Het zou kunnen dat je die voorderailleur even opnieuw moet afstellen. Een van die 2 kleine schroefjes op je voorderailleur moet je dan clockwise een kwartslag draaien, ze zitten er voor de maximale uitslag en de minimale uitslag van je derailleur in te stellen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:52 schreef Tommeke het volgende:
Als ik in een wat zwaardere versnelling fiets en ik een sprintje trek begint de ketting aan te lopen bij de voorderailleur. Weet iemand hoe dat komt? Verkeerde afstelling oid? Of gewoon een gebrek aan kwaliteit (het is maar Sora) en aan welk onderdeel ligt het dan precies? De cranks zijn trouwens van FSA.
Ik heb er een tijdje geleden een nieuwe ketting en cassette opgezet. Ik blijf het schoonhouden en hebt blijft glimmen! Het ziet er zo gelikt uit he
Een Tacxquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
14 graden en lange handschoenen? Wat heb je dan wel niet nodig als het vriest?
of een paar vrouwendijenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een Tacx
Of dikkere handschoenen.
Dat fietst zo lastig, met een vrouw op je stuurquote:
Ik zeg Babboe Bigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat fietst zo lastig, met een vrouw op je stuur
Je hebt heel snel het gevoel dat je hard gaat Het mooiste is als je op volle snelheid de bocht uitversneld. Heb zelf jarenlang geschaatst alleen gestopt omdat ik er geen zin meer in had.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:03 schreef FJD het volgende:
Dat schaatsen is echt geinig Ook enorm moeilijk en conditioneel ook best zwaar maar wel gaaf. Moet nog wel de techniek in slijpen, als ik nu moe ben dan kom ik niet meer normaal/veilig een bocht door
Anderhalve week geleden m'n 1e wedstrijd van dit seizoen, laatste binnenbocht op de 500m. Dan is voor de eerste keer van het seizoen die bocht toch akelig krap als je op volle snelheid ligt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:15 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Je hebt heel snel het gevoel dat je hard gaat
Gaat niet lukken met je racefiets. Er is te weinig ruimte tussen je band en je rem, zit in notime vol met rommel.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:07 schreef eentwee het volgende:
Ligt een beetje stil hier.. wordt er nog wel gefietst?
Met dit weer krijg ik zin om een beetje door de bossen te crossen.. zit er nu over te denken om andere bandjes te monteren die daar geschikter voor zijn dan racebanden, heeft iemand daar ervaring mee? Het moet natuurlijk wel passen in mijn racefiets.. Ik hoef niet door de modder of echt dwars door het bos te rijden, gewoon over (semi)verharde bospaden die bezaaid liggen met bladeren, takjes en steentjes. Grip en lekbestendigheid zijn dus belangrijk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Ja daar vreesde ik al voor.. welke breedte/hoogte zou eventueel nog wel passen? Deze zien er nog vrij normaal uit maar zijn volgens mij al te breed (700x32c).quote:Op donderdag 13 november 2008 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gaat niet lukken met je racefiets. Er is te weinig ruimte tussen je band en je rem, zit in notime vol met rommel.
Koop een MTB of cyclocrosfiets.
Dat zou ik echt niet kunnen, maandenlang niet op de weg fietsen.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:48 schreef dutch_cyclist het volgende:
ben al weer een aantal weken in de sportschool, volgende maand een nieuwe fiets aanschaffen, 2009 model en in maart weer de weg op
Verharde paden met bladeren, takjes en steentjes dat gaat prima op de racefiets. Okee, niet ideaal maar een mooi herfstbos maakt veel goed. Je fiets wordt natuurlijk wel gauw smerig, maar zolang je niet door de blubber fietst waarin je wegzakt dan lijkt het me niet zo'n probleem. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar ik woonde vroeger ook in een omgeving met veel bos en daar ging ik in de herfst ook gewoon fietsen. Wel oppassen met wegglijden over die natte bladeren. Overal waar je zomers kunt fietsen kun je in de herfst ook fietsen.quote:[b]Op donderdag 13 november 2008 13:07
Met dit weer krijg ik zin om een beetje door de bossen te crossen.. zit er nu over te denken om andere bandjes te monteren die daar geschikter voor zijn dan racebanden, heeft iemand daar ervaring mee? Het moet natuurlijk wel passen in mijn racefiets.. Ik hoef niet door de modder of echt dwars door het bos te rijden, gewoon over (semi)verharde bospaden die bezaaid liggen met bladeren, takjes en steentjes. Grip en lekbestendigheid zijn dus belangrijk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn idee, ik blijf ook gewoon doorfietsen. Gaat prima als je gewoon elke keer je fiets schoonmaakt achteraf.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf wel doorfietsen, maar wel minder. Ik ga nu sowieso 1 keer per week, en als volgende week m'n tentamens voorbij zijn 2 keer per week spinnen.
Alleen als het echt nat is ga dus niet de weg op, daar heb ik die crosser ook voor gekocht!
bandenspanning verlagenquote:Op donderdag 13 november 2008 13:07 schreef eentwee het volgende:
Ligt een beetje stil hier.. wordt er nog wel gefietst?
Met dit weer krijg ik zin om een beetje door de bossen te crossen.. zit er nu over te denken om andere bandjes te monteren die daar geschikter voor zijn dan racebanden, heeft iemand daar ervaring mee? Het moet natuurlijk wel passen in mijn racefiets.. Ik hoef niet door de modder of echt dwars door het bos te rijden, gewoon over (semi)verharde bospaden die bezaaid liggen met bladeren, takjes en steentjes. Grip en lekbestendigheid zijn dus belangrijk. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |