abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 september 2008 @ 09:45:02 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61544258
Vervolg van: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 64

Het ging in het vorige topic op het laatst over niet kroelende kindjes:
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:32 schreef pinquit het volgende:
ik zou zo graag eens aangeraakt willen worden door mijn eigen kind uit zichzelf zegmaar. dat ie me eens vastpakt, een knuffel of kusje geeft, of alleen maar een handje.
Doe ik nou iets verkeerd? altijd als ik hem wil aanraken trekt ie gelijk zn handen terug, draait zn hoofd om of gaat hard trappelen en wurmen
Ik mag hem zelfs niet troosten als er iets gebeurd is, hij wordt boos op me als hij zn hoofd stoot, hij wordt gek als ik hem beetpak en gaat in een hoekje zitten huilen. ik voel me dan echt vreselijk machteloos
écht pijn doet dat. meer dan een bevalling.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ahh pinq dat is niet leuk he? Mijn oudste is ook zo! Als ik hem ff lekker op schoot trek bij me, spartelt en krijst hij of hij vermoord wordt
Toch nu hij wat ouder wordt komt hij wel wat meer los. Hij komt nu uit zichzelf even lekker tegen me aanhangen als hij moe is. Het moet wel écht uit zichzelf komen want anders gaat hij er vandoor.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef Ticootje het volgende:
Pinquit, ik kan je verklappen dat ik vroeger nooit een knuffelkindje was (nog niet). Ik wilde nooit op schoot, ik wilde alles zelf doen... Maar nu is het zo dat als we met de familie op een verjaardag zitten dan ik best nog wel eens bij mijn moeder op schoot ga zitten. (Wat leuk is, mijn nichtje van 18 doet dat dus ook, laatst zaten we dus als volwassen meiden naast elkaar bij de mama's op schoot.) Wat ik dus wil zeggen, het kan best wel bijtrekken.... Je doet heus niets verkeerd!

Kerstjes, wat vervelend dat je je zo voelt. Een andere baan? Is dat een optie. Ik heb gister M. heel voorzichtig verteld dat ik misschien wel eens terug naar school wil. Ik heb vanaf het 2e jaar van mijn studie al dat het vakgebied niet echt bij me past. Ik vind er gewoon weinig uitdaging in. Ik heb wel de studie afgemaakt en een passende baan. Maar liever zou ik dus iets van spw, PABO of in de zorg iets doen...
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jee Pinq... dat lijkt me idd echt heel rot.
Sasha draait ook weg als ik hem een kusje wil geven en toen schoot me idd ook door mijn hoofd 'wat nou als hij nooit wil kroelen strakjes'.
Want dat lijkt me zo fijn. Je armen uitsteken, wie komt er in m'n huisje, en dan zo'n hummelke dat op je af komt gestormd voor een lieve knuffel...
Ik zou ook eig. niet weten wat je daar nou aan kan doen. Forceren lijkt me averechts werken, maar ja, hoe dan... bij de een hoort het, bij de ander niet. Maar helemaal niet lijkt me echt niet leuk.
voor jou, ook al lijkt dat vrij loos zo opgeschreven...
***
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 september 2008 @ 09:47:49 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61544307
Pinq Vreselijk lijkt me dat... Isa is een super knuffelkont, zou het niet willen missen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:52:27 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61544400
Och pinquit, wat rot moet dat voelen. Is het al lang zo? Want het klinkt als een fase, maar weet niet of het voor je gevoel al een tijd zo is?


Ik ben gelukkig gezegend met een zoon die het cliché van 'alles voor zijn moeder'waarmaakt. Hij klampt me heel vaak vast met zijn kleine armpjes en wil niks liever dan geknuffeld worden. Ook door anderen trouwens.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61544502
Pinq. Daar zou ik ook van balen zeg!

Ik heb vannacht zowaar een aantal uren écht geslapen. Geen geouwehoer over Leander eten geven -> slaap -> in wiegje -> brullen!
Gewoon drinken geen, naast ons neerleggen en slapen maar! Dat wiegje komt later wel weer, eerst even bijkomen van een paar nachten 2 à 3 uur slaap
pi_61544518
ben toch wel blij te lezen dat het bij meer kinderen voorkomt. dank

Sugar: het is al vanaf het allereerste begin. ik weet nog dat mn moeder zei: wat gek, de meeste babies knijpen in je vinger, maar max trekt gewoon zn handje terug (dat was echt al in de eerste week) ik dacht toen; dat loopt wel los, hij heeft nu gewoon geen zin. maar het is alleen maar erger geworden
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61545059
Dat lijkt mij behoorlijk pijnlijk pinquit!

ik hoop dat het inderdaad een fase oid is!

Zover ik zie en merk is Maarten wel wat knuffelig. Hij is niet aan het spartelen als ik hem lekker vasthou oid.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 september 2008 @ 10:34:02 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61545129
Pinq, heb je dit al eens aangekaart bij het consultatiebureau of de huisarts? Gewoon om eens te kijken of het 'gewoon' Max is (karakter) of misschien iets anders... Die gedachte kwam bij me op adhv de opmerking van je moeder. Moeilijk hoor... nog eens een dikke
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator donderdag 11 september 2008 @ 10:46:22 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61545368
Ik herken het ook Pinq maar dat is ook wel logisch want Eva is autistisch. Niet vergelijkbaar dus maar wel herkenbaar. Wat wij al vanaf de geboorte consequent doen is zachtjes aaien als ze ontspannen naast ons zit, kusjes geven als dat mag en laten zien hoe je moet knuffelen. Het is ongelooflijk pijnlijk en hard als je keer op keer afgewezen wordt maar wij gaan van het principe uit "de aanhouder wint"
Eva leert langzaam, heel langzaam aanraking toe te staan, kan soms ineens in je armen vliegen (en je dan een kopstoot geven ) en heel heel soms krijgen we spontaan een vluchtig kusje. We zijn heel consequent in kusjes geven als we weggaan, thuiskomen, slapen gaan en wakker worden, en zo leert ze dat het erbij hoort.
Knuffelen met een kind zo stijf als een plank is moeilijk maar we doen het toch zoveel mogelijk als ze dat toestaat.

Wat bij Eva heel erg geholpen heeft, en misschien ook wel iets voor jullie is is borsteltherapie. Daar leren kinderen waarbij de prikkelverwerking van de huid verstoort is, aanraking voelen en verdragen. meer info over borsteltherapie

Sterkte hiermee Pinq want ik weet hoeveel pijn die afwijzing doet keer op keer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 11 september 2008 @ 10:47:38 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61545396
Maneki Ik heb ook niets aan je gemerkt vorige week, wat ontzettend rot weer joh! Hoe was de koffie bij de huisarts?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 september 2008 @ 11:00:44 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61545625
Zo, wij hebben de allereerste vakantie achter de rug. Ik voel me tien kilo lichter, zo eng vond ik het . Maar alles is perfect gegaan, ik heb me weer druk om niks gemaakt .

Ik ben niet helemaal bijgelezen, dus dat ga ik maar snel doen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61545952
Ah daar ben je weer kim, ik miste je al!

Jullie waren toch naar Denemarken? Lekker weer gehad?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:21:10 #12
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61546071
Nee, Zuid Frankrijk. En het weer was super. Soms wel wat aan de hete kant (Lilah heeft één dag verschrikkelijk verstopping gehad . ) maar over het algemeen goed te doen. Ze heeft bijna alleen maar gelachen de hele vakantie .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61546156
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:21 schreef k_i_m het volgende:
Nee, Zuid Frankrijk. En het weer was super. Soms wel wat aan de hete kant (Lilah heeft één dag verschrikkelijk verstopping gehad . ) maar over het algemeen goed te doen. Ze heeft bijna alleen maar gelachen de hele vakantie .
Ah Zuid-frankrijk.... Ja dan heb je zeker lekker weer gehad.

\slowchat
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61546206
Pinq wat lijkt me dat auw .

Hoi Kim, welkom terug.

Ik ben erg zenuwachtig, vanmiddag echo... ik probeer mezelf voor te houden dat t niet goed is. En toch is er steeds weer dat puntje hoop wat oplaait... . Terwijl ik echt het idee heb dat dat nergens op slaat. Het is gewoon mis, dat kan haast niet anders...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61546264
Nijna, veel succes vanmiddag... niet raar dat je zenuwachtig bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61546422
Pinq
Lijkt me heel moeilijk. Amber heeft soms van die momenten dat ze niets wil maar over het algemeen rent ze elke dag wel in mijn armen. Ze wil/kan alleen niet lang op schoot zitten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:51:27 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61546798
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Nijna het volgende:
Pinq wat lijkt me dat auw .

Hoi Kim, welkom terug.

Ik ben erg zenuwachtig, vanmiddag echo... ik probeer mezelf voor te houden dat t niet goed is. En toch is er steeds weer dat puntje hoop wat oplaait... . Terwijl ik echt het idee heb dat dat nergens op slaat. Het is gewoon mis, dat kan haast niet anders...
Waarom is het niet goed dan? Sorry voor de vraag, maar ik kon het nergens terugvinden.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61547237
nijna, ik heb 't ook gemist. waarom denk je zo stellig dat er iets niet goed zit? hoe dan ook: veel succes en ik hoop natuurlijk op een juichend berichtje van je vanmiddag!

pinq, wat moeilijk zeg, maar zo te lezen kun je jezelf niks verwijten hoor. ik zou er toch ook eens mee naar 't consultatiebureau of huisarts stappen, stel nu dat 't iets autisme-gerelateerds is, dan kan het handig zijn om daar tijdig op in te kunnen spelen, en dan kun je misschien inderdaad gerichte tips of hulp krijgen hierbij, zoals zo'n 'borstelcursus' die lois noemt. ze kunnen dat tegenwoordig al op vrij jonge leeftijd onderzoeken. sterkte!
pi_61547814
Ik heb sinds zaterdag bloedverlies en ik denk dat ik zojuist het vruchtje ben verloren...
Maar straks de echo dus we zullen het wel zien dan denk ik...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61547911
Oh Nijna, dat is geen leuk bericht. Ik hoop heeeeeeel hard dat het toch nog goed komt. Dikke

@ Pinq, lijkt me echt heel moeilijk. Ik wordt weleens afgewezen, maar krijg toch wel minstens 1x per dag een echte spontane knuffel. De tip van bix vind ik een goede.

WB Kim. Klinkt als een geslaagde vakantie... Zorgen dus nergens voor nodig geweest....niet meer doen dus
pi_61547912
Och Pinq. Ik moet er van huilen, wat lijkt me dat ontzettend pijnlijk voor je. Ik ben het met diverse dames eens hoor, praat er eens over met een deskundige. Zéker omdat hij het altijd al heeft gehad.

Lois, wat 'mooi' om te lezen hoe jullie omgaan met fysiek contact met Eva. Ze moet het echt helemaal aanleren he?

Kersjes, sterkte dame. Alsof je in de tang zit. bah.

Nijna toch, wat zou het jammer zijn als je echt het vruchtje bent verloren...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61547969
och nijna, wat naar meid. ik hoop dat je het helemaal mis hebt!
pi_61548235
Oh Nijna ik hoop dat je gevoel het mishad!

Koffie bij de huisarts was lekker Morgen mag ik weer bloed laten prikken
Welkom thuis kim
Saartje
pi_61548354
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:33 schreef Nijna het volgende:
Ik heb sinds zaterdag bloedverlies en ik denk dat ik zojuist het vruchtje ben verloren...
Maar straks de echo dus we zullen het wel zien dan denk ik...
Oh meis... sterkte voor straks, ik hoop ook dat je gevoel er naast zit


Maneki, jij hebt ook een knipkaart he.. hoop dat je snel van de ellende af bent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:59:43 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61548419
Jeetje Nijna, ik hoop dat je ernaast zit .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')