggen heeft
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 december 1999 @ 21:55:00 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_224270
[quote Bovendien lijkt Willem mij de populairste bewoner onder de rest. Hij kan met iedereen goed opschieten, en in tegensteling tot wat Veronica ons wil laten geloven en waar ook erg veel Fokkers instinken, heeft hij voor iedereen wel een positief woord over, ook waar ze niet bij zijn.

[/quote]


Das waar ja

pi_224271
Goed....ik had een eigen gedachte over de naderende nominaties, en ik zag hem niet eerder geplaatst (of heb ik iets gemist?)...dus daarom bij deze mijn idee voor maandag....

Bart nomineert Willem en Karin. Willem omdat dat naar Barts gevoel de minste van de groep is waarmee hij op kan schieten, en Karin omdat Bart geen zin heeft in een moederfiguur, zeker gezien de opstelling van Karin de laatste dagen / weken.
Willem nomineert Bart en Maurice. Bart lijkt me een duidelijk geval, en Maurice omdat dat voor Willem de meest ver van zich afstaande persoon is van de drie overgeblevenen waar hij uit kiezen kan.
Ruud nomineert Willem en Maurice. De laatste dagen lijkt het erop dat Ruud goed overweg kan met Bart, en ook Karin zal Ruud niet nomineren. Blijven er dus twee over.
Maurice nomineert Bart en Ruud. Bart lijkt me een logische keuze, en Ruud omdat ik denk dat het contact tussen Maurice en Ruud minder is dan het contact van Maurice met de andere twee.
Karin tenslotte, is het moeilijkste geval. Karin zal Bart nomineren, om redelijk duidelijke redenen, de tweede nominatie van Karin zal gaan naar Ruud, wederom als de vorige nominatie een verloren stem gewaand.

Al met al levert dat de volgende eindstand op...naar mijn verwachting:
Bart: Willem + Karin
Willem: Bart + Maurice
Ruud: Willem + Maurice
Maurice: Bart + Ruud
Karin: Bart + Ruud.

Bart: 3 stemmen
Willem: 2 stemmen
Ruud: 2 stemmen
Maurice: 2 stemmen
Karin: 1 stem

Zoals de internet polls er nu voor staan, mag Maurice zijn koffer pakken. Maar als VOO de anti-Willem actie nog even doorzet, kon daar wel eens verandering in komen als Willem inderdaad genomineerd wordt.

We wachten af...

[Dit bericht is gewijzigd door dasaliz (Datum 02 December 1999).]

net niet te oud
  vrijdag 3 december 1999 @ 00:21:00 #31
995 PeteRp
What a decade!
pi_224272
Volgens mij heeft Willem met zijn "natuurlijke leider"-act meer krediet verspeelt bij de bewoners dan jullie denken. het valt me op althans dat Willem er zo mild afkomt in de nominaties.
De volgende personen hebben volgens mij de buik een beetje van Willem vol en zouden hem wel eens kunnen gaan nomineren:
Ruud (trekt meer en meer met B. op)
Bart (idem met R.)
Karin (moest puken van W.)
Maurice weet ik niet (denk dat hij Ruud nomineert + Bart)
Tell the others!
  vrijdag 3 december 1999 @ 00:39:00 #32
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_224273
Bijna goed Hunter, Pedro en dasaliz, het had echter moeten zijn:

Bart: Willem + Maurice
Ruud: Karin + Maurice
Maurice: Bart + Willem
Karin: Ruud + Bart
Willem: Bart + Maurice

Bart: 3
Maurice: 3
Karin: 1
Ruud: 1
Willem: 2

Publiek nomineert Maurice

Bart weet nu, na zijn 'onder twee ogen gesprek' met Willem, hoe Willem over hem denkt. Toen Bart merkte dat Willem zenuwachtig werd en begon te hyperventileren wist Bart hoe laat het was. Dus Barts eerste keus wordt Willem. Maurice heeft van Bart nog wat te goed van de vorige nominaties.

Ruud wil met de sterkste in het peleton de eindsprint inzetten en daar horen Karin en Maurice niet bij. Hier komt ook nog bij dat Karin en Maurice Ruud vanaf de Hot Chair de kast op lulden.

Maurice heeft nog steeds iets tegen Bart en dat gevoel werd door Willem extra uitgebuit en versterkt. Ook Willem moet er aan geloven. Maurice is het nu zat dat Willem de leidersrol op zich wilt nemen en hem regelmatig op de puntjes wijst en ook in de keuken van bepaalde dingen beticht.

Karin ergert zich al een tijd aan Ruud maar durfde het nooit te uitten. Ook haar vorige argument tijdens het nomineren van Ruud werd hiermee laf verdoezeld. Zij ergert zich met name aan zijn scheten, boeren, 'slappe' conversaties en seksistische uitspraken. Karin wil Bart zogenaamd weer zijn Sabine gunnen en gunt hem zomaar een 'gratis' nominatie (net zoals zij het de vorige keer deed met het 'zomaar zonder reden' nomineren van Ruud).

Willems keuze is duidelijk. Zijn argument met betrekking tot het nomineren van Bart moet nu wel onderbouwt worden en kan niet meer gecamoufleerd worden door vier blanco loten. Zijn argumenten heeft hij de afgelopen periode al uitgebreid voor de camera 's voorbereid en zal het nu weer in de DBK herhalen, hierbij zal hij de term 'slaat kant noch wal' weer herhalen. En Maurice begint hem de laatste tijd meer tegengas te geven. De 'leider' duldt geen tegenspraak!

Mijn wens is dan ook dat Willem zijn tot nu altijd redelijk verborgen slechte eigenschap (roddelen en stoken) zonder er zelf erg in te hebben verhevigt, zodat het publiek en de rest van de bewoners hem eindelijk door krijgen en daardoor het huis uit nomineren. Bovendien zullen de uitzendingen, zodra de roddelende kok niet meer aanwezig is hierdoor alleen maar aantrekkelijker worden. Karin balen omdat zij nu vaker achter het fornuis moet gaan staan en de rest van de bewoners kunnen dan met vaste regelmaat, zoals Willem vanavond al zei, het eten verprutsen.

met een glaasje tjendol erbij...

pi_224274

Katjoeng,

Je gaat er nu van uit dat Willem niet opnieuw via lootjes zijn nominatie maakt. En dat weet ik nog niet zo zeker. De lootjes zijn hem de vorige keer erg goed bevallen.

  vrijdag 3 december 1999 @ 01:05:00 #34
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_224275
quote:
op 12-03-1999 om 12:50 AM schreef PINOK het volgende:

Katjoeng,

Je gaat er nu van uit dat Willem niet opnieuw via lootjes zijn nominatie maakt. En dat weet ik nog niet zo zeker. De lootjes zijn hem de vorige keer erg goed bevallen.


Een tweede keer Bart nomineren via lootjes zou voor het publiek en redactie niet acceptabel zijn. Dus Willem heeft zijn 'missie' de afgelopen periode vast voorbereid door 'openlijk' Bart af te kraken zodat hij bij het nomineren een argument heeft. Bovendien vermoed ik dat Willem de opdracht heeft gekregen om het niet meer via lootjes te doen.

met een glaasje tjendol erbij...

pi_224276
Uit de streams van vanavond:

quote:
op 12-02-1999 om 08:22 PM schreef Dwientje het volgende:
<snip>
Karin verteld M. over de brief die W. heeft gekregen en dat daar in stond:
Alles gaat goed met ons, we hebben alleen last van de roddelpers.
K. vindt dat niet een prettig idee
unquote.

Gaat Willem nu de 'fase Mona' in ?? ---> bewerking in de DBK over 'de situatie thuis' in combinatie met negatieve profilering ?

  vrijdag 3 december 1999 @ 02:19:00 #36
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_224277
quote:
op 12-03-1999 om 01:10 AM schreef Moor het volgende:

Gaat Willem nu de 'fase Mona' in ?? ---> bewerking in de DBK over 'de situatie thuis' in combinatie met negatieve profilering ?


Als Willem nu de 'fase Mona' in gaat dan heeft hij 't aan zichzelf te danken.

met een glaasje tjendol erbij...

  vrijdag 3 december 1999 @ 02:38:00 #37
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_224278
Hm, De psych bekijkt de gesprekken en de strategie die de bewoners gekozen hebben.

Het "lootjes trekken" bevalt hem niet.

Hij roept de bewoners, ieder apart, tot zich in de DBK, en manipuleert net zolang tot iedereen zich bekeerd tot een keurige verdeling in de uitslag van het nomineren

Dus:
Karin: Ruud + Willem
Bart : Ruud + Maurice
Maurice: Willem + Bart
Ruud: Maurice + Karin
Willem: Karin + Bart

(of iets in die geest

K: 2
B: 2
M: 2
R: 2
W: 2

Uiteindelijk beslist VOO dus
En die konden er echt niets aan doen dat de bewoners deze "slimme" manier , onderling hadden besproken.


------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 03 December 1999).]

pi_224279
Exact mijn idee, Quenda, en ik ben nog overtuigd dat het die psych. lukt ook !
pi_224280
Ik hoop heel erg dat Willem genomineerd word en door het nl publiek eruit gestemd wordt. Maar dat zal nog niet gebeuren, maar als JdM zo door blijft gaan met het uitzenden van sneaky Willem maakt hij de volgende nominatieronde een goede kans om het huis te verlaten. Hij mag niet winnen, daar zou ik echt last van hebben, ik heb zo'n hekel aan die vent huuuhhuu
Erg eigenlijk dat mensen die je niet kent zoveel in je los kunnen maken, maar ik ben er echt van overtuigd dat W fouter dan fout is.
Het blijft moeilijk dat voorspellen van die nominaties maar wel erg leuk, zelf heb ik al aardig wat weddenschappen gedingest, maar nog nooit heeft iemand overtuigd gewonnen.
Oke:
Willem : Bart hij kan niet uitstaan dat Bart is zoals hij altijd heb willen zijn. en Karin om concurentie uit te schakelen.
Bart : Karin omdat ze zeurt over moltons en andere onbelangrijke zaken en Willem omdat hij voelt dat die fout is (hoop ik)
Maurice : Ruud daar heeft die niks mee en Bart die heeft die nooit gemogen.
Ruud : Karin en Maurice zijn beide veels te beschaafd voor Ruud beschikken niet over een winnaar/vechters mentaliteit volgens hem.
Karin : Ruud ze ergert zich echt aan dat
a-sociale cq primitieve gedrag van hem (kan ik wel begrijpen) en Bart omdat die zo opstandig/lastig kan zijn (hij luistert niet)
B=3
K=3
R=2
M=1
W=1
Nu weet ik niet of het publiek mag kiezen uit B k en R of alleen B en K.
Ruud zal er niet uitgestemd worden, de strijd tusssen B en K zal nog spannend worden want beiden hebben volgens mij een hele trouwe aanhang.
En dan blijf ik hopen dat JdM de komende weken de beelden zo zal manipuleren dat W met stip eruitgestemd word.

  vrijdag 3 december 1999 @ 13:29:00 #40
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_224281
Als Karin haar zin door kan drijven denk ik dat ze de nominaties inderdaad onderling af zullen spreken zodat iedereen twee stemmen krijgt. Bart zal tegenwerken omdat hij de anderen niet vertrouwt en bang is dat hij, ondanks de afspraken, door iedereen genomineerd wordt onder het mom van: "oeps ik dacht echt dat ik op jou moest stemmen."
Hopenlijk trekken ze andere kleren aan dan bij de vorige nominaties, anders moeten we ook nog op de haarlengte van de bewoners letten als ze in de dagboekkamer zitten.
Terug uit het enge bos
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')