Das wel jammer ja, dat jij vervolgens alles mag doen...quote:Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Nee, het betreft inmiddels al een jaar een 850 2.5-20v In de 460 zou ik geen 1100 euro aan onderhoud stoppen haha Al het onderhoud was gevolg van een lakse vorige eigenaar.. Die heeft er de laatste tijd weinig meer aan gedaan in de wetenschap dat hij er toch uit ging.
Met een glansrijke apk en al het onderhoud kan de auto er weer prima tegenaan. Blok loopt lekker soepel en de nieuwe platen en draagarmen/fuseekogels dragen ook echt bij aan het rijcomfort. Binnenkort alleen nog even de abs-controller opnieuw solderen, die geeft wel eens storingen.. Iemand een goede beschrijving waar deze zit en hoe je hem los krijgt?
Kan nog wel paar jaar mee zo!
Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Gister heeft mijn 480 mij voor het eerst laten staan met een lege accu. Dadelijk maar even vervangen en hopelijk loopt hij weer als een zonnetje
Voor de 480GT fans trouwens:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leiehohh13zc
Helaas weer net te ver weg voor mij.
Idem, heb nu vanwege reparatie van mijn tank een huur-Corsa, maar mèn, mijn 74-er gebakje rijdt nog beter .quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:37 schreef bluebit het volgende:
ow, gisteren bij mijn ouders langsgeweest en mijn vader gaat weer een nieuwe auto kopen : een volvo xc60 of een volkswagen tiguan.....eigenlijk had hij besloten voor de tiguan : goedkoper namelijk.
's middags toch even samen naar de vw en volvo dealer gegaan om beiden eens te bekijken : dat zijn gewoon twee verschillende klassen auto's, logisch dat de volvo duurder is.
de tiguan : interieur lijkt op dat van de polo en de touran en de golf en de (vul ander vw model in), erg compact en een verkoper die 15 minuten wist vol te lullen waarom de volvo slecht was.
de volvo : prachtig design, prachtig interieur, comfortabeler en die fantastisch klinkende 5 cilinder.
wat ik wel grappig vond bij volvo is dat de prijs van de nieuwe v70 omlaag gebracht is om te voorkomen dat alle v70 rijders naar de xc60 overstappen. dan denk ik bij mezelf : "je wilt toch een auto verkopen, of het nou een v70 of xc60 is"
Mijn eigen trouwe volvo is gisteren in de garage geweest : gebroken stootdemper links voor (dat was een klap toen die brak op de snelweg!!), winterbandjes en nieuwe remblokken en -schijven.
als leenauto een vw bora meegekregen, wat was ik gelukkig toen ik weer in mijn moose-killer 1 kon stappen.
Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Is het alleen de accu of komt het door de dynamo?
De dynamo vervangen bij een GT Turbo is klotewerk....heb ik ervaring mee
Bij een niet turbo heb je stukken meer ruimte.
Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:55 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik denk dat een achterbumper vervangen een grotere kutklus is. Ik kon er in elk geval echt amper bij. Gelukkig haden we de juiste tools want anders was het een dikke no-go.
Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Volgens mij schoonvader niet, die heeft al meerdere 480's gehad en gedemonteerd, maargoed.....
Wij zijn in elk geval lang bezig geweest om de dynamo eruit en erin te krijgen.
Riem moet los, de airco, pomp van de stuurbekrachtiging. Daar zitten natuurlijk geen slang aan maar een buis, dus de olie moet eruit. En 0 ruimte om fatsoenlijk bij de bouten los te draaien.
Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:35 schreef PICHT het volgende:
[..]
Laat ik het er dan maar op houden dat het beide een tyfusklus is Gelukkig mankeert er NOG niks aan m'n dynamo.
Half en ja Leuk zo'n wagen maar ze hadden het wel iets ruimer mogen opzetten.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Waarschijnlijk ook flink je knokkels opengehaald?
Jij hebt een 480 turbo?
Gelukkig maar. Je kan het anders ook wel zien aan je voltmeter. Dan gaat ie namelijk niet verder als halverwege ongeveer. Normaal zit ie bijna tegen het rode aan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.
Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot isquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:44 schreef hetsjhokleek het volgende:
Het lijkt erop dat het alleen de accu is bij mij. Accu vervangen en hij rijdt weer.
Op zich is het ook niet vreemd dat mijn accu problemen geeft omdat ik er drie weken niet mee gereden had en hij wel al die tijd buiten heeft gestaan in de regen en sneeuw.
Lijkt me wel slim om 'm dan eens te vervangen Meestal om de 3 jaar of 60k/70k kilometer.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:21 schreef Dimitri_ het volgende:
Ja hij zit er al vanaf 2001 op, en heeft in die tijd een ton gelopen. Lijkt me niet zo verkeerd om toch maar eens te gaan vervangen..
En vervangen kan ik zelf dusja.. Dat scheelt.
Als het een 8-klepper is, gewoon om de 80.000 tot 100.000 of om de 5-7 jaar.quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:39 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zojuist de Zweedse schone even gewassen, doet het nog altijd perfect!
Oja, nog een vraagje, om de hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden? Deze zit er nu al een tijdje op..
Overigens is deze auto voorzien van een sluitend onderhoudsboekje, vanaf 1 km tot de huidige, al het onderhoud bij dezelfde dealer.. Auto heeft maar 3 eigenaars gekent, allen uit hetzelfde dorp..
Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Met een nieuwe accu start de auto ook wel als de dynamo kapot is
Op zich moet het geen probleem zijn om 3 weken stil te staan, maar met deze temperaturen is een accu, die niet helemaal fris meer is, snel overleden.
Kan je 't niet zelf doen?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:25 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad mijn dynamo te zijn. Vanmorgen begon mijn accu lampje weer te branden. Morgen wordt de dynamo vervangen in de garage. Dat wordt dus een duur grapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |