Dan begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik niet de 426x'en heb gezien in plaats van de 416x'en.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Op de originele foto is duidelijk te zien dat het toch echt de 4256 is
He, ik gaf alleen de voorzet Je hoeft 'm niet perse in te koppen hoor Inkoppen is voor eigen rekeningquote:Maar doordat je Ou Tannu en PSM in één adem beledigd door de voor elkaars familie aan te zien vergeef ik je
Dat lijkt me wel meevallen, 4133-4170 zit zo goed als vol, daarna heb je alleen nog 4184/85quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Bussen worden nooit helemaal op numerieke volgorde geleverd en het terrein in Heerenveen heeft de afgelopen maanden volgestaan met bussen, dus dan kunnen dat best zo veel zijn geweest dat dat kan.
Dan nog zit er een aaneengesloten leeg gat van 45 a 60 tussen.quote:En wie weet zit er nog een serie van een andere fabrikant tussen.
quote:Misselijk en licht in het hoofd van busrit
Door SJAAK VAN DE GROEP
AMERSFOORT/SPAKENBURG - Het rijgedrag van sommige buschauffeurs van Connexxion valt slecht bij passagiers van de vervoerder.
Dit bleek uit eigen onderzoek van deze krant en ervaringen van reizigers over twee maanden.
Een buschauffeuse rijdt aan het einde van een middag met lijn 76 van Amersfoort naar Spakenburg. Het gaat er ruig aan toe. Nabij een rotonde in Nieuwland kan ze nog slechts op het nippertje remmen voor een auto. Mensen schieten in hun banken naar voren.
Een paar weken later dezelfde lijn. Een jonge buschauffeur wekt de indruk ervan uit te gaan een lading koeien en varkens achterin te hebben. Hij rijdt op de hobbelige Brabantsestraat in Amersfoort zo hard, dat de verslaggever loskomt van de achterbank.
De chauffeur vervolgt zijn rit als een echte Michael Schumacher. De irritatie onder passagiers is groot. Een buurvrouw houdt angstvallig haar kind op schoot. ,,Dit is dramatisch,’’ schampert ze. ,,Ik neem sporadisch de bus. De volgende keer ga ik weer met de auto.’’
,,Het gevoel van de python in de Efteling had die mevrouw zeker?’’ vraagt de buschauffeur van lijn 56 naar Wijk bij Duurstede. ,,Ik herken mij daar niet in en houdt uiteraard rekening met de passagiers. Het is net als bij verkopers in een winkel: de een is vriendelijk en de ander chagrijnig.’’
Neem de wat oudere chauffeur met bril. Hij rijdt alsof hij zelf de bus moet halen. Asociaal en met hoge snelheid. Tot drie keer toe raakt hij met een achterwiel de verhoogde rand van een rotonde. Als passagier relaxed een krantje lezen? Forget it. ,,Het lijkt wel alsof we in Turkije rijden,’’ zegt een vrouw.
De buschauffeur van lijn 9 naar het Leusderkwartier wijst naar de reizigers. ,,Ze betalen vaak met groot geld of zoeken traag naar hun vervoersbewijs. Wij moeten op tijd rijden en willen geen ritten laten uitvallen.’’
De chauffeur sluit de deuren en wil wegrijden. Een meisje komt aanrennen en sommeert de chauffeur te stoppen. De deuren gaan weer open. ,,Zie je wat ik bedoel?’’ vraagt de chauffeur.
Yvette Barten (25) pakt geregeld lijn 80 van Scherpenzeel naar Amersfoort. ,,Ik vind het irritant dat de chauffeurs flink doorrijden. Ik word er misselijk van en licht in mijn hoofd.’’ Jordi Zeeman (14) staat op het Amersfoortse station te wachten op lijn 103 naar Nijkerk. ,,Enkele weken geleden remde de bus zo hard dat ik van de achterste bank naar voren viel. De bus reed een fietser aan.’’
Een buschauffeuse, actief op meerdere lijnen, bevestigt dat sommige chauffeurs te hard rijden. ,,Er zijn reizigers die liever een halte wachten dan dat ze bij bepaalde chauffeurs instappen. We hebben ook veel nieuwe chauffeurs in dienst. Ik vind dat de oude garde beter rijdt.’’
,,Het hangt vaak van de chauffeur af hoe de rit verloopt,’’ zegt Mark Leeman (21). Leeman reist met lijn 2 naar Nieuwland en heeft soms last van de hoge snelheid over verkeersdrempels in Hoogland. ,,Maar over het algemeen valt het mee, hoor.’’
Alleen vind ik dat voorbeeld van die fietser niet helemaal terecht. Het lijkt me logisch dat de chauffeur vol in de ankers gaat op het moment dat hij een fietser dreigt aan te rijden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
Die "stadsbussen" van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
Het ligt ook wel deels aan te strakke tijden op sommige ritten... De chauffeur is niet de enige die daar verantwoordelijk voor is
Ik ben ook niet altijd zo braaf in het verkeer, ook niet op de bus.. Wel probeer ik te alle tijde het aantal G-krachten laag te houden i.v.m. passagiers
Die voorbeelden uit dat artikel zijn wel extreem trouwens..
De desbetreffende passagiers hebben nog nooit met de Zuidtangent gereisd?quote:
Uitgezonderd de Maxx-Fryskersquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die stadsbussen van tegenwoordig zijn ook niet gebouwd voor het betere gooi en smijtwerk, hè.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Vast wel. Zet je alle normale bussen apart van de Fryskers, de Fyskers allemaal bij elkaar en zo zou het moeten kunnen.
Dat dusquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben allang 13 geweest. Maar ik verklap niet hoe lang geleden.
De 'inzittenden' worden dan inderdaad door de hele bus 'gegooid en gesmeten'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |