pi_61618598
Je hebt het vast wel een gezien in films of over gelezen in de media, kinderen voor wie door de ouders /familie geld is weggelegd in een trust fund. Zodat die kinderen dat geld kunnen gebruiken in bepaalde situaties zoals, studeren, aanschaf huis etc.

Helaas kan ik op internet niet echt veel vinden over hoe moeilijk het is om zoiets op te zetten vanuit / in nederland.

Het achterliggende idee is om met de familie geld op te sparen en dat veilig weg te zetten in een fonds wat primair gebruikt kan worden door het nageslacht om een of meerdere studies mee te bekostigen. Dit was voor ons niet vanzelfsprekend mogelijk en wij willen dat wel graag garanderen voor het nageslacht, dat die mogelijkheid er in ieder geval is.

Zoals ik het nu zie heeft een trust voordelen boven een spaarrekening omdat het geld dan niet in handen is van een familielid of kind, maar is een tussen rechtspersoon waarvan de beheerder gebonden is aan een bepaald doel.

Wie kan mij wat meer vertellen over de mogelijkheden van een trust fund in / vanuit nederland
  zondag 14 september 2008 @ 14:19:23 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61619823
Even Notaris bellen -> klaar.

Zorg wel dat je bij overlijden dat geld niet aan de notaris overlaat o.i.d. Trustfunds zijn vaak de spil in moord films.
  zondag 14 september 2008 @ 17:50:50 #3
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_61624696
Wat voor bedragen hebben we het over?
Onder de paar ton maak je zaken alleen maar nodeloos ingewikkeld en levert het weinig op. Bedenk wel dat aan dit soort constructies haken en ogen Ún kosten zitten. Familiestichting kan ook wel aardig werken, maar is maar net wat je wil. http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Erven/familie.html
Vanaf 5-10 miljoen kan je vlgns mij nog steeds beter je heil zoeken in een trust buiten NL.

Ga eens naar de notaris. Die weet wel wat handig is. En als het ingewikkeld wordt/moet weet hij wel weer waar je moet zijn. Ga niet te snel naar Private Banking adviesjongens van de plaatselijke Rabo oid.; die zijn vooral uit op je geld.
And no, i'm not posting pics of her. For the record, she can't drive or park for shit.
  zondag 14 september 2008 @ 18:34:56 #4
199256 kwiwi
De enige echte.
pi_61625737
Goed idee om dat te doen. Mits het om een redelijk groot geld bedrag gaat natuurlijk, anders heeft het weinig zin.
It's all up in the air and we stand still to see what comes down.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')