abonnement Unibet Coolblue
pi_62804539
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:45 schreef DaanMenF het volgende:
hallo fotgrafen en foto liefhebbers

ik heb een vraag ik ben gek van muziek en van fotografie maar ik wil dit combineren maar wie weet een organistatie of wie lijkt het leuk om met mij samen te werken en mij wat meer wil leren?
jhet is een vraag en meschien krijg ik wel geen reactie of zegen jullie van ergers anders zijn vertel mij dat dan aub.

ik hoor het graag

groeten daan
En als je dan ergens staat met je camera, maak eens een babbeltje met andere fotografen. Heb zelf veel geleerd van anderen tijdens concerten. En netwerken is altijd leuk!
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:21:13 #52
233287 RockYara
Rock and Roll baby!
pi_62807547
Beste mensen,

Ik heb helaas geen digitale spiegelreflex camera, maar ik heb wel de Panasonic Lumix DMC Fz8 waar ik op zich heel tevreden mee ben. Ik maak er enorm mooie foto's mee en de zoom is natuurlijk fantastisch. Nu ben de laatste tijd bezig met concertfotografie, gewoon voor de leuk. En voor buitenfestivals is het een geniaal toestel. Helaas krijg ik het binnen gewoon niet voor elkaar om goede foto's te maken. Ze zijn altijd net iets bewogen of ik krijg helemaal geen scherpe foto. Het is gewoon te donker denk ik. Heeft iemand misschien tips voor mij (of is iemand bekend met dit toestel?) zodat ik volgende keer wat mooiere foto's kan maken? Ik flits eigenlijk nooit, maar neem een vrij hoge ISO waardoor de foto's dus inderdaad korrelig en slordig overkomen. Soms zit er in eens een hele scherpe foto bij, maar dat is puur toeval denk ik. Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes Yara
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:23:55 #53
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62807620
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:21 schreef RockYara het volgende:
Beste mensen,

Ik heb helaas geen digitale spiegelreflex camera, maar ik heb wel de Panasonic Lumix DMC Fz8 waar ik op zich heel tevreden mee ben. Ik maak er enorm mooie foto's mee en de zoom is natuurlijk fantastisch. Nu ben de laatste tijd bezig met concertfotografie, gewoon voor de leuk. En voor buitenfestivals is het een geniaal toestel. Helaas krijg ik het binnen gewoon niet voor elkaar om goede foto's te maken. Ze zijn altijd net iets bewogen of ik krijg helemaal geen scherpe foto. Het is gewoon te donker denk ik. Heeft iemand misschien tips voor mij (of is iemand bekend met dit toestel?) zodat ik volgende keer wat mooiere foto's kan maken? Ik flits eigenlijk nooit, maar neem een vrij hoge ISO waardoor de foto's dus inderdaad korrelig en slordig overkomen. Soms zit er in eens een hele scherpe foto bij, maar dat is puur toeval denk ik. Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes Yara
Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.
Maar gewoon wel flitsen mag wel niet, maar boeien
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:36:17 #54
233287 RockYara
Rock and Roll baby!
pi_62807946
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.
Maar gewoon wel flitsen mag wel niet, maar boeien
Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:05:08 #55
212832 DaanMenF
Muziek en Fotografie
pi_62808759
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:17 schreef umberrella het volgende:

[..]

wat is je muziek smaak? favoriete genre's??
ik vind alle muziek wel leuk ja niet echt dat metal en hardcore maar een beetje jack johnson en dat soort muziek en ja alles is wel leuk.

maar ik ga eens kijken

ja voor 3voor 12 was ik te jogn maar ik maakte goede foto`s zijden ze dus maar oke dank je wel

groeten daan
pi_62809006
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:36 schreef RockYara het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?
Niet flitsen! Het is niet alleen bah, maar ook echt not done. Irritant voor het publiek en irritant voor de artiest.

Ik heb zelf ook een FZ8 gehad. Mijn eerste concertfoto's zijn met een FZ8 gemaakt (zonder flits), met bijzonder weinig kennis van fotografie (niet dat ik nu zoveel weet... )

Voorbeeldje 1:


Voorbeeldje 2:


(Meer op Flickr)

Ik vond ze zelf toch wel redelijk geslaagd voor een eerste keer concertschieten met een compact en 0 kennis.

Wat ik nog weet van de manier van schieten: spotmeter, een beetje onderbelichten, Intelligent ISO.

Succes ermee, en als je wat hebt geschoten wel even laten zien he
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:17:57 #57
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_62809163
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:38 schreef Juicyhil het volgende:
Fall Out Boy in de Melkweg
Ik heb het voorprogramma geschoten: Destine

[dc01]


[dc02]


[dc03]


[dc04]


[dc05]


[dc06]


[dc07]
pi_62809556
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef Juicyhil het volgende:
Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.
Maar gewoon wel flitsen mag wel niet, maar boeien
Sorry? Flitsen doe je niet bij een concert hoor Dat is vervelend voor de artiest en voor het publiek wat om je heen staat. Het is een kwestie van oefenen, de juiste instellingen en gewoon de goede momenten zoeken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62809586
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:17 schreef didotcicero het volgende:

[..]

Ik heb het voorprogramma geschoten: Destine

[dc01]
[ afbeelding ]

[dc02]
[ afbeelding ]

[dc03]
[ afbeelding ]

[dc04]
[ afbeelding ]

[dc05]
[ afbeelding ]

[dc06]
[ afbeelding ]

[dc07]
[ afbeelding ]
Toch nog nette plaatjes, DC
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62810144
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 12:36 schreef RockYara het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?
Inderdaad, niet flitsen! Het is vervelend voor publiek en artiest en het breekt de sfeer in je foto's.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:55:28 #61
233287 RockYara
Rock and Roll baby!
pi_62810256
Wat ik nog weet van de manier van schieten: spotmeter, een beetje onderbelichten, Intelligent ISO.

Ze zijn zeker geslaagd! Mooi hoor. Ja ik zeg t, soms lukken ze goed, maar meestal zijn ze erg korrelig door de hoge ISO. Meestal doe ik toch zwart/wit of sepia omdat ze daar nog een soort van mee lukken :

Maar bedankt voor je tips. Spotmeter, onderbelichten en Intelligent ISO.

(hoe upload ik foto's hierin?)

Gr Yara

[ Bericht 52% gewijzigd door RockYara op 30-10-2008 14:04:53 ]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:34:23 #62
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_62825765
helaas kom ik nog veel te vaak van die irritante fotograven tegen die wel menen te moeten flitsen... de hele set lang, mensen uit de weg duwen enzo... afgelopen weekend nog.
Ik hoop dan altijd stiekem, dat ze eens de moshpit in gelanceerd worden door de fans ofzo.
Kijk, als je nou echt niemand er mee lastig valt... maar van die fotograven die schijt aan publiek en fans hebben haat ik echt... die hebben geen hart voor muziek, slechts voor de portemonnee. ze verpesten er de hele sfeer mee van mensen die komen voor het optreden.
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_62826499
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:34 schreef umberrella het volgende:
helaas kom ik nog veel te vaak van die irritante fotograven tegen die wel menen te moeten flitsen... de hele set lang, mensen uit de weg duwen enzo... afgelopen weekend nog.
Ik hoop dan altijd stiekem, dat ze eens de moshpit in gelanceerd worden door de fans ofzo.
Kijk, als je nou echt niemand er mee lastig valt... maar van die fotograven die schijt aan publiek en fans hebben haat ik echt... die hebben geen hart voor muziek, slechts voor de portemonnee. ze verpesten er de hele sfeer mee van mensen die komen voor het optreden.
Helemaal mee eens idd Ik zie ze ook wel eens Uitermate irritant.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62829311
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:34 schreef umberrella het volgende:
helaas kom ik nog veel te vaak van die irritante fotograven tegen die wel menen te moeten flitsen... de hele set lang, mensen uit de weg duwen enzo... afgelopen weekend nog.
Ik hoop dan altijd stiekem, dat ze eens de moshpit in gelanceerd worden door de fans ofzo.
Kijk, als je nou echt niemand er mee lastig valt... maar van die fotograven die schijt aan publiek en fans hebben haat ik echt... die hebben geen hart voor muziek, slechts voor de portemonnee. ze verpesten er de hele sfeer mee van mensen die komen voor het optreden.
Als ze bij me in de buurt staan, ben ik zo'n verveel die mijn cam in auto stand zet, het ding op ze richt en gezellig op de knop drukt zodat ze zelf verblind worden (is overigens nog nooit voorgekomen bij een main act (dan heb ik het te druk met van de muziek genieten om vervelende mensen 'op te voeden'), alleen tijdens voorprogramma's). In alle gevallen tot nu toe is het kwartje dan gevallen en zetten ze hun flits uit.

Duwers heb ik tot nu toe gelukkig niet meegemaakt. Alleen een paar keer pers die wel zichzelf graag overal tussen dringen, maar die staan er toch maar drie nummers en gaan dan fijn weer weg...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:23:02 #65
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_62831447
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:33 schreef blue_funk het volgende:
Duwers heb ik tot nu toe gelukkig niet meegemaakt. Alleen een paar keer pers die wel zichzelf graag overal tussen dringen, maar die staan er toch maar drie nummers en gaan dan fijn weer weg...
Es een keer bij Babyshambles vooraan gestaan... Dat had ik geweten, voortaan sta ik gewoon netjes aan de zijkant.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:38:43 #66
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62831841
sowieso vooraan staan ... frontale foto's ... *jagh* zijkant it is.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_62834152
Gisteren met mijn nieuwe Alpha200 en een Minolta 35-70mm F/4 naar Blood Red Shoes geweest in Tivoli De Helling.

Veel foto's heb ik niet gemaakt ivm de pit waar ik uiteindelijk in stond:)

De lichtsterkte van de lens is niet helemaal geschikt voor concerten, maar ik wil een 50mm f/1.7 aanschaffen

Hier het resultaat:

The Xcerts in het voorprogramma












Blood Red Shoes!






















Allemaal vanuit hetzelfde standpunt zoals je ziet, veel tijd had ik ook niet

[ Bericht 0% gewijzigd door perslucht op 31-10-2008 12:08:07 ]
pi_62837432
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:02 schreef perslucht het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Alpha200 en een Minolta 35-70mm F/4 naar Blood Red Shoes geweest in Tivoli De Helling.

Veel foto's heb ik niet gemaakt ivm de pit waar ik uiteindelijk in stond:)

De lichtsterkte van de lens is niet helemaal geschikt voor concerten, maar ik wil een 50mm f/1.7 aanschaffen

Hier het resultaat:

Allemaal vanuit hetzelfde standpunt zoals je ziet, veel tijd had ik ook niet
Het zijn creatieve plaatjes qua belichting geworden Niet helemaal mijn ding, maar het geeft wle een apart effect

Ik heb nog wat van Blof:
#1

#2

#3
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62841071
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het zijn creatieve plaatjes qua belichting geworden Niet helemaal mijn ding, maar het geeft wle een apart effect
Leg uit wat is er zo creatief aan?

Dit was overigens de eerste keer dat ik foto's maak op een concert, voortaan probeer ik wat meer met de ISO waardes te spelen. En misschien heb ik dan ook wel die 50mm f/1.7 lens, een f/1.4 zou nog leuker zijn, maar dan moet ik nog even doorsparen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:21:52 #70
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_62841236
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:33 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Als ze bij me in de buurt staan, ben ik zo'n verveel die mijn cam in auto stand zet, het ding op ze richt en gezellig op de knop drukt zodat ze zelf verblind worden (is overigens nog nooit voorgekomen bij een main act (dan heb ik het te druk met van de muziek genieten om vervelende mensen 'op te voeden'), alleen tijdens voorprogramma's). In alle gevallen tot nu toe is het kwartje dan gevallen en zetten ze hun flits uit.

Duwers heb ik tot nu toe gelukkig niet meegemaakt. Alleen een paar keer pers die wel zichzelf graag overal tussen dringen, maar die staan er toch maar drie nummers en gaan dan fijn weer weg...
Ik ben niet zo voor 'oog om oog, tand om tand'. Iedereen heeft in principe even veel recht om daar te zijn. En natuurlijk moet je niet flitsen. Maar om dat dan terug te doen... Ben je dan niet nét zo irritant bezig als waar je de ander op aanspreekt?
pi_62852335
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:15 schreef perslucht het volgende:

[..]

Leg uit wat is er zo creatief aan?
Het bewogene eraan Meestal vind ik dat razendstorend, maar je hebt er leuk gebruik van gemaakt
quote:
Dit was overigens de eerste keer dat ik foto's maak op een concert, voortaan probeer ik wat meer met de ISO waardes te spelen. En misschien heb ik dan ook wel die 50mm f/1.7 lens, een f/1.4 zou nog leuker zijn, maar dan moet ik nog even doorsparen
Ik fotografeer zelf meestal op 1600 ISO. Ik gok dat die Sony dat ook wel kan. En dan is 2.8 lekker maar F4 doet het ook nog wel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62860897
Mijn camera gaat tot 3200 ISO, maar zoals ik zal zei, volgende keer wat meer met de waardes spelen

De lens die heb gebruikt ging niet verder of hoger dan F4, F2.8 was mooi geweest ja. Deze lens komt uit die 'beercan' serie, en heeft erg mooie kleuren al zeg ik het zelf
pi_62862891
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:21 schreef perslucht het volgende:
Mijn camera gaat tot 3200 ISO, maar zoals ik zal zei, volgende keer wat meer met de waardes spelen
Probeer dat eerst ff uit Ik kan ook tot 3200 iso en ik gebruik dat af en toe ook wel, maar het levert vooral een flinke portie ruis op
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62863976
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:02 schreef perslucht het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Alpha200 en een Minolta 35-70mm F/4 naar Blood Red Shoes geweest in Tivoli De Helling.

Veel foto's heb ik niet gemaakt ivm de pit waar ik uiteindelijk in stond:)

De lichtsterkte van de lens is niet helemaal geschikt voor concerten, maar ik wil een 50mm f/1.7 aanschaffen

Hier het resultaat:

The Xcerts in het voorprogramma
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blood Red Shoes!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Allemaal vanuit hetzelfde standpunt zoals je ziet, veel tijd had ik ook niet
Ik vind ze best wel cool geworden!
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:00:39 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62866489
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Probeer dat eerst ff uit Ik kan ook tot 3200 iso en ik gebruik dat af en toe ook wel, maar het levert vooral een flinke portie ruis op
zet je h'm op zwart-wit. dan wordt t juist mooier
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')