1 2 3 | header('Location: http://www.adres.nl/'); ?> |
Dat is dan wellicht een betere optiequote:Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef Jerkmaine het volgende:
Mocht je het netter willen (Sommige browsers blokkeren uit "veiligheidsoverwegingen" meta-redirects);
[ code verwijderd ]
Moet je wel over PHP beschikken
welke dan?quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef Jerkmaine het volgende:
(Sommige browsers blokkeren uit "veiligheidsoverwegingen" meta-redirects)
Nee precies.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:55 schreef Berkery het volgende:
[..]
IE 7 kan dat, maar lijkt me niet dat dit standaard is.
[ afbeelding ]
1 2 | RewriteRule ^/$ /locatievanjegallery.php |
Ja alleen staat hij bij niemand aan EN het is alleen IE7. Het is niet alsof de meta refresh tag bij schering en inslag niet werkt.quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:57 schreef ikJur het volgende:
[..]
moet je niet wijs doen, de functie is er wel.
w3m doet er ook niet veel mee hoor!!!!!111quote:Op woensdag 17 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja alleen staat hij bij niemand aan EN het is alleen IE7. Het is niet alsof de meta refresh tag bij schering en inslag niet werkt.
Is dat zo? Vreemd i.d.d., bijna alle websites die ik ken maken gebruik van javascript. De software die ik voor mijn gallery gebruik, imagevue, maakt er ook gebruik van.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja alleen staat hij bij niemand aan EN het is alleen IE7. Het is niet alsof de meta refresh tag bij schering en inslag niet werkt.
Javascript kan je zelfs op elke browser uit zetten en wordt je volgens de boekjes ook geadviseerd mondjes maat te gebruiken ivm toegankelijkheid. Hell, volgens de overheids richtlijnen mag je het niet eens gebruiken. Maar heel web 2.0 is erop gebaseerd en het staat bij 98% van de browsers gewoon aan. Mijn opmerking was simpelweg om aan te geven dat je je niet druk moet maken om obscure mogelijke (non)issues.
quote:Op woensdag 17 september 2008 11:33 schreef Kremers het volgende:
[..]
Is dat zo? Vreemd i.d.d., bijna alle websites die ik ken maken gebruik van javascript. De software die ik voor mijn gallery gebruik, imagevue, maakt er ook gebruik van.
Zou dan eens tijd worden dat ze de boel wat meer gaan standaardiseren, ook op het punt van veiligheid. Anders werken sites bij de een wel en bij de ander niet...
Kortom, geen javascript of css driven menu's en dergelijke.quote:Maak de functie van de website niet afhankelijk van optionele technologie, zoals CSS en client-side script: optionele technologie dient de informatie op de site en het gebruik ervan te complementeren en niet de toegang ertoe te belemmeren wanneer deze technologie niet ondersteund wordt.
bron
mja wat ze daarmee bedoelen is dat de site ook zonder css moet werken. Als je dus fatsoenlijk code, dus opmaak en content gescheiden houdt moet dat goed gaan. Die bron die je aangeeft gebruikt ook gewoon css getuige dit stukje codequote:Op woensdag 17 september 2008 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Kortom, geen javascript of css driven menu's en dergelijke.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <!--[if IE 5]><link rel="stylesheet" href="/css/ie5.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]--> <!--[if gte IE 5]><link rel="stylesheet" href="/css/ie.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]--> <link title="Standaard" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/screen.css" media="screen" /> <link title="Transparante Lazuur" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/1/style.css" media="screen" /> <link title="Hoog Contrast" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/2/style.css" media="screen" /> <link title="Print" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/print.css" media="screen" /> |
Dat staat er niet, er staat alleen dat de menu's e.d. zo opgebouwd moeten zijn dat ze het zonder JS of CSS óók doen.quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Ach ja, mijn site maakt ook gebruik van flash (sterker nog, dat is de primaire technologie) Ik zou hem wel in HTML en PHP kunnen maken, maar dan hij er niet uit zien zoals hij er nu uit zietquote:Op woensdag 17 september 2008 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Zeg nou zelf, wordt je zelf ook niet hélemaal gestoord van al die elementen die constant tevoorschijn schieten en weer verdwijnen?quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 13:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ach ja, mijn site maakt ook gebruik van flash (sterker nog, dat is de primaire technologie) Ik zou hem wel in HTML en PHP kunnen maken, maar dan hij er niet uit zien zoals hij er nu uit ziet
Een foto portfoliosite moet er wel een beetje goed uit zien, net als de content zelf natuurlijkHet zou wat anders zijn als er vitale overheidsinformatie op zou staan.
Neequote:Op woensdag 17 september 2008 13:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Zeg nou zelf, wordt je zelf ook niet hélemaal gestoord van al die elementen die constant tevoorschijn schieten en weer verdwijnen?
Dat kan je natuurlijk ook met javascript/DHTML oplossen.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:02 schreef Kremers het volgende:
[..]
NeeWant als je een foto echt goed wil bekijken moet je dat kunnen doen zonder al die rotzooi er omheen. En Flash is daar het meest geschikt voor
Met PHP/HTML blijft alles constant in beeld, en dat is helemaal niet nodig. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met Flickr Pro acount, veel te veel zooi die ik niet wil zien als ik een foto bekijk.
Zodra je er met de muis overheen beweegt komt het in beeld. Waarom zou je continue al die zooi in beeld hebben willen staan?
Ik vind al die kant-en-klare PHP albums om die reden juist verschrikkelijk.
sorry maar ik kan nou niet zeggen dat ik jouw portfolio nou zo clean en lekker rustig vind... het beweegt en het doet maar...quote:Op woensdag 17 september 2008 14:02 schreef Kremers het volgende:
[..]
NeeWant als je een foto echt goed wil bekijken moet je dat kunnen doen zonder al die rotzooi er omheen. En Flash is daar het meest geschikt voor
Met PHP/HTML blijft alles constant in beeld, en dat is helemaal niet nodig. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met Flickr Pro acount, veel te veel zooi die ik niet wil zien als ik een foto bekijk.
Zodra je er met de muis overheen beweegt komt het in beeld. Waarom zou je continue al die zooi in beeld hebben willen staan?
Met bijvoorbeeld een lightbox kun je ook foto's bekijken zonder gestoord te worden door wat er nog meer omheen zit.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:02 schreef Kremers het volgende:
[..]
Zolang je je sites in html bouwt en zorgt voor semantisch correcte html ben je al een heel eind. Als je javascript gebruikt voor extra's is dat ook geen probleem. Zo heb ik eens javascript gebruikt om een andere achtergrond te kiezen als het browservenster breder dan een x-aantal pixels is. Over nutteloos gesproken.quote:Op woensdag 17 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
*zucht*
Ja ik begrijp dat het ook zonder javascript of CSS moet werken. Maar kom nou toch op. Je gaat toch geen compleet geaccepteerde techniek een negatief advies geven voor die anderhalve paardekop die het niet aan heeft staan. Geef gewoon ene melding dat ze javascript aan moeten zetten (sowieso de default setting)
Overigens was 2 jaar geleden het advies nog om GEEN javascript te gebruiken. Ze zijn zowaar nog met de tijd meegegaan.
Het gaat om het zoeken van alternatieven voor obscure uitzonderingssituaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |