Sinds gisteren werkt mijn IBM Thinkpad T42 notebook (werd in 2004 aangeboden via het TU/E notebook project) niet meer. In eerste instantie knipperde het scherm aan en uit (in Windows), dus ik dacht dat er iets mis was met het scherm. Daarna viel de laptop uit, maar bleef wel 'stationair' aan, m.a.w. de fan bleef wel aan en het power-ledje bleef ook aan, maar er was nul schijf- of processor activiteit. Bij diverse malen opnieuw opstarten (via aan/uit knop) kwam er meestal niets op het scherm maar bleef de laptop weer stationair draaien, dus geen schijf- of processor activiteit. Bij enkele malen werd wel doorgestart naar Windows (het scherm ging ook aan), maar viel de laptop weer uit na enkele
seconden, met dezelfde activiteit. Ook zag ik enkele keren dat de informatie op het scherm volledig vervormd werd, voordat de laptop uit viel.
Ik heb het vandaag nog een aantal keer geprobeerd. De eerste maal startte de laptop gewoon op. Bij wijze van test had ik muziek aan gezet. Dit ging ok, maar zodra ik een beetje bewoog met de laptop viel hij weer uit, dus scherm valt uit, muziek uit, maar ik hoor wel de fan draaien en het power ledje brandt. Op een gegeven moment ging het scherm weer even aan, deed de muziek het weer en kon ik de laptop weer bedienen, maar na enkele sec. ging het weer mis.
Ik kan het probleem eigenlijk alleen maar herleiden tot het moederbord. Heeft misschien iemand een tip of een ander idee over wat het probleem kan zijn? Wat kan ik nog proberen?
De laptop is 4 jaar oud, dus ik zal moeten overwegen of het de moeite van het repareren waard is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Reneuh op 19-09-2008 19:27:33 ]
I spoke proper England since I was a children.