abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:03:42 #276
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76873119
Vriendin van mij is neurochirurg. Leuke gesprekken in de kroeg krijg je dan.

Kerel: Hoi! Bla bla bla en wat doe jij?
Zij: Ik ben neurochirurg. En jij?
Kerel: Ik uh... ben magazijnmedewerker... kthxbai
Zij:
Confidence through competence
pi_76873224
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Daarnaast hoop ik eigenlijk op een goed bedeelde echtgenoot. Maar dat mag ik niet zeggen.



Mag best, moet die er wel wat voor terug krijgen.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]



Elke vrouw wil een vent waarop ze kan bouwen, jij bent niet anders. Ik merk om me heen dat het nog immer een beetje taboe is als de vrouw (veel) meer verdient dan de man.

Ja en dat veel mannen onzeker zijn over hun penis grootte.
pi_76873281
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:03 schreef Stereotomy het volgende:
Vriendin van mij is neurochirurg. Leuke gesprekken in de kroeg krijg je dan.

Kerel: Hoi! Bla bla bla en wat doe jij?
Zij: Ik ben neurochirurg. En jij?
Kerel: Ik uh... ben magazijnmedewerker... kthxbai
Zij:
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het is genetisch bepaald dat een vrouw zich beschermd wil voelen, en de man zich een beschermer wil voelen. Zo is de natuur bij de mensch.

Wat heeft dit trouwens te maken met studieschuld vanwege feesten?
pi_76873414
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:05 schreef Fortitude het volgende:

[..]



Mag best, moet die er wel wat voor terug krijgen.
[..]
Daar doe ik mijn best voor
quote:
Ja en dat veel mannen onzeker zijn over hun penis grootte.
En dat is echt zo!
pi_76873866
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:45 schreef Fortitude het volgende:

[..]
30 jaar dus. Wanneer vind jij dat trouwen bij de gemiddelde persoon gaat spelen dan?
Geen idee, maar hier zullen best statistieken voor zijn.
quote:
Het probleem van schulden van je verleden meenemen in een huwelijk? Lijkt me duidelijk; je trekt je partner in hetzelfde schuitje. Of dit een probleem is ligt imo een beetje aan de rede van de schulden. Had je problemen om je kosten (er vanuit gaan dat je als normale student leeft) te betalen ondanks dat je een een bijbaantje te nam / thuis te bleef wonen. Of omdat je liever heel de tijd wou feesten. Dat laatste kan ik trouwens wel begrijpen, maar dat is nog steeds niet echt fijn voor je toekomstige partner.
Ik mag aannemen(!) dat in de meeste gevallen de schulden gewoon netjes worden verteld voordat je aan een trouwerij/relatie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76874194
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik mag aannemen(!) dat in de meeste gevallen de schulden gewoon netjes worden verteld voordat je aan een trouwerij/relatie.
Trouwen wel, relatie weet ik nog net zo niet. Zit weinig positiefs aan een schuld van 20k+. Zeker slimmer om een tijdje te wachten. Meer kans dat hij / zij het slikt.
pi_76874284
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:28 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Trouwen wel, relatie weet ik nog net zo niet. Zit weinig positiefs aan een schuld van 20k+.
Jij ziet het wel als een big ding hoor.. Ken jij niet veel studenten met een schuld? In mijn hele vriendenkring is het niet raar om een schuld te hebben, plus, je begint een relatie toch niet met de wetenschap dat diegene financieel iets moet oplossen? Ik ken starters na het WO die na een jaar 2500 euro netto verdienen, dan boeit het écht niet of je die paar honderd euro per maand moet aflossen, laat staan voor de partner!
pi_76874448
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij ziet het wel als een big ding hoor.. Ken jij niet veel studenten met een schuld? In mijn hele vriendenkring is het niet raar om een schuld te hebben, plus, je begint een relatie toch niet met de wetenschap dat diegene financieel iets moet oplossen? Ik ken starters na het WO die na een jaar 2500 euro netto verdienen, dan boeit het écht niet of je die paar honderd euro per maand moet aflossen, laat staan voor de partner!
Mwa ligt aan de rede voor de schuld en de hoeveelheid. 20k is nog wel goed te doen. Maar postief is anders. En de meeste die ik ken hebben geen schuld zover ik weet. Wel HBOers.

Mijn neef heeft wel veel schuld volgens mij. Maar die is 2/3x gestopt met zijn studie en feest er op los terwijl die alleen in grote vakanties werkt.

Boeit overigens ook niet om parttime 16 uur te werken. Dat zijn 2 daagjes.
pi_76874961
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:33 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Mwa ligt aan de rede voor de schuld en de hoeveelheid. 20k is nog wel goed te doen. Maar postief is anders. En de meeste die ik ken hebben geen schuld zover ik weet. Wel HBOers.

Mijn neef heeft wel veel schuld volgens mij. Maar die is 2/3x gestopt met zijn studie en feest er op los terwijl die alleen in grote vakanties werkt.

Boeit overigens ook niet om parttime 16 uur te werken. Dat zijn 2 daagjes.
Ik ken eigenlijk ook alleen maar mensen die een studie schuld hebben. Heck de enige die ik ken die geen studieschuld hebben zijn degene die geen recht hebben op studiefinanciering door dat hun ouders zoveel centen verdienen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76881426
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:45 schreef Fortitude het volgende:
Late student: +/- 25 jaar
Niet gelijk je studie schuld aflossen: Laten we zeggen 5 jaar
Daar rijd je al je karretje de poep in; 2 jaar na je afstuderen moet je gaan terugbetalen; en in principe in 15 jaar.
quote:
30 jaar dus. Wanneer vind jij dat trouwen bij de gemiddelde persoon gaat spelen dan?

lekker belangrijk wanneer de gemiddelde persoon trouwt.
quote:
Het probleem van schulden van je verleden meenemen in een huwelijk? Lijkt me duidelijk; je trekt je partner in hetzelfde schuitje. Of dit een probleem is ligt imo een beetje aan de rede van de schulden. Had je problemen om je kosten (er vanuit gaan dat je als normale student leeft) te betalen ondanks dat je een een bijbaantje te nam / thuis te bleef wonen. Of omdat je liever heel de tijd wou feesten. Dat laatste kan ik trouwens wel begrijpen, maar dat is nog steeds niet echt fijn voor je toekomstige partner.
Partner opzadelen met een schuld? Die partner kiest toch met haar volle verstand voor een jongen met een grote studieschuld.
pi_76882435
nah ik zou het wel kut vinden als mijn vriendin 20k aan schuld heeft omdat ze wilde feesten, zegt ook genoeg over de mentaliteit. Sowieso die mentaliteit van als ik WO heb, ben ik binnen.

die gaan nog tegen een flink appartementencomplex lopen, fucking hell
  zaterdag 16 januari 2010 @ 08:59:11 #287
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76882564
Zolang je enig gevoel van richting hebt in je leven ben nog geen loser denk ik.

Ik ben op m'n 29e begonnen aan iets nieuws en plots vallen veel puzzelstukjes op hun plaats. Ik blijk opeens helemaal niet ongeinteresseerd en ongemotiveerd maar een extreme perfectionist met een gigantische drive.

Had alleen nog nooit iets gevonden dat me raakte.

Dus er is hoop!
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:33:59 #288
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_76882756
Alsof huisje boompje beestje het hoogst haalbare is Leef gewoon je leven en probeer zoveel mogelijk te genieten want voor je het weet is het voorbij.
pi_76883513
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 08:29 schreef ASroma het volgende:
nah ik zou het wel kut vinden als mijn vriendin 20k aan schuld heeft omdat ze wilde feesten, zegt ook genoeg over de mentaliteit. Sowieso die mentaliteit van als ik WO heb, ben ik binnen.

die gaan nog tegen een flink appartementencomplex lopen, fucking hell
Ik denk niet dat jij bang hoeft te zijn dat je zo'n vriendin krijgt. Je hebt zelf geen WO gedaan neem ik aan?
pi_76883536
maar euh.. is dit niet meer WGR praat hier? het ging TS oorspronkelijk om de 'emotionele' gevolgen van het langer studeren
Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 16 januari 2010 @ 10:44:10 #291
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76883559
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
maar euh.. is dit niet meer WGR praat hier? het ging TS oorspronkelijk om de 'emotionele' gevolgen van het langer studeren
Bij mij heeft dat weinig 'emotionele' gevolgen gehad. En ik studeer al langer dan TS!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_76883570
ja, maar jij bent een geval apart
Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 16 januari 2010 @ 10:45:49 #293
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76883583
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar jij bent een geval apart
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_76883596
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:57 schreef zquing het volgende:
Niets mis mee met 8 jaar studeren, maar je woont nog thuis
Ik zie het probleem niet
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_76883660
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef Taurus het volgende:
Ik ken starters na het WO die na een jaar 2500 euro netto verdienen, dan boeit het écht niet of je die paar honderd euro per maand moet aflossen, laat staan voor de partner!
Die zullen er vast zijn. Maar hoeveel? Dan heb je het misschien over mensen die tandheelkunde, econometrie etc. gedaan hebben. Ik ken persoonlijk weinig mensen die dit soort bedragen verdienden na een jaar, en dat zijn mensen met een goede baan bij Phillips en dergelijke. Je hebt het nu wel over uitzonderingen.
-
pi_76883763
Ik heb trouwens zelf geen problemen met "eeuwige studenten", maar dit concept gaat nogal es gepaard met een bepaalde desinteresse en gebrek aan motivatie, en dat is iets wat ik best wel een afknapper vind. Als je tien jaar studeert, 3 masters haalt en een boel dingen er naast hebt gedaan kan ik alleen maar bewondering voor hebben, maar 10 jaar studeren en dan met middelmatige cijfers een middelmatige studie afronden kan ik niet echt begrijpen.

Maar het IBG geeft je natuurlijk de mogelijkheid om veel te lenen en het er flink van te nemen, dus als je onder "mooie studententijd" verstaat dat je maximaal leent en dat geld ook daadwerkelijk vooral een leuke dingen uitgeeft dan moet je dat vooral doen natuurlijk
-
pi_76883775
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die zullen er vast zijn. Maar hoeveel? Dan heb je het misschien over mensen die tandheelkunde, econometrie etc. gedaan hebben. Ik ken persoonlijk weinig mensen die dit soort bedragen verdienden na een jaar, en dat zijn mensen met een goede baan bij Phillips en dergelijke. Je hebt het nu wel over uitzonderingen.
Dat is waar.
pi_76883859
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:53 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb trouwens zelf geen problemen met "eeuwige studenten", maar dit concept gaat nogal es gepaard met een bepaalde desinteresse en gebrek aan motivatie, en dat is iets wat ik best wel een afknapper vind. Als je tien jaar studeert, 3 masters haalt en een boel dingen er naast hebt gedaan kan ik alleen maar bewondering voor hebben, maar 10 jaar studeren en dan met middelmatige cijfers een middelmatige studie afronden kan ik niet echt begrijpen.

Hmm, ik heb eigenlijk weinig ervaring met eeuwige studenten die ongemotiveerd zijn. Een docent vertelde me dat juist in Amsterdam er veel mensen zijn die ouder zijn en langer studeren. Hij vond ze over het algemeen betere studenten dan degenen die net van het VWO kwamen, omdat ze meer gemotiveerd waren, de studie leuker vonden en beter wisten waar ze voor studeerden, ipv te feesten.

Maar goed, ik doe dan ook een studie die de meeste mensen puur uit interesse gaan doen en niet om het geld. Bij economie of rechten bijvoorbeeld zal dat misschien anders zijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  † In Memoriam † zaterdag 16 januari 2010 @ 11:00:34 #299
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76883897
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hmm, ik heb eigenlijk weinig ervaring met eeuwige studenten die ongemotiveerd zijn. Een docent vertelde me dat juist in Amsterdam er veel mensen zijn die ouder zijn en langer studeren. Hij vond ze over het algemeen betere studenten dan degenen die net van het VWO kwamen, omdat ze meer gemotiveerd waren, de studie leuker vonden en beter wisten waar ze voor studeerden, ipv te feesten.

Maar goed, ik doe dan ook een studie die de meeste mensen puur uit interesse gaan doen en niet om het geld. Bij economie of rechten bijvoorbeeld zal dat misschien anders zijn.
Ach volgens mij zijn er ook zat studenten die maar wat gekozen hebben, want dat leek ze wel leuk enzo!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_76883937
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ach volgens mij zijn er ook zat studenten die maar wat gekozen hebben, want dat leek ze wel leuk enzo!
Mijn punt was onder andere dat de keuze voor de studie een stuk bewuster gemaakt was door oudere studenten dan door mensen die net van het VWO kwamen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')