abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:06:26 #211
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61580475
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:03 schreef qu63 het volgende:

[..]

Gaat het met boter niet sneller?
[..]

qua ingrediënten is alles wel te halen, alleen heb ik hier niet van die speciaalzaken in de buurt

En wat er verder in de keuken staat weet ik niet, ik ga koken bij een vriendin van me Alleen die heeft niet zo'n heel grote keuken en apparatuur enzo..
Moet het een snel gerecht zijn?
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:07:51 #212
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61580507
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:06 schreef Doffy het volgende:

[..]

Moet het een snel gerecht zijn?
Neuh, mag best wel wat tijd kosten. Ik kan natuurlijk al wel wat voorbereiden thuis
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:10:48 #213
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61580596
Eerste zak pepernoten is open gegaan
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:13:24 #214
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61580667
Als ik tijd heb en ik wil een lekker klassiek italiaanse pasta maken, dan maak ik bolognese saus. En de pasta er zelf bij, maar als je geen pastamolen hebt, is dat lastig. Dan is 'verse pasta' van de appie overigens best een aardige optie. Maar wel duur. Goeie bolognese kost je echter 3 a 4 uur.

Als het écht snel moet, maak ik meestal spaghetti carbonara, maar dan zoals het hoort. Dus zonder room. Binnen 8 minuten klaar (als je pasta tenminste zo snel kookt ).

Altijd leuk als je een oven hebt, en goeie bloem: zelf pizza'tjes maken. Veel lekkerder dan welke pizza ook.

Ook leuk, als je goeie vis kunt krijgen: eenvoudige vis op zn italiaans. Tong ofzo, met botersaus, citroen en rucola. Piepertje erbij, prima.

Of natuurlijk italiaanse risotto, klassiek alla milanese bijvoorbeeld, of met kaas, of in het huidige depri weer, met paddestoelen. Goed glas rode wijn erbij

Of, als je het over je hart kunt verkrijgen om er een kalfje voor af te maken ( ), kalfsoester op z'n romeins (saltimbocca alla romana). Erg prettig.

Komt er iets in de buurt?
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:20:21 #215
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61580814
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:13 schreef Doffy het volgende:
Als ik tijd heb en ik wil een lekker klassiek italiaanse pasta maken, dan maak ik bolognese saus. En de pasta er zelf bij, maar als je geen pastamolen hebt, is dat lastig. Dan is 'verse pasta' van de appie overigens best een aardige optie. Maar wel duur. Goeie bolognese kost je echter 3 a 4 uur.
Hmz, das wel lang
quote:
Als het écht snel moet, maak ik meestal spaghetti carbonara, maar dan zoals het hoort. Dus zonder room. Binnen 8 minuten klaar (als je pasta tenminste zo snel kookt ).
sounds good
quote:
Altijd leuk als je een oven hebt, en goeie bloem: zelf pizza'tjes maken. Veel lekkerder dan welke pizza ook.
Ik geloof dat die er wel is, maar er moeten 3 mensen van eten, en volgens mij is die oven niet zo heel groot..
quote:
Ook leuk, als je goeie vis kunt krijgen: eenvoudige vis op zn italiaans. Tong ofzo, met botersaus, citroen en rucola. Piepertje erbij, prima.
Geen idee wanneer een vis 'goed' is Maar klinkt ook goed
quote:
Of natuurlijk italiaanse risotto, klassiek alla milanese bijvoorbeeld, of met kaas, of in het huidige depri weer, met paddestoelen. Goed glas rode wijn erbij
hoe/wat is alla milanese? kaas is niet mijn favo, maar paddestoeltjes kunnen dan weer wel . En wijn komt er natuurlijk ook bij
quote:
Of, als je het over je hart kunt verkrijgen om er een kalfje voor af te maken ( ), kalfsoester op z'n romeins (saltimbocca alla romana). Erg prettig.
Daar heb je toch een slager voor Om dat kalfje af te maken?
quote:
Komt er iets in de buurt?


Ik krijg er iig al honger van
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_61581181
Of ossobucco, niet echt moeilijk, wél echt lekker...
Mu!
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:37:34 #217
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61581234
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:20 schreef qu63 het volgende:
sounds good
Zeg t maar
quote:
Ik geloof dat die er wel is, maar er moeten 3 mensen van eten, en volgens mij is die oven niet zo heel groot..
Dan bak je er drie achter elkaar en deel je ze in 3'en
quote:
Geen idee wanneer een vis 'goed' is Maar klinkt ook goed
Nah supermarktvis is meestal niet echt geweldig. Volgende keer
quote:
hoe/wat is alla milanese?
Er zijn twee varianten: één met kippenbouillon, saffraan en parmezaamse kaas, en één met runderschenkel (dus beenmerg!) en saffraan en parmezaan. Die met kip is 't makkelijkst
quote:
kaas is niet mijn favo, maar paddestoeltjes kunnen dan weer wel . En wijn komt er natuurlijk ook bij
Met wat gedroogd eekhoorntjesbrood (porcini), best lekker. Kan je evt nog klein beetje pancette doorheen doen. En zachte rode of stevige witte wijn erbij. Iig witte wijn om door de risotto te doen
quote:
Daar heb je toch een slager voor Om dat kalfje af te maken?
't blijft zielig
quote:
Ik krijg er iig al honger van
Wat wordt 't?
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:40:34 #218
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61581310
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:35 schreef SingleCoil het volgende:
Of ossobucco, niet echt moeilijk, wél echt lekker...
Zeker ook een optie. Maar ik vind t wel lastig om 't écht lekker te krijgen.
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:54:55 #219
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_61581591
Ossobuco.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_61581868
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:40 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zeker ook een optie. Maar ik vind t wel lastig om 't écht lekker te krijgen.
zoals bij veel iltaliaanse recepten is de kwaliteit van je basismateriaal essentieel. Dus altijd kalfsschenkels van de keurslager, liefst van een scharrelslager, mooi blank vlees moet je hebben, met voldoende vet eraan. En langzaam sudderen, ik neem daar altijd een uur of twee voor, het vlees moet een beetje carameliseren en zo uit zichzelf wat extra zoetheid krijgen. En dan de gremolata: die heb ik uit een potje dat je in Duitsland bij de Aldi kunt kopen en die is erg lekker (maar jammer genoeg net weer op), maar vers maken is ook niet moeilijk.
Als ik tijd heb maak ik de Ossobuco een dag van te voren, dan kunnen alle vrijkomende vleessappen en -aroma's zich lekker weer aan het vlees hechten, de volgende dag zó opgewarmd en klaar.
Mu!
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:07:27 #221
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61581915
Zo hoort het inderdaad!
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:10:28 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61581980
Zou het zin hebben om te klagen bij Eneco? Ik krijg een geschatte nota, waarop wordt geschat dat ik geen electriciteit verbruik en waarin er voor een meerpersoonshuishouden afvalstoffenheffing wordt berekend vanaf vorig jaar (!).
pi_61582170
je poept zeker te vaak
Mu!
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:22:08 #224
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61582215
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:20 schreef SingleCoil het volgende:
je poept zeker te vaak
Tuurlijk niet, dat doen vrouwen niet.
pi_61582235
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat doen vrouwen niet.
Oh. Nou, dan zou ik dat maar eens aan ze doorgeven.
Mu!
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:25:49 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_61582297
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Oh. Nou, dan zou ik dat maar eens aan ze doorgeven.
Ga ik ook wel weer doen denk ik.. Ligt volgens mij gewoon aan Schiedam, ze hebben me ook al vrolijk dubbel aangeslagen dit jaar.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:35:35 #227
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61582506
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:37 schreef Doffy het volgende:
Dan bak je er drie achter elkaar en deel je ze in 3'en
Das idd ook een optie
quote:
Nah supermarktvis is meestal niet echt geweldig. Volgende keer
Wij zijn hier thuis niet echt viseters, op af en toe een zalm ofzo na. En die komt eigenlijk altijd uit de super. Maar er zijn hier genoeg viszaken en marktdagen, dus aan goede vis is wel te komen
quote:
Er zijn twee varianten: één met kippenbouillon, saffraan en parmezaamse kaas, en één met runderschenkel (dus beenmerg!) en saffraan en parmezaan. Die met kip is 't makkelijkst

Met wat gedroogd eekhoorntjesbrood (porcini), best lekker. Kan je evt nog klein beetje pancette doorheen doen. En zachte rode of stevige witte wijn erbij. Iig witte wijn om door de risotto te doen
onthouden we
quote:
't blijft zielig
Ach, t beest is toch al dood, laten we er dan maar van genieten!
quote:
Wat wordt 't?
Kalf

Als t wat anders wordt weet ik je ook nog wel te vinden De datum voor het diner staat toch nog niet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:48:00 #228
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61582779
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:35 schreef qu63 het volgende:

[..]

Das idd ook een optie
[..]

Wij zijn hier thuis niet echt viseters, op af en toe een zalm ofzo na. En die komt eigenlijk altijd uit de super. Maar er zijn hier genoeg viszaken en marktdagen, dus aan goede vis is wel te komen
[..]

onthouden we
[..]

Ach, t beest is toch al dood, laten we er dan maar van genieten!
[..]

Kalf

Als t wat anders wordt weet ik je ook nog wel te vinden De datum voor het diner staat toch nog niet
Kalf met parmaham, salie en boter/witte wijnsaus. Lekker!

Maar 't blijft zielig voor 't schattige kalfje
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:52:30 #229
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61582888
Het is pas zielig voor al die kinderen die je weigert te verwekken.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:54:14 #230
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61582929
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:48 schreef Doffy het volgende:

[..]

Kalf met parmaham, salie en boter/witte wijnsaus. Lekker!

Maar 't blijft zielig voor 't schattige kalfje
[ afbeelding ]
Daar is dat beestje nou eenmaal voor gebouwd/gemaakt

Heb je ook nog een receptje ervoor?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:55:07 #231
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61582956
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:52 schreef Reya het volgende:
Het is pas zielig voor al die kinderen die je weigert te verwekken.
Nee, want daar gaan anderen zich toch aan ergeren, en nu heb ik meer te eten. Anders moest ik dat nog met zijn kids delen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:07:42 #232
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61583238
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:54 schreef qu63 het volgende:
Daar is dat beestje nou eenmaal voor gebouwd/gemaakt
Nietes. Kalfjes zijn er om schattig te zijn
quote:
Heb je ook nog een receptje ervoor?
Nou vooruit

Neem (voor x personen):
x kalfslapjes - als ze niet mooi plat zijn, of ongelijkmatig, even platwalsen met bijv een deegroller
x dunne plakjes parmaham van goede kwaliteit
x blaadjes salie
lekkere italiaanse droge witte wijn

leg op het kalfslapje een blaadje salie, en daaroverheen een plakje ham. Rol ze op, haal kort door de bloem met wat peper en zout, en prik dicht met een prikkertje. Bak ze in boter (!, geen olie, en geen vieze margarine ofzo. Boter. Dus. Roomboter, ofzo! ).

Verhit tegelijkertijd ongeveer een glaasje wijn in een pannetje. Als de lapjes rondom lichtbruin kleuren, giet dan de warme wijn over de lapjes heen. Bak nog een minuutje ofzo op redelijk hoog vuur verder.

Haal de lapjes uit de pan, en maak een saus met dat wat in de pan zit, door er een beetje water en een paar klontjes koude boter stuk voor stuk in te laten smelten. Goed roeren, schraap evt stukjes vlees los, en giet dit over de lapjes.

Serveer hoe je wilt, met bijv. wat aardappels met (niet teveel) rozemarijn, een salade met aubergine en groene olijven, of iets dergelijks. Schenk er de wijn bij.
'Nuff said
pi_61583485
Parmaham is hopelijk droge ham?
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:35:03 #234
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61584021
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:16 schreef VonHinten het volgende:
Parmaham is hopelijk droge ham?
Nogal ja. Hoezo?
'Nuff said
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:35:36 #235
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61584036
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:16 schreef VonHinten het volgende:
Parmaham is hopelijk droge ham?
Parmaham is heerlijke ham uit Parma
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:37:42 #236
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_61584079
Parmaham
'Nuff said
pi_61584107
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:16 schreef VonHinten het volgende:
Parmaham is hopelijk droge ham?
Ja. Het kan natuurlijk ook met natte ham, en dan met bijv. asperges in plaats van kalfslapjes, en dan de ham aan de buitenkant in plaats vanaan de binnenkant. Maar dat is wel iets anders natuurlijk.
Mu!
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:39:33 #238
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61584134
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nietes. Kalfjes zijn er om schattig te zijn
[..]

Nou vooruit

Neem (voor x personen):
x kalfslapjes - als ze niet mooi plat zijn, of ongelijkmatig, even platwalsen met bijv een deegroller
x dunne plakjes parmaham van goede kwaliteit
x blaadjes salie
lekkere italiaanse droge witte wijn

leg op het kalfslapje een blaadje salie, en daaroverheen een plakje ham. Rol ze op, haal kort door de bloem met wat peper en zout, en prik dicht met een prikkertje. Bak ze in boter (!, geen olie, en geen vieze margarine ofzo. Boter. Dus. Roomboter, ofzo! ).

Verhit tegelijkertijd ongeveer een glaasje wijn in een pannetje. Als de lapjes rondom lichtbruin kleuren, giet dan de warme wijn over de lapjes heen. Bak nog een minuutje ofzo op redelijk hoog vuur verder.

Haal de lapjes uit de pan, en maak een saus met dat wat in de pan zit, door er een beetje water en een paar klontjes koude boter stuk voor stuk in te laten smelten. Goed roeren, schraap evt stukjes vlees los, en giet dit over de lapjes.

Serveer hoe je wilt, met bijv. wat aardappels met (niet teveel) rozemarijn, een salade met aubergine en groene olijven, of iets dergelijks. Schenk er de wijn bij.
Thanks!

Ff wat leuks uitzoeken om er bij te doen

Misschien van de CelaVita aardappels in schil ofzo
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_61585902
Vanavond slechte film omdat er alleen maar nog slechtere films zijn



Da's nog es jarig zijn
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')