abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61688290
Als alles goed gaat, zou ik per 1 november een eigen appartementje kunnen hebben. Nu zit ik nog in mijn studentenkamer en ik ging er vanuit dat ik 1 maand opzegtermijn had. Nu lees ik echter in mijn contract het volgende:

Deze huurovereenkomst is met ingang van 01 juni 2005 aangegaan voor de tijd van 1 (één) jaar. Zij wordt telkenmale geacht te zijn verlengd met eenzelfde periode indien de huurovereenkomst niet tijdig door één der partijen is opgezegd. "...." Voor verhuurder geldt een opzegtermijn van drie maanden, voor huurder geldt een opzegtermijn van één maand.

Moet ik er nu vanuit gaan dat ik tot juni 2009 vast zit aan de huur? Is het wel rechtsgeldig dat het steeds met één jaar automatisch verlengd wordt?
pi_61688345
Er staat toch dat de opzegtermijn 1 maand is?

Automatische verlening of niet, dat maakt niet uit.
pi_61688449
Nou, ik maak eruit op dat ik dus opnieuw het contract ben aangegaan per juni 2008, tot juni 2009 en dat ik vóór 1 mei 2009 moet hebben opgezegd, om te voorkomen dat het wéér met een jaar wordt verlengd tot juni 2010.

Maar ik ben geen jurist, dus ik weet niet of mijn aanname klopt. Vandaar mijn vraag hier
pi_61688467
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:11 schreef Ops het volgende:
Er staat toch dat de opzegtermijn 1 maand is?

Automatische verlening of niet, dat maakt niet uit.
Klopt in dit geval wel, aangezien het een automatische verlenging is. Opzegtermijn is gelijk aan de betaaltermijn. Klaar.
dag
pi_61689000
Dus ik kan gewoon per maand opzeggen nu? Wat is dan het nut van zo'n automatische verlenging van een jaar?
pi_61689276
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:31 schreef Stephie het volgende:
Dus ik kan gewoon per maand opzeggen nu? Wat is dan het nut van zo'n automatische verlenging van een jaar?
Dan denkt de verhuurder dat hij aan het eind van het jaar met inachtneming van de opzegtermijn van drie maanden van z'n huurder af kan komen. Ten onrechte overigens.
pi_61689350
Ik las wel dat er, na elk jaar dat je er woont, de verhuurder één jaar extra opzegtermijn heeft, met een max. van 6 maanden. Doet er ook verder niet toe, als ik maar van die kamer af kan komen. Maar het is altijd handig om te weten
pi_61691022
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:43 schreef Stephie het volgende:
Ik las wel dat er, na elk jaar dat je er woont, de verhuurder één jaar 1 maand extra opzegtermijn heeft, met een max. van 6 maanden. Doet er ook verder niet toe, als ik maar van die kamer af kan komen. Maar het is altijd handig om te weten
Lees allereerst nog eens een keer iets door nadat je het getypt hebt. In je openingspost schrijf je letterlijk dat de opzegtermijn voor de huurder één maand is.
pi_61691282
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:14 schreef Stephie het volgende:
Nou, ik maak eruit op dat ik dus opnieuw het contract ben aangegaan per juni 2008, tot juni 2009 en dat ik vóór 1 mei 2009 moet hebben opgezegd, om te voorkomen dat het wéér met een jaar wordt verlengd tot juni 2010.

Maar ik ben geen jurist, dus ik weet niet of mijn aanname klopt. Vandaar mijn vraag hier
Er staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt. Als de verhuurder had bedoeld dat je uiterlijk een maand voor het einde van het jaar moet opzeggen, dan had hij dat moeten schrijven.
pi_61695761
En waarschijnlijk betekent het voor een jaar gaan van een huurovereenkomst, dat er in dat jaar dus bepaalde afspraken staan met betrekking tot de huur die geldig zijn voor dat jaar. Bijvoorbeeld de hoogte van de huursom, servicekosten, verplichtingen huurder en verplichtingen verhuurder.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:08:54 #11
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_61696505
Niet rechtsgeldig, je kunt gewoon in een maand opzeggen. Ik had datzelfde probleem en mijn advocaat wist me te vertellen dat het onzin is. En die kan het weten.
Hou er wel rekening mee dat-ie je nu probeert te naaien met je borg, ik heb toen iig mijn laatste 2 maanden huur niet betaald om mijn borg veilig te stellen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_61757465
Je kan opzeggen per maand als je ook per maand betaald. Het gaat per betalingstermijn, daarom is een jaarcontract etc ook onzin, alleen puur om ervoor te zorgen dat mensen denken dat ze langer moeten huren.
  vrijdag 19 september 2008 @ 14:29:09 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61759624
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:08 schreef FB14 het volgende:
Niet rechtsgeldig, je kunt gewoon in een maand opzeggen.
Klopt. Dat stukje dat verhuurder ook de huur kan opzeggen is helemaal een mooie

Gewoon opzeggen en na een maand niet meer betalen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')