abonnement Unibet Coolblue
pi_62246736
Ben de laatste tijd me ook meer aan het verdiepen in Hiphop. Ben net begonnen met old school tribe called quest albums te luisteren, en die jazzy invloeden zijn echt dope De Jazzmatazz cd's van Guru zijn ook geweldig.
pi_62250391
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:42 schreef robbolo het volgende:
Ben de laatste tijd me ook meer aan het verdiepen in Hiphop. Ben net begonnen met old school tribe called quest albums te luisteren, en die jazzy invloeden zijn echt dope De Jazzmatazz cd's van Guru zijn ook geweldig.
Check ook eens het werk van Madlib. Als echte jazz je ding is moet je zeker Shades of Blue van hem checken. En om het dichterbij thuis te zoeken zijn Arts the Beatdoctor (zie TT) en eerdere albums van C-Mon & Kypski ook aanraders.
pi_62250646
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:10 schreef EliseZwart het volgende:

[..]

Check ook eens het werk van Madlib. Als echte jazz je ding is moet je zeker Shades of Blue van hem checken. En om het dichterbij thuis te zoeken zijn Arts the Beatdoctor (zie TT) en eerdere albums van C-Mon & Kypski ook aanraders.
Arts ben ik al tijden fan van Vind Transitions alleen te kort. Hadden best meer nummers op gemogen. Bij C-mon & Kypski vond ik de eerdere albums ook beter. En van Madlaib alleen losse nummers gehoord, maar dan zal ik Shades of blue is gaan zoeken. En Q-tip, the Roots en the Pharcyde zijn natuurlijk ook meesterlijk.

Iemand nog meer tips voor me?
pi_62252744
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 01:31 schreef robbolo het volgende:

[..]

Arts ben ik al tijden fan van Vind Transitions alleen te kort. Hadden best meer nummers op gemogen. Bij C-mon & Kypski vond ik de eerdere albums ook beter. En van Madlaib alleen losse nummers gehoord, maar dan zal ik Shades of blue is gaan zoeken. En Q-tip, the Roots en the Pharcyde zijn natuurlijk ook meesterlijk.

Iemand nog meer tips voor me?
Jazz Liberatorz - Clin D'oeil
Hocus Pocus (zie vorige pagina)
Sound Providers
Y Society (niet helemaal jazzy maar erg tof!)
De La Soul (hoe kan ik ze vergeten)

En een nieuw album wat ik laatst checkte was erg dope! Dela - Changes Of Atmosphere. Met gastraps van Talib Kweli! J-Live!
pi_62256012
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:14 schreef andre347 het volgende:

[..]

Jazz Liberatorz - Clin D'oeil
Hocus Pocus (zie vorige pagina)
Sound Providers
Y Society (niet helemaal jazzy maar erg tof!)
De La Soul (hoe kan ik ze vergeten)

En een nieuw album wat ik laatst checkte was erg dope! Dela - Changes Of Atmosphere. Met gastraps van Talib Kweli! J-Live!
Inderdaad, hoe kan ik De La Soul vergeten! Maar ik ga ze allemaal ff opzoeken, bedankt voor de tips
pi_62273071
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 09:14 schreef andre347 het volgende:
En een nieuw album wat ik laatst checkte was erg dope! Dela - Changes Of Atmosphere. Met gastraps van Talib Kweli! J-Live!
Die heb ik toevallig gisteren gekregen. Nog niet echt geluisterd though. Maar zijn Atmosphere Airlines had ik al langer en die vind ik zwaar dope.
full stops and exclamation marks
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:33:21 #107
231091 vinyljunkie
life is what you make of...
pi_62276500
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:05 schreef andre347 het volgende:
Als het goed is is het nieuwste album van Madlib uit Zal eens wat rondkijken.
Check anders hier

[ Bericht 10% gewijzigd door vinyljunkie op 10-10-2008 01:16:10 ]
pi_62280341
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:44 schreef robbolo het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe kan ik De La Soul vergeten! Maar ik ga ze allemaal ff opzoeken, bedankt voor de tips
Laten we Pete Rock & CL Smooth, Guru's Jazzmatazz en GangStarr ook niet vergeten! In mijn ogen ook wel grote namen in de "Jazz inspired" hiphop. In dat rijtje kun je Black Moon en The Roots overigens ook wel zetten.

Succes met uitchecken! Veel luisterplezier!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:24:09 #109
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_62281051
Ik vind Gang Starr niet zo leuk om te luisteren als Pete Rock of ATCQ.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:59:52 #110
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_62283436
Guru is toch wel de baas van het jazzy hiphop genre Alle Jazzmatazz albums zijn classic.

ATCQ, met the Low end Theory en Midnight Marauders zijn gewoon must-haves als je deze shit digged.

Dan heb je nog Statik Selektah die ook wel wat leuke jazzy beats zoals deze heeft. En Masta Ace wil ook nog wel wat leuk zomerse beats hebben zoals Good Ol Love

En Pete Philly & Perquisite niet vergeten natuurlijk.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_62284930
The Herbaliser live was heerlijk!
zakelijk
pi_62284964
Ik vind zelf die Jazzmatazz albums niet zo veel aan en ben een grotere jazz- dan hiphopfan. Er zitten wel goede beats tussen, maar dat 'experimental fusion between jazz and hiphop' vind ik niet zo uit de verf komen. Ik hoor liever Madlib beats waarin jazzsamples, zoals deze van Bill Evans - Nardis, die eigenlijk niet echt in conventionele ritmes voor hiphopbeats gespeeld zijn toch goed gebruikt worden:

  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:44:11 #113
231091 vinyljunkie
life is what you make of...
pi_62286128
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik vind zelf die Jazzmatazz albums niet zo veel aan en ben een grotere jazz- dan hiphopfan. Er zitten wel goede beats tussen, maar dat 'experimental fusion between jazz and hiphop' vind ik niet zo uit de verf komen. Ik hoor liever Madlib beats waarin jazzsamples, zoals deze van Bill Evans - Nardis, die eigenlijk niet echt in conventionele ritmes voor hiphopbeats gespeeld zijn toch goed gebruikt worden:


De "golden era of Hiphop"('80-'90) heeft het gemaakt tot wat het nu is. Dus ook de commercie die erbij hangt en daar is op zich niks mis mee. Overigens:

Madvillain - Madvillainy 2: The Madlib Remix

pi_62286382
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik vind zelf die Jazzmatazz albums niet zo veel aan en ben een grotere jazz- dan hiphopfan. Er zitten wel goede beats tussen, maar dat 'experimental fusion between jazz and hiphop' vind ik niet zo uit de verf komen. Ik hoor liever Madlib beats waarin jazzsamples, zoals deze van Bill Evans - Nardis, die eigenlijk niet echt in conventionele ritmes voor hiphopbeats gespeeld zijn toch goed gebruikt worden:

Heb je een goed punt, en die track is echt dope! Ben zelf ook meer een jazz fan, en dit valt inderdaad beter dan jazzmatazz. Neemt niet weg dat ik het wel goede albums vind, met een aantal regelrechte classics erop.


Vind ik beide erg goede nummers

En trouwens nog bedankt voor alle tips, ben nog wel ff bezig denk ik
pi_62286981
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:52 schreef robbolo het volgende:

[..]

Heb je een goed punt, en die track is echt dope! Ben zelf ook meer een jazz fan, en dit valt inderdaad beter dan jazzmatazz. Neemt niet weg dat ik het wel goede albums vind, met een aantal regelrechte classics erop.


Vind ik beide erg goede nummers

En trouwens nog bedankt voor alle tips, ben nog wel ff bezig denk ik
Brand New Heavies hebben begin jaren 90 ook een dope album uitgebracht:
# Heavy Rhyme Experience, Vol. 1 (1992, vocals by various hip hop groups and rappers)



Zeker de moeite van het checken waard.


Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_62290734
Iemand 11 December in de melkweg te vinden voor the game?
pi_62292381
Toen er over een nieuw Madlib album werd gesproken hier dacht ik eigenlijk dat het om één van deze twee ging:

Madlib - WLIB AM: King Of The Wigflip is digitaal al uit, en 14/10 op vinyl (al wel te bestellen).



Madlib - Beat Konducta Vol. 5: Dil Cosby Suite is digitaal al te koop, en komt 11/11 op vinyl uit.



Ik heb ze beide, maar nog niet geluisterd. Al wel even doorgeskipt en ze klonken allebei zeker goed.
full stops and exclamation marks
pi_62293777
Nieuw album van The Foreign Exchange, Leave It All Behind, is ook uit btw.



Ik vind hem lang niet zo goed als Connected. Maar wel aardig.
full stops and exclamation marks
pi_62295580
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:32 schreef krioro het volgende:
Nieuw album van The Foreign Exchange, Leave It All Behind, is ook uit btw.

[ afbeelding ]

Ik vind hem lang niet zo goed als Connected. Maar wel aardig.
Ik heb hem even geluisterd maar het RnB gehalte is mij wat te hoog
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:38:10 #120
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_62296484
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:59 schreef Cubewoods het volgende:
Guru is toch wel de baas van het jazzy hiphop genre Alle Jazzmatazz albums zijn classic.

ATCQ, met the Low end Theory en Midnight Marauders zijn gewoon must-haves als je deze shit digged.

Dan heb je nog Statik Selektah die ook wel wat leuke jazzy beats zoals deze heeft. En Masta Ace wil ook nog wel wat leuk zomerse beats hebben zoals Good Ol Love

En Pete Philly & Perquisite niet vergeten natuurlijk.
Als jij het zegt cube dan geloof ik het niet!!!
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:11:31 #121
231091 vinyljunkie
life is what you make of...
pi_62297257
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:32 schreef krioro het volgende:
Nieuw album van The Foreign Exchange, Leave It All Behind, is ook uit btw.

[ afbeelding ]

Ik vind hem lang niet zo goed als Connected. Maar wel aardig.
Leave It All Behind heeft meer diepgang.
pi_62308826
Def vs Doom is ook erg goed

[ Bericht 1% gewijzigd door robbolo op 11-10-2008 20:19:45 ]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:44:09 #123
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_62310863
Tss, hoe kunnen jullie nou Digable Planets vergeten bij het noemen van jazzy hiphop?

Dat Dela album kwam ik overigens laatst tegen ergens op het web... ik ben er nu erg nieuwsgierig naar geworden!
pi_62310878
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:44 schreef Mar10Segovia het volgende:
Tss, hoe kunnen jullie nou Digable Planets vergeten bij het noemen van jzzy hiphop?
Das een goede suggestie idd!
pi_62313956
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:50 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ik heb hem even geluisterd maar het RnB gehalte is mij wat te hoog
Ja, klopt, hoog R&B gehalte. Maar dat vind ik op zich ook wel leuk, vandaar dat ik het toch een aardig album vind.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:11 schreef vinyljunkie het volgende:

[..]

Leave It All Behind heeft meer diepgang.
Eh, ok.
full stops and exclamation marks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')