abonnement Unibet Coolblue
pi_63533734
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Nee, het betreft inmiddels al een jaar een 850 2.5-20v In de 460 zou ik geen 1100 euro aan onderhoud stoppen haha Al het onderhoud was gevolg van een lakse vorige eigenaar.. Die heeft er de laatste tijd weinig meer aan gedaan in de wetenschap dat hij er toch uit ging.

Met een glansrijke apk en al het onderhoud kan de auto er weer prima tegenaan. Blok loopt lekker soepel en de nieuwe platen en draagarmen/fuseekogels dragen ook echt bij aan het rijcomfort. Binnenkort alleen nog even de abs-controller opnieuw solderen, die geeft wel eens storingen.. Iemand een goede beschrijving waar deze zit en hoe je hem los krijgt?

Kan nog wel paar jaar mee zo!
Das wel jammer ja, dat jij vervolgens alles mag doen...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_63776493
Gister heeft mijn 480 mij voor het eerst laten staan met een lege accu. Dadelijk maar even vervangen en hopelijk loopt hij weer als een zonnetje

Voor de 480GT fans trouwens:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leiehohh13zc

Helaas weer net te ver weg voor mij.
Boodschap van algemeen nut.
pi_63776748
Ok. Het is maar goed pa iets meer van auto's afweet dan moi. Het enige wat kapot bleek te zijn was het distributietandwiel aan de nokkenaskant. Daardoor stonden er een paar kleppen open, en schijnbaar kan de startmotor dan heel makkelijk de krukas + zuigers ronddraaien. Lijkt net alsof ie helemaal niks pakt, maar schijnbaar wel dus. Olieverbruik is niet verminderd .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_63777156
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Gister heeft mijn 480 mij voor het eerst laten staan met een lege accu. Dadelijk maar even vervangen en hopelijk loopt hij weer als een zonnetje

Voor de 480GT fans trouwens:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leiehohh13zc

Helaas weer net te ver weg voor mij.
Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?
De dynamo vervangen bij een GT Turbo is klotewerk....heb ik ervaring mee
Bij een niet turbo heb je stukken meer ruimte.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_63777488
ow, gisteren bij mijn ouders langsgeweest en mijn vader gaat weer een nieuwe auto kopen : een volvo xc60 of een volkswagen tiguan.....eigenlijk had hij besloten voor de tiguan : goedkoper namelijk.

's middags toch even samen naar de vw en volvo dealer gegaan om beiden eens te bekijken : dat zijn gewoon twee verschillende klassen auto's, logisch dat de volvo duurder is.
de tiguan : interieur lijkt op dat van de polo en de touran en de golf en de (vul ander vw model in), erg compact en een verkoper die 15 minuten wist vol te lullen waarom de volvo slecht was.

de volvo : prachtig design, prachtig interieur, comfortabeler en die fantastisch klinkende 5 cilinder.

wat ik wel grappig vond bij volvo is dat de prijs van de nieuwe v70 omlaag gebracht is om te voorkomen dat alle v70 rijders naar de xc60 overstappen. dan denk ik bij mezelf : "je wilt toch een auto verkopen, of het nou een v70 of xc60 is"

Mijn eigen trouwe volvo is gisteren in de garage geweest : gebroken stootdemper links voor (dat was een klap toen die brak op de snelweg!!), winterbandjes en nieuwe remblokken en -schijven.
als leenauto een vw bora meegekregen, wat was ik gelukkig toen ik weer in mijn moose-killer 1 kon stappen.
pi_63777760
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:37 schreef bluebit het volgende:
ow, gisteren bij mijn ouders langsgeweest en mijn vader gaat weer een nieuwe auto kopen : een volvo xc60 of een volkswagen tiguan.....eigenlijk had hij besloten voor de tiguan : goedkoper namelijk.

's middags toch even samen naar de vw en volvo dealer gegaan om beiden eens te bekijken : dat zijn gewoon twee verschillende klassen auto's, logisch dat de volvo duurder is.
de tiguan : interieur lijkt op dat van de polo en de touran en de golf en de (vul ander vw model in), erg compact en een verkoper die 15 minuten wist vol te lullen waarom de volvo slecht was.

de volvo : prachtig design, prachtig interieur, comfortabeler en die fantastisch klinkende 5 cilinder.

wat ik wel grappig vond bij volvo is dat de prijs van de nieuwe v70 omlaag gebracht is om te voorkomen dat alle v70 rijders naar de xc60 overstappen. dan denk ik bij mezelf : "je wilt toch een auto verkopen, of het nou een v70 of xc60 is"

Mijn eigen trouwe volvo is gisteren in de garage geweest : gebroken stootdemper links voor (dat was een klap toen die brak op de snelweg!!), winterbandjes en nieuwe remblokken en -schijven.
als leenauto een vw bora meegekregen, wat was ik gelukkig toen ik weer in mijn moose-killer 1 kon stappen.
Idem, heb nu vanwege reparatie van mijn tank een huur-Corsa, maar mèn, mijn 74-er gebakje rijdt nog beter .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:55:36 #82
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63779450
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:20 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?
De dynamo vervangen bij een GT Turbo is klotewerk....heb ik ervaring mee
Bij een niet turbo heb je stukken meer ruimte.
Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.
Ik ben lelijk.
pi_63780258
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:55 schreef PICHT het volgende:

[..]

Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.
Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....
Wij zijn in elk geval lang bezig geweest om de dynamo eruit en erin te krijgen.
Riem moet los, de airco, pomp van de stuurbekrachtiging. Daar zitten natuurlijk geen slang aan maar een buis, dus de olie moet eruit. En 0 ruimte om fatsoenlijk bij de bouten los te draaien.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:35:54 #84
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63780445
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:28 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....
Wij zijn in elk geval lang bezig geweest om de dynamo eruit en erin te krijgen.
Riem moet los, de airco, pomp van de stuurbekrachtiging. Daar zitten natuurlijk geen slang aan maar een buis, dus de olie moet eruit. En 0 ruimte om fatsoenlijk bij de bouten los te draaien.
Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.
Ik ben lelijk.
pi_63780679
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:35 schreef PICHT het volgende:

[..]

Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.
Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?
Jij hebt een 480 turbo?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_63780699
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.

Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Boodschap van algemeen nut.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:46:26 #87
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63780754
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?
Jij hebt een 480 turbo?
Half en ja Leuk zo'n wagen maar ze hadden het wel iets ruimer mogen opzetten.
Ik ben lelijk.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:47:46 #88
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63780783
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.

Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Gelukkig maar. Je kan het anders ook wel zien aan je voltmeter. Dan gaat ie namelijk niet verder als halverwege ongeveer. Normaal zit ie bijna tegen het rode aan.
Ik ben lelijk.
pi_63780947
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.

Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot is

Op zich moet het geen probleem zijn om 3 weken stil te staan, maar met deze temperaturen is een accu, die niet helemaal fris meer is, snel overleden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:34:33 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63804608
Staat nog een echte vierkante Volvo 850 te koop in V&A.
[TK] Volvo 850 Estate automaat, climate control, etc etc


NB. Ik zag de advertentie; heb verder niets met Volvo's of de verkoper te maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63805644









Zojuist de Zweedse schone even gewassen, doet het nog altijd perfect!

Oja, nog een vraagje, om de hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden? Deze zit er nu al een tijdje op..

Overigens is deze auto voorzien van een sluitend onderhoudsboekje, vanaf 1 km tot de huidige, al het onderhoud bij dezelfde dealer.. Auto heeft maar 3 eigenaars gekent, allen uit hetzelfde dorp..
Nee.
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:58:19 #92
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_63806904
Bij deze auto kan je de distributie makkelijk vervangen. Bij twijfel over tijd/kilometers zou ik het preventief doen. Je kan met 5 man nog wel in de motorruimte gaan staan
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_63807313
Ja hij zit er al vanaf 2001 op, en heeft in die tijd een ton gelopen. Lijkt me niet zo verkeerd om toch maar eens te gaan vervangen..

En vervangen kan ik zelf dusja.. Dat scheelt.
Nee.
  zondag 7 december 2008 @ 20:36:59 #94
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63832436
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:21 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja hij zit er al vanaf 2001 op, en heeft in die tijd een ton gelopen. Lijkt me niet zo verkeerd om toch maar eens te gaan vervangen..

En vervangen kan ik zelf dusja.. Dat scheelt.
Lijkt me wel slim om 'm dan eens te vervangen Meestal om de 3 jaar of 60k/70k kilometer.
Ik ben lelijk.
pi_63837691
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:39 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Zojuist de Zweedse schone even gewassen, doet het nog altijd perfect!

Oja, nog een vraagje, om de hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden? Deze zit er nu al een tijdje op..

Overigens is deze auto voorzien van een sluitend onderhoudsboekje, vanaf 1 km tot de huidige, al het onderhoud bij dezelfde dealer.. Auto heeft maar 3 eigenaars gekent, allen uit hetzelfde dorp..
Als het een 8-klepper is, gewoon om de 80.000 tot 100.000 of om de 5-7 jaar.
Mocht je riem knappen, dan is er niet zoveel aan de hand, behalve dat je stilstaat.
De B230 motor is een vrijloper; kleppen raken zuigers niet bij gebroken of versprongen distributieriem.

Mij bekende uitzonderingen:
- 16 klepper
- B230K met Heron kop (1000-631 nummer staat er dan op) en is altijd met carburateur
- afwijkende nokkenas, bijvoorbeeld als er getuned is

Ik heb ook een B230K maar dan met een 531 kop, niets aan de hand

Vervangen is simpel...
Handleiding staat o.a. op Volvo700vereniging.nl en is voor een redelijke sleutelaar in een paar uurtjes te doen.
http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/2922

Als je 'm niet ziet, meld je dan even aan

De bout op de krukaspoelie moet je losdraaien en daarvoor moet je de poelie tegenhouden.
Dat kan met een speciale tool (zie handleiding).
Wij hebben het gedaan door de auto in de versnelling én op handrem te zetten; krukas is dan geblokkeerd door de versnellingsbak. 25.000km geleden gedaan, geen problemen gehad.

We deden er de eerste keer 6 uren over. Dat was met hulp van m'n oom... En die is alleen luchtgekoelde VW's gewend, die hebben geen distributie-riem of -ketting
  zondag 7 december 2008 @ 23:38:42 #97
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_63838651
Toen de rode draak op de brug stond vanwege de vertiefte bumper:

Ik ben lelijk.
pi_63916751
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot is

Op zich moet het geen probleem zijn om 3 weken stil te staan, maar met deze temperaturen is een accu, die niet helemaal fris meer is, snel overleden.
Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.
Boodschap van algemeen nut.
pi_63916828
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:25 schreef hetsjhokleek het volgende:

[..]

Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.
Kan je 't niet zelf doen?
Ik was voor 45 euro klaar voor een gebruikte dynamo. Montage zelf gedaan in een klein uurtje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')