abonnement Unibet Coolblue
pi_61647900
Waar kan je zo'n ding halen??
Ik wil er 1 voor de veiligheid gewoon thuis hebben liggen, voor het geval er ooit een gast probeert in te breken. Bang maken is al genoeg..

Woon in overijssel en heb gehoord dat je over de grens makkelijk één kunt halen, maar weet niet waar?

Iemand raad?
pi_61648027
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:08 schreef w91 het volgende:
Waar kan je zo'n ding halen??
Ik wil er 1 voor de veiligheid gewoon thuis hebben liggen, voor het geval er ooit een gast probeert in te breken. Bang maken is al genoeg..

Woon in overijssel en heb gehoord dat je over de grens makkelijk één kunt halen, maar weet niet waar?

Iemand raad?
Ja: als dat het achterliggende idee om een wapen te kopen is: doe het niet. Toegegeven, luchtdrukwapens heb je tegenwoordig zelfs aangedreven door een fles duikersperslucht (!) en dat knalt wel door je heen, maar voor zelfverdediging zijn deze wapens over het algemeen niet geschikt. En als je hem geladen onder je bed legt is het wachten op een ongeluk. (Vriendje van me heeft zo een aantal weken IC opgelopen vanwege een geperforeerde long )

Voor de rest geld: ze zijn legaal in nederland te verkrijgen. Ga naar de wapenwinkel of jachtsport/kampeer/dump bij jou in de buurt. Online bestellen kan natuurlijk ook. Je moet geloof ik wel 18 zijn, maar daar ben ik even niet meer zeker van.
pi_61648075
Hoe vaak in je leven is er al ingebroken in jouw huis dat je je daar nu in 1 klap druk om maakt?
pi_61648186
Zo lang ze maar niet op een echt wapen lijken, maar op een wedstrijd of knikloop wapen, dan mag je zo'n ding gewoon hebben.

Maar ze zijn duur, en misschien dat een startpistool dan nog verstandiger is. Al weet ik niet of je die zonder vergunning mag hebben in NL.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61648211
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:08 schreef w91 het volgende:
Waar kan je zo'n ding halen??
Ik wil er 1 voor de veiligheid gewoon thuis hebben liggen, voor het geval er ooit een gast probeert in te breken. Bang maken is al genoeg..

Woon in overijssel en heb gehoord dat je over de grens makkelijk één kunt halen, maar weet niet waar?

Iemand raad?
En die versies over de grens, die dus op een echt wapen lijken, die mogen dus niet in NL!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61648219
En daarnaast, als jij wakker wordt van een inbreker is die kerel eerder weg als dat jij wakker bent je en gaspistool in je hand hebt .
pi_61648315
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:17 schreef punkjunk het volgende:
En daarnaast, als jij wakker wordt van een inbreker is die kerel eerder weg als dat jij wakker bent je en gaspistool in je hand hebt .
En het is een spelletje bluf he. Dan richt jij je waarschuwingsspistool of je 4.5mm luchtdrukpistooltje (die zijn vaak wel illegaal in nederland trouwens) en trekt die dude zijn desert eagle...en dan? Dan heb je zelf zojuist van een gevaarlijke situatie een levensgevaarlijke situatie gemaakt.
pi_61648386
ik zie soms wel is op internet een pistool die gewoon echt lijkt voor 250 euro???
en weer 1 voor 125, en dan weer 1 voor 1050 euro????
pi_61648404
Ik zit hier ergens waar ze 9 mm pistolen verkopen, kan er wel een paar naar je opsturen
pi_61648469
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:23 schreef Conflict het volgende:
Ik zit hier ergens waar ze 9 mm pistolen verkopen, kan er wel een paar naar je opsturen
Ja laat ze bij de KMAR en de douane ook weereens lachen
Maandag de dag beginnen met een doos vol 9mm's op je bureau
En een grote sticker erop met het adres van de ontvanger
  maandag 15 september 2008 @ 16:25:51 #11
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61648477
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:08 schreef w91 het volgende:
Bang maken is al genoeg..
Dan zou ik voor een honkbalknuppel onder je bed gaan. Sowieso slaat de gemiddelde inbreker direct op de vlucht zodra hij hoort dat jij wakker bent. Gevalletje hij is banger voor jou dan jij voor hem.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61648478
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:20 schreef santax het volgende:

[..]

En het is een spelletje bluf he. Dan richt jij je waarschuwingsspistool of je 4.5mm luchtdrukpistooltje (die zijn vaak wel illegaal in nederland trouwens) en trekt die dude zijn desert eagle...en dan? Dan heb je zelf zojuist van een gevaarlijke situatie een levensgevaarlijke situatie gemaakt.
ja dat klopt, ik probeer het zo legaal mogelijk te houden eigelijk , maar nu je het zo zegt.. als het aan mij ligt slaapt er naast mij een AK maar dat kan natuurlijk niet.
Dus vandaar.. bang maken kan genoeg zijn.. maar wat je nu zegt.. het klopt.
pi_61648516
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:23 schreef w91 het volgende:
ik zie soms wel is op internet een pistool die gewoon echt lijkt voor 250 euro???
en weer 1 voor 125, en dan weer 1 voor 1050 euro????
Een echt .22LR wapen is ook niet zo vreselijk duur, en de perslucht versies, vaak met een capsule, zijn dat ook niet. Maar die laatsten zijn verboden in NL, en de eerste mag je alleen met een verlof hebben. En een knikloop pistool zal bijna niets kosten, zeker niet als je die in Frankrijk haalt. Officiele wedstrijd persluchtwapens zijn in Nederland heel erg duur. In het buitenland ook trouwens.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61648526
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef santax het volgende:

[..]

Ja laat ze bij de KMAR en de douane ook weereens lachen
Maandag de dag beginnen met een doos vol 9mm's op je bureau
En een grote sticker erop met het adres van de ontvanger
ohh ik kan ze ook wel meenemen, morgen rijden we terug naar huis met mijn bus, de grenzen zijn toch open en zo helpen we elkaar

Kan er iemand aan coke komen trouwens?
pi_61648580
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef w91 het volgende:

[..]

ja dat klopt, ik probeer het zo legaal mogelijk te houden eigelijk , maar nu je het zo zegt.. als het aan mij ligt slaapt er naast mij een AK maar dat kan natuurlijk niet.
Dus vandaar.. bang maken kan genoeg zijn.. maar wat je nu zegt.. het klopt.
Nee, die mag alleen in een wapenkluis naast je slapen, met gescheiden kluis voor de kogels, en een vuurverlof in je bezit. Een hoop voorwaarden en zeer onhandig... en het duurt wel een tijd voor je je vuurverlof krijgt. Daar moeten wat mensen een akkoord voor geven, en als je dan verhalen afsteekt als in dit topic, kun je dat rustig vergeten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 15 september 2008 @ 16:29:33 #16
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61648583
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:27 schreef Conflict het volgende:

[..]

ohh ik kan ze ook wel meenemen, morgen rijden we terug naar huis met mijn bus, de grenzen zijn toch open en zo helpen we elkaar

Kan er iemand aan coke komen trouwens?
Neem dan wel een echte Glock mee. Niet zo'n glimmend mietjes ding.
Dan zorg ik voor wat lijntjes.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61648633
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef w91 het volgende:

[..]

ja dat klopt, ik probeer het zo legaal mogelijk te houden eigelijk , maar nu je het zo zegt.. als het aan mij ligt slaapt er naast mij een AK maar dat kan natuurlijk niet.
Dus vandaar.. bang maken kan genoeg zijn.. maar wat je nu zegt.. het klopt.
Dit is wat de politie je zal vertellen:
Als je merkt dat er ingebroken word, bel natuurlijk meteen 112, en kuch daarna, zodat de inbreker weet dat er iemand wakker is. Schijnt dat ze dan 9 van de 10 keer maken dat ze weg komen.

Tja en als je een echt wapen wil: ga bij de schietclub. Na een jaar schieten mag je je eerste .22 kopen. Redelijk klein kaliber, maar vergis je niet. Het is het meest gebruikte kaliber in moordzaken ter wereld. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een 9mm die dwars door je heen kan gaan, zal een .22 afkaatsen op je botten en daardoor in je lichaam van baan veranderen. Veel grotere kans dus om vitale organen te raken
pi_61648642
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:23 schreef Conflict het volgende:
Ik zit hier ergens waar ze 9 mm pistolen verkopen, kan er wel een paar naar je opsturen
Die kun je zelfs in Staphorst wel krijgen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61648674
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:27 schreef Conflict het volgende:

[..]

ohh ik kan ze ook wel meenemen, morgen rijden we terug naar huis met mijn bus, de grenzen zijn toch open en zo helpen we elkaar

Kan er iemand aan coke komen trouwens?
Ik heb slechte ervaringen met het meenemen van grote partijen coke naar iemand die me wapens zou verkopen
pi_61648957
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:30 schreef santax het volgende:

[..]

Dit is wat de politie je zal vertellen:
Als je merkt dat er ingebroken word, bel natuurlijk meteen 112, en kuch daarna, zodat de inbreker weet dat er iemand wakker is. Schijnt dat ze dan 9 van de 10 keer maken dat ze weg komen.

Tja en als je een echt wapen wil: ga bij de schietclub. Na een jaar schieten mag je je eerste .22 kopen. Redelijk klein kaliber, maar vergis je niet. Het is het meest gebruikte kaliber in moordzaken ter wereld. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een 9mm die dwars door je heen kan gaan, zal een .22 afkaatsen op je botten en daardoor in je lichaam van baan veranderen. Veel grotere kans dus om vitale organen te raken
Ik ben niet zo'n fan van de nederlandse wouten hier.. gineen normaal persoon hier in NL denk ik!
Elk inbreker is anders, de ene word bang door 1 klein kut geluid en rent weg ,de andere gaat tot het einde door.. wat de gevolgen ook zullen zijn ..........
Voordat je 112 belt kan je beter zelf actie ondernemen ,en dat wil ik dus.. die wouten komen toch pas over paar uur, die gaan heus niet voor jou opschieten PUNT!

Kijk, als ik wist dat die inbreker netjes man tot man met z'n vuisten aan het werk ging.. heb je gineens laffe manieren nodig.
Maar tja, tegenwoordig he ... je weet het wel.
Niemand loopt met lege handen over straat dus waarom zou ik dat wel doen?

Als je herinnert word als een echte,eerlijke man die nooit laf een wapen zou trekken.. heb je lekker veel aan nadat je doodgestoken/geschoten bent.

Vandaar, deze tijden is een wapen een MUST vind ik klaar!
En als het moet.. beter hij dan ik.
pi_61649049
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:40 schreef w91 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van de nederlandse wouten hier.. gineen normaal persoon hier in NL denk ik!
Elk inbreker is anders, de ene word bang door 1 klein kut geluid en rent weg ,de andere gaat tot het einde door.. wat de gevolgen ook zullen zijn ..........
Voordat je 112 belt kan je beter zelf actie ondernemen ,en dat wil ik dus.. die wouten komen toch pas over paar uur, die gaan heus niet voor jou opschieten PUNT!

Kijk, als ik wist dat die inbreker netjes man tot man met z'n vuisten aan het werk ging.. heb je gineens laffe manieren nodig.
Maar tja, tegenwoordig he ... je weet het wel.
Niemand loopt met lege handen over straat dus waarom zou ik dat wel doen?

Als je herinnert word als een echte,eerlijke man die nooit laf een wapen zou trekken.. heb je lekker veel aan nadat je doodgestoken/geschoten bent.

Vandaar, deze tijden is een wapen een MUST vind ik klaar!
En als het moet.. beter hij dan ik.
Wanneer jij bij de gemeente een verklaring van goed gedrag aanvraagt, zal die dan schoon zijn? Die heb je namelijk nodig om bij een schietvereniging te komen. Lijkt me verstandig, aangezien je een nogal kinderachtig beeld hebt van wapens... en een nog kinderachtiger beeld van onze samenleving...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 15 september 2008 @ 16:50:18 #22
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61649262
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:40 schreef w91 het volgende:

[..]

de andere gaat tot het einde door.. wat de gevolgen ook zullen zijn ..........
Het is de fucking VS niet.
Iedereen loopt altijd wel te klagen over die strafmaat, maar die zorgt er wel voor dat bijvoorbeeld een inbreker liever rent / gepakt wordt dan gaat schieten. .

Natuurlijk loop je altijd het risico dat er een gek tussen zit, maar de kans dat jij tijd moet doen omdat je een illegaal wapen bezit is groter dan dat je zo'n idioot tegenkomt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61649275
Je PM doet het niet.
  maandag 15 september 2008 @ 16:50:37 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61649277
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:08 schreef w91 het volgende:
Waar kan je zo'n ding halen??
Ik wil er 1 voor de veiligheid gewoon thuis hebben liggen, voor het geval er ooit een gast probeert in te breken. Bang maken is al genoeg..
Klinkt meer alsof jij al bang en paranoia gemaakt bent

Je kunt beter gewoon je ramen en deuren wat beter beveiligen zodat mogelijke inbrekers liever naar je buren gaan


Maar ik heb het idee dat ik weinig intelligentie hoef te verwachte van iemand die "geen" als "gin" schrijft
zzz
pi_61649303
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:43 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Wanneer jij bij de gemeente een verklaring van goed gedrag aanvraagt, zal die dan schoon zijn? Die heb je namelijk nodig om bij een schietvereniging te komen. Lijkt me verstandig, aangezien je een nogal kinderachtig beeld hebt van wapens... en een nog kinderachtiger beeld van onze samenleving...
Ja,tuurlijk is het schoon.. en hoezo kinderachtige beeld?

Zit je opgesloten in een kelder met alleen toegang tot deze topic ofzo?

Kijk je nooit TV,lees je nooit de krant?

Dan snap je mijn 'kinderachtige beeld' wel!
  maandag 15 september 2008 @ 17:07:46 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_61649897
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:51 schreef w91 het volgende:

[..]

Ja,tuurlijk is het schoon.. en hoezo kinderachtige beeld?

Zit je opgesloten in een kelder met alleen toegang tot deze topic ofzo?

Kijk je nooit TV,lees je nooit de krant?

Dan snap je mijn 'kinderachtige beeld' wel!
Uhm, ik woon in amsterdam oost, ik ik heb geen enkele behoefte aan een wapen.
Mijn buurman en buurvrouw ook niet, mijn bovenburen ook niet.

De enigen die wapens hebben zijn domme tieners die zich door actiefilms en telegraaf-verhalen laten aanpraten dat de rest van de wereld allemaal een pistool heeft.
zzz
pi_61650127
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:07 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Uhm, ik woon in amsterdam oost, ik ik heb geen enkele behoefte aan een wapen.
Mijn buurman en buurvrouw ook niet, mijn bovenburen ook niet.

De enigen die wapens hebben zijn domme tieners die zich door actiefilms en telegraaf-verhalen laten aanpraten dat de rest van de wereld allemaal een pistool heeft.
Er bestaan ook liefhebbers van de schietsport. Maar die gaan verantwoord met hun wapens om.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61650158
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:51 schreef w91 het volgende:

[..]

Ja,tuurlijk is het schoon.. en hoezo kinderachtige beeld?

Zit je opgesloten in een kelder met alleen toegang tot deze topic ofzo?

Kijk je nooit TV,lees je nooit de krant?

Dan snap je mijn 'kinderachtige beeld' wel!
SBS 6 en De Telegraaf zeker?
Dan begrijp ik jouw punten helemaal.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_61650178
@w91

Of stuur even een mailtje naar het adres in m'n profiel.
pi_61650804
Kijk maar uit. Ik had ooit een plastic pistool thuis liggen waar van die zachte rubberen kogels uitkwamen. Omdat het op een echt pistool leek kreeg ik ¤140 boete.
Fuck today, it's tomorrow.
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2008 @ 17:39:26 #31
145146 Andyy
pi_61650858
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:27 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Een echt .22LR wapen is ook niet zo vreselijk duur, en de perslucht versies, vaak met een capsule, zijn dat ook niet. Maar die laatsten zijn verboden in NL, en de eerste mag je alleen met een verlof hebben. En een knikloop pistool zal bijna niets kosten, zeker niet als je die in Frankrijk haalt. Officiele wedstrijd persluchtwapens zijn in Nederland heel erg duur. In het buitenland ook trouwens.
perslucht, capsule ?
perslucht zit in duikflessen, CO2 in capsule's en zijn ZEKER niet verboden in Nederland (alleen replicawapens)
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:23 schreef w91 het volgende:
ik zie soms wel is op internet een pistool die gewoon echt lijkt voor 250 euro???
en weer 1 voor 125, en dan weer 1 voor 1050 euro????
boete kost veel meer + je krijgt een strafblad
pi_61651628
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:37 schreef Olep het volgende:
Kijk maar uit. Ik had ooit een plastic pistool thuis liggen waar van die zachte rubberen kogels uitkwamen. Omdat het op een echt pistool leek kreeg ik ¤140 boete.
En dan heb je ontzettend veel geluk gehad, want het is een overtreding van de Wet wapens en Munitie van het zwaarste soort. Ik geloof dat je er zelfs 8 jaar voor kunt krijgen, maar dat laatste is even uit het blote hoofdje en niet opgezocht om te checken. Als voorbeeld: een neppistool hebben (replica van een Colt bijvoorbeeld) is een even zwaar misdrijf als dat je gewoon het echte wapen zonder verlof in je bezit zou hebben.

Om maar even de ernst van de situatie aan te geven... Kun je lelijk mee op je bek gaan.
pi_61651788
..Of je koopt gewoon een Mega-mes http://www.2sharp.nl/?sta(...)e=Info8/introshown=1
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2008 @ 18:41:37 #34
145146 Andyy
pi_61652394
koop een felle lampje
kan je iemand s'avonds best mee verblinden (tijdelijk)
  maandag 15 september 2008 @ 18:50:43 #35
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61652662
Je verdedigen met een luchtdruk wapen? Das een grapje he?
pi_61652852
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Je verdedigen met een luchtdruk wapen? Das een grapje he?
Dr zijn luchtdrukwapens legaal te krijgen met een mondingsenergie waar je u tegen zegt.

Ook wat grotere kalibers.
  maandag 15 september 2008 @ 19:00:32 #37
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61652957
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dr zijn luchtdrukwapens legaal te krijgen met een mondingsenergie waar je u tegen zegt.

Ook wat grotere kalibers.
Ze kunnen gevaarlijk zijn, maar dat maakt ze nog niet praktisch en effectief als verdedigingswapens, zeker niet de pistoolmodellen. Ik denk dat je aan aluminium honkbal-knuppel meer hebt.
pi_61653179
achja, dan maar gewoon een Panzerschreck gebruiken ..... hopelijk schrikken ze daar van af als er ooit iets gebeurt.
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2008 @ 19:32:09 #39
145146 Andyy
pi_61653944
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dr zijn luchtdrukwapens legaal te krijgen met een mondingsenergie waar je u tegen zegt.

Ook wat grotere kalibers.
er zijn buksen die de kracht van .22 LR overschrijden (oke, ook een PAAR die meer dan 1000 joule halen, maar die zijn zeldzaam ) maar die zijn onpraktisch (per vulling maar een paar schoten) en enorm bulky (enorm luchtresevoir)
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2008 @ 19:37:16 #40
145146 Andyy
pi_61654116
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:41 schreef Andyy het volgende:
koop een felle lampje
kan je iemand s'avonds best mee verblinden (tijdelijk)
http://www.surefire.com/m(...)efendersupandreg-sup
pi_61671041
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:39 schreef Andyy het volgende:

[..]

perslucht, capsule ?
perslucht zit in duikflessen, CO2 in capsule's en zijn ZEKER niet verboden in Nederland (alleen replicawapens)
[..]

boete kost veel meer + je krijgt een strafblad
Je hebt helemaal gelijk over de capsules. Ik was even in de war met mijn eigen geweer. Ik heb specifiek gekozen voor een perslucht wapen en geen co2 wapen, omdat je perslucht gewoon zelf, inderdaad met een duikfles, weer kan vullen. En de replicawapens had ik gemeld, voor de volledigheid.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61671112
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ze kunnen gevaarlijk zijn, maar dat maakt ze nog niet praktisch en effectief als verdedigingswapens, zeker niet de pistoolmodellen. Ik denk dat je aan aluminium honkbal-knuppel meer hebt.
Met een perslucht of co2 pistool met een magazijn kun je behoorlijk amok maken als je dat wilt... en geloof me, iemand doodschieten is dan zeker een optie... achterlijk, maar een optie...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:19:02 #43
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61671215
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:14 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Met een perslucht of co2 pistool met een magazijn kun je behoorlijk amok maken als je dat wilt... en geloof me, iemand doodschieten is dan zeker een optie... achterlijk, maar een optie...
Mijn ervaring is meer met vuurwapens, maar als ik naar de mondings-energie van veel luchtdrukwapens kijk zou ik me beter bewapend voelen met een kruisboog.

Nogmaals, ze kunnen zeker gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn. Sowieso die perslucht gevallen met kalibers boven de 5,5 mm. Maarja, dan geef je wel rond de 1000 euro uit voor een weinig praktische oplossing als zelfverdediging inderdaad je belangrijkste overweging is.
pi_61671313
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mijn ervaring is meer met vuurwapens, maar als ik naar de mondings-energie van veel luchtdrukwapens kijk zou ik me beter bewapend voelen met een kruisboog.

Nogmaals, ze kunnen zeker gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn. Sowieso die perslucht gevallen met kalibers boven de 5,5 mm. Maarja, dan geef je wel rond de 1000 euro uit voor een weinig praktische oplossing als zelfverdediging inderdaad je belangrijkste overweging is.
Ik zie schietende wapens niet als iets noodzakelijks voor zelfverdediging. Ik schiet omdat ik het een fijne sport vind, het geeft me rust. Mijn veiligheid laat ik graag over aan instanties die daarvoor verantwoordelijk zijn, en daarbij gebruik ik graag mijn eigen gezonde verstand.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_61671370
En daarbij, volgens mij staat nergens in de wet dat je een schietend wapen uit zelfverdediging maar rustig bij je mag dragen, en thuis horen ze in de kluis (vuurwapens dan). Alleen de controle daarop zou veel en veel strenger moeten worden. En (kruis)bogen moeten ze heel snel onder de vuurwapenwet brengen, net als luchtwapens.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 16 september 2008 @ 12:44:21 #46
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61671849
Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Ik heb mijn wapens ook altijd gehad voor sport en hobbie, meer is door de voorschriften in Nederland ook niet mogelijk. Controle is inderdaad mager (Ik heb ze in 5 jaar nooit aan de deur gehad), maar je weet wel dat ze altijd langs kunnen komen. En het is het niet waard om je verlof te verliezen of erger door de wet te overtreden.

Toch zou ik als het wettelijk mogelijk was ook vuurwapens voorhanden hebben ter zelfverdediging, bijvoorbeeld als ik naar de VS verhuis. Ik zou ook voorstander zijn van een wettelijke mogelijkheid daartoe in Nederland. Maar dan nog is gezond verstand je belangrijkste wapen, en wanneer mogelijk zal ik het ook overlaten aan de daarvoor bedoelde instanties. Toch ben ik het wel eens met het gezegde: "Better to be judged by twelve, than carried by six".
pi_61673451
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:11 schreef santax het volgende:

[..]

En dan heb je ontzettend veel geluk gehad, want het is een overtreding van de Wet wapens en Munitie van het zwaarste soort. Ik geloof dat je er zelfs 8 jaar voor kunt krijgen, maar dat laatste is even uit het blote hoofdje en niet opgezocht om te checken. Als voorbeeld: een neppistool hebben (replica van een Colt bijvoorbeeld) is een even zwaar misdrijf als dat je gewoon het echte wapen zonder verlof in je bezit zou hebben.

Om maar even de ernst van de situatie aan te geven... Kun je lelijk mee op je bek gaan.
Ja, maar 8 jaar celstraf omdat je een plastic pistool ergens in de kast hebt liggen? (Op de doos stond zelfs dat het voor kinderen vanaf 2 jaar was oid)
Fuck today, it's tomorrow.
pi_61677368
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 13:52 schreef Olep het volgende:

[..]

Ja, maar 8 jaar celstraf omdat je een plastic pistool ergens in de kast hebt liggen? (Op de doos stond zelfs dat het voor kinderen vanaf 2 jaar was oid)
Waarschijnlijk krijg je 8 jaar als je iemand met de "dood" bedreigd met zo'n ding in een overval ofzo.
pi_61677450
Oei, TS heeft No Country For Old Men eindelijk gekeken !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  FOK!fotograaf dinsdag 16 september 2008 @ 16:26:06 #50
145146 Andyy
pi_61677724
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mijn ervaring is meer met vuurwapens, maar als ik naar de mondings-energie van veel luchtdrukwapens kijk zou ik me beter bewapend voelen met een kruisboog.

Nogmaals, ze kunnen zeker gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn. Sowieso die perslucht gevallen met kalibers boven de 5,5 mm. Maarja, dan geef je wel rond de 1000 euro uit voor een weinig praktische oplossing als zelfverdediging inderdaad je belangrijkste overweging is.
luchtdrukwapens zijn dan ook niet bedoelt voor zelfverdediging. maar er zijn persluchtwapens die qua aantal joules wel erg dichtbij de 5.56 NATO komen
sowieso ben ik van mening dat iemand zoals TS beter van luchtwapens of nog beter, van alle wapens af kan blijven
pi_61678641
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:13 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je 8 jaar als je iemand met de "dood" bedreigd met zo'n ding in een overval ofzo.
Ohh, zo. Nu snap ik het.
Fuck today, it's tomorrow.
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:08:22 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61683923
Ik zou gewoon de AK47 kopen. Pief paf poef, weg boef
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_61887270
heey weet iemand ofdat je knalpatronen(kogels met dat groene dopje,losse flodders) bij elk soort co2 wapens kunt gebruiken?? mij gaat het om de knal en de vlam uit de loop...
  woensdag 24 september 2008 @ 21:13:30 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61887464
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:08 schreef henk28 het volgende:
heey weet iemand ofdat je knalpatronen(kogels met dat groene dopje,losse flodders) bij elk soort co2 wapens kunt gebruiken?? mij gaat het om de knal en de vlam uit de loop...
Ja hoor, gewoon erin rammen. Dan krijg vanzelf een keer 'poef'.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_61887697
och hij is wakker, stumperd
  FOK!fotograaf woensdag 24 september 2008 @ 21:30:31 #56
145146 Andyy
pi_61888191
nee.
pi_61889149
kun jij mij misschien uitleggen bij welke dat wel kan..
pi_61889219
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:25 schreef w91 het volgende:

[..]

ja dat klopt, ik probeer het zo legaal mogelijk te houden eigelijk , maar nu je het zo zegt.. als het aan mij ligt slaapt er naast mij een AK maar dat kan natuurlijk niet.
Dus vandaar.. bang maken kan genoeg zijn.. maar wat je nu zegt.. het klopt.
Neem gore lelijke rotweiler ofzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 24 september 2008 @ 21:58:22 #59
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61889295
Koop een samoeraizwaard .

Dat schrikt serieus af, en je kan daarmee koppen mee afhakken.

  woensdag 24 september 2008 @ 21:58:53 #60
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61889318
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:54 schreef henk28 het volgende:
kun jij mij misschien uitleggen bij welke dat wel kan..
Bij alarm-pistolen, maar die zijn meestal verboden in Nederland.
pi_61889530
een vroegere kameraad van me die had een replica baretta gekocht in duitsland. een traangas pistool maar hij had er van die kogels bij die leken net echte kogels maar dan met een groen kopje en als hij daarmee schoot dan kwam er een vlam uit de loop en de klap die was net zo hard als bij een origineel... niet uit de bovenkant zoals bij een alarmpistool..
pi_61889582
Je kunt alarm pistolen legaal in Nederland kopen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_61889653
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:06 schreef drumstickNL het volgende:
Je kunt alarm pistolen legaal in Nederland kopen.
waar dan? en zijn dit echt lijkende replicas?
pi_61889706
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Bij alarm-pistolen, maar die zijn meestal verboden in Nederland.
ik zie het nou via google.. heel het google al afgezocht maar nu zie ik ook dat ze ook traangas patronen verkopen dus vandaar dat hij dat had maar bedankt..
  woensdag 24 september 2008 @ 22:10:20 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61889712
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:04 schreef henk28 het volgende:
een vroegere kameraad van me die had een replica baretta gekocht in duitsland. een traangas pistool maar hij had er van die kogels bij die leken net echte kogels maar dan met een groen kopje en als hij daarmee schoot dan kwam er een vlam uit de loop en de klap die was net zo hard als bij een origineel... niet uit de bovenkant zoals bij een alarmpistool..
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Je gaat naar een wapenshop in Duitsland en vraagt om een traangaspistool van het merk 'baretta'. Je vraagt tevens om patronen met van die groene dopjes. Vraag expliciet dat de vlam uit de loop moet komen.


Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 24 september 2008 @ 22:10:45 #66
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61889725
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:04 schreef henk28 het volgende:
een vroegere kameraad van me die had een replica baretta gekocht in duitsland. een traangas pistool maar hij had er van die kogels bij die leken net echte kogels maar dan met een groen kopje en als hij daarmee schoot dan kwam er een vlam uit de loop en de klap die was net zo hard als bij een origineel... niet uit de bovenkant zoals bij een alarmpistool..
Dat zijn in principe ook alarmpistolen, alleen dus verboden in Nederland. Het zijn replica's bedoeld om losse flodders mee af te vuren. Dat kunnen knalpatronen zijn, maar ook vuurwerkpatronen en dergelijke.

Zijn hier verboden omdat ze als replica geschikt zijn voor afdreiging en dus Cat 1. Daarbij zijn er bepaalde types die met de juiste onderdelen om te bouwen zijn tot functionele vuurwapens, maar daar is de laatste jaren hard tegen gewerkt door fabrikanten, distributeurs en overheid.
  woensdag 24 september 2008 @ 22:12:15 #67
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61889772
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:06 schreef drumstickNL het volgende:
Je kunt alarm pistolen legaal in Nederland kopen.
Alleen hele specifieke modellen die niet op echte vuurwapens lijken en de mondingsvlam verticaal afvoeren.
  woensdag 24 september 2008 @ 22:13:26 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61889812
Traangas valt sowieso onder verboden wapens overigens.
pi_61889973
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nou, dan weet je wat je te doen staat. Je gaat naar een wapenshop in Duitsland en vraagt om een traangaspistool van het merk 'baretta'. Je vraagt tevens om patronen met van die groene dopjes. Vraag expliciet dat de vlam uit de loop moet komen.



ik wil gewoon wat informatie dus doe niet zo slim joh stumperd.. krijg je geen aandacht thuis ofzoo?
pi_61890031
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:13 schreef Wheelgunner het volgende:
Traangas valt sowieso onder verboden wapens overigens.
bedankt pik voor de informatie..
mzzl
  FOK!fotograaf woensdag 24 september 2008 @ 22:29:17 #71
145146 Andyy
pi_61890416
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:08 schreef henk28 het volgende:

[..]

waar dan? en zijn dit echt lijkende replicas?
replica's zijn sowieso verboden
  woensdag 24 september 2008 @ 23:27:31 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_61892732
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:17 schreef henk28 het volgende:
ik wil gewoon wat informatie dus doe niet zo slim joh stumperd.. krijg je geen aandacht thuis ofzoo?
Zelfredzaamheid is jou wereldvreemd hè? Hou jij het maar bij knappertjespistooltjes. Dat is de enige wijze informatie die ik je wil geven
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_79140023
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:08 schreef w91 het volgende:
achja, dan maar gewoon een Panzerschreck gebruiken ..... hopelijk schrikken ze daar van af als er ooit iets gebeurt.
"Anne Frank was a fat jew whore, Kyle, just like your mom"
  zondag 14 maart 2010 @ 21:14:18 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79144693
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:40 schreef w91 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van de nederlandse wouten hier.. gineen normaal persoon hier in NL denk ik!
Elk inbreker is anders, de ene word bang door 1 klein kut geluid en rent weg ,de andere gaat tot het einde door.. wat de gevolgen ook zullen zijn ..........
Voordat je 112 belt kan je beter zelf actie ondernemen ,en dat wil ik dus.. die wouten komen toch pas over paar uur, die gaan heus niet voor jou opschieten PUNT!

Kijk, als ik wist dat die inbreker netjes man tot man met z'n vuisten aan het werk ging.. heb je gineens laffe manieren nodig.
Maar tja, tegenwoordig he ... je weet het wel.
Niemand loopt met lege handen over straat dus waarom zou ik dat wel doen?

Als je herinnert word als een echte,eerlijke man die nooit laf een wapen zou trekken.. heb je lekker veel aan nadat je doodgestoken/geschoten bent.

Vandaar, deze tijden is een wapen een MUST vind ik klaar!
En als het moet.. beter hij dan ik.
Meen je dit nou echt?
Jij denkt dat die 17jarigen een wapen neenemen als ze hun zakgeld bij elkaar rapen?
  zondag 14 maart 2010 @ 21:18:01 #75
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_79144925
Koop dan gewoon een taser of een stungun of pepperspray .
Als de inbreker hoort dat je thuis en of wakker bent dan slaan ze echt wel op de vlucht.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:35:07 #76
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_79146089
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:18 schreef Joosterd het volgende:
Koop dan gewoon een taser of een stungun of pepperspray .
Als de inbreker hoort dat je thuis en of wakker bent dan slaan ze echt wel op de vlucht.
ja die tasers en pepperspray kun je ook overal kopen he!!
I am not impressed by your performance
pi_79158164
www.pipashop.nl


`Magnum's GOLDEN Desert Eagle .50 - Bestel! Dé blaffoe voor de G met stylo.`

We are all undesirables
pi_79158601
Bij de Dump
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_79158965
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:20 schreef santax het volgende:

[..]

En het is een spelletje bluf he. Dan richt jij je waarschuwingsspistool of je 4.5mm luchtdrukpistooltje (die zijn vaak wel illegaal in nederland trouwens) en trekt die dude zijn desert eagle...en dan? Dan heb je zelf zojuist van een gevaarlijke situatie een levensgevaarlijke situatie gemaakt.
Dit dus.

Dat die 4,5mm pellets hard aankomen doet er niet toe.
Je schakelt er niemand snel genoeg mee uit op het moment dat het er toe doet.
Die inbreker kan toevallig wel bewapend zijn met een vuurwapen of mes en kiezen om in de aanval te gaan.
Als je je vege lijf moet redden verweer je jezelf natuurlijk nog met een tandenborstel.

In veel Amerikaanse staten geldt de 'castle doctrine' en gebruikt men juridisch gezien het liefst alleen 'deadly force'.
Dit omdat het goed mogelijk is dat de inbreker ook een vuurwapen draagt en omdat een inbreker die in zijn been is geraakt nog aanklagen.
In VS gebruikt men overigens vaak een hagelgeweer voor home defense geladen met een zo groot mogelijke korrel (#1 of 00 buck shot) afgewogen tegen de dikte van de muren (penetratie risico met gevaar voor huisgenoten en buren).
Het levert zoveel mogelijk raakkans en schadepotentieel bij het eerste schot met zo min mogelijk kans dat men de slapende buurman voor zijn flikker schiet.

Dit verhaaltje dient puur om zaken in perspectief te plaatsen natuurlijk.
Ik suggereer absoluut niet dat je een illegaal wapen moet aanschaffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vengerr op 15-03-2010 09:57:42 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 13:48:43 #80
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_79167219
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:20 schreef santax het volgende:

[..]

En het is een spelletje bluf he. Dan richt jij je waarschuwingsspistool of je 4.5mm luchtdrukpistooltje (die zijn vaak wel illegaal in nederland trouwens) en trekt die dude zijn desert eagle...en dan? Dan heb je zelf zojuist van een gevaarlijke situatie een levensgevaarlijke situatie gemaakt.
Dit dus...

Alleen een wapen trekken als het een echte is en je gaat schieten. Dreigen of erger bluffen is het domste wat je kan doen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_79172939
Ik weet wel een adresje :p maar dat ga ik hier neit noemen
  FOK!fotograaf maandag 15 maart 2010 @ 16:17:12 #82
145146 Andyy
pi_79173388
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:20 schreef santax het volgende:

[..]
4.5mm luchtdrukpistooltje (die zijn vaak wel illegaal in nederland trouwens)
Onzin.
Hoe kan je een kaliber koppelen aan een wapen?
Zolang het geen replica's zijn is er niks aan de hand
pi_79193350
Denk dat je beter een fikse zaklamp kan kopen.

En het beeld wat er hier van de samenleving geschetst wordt begrijp ik echt niet. Als je alleen kranten leest en tv kijkt komen daar natuurlijk de ergste gevallen naar voren. Dan lijkt elke plek gevaarlijk. Kijk echter eens naar je eigen ervaring. Heb je ooit vanuit je directe omgeving iets gehoord over gewapende mensen? En inbrekers al helemaal, hoe vaak heb jij gehoord van een inbraak terwijl de mensen zelf thuis waren? Overigens zou het kunnen dat je daar allemaal ervaring in hebt. Echter, als dat het geval is begeef je jezelf waarschijnlijk ook in verkeerde kringen of roep je het geweld over jezelf af. Ik ben in ieder geval, net als eenieder van mijn vrienden nog nooit met iets dergelijks geconfronteerd. De mensen die overal agressie zien roepen dit vaak over zichzelf af.
pi_79257591
wat is er mis met een spudgun?
  woensdag 17 maart 2010 @ 16:08:29 #85
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_79258232
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:38 schreef Balgehakt het volgende:
Denk dat je beter een fikse zaklamp kan kopen.

En het beeld wat er hier van de samenleving geschetst wordt begrijp ik echt niet. Als je alleen kranten leest en tv kijkt komen daar natuurlijk de ergste gevallen naar voren. Dan lijkt elke plek gevaarlijk. Kijk echter eens naar je eigen ervaring. Heb je ooit vanuit je directe omgeving iets gehoord over gewapende mensen? En inbrekers al helemaal, hoe vaak heb jij gehoord van een inbraak terwijl de mensen zelf thuis waren?
helemaal mee eens.
quote:
Overigens zou het kunnen dat je daar allemaal ervaring in hebt. Echter, als dat het geval is begeef je jezelf waarschijnlijk ook in verkeerde kringen of roep je het geweld over jezelf af. Ik ben in ieder geval, net als eenieder van mijn vrienden nog nooit met iets dergelijks geconfronteerd. De mensen die overal agressie zien roepen dit vaak over zichzelf af.
Wat een ongelooflijke bullshit, een vriend van mij is door een zwerver overvallen. Hij kreeg twee koksmessen op zijn keel, dat was dus zijn schuld "omdat hij agressie zou oproepen"?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_79260199
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:08 schreef BOKA het volgende:
Wat een ongelooflijke bullshit, een vriend van mij is door een zwerver overvallen. Hij kreeg twee koksmessen op zijn keel, dat was dus zijn schuld "omdat hij agressie zou oproepen"?
Waarschijnlijk is niet hetzelfde als 'in alle gevallen'. Het valt mij echter steeds vaker op dat de mensen die zeggen dat er zoveel agressie in de samenleving is ook de eerste zijn die zelf agressief worden als ze 'raar aangekeken worden' of iets dergelijks.

Voor mijn gevoel, en ik kan er natuurlijk naast zitten, zijn situaties als die vriend van jou dermate zeldzaam dat het eerder gevaar met zich mee brengt als men zich voor dat soort situaties gaat 'beschermen' dan dat het daardoor veiliger zou worden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:53:52 #87
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_79262456
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:53 schreef Balgehakt het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel, en ik kan er natuurlijk naast zitten, zijn situaties als die vriend van jou dermate zeldzaam dat het eerder gevaar met zich mee brengt als men zich voor dat soort situaties gaat 'beschermen' dan dat het daardoor veiliger zou worden.
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens, het stond alleen een beetje raar in je eerdere bericht.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_79287451
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef BOKA het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens, het stond alleen een beetje raar in je eerdere bericht.
Hmm nu ik het zo terug lees heb je daar inderdaad gelijk in. Het lijkt nu net alsof je de keuze hebt tussen geweld over jezelf afroepen of je in verkeerde kringen te begeven . Dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, waarvoor excuus.
pi_98971499
Yeah apen
  FOK!fotograaf zondag 3 juli 2011 @ 03:11:21 #90
145146 Andyy
pi_98972476
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 01:57 schreef boffer69 het volgende:
Yeah apen
Kutkick.
pi_107827986
KICKERDEBUMP!

Ik zoek een buks of pistool oid waarmee je op muizen kan schieten. Wel op lucht of gas druk . Kan je die het beste in Duitsland of Frankrijk kopen?
pi_107841895
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:56 schreef cracktor het volgende:
KICKERDEBUMP!

Ik zoek een buks of pistool oid waarmee je op muizen kan schieten. Wel op lucht of gas druk . Kan je die het beste in Duitsland of Frankrijk kopen?
Gewoon in Nederland, is compleet legaal als je maar 18 bent.
Geen referral hier.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 februari 2012 @ 22:46:17 #93
145146 Andyy
pi_107876236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Gewoon in Nederland, is compleet legaal als je maar 18 bent.
Maar op dieren schieten is compleet illegaal.
pi_107876466
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:56 schreef cracktor het volgende:
KICKERDEBUMP!

Ik zoek een buks of pistool oid waarmee je op muizen kan schieten. Wel op lucht of gas druk . Kan je die het beste in Duitsland of Frankrijk kopen?
Ik heb zojuist aangifte gedaan op basis van je IP en aanvullende gegevens.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107909136
Stel je niet zo aan zeg.
Als iemand gifkorrels strooit of een klapval zet kraait er geen haan naar maar als iemand klein ongedierte doodt met een buks is het opeens crimineel.
Je kan bij een dumpshop kijken en een redelijk zware .22 of .25 kaliber luchtveerbuks kopen.
Er blijft denk ik niet veel van een muis over dus het is nog humaan ook.
Ik ga er dan wel van uit dat je goed kan schieten en het bijvoorbeeld voor in een boeren schuur is waar je geen mensen of waardevolle spullen kan raken want een beetje luchtbuks is gevaarlijk en dien je met respect te behandelen.

quote:
6s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:46 schreef Andyy het volgende:

[..]

Maar op dieren schieten is compleet illegaal.
Je zou best gelijk kunnen hebben en als het inderdaad illegaal is wil ik hem er niet toe aansporen maar ik zou het wel erg krom vinden.

*edit*
Ik heb het opgezocht en het is inderdaad niet legaal om met een luchtwapen op ongedierte te jagen maar wel om ze te vergiftigen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Wapperbaard op 12-02-2012 22:03:45 ]
Er is een poepstorm op komst.
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2012 @ 22:56:12 #96
145146 Andyy
pi_107914004
En zelfs heb je een jachtvergunning, dieren afschieten is alleen toegestaan met vuurwapens :+
pi_107915039
quote:
6s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:56 schreef Andyy het volgende:
En zelfs heb je een jachtvergunning, dieren afschieten is alleen toegestaan met vuurwapens :+
Ja en er zijn minimum eisen aan het patroon wat je mag gebruiken voor bepaalde dieren.
Heel logisch want een te licht patroon kan onnodig lijden veroorzaken.
Voor een muis heb je natuurlijk niet veel nodig maar dat laten we dan maar even buiten beschouwing. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Wapperbaard op 12-02-2012 23:20:43 ]
Er is een poepstorm op komst.
pi_108348744
quote:
quote:
Op vrijdag 10 februari 2012 14:56 schreef cracktor het volgende:
KICKERDEBUMP!

Ik zoek een buks of pistool oid waarmee je op muizen kan schieten. Wel op lucht of gas druk . Kan je die het beste in Duitsland of Frankrijk kopen?
Ik heb zojuist aangifte gedaan op basis van je IP en aanvullende gegevens.
pi_108351494
als je daar een inbreker mee neerschiet is het geen zelfverdediging hoor
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:02:31 #100
368401 pedobeer
Wil je een worstenbroodje?
pi_108356105
Die wapens zijn bijna in elke wapenwinkel in Duitsland te verkrijgen, zonder vergunning.
Ik woon in Drenthe en ga vaak naar Duitsland naar wapenwinkels, in Leer is een aardig grote winkel en in Meppen is er ook nog een, er zijn er natuurlijk nog veel meer, zelfs in Nederland. Luchtbuksen kan je tenminste zonder vergunning kopen, pistolen weet ik niet.
pi_108357822
Koop gewoon een pvc pijp een plukje watten een naald en een Phyllobates terribilis.

Stop iedereen in een paar seconde ;)

* don't try this at home o|O
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:49:54 #102
368401 pedobeer
Wil je een worstenbroodje?
pi_108357925
oow had niet in de gaten dat dit topic al fucking oud is :S
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')