Klopt in dit geval wel, aangezien het een automatische verlenging is. Opzegtermijn is gelijk aan de betaaltermijn. Klaar.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:11 schreef Ops het volgende:
Er staat toch dat de opzegtermijn 1 maand is?![]()
Automatische verlening of niet, dat maakt niet uit.
Dan denkt de verhuurder dat hij aan het eind van het jaar met inachtneming van de opzegtermijn van drie maanden van z'n huurder af kan komen. Ten onrechte overigens.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:31 schreef Stephie het volgende:
Dus ik kan gewoon per maand opzeggen nu? Wat is dan het nut van zo'n automatische verlenging van een jaar?
Lees allereerst nog eens een keer iets door nadat je het getypt hebt. In je openingspost schrijf je letterlijk dat de opzegtermijn voor de huurder één maand is.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:43 schreef Stephie het volgende:
Ik las wel dat er, na elk jaar dat je er woont, de verhuurder één jaar 1 maand extra opzegtermijn heeft, met een max. van 6 maanden. Doet er ook verder niet toe, als ik maar van die kamer af kan komen. Maar het is altijd handig om te weten
Er staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt. Als de verhuurder had bedoeld dat je uiterlijk een maand voor het einde van het jaar moet opzeggen, dan had hij dat moeten schrijven.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:14 schreef Stephie het volgende:
Nou, ik maak eruit op dat ik dus opnieuw het contract ben aangegaan per juni 2008, tot juni 2009 en dat ik vóór 1 mei 2009 moet hebben opgezegd, om te voorkomen dat het wéér met een jaar wordt verlengd tot juni 2010.
Maar ik ben geen jurist, dus ik weet niet of mijn aanname klopt. Vandaar mijn vraag hier
Klopt. Dat stukje dat verhuurder ook de huur kan opzeggen is helemaal een mooiequote:Op woensdag 17 september 2008 10:08 schreef FB14 het volgende:
Niet rechtsgeldig, je kunt gewoon in een maand opzeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |