abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_61846210
Ik heb een tweepersoonsbedombouw + matras van 140x200.
Nou twijfel ik alleen nog of ik nou een lattenbodem van 140x200 moet nemen of 2 van 70x200.
Ik zie op dit moment geen nadelen aan een lattenbodem van 140x200, maar lees overal op internet dat mensen 2x 70x200 hebben..heeft iemand enig idee waarom?
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:30:35 #2
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_61846429
In de praktijk is het zo dat waar er verschillende mensen zijn er verschillende keuzes in matrassen zijn.
Stel dat je in de toekomst dat probleem hebt, dan kun je beter 2 lattenbodems hebben dan 1.
Ook zijn daar weer vele verschillen in.
Wij hebben hier 2 verschillende matrassen en 2 (dezelfde) lattenbodems.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_61846615
Opzich zit daar wat in, maar ik denk dat 2 matrassen voorlopig nog niet aan de orde gaat komen.
Dus het gaat mij er meer om, of er eventueel nadelen zitten aan 1 lattenbodem?
Zakt deze bijvoorbeeld erg door in het midden?
pi_61847071
Ligt eraan wat voor lattenbodem je erin doet. Ik werk toevallig bij IKEA op de beddenafdeling en wij adviseren meestal 2 lattenbodems van 70 te pakken omdat dit steviger is. Je hebt wel 140 lattenbodem, maar als je daar bv met z'n 2en op wil gaan liggen dan kan het idd doorzakken.
Hoop dat je er iets aan hebt
pi_61847169
Ok top
Ik was idd aan het kijken naar lattenbodems van ikea, heb je daar verder nog tips voor?
Ik zat zelf te denken aan de sultan lillaker, is dat wat? Of adviseer jij een andere?
pi_61864569
Ja dat is wel een goede lattenbodem, alleen heeft die wel een rubbere frame. Mane heeft een houten frame, is dus steviger, maar heeft weer minder latjes. Ze zijn wel beide even duur, dus moet je maar even proberen of je het verschil duidelijk voelt. Mane en de lillaker verkopen we iig het meest omdat ze vrij goedkoop zijn, maar voor iemand die geen verstelbare lattenbodem wil zijn ze goed zat
Als je binnenvering hebt zou ik voor de lillaker gaan omdat de latjes dichter op elkaar zitten. Heb je foam of latex dan maakt het niet veel uit.
Succes ermee
pi_61882347
De maat van 2 x 70 ( x 200 /210) heeft ook meer te maken met vervoer de trap op, vermoed ik.
Met name als ze niet demontabel zijn.

Hier ook < 20 jaar de 2 x 70 breed met éen matras 140 x 200 gebruikt.
pi_61897387
Bij ikea zijn ze allemaal opgerold of ongemonteerd dus dat is niet het probleem
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')