abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61686075
Ik heb momenteel twee onderdelen op mijn website, een photogallery en een wordpress blog. De rootdir is momenteel nog leeg, waarschijnlijk ga ik daareen simpele startpagina plaatsen.

Tot die tijd wil ik echter dat alle mensen die naar http://jk-photography.eu navigeren naar de gallery doorverwezen worden. Volgens mij is daar een HTML tag voor, maar ik kan mij niet meer herrinneren welke dat is.. Via google kom ik er ook niet achter omdat ik dan resultaten krijg die mijn vraag niet beantwoorden.

Via de search kan ik ook geen HTML topic vinden.
pi_61686354
1<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.jouwadres.nl/" />
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 21:20:38 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61686511
en voor de toekomst www.handleidinghtml.nl
pi_61686993
Mocht je het netter willen (Sommige browsers blokkeren uit "veiligheidsoverwegingen" meta-redirects);

1
2
3
<?php
header('Location: http://www.adres.nl/');
?>

Moet je wel over PHP beschikken :)
pi_61687049
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef Jerkmaine het volgende:
Mocht je het netter willen (Sommige browsers blokkeren uit "veiligheidsoverwegingen" meta-redirects);
[ code verwijderd ]

Moet je wel over PHP beschikken
Dat is dan wellicht een betere optie PHP is werkzaam op de server.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 21:42:54 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61687295
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef Jerkmaine het volgende:
(Sommige browsers blokkeren uit "veiligheidsoverwegingen" meta-redirects)
welke dan?
pi_61687811
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

welke dan?
IE 7 kan dat, maar lijkt me niet dat dit standaard is.

No Dukes of Hazzard in the classroom
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2008 @ 22:01:22 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61688026
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:55 schreef Berkery het volgende:

[..]

IE 7 kan dat, maar lijkt me niet dat dit standaard is.

[ afbeelding ]
Nee precies.
pi_61691232
De állermakkelijkste optie is nog altijd gewoon je gallery-pagina hernoemen naar index.php

nog een optie is met het .htaccess bestand (als het een apache servert is, 95% kans)

1
2
RewriteEngine on
RewriteRule ^/$ /locatievanjegallery.php
pi_61691851
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee precies.
moet je niet wijs doen, de functie is er wel.
0023
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 08:54:05 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61694987
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:57 schreef ikJur het volgende:

[..]

moet je niet wijs doen, de functie is er wel.
Ja alleen staat hij bij niemand aan EN het is alleen IE7. Het is niet alsof de meta refresh tag bij schering en inslag niet werkt.

Javascript kan je zelfs op elke browser uit zetten en wordt je volgens de boekjes ook geadviseerd mondjes maat te gebruiken ivm toegankelijkheid. Hell, volgens de overheids richtlijnen mag je het niet eens gebruiken. Maar heel web 2.0 is erop gebaseerd en het staat bij 98% van de browsers gewoon aan. Mijn opmerking was simpelweg om aan te geven dat je je niet druk moet maken om obscure mogelijke (non)issues.
  woensdag 17 september 2008 @ 08:56:46 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61695031
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja alleen staat hij bij niemand aan EN het is alleen IE7. Het is niet alsof de meta refresh tag bij schering en inslag niet werkt.
w3m doet er ook niet veel mee hoor!!!!!111
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61698292
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Javascript kan je zelfs op elke browser uit zetten en wordt je volgens de boekjes ook geadviseerd mondjes maat te gebruiken ivm toegankelijkheid. Hell, volgens de overheids richtlijnen mag je het niet eens gebruiken. Maar heel web 2.0 is erop gebaseerd en het staat bij 98% van de browsers gewoon aan. Mijn opmerking was simpelweg om aan te geven dat je je niet druk moet maken om obscure mogelijke (non)issues.
Is dat zo? Vreemd i.d.d., bijna alle websites die ik ken maken gebruik van javascript. De software die ik voor mijn gallery gebruik, imagevue, maakt er ook gebruik van.

Zou dan eens tijd worden dat ze de boel wat meer gaan standaardiseren, ook op het punt van veiligheid. Anders werken sites bij de een wel en bij de ander niet...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 11:57:44 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61698858
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:33 schreef Kremers het volgende:

[..]

Is dat zo? Vreemd i.d.d., bijna alle websites die ik ken maken gebruik van javascript. De software die ik voor mijn gallery gebruik, imagevue, maakt er ook gebruik van.

Zou dan eens tijd worden dat ze de boel wat meer gaan standaardiseren, ook op het punt van veiligheid. Anders werken sites bij de een wel en bij de ander niet...
quote:
Maak de functie van de website niet afhankelijk van optionele technologie, zoals CSS en client-side script: optionele technologie dient de informatie op de site en het gebruik ervan te complementeren en niet de toegang ertoe te belemmeren wanneer deze technologie niet ondersteund wordt.
bron
Kortom, geen javascript of css driven menu's en dergelijke.
pi_61699108
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

mja wat ze daarmee bedoelen is dat de site ook zonder css moet werken. Als je dus fatsoenlijk code, dus opmaak en content gescheiden houdt moet dat goed gaan. Die bron die je aangeeft gebruikt ook gewoon css getuige dit stukje code

1
2
3
4
5
6
7
8
    <link title="Print" rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/print.css" media="print" />
    <!--[if IE 5]><link rel="stylesheet" href="/css/ie5.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->

<!--[if gte IE 5]><link rel="stylesheet" href="/css/ie.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->
    <link title="Standaard" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/screen.css" media="screen" />
    <link title="Transparante Lazuur" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/1/style.css" media="screen" />
    <link title="Hoog Contrast" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/2/style.css" media="screen" />
    <link title="Print" rel="alternate stylesheet" type="text/css" href="/css/print.css" media="screen" />

als ik de css uitzet krijg je zo'n mooi 1994 lay out maar t werkt nog wel.
0023
pi_61699129
quote:
Op woensdag 17 september 2008 @ 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dat staat er niet, er staat alleen dat de menu's e.d. zo opgebouwd moeten zijn dat ze het zonder JS of CSS óók doen.
Een alternatief menu aanbieden in <noscript> zou dus ook een optie zijn.
CSS zou ik me niet erg druk om maken, als dat niet werkt is je enige hoop dat de browser een beetje een handige standaard opmaak heeft, en dat je site netjes semantisch is opgebouwd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 12:59:44 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61700147
*zucht*

Ja ik begrijp dat het ook zonder javascript of CSS moet werken. Maar kom nou toch op. Je gaat toch geen compleet geaccepteerde techniek een negatief advies geven voor die anderhalve paardekop die het niet aan heeft staan. Geef gewoon ene melding dat ze javascript aan moeten zetten (sowieso de default setting)

Overigens was 2 jaar geleden het advies nog om GEEN javascript te gebruiken. Ze zijn zowaar nog met de tijd meegegaan.

Het gaat om het zoeken van alternatieven voor obscure uitzonderingssituaties.
pi_61700188
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Ach ja, mijn site maakt ook gebruik van flash (sterker nog, dat is de primaire technologie) Ik zou hem wel in HTML en PHP kunnen maken, maar dan hij er niet uit zien zoals hij er nu uit ziet

Een foto portfoliosite moet er wel een beetje goed uit zien, net als de content zelf natuurlijk Het zou wat anders zijn als er vitale overheidsinformatie op zou staan.
pi_61700307
quote:
Op woensdag 17 september 2008 @ 13:01 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ach ja, mijn site maakt ook gebruik van flash (sterker nog, dat is de primaire technologie) Ik zou hem wel in HTML en PHP kunnen maken, maar dan hij er niet uit zien zoals hij er nu uit ziet

Een foto portfoliosite moet er wel een beetje goed uit zien, net als de content zelf natuurlijk Het zou wat anders zijn als er vitale overheidsinformatie op zou staan.
Zeg nou zelf, wordt je zelf ook niet hélemaal gestoord van al die elementen die constant tevoorschijn schieten en weer verdwijnen?
pi_61701550
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:07 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Zeg nou zelf, wordt je zelf ook niet hélemaal gestoord van al die elementen die constant tevoorschijn schieten en weer verdwijnen?
Nee Want als je een foto echt goed wil bekijken moet je dat kunnen doen zonder al die rotzooi er omheen. En Flash is daar het meest geschikt voor Met PHP/HTML blijft alles constant in beeld, en dat is helemaal niet nodig. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met Flickr Pro acount, veel te veel zooi die ik niet wil zien als ik een foto bekijk.

Zodra je er met de muis overheen beweegt komt het in beeld. Waarom zou je continue al die zooi in beeld hebben willen staan?

Ik vind al die kant-en-klare PHP albums om die reden juist verschrikkelijk.
pi_61701630
Redirecten kun je het beste doen doormiddel van htaccess óf php-headers.

Overigens is de optie "meta-redirects" niet IE7-only. Ook oudere versies van Internet Explorer hebben deze optie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 14:29:37 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61702227
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:02 schreef Kremers het volgende:

[..]

Nee Want als je een foto echt goed wil bekijken moet je dat kunnen doen zonder al die rotzooi er omheen. En Flash is daar het meest geschikt voor Met PHP/HTML blijft alles constant in beeld, en dat is helemaal niet nodig. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met Flickr Pro acount, veel te veel zooi die ik niet wil zien als ik een foto bekijk.

Zodra je er met de muis overheen beweegt komt het in beeld. Waarom zou je continue al die zooi in beeld hebben willen staan?

Dat kan je natuurlijk ook met javascript/DHTML oplossen.
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:01:22 #23
42555 Tomek
Take on the world!
pi_61764801
quote:

[..]

sorry maar ik kan nou niet zeggen dat ik jouw portfolio nou zo clean en lekker rustig vind... het beweegt en het doet maar...

wat betreft javascript ben ik het helemaal eens met swetsesnicker (of hoe die gast ook heet )... mooie idioot die dat tegenwoordig uit heeft staan... webontwikkelaars zullen over niet al te lange tijd massaal internet explorer 6 gaan boycotten... maar mensen die geen javascript hebben daar moet je nog rekening mee houden
pi_61769386
quote:

[..]

Met bijvoorbeeld een lightbox kun je ook foto's bekijken zonder gestoord te worden door wat er nog meer omheen zit.

En daarbij heb ik het niet zo op websites die menen met allerlei "vrolijke" bliepjes en toontjes mijn muziek te moeten verstoren. Tenzij ik er specifiek om heb gevraagd, uiteraard. Maar da's niet zo bij het bezoeken van een website met wat foto's.
pi_61769991
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
*zucht*

Ja ik begrijp dat het ook zonder javascript of CSS moet werken. Maar kom nou toch op. Je gaat toch geen compleet geaccepteerde techniek een negatief advies geven voor die anderhalve paardekop die het niet aan heeft staan. Geef gewoon ene melding dat ze javascript aan moeten zetten (sowieso de default setting)

Overigens was 2 jaar geleden het advies nog om GEEN javascript te gebruiken. Ze zijn zowaar nog met de tijd meegegaan.

Het gaat om het zoeken van alternatieven voor obscure uitzonderingssituaties.
Zolang je je sites in html bouwt en zorgt voor semantisch correcte html ben je al een heel eind. Als je javascript gebruikt voor extra's is dat ook geen probleem. Zo heb ik eens javascript gebruikt om een andere achtergrond te kiezen als het browservenster breder dan een x-aantal pixels is. Over nutteloos gesproken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')