abonnement Unibet Coolblue
pi_65330504
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 21:18 schreef r8ality het volgende:

[..]

Gaat niet. Xenon gebruikt maar 1 van de koplamp-aansluitingen. Dus de tweede loopt altijd los te bungelen, ergo, lampje aan. Niet dat dat lampje toen nog werkte, maar goed .
Die 2e kan je dus foppen met een weerstand er tussen naar massa; dan denkt het systeem dat er een lampje zit
pi_65388140
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?



Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65390052
Nog 34.






Prachtig.

[ Bericht 13% gewijzigd door Koploperkopper op 25-01-2009 18:32:02 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65393719
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]

Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!
pi_65394703




[ Bericht 34% gewijzigd door -Muse- op 25-01-2009 19:23:00 ]
pi_65396370
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Tenzij je meer dan 45.000 rijdt zou ik lekker een benzine 5cilinder kopen. 140 of 170 pk zou mij niets uitmaen maar alleen al dat geluid!
Sorry, heb al echt besloten dat het een diesel moet worden. Heb toch stiekem even kort naar een S60 D5 gekeken vanwege de i5, maar de S60 schijnt niet zo strak te sturen om mee te beginnen, en de eerste D5 is net zo rap als de 2.0D in de S40/V50.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65396378
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:13 schreef -Muse- het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65396564
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:59 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

!
Niet zomaar van internet gehaald hoor

Ik heb nog wat grotere foto's, maar daar zie je een stuk minder detail op.

De kleur is trouwens Sapphire, niet de standaard zwarte leasebak kleur.
pi_65396628
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:03 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Niet zomaar van internet gehaald hoor

Ik heb nog wat grotere foto's, maar daar zie je een stuk minder detail op.

De kleur is trouwens Sapphire, niet de standaard zwarte leasebak kleur.
Ah, jouw heilige koe? Mooie kleur keuze! Welke uitvoering is het? Kinetic, Momentum?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 25 januari 2009 @ 20:09:15 #160
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_65396758
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever zit, heb ik de beschikking gehad over een Volvo C30 als leaseauto (deze werd verkocht) en daarna een Volvo V50 (1.6D ). Laatstgenoemde heb ik in bruikleen tot mijn definitieve C30 beschikbaar komt.

Heb nog nooit in een Volvo gereden en moet eerlijk toegeven dat het schofterig relaxt rijd. Moet iedere dag een km of 160/180 rijden en dat is echt een plezier. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_65398595
Tweede week van februari gaat er een B20B in mijn auto, i.p.v. de gaargedraaide B20A .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_65399705
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:09 schreef Detroit het volgende:
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever zit, heb ik de beschikking gehad over een Volvo C30 als leaseauto (deze werd verkocht) en daarna een Volvo V50 (1.6D ). Laatstgenoemde heb ik in bruikleen tot mijn definitieve C30 beschikbaar komt.

Heb nog nooit in een Volvo gereden en moet eerlijk toegeven dat het schofterig relaxt rijd. Moet iedere dag een km of 160/180 rijden en dat is echt een plezier. .
Sowieso fijn als je lekker zit in een auto
  zondag 25 januari 2009 @ 22:01:57 #163
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65400669
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:13 schreef Koploperkopper het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. [ afbeelding ]

Toch ben ik nu iets meer aan het kijken naar de V50, dit voornamelijk omdat de S40 niet zo'n grote kofferbak heeft (door de kleine opening). Ik vind de V50 echter pas echt mooi als het de subtiele dakspoiler heeft. Kunnen Volvo-dealers dit (originele) onderdeel achteraf nog installeren? Ik hoor ook dat het niet aan te raden is de 2.0D te laten chiptunen, dit omdat de originele uitlaat zorgt voor een te hoge druk (lees: weerstand in het uitlaatsysteem), is dit waar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou voor de 480 gaan
Ik ben lelijk.
pi_65400874
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:03 schreef r8ality het volgende:
Tweede week van februari gaat er een B20B in mijn auto, i.p.v. de gaargedraaide B20A .
Wat is dit? Upgrade? Motor?
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:01 schreef PICHT het volgende:

[..]

Ik zou voor de 480 gaan
Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65400964
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat is dit? Upgrade? Motor?
. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.

Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  zondag 25 januari 2009 @ 22:09:24 #166
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65400974
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat is dit? Upgrade? Motor?
[..]

Ik vind het een leuke auto, lekker anders dan de rest.
Een keer een ritje maken dan?
Ik ben lelijk.
pi_65401149
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:

[..]

. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.

Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
stromberg cabarateurs?
pi_65401249
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef r8ality het volgende:

[..]

. B20A is 2 liter met enkele carburateur, B20B is zelfde blok, maar dan met dubbele carburateurs.

Tevens worden er Intrax veren ondergezet en ik zit er aan te denken om de middendemper er tussenuit te halen en als einddemper een japstyle onder te gooien .
Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:09 schreef PICHT het volgende:

[..]

Een keer een ritje maken dan?


Wat voor motor ligt erin? Hier aan de overkant staat al jaar en dag een witte 480 ES.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 25 januari 2009 @ 22:25:23 #169
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65401630
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:16 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Moest eerst even kijken in de OP wat voor Volvo je had. De benamingen kwamen me niet echt bekend voor. Wel respect voor zo'n oude Volvo. Toch is het wel enigzins valsspelen als je het vergelijkt met andere klassiekers he, zo betrouwbaar.
[..]



Wat voor motor ligt erin? Hier aan de overkant staat al jaar en dag een witte 480 ES.
1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.
Ik ben lelijk.
pi_65401820
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:25 schreef PICHT het volgende:

[..]

1.7 liter met een turbo. Toch nog goed voor 120pk! Ik zit nog te twijfelen of ik 'm zal laten chippen. Dan is er wel 160-170pk uit te halen.
Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65401914
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:13 schreef Pas259 het volgende:

[..]

stromberg cabarateurs?
Mijn huidige carburateur wel, die dubbele weet ik niet zeker. Zou ook Zenith kunnen zijn .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  zondag 25 januari 2009 @ 22:33:29 #172
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65401981
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:29 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dat wil wel vooruit met net iets meer dan 1000kg.
Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijk
Ik ben lelijk.
pi_65402307
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:33 schreef PICHT het volgende:

[..]

Dat zeker. Het zijn geen giga mega ultraprestaties ofzo maar dat hoef je ook niet te verwachten. In amper 9 seconden op de 100 is best rap. Geen idee hoe dat zit met meer vermogen, kan er alleen maar leuker op worden behalve als de levensduur van de motor behoorlijk wordt verminderd natuurlijk
Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.

Genoeg power is iig altijd leuk als iemand zich eens bijdehand opstelt in het verkeer. Kun je ze een goeie les geven in Moose-power.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65416057
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.

En waarom zou dat ook opgaan voor het uitlaatsysteem van een 480 Turbo? Zit een enorm verschil tussen, bij zowel het blok als het uitlaatsyteem.

Een 480 Turbo zou ik niet laten chippen. Het 1.7 liter Renault blokje kan de hoeveelheid extra vermogen maar met moeite aan. Het blok is niet ontworpen voor een turbo, vandaar ook het lage vermogen. Betrouwbaarheid daalt aanzienlijk als er meer vermogen uit dat blok gehaald moet worden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 26 januari 2009 @ 12:46:24 #175
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_65416147
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mja, daar zit ik ook een beetje mee. Zo'n 2.0D is voorlopig snel zat, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment toch gaat kriebelen. Nu heb ik alleen gelezen dat het originele uitlaatsysteem te veel weerstand biedt voor een chiptune, en dat is schijnbaar niet zo positief voor het blok zelf. Dit zal dus ook opgaan voor jouw 480 gok ik. Een compleet ander uitlaatsysteem is echter een beetje te prijzig, voor mij iig. Misschien dat zo'n dieselblok er iets minder last van heeft omdat het stalenblokken zijn.

Genoeg power is iig altijd leuk als iemand zich eens bijdehand opstelt in het verkeer. Kun je ze een goeie les geven in Moose-power.
Oorspronkelijk waren de 1.7 turbo blokken ook door Porsche onder handen genomen en die wilde het standaard op 170pk houden. Volvo heeft zelf de veiligheidsmarge op 120pk gelaten. De normale turbodruk ligt ook op ongeveer 0,60 bar en het blok kan ruim het dubbele hebben. Op 1 bar zit het dan alsnog binnen de veiligheidsmarge.

Over andere uitlaattrajecten heb ik wat de 480 betreft niks over gelezen. Op diverse 480 fora zijn er genoeg mensen die hem ook gechipt hebben en daar niks aan hebben verandert. Enkel de versnellingsbak, die schijnt nog wel wat problemen te geven met meer vermogen.

Ik zou nog wel een paar elandstickers willen hebben, das toch weer +20 pk!
Ik ben lelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')