abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2008 @ 02:22:47 #201
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62545580
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.
[..]

Dan hebben ze dat alvast gemeen met de ardgas bus. "t Is volgens mij een lagetoeren bus die constant in de
lage toeren rijdt. Die gasbus heeft ook nog eens een sportuitlaat, dus als ie gas geeft komt er zo'n hele vette
grauw uit de achterkant terwijl ie bij stationair juist zo stil als een muis is.
[..]

En dan schuif je zo van die platte zittingen af.
[..]
Foto's van de 'nieuwe' bussen in Alkmaar: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroendivendal/
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:27:10 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62548451
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 02:03 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Tsja, de kilometers zijn in Fryslân dan ook een heel stuk langer dan in 't Gooi hè.
1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggen
quote:
[..]

Dat lijkt me godsonmogelijk.
Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:33:00 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62548576
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:

Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:04:03 #204
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_62550545
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:38 schreef BeefRWijker het volgende:


Breek me de bek niet open over een gelede Citaro. Wat een ramp.
Btw, Alkmaar heeft z'n eerste nieuwe Citaro's voor de stadsdienst binnen.
Interessante indeling van 't zit meubilair achterin met 2x 3 stoelen overdwars naar mekaar toe en een achterbalkon.

zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??

ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen. hopelijk geen afgedankte amba's. erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:09:33 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62550683
Ik hou het op MAN voor Fryslân
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62551666
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
"Connexxion 4164 Utrecht "
busfoto.nl

Volgens mij stond deze afgelopen zaterdag nog in Bolsward bij Cosmo Trucks, tezamen met aan aantal
van z'n broertjes en zusjes uit de 416x range. Verder stond er ook nog eentje van Syntus op een brug.
Toevallig vorige week bij Cosmo Bolsward fotos gemaakt, en je hebt gelijk.
pi_62551750
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hou het op MAN voor Fryslân
Qbuzz ja
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:51:32 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62551779
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Qbuzz ja
Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62551824
Bron Peterselieman?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:02:24 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62552011
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Bron Peterselieman?
Komt nog niet veel verder dan dit, dus het is helaas nog even afwachten.
Bussentopic #13
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62552053
Oh, dat gaat gewoon over Qbuzz dus
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:05:59 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62552107
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh, dat gaat gewoon over Qbuzz dus
Nee, die discussies lopen daar wat door elkaar heen. Het gaar daar wel degelijk over xx en niet over Kubus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62556295
nouja als die MANnekes beter goed bevallen bij Kubus

dan mag XX die ook wel aankopen voor vervanging van de Procity's en Alliances die weer naar de reserve hoek worden verbannen
pi_62557340
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:

erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.


Idd; het zijn de Leylands van nu.
pi_62559200
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

1000 meter is nog steeds 1000 meter hoor, alleen zijn er hier wat meer kilomters af te leggen

[..]

Ik heb ik een gecrashte amba nog nooit afgebroken stoelen gezien en hier wel ...
Die zijn afgezaagd. Beknellingen en zo, dan heb je dat wel 's.
Bovendien is het een streek uitvoering met stoelen op podium terwijl een Amba deels hangende stoelen heeft
boven een vlakke vloer. De stoelen zijn diagonaal aan de zijkant gemonteerd. Zou wel eens willen zien wat er
dan gebeurt als er een tram naar binnen rijdt.
Beef R. Wijker
pi_62559560
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zit bij mijn weten een behoorlijke kans in dat ook xx ze hier in gaat zetten.

Zit ook in mijn hoofd. Heb ik volgens mij van een XX sjoof van NH.
Is volgens mij ook waarom niemendal123 er naar informeerde
Beef R. Wijker
pi_62559652
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:14 schreef J_TM het volgende:

[..]

Idd; het zijn de Leylands van nu.
Het was een sjoofs oordeel. Niet noodzakelijkerwijs een passagiers oordeel.
Bovendien zitten er 2 types in die range, de standaard en die met brede instap.
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:01:35 #218
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62559916
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelede Citaro's zijn prima hoor. De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet. Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Ik prefereer de gelede Citaro's van GVB en Connexxion. Twee extra versnellingen die ook nog eens overdrive zijn en ik vind de versnellingsbak een mooi geluid maken als de bussen vanuit de hoogste versnelling remmen.

De nieuwste gelede Citaro's zijn qua techniek de kers op de slagroom, omdat deze zeer rap schakelen en dan nog voldoende trekkracht (en acceleratie )hebben om de topsnelheid te behalen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:03:45 #219
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62559948
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook? had toch te maken met sociale controle??

ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen. hopelijk geen afgedankte amba's. erg jammer dat de alliances weg gaan, 2500/2600-series rijden heeerlijk.
Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan. Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.
pi_62560260
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

zo'n indeling hebben de zuidtangent citaro's toch ook?
Dat zijn gelede. ik kan tot op heden nog gen interieur vinden van een standaard Citaro.

Edit: Hebbes:



Dat achterbalkonnetje blijkt toch gewoon een bank te hebben.
Dat kon ik van buiten niet zien en dat heeft mijn fantasie kennelijk ingevuld, al die staande stangen ook.
quote:
had toch te maken met sociale controle??
Misschien verwar je je met die afsluitbare aanhanger?

busfoto.nl
quote:
ik ben benieuwd wat voor lagevloers bussen we in december/januari in friesland krijgen.
quote:
hopelijk geen afgedankte amba's.
Die gaan al naar NH-N.
quote:
erg jammer dat de alliances weg gaan,
quote:
2500/2600-series rijden heeerlijk.
Welke, en hoe rijden die dan anders dan de 8000?

[ Bericht 18% gewijzigd door BeefRWijker op 21-10-2008 20:31:22 ]
Beef R. Wijker
pi_62560631
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben echter wel blij dat de 2300-Berkhofs eruit gaan.
Berkhof ST2000NL met Premier kop

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15647
quote:
Voor de passagiers zijn deze ondingen oncomfortabel
Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.
quote:
en de buschauffeurs krijgen deze wagens met geen mogelijkheid vooruit als er een kleine klim overweldigd moet worden.
* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.
Beef R. Wijker
pi_62561116
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 10:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelede Citaro's zijn prima hoor.
Nou, die van Alkmaar dus niet.
quote:
De stoelen in die van Groningen Streek zitten soms wel wat dicht op elkaar, maar last van motorlawaai heb je daar zelfs achterin niet.
Bij deze dus wel degelijk. Was daar eventjes gaan zitten om uit te vinden hoe die motor nou eigenlijk geplaatst was. Nou, daar was helemaal geen enkele onduidelijkheid over -als je de plaatsing van de motor compartiment luiken even buiten beschouwing laat-.
quote:
Die van Groningen Stad zitten iets harder, maar er is meer ruimte tussen de stoelen. Nadeel van deze bussen is echter wel dat ze bij snelheden boven de 60 km/h meer lawaai maken, omdat de bus niet meer naar een hogere versnelling over kan schakelen. En een aantal van die dingen rijdt dagelijks wel even buiten de stad.
Dit ding was oorverdovend tijdens het optrekken.
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:06:00 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62561227
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:40 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Berkhof ST2000NL met Premier kop
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15647
[..]

Je kan 't natuurlijk ook overdrijven.
[..]

* BeefRWijker ontmoet anders de laatste tijd ook best sjoofs die er prima over te spreken zijn.
Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten. Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207. In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.
pi_62561902
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, echt serieus. Ik heb er aan het begin van dit decennium vaak in gezeten.
En je bent niet in de war met 1300 en 2100 wagens (ook Premiers) ?
Die 2100 schijnen rechtuit gevaarlijk te zijn geweest.
quote:
Voor mensen langer dan 1,80 meter krijg je al heel snel knieklachten
quote:
en op de fameuze lijn 59/52 (Noordwijk-Hoofddorp) kwamen ze nauwelijks boven de 80 km/h uit op de N207.
Da's maar goed ook. Harder mag ie toch niet, krijg je een bon.
quote:
In tegenstelling tot de Alliances, die nog wat trekkracht over hadden op die snelheid.
Vermoedelijk vanwege een verschillende begrenzing.
Je hebt helemaal niks aan trekkracht als je niet verder kunt accelereren.

[ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 21-10-2008 19:50:04 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:11:47 #225
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62569273
Volgens mij zijn de 2300-Berkhofs en de Alliances allebei begrensd op 100 km/h, daar ligt het niet aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')