abonnement Unibet Coolblue
pi_61876790
ik heb enkele films met bijhorende ondertitels in mp4 en srt formaat.
Het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn die met een programma samen te zetten.
weet iemand hoe dit moet?
pi_61876968
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:08 schreef fetss het volgende:
ik heb enkele films met bijhorende ondertitels in mp4 en srt formaat.
Het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn die met een programma samen te zetten.
weet iemand hoe dit moet?
MP4 is een gecomprimeerd formaat, dus je kunt geen hardcoded ondertitels toevoegen zonder de gehele video opnieuw te coderen. Aangezien de gebruikte compressie lossy is, zal dat altijd met kwaliteitsverlies gepaard gaan. Mijn advies is dus: niet doen, tenzij je het toch al naar een lage kwaliteit wil omzetten, bijv. voor gebruik op een iPod.
pi_61877132
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:17 schreef Riparius het volgende:

[..]

MP4 is een gecomprimeerd formaat, dus je kunt geen hardcoded ondertitels toevoegen zonder de gehele video opnieuw te coderen. Aangezien de gebruikte compressie lossy is, zal dat altijd met kwaliteitsverlies gepaard gaan. Mijn advies is dus: niet doen, tenzij je het toch al naar een lage kwaliteit wil omzetten, bijv. voor gebruik op een iPod.
en als ik het inbakken dan in een avi bestand doe en hem dan overzet naar mp4 formaat?
pi_61877176
coderen levert altij verlies op. maar mp4 -. mp4 mag theoritsche niks verliezen
pi_61877377
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:25 schreef fetss het volgende:

[..]

en als ik het inbakken dan in een avi bestand doe en hem dan overzet naar mp4 formaat?
Er is geen enkele manier om verlies te voorkomen bij gebruik van lossy compressie algoritmen omdat er informatie wordt weggegooid. Ook als je converteert van MP4 naar MP4 zal er verlies optreden.
pi_61877473
oke. dan kijk ik de films zo wel , is good for mijn english
pi_61877690
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:40 schreef fetss het volgende:
oke. dan kijk ik de films zo wel , is good for mijn english
Als je de video's afspeelt in WMP kun je via VobSub de ondertitels ook op het scherm laten verschijnen. En als je een videokaart hebt met TV out kun je het zo ook op een TV bekijken. So, what's your problem?
pi_61877801
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je de video's afspeelt in WMP kun je via VobSub de ondertitels ook op het scherm laten verschijnen. En als je een videokaart hebt met TV out kun je het zo ook op een TV bekijken. So, what's your problem?
ik wil ze op mijn iphone bekijken..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')