abonnement Unibet Coolblue
pi_61628884
Hallo klussers,

Paar weken geleden de nieuw aangeschafte condensdroger boven op mijn wasmachine geplaatst.

Ik heb toen de afvoer wat ingekort, omdat deze (veel) hoger was dan m'n wasmachine en ik dacht dat de afvoer van de droger dit hoogteverschil niet kon bewerkstelligen.


(hoogteverschil afvoer droger - afvoer riool / bolling slangetje max. 5 cm)

Echter, van de week brandde het indicatielampje van het waterreservoir van de droger; tankje vol

Het lijkt er dus op dat de afvoer nog steeds niet gebruikt wordt c.q. gebruikt kan worden. Wat is het maximale hoogteverschil tussen de afvoer op de droger en de afvoerbuis het riool in wat de droger aankan? Ik begrijp dat er te weinig druk achter de condensdruppeltjes staat om dit in mijn ogen geringe hoogteverschil te kunnen 'overbruggen' Met andere woorden, moet ik de afvoerbuis wellicht nog een stukje inkorten? Zo ja, is er een minimale lengte dat een afvoerbuis moet hebben boven de sifon, vanwege waterdruk tijdens het pompen van de wasmachine, of kan ik deze gerust nog 15 cm. inkorten?

De foto geeft wellicht een enigszins vertekend beeld doordat de foto van bovenaf is genomen. Het hoogteverschil tussen de afvoer aan de droger en de afvoer naar het riool is maximaal 5 centimeter. Nog steeds te veel? De handleiding van de droger rept met geen woord over aansluiten op een afvoer
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 14 september 2008 @ 21:00:14 #2
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61629682
Je kan toch gewoon dat bakje leeggooien

Volgens mij is dat trouwens het hele principe van een condensdroger.....
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61629782
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:00 schreef Superfast het volgende:
Je kan toch gewoon dat bakje leeggooien

Volgens mij is dat trouwens het hele principe van een condensdroger.....
Bakje legen kan, maar wil ik niet. Ik stel deze vraag niet voor niets; je hebt anno 2008 (en vast al langer) condensdrogers die je juist niet meer hoeft te legen......
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 14 september 2008 @ 21:13:14 #4
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61630085
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Bakje legen kan, maar wil ik niet. Ik stel deze vraag niet voor niets; je hebt anno 2008 (en vast al langer) condensdrogers die je juist niet meer hoeft te legen......
Nou ik heb even voor je gekeken en kwam dit tegen.......

Er zijn ook losse afvoersets verkrijgbaar voor de wasdroger om een condensdroger alsnog op een waterafvoer aan te sluiten. Deze worden meestal meegeleverd met nieuwe wasdrogers. Handig bijvoorbeeld als de wasmachine afvoer in de buurt zit of als je het water kunt laten weglopen via de wastafel.


De site waar ik dit op vond is deze :

http://www.vergelijk.nl/info/product_wasdroger_algemeen/


Overigens is het kenmerk van een condensdroger specifiek dat je dus juist geen afvoer nodig heb.....


Succes i.i.g.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61630836
Snap je me niet of wil je me niet snappen?

Ik heb dus een afvoerslangetje bij m'n droger gekocht, ik heb een y-stuk op m'n afvoer gezet en ik heb het geheel aangesloten, zoals te zien op de foto.

Vraag is of het niet gebruikt worden van het slangetje kan liggen aan het minimale hoogteverschil en hoe ik dit het beste op kan lossen.

Als iemand anders een constructieve oplossing heeft hoor ik het graag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61631229
Dat probleem ken ik
Vaak moet je ook iets omstellen in de machine zelf om ervoor te zorgen dat het water niet meer in het bakje terecht komt maar in de slang.
Dat het bij jou niet werkt is niet omdat de hoogte van de afvoer niet goed zou zijn
En ja ik spreek uit ervaring heb hetzelfde gehad met mijn droger en ook met mijn mobiele airco vandaar
Even de gebruiksaanwijzing goed doorlezen dus ev op de website van de fabrikant kijken cq downloaden
pi_61632058
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat probleem ken ik
Vaak moet je ook iets omstellen in de machine zelf om ervoor te zorgen dat het water niet meer in het bakje terecht komt maar in de slang.
Dat het bij jou niet werkt is niet omdat de hoogte van de afvoer niet goed zou zijn
En ja ik spreek uit ervaring heb hetzelfde gehad met mijn droger en ook met mijn mobiele airco vandaar
Even de gebruiksaanwijzing goed doorlezen dus ev op de website van de fabrikant kijken cq downloaden
Thanks voor je reactie!

Over dat omschakelen van tank naar afvoer staat dus niets in de handleiding (er staat überhaupt niets over aansluiten op de afvoer in de handleiding). De mogelijkheid bestaat wel (volgens de verkoper, en getuige de mogelijkheid een slangetje aan te sluiten).

Het ventieltje waar het slangetje nu op zit, was afgesloten met een dopje. Dopje verwijderd en slangetje gemonteerd in de veronderstelling dat dat afdoende zou zijn. Morgen eens met Zanussi bellen om te vragen hoe ik de afvoer activeer.

Of had jij toevallig ook een Zanussi droger?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61632207
Op de Electrolux service site vond ik het volgende:
quote:
U kunt bij een condensdroger met een waterreservoir onderin, een externe waterslang aansluiten om het water direct in de afvoer te laten lopen. U sluit de slang aan op het tuitje aan de onderzijde van de wasdroger. Bij deze versie wasdroger dient u er voor te zorgen, dat de slang op de grond ligt of dat de wasdroger op een wasautomaat staat. Er zit namelijk geen afvoerpomp in het apparaat om het water af te voeren en water moet langs natuurlijk verloop wegstromen.
Als ik dit goed interpreteer zit de afvoer dus toch nog te hoog...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61632453
Ik heb een Miele lekker en daar zit dus wel pompie in he
Je betaalt dan ook de hoofdprijs niet voor niets
Enfin je hebt je antwoord dus al, gewoon je afvoer verlagen bij zo een goedkoop drogertje
pi_61632632
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik heb een Miele lekker en daar zit dus wel pompie in he
Je betaalt dan ook de hoofdprijs niet voor niets
Enfin je hebt je antwoord dus al, gewoon je afvoer verlagen bij zo een goedkoop drogertje
Tja, m'n wasmachine is een Miele (van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan, eerlijk), maar m'n droger is een Zanussi (helaas geen Miele, maar hey, ik ben nog student)...

Morgen maar weer eens klussen, dus. Gelijk een duo-trekschakelaar monteren, en dan moet het (weer) volledig werken!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 15 september 2008 @ 01:37:09 #11
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61636498
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik heb een Miele lekker en daar zit dus wel pompie in he
Je betaalt dan ook de hoofdprijs niet voor niets
Enfin je hebt je antwoord dus al, gewoon je afvoer verlagen bij zo een goedkoop drogertje
Miele sucks
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61637350
quote:
Op maandag 15 september 2008 01:37 schreef Superfast het volgende:

[..]

Miele sucks
Ik denk dat je één van de weinigen bent die die mening toegedaan is


Weet iemand of de afvoerbuis boven de sifon een minimale lengte moet hebben?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61637642
Het zijn ws 2 zaken. Zoals al eerder in de thread is aangegeven, je afvoer is ws te hoog. Maar ook kan het zijn de machine omgezetmoet worden. Je kunt daar dure setjes voor kopen, maar je ook vaak gewoon het slangetje van het waterreservoir loshalen en naar je afvoer leiden.

Ik lees dat je ergens een dopje hebt afgehaald, ik neem aan dat je dat dopje op de andere aansluiting hebt gedaan zodat het water niet alsnog naar het reservoir loopt.

Na de sifon is het verstandig om iig een cm of 20 minimaal aan te houden. Je hebt dan nog voldoende lengte om de afvoer van wasmachine en droger er in te kunnen hangen. Als het te kort wordt, dan hangt ws de afvoerslang van de wasmachine in d sifon wat allerlei vervelende problemen met zich mee brengt.
pi_61650233
quote:
Op maandag 15 september 2008 08:27 schreef Marsepein het volgende:
Het zijn ws 2 zaken. Zoals al eerder in de thread is aangegeven, je afvoer is ws te hoog. Maar ook kan het zijn de machine omgezetmoet worden. Je kunt daar dure setjes voor kopen, maar je ook vaak gewoon het slangetje van het waterreservoir loshalen en naar je afvoer leiden.

Ik lees dat je ergens een dopje hebt afgehaald, ik neem aan dat je dat dopje op de andere aansluiting hebt gedaan zodat het water niet alsnog naar het reservoir loopt.

Na de sifon is het verstandig om iig een cm of 20 minimaal aan te houden. Je hebt dan nog voldoende lengte om de afvoer van wasmachine en droger er in te kunnen hangen. Als het te kort wordt, dan hangt ws de afvoerslang van de wasmachine in d sifon wat allerlei vervelende problemen met zich mee brengt.
Nee, dat dopje heb ik niet op het tuitje van het waterreservoir gedaan (ik denk dat ik 't dopje niet eens meer heb). Ging er vanuit dat dat voldoende zou zijn. 't Dopje kan ook niet op het tuitje, want het reservoir zit nog gewoon in de machine... Zal even proberen te achterhalen of dat dopje er wel op had gemoeten (lijkt me vreemde zaak, dan ben je tevens verplicht om het reservoir uit de machine te laten en het dopje zat vast met een metalen klemmetje, waarmee nu het slangetje vastgeklemd zit aan de achterkant).

Zo eerst even de afvoer inkorten. Bedankt voor de tip aangaande de minimale lengte.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61651119
Meestal kun je dat op de achterkant van de machine doen, daar waar je ook die slang hebt aangesloten. Je haalt dan de slang van het reservoir los, en zet daar het dopje op.
pi_62023715
Reactie heeft even op zich laten wachten (trekschakelaar defect, inmiddels vervangen), maar het inkorten van de afvoer is gelukt en lijkt geholpen te hebben!

Thanks voor alle adviezen in dit topic!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_62028669
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:28 schreef baskick het volgende:
Reactie heeft even op zich laten wachten (trekschakelaar defect, inmiddels vervangen), maar het inkorten van de afvoer is gelukt en lijkt geholpen te hebben!

Thanks voor alle adviezen in dit topic!
Twee weken nodig om een schakelaar te vervangen
Hoeveel onderbroeken heb jij in huis dan wel niet
Of kan ik beter deze week maar even niet op de komen ivm luchtalarm
pi_62029957
Neen, het vervangen an sich duurt geen 2 weken. Het tijd vrijmaken, bestellen, wachten op ontvangst en op een handig broertje bij elkaar wel.

O, en was droogt ook zonder wasdroger:



"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')