woensdag 24 september 2008 @ 09:08:16 #1
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61869652
Hello,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, een station, bij voorkeur op G3. Nu heb ik laatst uitgebreid gekeken naar een ex-lease Laguna op LPG G3, uit 2004 met 130k op de teller. Proefrit gemaakt, leek allemaal prima, behalve dat hij moeilijk uit zijn 5 ging (erin ging wel). Volgens de handelaar is 'een kwestie van smeren', maar dat weet ik zo net niet.
De LPG installatie zit er vanaf het begin op, en volgens hem zijn leaserijders die voor LPG kiezen van het nette soort; ze betalen de benzine niet zelf, dus ze doen dit echt voor het milieu. Verder zei hij dat het voordeel van lease is dat die bakken bij elk piepje of lampje naar de garage zijn geweest...
De vraagprijs is 11k. Ik zit een beetje in dubio, want ik hoor wisselende verhalen over Renault. Daarentegen zijn Franse auto's schijnbaar de enigen die goed met LPG werken; Volkswagen nauwelijks, BMW en Audi ook nauwelijks...en dat zijn verder wel de merken waar ik een beetje naar kijk.
Iemand ervaring of advies?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61870361
Ben zelf geen fan van Renault enkel en alleen slechte ervaringen mee. Dat verhaal over lease rijders net is natuurlijk bulshit. Het kan ook zo zijn dat de lease rijder G3 van zijn werkgever MOEST nemen. En dat ze voor elk piepje en knakje naar de dealer gaan tja dat is ook niet zo een vriend van mij heeft een golf gehad als lease wagen maar zou die wagen voor geen goud willen kopen! Hij ragde dat ding echt helemaal af met de mening boeie toch mijn auto niet dus tja en mag hem over X KM weer inleveren.

Je moet echt gelijk hebben met ex lease auto's en wat voor berijder hem had. Je G3 vraag tja dat is lastig wat ik uit ervaring weet is dat G3 auto's wel meer onderhoud nodig hebben omdat de brandstof droger is. Is een Diesel niet iets voor je?
pi_61870550
Persoonlijk: Nooit meer een Franse auto! Ik heb ooit een Laguna gehad die er in Frankrijk mee ophield en die ze in het land van herkomst al niet meer aan de praat kregen!

Meer objectief:
quote:
en volgens hem zijn leaserijders die voor LPG kiezen van het nette soort; ze betalen de benzine niet zelf, dus ze doen dit echt voor het milieu.
Bullshit, kan namelijk een verplichting van de werkgever zijn geweest. Daar zijn er namelij ook zat van. Is-ie alsnog afgeragt.
Ik vind 11k voor een Laguna, waar er heel veel van zijn, zeker in het ex-lease-circuit, die 130k op gas gelopen heeft, best veel geld. Wat bedenk wel, de levensduur van je motor gaat iets achteruit als je op gas rijdt. Het scheelt normaliter niet overdreven veel, maar goed, het is wel een aandachtspuntje.
De reparatie van de vijfde versnelling kan idd wel heel simpel zijn, maar dat weet je pas als je het bekijkt en dan ligt alles al open en dat kost geld. Daar zal de verkoper niet op zitten wachten.

Als je iets meer dan ¤11.000,00 uitgeeft heb je een mooie Audi A3 van 2001 of 2002 en daar zul je meer schik van hebben, denk ik.
Wil je per sé een staion, dan moet je met dat budget naar een VW, Audi of BMW van 1998 / 1999.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_61870622
Ik vind het veel geld voor die auto, temeer omdat je bij een kilometerstand bent aangeland waarop de verdamper het, een-dezer-dagen wel eens zou kunnen gaan begeven (kosten +- 500 euro). Ook dat schakelen is natuurlijk een issue (kwestie van smeren = onzin)... nee.. ik zou even doorzoeken...

Ps. Ik zelf heb een citroen xsara coupe uit '98 op LPG G3 met 250k op de teller. Deze heeft al dat onderhoud al gehad (t.w.v. 1500 euro!) Staat te koop voor 2900
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:12:56 #5
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61870980
Okay, bedankt voor alle reacties!
Diesel is inderdaad ook wel een optie; ik rijd nu met veel plezier in een Golf IV TDI, maar het is een driedeurs, en er komt gezinsuitbreiding aan. Daarnaast speel ik in een band en word ik helemaal gek van het bank platgooien als ik een beetje spul wil vervoeren. Dat zal met een station ook wel moeten, maar dan heb je in ieder geval een deur waardoor je er beter bij kan.
Ik was al ernstig aan het twijfelen over deze Laguna, maar ik weet nu wel even genoeg.
Mijn budget is nog wel rekbaar naar 15, dus ik zit ook wel te kijken naar een A4 Avant of een oudere A6. BMW 3 touring schijnt erg krap te zijn op de achterbank, bovendien is daar nu zoveel vraag naar dat de prijzen vrij hoog liggen.
Ik rij ongeveer 25k per jaar, dus dat zou met diesel net wel of net niet te doen zijn; voor gas zou ik ook kiezen vanwege het milieu... Moeilijk moeiljk. Mijn pa is bv heel enthousiast over Toyota, dus een Avensis zou ook nog wel een optie zijn...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61871286
Goed idee van je pa, zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/195429694
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
pi_61871337
Een ex lease G3 Renault met 130.000 op de teller.

Tel er maar 100.000 bij op.
***** Kraak.....
pi_61871469
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef kraaksandaal het volgende:
Een ex lease G3 Renault met 130.000 op de teller.

Tel er maar 100.000 bij op.
Dat lijkt me wat overdreven, stel dat de auto uit medio 2004 is heeft hij gemiddeld per jaar 40 000 gelopen. Met jouw gegevens zou dat 77 000 zijn.
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:33:21 #9
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61871521
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef MrDirk het volgende:
Goed idee van je pa, zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/195429694
Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61871612
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.
Nee inderdaad, ik ging even verder 'marktplaatsen' en dit is volgens mij echt een nette prijs voor die auto! (:
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:45:50 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61871818
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 24 september 2008 @ 11:20:33 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61872661
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Ja, Mondeo heb ik ook naar gekeken, maar in mijn familie zijn er niet zulke goede ervaringen met Ford..
Qua ruimte wel de beste in zijn klasse denk ik, volgens mij is alleen een V70 groter.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61872663
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Of een Skoda Octavia Combi.

Maar een Renault Laguna uit 2004 op lpg G3 willen aanschaffen is in ieder geval lef hebben. Je moet maar durven.

Lees voor de grap eens de myreviews op Autoweek.nl, een grotere ellendebak dan de Renault Laguna bestaat er niet.

Daarnaast heb ik persoonlijk tot in den treure toe ervaring met storingsgevoelige lpg-installaties, waardoor ik heb besloten op diesel over te stappen, en ik ben echt niet de enige die continu - veelal onvindbare - storingen had aan de gasinstallatie of aan het motormanagement. Zie oa de sites askanowner.com en problemcar.nl.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 24 september 2008 @ 11:22:25 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61872705
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of een Skoda Octavia Combi.

Maar een Renault Laguna uit 2004 op lpg G3 willen aanschaffen is in ieder geval lef hebben. Je moet maar durven.

Lees voor de grap eens de myreviews op Autoweek.nl, een grotere ellendebak dan de Renault Laguna bestaat er niet.
Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 24 september 2008 @ 11:27:21 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61872834
de avensis rijdt ook nog eens als een zonnetje
pi_61873154
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)
Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.

Skoda maakt ook gewoon gebruik van Volkswagen techniek (net als Audi en Seat) dus dat zou wel goed moeten zitten, beproefde motoren zonder al te veel poespas.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 24 september 2008 @ 11:45:14 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61873361
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.

Skoda maakt ook gewoon gebruik van Volkswagen techniek (net als Audi en Seat) dus dat zou wel goed moeten zitten, beproefde motoren zonder al te veel poespas.
Ja, dat was mijn indruk van het merk ook altijd, dus ik was best verbaasd over die consumentengids-rating. Dat doen ze op basis van gebruikerservaringen. Nouja, geeft alleen maar weer aan hoe onduidelijk die wereld eigenlijk is. Ik neig nu wel erg naar die Avensis, ik zie bijna overal goede reviews.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61885916
Avensis is een goede keus
pi_61886135
Een versnellingspook die niet uit z'n 5 komt, is zelden een klein probleempje.
Als hij zegt dat het zo is, dan zou hij het kleine probleempje in iedergeval nog moeten verhelpen voor je hem koopt; maak ook een testrit in dat geval en vraag zwart-op-wit garantie met het punt van de 5e versnelling als extra regel in het contract.

Overigens zou ik nooit geld uitgeven aan een Renault Laguna op LPG.
Mocht de motor eventueel nog een Volvo exemplaar zijn, dan haalt de motor overigens de 500.000 wel op LPG. De rest meestal niet
quote:
De Renault Laguna was de eerste auto die de maximale score van 5 sterren behaalde in de EuroNCAP-crashtest. Opmerkelijk is dat de Laguna II geen gebruik meer maakt van een sleutel om de portieren te ontgrendelen en de motor te starten, maar van een elektronische kaart met het formaat van een credit card. Bij sommige modellen functioneert de kaart volledig automatisch; bij het benaderen van de auto ontgrendelt de auto zonder dat de gebruiker daar iets voor hoeft te doen, en bij weglopen gaat de Laguna uit zichzelf weer op slot. Helaas staat de kaart niet bekend om zijn betrouwbaarheid, evenals de rest van het elektronische systeem, dat nogal door kinderziekten werd geplaagd. De Laguna II kwam onderaan de betrouwbaarheids- en tevredenheidsstatistieken te staan.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna
Er zijn zoveel kwalitatief goede auto's te koop, waarom zou je dan een Laguna kopen?
Een Volvo V70 zou dan eerder mijn voorkeur hebben, desnoods 3 jaar ouder. Volvo's zijn overigens ook niet vrij van electronische problemen.

Maar het blijft jouw beslissing uiteraard.
Bitcoin: 1Ak8Yb7o4G17fJx4RAF9yEpaJZMQY3yxzB
Litecoin: LKKHpXTbhWQ3iGCMFRBj3dQypGwmAKtLxL
pi_61897814
Avensis is een leuke auto maar een beetje saai. qua betrouwbaarheid zit het wel redelijk goed, uiteraard zijn er rampverhalen bekent van Toyota. Neem geen gas versie van Toyota, de kleppen kunnen de temperatuur niet aan en verbranden. Renault heeft hele leuke auto's maar helaas blijft de kwaliteit wat achter. voor 11k zijn er leuke auto's te koop, octavia, 406/407, wat oudere types A4 en A6, V70, enz keuze genoeg.

Heb zelf een 2004 focus station TDDi, is ook erg ruim en niet zo duur. (7000e)
misschien een optie, voor 11k heb je een 2006 auto.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:13:19 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61898135
V70 vind ik ook erg mooi, maar ook heel zwaar. Vader van mijn vriendin heeft er een op diesel, en die loopt 1 op12 ofzo als ' ie echt rustig rijdt, plus dikke wegenbelasting. Een Avensis is volgens mij lichter en zuiniger.
V40 heb ik ook naar gekeken, maar ik ben vrij groot (1m97), en ik zit niet lekker voorin, ik vind de voorruit te laag.
Die Laguna wordt het in ieder geval niet, dat weet ik nu wel. Ik overweeg ook nog een Touran, hoewel dat wel een saaie bak is, lijkt het me ideaal dat je die stoelen eruit kan halen e.d. Ik ben er een zomer mee op vakantie geweest, en dat beviel heel goed. Ik moet alleen nog even wennen aan het idee dat ik een gezinsauto zou kopen, een station voelt dan tenminste nog iets normaler.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 25 september 2008 @ 10:37:57 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61898693
Een V70 heeft nauwelijks meer ruimte dan een astraatje, die Volvo's zijn aan de binnenkant echt klein!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_61898771
een V70 is inderdaad niet zo groot. maar ik denk wel groot genoeg voor jou met een band en kind(eren). Is er een auto die jouw voorkeur heeft?
  donderdag 25 september 2008 @ 11:02:51 #24
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61899222
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:42 schreef Kleiduif het volgende:
een V70 is inderdaad niet zo groot. maar ik denk wel groot genoeg voor jou met een band en kind(eren). Is er een auto die jouw voorkeur heeft?
Nouja, ik neig dus nu naar een Avensis, ook omdat ik lees dat ' ie heel erg stil en comfortabel is. Anders qua ruimte een Mondeo, en qua coole bakken een A4 of oude A6. Kortom, ik weet het nog niet helemaal.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61902951
tijd voor een proefrit, ik ben zelf niet echt een Toyota man, vindt ze wat saai en ik heb een lichte franse voorkeur vanwege het comfort. Vanwege financiële redenen toch maar een Ford.

Was je ook van plan om een Avensis op gas te nemen? Een oud collega had een lease avensis en daar kon na 50000km een nieuwe motor in omdat de kleppen waren verbrand. was geen afzonderlijk geval. Begreep ook dat Toyota geen gasinstallaties meer ondersteunt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')