abonnement Unibet Coolblue
pi_61771415
Het is voor mij en mijn vriendin bijna zover: we mogen intrek gaan nemen in ons nieuwe appartement.

Dit topic zal ik proberen bij te houden met natuurlijk foto's!

In maart 2008 zijn wij bij een loting 1 van de 12 gelukkigen geworden die plaats mogen nemen in een nieuwbouw project in Eindhoven. En het allerbeste: door het uitvallen van een kijker hebben wij mooi de versie met balkon kunnen bemachtigen.

Tijdens de 'Dag van de Bouw' hebben wij al rond mogen kijken en wat schetste onze verbazing: onze toekomste woning was als modelwoning gebruikt Dus alles was al geinstalleerd en eigenlijk gewoon klaar om bewoonbaar te maken. Owke, af gezien van het nog tijdelijke enkelglas en een CV ketel die nog niet werkte.

Komende donderdag mogen wij weer gaan kijken en we zijn benieuwd of er iets veranderd is aan ons appartement.
De oplevering word geschat op de eerste week van november, maar ja daar staat nog een 'onder voorbehoud' onder.

Maar ik denk dat deze meeste FoK!kers nu denken:

Dus hierbij


Alles nog volop in de steigers


Appartement gezien vanuit de gang.
Indeling:
  • 1ste links: Badkamer
  • 2de links: Slaapkamer 1
  • 1ste rechts: wc
  • 2de rechts: woonkamer
  • Rechtvooruit: slaapkamer 2


    De badkamer al helemaal voorzien van tegels
    Het idee is om hier een glazen wand te plaatsen, en geen lelijk douche gordijn
    Alleen is het aanbod niet super dat we meteen iets op het oog hebben.


    De keuken al helemaal geïnstalleerd
    We moeten zelf nog zorgen voor een gasfornuis en deze dus ook zelf uitzagen in de keuken.


    Een gedeelte van de keuken/woonkamer, totaal 32m2
    Indeling voor de woonkamer/keuken kom ik nog eens keer mee aanzetten.

    Voorlopige planning:
  • Morgen bank en stoel bij een winkel bestellen
  • Donderdag woning meten en bekijken
  • Eerste week van november sleutel krijgen en aan het klussen slaan!

    Nu heb ik nog wel een vraagje alvast aan de lieve kijkers van FoK!
    Ondanks de vele topics over LED: waar kan gewoon weg in de winkel inbouw LED lichtjes kopen voor in een laminaat vloer?

    [ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 20-09-2008 10:12:25 ]
  •   vrijdag 19 september 2008 @ 22:56:19 #2
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61771544
    Waar in Eindhoven is dat?
    En weet je zeker dat je het gasfornuis uit moet zagen?
    Dat klinkt namelijk een beetje.... Onwaarschijnlijk. Vooral omdat er al een kastje zit onder de afzuigkap.

    Inbouwledspots voor vloeren zijn overigens nog niet zo regulier dat je ze gewoon in de winkel kan kopen.
    Je komt dan uit bij OF outdoorspots bij bouwmarkten, of indoorspots in erg dure winkels.

    Ik zou iig. eens kijken bij de Praxissen en Gamma's in de buurt. Anders misschien in 1 van de vele lichtspeciaalzaken in Eindhoven, maar in het laatste geval ben je niet goedkoop uit.
    pi_61771645
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 22:56 schreef bleiblei het volgende:
    Waar in Eindhoven is dat?
    En weet je zeker dat je het gasfornuis uit moet zagen?
    Dat klinkt namelijk een beetje.... Onwaarschijnlijk. Vooral omdat er al een kastje zit onder de afzuigkap.
    Picuspark is dit
    Nou, dit is onze namelijk zo vertelt... het is inderdaad raar en daar verbazen wij ons ook over. Wel is het zo dat er ook een keuken opstelling was waar geen keukenblok zat maar een opening waar je een gasfornuis/oven combi kan parkeren. In dat opzicht zou het dan niet eerlijk te zijn om ons wel een fornuis te geven en hun niet.
      vrijdag 19 september 2008 @ 23:09:58 #4
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_61771868
    Ah okee, Picuspark is wel reterelaxt .
    Lekker dicht bij de stad enzo.
      zaterdag 20 september 2008 @ 08:48:56 #5
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61775328
    Er zit wel een kastje onder de afzuigert, maar geen laatje. Ik denk dus dat het de bedoeling is dat er een kookplaat in komt en dat er geen plaats is voor een compleet fornuis

    Picuspark is inderdaad een zeer relaxte plek om te wonen. Kwamen jullie al uit Eindhoven?
    disclaimer
    pi_61775977
    Zij kwam al uit Eindhoven ja, ik ben 100% import uit Groningen

    Ze had al aangemeld bij WoonInc al voor dit project, maar ja toen kwamen de trekkingen/lotingen en moesten we daar aan meedoen. En gelukkig

    Hierbij nog even een archictetcten schets:


    En het belangrijkste: de plattegrond


    [ Bericht 33% gewijzigd door Dichterbijer op 20-09-2008 10:08:46 ]
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:03:36 #7
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61775995
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
    Zij kwam al uit Eindhoven ja, ik ben 100% import uit Groningen

    Ze had al aangemeld bij WoonInc al voor dit project, maar ja toen kwamen de trekkingen/lotingen en moesten we daar aan meedoen. En gelukkig
    Grun
    Jij gaat een cultuurshock krijgen
    Maar welkom in het schone Brabant
    disclaimer
    pi_61776087
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:03 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Grun
    Jij gaat een cultuurshock krijgen
    Maar welkom in het schone Brabant
    Ah wel nee... die shock heb ik al gehad. Ik woon namelijk al in Eindhoven alleen ben bij mijn vriendin ingetrokken en we willen het beide nog niet samenwonen noemen omdat de meeste spullen hier nu van haar zijn en niet van ons beide

    Maar voor de rest valt het me nog wel mee... enige periode dat ik hier vandaan vlucht is wel met carnaval.. das niet aan mij besteed
      zaterdag 20 september 2008 @ 10:11:22 #9
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61776102
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:

    [..]

    Ah wel nee... die shock heb ik al gehad. Ik woon namelijk al in Eindhoven alleen ben bij mijn vriendin ingetrokken en we willen het beide nog niet samenwonen noemen omdat de meeste spullen hier nu van haar zijn en niet van ons beide

    Maar voor de rest valt het me nog wel mee... enige periode dat ik hier vandaan vlucht is wel met carnaval.. das niet aan mij besteed
    Oh, dat doe ik ook hoor
    Carnaval, de horror
    disclaimer
      zaterdag 20 september 2008 @ 12:14:24 #10
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_61777879
    Fikse woonkamer! Tevens welkom in Brabant.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_61778214
    Toch best lastig als je van echt voetbal houdt om dan in Groningen Eindhoven te gaan wonen
    Elke twee weken naar Amsterdam reizen is toch ook best lastig lijkt mij
    Nou ja binnen in iedergeval genoeg ruimte voor Ajax attributen en een groot lcd scherm voor Ajax TV
    pi_61778345
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 12:14 schreef JDude het volgende:
    Fikse woonkamer! Tevens welkom in Brabant.
    Thanks
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 12:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Toch best lastig als je van echt voetbal houdt om dan in Groningen Eindhoven te gaan wonen
    Elke twee weken naar Amsterdam reizen is toch ook best lastig lijkt mij
    Nou ja binnen in iedergeval genoeg ruimte voor Ajax attributen en een groot lcd scherm voor Ajax TV
    Voetbal? Ajax? De enige keer dat ik in een voetbal stadion ben geweest was tijdens het concert van Guus Meeuwis dit jaar... zegt denk ik genoeg over mijn gevoel voor voetbal

    Aan de andere kant woon ik nu onder de rook van het stadion van PSV en dat vind ik al meer dan genoeg
    pi_61778896
    Guus Meeuwis
    Ik wil met geld toe nog niet eens luisteren naar die ei*el
    Voor de rest lekker doorklussen maar
    pi_61910674
    Nou, wij zijn er geweest en eigenlijk is er voor ons weinig veranderd.

    De woning ziet er gelukkig er nog precies hetzelfde uit

    Wel nu een paar zekerheden:
  • Sleuteloverdracht vind begin november plaats
  • Voorlopige planning is om het tweede weekend van november over te gaan
  • Er ligt gewoon al glasvezel in onze meterkast... dus dat abbotje bij Ons Net EIndhoven komt er nu zeker
  • De zilveren afvoer in de keuken is afgewerkt met witte platen zodat het wegvalt in de muur
  • We toch echt zelf voor een fornuis moeten zorgen

    Ook hebben we al een bank besteld bij Trendhopper. Blij dat ik daar vanaf ben. De kleur is antraciet en dit is het model. Op foto lijkt ie wat suffer, maar hij is eigenlijk wat strakker met de stof die wij willen:


    Morgen op jacht naar een leuke stoel.

    En nu is het kleurgevecht begonnen....
  •   donderdag 25 september 2008 @ 19:11:44 #15
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61911902
    Dat schiet al lekker op, begin november!

    Tussen welke kleuren gaat de strijd?
    disclaimer
      donderdag 25 september 2008 @ 19:58:31 #16
    11043 TheFrankey
    Ja. Dat zeg jij wel....
    pi_61913060
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
    Dat schiet al lekker op, begin november!

    Tussen welke kleuren gaat de strijd?
    Ik zou het fijn vinden als jij je usericon zou wijzigen... echt vreselijk
    Boef!
      donderdag 25 september 2008 @ 20:06:55 #17
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_61913247
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:58 schreef TheFrankey het volgende:

    [..]

    Ik zou het fijn vinden als jij je usericon zou wijzigen... echt vreselijk
    Mietje
    disclaimer
    pi_61923399
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:11 schreef Stormqueen het volgende:
    Dat schiet al lekker op, begin november!

    Tussen welke kleuren gaat de strijd?
    Daar zijn we nog niet helemaal uit
    Vanavond in ieder geval op stoelen jacht... hadden in Groningen bij de profijtmeubel een leuke goed zittende stoel gezien en gevoeld en die beviel ons wel.
    Dus wij kijken in Eindhoven, is die zaak net een paar week overgenomen

    Dus nu op naar Helmond en hopen dat het model daar staat...
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 19:58 schreef TheFrankey het volgende:

    [..]

    Ik zou het fijn vinden als jij je usericon zou wijzigen... echt vreselijk
    Och, ik heb ergere gezien...
    pi_62005711
    En weer een aankoop binnen voor het appartement en wel: LED verlichting!!

    Bij de Karwei in Eindhoven hadden we twee week geleden inbouw led verlichting gevonden voor in laminaat vloeren... toen waren we nog een beetje mha mhwa... maar na het zien van wat foto's op het internet hebben we toch besloten om een setje aan te schaffen. Wel prijzig voor 3 led spots (50 euro) maar deze zijn 7mm dik en je hoeft alleen een gat te boren en er in te leggen.

    Waar we deze willen inzetten zijn we nog niet uit... misschien in de gang... maar mogelijk ook in de woonkamer. Suggesties?

    Deze zijn van het merk Duralight by Fetim. Kan alleen nergens op internet er iets over vinden.

    Er zitten ook twee kleurenfilters erbij 3x blauw en 3x oranje maar heb ze net even geprobeerd... niet zo bijzonder. Foto's kunnen jullie in november ervan verwachten

    En wie er nog een setje zoekt, wees snel: er staan nog maar twee stuks nog in die winkel
    pi_62025090
    Oh ik wil ook weer verhuizen en een huisje helemaal opnieuw inrichten
    pi_62025465
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef BabblingBrook het volgende:
    Oh ik wil ook weer verhuizen en een huisje helemaal opnieuw inrichten
    Dan doe je dat toch? Of zitten daar iets te veel haken en ogen aan
    pi_62252508
    We blijven nog even in het hoekje verlichting: weer een leuke aankoop bij de MediaMarkt: licht bedienen met een afstandsbediening!

    http://www.klikaanklikuit.nl/

    Momenteel heb ik een dimmer gekocht en een aan/uit schakelaar maar wil dit gaan uitbreiden, zo wil ik een inbouw dimmer kopen voor boven de eettafel


    Tevens zit ik te kijken naar de mogelijkheden die dit kastje heeft, het licht sturen via je PC
    Voordeel van dit alles is dat ik niet allerlei kabels moet gaan trekken om iets te kunnen besturen


    Gebruiken andere FoK!kers soort gelijke oplossingen?

    Word vervolgd.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 09:12:04 #23
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_62252706
    tvp
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_62258609
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 09:01 schreef Dichterbijer het volgende:

    Tevens zit ik te kijken naar de mogelijkheden die dit kastje heeft, het licht sturen via je PC
    Voordeel van dit alles is dat ik niet allerlei kabels moet gaan trekken om iets te kunnen besturen
    [ afbeelding ]

    Gebruiken andere FoK!kers soort gelijke oplossingen?

    Word vervolgd.
    Gebruik ze zelf ook, heb nog geen computer interface maar let er wel bij op dat het klikaanklikuit-systeem geen bevestiging verstuurd: dwz als je op uit drukt en het signaal wordt niet ontvangen dan krijgt de zender geen bevestiging dat het fout gaat. Gebeurt bv als ik vanuit de keuken met een AB de lampen aan wil doen in de woonkamer (afstand ongeveer metertje of 8 a 10) dan willen ze soms niet aan.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 13:36:50 #25
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_62258635
    Je eettafellichtpunt kan je gewoon (en wellicht goedkoper) via de schakelaar dimmen; dus de knop in de muur vervangen door een draaidimmer, het zoeken/lopen naar "vaste plek" van de afstandsbediening voor je KlikAan-KlikUit is ook niet alles. :-)

    Voor vloerLEDs zou je eens naar EyeLED kunnen kijken, die zijn er redelijk vergevorderd mee en betere kwaliteit dan wat er nu in de bouwmarkt/lampenstuntzaak ligt.

    Succes en veel plezier!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')