abonnement Unibet Coolblue
pi_61894450
Ik erger me dood aan mensen die een meter naast een zebrapad gaan lopen en dan mensen boos aan kijken als ze door willen rijden.

Er is een duidelijk verschil tussen OP en NAAST een zebrapad, als je er naast loopt moet je geen voorrang verwachten.
pi_61894474
Terechte klacht!
  donderdag 25 september 2008 @ 00:43:35 #3
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61894581
Yep, ik stoor me er ook aan. Ik stop nooit voor die mensen.
Horrible Cunt!
pi_61894600
Terechte klacht inderdaad, al is er volgens mij wettelijk een aantal meter naast het zebrapad die ook geldt (klopt dit?), maar toch bullshit.
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
  Forum Admin donderdag 25 september 2008 @ 00:45:48 #5
35723 crew  GGMM
pi_61894617
Goed topic, eens.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 25 september 2008 @ 00:52:53 #6
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_61894713
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:44 schreef lennartb.nl het volgende:
Terechte klacht inderdaad, al is er volgens mij wettelijk een aantal meter naast het zebrapad die ook geldt (klopt dit?), maar toch bullshit.
stuk of 10 meter?
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_61894946
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:52 schreef Tha-CheF het volgende:

[..]

stuk of 10 meter?


[edit]

Eeuhmmm, na wat zoekwerk twijfel ik toch. Hieronder de uitleg van Veilig Verkeer Nederland (3VO):
quote:
Voor Veilig Verkeer Nederland is de zebra een nuttig verkeersteken dat op een goede, maar ook op een verkeerde manier kan worden gebruikt. Zebra's die op een verkeerde plaats liggen of die slecht zijn aangelegd voldoen niet. Maar daarin wijkt een zebra niet af van andere verkeerstekens. Ook een verkeersbord of een verkeerslicht kan verkeerd worden geplaatst of gebruikt. Bovendien wordt een zebra met een bepaald doel aangelegd, namelijk een veilige en vlotte oversteekmogelijkheid creeren voor voetgangers. De zebra is niet meer dan een middel. Als een goede oversteeksituatie ook op een andere manier valt te verwezenlijken dan is dat uiteraard ook prima.

Een zebrapad biedt geen schijnveiligheid. Als de wegbeheerder een zebra goed vormgeeft en op een logische plaats aanlegt zodat voetgangers er graag gebruik van maken, is er geen sprake van een onveilige situatie. Als de wegbeheerder de aanleg van een zebra niet serieus ter hand neemt ontstaat er een onveilige situatie, doordat de voorrangssituatie niet duidelijk is geregeld.

Kern van de zaak is: Is de wegbeheerder bereid voldoende te investeren in een veilige oversteek voor voetgangers. Bovendien moet een zebra goed worden ontworpen. De uitvoering en de lokatie moeten zorgvuldig worden bepaald. Een zebra aanleggen is meer dan het verven van witte strepen. Een slecht ontwerp leidt tot onveiligheid, maar dat is niet te wijten aan de zebra, maar aan de ontwerper.

Het is belangrijk dat de wegbeheerder een beleid ontwikkelt omtrent oversteekplaatsen. Zonder beleid blijft de afweging om wel of geen oversteekplaats aan te leggen gebaseerd op persoonlijke meningen en de waan van de dag. Het ene moment worden de ene argumenten gebruikt en deen andere keer weer andere. Een door de gemeenteraad goedgekeurd beleid moet daar een eind aan maken. Dan pas kan op een objectieve manier naar de materie worden gekeken. Zonder beleid is de voetganger afhankelijk van het beleid op ander terreinen

Volgens de wet moet een zebrapad aan een aantal eisen voldoen, namelijk:
- Een zebra bestaat uit dwars op de weg aangebrachte markering met een breedte van minstens 4 meter, bestaande uit witte strepen met een breedte en een tussenliggende afstand van 0,4 tot 0,6 meter.
- Bij een zebra wordt (behalve bij verkeerslichten) altijd bord L2 (voetgangersoversteekplaats) geplaatst.

De kleur van de ondergrond is niet vastgelegd. Als de rijbaan van zwart asfalt is, kan een zebrapad bestaan uit witte strepen op een zwarte ondergrond. Om de zebra beter te laten opvallen is het ook toegestaan ter hoogte van de zebra de ondergrond een andere, opvallende kleur te geven, bijvoorbeeld rood. De strepen zijn wel altijd wit. Een oversteekplaats met bijvoorbeeld rood-blauwe strepen is geen officiële zebra. Het kan tot gevaarlijke situaties leiden als automobilisten deze strepen niet herkennen als zebrapad en voetgangers het gevoel hebben dat ze daar wel gebruik maken van een zebra.

In de wet staat nergens beschreven binnen welke afstand het verplicht is bij het oversteken gebruik te maken van een aanwezig zebrapad. Het is dus toegestaan naast een zebrapad over te steken, al is het natuurlijk de vraag hoe verstandig dat is. In de verkeerswet staat dat bestuurders verplicht zijn voetgangers die op een zebrapad oversteken of op het punt staan dat te doen, voor te laten gaan. Hoe deze regel geldt als voetgangers naast de zebra oversteken, is niet volledig helder. Aangezien Veilig Verkeer Nederland zich niet bezighoudt met de handhaving van regels, kunt u voor meer informatie contact opnemen met de politie in uw gemeente.

Het gebruik van een zebra door fietsers is verboden. Fietsers mogen namelijk geen gebruik maken van voetgangersvoorzieningen zoals stoepen, voetpaden en zebrapaden.

Voetgangers zijn niet verplicht gebruik te maken van een zebrapad. Vroeger bestond het verbod om binnen 30 meter van een zebrapad over te steken. Dat verbod is uit de wet geschrapt. Natuurlijk is het verstandig een zebrapad te gebruiken als deze in de buurt is, maar verplicht is het niet. Gelukkig zijn de meeste voetgangers zo verstandig een kleine omweg te maken als daardoor bij een zebrapad overgestoken kan worden.

In grote lijnen is Veilig Verkeer Nederland van mening dat een zebra een verkeersteken is dat nuttig is als het goed gebruikt wordt. Ongebreidelde toepassing is niet wenselijk, maar afschaffing evenmin. Een zebra moet op een logische plek liggen en goed herkenbaar zijn voor zowel het rijdend verkeer als voor voetgangers.

Veilig Verkeer Nederland vindt voetgangers even belangrijk als fietsers of automobilisten. Als een voetgangersroute een weg met autoverkeer kruist moeten we daar een eerlijke en veilige oplossing voor verzinnen. Goede oversteekplaatsen zijn daarbij onmisbaar.

Veilig Verkeer Nederland vindt het niet goed dat zebrapaden zomaar verwijderd worden. Als dit gebeurt, komen lokale Veilig Verkeer Nederland-afdelingen in actie, al dan niet ondersteund door het Landelijk steunpunt Veilig Verkeer Nederland. Wat wel belangrijk is, is dat niet alleen afdelingen maar ook de burgers hiervoor actie ondernemen, zeker als er geen Veilig Verkeer Nederland-afdeling aanwezig is. Burgers kunnen natuurlijk wel ondersteund worden door het Landelijk steunpunt Veilig Verkeer Nederland.

De strijd om het behoud van zebrapaden is er een die keer op keer weer gevoerd moet worden. Om de zoveel tijd is er wel een gemeente die van plan is deze enige plek waar voetgangers wettelijk beschermd zijn, weg te poetsen. Veilig Verkeer Nederland vindt het belangrijk dat iedereen, jong en oud, veilig aan het verkeer moet kunnen deelnemen. Zebrapaden blijven daarom, wat Veilig Verkeer Nederland betreft, altijd nodig en we zullen ons daarvoor blijven inzetten.


[ Bericht 44% gewijzigd door Juup© op 25-09-2008 01:27:39 ]
pi_61894952
Geen terechte klacht.
Oh en waar is je usericon van?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_61894994
Wel een terechte klacht
En ik geloof dat zijn UI van Warhammer afkomstig is
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
  donderdag 25 september 2008 @ 01:32:23 #10
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_61895014
quote:
Op donderdag 25 september 2008 01:29 schreef Noorsbloed het volgende:
Wel een terechte klacht
En ik geloof dat zijn UI van Warhammer afkomstig is
terecht?

wet is geschrapt.

klacht is wel begrijpelijk, daar niet van.
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_61895031
Ik heb het voor alle zekerheid nagevraagd bij de Politie. Ik wacht op antwoord
pi_61895039
quote:
Op donderdag 25 september 2008 01:32 schreef Tha-CheF het volgende:

[..]

terecht?

wet is geschrapt.

klacht is wel begrijpelijk, daar niet van.
Het is toch ook stervens irritant dat ze zelfs 6 meter naast dat zebrapad nog kwaad kijken als je eraan komt rijden ?
Laat ze er lekker OP lopen.
Dat is tenminste duidelijk.
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
  donderdag 25 september 2008 @ 01:58:09 #13
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_61895254
Zoals ik al zei

klacht is begrijpelijk, maar wel rete irri dat ze gewoon doorlopen terwijl ze buiten het zebrapad lopen idd.
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_61895359
quote:
Op donderdag 25 september 2008 01:58 schreef Tha-CheF het volgende:
Zoals ik al zei

klacht is begrijpelijk, maar wel rete irri dat ze gewoon doorlopen terwijl ze buiten het zebrapad lopen idd.
Jij gaat nooit met de auto over een fietspad met 1 wiel?
Asjemenou
  donderdag 25 september 2008 @ 02:17:06 #15
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_61895379
soms, maar alleen als ik zeker weet of er geen fietser in de buurt is.
hoezo?
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_61895390
Dat heb je met mensen, die lopen weleens zomaar ergens
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 25 september 2008 @ 11:04:19 #17
206832 BK_102
Kwalteits poster
pi_61899253
Eensch met TS.
Ik stop normaal altijd voor een zebrapad als er mensen over willen steken. Behalve bij van die vaatdoekjes. Dan geef ik gas bij.
Kwaliteit is gewaarborgd!
Het leven.... is frituren!
pi_61899481
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:04 schreef BK_102 het volgende:
Eensch met TS.
Ik stop normaal altijd voor een zebrapad als er mensen over willen steken. Behalve bij van die vaatdoekjes. Dan geef ik gas bij.
kwaliteits poster,,,, ja sure
  donderdag 25 september 2008 @ 11:32:20 #19
206832 BK_102
Kwalteits poster
pi_61899768
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:16 schreef hardromacore het volgende:

[..]

kwaliteits poster,,,, ja sure
Weer iemand jaloers gemaakt
Kwaliteit is gewaarborgd!
Het leven.... is frituren!
pi_61926409
Ik heb antwoord op de vraag die ik gesteld heb aan de politie mbt de afstand tot het zebrapad en oversteken.
quote:
Geachte heer/mevrouw Juup©

Voetgangers hebben voorrang op een zebrapad wanneer het verkeer er niet
geregeld wordt door verkeerslichten of door een politieagent. Dit
betekent echter niet dat u blindelings de straat mag oversteken.

Een voetganger is verplicht om het zebrapad te gebruiken als het zich op
minder dan 30 meter afstand bevindt. Bestuurders (ook fietsers) die het
zebrapad naderen, moeten voorrang verlenen aan voetgangers die op het
punt staan om over te steken of al aan het oversteken zijn.


Met vriendelijke groet,
Politie Brabant Zuid-Oost.
Dit is tegenstrijdig met wat 3VO verteld, maar ik neem dat van de politie maar voor juist aan.
  Moderator vrijdag 26 september 2008 @ 11:24:53 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:13:06 #22
229433 Xaick
for friends and fun
pi_61931206
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:35 schreef CrssY het volgende:
Ik erger me dood aan mensen die een meter naast een zebrapad gaan lopen en dan mensen boos aan kijken als ze door willen rijden.

Er is een duidelijk verschil tussen OP en NAAST een zebrapad, als je er naast loopt moet je geen voorrang verwachten.
dat ze boos kijken snap ik van die voetgangers niet als ze niet op het zebrapad lopen en daarmee ben ik het met je eens. Maar dat je je zo druk kan maken snap ik dan weer niet of ze nou op het zebrapad lopen of een meter naast het zebrapad stoppen moet je toch dus huil niet zo om 10 seconden die je alsnog verliest als ze een meter opschuiven
<signature>
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:23:36 #23
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_61931430
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:13 schreef Xaick het volgende:
of ze nou op het zebrapad lopen of een meter naast het zebrapad stoppen moet je toch
Dacht je? Als ik voor iemand langs kan terwijl die aan het oversteken is dan kan die een dikke vinger krijgen en een boze kop, maar ik stop dus echt niet. Moeten ze maar normaal oversteken bij een zebra. Je bent ze als bestuurder dus echt geen voorrang verschuldigd wanneer ze zomaar ergens oversteken.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:28:08 #24
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_61931528
T is anders,

als je wil oversteken, dan moet dat geloof ik minsters 50 meter van een verkeerslicht /zebrapad zitten anders moet je omlopen? Kan me ergens vaan herinneren, pin me er niet op vast
pi_61931646
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:28 schreef Swiffer het volgende:
T is anders,

als je wil oversteken, dan moet dat geloof ik minsters 50 meter van een verkeerslicht /zebrapad zitten anders moet je omlopen? Kan me ergens vaan herinneren, pin me er niet op vast
Dat is dus veranderd

Enige vreemde blijft nu dus dat je een boete krijgt als je door rood loopt, terwijl als je 2 meter naar links oversteekt je die boete niet kan krijgen
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_61931693
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:23 schreef MrDice het volgende:

[..]

Dacht je? Als ik voor iemand langs kan terwijl die aan het oversteken is dan kan die een dikke vinger krijgen en een boze kop, maar ik stop dus echt niet. Moeten ze maar normaal oversteken bij een zebra. Je bent ze als bestuurder dus echt geen voorrang verschuldigd wanneer ze zomaar ergens oversteken.
Jep, maar als jij hem duidelijk over ziet steken en je schept hem, ben je echt wel de lul hoor. Iets met eigen rechter spelen.
Maargoed 999 van de 1000 keer springen ze toch wel opzij.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:05:13 #27
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_61932431
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is dus veranderd

Enige vreemde blijft nu dus dat je een boete krijgt als je door rood loopt, terwijl als je 2 meter naar links oversteekt je die boete niet kan krijgen
Ok good to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')