abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 september 2008 @ 23:04:59 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61633885
Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews
    SMSusenet (betalen met sms)

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Vorige delen

    Deel 1: Usenet payserver?
    Deel 2: Usenet #2
    Deel 3: Usenet #3
    Deel 4: Usenet #4
    Deel 5: Usenet #5
    Deel 6: Usenet #6
    Deel 7: Usenet #7: Waar we Brein ver achter ons laten!
    Deel 8: Usenet #8
    Deel 9: Usenet #9
    Deel 10: Usenet #10

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki
  • pi_61634357
    TVP
      zondag 14 september 2008 @ 23:29:30 #3
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_61634578
    tvp

    ben er zo nu en dan ook ff mee bezig.
    had een keer wat "nodig" en ging handig via SMSusenet in combi met Yabsearch en FTD.
    UPC kneep t dicht tot 500 Kb/s
    Huidige Telfort haal k 1670 / 1700 mee
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
      Grootste baggeraar 2022 zondag 14 september 2008 @ 23:38:05 #4
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61634797
    Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      zondag 14 september 2008 @ 23:41:53 #5
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61634893
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
    Ik
    Ik heb er niets te klagen over. Zeker met de regelmatige updates is het leuk als er weer nieuwe feeatures in zitten, terwijl het gewoon een overzichtelijk programma blijft
      Grootste baggeraar 2022 zondag 14 september 2008 @ 23:46:38 #6
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61635002
    Ik vind het gewoon geweldig dat je een nzb in een bepaalde map zet en dat daarna alles voor je gedaan wordt
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      Donald Duck held maandag 15 september 2008 @ 00:09:17 #7
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_61635517
    Sinds een tijdje heb ik dit ook helemaal ontdekt. Daarvoor downloadde ik veel van een leuke private tracker. Prima snelheid, maar dat terugseeden is nogal een karweitje altijd. Maar usenet vind ik nu echt veel toffer. Constant op maximale snelheid downloaden is echt heerlijk.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_61635691
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 @ 23:29 schreef marcel-o het volgende:
    tvp

    ben er zo nu en dan ook ff mee bezig.
    had een keer wat "nodig" en ging handig via SMSusenet in combi met Yabsearch en FTD.
    UPC kneep t dicht tot 500 Kb/s
    Huidige Telfort haal k 1670 / 1700 mee
    Ik 1950
    pi_61636188
    tvp
      maandag 15 september 2008 @ 06:52:29 #10
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_61637194
    Gebruik sinds een tijdje altbinz, en vind dat ook wel heerlijk.
      Grootste baggeraar 2022 maandag 15 september 2008 @ 09:17:50 #11
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61638360
    Het enige nadeel van nzb zoekmachines is dat je nooit precies weet wat je binnenhaalt. Heeft een film bijvoorbeeld wel Nederlandse ondertitels, dat kan je nergens aan zien. Je moet al FTD gebruiken wil je meer te weten komen over de post.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_61638398
    Jaaaaaaaaaaa, ik ben blij! Voor degenen die denken 'vanwaar dit enthousiasme': in Usenet #10 had ik gisteren verteld dat ik permanent gebanned was van Easynews vanwege het noemen van een bandnaam waarvan ik een bootleg wilde downloaden. Na een paar keer heen en weer gemail ben ik erachter gekomen dat ze zulde drastische maatregelen nemen i.v.m. eventuele juridische gevolgen. Ze doen dus 'tough' maar uiteindelijk, zo blijkt, valt het wel mee. Ik had nog een keer gemailed of het nou echt permanent was en zo en toen kreeg ik, in plaats van een nogal officiële mail zoals eerder, een hele korte mail als antwoord:

    'Hello,
    This is unfortunately a permanent ban.'

    Daarna heb ik mijn ontzetting geuit dat ik als jarenlange vaste en goede klant dit toch wel erg schokkend en bruut vond en zo. En toen kreeg ik zowat dezelfde mail retour, met een kleine toevoeging:

    'Hello,

    Yes, unfortunately the username ,knip mijn inlognaam' is permanently banned.'

    Aha... dacht ik toen...! Dus ze bannen hard en meedogenloos maar in feite... blokken ze alleen de username?!?!?!?
    Dus... heb ik me aangemeld met exact dezelfde gegevens als voorheen, alléén met een ándere username... en ik werd zonder problemen geaccepteerd! Vandaar mijn enthousiaste 'Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!'

    In topic #10 vroegen een paar lui wat er dan wel zo makkelijk was aan de webinterface van Easynews. Ik zal vandaag even een post in elkaar zetten met een zo kort (oei, daar heb ik altijd moeite mee...) mogelijke uitleg, zodat iedereen kan zien dat Easynews echt ideaal is. In ieder geval sowieso voor mensen die Usenet nog niet kennen, maar eigenlijk ook voor die-hards. Makkelijker bestaat er volgens mij echt niet! Wordt dus vervolgd...
      maandag 15 september 2008 @ 09:35:26 #13
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_61638676
    tvp es kijke wat dit topic mij brengt


    momenteel heb ik ook payed server,

    grabit draait, download met 2000 kb/s

    ftd: makkie88 , ik upload niet
    pi_61639066
    Mn Eweka is verlopen
    pi_61639083
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 09:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Mn Eweka is verlopen
    Een nieuw abonnement kopen is niet verboden hoor .
    sig verwijderd door FA
    pi_61639125
    Nog altijd tevreden met mijn HellaNZB/Zussaweb op Ubuntu i.c.m. een YabNews abonnement.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      maandag 15 september 2008 @ 10:20:54 #17
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61639460
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 10:02 schreef SlaggY het volgende:
    Nog altijd tevreden met mijn HellaNZB/Zussaweb op Ubuntu i.c.m. een YabNews abonnement.
    Ik draai sabnzbd op ubuntu Works like a chram (met SSL)
      maandag 15 september 2008 @ 11:31:08 #18
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61640797
    Ik ben een tijdje geleden van Newsleecher overgestapt naar Alt.Binz. Geen gedoe meer met cracks en serials, en toch nog een zeer fijn programma kunnen gebruiken Ik pleur een nzb in een map op mn media center, en even later kan ik ' em al op de tv kijken
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_61640898
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 09:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Het enige nadeel van nzb zoekmachines is dat je nooit precies weet wat je binnenhaalt. Heeft een film bijvoorbeeld wel Nederlandse ondertitels, dat kan je nergens aan zien. Je moet al FTD gebruiken wil je meer te weten komen over de post.
    9 van de 10 keer staat er wel een NFO bestand bij hoor!

    Vroeger, toen je nog headers moest downloaden... Dát waren tijden!
    pi_61641274
    Easynews voor newbies

    Enkele voordelen van Easynews:

    - Easynews werkt via een zeer makkelijke webinterface.

    - Je kan dus op élke computer die op internet kan via Easynews downloaden. Thuis, op je werk, bij je vriendin, in een internetcafé, Windows of OS X, het maakt niet: je gaat naar de Easynewssite, logt in en klaar.

    - je hoeft dus ook niets te installeren, configureren en/of in te stellen. Enige wat je (wellicht!) nodig hebt is Winrar (of UnRar X op de Apple). Maar als je bijvoorbeeld alleen muziek download is dat ook niet nodig: dat soort bestanden kan je direct als mp3 of flac of wat dan ook downloaden.

    - ‘unrarren’ gebeurt in veel gevallen al online, afhankelijk van het soort bestand. Je kan bijvoorbeeld rechtstreeks mp3’s van een cd downloaden, maar ook complete divx bestanden. Je hoeft dus niet per se 60 rar files te downloaden en die uit te pakken op je computer: je download simpelweg de complete divx die ‘in’ die rar files zit.

    - meer ingewikkelde bestanden (bijv. rars van een complete video_ts map van een dvd) worden niet online geunrarred. Je kan er echter wel voor kiezen om de rar files 1 voor 1 te downloaden óf om alle rar files online te zippen en daarna als 1 file te downloaden. Je kan meerdere zips aanmaken en die vervolgens online zelfs weer inzien om te bewerken voordat je ze download.

    - ‘parren’ gebeurt online. Als er een dvd van 8 Gb online staat, kan je in 1 oogopslag zien of: 1. alle benodigde rar files er zijn, en 2. eventuele ontbrekende rar files staan al gerepareerd en al in de lijst (als er tenminste par files zijn, natuurlijk)! Mochten er niet genoeg par files zijn, of mocht een rar simpelweg ontbreken vanwege te weinig of geen par files, dan zie je dat dus ook meteen en hoef je niet aan een uiteindelijk nutteloze download te beginnen.

    En dan zal ik nu even laten zien hoe ik meestal ‘werk’ en hoe makkelijk dat dan gaat. Als eerste een los muzieknummer.

    Je gaat naar de site: ik ga gewoonlijk direct naar de search pagina. Als je nog niet ingelogd ben, moet je dat even doen (die inlog info kan je natuurlijk bewaren, als je wilt).

    Zo ziet de (geavanceerde) Search eruit:



    Ik zoek vervolgens op (bijvoorbeeld) Taxman van The Beatles (met ‘Remove duplicates’ aan) en krijg dan deze resultaten:



    En dat is het. De links die je ziet zijn direct downloadbare links. Zoals je ziet zie je her en der Autounrar staan: die bestanden zijn dus online uitgepakt, zodat je niet een complete cd hoeft te downloaden voor 1 liedje. Een kind kan de was doen. Deze zoekopdracht geeft ook meer resultaten dan bijv. Binsearch, omdat je dus ook in feite ín rar files kijkt. Je kan ook een sample beluisteren: je krijgt dan een paar seconden te horen, zodat je kan checken of het het juiste liedje is, zonder het hele nummer te downloaden.

    Nu even een iets ingewikkelder voorbeeld om te laten zien hoe makkelijk je via par files dingen kan downloaden. Als voorbeeld een film. Ik heb gezocht op ‘kung fu panda’. Er zij veel resultaten:



    Je ziet hier bijv. een dvd iso. Maar ja, je wilt graag weten of die compleet is of niet. Op de zevende regel van boven die je een par2 file met daar achter ‘par viewer’. Als je daarop klikt kan je ín de par kijken. En dat niet alleen: alles wat in de par zit, is meteen beschikbaar om te downloaden! Je kan ook heel snel zien of alle files aanwezig en in orde zijn (ik heb even een stuk naar beneden gescrolled). In dit geval is alles okay (jammergenoeg, anders had je goed kunnen zien hoe dat werkt, maar ja...).



    Zoals ik al zei, zijn sommige bestanden online geunrarred via ‘autounrar’. Een dvd als deze is dat niet, maar een divx wel. Wat je dus kan doen is zoeken op ‘kung fu panda autounrar’: je krijgt dan alléén de geunrarde versies te zien die er zijn van deze film! je kan vervolgens aan de bestandsgrootte al gauw zien, welk bestand wellicht interessant voor je is. Dat bestand, bijvoorbeeld de complete avi, kan je dan gewoon downloaden door er rechts op te klikken. Nogmaal: alle search results zijn directe links naar de bestanden!



    Nou, ik weet niet wat jullie ervan vinden (en of iemand het nog kan volgen) maar persoonlijk vind ik dit ERG simpel en HEEL makkelijk!

    Je kan trouwens, als je wilt, natuurlijk ook alles via Usenetprogramma’s en NZB’s doen... Maar ik gebruik al jaren Easynews en heb al jaren geen Usenetprogramma op m’n computer staan!

    Mocht iemand nog vragen hebben of een ander voorbeeld, dan hoor ik het wel!

    EDIT:
    Voor alle volledigheid nog even wat nadelen... Easynews is gelimiteerd. Goedkoopste optie is 10 dollar voor 20 Gb voor een maand met een retentie van 100 dagen. Alles wat je niet opmaakt, neem je gewoon mee naar de volgende maand. Als alles op is voordat de maand voorbij is, kan je (zo je wilt automatisch) voor een nieuwe maand betalen. Voor mij is die 20 Gb meer dan voldoende, omdat ik alleen muziek en zo nu en dan een divx download. Duurste optie is 30 dollar voor 150 Gb per 30 dagen met 200 dagen retentie.
    Meer (prijs)info vind je op easynews.com

    [ Bericht 1% gewijzigd door hello_goodbye op 15-09-2008 12:00:26 ]
    pi_61641916
    Is er ook een ander programma of webpagina die de functie van FTD heeft ?
      maandag 15 september 2008 @ 12:26:02 #22
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61641984
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 12:22 schreef Edwinuss het volgende:
    Is er ook een ander programma of webpagina die de functie van FTD heeft ?
    ftn...
    http://www.ftn2day.nl/
    pi_61642377
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 12:26 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    ftn...
    http://www.ftn2day.nl/
    Ah, prima.

    Ik zit nu op school maar ik zal het thuis even bekijken.
    pi_61642501
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
    yep hier ook, heerlijk met de NZB scan dir en turn off computer after jobs are finished
    pi_61643789
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 11:51 schreef hello_goodbye het volgende:

    EDIT:
    Voor alle volledigheid nog even wat nadelen... Easynews is gelimiteerd. Goedkoopste optie is 10 dollar voor 20 Gb voor een maand met een retentie van 100 dagen. Alles wat je niet opmaakt, neem je gewoon mee naar de volgende maand. Als alles op is voordat de maand voorbij is, kan je (zo je wilt automatisch) voor een nieuwe maand betalen. Voor mij is die 20 Gb meer dan voldoende, omdat ik alleen muziek en zo nu en dan een divx download. Duurste optie is 30 dollar voor 150 Gb per 30 dagen met 200 dagen retentie.
    Meer (prijs)info vind je op easynews.com
    20GB... dat download ik wel eens op één dag!

    Wel raar dat verschillende abonnementen verschillende retentie hebben. Wat win je daar nou mee als je die bestanden toch allemaal 200 dagen bewaart?
    pi_61644707
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 13:42 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    20GB... dat download ik wel eens op één dag!
    Tja, daarom leek het me goed dit te vermelden.
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 13:42 schreef mcDavid het volgende:
    Wel raar dat verschillende abonnementen verschillende retentie hebben. Wat win je daar nou mee als je die bestanden toch allemaal 200 dagen bewaart?
    Daar win je geld mee! Nee, niet jij als klant, maar Easynews, natuurlijk... Als je meer terug wilt in de tijd, moet je meer dokken! Ik zit er toevallig aan te denken om naar een Plus abo te gaan (kost 15 euro, je hebt dan 30 Gb en 200 dagen retentie) omdat ik stomtoevallig iets wil hebben wat 192 dagen geleden gepost is. Maar ja, als je regelmatig usenet 'bezoekt' heb je zelden iets nodig van lang geleden.

    Maar goed, Easynews is dus niet de goedkoopste, maar imho wel de makkelijkste. Wat kost een gemiddeld account bij een andere provider die 200 dagen retentie heeft met geen limiet...? Ben ik op zich wel benieuwd naar.

    EDIT:
    Plok, zeg... Ik zit net ff te kijken naar andere providers en deed een test bj XSNews. Daar komt alles binnen met een snelheid van een dikke 10 Mb per seconde! Da's lekker...! En ongelimiteerd! Hm... misschien moet ik toch ook maar eens verder kijken dan het gemak van Easynews...! Alhoewel de retentie 120 dagen is... Ik heb op dit moment eigenlijk 200 dagen nodig.
    pi_61645542
    10 MB? Dan heb je een forse internetverbinding! Glasvezel?

    -edit-
    oh en ik dacht eigenlijk dat giganews nogsteeds de enige was die richting de 200 dagen retentie heeft...
    pi_61645891
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 14:46 schreef mcDavid het volgende:
    10 MB? Dan heb je een forse internetverbinding! Glasvezel?

    -edit-
    oh en ik dacht eigenlijk dat giganews nogsteeds de enige was die richting de 200 dagen retentie heeft...
    Ja, da's op m'n werk, hoor: thuis zal ik dat niet halen! Als ik op het werk gewoon via en site wat download, haal ik vaak zo'n 600 kbps. Als ik (op de Mac) iGetter gebruik, gaat dat snel naar de 3500 kbps. Maar de 10 Mb per sec haal ik normaal niet snel! Nu vraag ik me wel af of dit een eerlijke test is... Mss heeft XSNews dat bestand wel op een of andere speciale server gezet en haal je die snelheid verder nooit. Ik zou trouwens voor snelheid niet gauw meer betalen: het gaat mij meer om de retentie. Die download gebeurt op de achtergrond en het kan me niet veel schelen als dat 5 minuten is of een uurtje...

    Ja, 200 dagen is niet echt gebruikelijk, ben ik al achter gekomen! Jammer...

    EDIT:
      Grootste baggeraar 2022 maandag 15 september 2008 @ 15:41:48 #29
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61647078
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 11:35 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    9 van de 10 keer staat er wel een NFO bestand bij hoor!

    Vroeger, toen je nog headers moest downloaden... Dát waren tijden!

    Maar dan moet ik dus eerst dat nfo bestand downloaden? Erg handig is het niet, geef mij FTD maar.
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 12:26 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    ftn...
    http://www.ftn2day.nl/
    Helaas staat daar maar weinig op in vergelijking met FTD. Maar liefst 3 hele posts over pda over de hele maand september
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_61647395
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 15:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

    [..]

    Maar dan moet ik dus eerst dat nfo bestand downloaden? Erg handig is het niet, geef mij FTD maar.
    [..]

    Helaas staat daar maar weinig op in vergelijking met FTD. Maar liefst 3 hele posts over pda over de hele maand september
    ja das wel kut ja.

    FTD gebruik ik ook, FTN heel soms. Maar eigenlijk zuigen ze allebei. FTD is fucking traag en op FTN moet je posten om een NZB te krijgen Dat vertik ik, maar ff zoeken op de bestandsnaam werkt ook altijd
      Grootste baggeraar 2022 maandag 15 september 2008 @ 16:51:02 #31
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61649297
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 15:52 schreef mcDavid het volgende:
    maar ff zoeken op de bestandsnaam werkt ook altijd
    Maar dan weet je dus niet welke ondertitels er bij een film horen bijvoorbeeld. Of moet je dan eerst de nfo downloaden en die dan bekijken?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_61649377
    TVP
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
    pi_61651539
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

    [..]

    Maar dan weet je dus niet welke ondertitels er bij een film horen bijvoorbeeld. Of moet je dan eerst de nfo downloaden en die dan bekijken?
    Jawel, je krijgt gewoon de post met alle info e.d. te zien, maar geen linkje naar een NZB
      Grootste baggeraar 2022 maandag 15 september 2008 @ 19:16:56 #34
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61653459
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 18:07 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Jawel, je krijgt gewoon de post met alle info e.d. te zien, maar geen linkje naar een NZB
    Ik snap er geen hol van Je moet toch eerst een nfo downloaden voor je hem in kunt zien?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_61654204
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 19:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

    [..]

    Ik snap er geen hol van Je moet toch eerst een nfo downloaden voor je hem in kunt zien?
    Als je alleen met een NZB zoekmachine zoekt, dán moet je de nfo downloaden (bij binsearch kun je die direct bekijken) om te weten wat er in staat. Als je het niet aan de titel kunt zien. Als je via communities zoekt staat de info er wel bij...
      Grootste baggeraar 2022 maandag 15 september 2008 @ 22:48:05 #36
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61661478
    Zijn er nog meer communities behalve FTD en ttn2day?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      dinsdag 16 september 2008 @ 01:18:41 #37
    125915 Dribbel_
    Who Needs Guitars Anyway?
    pi_61665151
    tvp dan maar Denk dat het wel relax is heb een 100MB verbinding dus dat zou lekker snel moeten gaan
    pi_61665182
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 15:52 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    ja das wel kut ja.

    FTD gebruik ik ook, FTN heel soms. Maar eigenlijk zuigen ze allebei. FTD is fucking traag en op FTN moet je posten om een NZB te krijgen Dat vertik ik, maar ff zoeken op de bestandsnaam werkt ook altijd
    FTD gebruik ik ook al maanden, alleen let ik echt niet op de comments, wat een tjappies daaro, inc de moderators. dikke waarschuwing als je wat zegt over de 10e upload van dezelfde dark knight cam
      dinsdag 16 september 2008 @ 11:36:34 #39
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_61670160
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
    tvp dan maar Denk dat het wel relax is heb een 100MB verbinding dus dat zou lekker snel moeten gaan
    post eens een screenshot als je er aan gaat beginnen
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_61670257
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 @ 01:22 schreef Potjandorie het volgende:

    [..]

    FTD gebruik ik ook al maanden, alleen let ik echt niet op de comments, wat een tjappies daaro, inc de moderators. dikke waarschuwing als je wat zegt over de 10e upload van dezelfde dark knight cam
    Nee die comments slaan idd nergens op.. En die drang om kudo's snap ik ook niet...
    Maar de 'OP' staat meestal wel een hoop nuttige info in, zoals de taal, de bron, enz.
    pi_61711005
    Heb vandaag eens kennis gemaakt met Usenet downloaden. Voorheen benaderde ik Usenet wel eens via de server van mijn provider, maar die is toch wel behoorlijk beperkt. Ik heb nu via SMSUsenet.nl een tijdelijk account. Het werkt echt super. Wat een snelheid!
    pi_61711287
    Zijn er naast grabit/newsleecher nog degelijke newsreaders? (windows)
    pi_61711520
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
    Zijn er naast grabit/newsleecher nog degelijke newsreaders? (windows)
    Ja, een veel betere: alt.binz.. Doet alles wat nl ook doet maar is een stuk lichter en overzichtelijker en is gratis!
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_61712398
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 @ 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
    Zijn er naast grabit/newsleecher nog degelijke newsreaders? (windows)
    Op binaries4all staat een heel overzicht.
    http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.php

    Grabit, newsleecher, alt.binz en sabnzbd zijn wel de meest bekende. Die laatste is overigens browser-based.
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 @ 20:13 schreef GieJay het volgende:

    [..]

    Ja, een veel betere: alt.binz.. Doet alles wat nl ook doet maar is een stuk lichter en overzichtelijker en is gratis!
    Vind ik niet. Qua functionaliteit komt het behoorlijk overeen, maar ik vind newsleecher toch overzichtelijker. En een behoorlijk stuk sneller nog.

    [ Bericht 4% gewijzigd door mcDavid op 17-09-2008 20:45:14 ]
    pi_61712520
    pi_61714121
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 20:38 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Op binaries4all staat een heel overzicht.
    http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.php

    Grabit, newsleecher, alt.binz en sabnzbd zijn wel de meest bekende. Die laatste is overigens browser-based.
    [..]

    Vind ik niet. Qua functionaliteit komt het behoorlijk overeen, maar ik vind newsleecher toch overzichtelijker. En een behoorlijk stuk sneller nog.

    En met sneller moet je wel sneller downloaden bedoelen want echt snel in het opstarten etc is newsleecher zeker niet Met alt.binz haal ik altijd een keurige max (1500kbs)
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_61714710
    Of je gebruikt geen newsreader maar neemt een abo op Easynews. Mijn 'artikel' heeft geen hordes enthousiast gemaakt, lijkt het...
      woensdag 17 september 2008 @ 22:01:25 #48
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61715628
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 21:37 schreef hello_goodbye het volgende:
    Of je gebruikt geen newsreader maar neemt een abo op Easynews. Mijn 'artikel' heeft geen hordes enthousiast gemaakt, lijkt het...
    Mwa, ik vind het er niet makkelijker uitzien dan de standaard manier, en het is nog duurder ook
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      Grootste baggeraar 2022 woensdag 17 september 2008 @ 22:35:47 #49
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61717167
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
    Zijn er naast grabit/newsleecher nog degelijke newsreaders? (windows)
    Ik vind sabnzbd heel goed. Dat programma downloadt, unrart en controleert alles voor je in een keer. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je een nzb in een map zet, je daarna niets meer hoeft te doen.
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_61717869
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 @ 22:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

    [..]

    Ik vind sabnzbd heel goed. Dat programma downloadt, unrart en controleert alles voor je in een keer. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je een nzb in een map zet, je daarna niets meer hoeft te doen.
    Dat kan met iedere newsreader tegenwoordig.
    pi_61718009
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 @ 21:22 schreef GieJay het volgende:

    [..]

    En met sneller moet je wel sneller downloaden bedoelen want echt snel in het opstarten etc is newsleecher zeker niet Met alt.binz haal ik altijd een keurige max (1500kbs)
    Daarmee bedoel ik voornamelijk het converteren van downloads.

    Bij grabit duurt dat langer dan het downloaden zelf. Bij alt.binz gaat het al een héél stuk vlotter, maar gaat het uiteindelijk toch achterlopen. Alleen newsleecher doet het instant.

    En néé ik ga niet een snellere computer kopen om een inefficiënt stuk software te gebruiken. .
    pi_61718098
    Ik zoek nu alles bij FTD, maar weten jullie nog wat meer programma's?
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
    pi_61719191
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 @ 22:55 schreef Antony1989 het volgende:
    Ik zoek nu alles bij FTD, maar weten jullie nog wat meer programma's?
    .

    Anders lees je de vorige pagina nog even door?
    pi_61719335
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 23:23 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    .

    Anders lees je de vorige pagina nog even door?
    Daar staat alleen FTN...
    Zijn er niet meer dna ?
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
      Donald Duck held dinsdag 23 september 2008 @ 17:28:48 #55
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_61854619
    Hoe functioneren die PAR bestanden eigenlijk? Ik weet welk doel ze dienen, maar vraag me af hoe het werkt.
    Die bestanden bij elkaar zijn een stuk kleiner dan de eigenlijke download zelf. Maar toch kunnen ze gebruikt worden elk willekeurig beschadigd deel te repareren. Hoe werkt dat mechanisme?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 23 september 2008 @ 17:43:54 #56
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_61854998
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 17:28 schreef __Saviour__ het volgende:
    Hoe functioneren die PAR bestanden eigenlijk? Ik weet welk doel ze dienen, maar vraag me af hoe het werkt.
    Die bestanden bij elkaar zijn een stuk kleiner dan de eigenlijke download zelf. Maar toch kunnen ze gebruikt worden elk willekeurig beschadigd deel te repareren. Hoe werkt dat mechanisme?
    Hier en hier staat dat uitgelegd.

    ---

    Ik heb een klein probleempje, ik was vandaag wat aan het downloaden, verschillende films, lukte gewoon. Maar na een paar films stond er ineens "Article not found" in GrabIt, halverwege een film. Ook de andere films kan hij ineens niet meer vinden. Ik gebruik de nieuwsserver van @home en er staat dat ik pas halverwege mijn limiet zit (en dat is ook zo, hij loopt niet achter). Iemand een idee hoe dit komt?
    pi_61856024
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 @ 17:28 schreef __Saviour__ het volgende:
    Hoe functioneren die PAR bestanden eigenlijk? Ik weet welk doel ze dienen, maar vraag me af hoe het werkt.
    Die bestanden bij elkaar zijn een stuk kleiner dan de eigenlijke download zelf. Maar toch kunnen ze gebruikt worden elk willekeurig beschadigd deel te repareren. Hoe werkt dat mechanisme?
    kort samengevat

    zo wordt een parbestand gemaakt:
    1
    2
    3
    4
    bestand 1   bestand 2   bestand 3   parbestand
       1      +     1     +     1     =     3
       1      +     0     +     1     =     2
       1      +     0     +     0     =     1

    als bijv. bestand 3 kwijtraakt wordt het volgende sommetje uitgevoerd:
    1
    2
    3
    4
    parbestand   bestand 1   bestand 2   bestand 3
        3      -    1     -     1     =     1
        2      -    1     -     0     =     1
        1      -    1     -     0     =     0


    Op dezelfde manier worden bijvoorbeeld bij RAID5 je gegevens teruggetovert als er een harddisk stuk gaat.
    pi_61867550
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    kort samengevat

    zo wordt een parbestand gemaakt:
    [ code verwijderd ]

    als bijv. bestand 3 kwijtraakt wordt het volgende sommetje uitgevoerd:
    [ code verwijderd ]

    Op dezelfde manier worden bijvoorbeeld bij RAID5 je gegevens teruggetovert als er een harddisk stuk gaat.
    top uitgelegd !!
    pi_61867662
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Sanderrrr het volgende:
    Ik heb een klein probleempje, ik was vandaag wat aan het downloaden, verschillende films, lukte gewoon. Maar na een paar films stond er ineens "Article not found" in GrabIt, halverwege een film. Ook de andere films kan hij ineens niet meer vinden. Ik gebruik de nieuwsserver van @home en er staat dat ik pas halverwege mijn limiet zit (en dat is ook zo, hij loopt niet achter). Iemand een idee hoe dit komt?
    @Home heeft een limiet?
    Ik heb dat ook (nou ja, ziggo dan tegenwoordig he) en download regelmatig iets, maar ben nog nooit iets van een limiet tegenkomen. Waar is dan te zien op welk dataverbruik je zit?
    pi_61867739
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 @ 17:43 schreef Sanderrrr het volgende:

    [..]

    Ik heb een klein probleempje, ik was vandaag wat aan het downloaden, verschillende films, lukte gewoon. Maar na een paar films stond er ineens "Article not found" in GrabIt, halverwege een film. Ook de andere films kan hij ineens niet meer vinden. Ik gebruik de nieuwsserver van @home en er staat dat ik pas halverwege mijn limiet zit (en dat is ook zo, hij loopt niet achter). Iemand een idee hoe dit komt?
    Met een gratis provider-newssever? Dik kans dat de bestanden gewoon incompleet overgenomen zijn, of over de retentie zitten.
      Donald Duck held woensdag 24 september 2008 @ 16:09:30 #61
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_61879547
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    kort samengevat

    zo wordt een parbestand gemaakt:
    [ code verwijderd ]

    als bijv. bestand 3 kwijtraakt wordt het volgende sommetje uitgevoerd:
    [ code verwijderd ]

    Op dezelfde manier worden bijvoorbeeld bij RAID5 je gegevens teruggetovert als er een harddisk stuk gaat.
    Aha, da's een mooie duidelijke uitleg. Bedankt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      woensdag 24 september 2008 @ 18:20:09 #62
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_61882720
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 00:58 schreef Prior het volgende:

    [..]

    @Home heeft een limiet?
    Ik heb dat ook (nou ja, ziggo dan tegenwoordig he) en download regelmatig iets, maar ben nog nooit iets van een limiet tegenkomen. Waar is dan te zien op welk dataverbruik je zit?
    Ja, 100 GB per maand, goed te doen dus wel. http://www.home.nl/mijnhome/nieuwsgroepen/verbruik
    En waarschijnlijk kan je als je aan de 100 GB zit gewoon een ander email adres aanmaken en daarmee downloaden.
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 01:07 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Met een gratis provider-newssever? Dik kans dat de bestanden gewoon incompleet overgenomen zijn, of over de retentie zitten.
    Ze waren niet over de retentie maar waarschijnlijk niet goed overgenomen, toevallig net al die films die ik probeerde. Nu probeer ik weer 5 andere films en die werken wel allemaal gelukkig.

    1 van de weinige positieve dingen van @home vind ik het, bijna nooit problemen met nieuwsgroepen, retentie is lang genoeg en snelheid snel genoeg (1-1.4 MB/s)
      woensdag 24 september 2008 @ 18:59:54 #63
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61883669
    Bytes Downloaded: 767.23 GB - Bytes in History: 336.83 GB

    Afgelopen 1,5 maand
    pi_61883893
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 18:20 schreef Sanderrrr het volgende:

    [..]

    Ja, 100 GB per maand, goed te doen dus wel. http://www.home.nl/mijnhome/nieuwsgroepen/verbruik
    En waarschijnlijk kan je als je aan de 100 GB zit gewoon een ander email adres aanmaken en daarmee downloaden.
    [..]

    Ze waren niet over de retentie maar waarschijnlijk niet goed overgenomen, toevallig net al die films die ik probeerde. Nu probeer ik weer 5 andere films en die werken wel allemaal gelukkig.

    1 van de weinige positieve dingen van @home vind ik het, bijna nooit problemen met nieuwsgroepen, retentie is lang genoeg en snelheid snel genoeg (1-1.4 MB/s)
    Quota en downloadsnelheden bij Ziggo zijn afhankelijk van het abonnement dat je hebt. Voor de retentie van binaries specificeren ze maar 30 dagen, en dat is erg weinig als je bedenkt dat de meeste NZB indexing sites 120 dagen of meer retentie hebben. De kans dat je dingen ziet staan die je niet via Ziggo kunt downloaden is dan ook heel groot.
      woensdag 24 september 2008 @ 20:47:53 #65
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61886665
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 19:07 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Quota en downloadsnelheden bij Ziggo zijn afhankelijk van het abonnement dat je hebt. Voor de retentie van binaries specificeren ze maar 30 dagen, en dat is erg weinig als je bedenkt dat de meeste NZB indexing sites 120 dagen of meer retentie hebben. De kans dat je dingen ziet staan die je niet via Ziggo kunt downloaden is dan ook heel groot.
    Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      Leukste jonkie 2022 woensdag 24 september 2008 @ 21:03:34 #66
    213457 engine
    pi_61887132
    download thuis gewoon van de hetnet server. bestanden blijven niet extreem lang op de server staan maar de compleetheid is goed en pauperig als ik ben...het is gratis. download thuis ongeveer met 300 kb. vorig jaar op school kon ik via news.surfnet.nl nog met 2mb downloaden. helaas doet deze server het niet meer.
    En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
    Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
    pi_61887396
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 @ 20:47 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..
    Ik weet nog wel dat ik op de tiscali-niewsserver iedere dag de headers ophaalde om te kijken of er wat leuks tussen zat. Retentie 3 dagen
      woensdag 24 september 2008 @ 22:10:03 #68
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_61889700
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 20:47 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..
    Klopt eerst was het echt bagger, maar sinds een jaartje ofzo? hebben ze newnews.home.nl en die werkt voor mij goed genoeg om geen payserver te kaufen. 30 dagen retentie kan ik mee leven, ik kijk op FTD of er nog iets leuks is en die paar keren dat ze te oud zijn pak ik hem wel met bittorrent (is wel echt sloom geworden voor mijn gevoel sinds ik nieuwsgroepen heb ontdekt).
    pi_61890269
    Even een tvp
    pi_61896568
    Tjonge die retentie van Ziggo verbaasd mij ook! Vroeger mocht je bij een standaard newsserver blij zijn als iets een dag bleef staan. En als je regelmatig usenet volgt, dan is 30 dagen echt meer dan genoeg.
    pi_61902907
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 18:59 schreef PiRANiA het volgende:
    Bytes Downloaded: 767.23 GB - Bytes in History: 336.83 GB

    Afgelopen 1,5 maand
    MB gedownload: 125.000
    Afgelopen 4 dagen

    Vooral de godfather heeft daaraan meegeholpen, daar is nu een betere versie van uit, 1080p, en die is zon 22 gig.. Maar wel goeie kwaliteit! En verder geef ik al die series die vanaf vorige week zijn begonnen ( ) de schuld
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_61904899
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 13:36 schreef GieJay het volgende:

    [..]

    MB gedownload: 125.000
    Afgelopen 4 dagen

    Vooral de godfather heeft daaraan meegeholpen, daar is nu een betere versie van uit, 1080p, en die is zon 22 gig.. Maar wel goeie kwaliteit! En verder geef ik al die series die vanaf vorige week zijn begonnen ( ) de schuld
    Hey heb je een NZB link van die Godfather 1080p versie?
      donderdag 25 september 2008 @ 15:50:47 #73
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_61906996
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 13:36 schreef GieJay het volgende:

    [..]

    MB gedownload: 125.000
    Afgelopen 4 dagen

    Vooral de godfather heeft daaraan meegeholpen, daar is nu een betere versie van uit, 1080p, en die is zon 22 gig.. Maar wel goeie kwaliteit! En verder geef ik al die series die vanaf vorige week zijn begonnen ( ) de schuld
    Auw 22 GB 4GB vind ik goed genoeg.
      donderdag 25 september 2008 @ 19:12:06 #74
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61911913
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 15:50 schreef Sanderrrr het volgende:

    [..]

    Auw 22 GB 4GB vind ik goed genoeg.
    Tja het blijft toch maar een remastering van oud materiaal, dus dan zou ik ook eerder voor DVD gaan
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_62060680
    Even een vraagje

    Mijn usenet loopt niet meer door. Als ik altbinz opstart begint ie te lopen maar na 2 minuut valt ie stil. Zowel op mijn isp account als mijn betaalde account.

    Wanneer ik de connecties afsluit en daarna weer connect begint ie weer te lopen. Helaas maar weer voor zo'n 2 minuten.

    Iemand een idee waaraan het kan liggen ?
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    pi_62062234
    Heeft iemand anders ook problemen met Newzleech.com? Die is hier uit de DNS gedonderd en dus alleen nog rechtstreeks via het ip adres te bereiken.
    pi_62062320
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 21:46 schreef Riparius het volgende:
    Heeft iemand anders ook problemen met Newzleech.com? Die is hier uit de DNS gedonderd en dus alleen nog rechtstreeks via het ip adres te bereiken.
    Geen problemen
    Dan stel je toch gewoon een andere DNS server in ben je daar ook were vanaf.
    pi_62062547
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 21:49 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Geen problemen
    Dan stel je toch gewoon een andere DNS server in ben je daar ook were vanaf.
    Dat doe ik liever niet. Ik heb eigenlijk nooit DNS problemen en als ik een andere DNS server neem weet ik niet wat die weer voor problemen zou kunnen hebben. Ik meld het wel even bij m'n ISP.
    pi_62062566
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 21:55 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Dat doe ik liever niet. Ik heb eigenlijk nooit DNS problemen en als ik een andere DNS server neem weet ik niet wat die weer voor problemen zou kunnen hebben. Ik meld het wel even bij m'n ISP.
    Je kan er twee instellen dus hele grote problemen zal je denk ik niet krijgen.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 22:00:55 #80
    165802 Reki
    no comment.
    pi_62062721
    Eweka
    zie ondertitel :)
    pi_62062990
    In al zijn wijsheid heeft mn provider usenet geschrapt. Geen nieuwsgroepen meer
    Bestaan er ook gratis newsservers?
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      woensdag 1 oktober 2008 @ 22:52:55 #82
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62064534
    Heeft er iemand zin om een Eweka-account te delen? Nee, ik ben geen pauper ofzo, maar aangezien ik maar 4 connecties nodig heb met 16Mbit zou ik dus 4 connecties overhebben. We kunnen dan gewoon 50/50 betalen, en aangezien dat op jaarbasis al 45 euro zou schelen lijkt het me wel interessant.
    PM me maar als je interesse hebt.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
    pi_62067632
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 22:07 schreef thomasss het volgende:
    In al zijn wijsheid heeft mn provider usenet geschrapt. Geen nieuwsgroepen meer
    Bestaan er ook gratis newsservers?
    Ja die bestaan. www.google.nl.

    Ohja om teleurstellingen te voorkomen: ze bieden allemaal óf geen binaries groepen aan, óf ze hebben een retentie van rond de 3 minuten. Dat je het even weet. .

    -edit-
    je kunt wel bij heel veel providers gratis proefabonnementen nemen voor een paar dagen...
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 22:52 schreef MacorgaZ het volgende:
    Heeft er iemand zin om een Eweka-account te delen? Nee, ik ben geen pauper ofzo, maar aangezien ik maar 4 connecties nodig heb met 16Mbit zou ik dus 4 connecties overhebben. We kunnen dan gewoon 50/50 betalen, en aangezien dat op jaarbasis al 45 euro zou schelen lijkt het me wel interessant.
    PM me maar als je interesse hebt.
    sorry, ik moet altijd al om lijntjes vechten met mijn broers
    pi_62069985
    gratis acc al gemeld?

    test.news-service.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    8 connections

    freebin-auth.readnews.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    4 connections

    freebin.readnews.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    4 connections

    news.versatel.nl
    Geen Usename of Password
    1 connection


    zijn de accounts die iedereen kan gebruiken


    retentie geen idee maar je kan er ich goed mee downloaden en heb er zelf nog geen corruptie van gehad
    Redacted
    pi_62084110
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 09:48 schreef cablegunmaster het volgende:
    gratis acc al gemeld?

    test.news-service.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    8 connections

    freebin-auth.readnews.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    4 connections

    freebin.readnews.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    4 connections

    news.versatel.nl
    Geen Usename of Password
    1 connection


    zijn de accounts die iedereen kan gebruiken


    retentie geen idee maar je kan er ich goed mee downloaden en heb er zelf nog geen corruptie van gehad
    Mijn dank is groot!
    Als je nog maar servers hebt, graag!
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      zondag 5 oktober 2008 @ 21:25:05 #86
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62157785
    Alle free servers werken bij mij niet meer, helaas.
    Maar er is dus niemand die een Eweka-account met me wil delen?
    Thomasss ook niet?
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
    pi_62157894
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 21:25 schreef MacorgaZ het volgende:
    Alle free servers werken bij mij niet meer, helaas.
    Maar er is dus niemand die een Eweka-account met me wil delen?
    Thomasss ook niet?
    Nee dankje Deze, freebin.readnews.com, werkt nog gewoon
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      zondag 5 oktober 2008 @ 21:37:30 #88
    192481 Core2
    Happiness is the road
    pi_62158174
    xsnews
    pi_62178195
    test.news-service.com
    Usename (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    Password (vul maar wat in, 6 cijfers en/of letters )
    8 connections

    tijdelijk uit de lucht , hopelijk tijdelijk
    Redacted
      maandag 6 oktober 2008 @ 17:29:37 #90
    165802 Reki
    no comment.
    pi_62178313
    Wat is nog meer een goede site om (nederlandse) nzb'tjes te downloaden? Ik gebruik nu binsearch.info en nzb-portal.nl. FTN2day is ruk.
    zie ondertitel :)
    pi_62179256
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2008 17:29 schreef Reki het volgende:
    Wat is nog meer een goede site om (nederlandse) nzb'tjes te downloaden? Ik gebruik nu binsearch.info en nzb-portal.nl. FTN2day is ruk.
    http://www.nzbindex.nl/
    pi_62206526
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef PiRANiA het volgende:
    Wat is nu eigenlijk Usenet

    Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

    het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
    het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
    het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

    Bron : Wikipedia

    Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews
    SMSusenet (betalen met sms)

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :

    [ link | afbeelding ]

    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :

    [ link | afbeelding ]

    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :

    [ link | afbeelding ]

    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Vorige delen

    Deel 1: Usenet payserver?
    Deel 2: Usenet #2
    Deel 3: Usenet #3
    Deel 4: Usenet #4
    Deel 5: Usenet #5
    Deel 6: Usenet #6
    Deel 7: Usenet #7: Waar we Brein ver achter ons laten!
    Deel 8: Usenet #8
    Deel 9: Usenet #9
    Deel 10: Usenet #10

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki
  • pi_62209062
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 17:04 schreef hayder het volgende:

    [..]
    Bedankt dat je dat met ons wilde delen.
    pi_62210688
    Ja, dat was inderdaad zeer interessant.
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:36:18 #95
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:40:49 #96
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_62214624
    Als probeersel die gratis groepen geprobeerd.
    freebin-auth.readnews.com
    deed t heel even @ 2,5 kb/s daarna werd me verteld dat de inlog niet in orde was.
    Eweka doet t weer @ 1748
    k down me kapot
    gewoon omdat t kan
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_62261473
    Ik heb vanmiddag een eweka accountje aangemaakt, en voor 7,50 30 credits ontvangen.
    normaal download ik met newsleecher gewoon via de xs4all server die al in mijn internet pakket zit, waar ik dus niet extra voor hoef te betalen, en dan download ik meestal rond de 600kb/s.
    Eweka heb ik aangemaakt omdat ik had gelezen dat je dan je maximale downloadsnelheid kan bereiken, en n.a.v de speedtest die ik heb gedaan zou ik dan rond de 4mb/s zitten.
    nu ben ik aan het downloaden, maar ik zie dat ik slechts rond de 600kb/s kom..
    waar ligt dit aan?
    (firewall enz al uitgezet dus daar kan het niet aan liggen..)

    --edit--

    of kom het doordat ik draadloos internet heb op mijn laptop..
    zo ja, kan ik dan niet beneden gaan zitten en m'n laptop via een netwerkkabeltje direct met de router (speedtouch 716) verbinden zodat het sneller gaat..?

    [ Bericht 9% gewijzigd door Han-Pekel op 09-10-2008 15:42:25 ]
    4 8 15 16 23 42
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:47:51 #98
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62261939
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:29 schreef Han-Pekel het volgende:
    Ik heb vanmiddag een eweka accountje aangemaakt, en voor 7,50 30 credits ontvangen.
    normaal download ik met newsleecher gewoon via de xs4all server die al in mijn internet pakket zit, waar ik dus niet extra voor hoef te betalen, en dan download ik meestal rond de 600kb/s.
    Eweka heb ik aangemaakt omdat ik had gelezen dat je dan je maximale downloadsnelheid kan bereiken, en n.a.v de speedtest die ik heb gedaan zou ik dan rond de 4mb/s zitten.
    nu ben ik aan het downloaden, maar ik zie dat ik slechts rond de 600kb/s kom..
    waar ligt dit aan?
    (firewall enz al uitgezet dus daar kan het niet aan liggen..)

    --edit--

    of kom het doordat ik draadloos internet heb op mijn laptop..
    zo ja, kan ik dan niet beneden gaan zitten en m'n laptop via een netwerkkabeltje direct met de router (speedtouch 716) verbinden zodat het sneller gaat..?
    4mb/s = 500KB/s
    pi_62262215
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:47 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    4mb/s = 500KB/s
    okeeeey, als ik de speedtest.nl doe krijg ik bij downloadsnelheid dit resultaat:
    595.4 KByte/sec
    (=4763 kbps)
    maar newsleecher geeft dus duidelijk die 595 aan en niet de 4763..(wat ik eerst dacht)

    bij mijn speedtouch instellingen staat het volgende:
    Modulation: G.992.3 Annex A
    Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151

    betekent dat dat ik wel boven de 700KB/s moet kunnen halen of niet?

    bedankt iig.
    4 8 15 16 23 42
      donderdag 9 oktober 2008 @ 16:07:04 #100
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62262431
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:56 schreef Han-Pekel het volgende:

    [..]

    okeeeey, als ik de speedtest.nl doe krijg ik bij downloadsnelheid dit resultaat:
    595.4 KByte/sec
    (=4763 kbps)
    maar newsleecher geeft dus duidelijk die 595 aan en niet de 4763..

    bij mijn speedtouch instellingen staat het volgende:
    Modulation: G.992.3 Annex A
    Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151

    betekent dat dat ik wel boven de 700KB/s moet kunnen halen of niet?

    bedankt iig.
    Je haalt een paar dingen door elkaar.
    Ik zal het proberen uit te leggen.

    Als ik het geod heb heb je een 4 mb abonnoment. Aangezien 8kb 1KB is (let op de hoofdletters), komt dit neer op ongeveer 500KB/s.

    Met wat geluk haal je dus die 595KB/s, dat komt op je router binnen. Je wireless komt neer op 6151/8=769KB/s. In theorie moet je die 595KB/s dus kunnen halen (je max. internetsnelheid).

    De kans is groot dat je dit niet haalt.. Probeer eens een kabeltje er tussen te zetten, zoals je zelf al aangeeft
    pi_62262654
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:07 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Je haalt een paar dingen door elkaar.
    Ik zal het proberen uit te leggen.

    Als ik het geod heb heb je een 4 mb abonnoment. Aangezien 8kb 1KB is (let op de hoofdletters), komt dit neer op ongeveer 500KB/s.

    Met wat geluk haal je dus die 595KB/s, dat komt op je router binnen. Je wireless komt neer op 6151/8=769KB/s. In theorie moet je die 595KB/s dus kunnen halen (je max. internetsnelheid).

    De kans is groot dat je dit niet haalt.. Probeer eens een kabeltje er tussen te zetten, zoals je zelf al aangeeft
    ik download nu met newsleecher rond de 640 KB/s
    waar kan ik eigenlijk zien waarvoor ik betaal bij xs4all? pakket staat namelijk op mijn ouders naam enzo..
    4 8 15 16 23 42
    pi_62262675
    Ik gebruik de newsserver van Xs4all, gratis en werkt prima!
      donderdag 9 oktober 2008 @ 17:20:35 #103
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62264481
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:16 schreef Han-Pekel het volgende:

    [..]

    ik download nu met newsleecher rond de 640 KB/s
    waar kan ik eigenlijk zien waarvoor ik betaal bij xs4all? pakket staat namelijk op mijn ouders naam enzo..
    op xs4all.nl gok ik
    pi_62266733
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 16:16 schreef Han-Pekel het volgende:
    waar kan ik eigenlijk zien waarvoor ik betaal bij xs4all? pakket staat namelijk op mijn ouders naam enzo..
    www.xs4all.nl > Service Centre > Persoonlijke gegevens > Facturen inzien.

    Op de factuur staat wat voor abo je hebt. Moet je wel wachtwoord en zo hebben om in te loggen, trouwens.
    pi_62267474
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 19:02 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    www.xs4all.nl > Service Centre > Persoonlijke gegevens > Facturen inzien.

    Op de factuur staat wat voor abo je hebt. Moet je wel wachtwoord en zo hebben om in te loggen, trouwens.
    oke goed, zal er maar niet meer over zeuren, hoger dan de 650KB/s gaat t niet worden..
    dat haal ik met XS4all ook ongeveer, dus na deze maand wordt t geen Eweka meer voor mij.
    bedankt iig.

    EDIT:
    om toch stiekem nog even terug te komen op het feit dat het volgens mij wat sneller kan allemaal, ik heb ADSL Basic van XS4all, en daar staat keurig dat mijn download snelheid 20mbit/s is..(http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/deabonnementen.php)
    zou ik dan misschien toch nog op een of andere manier sneller kunnen downloaden dan 650KB/s?

    [ Bericht 22% gewijzigd door Han-Pekel op 09-10-2008 19:46:11 ]
    4 8 15 16 23 42
      donderdag 9 oktober 2008 @ 20:11:26 #106
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62268470
    Probeer eens SSL in te schakelen, op Eweka.nl is wel te zien wat voor gegevens je dan moet gebruiken.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
    pi_62268780
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 19:35 schreef Han-Pekel het volgende:

    [..]

    oke goed, zal er maar niet meer over zeuren, hoger dan de 650KB/s gaat t niet worden..
    dat haal ik met XS4all ook ongeveer, dus na deze maand wordt t geen Eweka meer voor mij.
    bedankt iig.

    EDIT:
    om toch stiekem nog even terug te komen op het feit dat het volgens mij wat sneller kan allemaal, ik heb ADSL Basic van XS4all, en daar staat keurig dat mijn download snelheid 20mbit/s is..(http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/deabonnementen.php)
    zou ik dan misschien toch nog op een of andere manier sneller kunnen downloaden dan 650KB/s?
    Als je echt 20 Mbps had dan zou je snelheid downstream een stuk hoger moeten liggen. Vuistregel is dat je het aantal kbps door 9,5 moet delen om de maximale snelheid in kilobytes per seconde te krijgen. In jouw geval lijkt het erop of je abo nog steeds op 6 Mbps draait, zoals bij de (oude) abo's van XS4ALL Basic via KPN het geval is. Controleer eens de snelheid waarmee je modem intraint (te zien in de webinterface van je modem).
    pi_62276720
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 20:20 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Als je echt 20 Mbps had dan zou je snelheid downstream een stuk hoger moeten liggen. Vuistregel is dat je het aantal kbps door 9,5 moet delen om de maximale snelheid in kilobytes per seconde te krijgen. In jouw geval lijkt het erop of je abo nog steeds op 6 Mbps draait, zoals bij de (oude) abo's van XS4ALL Basic via KPN het geval is. Controleer eens de snelheid waarmee je modem intraint (te zien in de webinterface van je modem).
    bij info over mijn dsl connection staat het volgende:
    Uptime: 25 days, 8:15:46
    Modulation: G.992.3 Annex A
    Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151
    is die bandwidth up/down wat je bedoelt met "intraint"
    4 8 15 16 23 42
    pi_62276869
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 00:47 schreef Han-Pekel het volgende:

    [..]

    bij info over mijn dsl connection staat het volgende:
    Uptime: 25 days, 8:15:46
    Modulation: G.992.3 Annex A
    Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151
    is die bandwidth up/down wat je bedoelt met "intraint"
    Exact. Bij mij staat er 6144 (down) en 768 (up) en dat is ook precies wat het moet zijn bij een 'oud' XS4ALL basic abo (via KPN). Jouw getalletjes wijken een heel klein beetje af, maar dat komt wel vaker voor. Op grond van deze getalletjes zou ik zeggen dat je geen 20 Mbps abo hebt op dit moment, maar het oude 6 Mbps abo. Of zit je soms heel ver van de wijkcentrale? Als je zeker weet dat je XS4ALL ONLY hebt (dus geen aparte rekening van KPN, maar alles op één factuur van XS4ALL), dan zou ik om te beginnen eens je modem rebooten. Helpt dat niet, dan contact opnemen met XS4ALL.
    pi_62279874
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 00:58 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Als je zeker weet dat je XS4ALL ONLY hebt (dus geen aparte rekening van KPN, maar alles op één factuur van XS4ALL), dan zou ik om te beginnen eens je modem rebooten. Helpt dat niet, dan contact opnemen met XS4ALL.
    Wat ook zou heel goed zou kunnen is dat Han een oud modem heeft...!

    Ik ben een paar weken geleden overgestapt van XS4all KPN naar Only, maar m'n snelheid is nog precies hetzelfde. Ik heb een Speed Touch Home modem met een Draytek 2200E router en da's oude meuk dus die kan nooit sneller dan zo'n 500/600 KB/s! XS4all vertelt namelijk wel dat je als je naar Only gaat van 8 Mbit naar 20 Mbit gaat, maar ze zeggen er niet bij dat je dan wel nieuwe apparatuur nodig hebt! Dus ik zit nu met een duur abonnement, maar met de snelheid van een veeeeeeel goedkoper abonnement.

    Ik zit er over te denken m'n abo voor een jaar te verlengen: dan krijg je bij XS4all de FRITZ!box te leen en DIE kan wel ADSL2 aan. Dan is het alsnog de vraag wat voor snelheid je haalt: ik zit zowat 2 km van de centrale af, dus ik mag blij zijn als ik iets va 12 Mbit haal, dus een downloadsnelheid van zo'n 1000 KB/s. Dat zou een verdubbeling zijn, dus op zich aardig.
    Ik zou ook een goedkoper abo kunnen nemen en gewoon op de huidige snelheid doorgaan, maar ik ben wel geinteresseerd in VOiP, daar valt óók geld mee te besparen (flat fee naar vaste nummers voor een bedrag dat lager is dan m'n huidige KNP abo waarbij ik alsnog per seconde moet betalen!).

    Het is dus even afwegen wat handig is. Ik ben ook bang dat als ik naar een goedkoper abo ga, dat ik dan óók zoiets van 60% van de beloofde snelheid haal (doordat ik ver van de centrale af zit) en dan zou ik er in snelheid dus echt op achteruit gaan, en dat zie ik niet zitten. Of... ik koop zelf een FRITZ!box (o.i.d.), neem een goedkoper abo en dan kan ik alsnog bellen met VOiP en is m'n snelheid even hoog/laag als nu. Ja ja, er zijn heel wat mogelijkheden....!

    In ieder geval, Han: check even wat voor apparatuur je hebt en of die de hogere snelheden wel aankan.

    EDIT:
    O, ik zie nu net in een oudere post dat je een Speedtouch 716 hebt... Die zou goed genoeg moeten zijn. Maar goed, wellicht dat mijn post voor anderen alsnog interessant is...
    pi_62283245
    de afstand tot de wijkcentrale is zo'n 850 meter (speedtest.nl) dus daar kan het niet aan liggen lijkt me..
    4 8 15 16 23 42
    pi_62285127
    Zit je nog steeds op die laptop? Wireless heeft op zich natuurlijk ook een limiet, afhankelijk van het soort adapter dat je gebruiikt. Bij mij thuis is wireless echt stukken trager bij downloaden. Heb je de lap al eens met een kabeltje aangesloten, zoals je eerder zei? En heb je de modem/router al eens herstart? Zodra je zo'n ding aanzet, gaat 'ie op een bepaalde snelheid zitten ('trainen') en dan blijft 'ie daarop zitten: sneller wordt 'ie niet, eerder trager, volgens mij. Misschien moet je 'm ook eens herstarten.
    pi_62285290
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 09:30 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Wat ook zou heel goed zou kunnen is dat Han een oud modem heeft...!

    Ik ben een paar weken geleden overgestapt van XS4all KPN naar Only, maar m'n snelheid is nog precies hetzelfde. Ik heb een Speed Touch Home modem met een Draytek 2200E router en da's oude meuk dus die kan nooit sneller dan zo'n 500/600 KB/s! XS4all vertelt namelijk wel dat je als je naar Only gaat van 8 Mbit naar 20 Mbit gaat, maar ze zeggen er niet bij dat je dan wel nieuwe apparatuur nodig hebt! Dus ik zit nu met een duur abonnement, maar met de snelheid van een veeeeeeel goedkoper abonnement.
    Dat ADSL2+ niet werkt over een ADSL1 modem had je zelf ook wel even kunnen bedenken hoor
    pi_62289698
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 13:12 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Dat ADSL2+ niet werkt over een ADSL1 modem had je zelf ook wel even kunnen bedenken hoor
    Inderdaad. In de handleiding van de oude SpeedTouch modems staat duidelijk dat deze geschikt zijn voor snelheden tot 8 Mbps downstream (en 832 kbps upstream), dus als je dan denkt dat je met zo'n oud modem 'zomaar' 20 Mbps haalt ben je wel erg naïef. Hier wordt de schuld van de eigen onkunde ten onrechte bij XS4ALL neergelegd. Overigens kun je bij overstap van XS4ALL via KPN naar XS4ALL ONLY kosteloos een nieuw modem krijgen van XS4ALL. Dat wordt allemaal uitgelegd op de site.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 10-10-2008 19:58:04 ]
    pi_62295213
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 13:12 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Dat ADSL2+ niet werkt over een ADSL1 modem had je zelf ook wel even kunnen bedenken hoor
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 15:51 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Inderdaad. In de handleiding van de oude SpeedToch modems staat duidelijk dat deze geschikt zijn voor snelheden tot 8 Mbps downstream (en 832 kbps upstream), dus als je dan denkt dat je met zo'n oud modem 'zomaar' 20 Mbps haalt ben je wel erg naïef. Hier wordt de schuld van de eigen onkunde ten onrechte bij XS4ALL neergelegd. Overigens kun je bij overstap van XS4ALL via KPN naar XS4ALL ONLY kosteloos een nieuw modem krijgen van XS4ALL. Dat wordt allemaal uitgelegd op de site.
    Ja, 't is goed, 't s goed, het is nu wel duidelijk: ik ben een &@*&* &*@&*&@* Maar misschien dat anderen hier van kunnen leren: ik weet aardig wat van computers en zo maar ik wist echt helemaal niets van ADSL2! Ik had er tot voor kort niets van gehoord (niet bewust tenminste). Ik heb me nooit zo geinteresseerd in netwerken en dat soort zaken, en er zullen zeker meer mensen zijn die dit niet weten.

    Maar wat NIET klopt is dat je bij de overstap van KPN naar ONLY een modem krijgt: dat modem krijg je alleen bij een verlenging van je abo voor een jaar. En dat kan ik weten want ik ben net overgestapt en heb hierover contact gehad met XS4all (ik wilde namelijk graag dat modem voordat de overstap geregeld was en dat kon dus niet).
    pi_62295234
    (Oops, quote i.p.v. edit)
    pi_62295838
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 19:35 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]


    [..]

    Maar wat NIET klopt is dat je bij de overstap van KPN naar ONLY een modem krijgt: dat modem krijg je alleen bij een verlenging van je abo voor een jaar. En dat kan ik weten want ik ben net overgestapt en heb hierover contact gehad met XS4all (ik wilde namelijk graag dat modem voordat de overstap geregeld was en dat kon dus niet).
    Nee, wat ik heb gezegd klopt precies. Ik heb gezegd dat je bij de overstap van XS4ALL via KPN naar XS4ALL ONLY kosteloos een nieuw modem kunt krijgen, niet dat je dat nieuwe modem automatisch krijgt. Je moet dan inderdaad bijtekenen voor een jaar en het nieuwe modem aanvragen als de overstap is geregeld. Staat allemaal duidelijk op de site.
    pi_62299511
    Ik wil niet muggeziften (en doe het lekker toch ) maar laat die zin van jou aan 10 mensen lezen en ze zullen alle 10 denken dat je dat modem dus krijgt bij de overstap. Als je erbij had gezegd dat je het modem krijgt bij abo-verlenging voor een jaar, DAN had precies geklopt. Nu klopte het slechts zeer gedeeltelijk.

    Zo, en nu weer verder over usenet.
    pi_62299947
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 22:54 schreef hello_goodbye het volgende:
    Ik wil niet muggeziften (en doe het lekker toch ) maar laat die zin van jou aan 10 mensen lezen en ze zullen alle 10 denken dat je dat modem dus krijgt bij de overstap.
    Tja, dan lezen ze het gewoon alle tien verkeerd. Ik zie niet in hoe jij je gelijk wil halen met 10 sukkels die mijn woorden verkeerd lezen. En ik had toch al naar de site van XS4ALL verwezen. Daar staat het gewoon glashelder.
      zondag 12 oktober 2008 @ 21:57:17 #120
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62336807
    Dan heb ik eindelijk weer Eweka, en begint alles lekker met 1900KB/s stabiel, gaat het opeens omlaag naar 1400KB/s, en sneller wordt het niet meer . Het schommelt echt heel erg.
    Heeft iemand anders ook nog snelheidsproblemen? Ik heb de problemen op zowel newsreader 119 als de SSL-newsreader.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:00:23 #121
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_62336899
    P-P-P-P-P-Provider.
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:35:08 #122
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62338006
    Zou ook kunnen ja, maar misschien was het een dipje van Eweka zelf, dus vroeg ik het even.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:37:21 #123
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_62338076
    Ik heb nergens last van, SSL server trouwens.
    pi_62339019
    Eweka dipt hier ook
    Van 1.5 mb naar 700-900 kb/s - sneller gaat niet

    zit hier op non SSL dus

    100 mb bin van diverste hosts gaan op normale snelheid
    denk dat eweka ff een dipje heeft
      maandag 13 oktober 2008 @ 09:53:51 #125
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62344270
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Revenge2005 het volgende:
    Eweka dipt hier ook
    Van 1.5 mb naar 700-900 kb/s - sneller gaat niet

    zit hier op non SSL dus

    100 mb bin van diverste hosts gaan op normale snelheid
    denk dat eweka ff een dipje heeft
    kijk ff op hun forum zou ik zeggen ;D
      maandag 13 oktober 2008 @ 21:05:45 #126
    226456 Stephe
    Steve! Steve!
    pi_62361412
    Kristus nogantoe, ik heb me zitten worstelen met sabnzbdplus, staat het hier gewoon in bruikbare taal.
    Thanks, chelloo is best aardig snel itt bit tyrant
    'Till next time, take care of yourself... and each other
      zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:28:38 #127
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62486959
    Iemand die mij kan vertellen hoe ik zie of Altbinz wel/niet downloads gerepareerd heeft?
    pi_62505438
    Dr is een nieuwe versie van FTD uit.
      zondag 19 oktober 2008 @ 16:45:09 #129
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62506312
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 16:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Dr is een nieuwe versie van FTD uit.
    veranderingen?
    pi_62509706
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 16:45 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    veranderingen?
    http://www.ftd.nu/upd/
    pi_62509801
    Ik heb 'm al geinstalleerd idd, aangezien ik weer een verse XP installatie op me comp heb.

    Volgens mij hebben ze getracht de boel wat te optimaliseren (werd verdomme tijd ook!), het binnenhalen van het postoverzicht gaat namelijk sneller volgens mij en als je op een post klikt, moet'ie die nu eerst inladen. Volgens mij worden de 'topics' dus pas gedownload als je ze daadwerkelijk bekijkt...
      maandag 20 oktober 2008 @ 11:39:19 #132
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62524398
    Voor alle sabnzbd gebruikers, gebruik eens plush als interface, ziet er echt mooi uit:


    Voordelen:
    -> Het ziet er mooier uit
    -> Mooi process-balke per download
    -> Queue en history op 1 pagina
    -> Veel functies op 1 pagina
    pi_62524878
    Grabit en Eweka
    "The quieter you become, the more you are able to hear."
      maandag 20 oktober 2008 @ 11:59:26 #134
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62524896
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:58 schreef Neophyte010 het volgende:
    Grabit en Eweka
    doet grabit tegenwoordig al repairen en uitpakken?
    pi_62524949
    FTD blijft belachelijk langzaam. Ach lekker boeien
      maandag 20 oktober 2008 @ 13:11:35 #136
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_62526473
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef PiRANiA het volgende:

    doet grabit tegenwoordig al repairen en uitpakken?
    Dat DEED ie bij mij maar stopte ie ineens mee en wilde dat nooit meer doen.
    Newsleecher werkt perfect.


    FTD langzaam
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
      maandag 20 oktober 2008 @ 14:11:00 #137
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62527920
    Nog een screenie:
    pi_62532506
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 @ 13:11 schreef marcel-o het volgende:

    [..]

    Dat DEED ie bij mij maar stopte ie ineens mee en wilde dat nooit meer doen.
    Newsleecher werkt perfect.


    FTD langzaam
    ja als je 8 cpu-cores van 4GHz per stuk hebt zul je er waarschijnlijk weinig last van hebben.

    Maar hier op mijn Sempron 2500 is het nog trager dan FOK. .
    Net als grabit overigens.
    pi_62535998
    Die nieuwe FTD is echt RUK!
      maandag 20 oktober 2008 @ 19:44:35 #140
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62536354
    Waarom is de nieuwe FTD ruk? 't Werkt eigenlijk nog steeds volgens hetzelfde principe toch?

    De zoekfunctie is inderdaad wat 'vernieuwd', maar ik heb daar absoluut geen last meer van
    pi_62536872
    Wat een gezeik zeg, 3 jaar geleden was FTD pas traag, toen duurde het zo'n driekwartier voordat ie een update verwerkt had. Allejezus wat was dat kut. Nu valt het allemaal wel mee.
    pi_62536980
    Probeer je nou te ontkrachten dat vroeger alles beter was?
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:07:03 #143
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62537080
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:03 schreef mcDavid het volgende:
    Probeer je nou te ontkrachten dat vroeger alles beter was?
    Ik wel. Vind FTD beter erop geworden
    pi_62537134
    Sinds dat we headers moesten downloaden is het alleen maar achteruit gegaan!
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:13:11 #145
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62537257
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:08 schreef mcDavid het volgende:
    Sinds dat we headers moesten downloaden is het alleen maar achteruit gegaan!
    Headers
    Nostalgie

    Ik doe het nog steeds!
    pi_62537291
    Ik alleen na een post om te checken of het er goed opstaat
    pi_62537357
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    doet grabit tegenwoordig al repairen en uitpakken?

    Yes, grabit doet alles tegenwoordig.
    "The quieter you become, the more you are able to hear."
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:18:17 #148
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62537426
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:14 schreef mcDavid het volgende:
    Ik alleen na een post om te checken of het er goed opstaat
    Daarvoor is binsearch.
    pi_62537478
    Nah ik haal het dan liever direct bij eweka op
      maandag 20 oktober 2008 @ 20:22:22 #150
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62537565
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:20 schreef mcDavid het volgende:
    Nah ik haal het dan liever direct bij eweka op
    En je upload 't ook bij Eweka?
    pi_62537824
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 @ 20:22 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    En je upload 't ook bij Eweka?
    duh.
      maandag 20 oktober 2008 @ 21:02:37 #152
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62538621
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:31 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    duh.
    't Zou zo maar een andere provider kunnen zijn .

    Je hebt dan niet echt een 'betrouwbare' bron of de zooi goed geupload is imo. Je kan 't dan beter via een externe bron checken of 't daar ook goed terecht is gekomen.
    In de meeste gevallen natuurlijk wel, maar je weet nooit..
    pi_62539915
    Ruk was misschien een beetje overdreven, maar het zijn van die kleine dingetjes.
    Vroeger was hij bij mij niet traag, was gewoon een kwestie van "ratings ophalen" uitschakelen en hij werkte gewoon goed. Maar dat FTD traag is tijdens het updaten is sowieso geen probleem voor mij, in de tussentijd kan je wat anders doen, maar nu is hij juist traag tijdens posts bekijken (met dat nieuwe laad balkje). Dan is het wel irritant, dan zit je ff nieuwe posts te bekijken en moet je telkens wachten.

    Bij de vorige update hadden ze de rechtermuisklik verandert, als je erop klikte wisselde je tussen post en overzicht. Oke, ik was daar al aan gewend, dus gebruikte het ook zodanig. Maar als je dat nu doet, kan je niet meteen verder scrollen in het overzicht, je moet dan ff klikken op een post, dan pas gaat het weer.

    Ook die balkje waar een banner in past maakt het er niet mooier op, is logisch dat ze geld willen verdienen, maar het maakt FTD gewoon lelijk zo.

    Kleine dingetjes, maar voor zoiets basics als FTD moet het imo ook basic blijven. Dus ja, vroeger was FTD idd beter.
    pi_62539972
    Kunnen jullie btw via AltBinz wel binsearch ed. doorzoeken?
    Vroeger kon dat nog via dat balkje in Alt.Binz, maar al een tijdje krijg ik geen enkele resultaat als ik iets opzoek erin, geldt ook voor de andere zoekmachines binnen Alt.Binz.
    pi_62543022
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 @ 21:02 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    't Zou zo maar een andere provider kunnen zijn .

    Je hebt dan niet echt een 'betrouwbare' bron of de zooi goed geupload is imo. Je kan 't dan beter via een externe bron checken of 't daar ook goed terecht is gekomen.
    In de meeste gevallen natuurlijk wel, maar je weet nooit..
    Als het er bij eweka goed op staat weet ik dat eventuele incompleetheid ofzo iig niet aan de post ligt, maar aan de overdracht tussen de providers ofzo.
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 @ 21:44 schreef Asgard het volgende:
    Kunnen jullie btw via AltBinz wel binsearch ed. doorzoeken?
    Vroeger kon dat nog via dat balkje in Alt.Binz, maar al een tijdje krijg ik geen enkele resultaat als ik iets opzoek erin, geldt ook voor de andere zoekmachines binnen Alt.Binz.
    ik vond die zoekfunctie van alt.binz sowieso niet echt prettig werken...

    Over traagheid van FTD: dat binnenhalen van het postoverzicht is idd niet het ergste, maar het hele programma werkt gewoon baggertraag. 3.8.4 voelt iig íets sneller aan wat dat betreft...
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:26:42 #156
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_62546502
    Ik ben overgestapt op OpenFTD en ik vind het een hele verbetering op FTD. Zo heb je bijvoorbeeld meerdere tabs nu, ipv dat je maar 1 post tegelijk geopend kan hebben.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:23:02 #157
    89817 DeeCruise
    Carpe Noctum
    pi_62552600
    [disclaimer] Heb niet het hele topic doorgespit, dus mijn excuses als deze vraag al eens eerder gesteld is [/disclaimer]

    Anyway, ik ben dus helemaal nieuw in de wonderlijke wereld van nieuwsgroepen. Heb zojuist grabit geinstalleerd en ben bezig met hem te configureren adhv binaries4all. Nu ben ik bij t stukje aangekomen waarin ik de server moet gaan instellen (de nieuwsgroep dus). Aangezien ik nieuw ben in dit hele wereldje wil ik niet direct een abbo nemen, maar eerst een trial zonder verplichtingen om het hele gebeuren eens goed te kunnen testen. Maar elke nieuwsgroep met een trial (die ik zover gecheckt heb) verplicht je om een abbo te nemen, of bied een trial aan die automatisch na een paar dagen overloopt in een betaald abbo. Heeft iemand suggesties welke nieuwsgroep ik kan instellen zonder meteen aan een abbo vast te zitten?

    NB: ik wil overigens best wel een abbo nemen als t allemaal bevalt, begrijp ook dat niet alles gratis is, maar wil om te testen nog even nergens aan vast zitten...
    Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
    Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
    pi_62553418
    tweakdsl gratis 10 dagen zonder verdere verplichtingen
    "The quieter you become, the more you are able to hear."
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:57:40 #159
    89817 DeeCruise
    Carpe Noctum
    pi_62553643
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 13:50 schreef Neophyte010 het volgende:
    tweakdsl gratis 10 dagen zonder verdere verplichtingen
    Had ik al gecheckt, thanks. Sturen het per post toe, dus helaas even geen optie. Ziggo geprobeerd (zit bij abbo inbegrepen) maar lukt niet om iets te downen (authorisation denied)..

    Wat een vermoeiend gedoe
    Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
    Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
    pi_62556665
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 13:57 schreef DeeCruise het volgende:

    [..]

    Had ik al gecheckt, thanks. Sturen het per post toe, dus helaas even geen optie. Ziggo geprobeerd (zit bij abbo inbegrepen) maar lukt niet om iets te downen (authorisation denied)..

    Wat een vermoeiend gedoe
    Kijk hier anders even, een lijstje van gratis nieuwsservers.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:59:19 #161
    89817 DeeCruise
    Carpe Noctum
    pi_62556880
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 15:51 schreef seventhseagulll het volgende:

    [..]

    Kijk hier anders even, een lijstje van gratis nieuwsservers.
    Thnx!

    Deze lijkt interessant: Txucom, maar volgens mij verkloot ik het gewoon met de instellingen... Iemand suggesties wat ik allemaal (in Grabit) moet instellen (en vooral ook waar) om contact te kunnen maken met die server, en vervolgens ook iets te zien krijg om te downloaden? Zei het al, ben echt een nieuwsgroep n00b
    Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
    Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
    pi_62557288
    Ziggo heeft een prima gratis nieuwsserver, zou moeten werken.
    Je moet wel inloggen met je gebruikersnaam (het emailadres van je hoofdaccount) en wachtwoord
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:46:51 #163
    89817 DeeCruise
    Carpe Noctum
    pi_62558227
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 16:12 schreef Ori het volgende:
    Ziggo heeft een prima gratis nieuwsserver, zou moeten werken.
    Je moet wel inloggen met je gebruikersnaam (het emailadres van je hoofdaccount) en wachtwoord
    Klopt, ook geprobeerd.. Bij default server properties ingevuld allemaal, maar doet verder niks... Niemand tips mbt grabit? Of ik nog iets moet invullen verder, en waar ik dan kan gaan zoeken?
    Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
    Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
    pi_62559511
    Zijn er hier toevallig mensen met een retentie van 160+ dagen? Of bestaan die providers nieT?

    Ik moet iets hebben dat 164 dagen geleden gepost is
    pi_62562590
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:39 schreef kikoooooo het volgende:
    Zijn er hier toevallig mensen met een retentie van 160+ dagen? Of bestaan die providers nieT?

    Ik moet iets hebben dat 164 dagen geleden gepost is
    giganews.
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:23 schreef DeeCruise het volgende:

    NB: ik wil overigens best wel een abbo nemen als t allemaal bevalt, begrijp ook dat niet alles gratis is, maar wil om te testen nog even nergens aan vast zitten...
    De meeste usenet abonnementen betaal je vooraf voor een vaste periode (bijv een maand), of voor een bepaalde datalimiet of per minuut.
    Er direct aan vast zitten is er dus sowieso meestal niet bij.
    pi_62563838
    Iemand hier met een giganewsaccount die voor mij iets zou willen downloaden om vervolgens te reposten?
    pi_62564047
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:41 schreef kikoooooo het volgende:
    Iemand hier met een giganewsaccount die voor mij iets zou willen downloaden om vervolgens te reposten?
    Je zou kunnen kijken of het toevallig van FTD ofzo afkomt, en de poster zelf een pm sturen...
    pi_62564522
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 20:46 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Je zou kunnen kijken of het toevallig van FTD ofzo afkomt, en de poster zelf een pm sturen...
    Nee daar komt t niet vandaan
      woensdag 22 oktober 2008 @ 10:22:52 #169
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_62575507
    Wat moet je hebben dan?
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
      woensdag 22 oktober 2008 @ 18:33:04 #170
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_62589325
    vet, ik download nu iets van 137 dagen van eweka
    pi_62592574
    Ik heb een account bij usenetserver.com. Download altijd met grabit, en heb een Chello abbo van 10mbps down en 1,5 mbps up.

    Overdag haal ik met gemak 1MB/s, maar 's avonds keldert ie naar 200KB/s. Ligt dat nou gewoon aan dat het 's avonds drukker is?
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
    pi_62593101
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:33 schreef PiRANiA het volgende:
    vet, ik download nu iets van 137 dagen van eweka
    Af-en-toe hebben ze uitschieters ja. Retentie is natuurlijk volledig afhankelijk van capaciteit en aanbod.
    Mijn record is 145 dagen
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:17 schreef GeneraalUli het volgende:
    Ik heb een account bij usenetserver.com. Download altijd met grabit, en heb een Chello abbo van 10mbps down en 1,5 mbps up.

    Overdag haal ik met gemak 1MB/s, maar 's avonds keldert ie naar 200KB/s. Ligt dat nou gewoon aan dat het 's avonds drukker is?
    En waarschijnlijk dat ze 's avonds daarom usenetverkeer knijpen. Je kunt SSL proberen in te schakelen maar dat knijpen ze volgens mij ook tegenwoordig.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 20:53:54 #173
    103343 Rutger1983
    de enige echte!
    pi_62621850
    Is d'r iemand die lid is van Newzbin en die een invite over heeft?

    Ik zou er graag 1 willen als dat kan
    pi_62662436
    Is FTD down?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:34:16 #175
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62662671
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 11:19 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Is FTD down?

    Doordat airco uit was gevallen, is een router gepoeft.. Wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
    pi_62663367
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]


    Doordat airco uit was gevallen, is een router gepoeft.. Wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
    Ondertussen werktie weer
    pi_62733118
    Eweka down ? of een dipje ? kom niet hoger dan 100-200 kb/s hier
    ging toenstraks wel vlot met 1.5 mb/sec

    Eweka server 85 trouwens

    Provider Ziggo btw
      maandag 27 oktober 2008 @ 21:45:03 #178
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_62733240
    Hier ook precies hetzelfde.
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
      maandag 27 oktober 2008 @ 21:48:14 #179
    59061 neffu
    Helemaal van de kaart!!!
    pi_62733371
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 21:42 schreef Revenge2005 het volgende:
    Eweka down ? of een dipje ? kom niet hoger dan 100-200 kb/s hier
    ging toenstraks wel vlot met 1.5 mb/sec

    Eweka server 85 trouwens

    Provider Ziggo btw
    Ams-ix heeft het zwaar en het lijkt dat ie down is.
    Ik zat net ff te kijken op http://www.ams-ix.net/technical/stats en hij ging van 500g/bit naar 270g/bit.
    Het lijkt dat er daar iets niet helemaal lekker is.
    pi_62733476
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:34 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]


    Doordat airco uit was gevallen, is een router gepoeft.. Wordt aan gewerkt heb ik me laten vertellen.
    Waarschijnlijk zijn ze over een snoer gestruikeld tijdens het stofzuigen van de serverruimte
      maandag 27 oktober 2008 @ 21:55:04 #181
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_62733622
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 21:48 schreef neffu het volgende:

    [..]

    Ams-ix heeft het zwaar en het lijkt dat ie down is.
    Ik zat net ff te kijken op http://www.ams-ix.net/technical/stats en hij ging van 500g/bit naar 270g/bit.
    Het lijkt dat er daar iets niet helemaal lekker is.
    Nikhef is down/stroomstoring oid. 't Zal wat moeilijker worden te downloaden momenteel
      vrijdag 7 november 2008 @ 21:59:47 #183
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63041807
    iemand een idee?

    2 weken geleden haalde ik met newsleecher en eweka zo'n 1850 kb/s aan download.
    laatste week haal k niet meer dan 1320 scheelt toch zo'n 500 kb/s
    het gekke is dat ik via http en torrent ed wel de snelheid haal.
    moet k ergens een instelling veranderen oid?

    in leecher staat de max snelheid al hoog.
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
      vrijdag 7 november 2008 @ 22:38:18 #184
    226456 Stephe
    Steve! Steve!
    pi_63042926
    geen idee, maar de meeste nieuwsgroepproviders hebben een handleiding over hoe je de boel moet instellen.
    Een update van je netwerkdrivers of een herinstallatie van je systeem kan altijd helpen. Ga na wat er veranderd kan zijn in de tussentijd dat je netwerk langzamer is geworden. Op zich zou ik best tevreden zijn met alles boven de 1100 kb/sec, maar ik heb maar een 10 mbit accountje.
    'Till next time, take care of yourself... and each other
    pi_63072232
    bij mij ligt Eweka eruit, nog mensen daar last van?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
      zondag 9 november 2008 @ 13:52:32 #186
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63072864
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 13:18 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    bij mij ligt Eweka eruit, nog mensen daar last van?
    nope
      zondag 9 november 2008 @ 14:15:54 #187
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63073384
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 22:38 schreef Stephe wat tips
    thx, maar dat is t niet, mn vista 32 install geeft hetzelfde
    grabbit haal k 1650 mee, dat is al een stuk meer, maar grabbit doet geen par/rar als t binnen is
    probeer wel een andere leecher versie
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_63073700
    Grabit doet wel automatisch parren en rarren hoor, en dat is al lang zo.
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
    pi_63073711
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 13:52 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    nope
    nu werkt het ook alweer bij mij, zonder iets te veranderen.
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
      zondag 9 november 2008 @ 18:36:33 #190
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63080583
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 14:31 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    Grabit doet wel automatisch parren en rarren hoor, en dat is al lang zo.
    dat weet ik, maar toch na 3 uur knutselen deed ie dat nogsteeds niet uit zichzelf
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_63080633
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 14:32 schreef nicolasvermeersch het volgende:

    [..]

    nu werkt het ook alweer bij mij, zonder iets te veranderen.
    Check het eweka forum eens zou ik zeggen. Misschien staat er iets gemeld?

    Trouwens aan "eweka ligt eruit" hebben we niet zoveel als je niet zegt welke van de 120 servers je op zit.
    pi_63084260
    Zo'n beetje alle NZB-indexen liggen er hier uit.
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
      zondag 9 november 2008 @ 20:56:17 #193
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
      zondag 9 november 2008 @ 20:56:39 #194
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_63084460
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 20:50 schreef Noud_ het volgende:
    Zo'n beetje alle NZB-indexen liggen er hier uit.

    Zeg dat wel. Conspiracy theory?

    edit: vrij apart trouwens dat binsearch aangeeft dat je bij newzleech het ook kan zoeken.
    edit2: Zou 't niet zo kunnen zijn dat iedereen gebruik maakt van dezelfde 'database'?

    [ Bericht 6% gewijzigd door Sjowhan op 09-11-2008 21:08:32 ]
    pi_63089466
    Betreft binsearch:
    quote:
    Database maintenance!

    Sunday, november 9th 2008: we will be performing some database maintenance tonight. Performance may be affected. In addition we will remove the newsgroups that are no longer actively used from our list of newsgroups.
    Zou inderdaad een verklaring kunnen zijn dat al die sites uit dezelfde database ploegen. Of dat iedereen binsearch overslaat en daardoor de andere sites overbelast raken.
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
      maandag 10 november 2008 @ 00:09:59 #196
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63091896
    www.nzbindex.nl werkt nog gewoon
      maandag 10 november 2008 @ 00:13:35 #197
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63091986
    hmmz. na n nieuwe install van n nieuwe newsleecher kom k niet hoger dan 1320kb/s


    -edit-
    Alt.Binz doet t wél @ 1750

    [ Bericht 29% gewijzigd door marcel-o op 10-11-2008 08:54:38 (edit) ]
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_63173023
    Weet iemand hoe het zit met het opzeggen van TweakNews ? En of het een beetje goed is? Ik zit er om te twijfelen ivm tele2 korting.
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
    pi_63177366
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 @ 00:13 schreef marcel-o het volgende:
    hmmz. na n nieuwe install van n nieuwe newsleecher kom k niet hoger dan 1320kb/s


    -edit-
    Alt.Binz doet t wél @ 1750
    Weet je zeker dat er niet ergens een instelling fout stond?
    Like, de max bandbreedte ofzo?
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 @ 21:50 schreef EvilMarc het volgende:
    Weet iemand hoe het zit met het opzeggen van TweakNews ? En of het een beetje goed is? Ik zit er om te twijfelen ivm tele2 korting.
    Voor zover ik weet betaal je tweaknews ook gewoon per maand?
    pi_63264576
    Ik heb een probleempje met FTD, namelijk dat ik ben bezig om een account aan te maken op ftd om te kunnen newsgroupen. Het probleem is dat mijn broer dit ook al heeft en je niet met zen 2en dit kunt doen op een server. Als ik een account wil aanmaken staat er wel geavenceerd, met daar opties. Ik weet alleen niet hoe dit werkt en of het uberhaupt mogelijk is om met zen 2en te newsgroupen op 1 server?

    Gr
    pi_63269984
    Euh, met zijn tweeën op FTD? Dat moet gewoon kunnen lijkt me toch? Moet je hooguit (als je het op de zelfde computer doet) af-en-toe uitloggen, of gewoon onder zijn account ingelogd blijven.
    pi_63271395
    je kan inderdaad geen 2 account's aanmaken onder 1 ip-adres. Maar ik heb nooit problemen gehad met meerdere keer inloggen met hetzelfde account, terwijl ik ftd op 3 verschillende pc's heb geinstalleerd.
    Dus als je broer er geen probleem mee heeft zou ik gewoon dezelfde account samen gebruiken.
    ..
    pi_63274191
    Ja, gewoon zelfde account gebruiken, doen wij hier ook al jaren.
    Maak je geen zorgen, de watchlisten zijn per pc verschillend. Dus als jij porno in je watchlist zet ziet je broer die niet en vice versa.
    pi_63410089
    Weet iemand hoe het komt dat de newsserver van ziggo zo traag is geworden? In het tijdperk Multikabel downloade ik 1800kb/s met mijn newsserver. 1a2 maanden in het ziggo tijdperk ook. Maar de laatste tijd haal ik soms net aan de 800. Af en toe heb ik wel piek dagen, maar vaak kom ik niet boven de 800.
    AJAX AMSTERDAM!
      vrijdag 21 november 2008 @ 18:13:29 #205
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63410693
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 17:42 schreef bloodysunday het volgende:
    Weet iemand hoe het komt dat de newsserver van ziggo zo traag is geworden? In het tijdperk Multikabel downloade ik 1800kb/s met mijn newsserver. 1a2 maanden in het ziggo tijdperk ook. Maar de laatste tijd haal ik soms net aan de 800. Af en toe heb ik wel piek dagen, maar vaak kom ik niet boven de 800.
    SSL geprobeerd?
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_63411159
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 18:13 schreef marcel-o het volgende:

    [..]

    SSL geprobeerd?
    SSL ?
    AJAX AMSTERDAM!
      vrijdag 21 november 2008 @ 18:55:49 #207
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63411644
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 18:36 schreef bloodysunday het volgende:

    [..]

    SSL ?
    SSL hoef je niet te gebruiken. Dit is een gecodeerde versie van de verbinding.
    Je gebruikt of de gewone, of de SSL verbinding.
    SSL kan sneller zijn omdat gecodeerde verbindingen minder vaak geknepen worden
    pi_63438884
    Blijkbaar sta ik op een of andere mailinglist van hitnews, want ik kreeg een mailtje dat ze tegenwoordig 200 dagen retentie hebben.

    Maken ze dat inmiddels ook waar, of moet je het net als vroeger nog steeds delen door 2?
    pi_63441545
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 22:24 schreef mcDavid het volgende:
    Blijkbaar sta ik op een of andere mailinglist van hitnews, want ik kreeg een mailtje dat ze tegenwoordig 200 dagen retentie hebben.

    Maken ze dat inmiddels ook waar, of moet je het net als vroeger nog steeds delen door 2?

    ik vind het mooi van hun

    posts van 110D haal ik nog binnen 200 nog niet geprobeerd
    Redacted
      dinsdag 25 november 2008 @ 20:34:52 #210
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63518052
    Vandaag Ubuntu i.c.m. SABnzbd+ geinstalleerd, echt een fijn programma. Mijn downloads gaan echter met 1.8 MB/s i.p.v. de gewoonlijke 1.3 MB/s. Dit terwijl ik een 12 Mbit abbo heb, en dus maar met maximaal 1.5 MB/s zou moeten kunnen downloaden. Hoe kan dit dan? Niet dat ik het erg vind. (Kabel van @Home/Ziggo, ik gebruik ook de gratis server van @Home.
    pi_63519093
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 20:34 schreef Sanderrrr het volgende:
    Vandaag Ubuntu i.c.m. SABnzbd+ geinstalleerd, echt een fijn programma. Mijn downloads gaan echter met 1.8 MB/s i.p.v. de gewoonlijke 1.3 MB/s. Dit terwijl ik een 12 Mbit abbo heb, en dus maar met maximaal 1.5 MB/s zou moeten kunnen downloaden. Hoe kan dit dan? Niet dat ik het erg vind. (Kabel van @Home/Ziggo, ik gebruik ook de gratis server van @Home.
    Ziggo heeft sinds kort de snelheden wat omhoog gegooid, misschien dat dat het is?
    sig verwijderd door FA
      dinsdag 25 november 2008 @ 21:15:33 #212
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63519250
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 21:10 schreef Ambrosius het volgende:

    [..]

    Ziggo heeft sinds kort de snelheden wat omhoog gegooid, misschien dat dat het is?
    Nu zie ik het, vanaf 1 december staat op de site. Waarschijnlijk heb ik het een weekje eerder gekregen dan? Wel toevallig dat het precies is veranderd toen ik Ubuntu er op heb gezet.
      dinsdag 25 november 2008 @ 22:25:54 #213
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_63521896
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef Sanderrrr het volgende:

    [..]

    Nu zie ik het, vanaf 1 december staat op de site. Waarschijnlijk heb ik het een weekje eerder gekregen dan? Wel toevallig dat het precies is veranderd toen ik Ubuntu er op heb gezet.
    Kan zijn omdat toen je IP ververst was. De nieuwe snelheid viel mij laatst ook op
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      woensdag 26 november 2008 @ 11:50:26 #214
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63532386
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Kan zijn omdat toen je IP ververst was. De nieuwe snelheid viel mij laatst ook op
    Nope heb gewoon nog hetzelfde IP.
      donderdag 27 november 2008 @ 21:46:11 #215
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63578024
    Even een vraagje over sabnzbd+.. Super fijn programma alleen ik krijg het niet werkend zodat ik het op school bij kan. Poort geforward etc, het zou gewoon moeten werken. Als ik het binnen mijn netwerk probeer werkt het gewoon, ook als ik mijn WAN ip neem. Alleen buiten mijn netwerk kom ik er maar niet op, op school niet en bij een vriend ook niet. Is dat ergens in SAB ingesteld dat ie geen verbindingen van buitenaf toelaat ofzo?

    Ik heb de host trouwens ingesteld op 0.0.0.0 en poort 8080.

    [ Bericht 7% gewijzigd door Sanderrrr op 27-11-2008 22:23:39 ]
      zaterdag 29 november 2008 @ 11:38:07 #216
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_63616246
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 21:46 schreef Sanderrrr het volgende:
    Even een vraagje over sabnzbd+.. Super fijn programma alleen ik krijg het niet werkend zodat ik het op school bij kan. Poort geforward etc, het zou gewoon moeten werken. Als ik het binnen mijn netwerk probeer werkt het gewoon, ook als ik mijn WAN ip neem. Alleen buiten mijn netwerk kom ik er maar niet op, op school niet en bij een vriend ook niet. Is dat ergens in SAB ingesteld dat ie geen verbindingen van buitenaf toelaat ofzo?

    Ik heb de host trouwens ingesteld op 0.0.0.0 en poort 8080.
    Die host moet je natuurlijk op iets anders instellen. Volgens mij je eigen domein / IP oid.
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
      zaterdag 29 november 2008 @ 14:17:48 #217
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63618829
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 11:38 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Die host moet je natuurlijk op iets anders instellen. Volgens mij je eigen domein / IP oid.
    Als ik localhost invul kan alleen ik er zelf bij, als ik 0.0.0.0 of 192.168.1.100 in vul alleen de computers binnen mijn netwerk, als ik mijn WAN ip 84.29.142.110 in vul wil SAB niet starten... Omdat het bij iemand uit m'n klas ook precies zo gaat denk ik dat er ergens in SAB een regeltje is wat controleert of het een interne verbinding is en anders hij hem niet toe laat ofzo, maar waar?

    Oke ik heb het al, host gewoon 0.0.0.0 maar dit stuk zetten in httpd.conf van apache2:

    <Location /sabnzbd>

    order deny,allow

    deny from all

    allow from all

    ProxyPass http://localhost:8080/sabnzbd

    ProxyPassReverse http://localhost:8080/sabnzbd

    </Location>

    en dan "a2enmod proxy" en "a2enmod proxy_http" enablen via de terminal.



    [ Bericht 18% gewijzigd door Sanderrrr op 29-11-2008 15:21:36 ]
      zaterdag 29 november 2008 @ 19:06:37 #218
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63623595
    Probeer 127.0.0.1 ?
      zaterdag 29 november 2008 @ 19:11:32 #219
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_63623718
    Heb het al werkend gekregen, zie edit. 127.0.0.1 werkte ook niet.
      zaterdag 29 november 2008 @ 22:36:31 #220
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63628839
    Binsearch en yabsearch down?
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
      zaterdag 29 november 2008 @ 22:51:42 #221
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63629276
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 22:36 schreef marcel-o het volgende:
    Binsearch en yabsearch down?
    Daarom: www.nzbindex.nl
      zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:26 #222
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_63629323
    nzbindex heeft het er zwaar mee
    pi_63646557
    Ik heb een gratis nieuwsserver die bij de Multikabel Power bundel zit ik geloof dat het nu ziggo alles in 1 extra is ofzo. Normaal haalde ik met mijn grabit een snelheid van ongeveer 1800kb/s, de laatste 2 maanden kom ik vaak niet boven de 600/700 uit. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en daar een oplossing voor hebben?
    AJAX AMSTERDAM!
      dinsdag 2 december 2008 @ 12:46:37 #224
    103343 Rutger1983
    de enige echte!
    pi_63693351
    nieuws van Eweka:

    Uitbreiding Retentie

    De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.

    Ow yeah
    pi_63694345
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 @ 12:46 schreef Rutger1983 het volgende:
    nieuws van Eweka:

    Uitbreiding Retentie

    De retentie voor binaries nieuwsgroepen bedraagt momenteel 170 dagen. De retentie zal in de komende tijd gestaag doorgroeien naar 200 dagen.

    Ow yeah
    Oh, in dat geval stap ik mooi niet over naar hitnews. Ben hardstikke tevreden over eweka
      woensdag 3 december 2008 @ 20:22:49 #226
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_63734897
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 22:36 schreef marcel-o het volgende:
    Binsearch en yabsearch down?
    Nog steeds
    Ik krijg althans weinig nuttigs op mn scherm
    pi_63734932
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 20:22 schreef RedFever007 het volgende:

    [..]

    Nog steeds
    Ik krijg althans weinig nuttigs op mn scherm
    Pas sinds een aantal uur, vanmiddag deed binsearch het gewoon.

    Nzbindex.nl doet het wel (al is het vrij traag).
    sig verwijderd door FA
    pi_63736253
    Haha, niets werkt idd.

    Ik dacht: ff in myat kijken, usenettopic bovenaan zegt genoeg
      woensdag 3 december 2008 @ 21:09:22 #229
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63736432
    Downloaden lukt wel gelukkig had net een dvd afgekeken van n serie die k volg, op naar de volgende
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
      woensdag 3 december 2008 @ 21:10:08 #230
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_63736453
    net op het moment dat je moeder vraag of je even wat muziek kunt downloaden

    Baggerzooi
    pi_63737111
    ik snap dat niet zo met die usenet servers.
    mijn oom heeft een amerikaanse pay server.
    kan ik dit account gebruiken en alles downloaden op FTD en andere nederlandse groepen?
      woensdag 3 december 2008 @ 21:44:41 #232
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_63737821
    FTD is gewoon een soort van forum.
    en nieuwsgroepen zijn wereldwijd bereikbaar volgens mij.
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
      woensdag 3 december 2008 @ 22:37:07 #233
    226456 Stephe
    Steve! Steve!
    pi_63740201
    godverdomme, nzbindex moet het gewoon doen
    'Till next time, take care of yourself... and each other
      woensdag 3 december 2008 @ 22:39:09 #234
    226456 Stephe
    Steve! Steve!
    pi_63740296
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 20:34 schreef Sanderrrr het volgende:
    Vandaag Ubuntu i.c.m. SABnzbd+ geinstalleerd, echt een fijn programma. Mijn downloads gaan echter met 1.8 MB/s i.p.v. de gewoonlijke 1.3 MB/s. Dit terwijl ik een 12 Mbit abbo heb, en dus maar met maximaal 1.5 MB/s zou moeten kunnen downloaden. Hoe kan dit dan? Niet dat ik het erg vind. (Kabel van @Home/Ziggo, ik gebruik ook de gratis server van @Home.
    Komt misschien wel omdat je met het UUCP protocol download, minder overhead, foutgevoeliger, maar wel veel sneller.
    'Till next time, take care of yourself... and each other
    pi_63767910
    Voor Nederlandse ondertitels van series is bijna alles te vinden op bierdopje.eu en nlondertitels.com.
    Ik weet dat je op bierdopje ook Engelse subs kan downloaden, maar sinds de nieuwste versie vind ik het niet meer zo handig. Weet iemand sites waar goede Engelstalige ondertitels te vinden zijn, met name van series?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
      donderdag 4 december 2008 @ 22:25:02 #236
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_63768533
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    Voor Nederlandse ondertitels van series is bijna alles te vinden op bierdopje.eu en nlondertitels.com.
    Ik weet dat je op bierdopje ook Engelse subs kan downloaden, maar sinds de nieuwste versie vind ik het niet meer zo handig. Weet iemand sites waar goede Engelstalige ondertitels te vinden zijn, met name van series?
    Ik vind het nu juist handiger. Nu krijg je alle subs voor je serie(s) mooi onder elkaar. Als je die pagina's bookmarkt, kun je zo heel snel alle subs terugvinden elke week

    Ik moest wel lang zoeken voor ik doorhad waar alle subs gebleven waren, ik zocht me rot op het forum
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_63802384
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:25 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Ik vind het nu juist handiger. Nu krijg je alle subs voor je serie(s) mooi onder elkaar. Als je die pagina's bookmarkt, kun je zo heel snel alle subs terugvinden elke week

    Ik moest wel lang zoeken voor ik doorhad waar alle subs gebleven waren, ik zocht me rot op het forum
    Ik vind het echt veel onhandiger, en als je ondertitels van een paar seizoenen wil moet je ze ook nog eens één voor één downloaden. Niemand die een goed engelstalig alternatief kent?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
    pi_63852649
    Zijn er hier meer mensen die continu 502 errors en hangende connecties krijgen bij Eweka?

    Heb al op het eweka forum gekeken en daar barst het ook van de topics...
      maandag 8 december 2008 @ 15:58:15 #239
    103343 Rutger1983
    de enige echte!
    pi_63853411
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:34 schreef mcDavid het volgende:
    Zijn er hier meer mensen die continu 502 errors en hangende connecties krijgen bij Eweka?

    Heb al op het eweka forum gekeken en daar barst het ook van de topics...
    gebruik je de ssl of gewone login? beiden geprobeerd?
    pi_63856483
    De gewone.
    pi_63934646
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 15:34 schreef mcDavid het volgende:
    Zijn er hier meer mensen die continu 502 errors en hangende connecties krijgen bij Eweka?

    Heb al op het eweka forum gekeken en daar barst het ook van de topics...
    Ik heb er ook soms last van, en ook geen idee wat de oorzaak is.
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
    pi_63996310
    ik heb dus het hele leerproces op de ftd site gedaan en volgens mij is dat goed gegaan
    alleen als ik wil posten dan zegt camelsystem in het begin dat voor de eerste rar een 480 authentication required is en dat 3 van de 4 parbestanden een waarschuwing hebben vanwege de grootte niet compatibel met lijnen/deel

    wie weet wat ik fout doe ?
    pies on joe toe
    pi_64136539
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 20:23 schreef Ambrosius het volgende:

    [..]

    Pas sinds een aantal uur, vanmiddag deed binsearch het gewoon.

    Nzbindex.nl doet het wel (al is het vrij traag).
    Zelf gebruik ik vrijwel altijd Binsearch. Zijn er eigenlijk nog betere alternatieven?
      vrijdag 19 december 2008 @ 08:16:07 #244
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_64140259
    quote:
    Op zaterdag 13 december 2008 23:16 schreef bonke het volgende:
    ik heb dus het hele leerproces op de ftd site gedaan en volgens mij is dat goed gegaan
    alleen als ik wil posten dan zegt camelsystem in het begin dat voor de eerste rar een 480 authentication required is en dat 3 van de 4 parbestanden een waarschuwing hebben vanwege de grootte niet compatibel met lijnen/deel

    wie weet wat ik fout doe ?
    camelsystem?
      vrijdag 19 december 2008 @ 08:19:39 #245
    64781 bonke
    pipo koeie
    pi_64140298
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 08:16 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    camelsystem?
    powerpost
    maar ondertussen is et al gelukt
    pies on joe toe
      vrijdag 19 december 2008 @ 09:44:27 #246
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64141793
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 00:06 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Zelf gebruik ik vrijwel altijd Binsearch. Zijn er eigenlijk nog betere alternatieven?
    www.nzbindex.nl doet het vrijwel altijd.
    Alleen als binsearch down is (en daarmee nog een aantal sites) wordt het traag.
    pi_64329256
    Binsearch heeft SSD schijven las ik net, leuk voor hun.
    pi_64354318
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    Voor Nederlandse ondertitels van series is bijna alles te vinden op bierdopje.eu en nlondertitels.com.
    Ik weet dat je op bierdopje ook Engelse subs kan downloaden, maar sinds de nieuwste versie vind ik het niet meer zo handig. Weet iemand sites waar goede Engelstalige ondertitels te vinden zijn, met name van series?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
      donderdag 25 december 2008 @ 19:28:23 #249
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_64359349
    Hoi!

    Ik zit nu bij xsnews maar 100 dagen retentie is soms net niet genoeg. Ik wilde bv een serie binnen halen die 141 dagen geleden gepost was en dat ging niet meer

    Hoe is Eweka tegenwoordig? Maken de retentie van 170 dagen waar? En de snelheid. Ik heb namelijk een UPC abbo van 24mb en daar haal ik ongeveer 2700 kb/s mee. Dat zou ik dan ook met eweka willen
      donderdag 25 december 2008 @ 20:31:41 #250
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64360427
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 19:28 schreef G.Fawkes het volgende:
    Hoi!

    Ik zit nu bij xsnews maar 100 dagen retentie is soms net niet genoeg. Ik wilde bv een serie binnen halen die 141 dagen geleden gepost was en dat ging niet meer

    Hoe is Eweka tegenwoordig? Maken de retentie van 170 dagen waar? En de snelheid. Ik heb namelijk een UPC abbo van 24mb en daar haal ik ongeveer 2700 kb/s mee. Dat zou ik dan ook met eweka willen
    165 dagen haalde ik gister prima binnen . 6 dvd's zonder problemen.
    pi_64360759
    ik kan gewoon mijn inloggegevens van mijn xs4all internetaanbieder gebruiken, retentie ongeveer 2 weken en downloadsnelheid is gelijk aan mijn internetsnelheid.. best wel chill..
    The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
    pi_64360960
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 @ 19:28 schreef G.Fawkes het volgende:
    Hoi!

    Ik zit nu bij xsnews maar 100 dagen retentie is soms net niet genoeg. Ik wilde bv een serie binnen halen die 141 dagen geleden gepost was en dat ging niet meer

    Hoe is Eweka tegenwoordig? Maken de retentie van 170 dagen waar? En de snelheid. Ik heb namelijk een UPC abbo van 24mb en daar haal ik ongeveer 2700 kb/s mee. Dat zou ik dan ook met eweka willen
    Eweka geeft meestal wel wat ze beloven, soms zelfs een dag of wat meer!
    inmiddels zouden de 200 dagen lang en breed vol moeten zijn als ze rustig doorgevuld hebben...
      donderdag 25 december 2008 @ 22:58:11 #253
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_64363345
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 16:30 schreef gerbenp het volgende:
    Binsearch heeft SSD schijven las ik net, leuk voor hun.
    Op het moment niet meer De SSD(s) is/zijn kapot, en tot de vervanger er is van de fabrikant, gebruiken ze normale schijven (oke niet helemaal normale, maar hele snelle schijven, oftewel Western Digital Raptors) .
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      vrijdag 26 december 2008 @ 21:22:01 #254
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_64384997
    Ik denk dat ik eweka maar weer een keer ga wagen. Een jaar of 3 geleden was de verbinding niet altijd even stabiel maar dat kan inmiddels veranders zijn...
      vrijdag 26 december 2008 @ 21:30:12 #255
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64385194
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 21:22 schreef G.Fawkes het volgende:
    Ik denk dat ik eweka maar weer een keer ga wagen. Een jaar of 3 geleden was de verbinding niet altijd even stabiel maar dat kan inmiddels veranders zijn...
    welke provider?
      vrijdag 26 december 2008 @ 21:32:26 #256
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_64385238
    tweaknews heb ik al een hele tijd, werkt geweldig
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_64516913
    Al lange tijd bekend met nieuwsgroepen, af en toe een gratis servertje meegepikt maar me er nooit echt in verdiept.
    3 dagen geleden toch maar even Eweka abbo'tje afgesloten, en damn, ik ben overtuigd, torrents zijn kut!
    pi_64516982
    NZB-Portal is een erg fijne site, alleen hij is nu down?!
      dinsdag 30 december 2008 @ 23:43:05 #259
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64517165
    Ook eweka maar weer eens besteld. Bevalt goed!
    pi_64628375
    Tvp. Ik heb trouwens al een paar jaar Eweka en ik kan niet anders zeggen dan !
      zaterdag 3 januari 2009 @ 22:20:38 #261
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_64628474
    Zojuist ook maar even Eweka aangeschaft, heb nog 305 GB in de queue staan en dat kan mijn Ziggo abonnementje niet aan.
    pi_64654423
    TweakNews
      zondag 4 januari 2009 @ 18:11:34 #263
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_64654928
    wat ik mij afvraag he..
    Als je iets laaghaalt wat "oud" is zal maar zeggen 220 dagen en je hebt Eweka. Wat is er dan met die bestanden gebeurd die je maar voor de helft kan binnenhalen? wordt dat deels overschreven door nieuwe files? want t bestand zelf is er nog wel maar wel voor de helft.


    zal vast ergens beschreven staan maar dit vraag ik me al een tijd af
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
    pi_64655425
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 18:11 schreef marcel-o het volgende:
    wat ik mij afvraag he..
    Als je iets laaghaalt wat "oud" is zal maar zeggen 220 dagen en je hebt Eweka. Wat is er dan met die bestanden gebeurd die je maar voor de helft kan binnenhalen? wordt dat deels overschreven door nieuwe files? want t bestand zelf is er nog wel maar wel voor de helft.


    zal vast ergens beschreven staan maar dit vraag ik me al een tijd af
    Hij haalt wel de file binnen maar de file zelf is niet compleet. Dus je kan er dan weinig mee.
      zondag 4 januari 2009 @ 18:26:27 #265
    176873 marcel-o
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_64655590
    Dát snap ik wel..
    gebruik al een jaar usenet

    maar wát gebeurt er met de bestanden op de servert?
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |&lt;-- draai zelf je platen
    pi_64656135
    quote:
    Op zondag 4 januari 2009 @ 18:26 schreef marcel-o het volgende:
    Dát snap ik wel..
    gebruik al een jaar usenet

    maar wát gebeurt er met de bestanden op de servert?
    Volgens mij wordt de oudste data steeds weer vrijgegeven om te overschrijven. Dus zodra iemand wat upload, worden de oude bits overschreven... waardoor bestanden om de beurt verdwijnen of 'aangetast' worden. Ze gebruiken vast geen NTFS voor die dataracks van een paar duizend terabyte.
    Met fatsoenlijk wat PAR-bestanden is die zooi echter vaak nog prima bruikbaar.
    pi_64678542
    Soms pakt newsleecher het niet automatisch uit en blijft hij op "idle" staan. Iemand met dit soort problemen?

    Verder erg tevreden met Tweaknews.. Deze provider is zowat de enige die op alle continenten werkt en dat was een mazzeltje na mijn emigratie.

    Al gaat het momenteel niet snel met mijn 6kb/sec... terwijl ik soms ook wel een heuze 64kb/sec binnenkrijg.
    pi_64751662
    Hoe kan je een eigen RSS feed maken voor nzb'tjes?
      woensdag 7 januari 2009 @ 11:31:36 #269
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64763116
    Ik kan sinds een tijdje geen torrents meer gebruiken, dus dan maar usenet!

    Alleen wil ik graag nog weten of er een soort AXXO is, maar dan voor usenet?
    Want ik heb nu twee "DVDrips" van usenet gedownload, maar dat zijn echt geen DVDrips!
    Hoe herken ik dus of ik een goede DVDrip aan het downloaden ben, en niet een film opgenomen met een Nokia 3310?

    [edit]

    Oh, en ik heb een retentie van 19 dagen, maar toch zijn een paar bestanden van iets van 1 dag oud niet te vinden, waar ligt dat aan?
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64763388
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 @ 11:31 schreef Birra het volgende:
    Ik kan sinds een tijdje geen torrents meer gebruiken, dus dan maar usenet!

    Alleen wil ik graag nog weten of er een soort AXXO is, maar dan voor usenet?
    Want ik heb nu twee "DVDrips" van usenet gedownload, maar dat zijn echt geen DVDrips!
    Hoe herken ik dus of ik een goede DVDrip aan het downloaden ben, en niet een film opgenomen met een Nokia 3310?

    [edit]

    Oh, en ik heb een retentie van 19 dagen, maar toch zijn een paar bestanden van iets van 1 dag oud niet te vinden, waar ligt dat aan?
    1) FTD.
    2) Dat je op een tyfusbrakke server zit (19 dagen __)
      woensdag 7 januari 2009 @ 11:51:11 #271
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64763824
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 11:39 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    1) FTD.
    2) Dat je op een tyfusbrakke server zit (19 dagen __)
    Ja, iedereen zegt wel de hele tijd dat ik FTD moet gebruiken, maar ten eerste zie je dan toch lang niet alles wat op usenet gepost wordt?
    En ten tweede, daar zie ik geen DVDrip staan, maar wel Xvid, en dan download ik dat, is het alsnog slechte kwaliteit. .

    En dat laatste snap ik ook niet, ik heb toch 19 dagen? Hoe kan het dan dat iets van 1 dag er al niet goed op staat?
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64764099
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Birra het volgende:

    [..]

    Ja, iedereen zegt wel de hele tijd dat ik FTD moet gebruiken, maar ten eerste zie je dan toch lang niet alles wat op usenet gepost wordt?
    En ten tweede, daar zie ik geen DVDrip staan, maar wel Xvid, en dan download ik dat, is het alsnog slechte kwaliteit. .

    En dat laatste snap ik ook niet, ik heb toch 19 dagen? Hoe kan het dan dat iets van 1 dag er al niet goed op staat?
    Je beschrijft een probleem dat je juist door FTD niet zal krijgen want dan weet je wel formaat het zal zijn en in welke kwaliteit. En nee niet alles staat er op maar wel de meest interessante..daarna kan je altijd nog wel zoeken met binsearch ofzo.

    na 1 dag moeten de servers nog syncen of is de poster nog aan het uploaden. meestal moet je dag of 2 wachten. 19 dagen kan best maar dan moet je het erg goed bijhouden voordat je iets mist en een goede DL snelheid hebben. Ik heb tweaknews voor 60 euro per jaar en die geeft al 115 dagen.
      woensdag 7 januari 2009 @ 11:59:42 #273
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64764130
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 23:14 schreef Flaccid het volgende:
    Hoe kan je een eigen RSS feed maken voor nzb'tjes?
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>    <rss version="2.0">
        <channel>
        <title>TvNZB.com</title>
        <link>http://www.tvnzb.com</link>
        <description>TvNZB.com Automated RSS Feed</description>
        <lastBuildDate>Wed, 07 Jan 2009 10:51:49 +0000</lastBuildDate>
        <pubDate>Wed, 07 Jan 2009 10:51:49 +0000</pubDate>      
       
       
       <item>
        <title>MASH.season8.DVDRip.XviD-SAINTS</title>
        <link>http://www.tvnzb.com/nzb/15971</link>
                    
       <new>0</new> 
          <show_id>358</show_id>
        <season>8</season>
        <episode>25</episode>
        <description>M.A.S.H. 8x25</description>
        <enclosure url="http://www.tvnzb.com/nzb/15971" length="2282839" type="application/x-nzb" />
        <pubDate>Wed, 07 Jan 2009 08:48:38 +0000</pubDate>
        </item>
    </channel>
    </rss>
    pi_64764269
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 11:59 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]
    [ code verwijderd ]
    klinkt super interessant.. maar voor de n00b hier.. hoe krijg ik dit van jouw blokje regels naar een knopje in mijn FF balk?
    pi_64764291
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 @ 11:51 schreef Birra het volgende:

    [..]

    Ja, iedereen zegt wel de hele tijd dat ik FTD moet gebruiken, maar ten eerste zie je dan toch lang niet alles wat op usenet gepost wordt?
    En ten tweede, daar zie ik geen DVDrip staan, maar wel Xvid, en dan download ik dat, is het alsnog slechte kwaliteit. .

    En dat laatste snap ik ook niet, ik heb toch 19 dagen? Hoe kan het dan dat iets van 1 dag er al niet goed op staat?
    Als je op FTD wat verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er bij de post info over het algemeen ook een bron vermeld staat.
    - en btw, waarom uberhaupt nog divx downloaden nu je usenet hebt? Of is het voor op een portable device ofzo?


    En dat je op een brakke server zit betekent niet alleen dat je retentie kut is, maar ook dat de synchronisatie brak is waardoor een hoop dingen er gewoon incompleet op staan.
    't kan zijn wat jpjedi zegt, dan morgen nog een keer proberen.
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:12:17 #276
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64764515
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:05 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Als je op FTD wat verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er bij de post info over het algemeen ook een bron vermeld staat.
    - en btw, waarom uberhaupt nog divx downloaden nu je usenet hebt? Of is het voor op een portable device ofzo?


    En dat je op een brakke server zit betekent niet alleen dat je retentie kut is, maar ook dat de synchronisatie brak is waardoor een hoop dingen er gewoon incompleet op staan.
    't kan zijn wat jpjedi zegt, dan morgen nog een keer proberen.
    Ok, dan ga ik het morgen nog een keer proberen. .
    Ik wil wel hele DVD's downloaden, maar ik kijk ze via de Media Extender van mijn Xbox 360, en volgens mij kan die daar niet mee omgaan?
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:32:15 #277
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64765225
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:04 schreef jpjedi het volgende:

    [..]

    klinkt super interessant.. maar voor de n00b hier.. hoe krijg ik dit van jouw blokje regels naar een knopje in mijn FF balk?
    Volgens mij denk ik iets anders dan jij. Ik dacht dat je zelf een RSS feed wilde maken die door andere gebruikers te openen is.
    Wat wil jij?
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:45:21 #278
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64765694
    Ik heb nu ff een Eweka sms account genomen, maar hij gaat helemaal niet sneller (320kb/sec).
    Kan ik nu aannemen dat mijn verbinding hier niet hoger aankan?
    Of dat usenet gecapt wordt?

    Zo ja, wat zou dan de beste newsserver zijn voor mij, want om nou 7,50 per maand te betalen, alleen om 8 connecties ipv 3 te krijgen vind ik een beetje overdreven.
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64765800
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 @ 12:45 schreef Birra het volgende:
    Ik heb nu ff een Eweka sms account genomen, maar hij gaat helemaal niet sneller (320kb/sec).
    Kan ik nu aannemen dat mijn verbinding hier niet hoger aankan?
    Of dat usenet gecapt wordt?

    Zo ja, wat zou dan de beste newsserver zijn voor mij, want om nou 7,50 per maand te betalen, alleen om 8 connecties ipv 3 te krijgen vind ik een beetje overdreven.
    Sja eweka heeft geen invloed op de snelheid die je internetprovider aanbiedt. op http://speedtest.bbned.nl kun je testen wat je maximale downloadsnelheid is.

    Volgens mij is chello de enige provider in nederland die capt, als je die hebt moet je de ssl-reader eens proberen.

    Overigens heeft zo'n abonnement meer voordelen: betere compleetheid, 200 dagen retentie, enz.
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:52:21 #280
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64765917
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:49 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Sja eweka heeft geen invloed op de snelheid die je internetprovider aanbiedt. op http://speedtest.bbned.nl kun je testen wat je maximale downloadsnelheid is.

    Volgens mij is chello de enige provider in nederland die capt, als je die hebt moet je de ssl-reader eens proberen.

    Overigens heeft zo'n abonnement meer voordelen: betere compleetheid, 200 dagen retentie, enz.
    Die test geeft ook aan dat ik met 320kb/sec kan downloaden. .
    Dus dat is mijn max, en het maakt niet uit op welke server ik dan zit?
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64765957
    als je sneller wilt downloaden moet je een sneller internetabonnement nemen.
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:53:39 #282
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64765963
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:52 schreef Birra het volgende:

    [..]

    Die test geeft ook aan dat ik met 320kb/sec kan downloaden. .
    Dus dat is mijn max, en het maakt niet uit op welke server ik dan zit?
    Klopt. Je kan nu kiezen om 1 lijntje te nemen en de andere te delen met vrienden ofzo
      woensdag 7 januari 2009 @ 13:00:17 #283
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_64766200
    Header niet veel groepen maar de Accelerator van Giganews is wel een puike uitvinding. Heb in combo met mijn Hitnews account het goedkoopste Giganews account er bij genomen ($ 2,95). Kan nu headeren met een virtuele snelheid die 8 a 10 keer hoger ligt dan headers die via Hitnews worden binnengehaald. Giganews past compressie toe op de headers en de Accelerator pakt het op je eigen pc weer voor je uit.

    Voor wie veel headert misschien een uitkomst. Giganews accounts met onbeperkte toegang zijn vrij prijzig maar Giganews levert mij een pak meer headers op dan andere Usenetaanbieders. Vind die $ 2,95 per maand wel de moeite waard boven op een Hitnews account.
      woensdag 7 januari 2009 @ 13:02:11 #284
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64766258
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:53 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Klopt. Je kan nu kiezen om 1 lijntje te nemen en de andere te delen met vrienden ofzo
    Ok, maar als ik dan 8 threads tegelijk aanzet, dan gaat het alsnog toch wel sneller? Of deelt het programma dan die 320kb/sec door 8?

    Ik zit nu ook te kijken op de site van SMSusenet, en zie daar dat je voor ¤3,95 per maand een 2 tot 5 Mbit account kan nemen.
    SMSusenet heeft ook 100 dagen retentie en 99% compleetheid.
    Zou dat met mijn snelheid dan niet beter zijn om te nemen, ipv Eweka.

    En sorry voor alle vragen, maar ik ben usenet gewoon niet gewend. .
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64766591
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 @ 13:02 schreef Birra het volgende:

    [..]

    Ok, maar als ik dan 8 threads tegelijk aanzet, dan gaat het alsnog toch wel sneller? Of deelt het programma dan die 320kb/sec door 8?

    Ik zit nu ook te kijken op de site van SMSusenet, en zie daar dat je voor ¤3,95 per maand een 2 tot 5 Mbit account kan nemen.
    SMSusenet heeft ook 100 dagen retentie en 99% compleetheid.
    Zou dat met mijn snelheid dan niet beter zijn om te nemen, ipv Eweka.

    En sorry voor alle vragen, maar ik ben usenet gewoon niet gewend. .
    de connecties van eweka zijn gecapt op iets van 480 KB per seconde. In principe kun jij dus met één connectie je volle snelheid halen. Alleen zal je snelheid dan wat minder stabiel zijn. Met 2 of 3 lijntjes zul je echter meer dan genoeg hebben.

    Ik deel een Eweka abonnement met mijn twee broers... werkt prima. In principe nemen we altijd gewoon 8 lijntjes, maar als een ander tegelijk wat wil downloaden melden we dat op msn en delen we de lijntjes.

    Maar idd als je toch maar 4Mbit internet hebt is het zonde om een 20mbit usenet abonnement te nemen als het ook goedkoper kan.
    pi_64766711
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 @ 13:00 schreef Ericr het volgende:
    Header niet veel groepen maar de Accelerator van Giganews is wel een puike uitvinding. Heb in combo met mijn Hitnews account het goedkoopste Giganews account er bij genomen ($ 2,95). Kan nu headeren met een virtuele snelheid die 8 a 10 keer hoger ligt dan headers die via Hitnews worden binnengehaald. Giganews past compressie toe op de headers en de Accelerator pakt het op je eigen pc weer voor je uit.

    Voor wie veel headert misschien een uitkomst. Giganews accounts met onbeperkte toegang zijn vrij prijzig maar Giganews levert mij een pak meer headers op dan andere Usenetaanbieders. Vind die $ 2,95 per maand wel de moeite waard boven op een Hitnews account.
    ...zijn er medio 2009 nog steeds mensen die headers downloaden?
      woensdag 7 januari 2009 @ 13:25:56 #287
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_64767093
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:15 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    ...zijn er medio 2009 nog steeds mensen die headers downloaden?
    Ik gebruik in de meeste gevallen Newzbin of Supersearch (Newsleecher) maar voor sommige groepen is het wel handig om te headeren. Hoe moet ik anders mijn pornoverzameling compleet krijgen?
    pi_64767542
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:32 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Volgens mij denk ik iets anders dan jij. Ik dacht dat je zelf een RSS feed wilde maken die door andere gebruikers te openen is.
    Wat wil jij?
    Ik wilde inderdaad een feed maken die voor anderen te openen is. Is er geen dienst waar ik dat kan maken btw?
      woensdag 7 januari 2009 @ 13:41:01 #289
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64767663
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:38 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    Ik wilde inderdaad een feed maken die voor anderen te openen is. Is er geen dienst waar ik dat kan maken btw?
    Zo'n dienst is er niet. Wat je wel kunt doen is de bestanden of NZB's uploaden naar een unieke newsgroup en dan een feed maken via nzbindex.nl
    pi_64767965
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:52 schreef Birra het volgende:

    [..]

    Die test geeft ook aan dat ik met 320kb/sec kan downloaden. .
    Dus dat is mijn max, en het maakt niet uit op welke server ik dan zit?
    Je kan bij XLned voor ¤2,21 per maand een 2.5mbit verbinding nemen.
    2.5Mbit is precies 320kb/s zit zelf ook bij XLned is niet de top, wel oke het kost ook niet de wereld
    pi_64771400
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:41 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Zo'n dienst is er niet. Wat je wel kunt doen is de bestanden of NZB's uploaden naar een unieke newsgroup en dan een feed maken via nzbindex.nl
    ik wilde eigenlijk niets maar las erover hier in het topic.

    Een knopje in mijn browser bedoelde je toch waar ik dan de nzb`s als feed krijg?
    pi_64772330
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:41 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Zo'n dienst is er niet. Wat je wel kunt doen is de bestanden of NZB's uploaden naar een unieke newsgroup en dan een feed maken via nzbindex.nl
    T gaat om een draadstaal feed. Die is er nog niet
      woensdag 7 januari 2009 @ 15:34:57 #293
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64772749
    Ok, daar ben ik weer. .

    Ik heb net Righteous Kill (MPEG) gedownload, omdat de bron "Retail" was.
    Maar dit is toch geen DVDrip? Het ziet er niet uit. .
    En komen MPEG's altijd in .bin bestanden?
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64773746
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 15:34 schreef Birra het volgende:
    Ok, daar ben ik weer. .

    Ik heb net Righteous Kill (MPEG) gedownload, omdat de bron "Retail" was.
    Maar dit is toch geen DVDrip? Het ziet er niet uit. .
    En komen MPEG's altijd in .bin bestanden?
    Nog even over dvd's: Je hebt altijd mongolen die van een camversie een dvd maken, omdat ...
    pi_64775835
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 15:34 schreef Birra het volgende:
    Ok, daar ben ik weer. .

    Ik heb net Righteous Kill (MPEG) gedownload, omdat de bron "Retail" was.
    Maar dit is toch geen DVDrip? Het ziet er niet uit. .
    En komen MPEG's altijd in .bin bestanden?
    Geef eens een FTD nummer als je hem via FTD hebt gevonden.

    Retail is normaal gewoon retail.. anders staat er echt wel CAM of TC.

    MPEG is er in vele soorten en maten. Denk dat jij gewoon beter kan zoeken op DVD5 (single layer video_TS). Dat is branden en in je player stoppen.

    Als je met andere bestanden gaat werken is het net wat lastiger met codecs en converteren waarbij je risico`s loopt dat je kwaliteit eraan gaat.

    Maar nogmaals.. retail moet gewoon goed zijn..op sporadische bagger posters na.
      woensdag 7 januari 2009 @ 17:25:21 #296
    177856 Birra
    Bangkok Connection
    pi_64777807
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 16:40 schreef jpjedi het volgende:

    [..]

    Geef eens een FTD nummer als je hem via FTD hebt gevonden.

    Retail is normaal gewoon retail.. anders staat er echt wel CAM of TC.

    MPEG is er in vele soorten en maten. Denk dat jij gewoon beter kan zoeken op DVD5 (single layer video_TS). Dat is branden en in je player stoppen.

    Als je met andere bestanden gaat werken is het net wat lastiger met codecs en converteren waarbij je risico`s loopt dat je kwaliteit eraan gaat.

    Maar nogmaals.. retail moet gewoon goed zijn..op sporadische bagger posters na.
    Volgens mij is het dit nummer:
    861941

    Maar, ik heb niks aan DVD's, want ik wil die films kijken via mijn media extender van mijn xbox 360, dus heb ik DVDrips nodig.
    Of niet? .
    To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
    wondered where this started and I think it goes back to the time I
    went to the circus and a clown killed my dad.
    pi_64778417
    Zover ik kan zien zijn alleen MPEG-1, MPEG-2 en WMV ondersteund in de media extender. Kan je er niet gewoon een DVD inknikkeren? Tenminste zo doe ik het aangezien het altijd weer een geklooi is dat streamen.
    Anyway.. die film is US retail en is bewerkt.. kan zo de bitrate niet zien maar misschien dat hij gecomprimeerd is. Ik ben geen echte video freak maar misschien dat er hier mensen exact kunnen vertellen wat er verloren gaat als je deze op 1 cd`tje gepropt krijgt zoals in de post op FTD staat.

    Zelf heb ik een PS3 en een 360 maar ga er toch een popcorn hour bij kopen. Hier stop je een nzb file in en ding doet de rest. nooit geen gezeik en hij pakt elk formaat dat je je kan bedenken.
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:36:31 #298
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_64782868
    Een draadstaal feed lijkt mij wel wat
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:36:43 #299
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:36:56 #300
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:37:06 #301
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')