Bullshit, kan namelijk een verplichting van de werkgever zijn geweest. Daar zijn er namelij ook zat van. Is-ie alsnog afgeragt.quote:en volgens hem zijn leaserijders die voor LPG kiezen van het nette soort; ze betalen de benzine niet zelf, dus ze doen dit echt voor het milieu.
Dat lijkt me wat overdreven, stel dat de auto uit medio 2004 is heeft hij gemiddeld per jaar 40 000 gelopen. Met jouw gegevens zou dat 77 000 zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef kraaksandaal het volgende:
Een ex lease G3 Renault met 130.000 op de teller.
Tel er maar 100.000 bij op.
Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef MrDirk het volgende:
Goed idee van je pa, zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/195429694
Nee inderdaad, ik ging even verder 'marktplaatsen' en dit is volgens mij echt een nette prijs voor die auto! (:quote:Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.
Ja, Mondeo heb ik ook naar gekeken, maar in mijn familie zijn er niet zulke goede ervaringen met Ford..quote:Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.
Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!
wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Of een Skoda Octavia Combi.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.
Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!
wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)quote:Op woensdag 24 september 2008 11:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Of een Skoda Octavia Combi.
Maar een Renault Laguna uit 2004 op lpg G3 willen aanschaffen is in ieder geval lef hebben. Je moet maar durven.
Lees voor de grap eens de myreviews op Autoweek.nl, een grotere ellendebak dan de Renault Laguna bestaat er niet.
Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)
Ja, dat was mijn indruk van het merk ook altijd, dus ik was best verbaasd over die consumentengids-rating. Dat doen ze op basis van gebruikerservaringen. Nouja, geeft alleen maar weer aan hoe onduidelijk die wereld eigenlijk is. Ik neig nu wel erg naar die Avensis, ik zie bijna overal goede reviews.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.
Skoda maakt ook gewoon gebruik van Volkswagen techniek (net als Audi en Seat) dus dat zou wel goed moeten zitten, beproefde motoren zonder al te veel poespas.
Er zijn zoveel kwalitatief goede auto's te koop, waarom zou je dan een Laguna kopen?quote:De Renault Laguna was de eerste auto die de maximale score van 5 sterren behaalde in de EuroNCAP-crashtest. Opmerkelijk is dat de Laguna II geen gebruik meer maakt van een sleutel om de portieren te ontgrendelen en de motor te starten, maar van een elektronische kaart met het formaat van een credit card. Bij sommige modellen functioneert de kaart volledig automatisch; bij het benaderen van de auto ontgrendelt de auto zonder dat de gebruiker daar iets voor hoeft te doen, en bij weglopen gaat de Laguna uit zichzelf weer op slot. Helaas staat de kaart niet bekend om zijn betrouwbaarheid, evenals de rest van het elektronische systeem, dat nogal door kinderziekten werd geplaagd. De Laguna II kwam onderaan de betrouwbaarheids- en tevredenheidsstatistieken te staan.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna
Nouja, ik neig dus nu naar een Avensis, ook omdat ik lees dat ' ie heel erg stil en comfortabel is. Anders qua ruimte een Mondeo, en qua coole bakken een A4 of oude A6. Kortom, ik weet het nog niet helemaal.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:42 schreef Kleiduif het volgende:
een V70 is inderdaad niet zo groot. maar ik denk wel groot genoeg voor jou met een band en kind(eren). Is er een auto die jouw voorkeur heeft?
Nee, dat heb ik ook gehoord. Er zijn ook vrijwel geen Toyota's op gas te krijgen. Als ik de afschrijving van de auto niet al te zwaar laat meerekenen is diesel nog wel te doen (25k kilometers per jaar). Zolang de dieselprijs niet alteveel gaat stijgen.. De laatste tijd ziet het er wel goed uit.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:37 schreef Kleiduif het volgende:
tijd voor een proefrit, ik ben zelf niet echt een Toyota man, vindt ze wat saai en ik heb een lichte franse voorkeur vanwege het comfort. Vanwege financiële redenen toch maar een Ford.
Was je ook van plan om een Avensis op gas te nemen? Een oud collega had een lease avensis en daar kon na 50000km een nieuwe motor in omdat de kleppen waren verbrand. was geen afzonderlijk geval. Begreep ook dat Toyota geen gasinstallaties meer ondersteunt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:25 schreef Bloemkool het volgende:
Inderdaad erg jammer dat enkel de franse merken goed op LPG lopen. Met een Kia schijnt het ook geen probleem te zijn.
Zelf rij ik een Megane uit 2006 op LPG. Ondertussen 105.000 probleemloze kilometers.
Het is dus niet altijd ellende.
Die actie geldt natuurlijk alleen voor nieuwe auto's, en is derhalve een beetje boven het budget van TS mag ik aannemen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:57 schreef Elvander het volgende:
Als je laguna dan toch een leuke auto vindt, kun je ook gewoon een benzine model nemen met bv minder km en er voor 500 euro gas in laten zetten.
Is een speciale actie bij renault die ze verlengd hebben. Weet niet tot wanneer die actie loopt maar wellicht heb je er iets aan.
hhmm even voor je gezocht maar geldt alleen voor megane en scenic:
http://web.renault.nl/acties/actiesvp/
Volgens mij krijg je toch geen garante meer van Toyota en/of Mazdag als je er LPG in laat bouwen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:25 schreef ToMaSZ het volgende:
Enkel Franse merken goed op LPG? Dat heb ik nog nooit gehoord. Misschien omdat ze het op benzine helemaal belabberd doen?
Volvo's staan bekend als erg ok op LPG, net als veel japanners overigens.
Okee, dat wist ik niet, dat deze actie ook geldt voor (jong) gebruikte Renaults.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:59 schreef Elvander het volgende:
Die actie geldt ook voor 2e hands renaults.
Vriend van me heeft een 2e hands megane gekocht met 40k op de teller en gas in laten bouwen, daarom wist ik ook van het bestaan van e actie.
Buiten het feit om dat ts niet naar een megane op zoek is, is het voor anderen wellicht toch handig om te weten.
De rest van je posting is jouw persoonlijke mening en is wat mij betreft volslagen onzin en dat zeg ik zelfs als dieselrijder pur-sang.
En van de andere kant: de Volvo's van een jaartje of 6 à 10 oud hebben vaak motoren van Renault, die het op gas dus ook goed zouden moeten doen. De motoren van Renault zijn over het algemeen wel prima volgens mij, het zijn de randzaken die altijd flippen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
Volvo loopt ook prima op LPG, en dan heb ik het ook over de échte Volvo motoren.
Bij de 8 kleppers verbranden standaart de kleppen als ze op gas lopen, je kunt het al vrij snel merken als een motor niet voor de volle 100% op 4 cilinders loopt bij stationair draaien.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:36 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En van de andere kant: de Volvo's van een jaartje of 6 à 10 oud hebben vaak motoren van Renault, die het op gas dus ook goed zouden moeten doen. De motoren van Renault zijn over het algemeen wel prima volgens mij, het zijn de randzaken die altijd flippen.
En @ TS: ik vind het verhaal van die handelaar veel te gladjes, het rammelt mijns inziens aan alle kanten. Goed dat je die kar niet koopt .
Bij de B230 blokken met 8 kleppen (het standaard RedBlock van Volvo 740 en 940) zijn deze juist ijzersterk op LPG.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Bij de 8 kleppers verbranden standaart de kleppen als ze op gas lopen, je kunt het al vrij snel merken als een motor niet voor de volle 100% op 4 cilinders loopt bij stationair draaien.
Toyota en mazda heb ik geen ervaring mee. De oudere modelletjes Nissan en Mitsubishi (in dit geval primera en de colt) doen het uitstekend op LPG, maar dat is wellicht omdat de blokjes vrij degelijk zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:55 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je toch geen garante meer van Toyota en/of Mazdag als je er LPG in laat bouwen.
Toch niet op de nieuwere modellen.
Nieuwe Opels met LPG zie ik zelden. Wel handig om te weten dat het werkt bij Opel. De Astra is een mooie auto.
renault motoren, daar hadden we het over...quote:Op vrijdag 26 september 2008 23:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij de B230 blokken met 8 kleppen (het standaard RedBlock van Volvo 740 en 940) zijn deze juist ijzersterk op LPG.
Met de eerste kop, mits op tijd kleppen gesteld, is 450.000 vrijwel altijd haalbaar.
Nee, nog niet. Ik heb het de afgelopen dagen debiel druk gehad op mijn werk, dus nog weinig gelegenheid gehad om te gaan kijken proefrijden. En ik moet het ook afstemmen met mijn vriendin, want ook al gaat ze niet meebetalen, ze gaat er wel in rijden, en het is wel fijn om dit soort beslissingen met zijn tweeen te nemen. Deze week is het hopelijk wat rustiger allemaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:15 schreef Kleiduif het volgende:
Weet je al iets meer Svyatagor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |