abonnement Unibet Coolblue
pi_61597419


1
2
3
4
5
6
7
Voornaam:       Bas 
Achternaam:     Dost 
Geboortedatum:  31-05-1989 
Geboorteplaats: Coevorden, Nederland 
Nationaliteit:  Nederland 
Lengte:         1,92 m
Gewicht:        78 kg



De route naar Almelo

Als jonge jongen speelde Dost zijn wedstrijden voor amateurclub Germanicus, echter na een paar seizoenen kwam hij in het vizier van FC Emmen en deze club besloot hem vervolgens een kans te geven in de jeugdopleiding.

In Emmen wist de ambitieuze Drent heel de jeugdopleiding te doorlopen, met succes, want de clubleiding besloot de jonge spits voorafgaand aan het seizoen een contract aan te bieden. Dost maakte sindsdien deel uit van de selectie bij Emmen, hij moest hier de eerste maanden genoegen nemen met een plek op de reservebank.

Naarmate het seizoen vorderde manifesteerde Dost zich beter en beter, met als gevolg een groeiend aantal speelminuten. Dost greep zijn kans en wist zich vanaf februari te onderscheiden vanwege een aantal belangrijke doelpunten, vooral de hattrick in de wedstrijd tegen BV Veendam (3-2) was opzienbarend.

Dankzij zijn goede spel werd zijn naam genoteerd op het lijstje van verschillende Eredivisieclubs, onder andere Heracles Almelo, Heerenveen en in mindere mate FC Groningen toonden interesse in de spits en de twee eerstgenoemde clubs uitte dit door enkele keren een bod neer te leggen bij de clubleiding van FC Emmen.

De Almelose club bleek uiteindelijk het meest concreet. Na lange en zware onderhandelingen kwamen FC Emmen en Heracles Almelo, 1 dag voor aanvang van de voorbereiding van de eredivisionist, tot een akkoord. De club uit Drenthe ontving uiteindelijk een bedrag van ruim ¤ 300.000,-.

Dost heeft in Almelo een contract getekend voor 3 seizoenen, daarnaast heeft Heracles Almelo een eenzijdige optie voor nog een seizoen bedongen.


Wat voor een type speler is Bas Dost?

''Bas is ongepolijst maar wel talentvol. Hij is lang, sterk en heeft oog voor de derde man. Hij is niet de man van de weergaloze actie, maar heeft wel een neusje voor de goal. Daarnaast is het een teamspeler en een nuchter mens''.

''We hebben als club aangegeven dat we voor bepaalde spelers wilden gaan en Bas was er daar een van. Dat hij nu binnen is, geeft mij een goed gevoel'', zegt Heerkes.


Nico-Jan Hoogma; ''Bas Dost is een zeer talentvolle spits, die bij ons de tijd krijgt zich verder te ontwikkelen. Wij zijn zeer blij met zijn komst. Dankzij het spelersfonds van Heracles Almelo heeft deze transfer kunnen plaatsvinden''.


De ambities van Bas Dost

Bas Dost over zijn overgang naar Heracles Almelo: ''Ik heb een goed gevoel bij deze club. Het publiek is fantastisch en ik wil de eerste tijd vooral gaan genieten''.

''Mijn eerste doelstelling was om zoveel mogelijk minuten te maken in de Eredivisie. Vandaag stond ik, tegen mijn verwachting in, al in de basis. Alles is heel erg snel gegaan. Ik ben in de jeugd van Emmen begonnen en speelde al snel in het eerste elftal. Na de overstap naar Heracles Almelo stond ik vandaag (wedstrijd tegen Feyenoord) voor het eerst in de basis. Mijn doelstelling is nu dan ook om in de basis te blijven''!

Verder wil hij natuurlijk, zoals iedere jonge speler, zich goed ontwikkelen en veel scoren om uiteindelijk de top te bereiken. Mocht hij de vaderlandse top gaan bereiken, dan hoopt hij uiteindelijk bij de club terecht te komen waar hij van jongs af aan fan van is, Ajax.


Reportage Eredivisie Live: Van Emmen II naar Heracles I: Bas Dost
Reportage RTV Drenthe: Bas Dost

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 22-09-2008 19:45:07 ]
pi_61597437
Hirayama heeft een eigen topic, Everton Ramos da Silva heeft een eigen topic, dan verdient Bas Dost er ook wel 1.

Volg hier de toekomstig spits van Jong Oranje.

[ Bericht 10% gewijzigd door Blawh op 13-09-2008 12:18:31 ]
pi_61597693
Boven mijn verwachting
pi_61597712
Ik ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt. Wel verrassend dat hij gelijk een basisplaats heeft veroverd.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_61597938
Ken 'm helemaal niet, behalve dan van zijn doelpunt (hij scoorde toch?) van gisteren.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61598375
Een intikkertje ja.
pi_61598451
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:03 schreef Blawh het volgende:
Hirayama heeft een eigen topic, Everton Ramos da Silva heeft een eigen topic
Vergeet Jan Smit niet.
pi_61600373
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Een intikkertje ja.
Klopt, maar de loopactie voorafgaand aan de goal was prima. Bovendien kan iemand zich ook goed ontwikkelen zonder doelpunten te maken. Hij is een aardig aanspeelpunt die behoorlijk mee kan voetballen, maar gezien zijn leeftijd lijkt het me logisch dat hij zich moet verbeteren op bepaalde vlakken. Dost is een speler met potentie, die wellicht in de toekomst stappen gaat maken.

Niet iedere spits staat vanaf zijn 18e aan de top, van Nistelrooy (begonnen bij jouw club) en Hasselbaink zijn daar een prima voorbeeld van. Die hadden zelfs geen enkel doelpunt gescoord op zijn 19e volgens mij in de eredivisie.
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:08 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Vergeet Jan Smit niet.
Dat is geen spits natuurlijk, maar ik weet dat je reacties de nodige afgunst bevatten en dat ze niet allemaal serieus genomen hoeven worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 13-09-2008 15:23:19 ]
pi_61600715
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:51 schreef Blawh het volgende:
Klopt, maar de loopactie voorafgaand aan de goal was prima. Bovendien kan iemand zich ook goed ontwikkelen zonder doelpunten te maken. Hij is een aardig aanspeelpunt die behoorlijk mee kan voetballen, maar gezien zijn leeftijd lijkt het me logisch dat hij zich moet verbeteren op bepaalde vlakken. Dost is een speler met potentie, die wellicht in de toekomst stappen gaat maken.
Ik geef enkel antwoord op de vraag van Gordon. Vel verder geen waardeoordeel. Heb de wedstrijd niet eens gezien.
quote:
Niet iedere spits staat vanaf zijn 18e aan de top, van Nistelrooy (begonnen bij jouw club) en Hasselbaink zijn daar een prima voorbeeld van. Die hadden zelfs geen enkel doelpunt gescoord op zijn 19e volgens mij.
Ruud was 17 toen hij voor het eerst scoorde.
quote:
Dat is geen spits natuurlijk, maar ik weet dat je reacties de nodige afgunst bevatten en dat ze niet allemaal serieus genomen hoeven worden.
Ik hielp je slechts herrineren aan een van je andere Heracles gerelateerde succestopics.
pi_61600730
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:51 schreef Blawh het volgende:

[..]

Klopt, maar de loopactie voorafgaand aan de goal was prima. Bovendien kan iemand zich ook goed ontwikkelen zonder doelpunten te maken. Hij is een aardig aanspeelpunt die behoorlijk mee kan voetballen, maar gezien zijn leeftijd lijkt het me logisch dat hij zich moet verbeteren op bepaalde vlakken. Dost is een speler met potentie, die wellicht in de toekomst stappen gaat maken.

Niet iedere spits staat vanaf zijn 18e aan de top, van Nistelrooy (begonnen bij jouw club) en Hasselbaink zijn daar een prima voorbeeld van. Die hadden zelfs geen enkel doelpunt gescoord op zijn 19e volgens mij.
[..]

Dat is geen spits natuurlijk, maar ik weet dat je reacties de nodige afgunst bevatten en dat ze niet allemaal serieus genomen hoeven worden.
Amen
pi_61600922
quote:
Ruud was 17 toen hij voor het eerst scoorde.
Eredivisie bedoelde ik, daarmee bedoelde ik aan te geven dat niet iedere speler van jongs af aan bij een jeugdopleiding van een topclub terecht komt en dat sommige spelers stapje voor stapje omhoog gaan waardoor ze wat later doorbreken bij een (sub)topclub.
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik hielp je slechts herrineren aan een van je andere Heracles gerelateerde succestopics.
Ik weet dat het niet de meest gelezen topics zijn, maar het aantal views/ replies zijn voor mij geen criteria om een nieuw topic te openen. Als ik een topic maak, dan gaat het om een speler waarvan ik denk dat die op termijn wellicht de top kunnen bereiken. Dit is mijn 3e spelerstopic volgens mij en omdat Douglas Franco Teixeira (FCT), Garcia (FCG nu) en Dost in mijn ogen potentie hebben om uit te groeien tot goede spelers heb ik over die spelers een topic gemaakt. Misschien dat die topics in de toekomst dus wel wat gaan betekenen.

Maar goed, je kunt ook gewoon niet reageren (of bepaalde reacties achterwege laten) als het je niet interesseert. Met een groot deel van je reacties voeg je weinig toe.
pi_61602301
Is ie eigenlijk kopsterk Blawh?
pi_61602460
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:39 schreef sjimz het volgende:
Is ie eigenlijk kopsterk Blawh?
Redelijk goed, maar voor zover ik nu kan beoordelen is het meer een voetballende spits die met het hoofd niet uitzonderlijk sterk is. Ik denk 1 v/d Emmen fans deze vraag beter kunnen beantwoorden, ik heb hem alleen in de voorbereiding gezien en slechts 2 competitiewedstrijden. Hij is voor zijn leeftijd wel sterk aan de bal.

Om het lijstje van Gert er maar bij te halen:



Uiteraard valt er ook nog genoeg te verbeteren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Blawh op 13-09-2008 16:57:49 ]
pi_61602819
Maar het is echt een 'spits' dus?

Komt goed uit, want echt veel 'spitstalent' hebben we niet in Nederland.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_61602915
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:47 schreef Blawh het volgende:

Om het lijstje van Gert er maar bij te halen:

[ afbeelding ]
pi_61604043
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:47 schreef Blawh het volgende:

[..]

Redelijk goed, maar voor zover ik nu kan beoordelen is het meer een voetballende spits die met het hoofd niet uitzonderlijk sterk is. Ik denk 1 v/d Emmen fans deze vraag beter kunnen beantwoorden, ik heb hem alleen in de voorbereiding gezien en slechts 2 competitiewedstrijden. Hij is voor zijn leeftijd wel sterk aan de bal.

Om het lijstje van Gert er maar bij te halen:

[ afbeelding ]

Uiteraard valt er ook nog genoeg te verbeteren.
Whehe .
pi_61604105
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Whehe .
Moet toegeven dat ik die 3 ton nu ook wel kan begrijpen, had er eerst mijn twijfels over.
pi_61792997
Klasbak! Zo sterk aan de bal tegen 2 van die beren achterin bij Groningen en ook weer een doelpuntje.
pi_61821788
Ik heb via via via een aangetrouwde kant een familie-linkje met Bas, kwam ik achter. Al zal ik hem nooit tegenkomen op familiefeestjes, daarvoor is de link te ver weg.

Maar toch zéér jammer dus dat hij niet voor Heerenveen heeft gekozen.
pi_61821900
Paar jaar geleden nog in de B2 van Emmen, nu basisspeler in de Eredivisie.
Hoi.
  maandag 22 september 2008 @ 12:29:02 #21
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61822009
Niet veel ballen gehad zaterdag, maar wel weer enorm belangrijk. Echt een neusje voor de goal. Als die Grunningers niet zo'n verdomd goede keeper hadden had ie de winnende nog binnengetikt 2 minuten voor tijd.
Kan mijn inziens nog meer met een mannetje dichter bij hem.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61822040
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:23 schreef pekel het volgende:
Paar jaar geleden nog in de B2 van Emmen, nu basisspeler in de Eredivisie.
Kan snel gaan inderdaad.

Vanavond een repo op RTV Drenthe las ik laatst, klopt dat?
pi_61822198
quote:
Op maandag 22 september 2008 12:30 schreef Blawh het volgende:

[..]

Kan snel gaan inderdaad.

Vanavond een repo op RTV Drenthe las ik laatst, klopt dat?
Klopt.
Hoi.
pi_61822260
Maakt een goede indruk op me tot dusver.
Ben benieuwd of hij deze lijn gaat doortrekken, leuke speler.
tvp dus.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61833040
Reportage over Dost [RTV Drenthe]

Den Haag had dus ook interesse in hem, maar die hebben nu volgens mij ook wel een aardige spits uit de Juup gehaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')