abonnement Unibet Coolblue
pi_61961652
Het is alweer bijna sinterklaas en de marsepein ligt in alle winkels Toen mijn kat dat hoorde was hij direct enthousiast.

Anywees, waar het om gaat mijn kleine zwarte katje van 6 maanden is helemaal gek op marsepein, hoe slecht is dit voor hem? Hij eet maar een klein beetje ervan, want volgens mij isset niet zo goed voor hem.

Ideeën?
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_61961684
Als er chocola opzit zou ik het helemaal niet meer geven , je vergiftigd er je kat mee
pi_61961716
ach, marsepein bestaat voornamelijk uit amandelen en suiker. Ik denk dat het wel meevalt als hij af-en-toe een klein stukje krijgt.

Wel z'n tandjes poetsen, hè.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61961755
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:36 schreef zeemonster het volgende:
Als er chocola opzit zou ik het helemaal niet meer geven , je vergiftigd er je kat mee

Waarom de knipoog, chocolade is echt giftig.
Geen knipoog.

Bij debielen zoals de TS moet je alle twijfel wegnemen. Begrijp dat dan.
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:41:43 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_61961777
Eten die van mij ook al jaren. Ze zijn nog steeds niet stuk, dus het zal wel goed zijn. En ze vreten net zo goed speculaas, patat en loempiasaus. Zijn net stofzuigers
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_61961782
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:33 schreef m3nster het volgende:
Het is alweer bijna sinterklaas en de marsepein ligt in alle winkels Toen mijn kat dat hoorde was hij direct enthousiast.

Anywees, waar het om gaat mijn kleine zwarte katje van 6 maanden is helemaal gek op marsepein, hoe slecht is dit voor hem? Hij eet maar een klein beetje ervan, want volgens mij isset niet zo goed voor hem.

Ideeën?
MIjn kat is dol op olijven is dit ook slecht voor hem?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_61961805
Ja je hebt gelijk ook maar dat is meer omdat ik niet weet waar marsepein uit bestaat, heb het namelijk nog nooit gegeten ... ik weet dan weer wel dat zowel katten als honden geen chocolade mogen eten.

Het is sowieso het beste om je kat alleen datgeen te geven wat voor hem geschikt is, dus kattenvoer of kattensnoepjes.
pi_61961806
Ik zou zelf gewoon geen dingen geven aan katten die niet voor katten zijn bedoeld. Zout en chocolade zijn sowieso vergif voor katten, ik weet niet of dat daar in zit, maar ik zou zelf geen risico nemen met iets wat in de eerste instantie niet voor katten is gemaakt.

Mijn katten krijgen kattenvoer, meer niet. Heel soms valt er iets op de grond in de keuken en is het onderschept voordat ik kon reageren, maar ik geef nooit expres 'mensenvoedsel' aan ze.
pi_61962000
Ik denk dat dat geworden alleseters zelf wel weten waar ze wel of niet ziek van worden. Mijn hond is verzot op olijven, mandarijntjes en witte wijn en moet niets hebben van chocolade.
Tja, marsepein is niet meer dan suiker en amandelen. Ik zou me daar niet zo druk over maken toch.
  zondag 28 september 2008 @ 00:15:09 #10
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_61962258
mijn kat eet alleen maar brokjes en spinnen
O en af en toe een stukje kipfilet
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zondag 28 september 2008 @ 00:16:14 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61962276
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:55 schreef Stali het volgende:
Ik denk dat dat geworden alleseters zelf wel weten waar ze wel of niet ziek van worden. Mijn hond is verzot op olijven, mandarijntjes en witte wijn en moet niets hebben van chocolade.
Dat jouw hond dat toevallig zo heeft zegt natuurlijk niks. Er zijn echt zat honden en katten die zichzelf doodleuk zouden vergiftigen door iets te eten wat op het eerste gezicht best lekker lijkt maar uiteindelijk toch niet zo goed blijkt te zijn.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:43 schreef zeemonster het volgende:
Ja je hebt gelijk ook maar dat is meer omdat ik niet weet waar marsepein uit bestaat, heb het namelijk nog nooit gegeten ... ik weet dan weer wel dat zowel katten als honden geen chocolade mogen eten.

Het is sowieso het beste om je kat alleen datgeen te geven wat voor hem geschikt is, dus kattenvoer of kattensnoepjes.
Dat, vooral. Zelfs als het niet slecht is, waarom zou je het willen geven?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_61962317
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:43 schreef Henno het volgende:
Ik zou zelf gewoon geen dingen geven aan katten die niet voor katten zijn bedoeld. Zout en chocolade zijn sowieso vergif voor katten, ik weet niet of dat daar in zit, maar ik zou zelf geen risico nemen met iets wat in de eerste instantie niet voor katten is gemaakt.

Mijn katten krijgen kattenvoer, meer niet. Heel soms valt er iets op de grond in de keuken en is het onderschept voordat ik kon reageren, maar ik geef nooit expres 'mensenvoedsel' aan ze.
Jouw katten zitten binnen en kome nooit buiten gok ik?

ik heb ook binnenkatten en die krijgen heel soms : galia meloen , kaas en gekookte kip of rijst ...

maar vroeger toen er nog geen biobak te bekennen was en de katten nog buiten rond struinden ...gingen alle vuilniszakken open en de katten vraten alles....
ze kunnen veel hebben hoor (ws meer dan je denkt )
Je moet er eigenlijk van uit gaan dat een kat is als een mens.....niet elk mens kan tegen bepaalde stoffen die in voedsel zitten.
Voordeel dat een mens kan praten en bij een kat moet je gaan gissen......
Thank Drunk I'm a Goddess!
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 00:26:13 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_61962411
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:55 schreef Stali het volgende:
Ik denk dat dat geworden alleseters zelf wel weten waar ze wel of niet ziek van worden. Mijn hond is verzot op olijven, mandarijntjes en witte wijn en moet niets hebben van chocolade.
Tja, marsepein is niet meer dan suiker en amandelen. Ik zou me daar niet zo druk over maken toch.
Mijn hond is echt dol op chocolade hoor en hij heeft ook al een aantal keren chocolade gepikt en ons de stuipen op het lijf gejaagd
Gelukkig was het nooit genoeg voor hem om echt ziek van te worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 28 september 2008 @ 00:40:09 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61962586
Jack Russel van mijn cursus mevrouw heeft een keer een hele schaal paaseieren leeggegeten, nergens last van gehad
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 28 september 2008 @ 00:40:25 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61962591
Dacht dat het aan de cacaosoort ligt
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 28 september 2008 @ 01:01:53 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61962887
Mijn kat jat ook al jaaaaaaaaaaaren chocolade. Hij weet zelfs de lades open te pulken als hij weet dat er chocola in huis is.
Ik mag lijen dat dat kreng al kilo's chocolade heeft weggewerkt in zijn leven ( 18 )
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat wij alleen >80% pure choco in huis hebben. Soms met noten En die lust ie ook.

En nee, marsepein kan geen kwaad. Wilde katten zitten ook niet op Purina, maar vreten alles wat ze kunnen vreten.
pi_61963139
Hoe donkerder de chocola hoe slechter het juist is ...

http://www.allemaalkatten.nl/verzorging/chocolade.html
pi_61963252
Het ging over marsepein toch? .

Amandelen en suiker...
  zondag 28 september 2008 @ 01:27:42 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61963292
quote:
De kans dat uw kat een ernstige vergiftiging oploopt door het eten van witte- of melkchocolade is erg klein, ze moeten er wel heel veel van eten om vergiftigings-verschijnselen te krijgen. Een hond kan echter al lichte vergiftigings-verschijnselen krijgen na het eten van een hele reep melkchocolade.
Nou zeg Dát wist ik dan weer niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 28 september 2008 @ 01:29:16 #20
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_61963310
Ik heb ook graag marsepein. Mijn kat eet graag een patatje met mayonnaise.
  zondag 28 september 2008 @ 01:40:11 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61963459
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:17 schreef TheStonedOne het volgende:
Hoe donkerder de chocola hoe slechter het juist is ...

http://www.allemaalkatten.nl/verzorging/chocolade.html
Nou da's mooi kut, want hij is al 18 en eet dit al sinds zijn eerste levensjaar.
Nu moet ik die klojo zeker zelf afschieten?
pi_61964014
Nou het waren van die marsepein bolletjes zonder chocolade.. Dus het valt allemaal wel mee, en inderdaad katten zijn echt alles eters,. zoals honden, sommige dingen lusten ze dan ook echt niet, maar het meeste gelukkig wel
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_61970789
Hmm... ik zou mijn kat geen snoepgoed geven. Lijkt me niet zo gezond. Het is al niet goed voor mijn tanden, en ik poets ze tenminste nog twee keer per dag. Laat staan wat 't dan met de poes doet..
Ik heb hier nog geen gekke eetgewoonten ontdekt. Gewoon brokjes, natvoer en kattensnoepjes
Kleur buiten de lijntjes.
pi_61971253
Ik vind het stupide vermenselijking van dieren om je kat snoepgoed te gaan geven of je hond alcohol. Het kán gewoon niet goed zijn voor het dier, dus waarom zou je? Als je ze een lekker extraatje wil geven zijn er zat snoepjes en snacks te krijgen die wél passen bij het dier. Een kat is geen alleseter, een kat is een carnivoor. Hij moet dus eten eten wat daarbij past.

Nog los daarvan kan een kat helemaal geen zoete smaken proeven, daar heeft hij geen receptoren voor in de tong. Ook al zal lang niet ieder dier ziek worden van dit soort 'hapjes', het enige nut er van is dat het zo lollig is dat je kat iets eet wat jij eet. Voor de kat heeft het geen nut. Dus ik zou toch echt proberen te voorkomen dat je dieren dingen eten die niet voor ze bedoelt zijn, en ze zéker niet expres zulke dingen gaan voeren.

Het hele idee van 'een dier weet zelf wel wat goed voor hem is' vind ik volslagen onzin. Katten zijn dol op zout, om evolutietechnische redenen is dat slim, net zoals dat wij mensen dol zijn op zoet omdat fruit zoet is en we vitamines nodig hebben. Die kat kan niet bedenken dat zout in de hoeveelheden die hij als huiskat kan krijgen niet gezond zijn. Zo kun je voor al die zogenaamd leuke hapjes wel een reden bedenken waarom een dier het mogelijk eet - dat maakt het niet ok om het ze te geven. Een dier kan zichzelf wel degelijk ziek eten.
  zondag 28 september 2008 @ 15:20:12 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61971396
Katten eten ook weleens planten.
Sommige katten zelfs vis.

Moeten we maar gaan afstraffen? Het is immers een carnivoor. Mag niet. foei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')