abonnement Unibet Coolblue
pi_62782486
Ik maak het helemaal anders. Heel simpel maar erg lekker.

Ik doe peper en zout op de sucadelapjes/runderlappen. Daarna smeer ik het in met mosterd, beide kanten… heeeerlijk!
Croma in de koekepan, sucadelapje bruin laten worden. Niet dichtschroeien! Ik doe dus bakken op laag vuurtje. Regelmatig omdraaien.

Daarna een gewone pan (waar je ook aardappelen in kookt), sucadelapjes erin.

De jus in de koekepan aanmaken met water, dat even goed heet laten worden. De jus bij de sucadelapjes doen.
Aanvullen met water (ik doe gewoon koud water) tot de lapjes onder water liggen. Daarna op hoog vuur tot alles kookt en dan
3 a 4 uurtjes op een laag pitje, zorg wel dat het suddert (af en toe een belletje).

Owjah ik probeer ook regelmatig de lapjes nog even om te draaien in de pan.

Recept van mijn oma.

Hoe goedkoop het vlees ook is, ze vallen elke keer uit elkaar. Het maakt naar mij idee dus niet uit waar je het koopt, en hoe duur.
8 euro voor 500 gram vind ik overigens echt TE duur!

En nu ik het topic zo lees, ik denk dat ik van het weekend maar weer eens wat ga maken. Krijg er echt trek in!
pi_62782641
Insmeren met mosterd doe ik ook wel eens. Erg lekker inderdaad.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:53:56 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62786704
Ja, uit elkaar vallen doet het vanzelf wel ja, als je maar lang genoeg wacht.
pi_62834000
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Idem ongeveer, alleen ik vind het vlees van AH eigenlijk niet vet genoeg. C100 had af en toe hele mooie lappen, maar de geweldige C1000 in mijn buurt is overgenomen door AH. Nu heb ik in mijn buurt alleen nog maar AH's, wel een stuk of vijf.
Ik werkte bij een C1000 die is overgenomen door een AH. Het is een van de redenen dat ik er nu niet meer werk
Sanity is (not) statistical
  zondag 2 november 2008 @ 00:10:32 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62873527
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Bij sommige kooktoestellen is het kleinste pitje nog steeds veels te groot voor sudderlapjes. Te heet dus. Bij het fornuis dat ik nu heb en bij de vorige was het zelfs met alle warmhoudvlamverdelerplaatjes ertussen het nog altijd veel te heet voor sudderen. Taaie rotlappen.

Een petroleumstelletje is de beste oplossing, goede tweede kan een oven zijn (als deze goed in te stellen is op een temperatuur net onder de 1000)
Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.
Fabrikanten stellen hun pitten standaard te hoog af om te voorkomen dat de vlam op de kleinste stand per ongeluk uitgaat. Maar met wat aandacht en beleid is de vlam nog een heel stuk kleiner te krijgen.

(Het toepassen van bovenstaade geschiedt uiteraard volledig op eigen risico)
Wie dit leest is gek
  zondag 2 november 2008 @ 00:17:07 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62873656
Nou, jullie vergeten de slowcooker/crockpot. Dat is toch echt de goede tweede hoor!
pi_62873714
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.
Fabrikanten stellen hun pitten standaard te hoog af om te voorkomen dat de vlam op de kleinste stand per ongeluk uitgaat. Maar met wat aandacht en beleid is de vlam nog een heel stuk kleiner te krijgen.

(Het toepassen van bovenstaade geschiedt uiteraard volledig op eigen risico)
Dit zijn nou briljante tips.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 november 2008 @ 00:41:40 #108
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62874134
Nou, sorry, ik wil toch aan veel dingen sleutelen, maar niet aan mijn gasstel!
  Admin zondag 2 november 2008 @ 00:44:20 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62874189
Neem eens mooie doorregen runderlappen ipv sucadelappen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 2 november 2008 @ 02:26:02 #110
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62875635
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Gastoestellen hebben in de knoppen een stelschroef zitten die met een lange dunne schroevendraaier kan worden ingedraaid om de vlam te temperen.
Fabrikanten stellen hun pitten standaard te hoog af om te voorkomen dat de vlam op de kleinste stand per ongeluk uitgaat. Maar met wat aandacht en beleid is de vlam nog een heel stuk kleiner te krijgen.

(Het toepassen van bovenstaade geschiedt uiteraard volledig op eigen risico)
Levensgevaarlijk , wat denk je als dat vlammetje uitgaat en je daarnaast je stoofpeertjes o.i.d. hebt staan?
Je kunt er wel 3 uur lang naast gaan staan maar geloof niet dat echt wenselijk is.
Voor mensen die het vlees op lage temperatuur willen laten garen is de slow-cooker wellicht een optie:



(o.a.) Te koop bij :

http://www.clevercow.nl/?art=253488&sg=3349&utm_source=beslist&utm_medium=beslist&utm_campaign=beslist
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62875645
Oude koe geweest.
Als je een jongere koe hebt krijg je ook echt draadjesvlees.
Ik doe er later water bij, dan kan het sudderen.
Wat ook goed is , is om er kookwater van aardappels bij te doen, krijg je dikkere jus van!
Erg lekker...
tip van oudtante uit Canada
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 2 november 2008 @ 02:31:52 #112
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62875674
quote:
Op zondag 2 november 2008 02:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Oude koe geweest.
Als je een jongere koe hebt krijg je ook echt draadjesvlees.
Ik doe er later water bij, dan kan het sudderen.
Wat ook goed is , is om er kookwater van aardappels bij te doen, krijg je dikkere jus van!
Erg lekker...
tip van oudtante uit Canada
De temperatuur en de bereidingstijd zijn belangrijk de leeftijd van de koe heeft er geen flikker mee te maken.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  zondag 2 november 2008 @ 10:26:04 #113
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62877416
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:44 schreef yvonne het volgende:
Neem eens mooie doorregen runderlappen ipv sucadelappen.
Sucadelappen zijn toch juist doorregen, veel meer dan riblappen/runderlappen? Bij mijn bioslager iig wel en bij de super waar ik eerst kwam ook. Ik koop altijd júist de sucadelappen omdat die veel vetter zijn. Maar ja, men biedt tegenwoordig doorgaans ook 'magere stooflappen' aan. WTF heb je aan magere stooflappen?

Gisteren heb ik sucadelapjes van de bioslager gemaakt en ze waren absoluut perfect. Ze hebben vier uren staan sudderen en vrijwel al het vet was opgelost en het vlees was goddelijk mals en smaakvol.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_62878697
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sucadelappen zijn toch juist doorregen, veel meer dan riblappen/runderlappen? Bij mijn bioslager iig wel en bij de super waar ik eerst kwam ook. Ik koop altijd júist de sucadelappen omdat die veel vetter zijn. Maar ja, men biedt tegenwoordig doorgaans ook 'magere stooflappen' aan. WTF heb je aan magere stooflappen?

Gisteren heb ik sucadelapjes van de bioslager gemaakt en ze waren absoluut perfect. Ze hebben vier uren staan sudderen en vrijwel al het vet was opgelost en het vlees was goddelijk mals en smaakvol.
Als ik bij mijn C1000 kijk naar de magere stooflappen dan zijn die alles behalve mager. En normale of vette stooflappen hebben ze niet. Dat mager zetten ze er volgens mij vooral op omdat iedereen tegenwoordig vetloos wil eten.

Ik vind het wel een optie om aan de stelschroef van een van mijn klein pitten te klooien om hem zachter te zetten maar mijn fornuis is er dan ook een uit het jaar 0 en heeft nog een waakvlam die ik altijd aanzet als ik iets uren laat sudderen. Levensgevaarlijk zal het dus niet zijn omdat je geen risico loopt op gasophoping. Als er een pit uit gaat dan vangt die waakvlam dat op.
Oma's fornuis.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 november 2008 @ 12:01:20 #115
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62878779
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het wel een optie om aan de stelschroef van een van mijn klein pitten te klooien om hem zachter te zetten maar mijn fornuis is er dan ook een uit het jaar 0 en heeft nog een waakvlam die ik altijd aanzet als ik iets uren laat sudderen. Levensgevaarlijk zal het dus niet zijn omdat je geen risico loopt op gasophoping. Als er een pit uit gaat dan vangt die waakvlam dat op.
Oma's fornuis.
Volgens mij kun je beter zo'n ouderwetse vlamverdeler gebruiken. Zo'n hol metalen ding dat je onder de pan zet.

Ik heb een electrische kookplaat en ik laat het draadjesvlees een aantal uren op stand 3 staan, daarna gaat 'ie naar 2 en als het klaar is naar 1 tot we gaan eten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_62878934
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter zo'n ouderwetse vlamverdeler gebruiken. Zo'n hol metalen ding dat je onder de pan zet.

Ik heb een electrische kookplaat en ik laat het draadjesvlees een aantal uren op stand 3 staan, daarna gaat 'ie naar 2 en als het klaar is naar 1 tot we gaan eten.
Die gebruik ik al maar dan gaat het nog te hard.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62880744
quote:
Op zondag 2 november 2008 02:31 schreef Superfast het volgende:

[..]

De temperatuur en de bereidingstijd zijn belangrijk de leeftijd van de koe heeft er geen flikker mee te maken.
Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62880792
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!
Maar als je daar de temperatuur en de bereidingstijd op aanpast merk je daar dus helemaal niets van.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 november 2008 @ 17:35:55 #119
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62886217
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:34 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou dat is dus wel zo, als je bv een oude kip slacht is het vlees veel taaier!
Een kip wel ja , maar als een koe ouder word dan word het weefsel in principe taaier maar doordat het minder soepel is valt het ook minder snel uit elkaar tenminste dat zegt mijn keurslager neem aan dat die er wel verstand van heeft
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  zondag 2 november 2008 @ 17:49:51 #120
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62886603
Keurslagers hebben zeker niet per definitie verstand van vlees. De keurslager hier verderop verkoopt iets als 'biefstuk' dat je zou kunnen gebruiken om schoenen te verzolen. En dan er ff lekker op gaan staan meppen natuurlijk. Het woordje 'Keurslager' zegt niks, is gewoon een merk / franchisegebeuren.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_62888390
Leeftijd maakt natuurlijk wel uit, zeker bij de koe. Al is het maar omdat een oude koe een melkkoe was, en de gewone flappen van een vleesras komen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 november 2008 @ 19:13:25 #122
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62888767
Dat vraag ik me al jaren af: wat gebeurt er met het vlees van een afgedankte melkkoe? Worst? Gehakt?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_62888871
Hondenvoer?
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 november 2008 @ 19:23:18 #124
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62889028
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Hondenvoer?
Nee, zeker niet. In hondevoer gaat niks wat ook maar in de verste verte geschikt zou kunnen zijn voor menselijke consumptie. Hondenvoer bestaat sowieso voor meer dan de helft uit granen i.p.v. dierlijke eiwitten en de rest is doorgaans beendermeel, bloedmeel, vismeel etc. Er zit verrekte weinig 'vlees' in meestal.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 2 november 2008 @ 19:39:37 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62889501
Afgedankte melkkoeien kun je na een jaartje vetmesten gewoon als vleeskoe slachten. En het daarna nog winnen ook van bijvoorbeeld wagyu rundvlees. Hier te lezen :
http://www.gastromania.be(...)%20-%20Rundvlees.pdf
  zondag 2 november 2008 @ 19:55:20 #126
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62890205
quote:
Op zondag 2 november 2008 02:26 schreef Superfast het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk , wat denk je als dat vlammetje uitgaat en je daarnaast je stoofpeertjes o.i.d. hebt staan?
Je kunt er wel 3 uur lang naast gaan staan maar geloof niet dat echt wenselijk is.
De vlam is prima af te stellen op een lagere stand terwijl hij toch mooi stabiel brandt.
Trouwens, als een pan over kookt en daarbij de vlam dooft ontstaat een veel gevaarlijkere situatie.
Duurdere gaskooktoestellen hebben een bimetaal beveiliging, dat is het beste.
Wie dit leest is gek
pi_62892216
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:13 schreef Isegrim het volgende:
Dat vraag ik me al jaren af: wat gebeurt er met het vlees van een afgedankte melkkoe? Worst? Gehakt?
Nee dus. Naar de liefhebbers van beter stoofvlees .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 november 2008 @ 22:16:07 #128
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_62894712
quote:
Op zondag 2 november 2008 19:39 schreef RobinOok het volgende:
Afgedankte melkkoeien kun je na een jaartje vetmesten gewoon als vleeskoe slachten. En het daarna nog winnen ook van bijvoorbeeld wagyu rundvlees. Hier te lezen :
http://www.gastromania.be(...)%20-%20Rundvlees.pdf
Interessant, dankjewel.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 3 november 2008 @ 01:42:38 #129
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_62899161
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:49 schreef Isegrim het volgende:
Keurslagers hebben zeker niet per definitie verstand van vlees. De keurslager hier verderop verkoopt iets als 'biefstuk' dat je zou kunnen gebruiken om schoenen te verzolen. En dan er ff lekker op gaan staan meppen natuurlijk. Het woordje 'Keurslager' zegt niks, is gewoon een merk / franchisegebeuren.
Hier bij de Oosterhof zit een slager die er wel verstand van heeft neem dat van mij aan

Overigens correctie het is een meesterslager en geen keurslager en die vertrouw ik meer als die paar betweters op FOK
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_62955122
Nou, volgens mij komt het door dit topic, want ik heb voor het eerst draadjesvlees wat niet zo zacht wil worden. Het valt wel uit elkaar, maar het is nog steeds stug en het smaakt ook niet denderend. Aan wat er in de pan zit zal het niet liggen, want ik heb er net zo veel kruiden in als altijd en het rook prima toen het op stond.
Sanity is (not) statistical
pi_62961185
quote:
Op woensdag 5 november 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou, volgens mij komt het door dit topic, want ik heb voor het eerst draadjesvlees wat niet zo zacht wil worden. Het valt wel uit elkaar, maar het is nog steeds stug en het smaakt ook niet denderend. Aan wat er in de pan zit zal het niet liggen, want ik heb er net zo veel kruiden in als altijd en het rook prima toen het op stond.
Voor de smaak laat ik het stiekum wel eens een beetje aankoeken/aanbranden, dus heel even vijf minuutjes het vuur te hoog en daarna doorroeren. Maar ik weet niet of dat je vlees er dan niet nog 'stugger' van wordt.
Sweet and innocent...
  woensdag 5 november 2008 @ 12:56:22 #132
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62966689
quote:
Op woensdag 5 november 2008 01:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou, volgens mij komt het door dit topic, want ik heb voor het eerst draadjesvlees wat niet zo zacht wil worden. Het valt wel uit elkaar, maar het is nog steeds stug en het smaakt ook niet denderend. Aan wat er in de pan zit zal het niet liggen, want ik heb er net zo veel kruiden in als altijd en het rook prima toen het op stond.
Periode van de maand misschien?
Wie dit leest is gek
pi_62967524
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Periode van de maand misschien?
En waarom zou dat invloed hebben?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:15:32 #134
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_62975218
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En waarom zou dat invloed hebben?
Dat is toch algemeen bekend
Het vlees verzuurt dus dan wordt het misschien ook wel taaier.
Wie dit leest is gek
pi_62975970
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is toch algemeen bekend
Het vlees verzuurt dus dan wordt het misschien ook wel taaier.
Uhuh.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65626933
schopje vanwege nuttig topic
Ja doei.
pi_65963004
vlees bijna zwart bakken aan bijde kanten, blussen met rode wijn, dan weer bakken en blussen, drie keer, dan water erop, dan komt er zowiezo veel smaak aan het water verder pruttelen met deksel en in een later stadium, ( bijna klaar) roomboter erdoorheen "kloppen" (monteren) geen azijn gebruiken verder klopt het wel allemaal geloof ik
pi_65973744
Paar keer gemaakt alweer de afgelopen tijd en ze mislukken nu echt nooit meer. Enige wat ik dus fout deed was te kort laten sudderen, doe ze nu minimaal 9 uur op het allerlaagste vuur laten staan en ze zijn perfect
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_65984640
9 uur !!!!! jezus binnen 3 uur kan het gebeurt zijn hoor .. maarjah als het maar smaakt
pi_65985650
Ik doe ook wel eens zeven uur als het nodig is.
pi_66008973
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:48 schreef mistdeja1 het volgende:
9 uur !!!!! jezus binnen 3 uur kan het gebeurt zijn hoor .. maarjah als het maar smaakt
Ligt volgens mij aan de hoeveelheid vet door het vlees heen, hier verkopen ze eigenlijk alleen maar vrij magere lappen en die schijnen dan langer te moeten dan vettere lappen. Ik gebruik ook vrij veel bouillon (met azijn en ui) misschien dat dat het is.

Iig smaakt inderdaad erg lekker
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_66036245
9 uur, 3 uur, 7 uur.... Ben ik nu de enige die binnen het uur (jawel 60 minuten) goed draadjesvlees weet te produceren?

Mijn vlees kruid ik met niets anders dan zout en peper. Braad het aan in roomboter. Haal alles uit de pan. Blus de boter af met ruim water. Voeg wat laurier en kruidnagel toe. Stapel het vlees terug in de pan en laat het een klein halfuurtje koken. Onder druk wel te verstaan. Ik doe het in een snelkookpan, ondergewaardeerd die dingen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:45:23 #143
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_66039758
Hier moet ik even tvp'en tussen deze pareltjes van recepten en tips..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:50:21 #144
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66039988
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef Fixers het volgende:
9 uur, 3 uur, 7 uur.... Ben ik nu de enige die binnen het uur (jawel 60 minuten) goed draadjesvlees weet te produceren?
Ja. Bovendien geloof ik je niet.
pi_66040299
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja. Bovendien geloof ik je niet.
ik wel
snelkookpan.....
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:30:29 #146
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66041912
weet alleen niet of het er beter door gaat smaken...

mijn vlees heeft meestal wel een 2a3 uur nodig

(maar nog nooit in een snelkookpan gedaan)
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:42:52 #147
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66042478
Ja, okay, snelkookpan kan, maar echt lekkerder wordt het er niet van.
Zou wil liever die lap uit de snelkookpan hebben dan die lap die maar een uurtje heeft mogen sudderen.
pi_66042636
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:42 schreef RobinOok het volgende:
Ja, okay, snelkookpan kan, maar echt lekkerder wordt het er niet van.
Zou wil liever die lap uit de snelkookpan hebben dan die lap die maar een uurtje heeft mogen sudderen.
FIxers zegt toch dat het uit de snelkookpan komt en dus vandaar het maar 1 uur tijd nodig heeft
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66043309
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef Fixers het volgende:
9 uur, 3 uur, 7 uur.... Ben ik nu de enige die binnen het uur (jawel 60 minuten) goed draadjesvlees weet te produceren?

Mijn vlees kruid ik met niets anders dan zout en peper. Braad het aan in roomboter. Haal alles uit de pan. Blus de boter af met ruim water. Voeg wat laurier en kruidnagel toe. Stapel het vlees terug in de pan en laat het een klein halfuurtje koken. Onder druk wel te verstaan. Ik doe het in een snelkookpan, ondergewaardeerd die dingen.
Dat is ook nogal een kunst in een snelkookpan.

Het leuke van draadjesvlees is nu juist dat het lekker de hele dag staat te pruttelen en dan je hele huis (wat zeg ik, de hele straat!) lekker ruikt.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:16:30 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66043617
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:46 schreef prupke het volgende:

[..]

FIxers zegt toch dat het uit de snelkookpan komt en dus vandaar het maar 1 uur tijd nodig heeft
Oh, shit! Ik weet niet hoe, maar daar heb ik dus finaal overheen gelezen! *oeps*

Ik ga even editten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')