Foto's van de 'nieuwe' bussen in Alkmaar: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroendivendal/quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
[..]
Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in de
lage toeren rijdt. Die gasbus heeft ook nog eens een sportuitlaat, dus als ie gas geeft komt er zo'n hele vette
grauw uit de achterkant terwijl ie bij stationair juist zo stil als een muis is.
[..]
En dan schuif je zo van die platte zittingen af.
[..]
1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.
Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...quote:[..]
Dat lijkt me godsonmogelijk.
Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
Toevallig vorige week bij Cosmo Bolsward fotos gemaakt, en je hebt gelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl
Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.quote:
Nee, die discussies lopen daar wat door elkaar heen. Het gaar daar wel degelijk over xx en niet over Kubusquote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
Die zijn afgezaagd. Beknellingen en zo, dan heb je dat wel 's.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggen
[..]
Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.
Het was een sjoofs oordeel. Niet noodzakelijkerwijs een passagiers oordeel.quote:
Ik prefereer de gelede Citaro's van GVB en Connexxion. Twee extra versnellingen die ook nog eens overdrive zijn en ik vind de versnellingsbak een mooi geluid maken als de bussen vanuit de hoogste versnelling remmen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan. Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??
ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen. hopelijk geen afgedankte amba's. erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
Dat zijn gelede. ik kan tot op heden nog gen interieur vinden van een standaard Citaro.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook?
Misschien verwar je je met die afsluitbare aanhanger?quote:had toch te maken met sociale controle??
quote:ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen.
Die gaan al naar NH-N.quote:hopelijk geen afgedankte amba's.
quote:erg jammer dat de alliances weg gaan,
Welke, en hoe rijden die dan anders dan de 8000?quote:2500/2600-series rijden heeerlijk.
Berkhof ST2000NL met Premier kopquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan.
Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.quote:Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel
* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.quote:en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.
Nou, die van Alkmaar dus niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelede Citaro's zijn prima hoor.
Bij deze dus wel degelijk. Was daar eventjes gaan zitten om uit te vinden hoe die motor nou eigenlijk geplaatst was. Nou, daar was helemaal geen enkele onduidelijkheid over -als je de plaatsing van de motor compartiment luiken even buiten beschouwing laat-.quote:De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet.
Dit ding was oorverdovend tijdens het optrekken.quote:Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten. Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207. In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Berkhof ST2000NL met Premier kop
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15647
[..]
Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.
[..]
* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.
En je bent niet in de war met 1300 en 2100 wagens (ook Premiers) ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten.
quote:Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten
Da's maar goed ook. Harder mag ie toch niet, krijg je een bon.quote:en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207.
Vermoedelijk vanwege een verschillende begrenzing.quote:In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |