abonnement Unibet Coolblue
pi_61820817
Dag Darrel, welkom Malkah !

Het zit zo:

Naar aanleiding van het asieltopic 2008 (waarin iedereen spullen en geld verzamelden voor het Asiel Zwolle), gingen Dinooo en ik afgelopen zaterdag naar Zwolle om spullen te brengen.
Daar zagen we onder andere de zeer bange poes Darrel, die een zeer triest verleden heeft
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:43 schreef noekje het volgende:
Het verhaal van Darrel.

Darrel is gevonden op een balkon. Bazinnetje is op vakantie gegaan. Het was daar bloedheet. Iemand heeft de dierenambulance opgebeld en toen hebben ze hem naar het asiel gebracht. Daar was/is die heel erg down. Ze zijn nu bezig met Bach bloesems. Ze schijnt nu al best opgeknapt te zijn maar het was echt een arm ding.
Asiel heeft nog contact gehad met haar vorige baasje maar die ontkent dat het haar poes is.

Tenminste, ik neem eigenlijk aan dat het een poes is en geen kat?

Greys! Aw!
Dat klopt inderdaad, Darrel heeft een jongensnaam maar is een poes! De ‘dame’ in bovengenoemde quote gaat er tussenuit op vakantie , sluit Darrel samen met nog een hond op in een snikhete flat. Zonder eten, zonder drinken, zonder kattenbak, etc.
De buurman die eigenlijk een grote hekel heeft aan katten, blijkt toch een dierenvriend want hij belt de juiste instanties en Darrel wordt naar het asiel gebracht. Daar blijkt dat ze zo angstig is en niet gewend aan menselijke aandacht, dat men haar Bach Bloesem therapie geeft. De eigenaar van Darrel wordt meerdere malen gebeld maar blijft ontkennen dat Darrel van haar is.
Some people

We gaan dus naar het asiel om spullen af te leveren



Om het verhaal duidelijk te maken quotes (ook van mijzelf )
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:46 schreef verita het volgende:


Hoi allen, het was leuk om jullie te zien! Re, MissBliss, bedankt voor de mooie foto!
Wij denken er inderdaad stevig over na om Darrel in huis te nemen. Darrel zelf is geen punt van discussie, we zijn nog teruggegaan naar haar kooi en hebben haar geaaid en gefilmd. Zij gaf continue kopjes en volgens ons zijn we goedgekeurd als haar blikopeners. Het gaat er nu om of de poes die we al thuis hebben, het ook aan kan (ook zo bang geweest als Darrel, nu wat relaxter)
Hier een van de filmpjes van Darrel van afgelopen zaterdag
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:55 schreef noekje het volgende:


Er is maar één manier om daarachter te komen. Dan moet je het dus eigenlijk proberen.
Ben heel benieuwd. Ze verdient een mooi huisje.
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:57 schreef bigbird het volgende:


mee eens
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:08 schreef verita het volgende:

[..]

Ja daar hebben jij en Bigbird gelijk in. Zoals gezegd, we hebben allebei een goed gevoel bij de poes dus ik denk ook wel dat het doorgaat, poes voelde zich ook op haar gemak met ons.
Mevrouw daar heeft ook gezegd dat als het niet gaat dat we haar binnen drie weken terug kunnen brengen maar dat is nou net wat we niet willen, dan moet ze weer verhuizen. Het moet voor beide poezen leuk zijn.
Maar als er 1 poes is die een nieuw huisje verdient, is het deze wel
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:14 schreef verita het volgende:
Zoek de verschillen:



Links onze huidige poes MM, rechts de poes 'Darrel'.
We zijn eruit, ik ga morgen bellen, we gaan as. woensdagavond Darrel ophalen, als dat kan.

We willen haar een andere naam geven, namelijk 'Malkah'. Malkah betekent 'koningin'. We zouden graag willen dat ze zich bij ons zo gaat voelen. We hebben er wel vertrouwen in, onze MM was ook zo'n bangerd, en die is nu ook frank en vrij, behalve met vreemden.
Het verschil: de droevige blik bij Malkah, en Malkah heeft een grote zwarte vlek op linkerpootje, waar MM wit is. MM heeft rechts op haar pootje wat vlekjes, en daar is Malkah weer wit.

Kijk dan, dit kun je toch niet laten zitten
quote:
Op maandag 22 september 2008 09:37 schreef verita het volgende:

We gaan doen wat er voor Darrel / Malkah nodig is. Als we daarvoor Bach moeten doen, so be it. Als ze maar gelukkig wordt. En daar twijfel ik niet aan.
Onze MM (2005) was zoooo bang, daar gaf je geen stuiver voor. In het asiel van Almelo kwamen we eigenlijk voor een andere kat, die we op internet hadden gezien. De kat was leuk maar die had zoiets van: het zal wel. Een andere kat die we ook leuk vonden klauterde via Dinooo's broek omhoog en zette zijn nagel in iets waar Dinooo het liever niet heeft. En ineens kwam MM uit een hoekje. Ze lag onder een kast, loopt op Dinooo af, mauwt zonder geluid te maken, kijkt omhoog, schurkt langs hem heen, duwt haar snuitje in zijn hand en de asielmedewerkster zei: dit kan niet, die poes is heel schuw en en blaast naar iedereen en u mag haar aaien...
Dinooo zei niet zoveel meer, pakte MM op en zei tegen mij: we zijn klaar hier, deze gaat mee.
En nu is ze zo tevreden. Ze is nog bang voor vreemden maar voor ons absoluut niet en wij zijn blij dat het zo goed met haar gaat.
Deze Darrel / Malkah zal het ook wel fijn krijgen, de hoop is dat ze inderdaad straks als twee zusjes met elkaar om gaan.
Leuk dat jullie allemaal zo meeleven, thx
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:13 schreef verita het volgende:
Woeiiiiii
whaaa


Net gebeld. Duurde lang voordat ze opnamen en ik had het even niet meer. Maar: we hebben toestemming haar woensdag te halen!
En dus gaan we woensdag Malkah halen. We krijgen de bloesemtherapie en voer mee. Nu nog maar een paar dagen hard werken en nagelbijten.

Welkom Malkah

Sorry voor de lange OP

[ Bericht 0% gewijzigd door verita op 22-09-2008 14:57:43 ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61820905


En een lange OP met plaatjes is meer dan uitstekend!

Veel geluk!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61820908
Nee juist goede OP, het hele verhaal er in. Echt geweldig dat jullie haar verder gaan oplappen super, ben heel benieuwd hoe de poezen het gaan vinden.
pi_61820955
Top Verita! Echt heel gaaf voor jullie en haar!
O+ 11-06-2009 O+
pi_61821065
Jaaaaa, wat leuk, wat fijn
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 22 september 2008 @ 11:44:18 #6
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_61821084
Super

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En veel foto's hoop ik a.s. woensdag
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_61821096
Verkeerde topic, moest in Malkah 's eigen topic, sorry, beetje in de war

Tweede edit : dit IS het goede topic

Even nog wat eigen foto's van zaterdag spammen







[ Bericht 72% gewijzigd door verita op 22-09-2008 11:46:54 (De kluts kwijt) ]
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61821378
Geweldige OP, geweldige poes en een geweldig nieuw huisje.
Go Malkah!
Go hard or go home
  maandag 22 september 2008 @ 11:59:17 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61821421
Mooie OP, en ontzettend goed dat jullei DarrelMalkah in huis hebben genomen
En wat een mens zeg, die vorige eigenaar
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 22 september 2008 @ 12:55:04 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61822643
Dat filmpje in de OP !!!
Ik ben verliefd !!!

Ze krijgt een fantastisch huisje bij jullie, verita! .

PS Wat is bachtherapie eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_61822903
Even copy and paste van een site over Bach Bloesem

Inleiding

De bloesemtherapie is een geneeswijze die aan het begin van deze eeuw ontwikkeld is door Dr. Edward Bach. Het was zijn wens dat steeds meer mensen tot het besef zouden komen dat men zelf verantwoordelijk is voor de eigen gezondheid. Hij ontdekte een geneeswijze die iedereen, zonder risico's, zelf kan toepassen om vorm te geven aan die gevoelde eigen verantwoordelijkheid.

Deze geneeswijze maakt gebruik van bloesemessenties die de levenskracht van bloesems bevatten. De bloesems zijn afkomstig van wilde struiken, bomen en planten. Zij zijn niet schadelijk en werken niet verslavend. Ze worden niet gegeven tegen de lichamelijke klacht maar uitgekozen in overeenstemming met de 'state of mind' (gemoedsgesteldheid).

Uitgangspunt van de Bach Bloesem therapie is dat je niets doet met het ongewenste "de klacht", maar juist de tegenovergestelde "kwaliteit" versterkt.

Een heel simpel voorbeeld: als "angst" je beheerst, dan is dat iets wat in je leven heel veel aandacht krijgt, niet alleen van jou maar ongetwijfeld ook door je omgeving. Iets wat aandacht krijgt zal gaan groeien, gaan floreren. Nu is het tegenovergestelde van angst de kwaliteit "moed". Angst en moed zijn allebei een kant van dezelfde medaille. Als angst nu veel aandacht krijgt, zal er weinig overblijven voor moed. De kwaliteit moed zal langzaam wegkwijnen. Door nu geen aandacht meer te schenken aan de angst maar juist de moed te versterken komt er weer balans tussen beide uitersten. Je hebt weer voldoende moed om met je angst om te gaan.


Je mag maximaal 5 à 6 bloesems tegelijkertijd gebruiken en als je het gevoel hebt dat je er wel 10 of 20 nodig hebt, dan gebruik je een poosje alleen de Wild Oat - ruwe dravik (voor mensen die stil, in zichzelf gekeerd, introvert zijn). Of je gebruikt een tijdje alleen Holly - hulst (voor extraverte, spontane, naar buiten gerichte mensen). Het gebruik ervan helpt je te ontdekken welke bloesems je werkelijk nodig hebt.

Je neemt een leeg en schoon pipet of druppelflesje van 30 ml. en vult dat met koolzuurvrij (blauw) bronwater. Ter conservering kun je er wat brandewijn bij in doen. In dat flesje doe je dan tevens 3 druppels uit het voorraadflesje van elke uitgekozen bloesem. Dit is de gebruiksklare oplossing waarvan je dan minimaal 4 keer per dag 4 druppels gebruikt. In ieder geval begin en eindig je er de dag mee.

Voor hele acute situaties is er de Rescue Remedy, hiervan geef je de patiënt 4 druppels uit het voorraadflesje in een beetje water met kleine slokjes te drinken, of je druppelt ze rechtstreeks onder de tong. Bij bewusteloosheid kun je de druppels op de slapen en de polsen inwrijven. Herhaal dit net zo vaak totdat er verbetering ontstaat.

Uitgangspunt bij elke behandeling: we letten niet op de kwaal, het symptoom of de ziekte, maar gaan uit van de persoonlijkheid en de aard van het gedrag van jezelf of van de mens die om hulp vraagt. Het gaat om de manier, waarop je met je problemen omgaat; de manier waarop je ernaar kijkt; hoe je je erbij voelt; wat het met jou doet; wat jij ermee doet.

De 'state of mind' van de mens is de manier waarop de mens met zijn situatie omgaat, hoe hij of zij ernaar kijkt, wat hij of zij erbij ervaart. Het is dus meer dan gevoelens en emoties, maar omvat ook het denken en handelen, de levensinstelling en de levensovertuiging.


Gebruik
De krachten van de bloesems helpen om de in de mens gelegen krachten en deugden te versterken, waardoor gemoedsgesteldheden als: angst, onzekerheid, weinig interesse voor het leven, eenzaamheid, overgevoeligheid, moedeloosheid, wanhoop en overbezorgdheid veranderen in hun tegendeel. De mens komt terug in zijn 'harmonie', waardoor herstel zal intreden en de gezondheid herwonnen kan worden.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61822933
In ieder geval krijgen we de druppels zoals die voor Malkah bedoeld zijn, mee. We zullen wel zien hoe het gaat, we hebben er alle vertrouwen in.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61823130
Hoe lief, dat filmpje!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_61823333
wat goed

geweldig! Veel geluk enzo met Malkah
Ja doei.
pi_61823334
Gefeliciteerd!

Wat lijken die twee dames op mijn kat zeg. En die was zo'n beetje hetzelfde: op zichzelf en wat teruggetrokken. Gelukkig had zij geen slechte ervaringen in het verleden dus is nooit een superbange kat geweest. En met het verstrijken van de jaren wordt ze steeds relaxter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61823373
Dat filmpje

Aai mij, aai mij! En daarbij die melktrappelende pootjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61823554
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:06 schreef verita het volgende:
De bloesemtherapie is een geneeswijze die aan het begin van deze eeuw ontwikkeld is door Dr. Edward Bach.
Ik denk dat die site wel eens een update kan gebruiken...
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 13:50:51 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_61823972
Jullie houden nu al van de koningin dat straalt gewoon al van de OP af!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61825754
Van harte met jullie nieuwe huisgenoot Verita en Dinooo, ik weet zeker dat jullie haar als een echte koninging zullen behandelen!
  maandag 22 september 2008 @ 15:18:04 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61825864
Ill say it again, tof dat jullie toch besloten hebben haar te nemen en veel succes
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_61826151
TVP
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61828203
TVP
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 september 2008 @ 18:54:47 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_61831560
Awww.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 22 september 2008 @ 19:44:58 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61833084
TVP!

Ik zeg het hier ook nog ff....wat geweldig dat ze bij jullie mag wonen
Ze heeft het echt getroffen

Blij zeker dat jullie zaterdag zijn meegegaan?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 22 september 2008 @ 19:51:50 #25
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61833284
Melvin krijgt trouwens ook Bach Bloesems...de Rescue.
2 maal daags 4 druppels door een theelepel blikvoer en sindsdien heeft ie nergens in huis meer geplast.

*klopt af
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')