abonnement Unibet Coolblue
pi_62270883
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En toch was het dus weer een alliance
Ja, het opgevoerde persbericht was dus nadrukkelijk fout.
http://www.noordhollandsd(...)de_fik_in_Den_Helder
Helaas moet je voor de eerste reactie doorscrollen. Daar staat een correctie dat het niet een stadsbus betrof
maar een streekbus.
Blijft het feit dat gelede Citaro's (zoals ze die ook hebben in Den Helder, zie Busfoto.nl) ook goed willen fikken.
Naast die van Connexxion in Alkmaar is er ook een van Arriva afgefikt bij de Schiphol Tunnel.
Het lag dus gezien de inhoud van het bericht het meest voor de hand dat het een Citaro was.
Beef R. Wijker
pi_62274333
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die fikken minder vaak af dan een Alliance.
Zou het zo kunnen zijn omdat daar ook nog al relatief veel van rondrijden/reden.
quote:
En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast.
quote:

Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.
Kennelijk niet voldoende:

quote:

"London fires

Main article: London articulated bus controversy

When Transport for London bought articulated Citaros in 2003 and 2004, four buses caught fire, although there were no casualties involved. In fact, one was burnt on its delivery journey, for unexplained reasons. Mercedes-Benz did, however, address the problem, though the buses were withdrawn for some time that saw the brief return of the just-retired Routemasters. Unfortunately, these buses were said to have marred the reputation of articulated buses in the United Kingdom, and some Londoners nicknamed them "Chariots of Fire"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O530_Citaro
Beef R. Wijker
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:28:54 #103
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62275041
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.

Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.

En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
pi_62275953
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze dan maar een zelfdestruct mogen doen.
D'r schijnt toch wel degelijk een structureel probleem in die bussen te hebben gezeten:

"Three incidents of fire on bendy buses led to the withdrawal of the 130-strong fleet from London.

The buses were brought back into service after engineers replaced and modified pipework in the bus engines which was identified as the problem."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7024164.stm
quote:
Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.

En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
Beef R. Wijker
pi_62278918
van morgen is Alliance 8042 ook gestrand..

reden onbekend
pi_62280101
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
pi_62283708
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
125x-127x (en daar zitten nog een paar O408 tussen) waarvan de eerste City's zijn
De Intercity's zouden zelfs nog wel eens B89's kunnen zijn (horizontaal rooster) maar
de City's zijn B96 en van het zelfde jaar dus zullen de IC's wel hele vroege B95's zijn.
Opvallend is dus dat ze zonder Thermo Kings zijn uitgerust. Busjes zijn zo'n 12 jaar oud.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:27:19 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62284108
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95. De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91. De serie 1138-1147 zijn weer B95.

Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken. De opvolger, de B91, was wel een succes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62285819
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95.
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Nog ideeën over die Thermo Kings, toevallig?
quote:
De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91.
quote:
De serie 1138-1147 zijn weer B95.
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95. Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
quote:
Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken.
En de source daarvan is?
quote:
De opvolger, de B91, was wel een succes.
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 13:41:33 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:55:48 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62286476
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Is één van de bronnen ja.
quote:
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
quote:
Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek
quote:
En de source daarvan is?
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
quote:
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62286544
dat was ook zo`n beetje elk jaar?
pi_62288350
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:55 schreef Peterselieman het volgende:

quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?

Is één van de bronnen ja.
En die zijn geheim?
quote:
quote:
Volgens arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
quote:
quote: Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
quote:
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
quote:
quote :Ik gok dus op B89. Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.

Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek

quote: En de source daarvan is?

Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
quote:
quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.

Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.

Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 15:12:14 ]
Beef R. Wijker
pi_62288753
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat was ook zo`n beetje elk jaar?
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
Beef R. Wijker
pi_62291302
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:18 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
niks?

en wat een pracht op de weg naar huis een O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!

dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
pi_62293865
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niks?
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
quote:
en wat een pracht op de weg naar huis een O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.

Zo een dus
quote:
dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.

[ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 10-10-2008 19:02:13 ]
Beef R. Wijker
pi_62295308
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
[..]

En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.

Zo een dus
[..]

Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.
geel witte
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:42:26 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62296584
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:03 schreef BeefRWijker het volgende:

En die zijn geheim?
Google is je vriend
quote:
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik niet
quote:
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.
quote:
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.

Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62297663
Vandaag nog eens wezen kijken in Drachten:


Met op de linkerachtergrond een kerkje van Drachten, arriveert Arriva Mercedes O408 nummer 1263 op het Drachter Knobeldorffsplein als lijn 13 uit Leeuwarden en is hier al omgenummerd naar lijn 116 als sneldienst naar Assen.


Den Oudsten Alliance 1276 arriveert als 116 uit Assen en is hier al omgenummerd naar lijn 13 naar Surhuisterveen en Leeuwarden.


Op het Knobeldorffsplein staat Den Oudsten Alliance 1276 te wachten op vertrek als lijn 18 via Nijbeets naar Heerenveen.


Middagspitsversterkingen vinden onder andere plaats op lijn 10 tussen Drachten, Burgum en Leeuwarden. Arriva Mercedes O408 nummer 1260 staat gereed voor vertrek.


Met bijna een kwartier vertraging vertrekt Mercedes O408 nummer 1262 vanuit de busremise bij het Busstation Noord als lijn 18 naar Heerenveen.


Den Oudsten Alliance 1268 schiet door de bocht ter hoogte van de Drachtster Noorderbuurt als sneldienst lijn 14 naar Leeuwarden.


In de spits rijden er versterkingsritten tussen het Groninger Zernike complex en Drachten. Ingezet worden voornamelijk bussen van het type DAF Berkhof, zoals hier de 5845, ter hoogte van de Noorderbuurt (Centrumnoord-zijde).


Tot slot de aankomst van 89 vanuit Groningen C.S. in Drachten, gereden door de 1258.
pi_62299543
trouwens.. ligt t aan mij of zitten er tegenwoordig antennes op die bussen van arrivA?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:05:04 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62299712
Is voor de Albatros
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62304504
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Is voor de Albatros
en dan moet er zo`n lelijk ding op?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:31:53 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62311774
Ja, anders kan ie de signalen van de centrale niet ontvangen en versturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker zondag 12 oktober 2008 @ 00:28:13 #123
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62319925
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
Tevens -purist.
pi_62320030
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in ( wrights zijn NIET comfortabel )
  Spellchecker zondag 12 oktober 2008 @ 01:04:53 #125
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62320323
Sinds de andere Friese consessie naar Cxx is gegaan, heb ik al niet meer in zo'n Mercedes gezeten.. Het zou erg tof zijn als Cxx ook een paar hierheen haalt!
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')