abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_223853
Hé Hik,

misschien moet je er toch nog eens over nadenken. Je bent wél boos als er hier iemand de bewoners ongenuanceerd aanvalt (en ook ik ben het met je eens dat ze dat niet zouden moeten doen) maar je kan je níet druk maken over de manipulaties van Veronica.

En dat terwijl dergelijke manipulaties op de langere termijn veel meer schade aanbrengen: denk maar eens aan het beeld dat ze op hebben gebouwd van Mona, of aan het feit dat Ruud nog steeds denkt dat hij een eerlijke kans op het geld maakt.

Ruud begint nu al depressief te worden van het gehele gedoe, kan je voorstellen wat er gebeurd als hij er achter komt dat het allemaal voor het gewin van V is geweest en dat het hem uiteindelijk niks heeft opgeleverd! En denk je dat V hem dan nog zal begeleiden? Geloof het maar niet.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 november 1999 @ 15:40:00 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_223854
Misschien is zo'n stukje een open deur voor ons, trouwe foklezers. Maar het feit dat de media steeds vaker dergelijke columns plaatsen die hout snijden (al hebben ze steeds vaker een duidelijk fok-toontje) zorgt ervoor dat ook de 'gewone' BB kijker eens nadenkt over zaken waar wij allang achter zijn.
  zaterdag 27 november 1999 @ 16:07:00 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_223855
's waar Hunter, op die manier had ik het nog niet eerder bekeken! Zaken zoals destijds met Mona zijn natuurlijk heel ernstig. Toch heb ik het idee dat hier ook een hoop mensen rondhangen die het meer als een persoonlijke kruistocht zien VOO te ontmaskeren als de grote boeman die steeds hun streams op blauw zet. Ook die mensen zijn niet echt begaan met het lot van de bewoners maar gaan vooral uit hun dak om het feit dat ze bepaalde info niet krijgen waarvan zij vinden dat ze er recht op hebben. Snap je welk verschil ik bedoel? (Je kunt mij niet wijsmaken dat de schrijver van het bovenstaande stuk nu zo enorm begaan was met het wel en wee van de bewoners, als hij ze op die manier beschrijft)
Ook voor die laatste groep anti-VOOers kan ik begrip opbrengen hoor, begrijp me niet verkeerd. VOO sjoemelt dat het een lieve lust is, zoveel is wel duidelijk en als je je daar kwaad om maakt, prima.
Ik voor mij kan me echter niet zo druk maken over dat gebrek aan informatie.
Maar nogmaals, je hebt helemaal gelijk als het gaat over bepaalde manipulatie die slecht is voor het welzijn van de bewoners. (Al staan deze, volgens mij, stuk voor stuk vrij stevig in hun schoenen).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_223856
HiK,
bedankt voor je reactie, en inderdaad, in grote lijnen zijn we het (steeds meer) eens hier op het forum.
Wat betreft het 'stevig in hun schoenen staan' heb ik ernstige vraagtekens, als ik de bewoners hun gedrag over de weken bekijk.
BN betekent nl. voor verschilende onder hen inmiddels niet 'Bekende Nederlander', maar 'Beruchte Nederlander'. En dat ligt niet zozeer aan hen, maar aan het feit dat de meeste (onder 2 miljoen kijkers) niet zo goed de 'weelde' kunnen dragen van iemand tot 'op het tandenpoetsen, enz.' dagelijks 'uitgekleed' te zien. Dat, en de hele BB-setting, levert zulke basale gedragingen van de 'homo sapiens' op, dat het voor de kijker iets te 'bedreigend' wordt om in close-up voorgeschoteld te krijgen, en dan gaat de mens oordelen, etiketten plakken, en zelfs schelden, om vooral het verschil met hem/haarzelf te benadrukken.... VOO gebruikt dit handig voor de stem-rondes, de roddelpers en sommige TV-shows buiten het uit en karikaturiseren het nog verder.
Het effekt dààrvan op degenen die uit het huis komen is bij sommigen al bekend (Sabine durft, volgens zeggen, nu pas 'de straat weer op') bij anderen die er nog zitten totaal onbekend (want nog nooit meegemaakt en dus nimmer op voorbereid) en zal nog verwarrender werken dan het 'onbekende' van de binnenkomst in het BB-huis. Bij sommigen dringt NU pas het gebrek aan privacy door... laat staan dat ze er een compensatie voor gevonden hebben.
Eenmaal buiten zal het 'oordeel' over hen nog veel massaler op ze overkomen. En daar hebben zelfs getrainde 'sterren' nog vaak moeite mee... De bewoners zijn dan - als het eindelijk tot hen doordringt - geen spel-deelnemers, maar niets als tijdelijke 'levende billboards' geweest, die na vertrek nog 10 dagen contractueel worden uitgebuit (over langere tijd uitgesmeerd, vlgs. VOO-agenda) en daarna gedumpt als een baksteen. Probeer jezelf er eens in te verplaatsen - hoe zou jij ermee omgaan ?
  zondag 28 november 1999 @ 11:55:00 #30
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_223857
Is daar uberhaupt al over nagedacht hoe die mensen straks weer in de Maatschappij moeten functioneren ? Nu is drie maanden weliswaar geen onovebrugbare periode, maar die mensen zijn het gevoel voor heden en verleden wel een beetje kwijt. En idd denk ik dat als je die mensen als een baksteen laat vallen (hoewel VOO heel onopvallend een baksteen kan laten vallen) ze nog ernstige problemen in het vooruitzicht hebben. Laat staan als ze ooit onder ogen komt wat er over ze geschreven is. Ik denk dat VOO wel heel serieus moet overwegen om deze mensen nog een paar maanden psychologische hulp te geven.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Redactie Frontpage zondag 28 november 1999 @ 12:10:00 #31
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_223858
quote:
op 11-28-1999 om 11:55 AM schreef buzzer het volgende:
Is daar uberhaupt al over nagedacht hoe die mensen straks weer in de Maatschappij moeten functioneren ? Nu is drie maanden weliswaar geen onovebrugbare periode, maar die mensen zijn het gevoel voor heden en verleden wel een beetje kwijt.



Er is een aflevering van South Park waar een man wordt ontdooit na 3! jaar te zijn ingevroren.
Hij wordt in een cel geplaatst waar continu Ace of Base wordt gedraaid, want het aanblik van Marilin Manson kan hem wel eens doen schrikken.
Ik denk dat we de bewoners ook niet moeten blootstellen aan de ongeregiseerd realiteit, dus Hans vn der Togt die weer op tv is en Jeroen Smits die overdag Call Tv doet.
En dan heb ik het nog niet eens over de Abba-Teens!!!

  zondag 28 november 1999 @ 12:13:00 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_223859
Ik heb dat hele stuk van die kessels nog eens zitten lezen ,maar volgens mij staat er een GROTE fout in. Hij zegt dat op het eind Ruud en Willem overblijven, maar dat kan toch helemaal niet ?? Of ik ben verkeerd ingelicht maar volgens mij blijven er 3 personen over waaruit het publiek de uiteindelijke winnaar kiest. Zie ook het nominatie schema op de FAQ die hier op Fok is opgezet http://www.cybolic.com/bb/general.htm

ik heb altijd begrepen dat er 3 personen overblijven Excuse me when I'm wrong

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')