Ja, het opgevoerde persbericht was dus nadrukkelijk fout.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch was het dus weer een alliance
Zou het zo kunnen zijn omdat daar ook nog al relatief veel van rondrijden/reden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die fikken minder vaak af dan een Alliance.
quote:En vooral het zinnetje over de aangepaste constructie wijst in de richting van de Alliance. Tuurlijk kun je ook aan een Citaro denken, maar daarvan was niet bekend dat xx de constructie had aangepast.
Kennelijk niet voldoende:quote:
Wel dat MB dat gedaan heeft na de eerste serie Citaro's die tot begin 2000 zijn geproduceerd.
Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze dan maar een zelfdestruct mogen doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar de Londense gelede Citaro's zijn sowieso zwakker dan hun Europese soortgenoten, vanwege de achterlijke regeltjes van Transport for London.
quote:Die 279 pk, een versnellingsbak waarvan de hoogste versnelling afgeknepen is en een zwakke koppel (ik dacht 1000-1100 kNm) in combinatie met steile hellingen zijn ingrediënten voor grote problemen.
En dan heb ik het nog niet over dubbeldekkers, hoe nieuw dan ook, die identieke problemen ondervinden.
125x-127x (en daar zitten nog een paar O408 tussen) waarvan de eerste City's zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren middag was er hier in Leeuwarden ook nog een Arriva Alliance defect geraakt, nummertje half kunnen zien, 12xx
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De Alliances van Arriva uit de 1268-1276 serie zijn idd B95.
quote:De 1254-1257 zijn B96, De serie 1152-1162 betrof een Alliance B91.
Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.quote:De serie 1138-1147 zijn weer B95.
En de source daarvan is?quote:Arriva heeft wel B89 gehad, maar die zijn allang verdwenen uit het wagenpark. Daarvan zijn er relatief weinig geleverd, omdat ze wat negatieve eigenschappen hadden, zoals zeer traag optrekken.
Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.quote:De opvolger, de B91, was wel een succes.
Is één van de bronnen ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit typequote:Volgens .arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoekquote:Ik gok dus op B89.
Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.quote:En de source daarvan is?
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
En die zijn geheim?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
quote: Op vrijdag 10 oktober 2008 13:33 schreef BeefRWijker het volgende:
Jouw sources zijn duidelijk beter dan de mijne. Zo te zien arrivabussen.fotopic.net?
Is één van de bronnen ja.
quote:quote:
Volgens arrivabussen.fotopic.net zijn dat Iveco's.
Volgens de algemene Den Oudsten kennisbase zou dat dus niet moeten kunnen en B89's moeten zijn.
quote:quote: Die bussen zijn van '95, de tekentafel datum van de B95.
Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd enquote:B95 staat voor het bouwjaar van de eerste bus van dit type
En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.quote:quote :Ik gok dus op B89. Volgens de RDW rijden die hier nog steeds.
Sommigen nog wel ja. Zelfs Arriva heeft er nog enkele, maar dan wel diep weggestopt in de touring hoek
quote: En de source daarvan is?
Mijn eigen ervaringen toen ik met Frambussen reisde. Die had ze wel en de meeste van deze dingen werden op de Interlinerdiensten ingezet.
Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.quote:quote:Vreemd dat ze dat idee dan weer hebben laten vallen.
Mja, bij de Alliance was het zo dat ze bij elk herontwerp een nieuw typenummer meegaven aan de bus.
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.quote:
niks?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
B89 B90 B91 B93 B95 B96 X97 X98. Hmm, scheelt niet veel.
Failliet in 2001. Wat ze dan in die laatste 3 jaar hebben uitgespookt?
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.quote:
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?quote:en wat een pracht op de weg naar huis een O408 van iemand zonder reclame reed namens XX!
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.quote:dr was zeker ff geen vervanging binnen het eigen wagenpark voor de 8042 die vanmorgen strande
geel wittequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de verbeteringen gewoon in de bestaande lijnen geintegreerd.
Of waren ze niet belangrijk genoeg om een nieuw typenummer aan te spenderen.
Of namen de experimentele versies meer tijd en waren ze misschien ook nog voor New Flyer bezig.
Wie zal het zeggen.
[..]
En ja hoor, daar gaan we weer. Nummerplaat, bij gebrek aan wagennummer?
En voor de lol, ik ga voor zo'n volledig witte zoals die over de verschillende concessies is verspreid.
Zo een dus
[..]
Volgens mij zijn ze dat. Dat en de niet reguliere of extra ritten.
Google is je vriendquote:
Dat is wel een heel erg betweterig toontje dat je daar aanslaat, dus met antwoord bij dit stukje kom ik nietquote:Dat zou kunnen als de werkvloer de tekentafel is en alleen die ene demo bus in dat jaar is gebouwd en
latere bussen geruime tijd later zijn gebouwd. Helaas zijn al die Iveco's op het zelfde tijdstip gebouwd.
Probeer het nog eens, zou ik zo zeggen.
Later is het idd beter geworden, maar in het begin waren ze niet vooruit te branden.quote:En dat is waar ik ze dus van ken. Is me nooit wat aan opgevallen.
Als ik goed ben ingelicht waren die van Fram/Veonn MB230's.
Misschien dat de SB220 en B9M B89's beter gemotoriseerd waren.
Qua uiterlijk komt die Iveco meer overeen met een B91 of B95 dan een B89.quote:Da's geen antwoord. De B91 had een staande motor, integenstelling tot z'n voorganger en opvolger.
Als die 'eenduidige' B91 zoveel beter was dan al die verschillende B89's dan is het dus raar als
ze dat idee weer hebben laten vallen bij de opvolger(s).
Er zijn d'r volgens mij ook niet zo gek veel van gebouwd, de B89 werd tamelijk lang doorgebouwd.
Daarom denk ik dat die Iveco's daar ook deel van uitmaken.
Ik heb zelfs ergens nog een foto van een B89 Interliner met Thermo Kings boven op het dak.
en dan moet er zo`n lelijk ding op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
Is voor de Albatros
ze zetten tegen het einde van de consessie tenminste eens comfortabele bussen in ( wrights zijn NIET comfortabel )quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
Opvallend dat Arriva in Friesland tegenwoordig zoveel van die Mercedessen heeft rijden. Eerder zag je haast alleen maar Wrights, zo nu en dan een Ambassador en een enkele keer een Alliance
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |