abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61765704
Sinds gisteren werkt mijn IBM Thinkpad T42 notebook (werd in 2004 aangeboden via het TU/E notebook project) niet meer. In eerste instantie knipperde het scherm aan en uit (in Windows), dus ik dacht dat er iets mis was met het scherm. Daarna viel de laptop uit, maar bleef wel 'stationair' aan, m.a.w. de fan bleef wel aan en het power-ledje bleef ook aan, maar er was nul schijf- of processor activiteit. Bij diverse malen opnieuw opstarten (via aan/uit knop) kwam er meestal niets op het scherm maar bleef de laptop weer stationair draaien, dus geen schijf- of processor activiteit. Bij enkele malen werd wel doorgestart naar Windows (het scherm ging ook aan), maar viel de laptop weer uit na enkele
seconden, met dezelfde activiteit. Ook zag ik enkele keren dat de informatie op het scherm volledig vervormd werd, voordat de laptop uit viel.

Ik heb het vandaag nog een aantal keer geprobeerd. De eerste maal startte de laptop gewoon op. Bij wijze van test had ik muziek aan gezet. Dit ging ok, maar zodra ik een beetje bewoog met de laptop viel hij weer uit, dus scherm valt uit, muziek uit, maar ik hoor wel de fan draaien en het power ledje brandt. Op een gegeven moment ging het scherm weer even aan, deed de muziek het weer en kon ik de laptop weer bedienen, maar na enkele sec. ging het weer mis.

Ik kan het probleem eigenlijk alleen maar herleiden tot het moederbord. Heeft misschien iemand een tip of een ander idee over wat het probleem kan zijn? Wat kan ik nog proberen?

De laptop is 4 jaar oud, dus ik zal moeten overwegen of het de moeite van het repareren waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reneuh op 19-09-2008 19:27:33 ]
I spoke proper England since I was a children.
pi_61765873
Strart de muziek weer op het punt waar het gestopt was of is het op de achtergrond doorgegaan.
Probeer er eens een eterne monitor aan te hangen.
Hare schijf , W-lankaart en memory even reseaten.
Valt hij ook uit als je in het bios zit? (F1 of Del indrukken bij opstarten)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:15:28 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61766256
Werk zelf voor bovengenoemde bedrijf....... en die laptops zijn echt kut

Je hebt nog een geluk dattie het 4 jaar uithield.

Niet voor niets is het nu lenovo geworden.
pi_61766535
@Adfundum:
1. Helaas start ie niet meer nu.. Blijft dus nu 'stationair' gaan. Ik zal dat later eens proberen.
2. Dat heeft geen effect.
3. Hoe moet ik dat doen? Wat bedoel je met resetten?
4. Ja, hij vertoont ook dan die problemen.

@Buschetta:
Ok
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:33:55 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61766687
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 19:26 schreef Reneuh het volgende:
@Adfundum:
1. Helaas start ie niet meer nu.. Blijft dus nu 'stationair' gaan. Ik zal dat later eens proberen.
2. Dat heeft geen effect.
3. Hoe moet ik dat doen? Wat bedoel je met resetten?
4. Ja, hij vertoont ook dan die problemen.

@Buschetta:
Ok
Reseaten... -> effe eruit halen beetje schoonvegen en er weer goed insteken idd goede tip meeste laptops worden op die manier "gemaakt" en teruggestuurd.
pi_61777159
Ah oke, maar hoe verklaart dat dan dat het scherm uitvalt? Als het één van die dingen zou zijn, dan zou er toch iets van een foutmelding op het scherm komen, of één of ander indringend alarm geluidje?
pi_61855867
Ik heb hem naar de reparatie gebracht en kreeg vandaag te horen dat er sprake is van een moederbordbreuk... Te duur voor reparatie dus
pi_61886724
IBM betekend niet voor niets: Ik Ben Moeilijk. het enige wat goed is van IBM zijn de servers. (AS-400 etc)
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
  woensdag 24 september 2008 @ 21:08:28 #9
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61887280
IBM bashtopic? IBM's zijn een van de degelijkste laptops die je kunt treffen.

TS: heb je gekke dingen gedaan met die laptop? Een moederbord hoort bij normaal gebruik niet te breken, dus ik zou zelfs na 4 jaar nog proberen de verkoper voor een deugdelijke laptop laten zorgen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 24 september 2008 @ 22:42:20 #10
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61890949
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:08 schreef GlowMouse het volgende:
IBM bashtopic? IBM's zijn een van de degelijkste laptops die je kunt treffen.

TS: heb je gekke dingen gedaan met die laptop? Een moederbord hoort bij normaal gebruik niet te breken, dus ik zou zelfs na 4 jaar nog proberen de verkoper voor een deugdelijke laptop laten zorgen.
Gemiddeld word een laptop na 2 jaar afgeschreven. Laptop waarop ik nu werk heeft ook een gebroken moederbord Maar met enigzins buigen boot hij

Denk dat je weinig kans maakt om zoiets na 4 jaar nog vergoed te krijgen.
Maar wie niet waagt ...
  woensdag 24 september 2008 @ 22:46:50 #11
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61891129
Wanneer je de laptop normaal hebt gebruikt, heeft hij nooit gedeugd want dan mag het moederbord niet breken, is er dus nooit een deugdelijke laptop geleverd, en sta je juridisch sterk. 4 jaar is wel lang, maar de verjaring is pas na 5 jaar (de uitzondering van 2 jaar bij consumentenkoop geldt alleen voor de verbintenis tot betaling van de koopsom, niet tot levering van de laptop).
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_61906239
Nee, zijn geen gekke dingen mee gebeurd. Hij is wel ontzettend veel gebruik in de eerste drie jaar. Maar heb er in die periode geen problemen mee gehad.
pi_61906768
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:42 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Laptop waarop ik nu werk heeft ook een gebroken moederbord Maar met enigzins buigen boot hij

Yeah right, met die multi-layer borden van tegenwoordig moet dat geen probleem zijn...
Huh?
pi_62327495
Hier een Thinkpad met heltzelfde probleem; beeldscherm valt uit, maar blijft verder "stationair" draaien. Dus een moederbordbreuk zou het probleem zijn? Heb er nooit gekke dingen mee gedaan, maar dat zou misschien wel kunnen verklaren waarom hij soms blijft hangen als ik hem op een hand verplaats; de laptop buigt een beetje door...

Ik denk dat ik m maar eens uit elkaar ga halen en schoonmaken, want volgens mij is de warmte het grootste probleem. Zou het zo kunnen zijn dat met een "moederbordbreuk" de warmte van grotere invloed is en er doorbuiging (en dus contactbreuk) ontstaat?
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:34:31 #15
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_62330663
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:43 schreef Donders het volgende:

[..]

Yeah right, met die multi-layer borden van tegenwoordig moet dat geen probleem zijn...
Tja ik verzin graag mankementen aan mijn laptops om op te vallen bij internet pubertjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')